| 1.  | 
		Re: Boztositasi csalas (mind) | 
	 24 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 2.  | 
		baby (mind) | 
	 17 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 3.  | 
		Re: HIX Auto/gumik (mind) | 
	 26 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 4.  | 
		Re: Jobb benzin (mind) | 
	 23 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 5.  | 
		Re. FONTOS HIR! (mind) | 
	 9 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 6.  | 
		Re: Rendor (mind) | 
	 18 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 7.  | 
		Re: Extrak (mind) | 
	 7 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 8.  | 
		Re: Biztositasi dij (mind) | 
	 12 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 9.  | 
		Re[4]: Boztositasi csalas (mind) | 
	 10 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 10.  | 
		Koszonom (mind) | 
	 4 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 11.  | 
		gyerekulesre (mind) | 
	 29 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 12.  | 
		oktan (mind) | 
	 17 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
  |  
		| + -  | Re: Boztositasi csalas (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
On Friday 23 May 2003 05:54, calver--unix.rulez.org wrote:
> Aztirja (millio Ft)
>
> es azt is irja:
>
> Adozott eredmeny 16,755,153
>
> azaz ha nem irtak el 16.755.153.000.000
>
> szoval?
Ne mind ragozzatok mar annyit, nem erdemes. Surun elofordul hogy elszurja 
valaki az eppen hasznalt mertekegyseget. Itt is sikerult nekik, mig az elozo 
tablazatnal millio Ft-rol beszelnek, ebben a tablazatban mar ezer Ft az 
alapegyseg. Csak elfelejtettek kiirni.
Ezt nem csak az tamasztja ala hogy igy osszhangba kerulnek a te adataid es a 
tobbiek altal idezettek, de az is hogy a szovegben (a tablazattal 
ellentetben) egyertelmuen irjak: "A biztosítók összesített adózott eredménye 
az előző évihez képest közel 18%-kal nőtt, megközelítette a 16,8 milliárd Ft 
nyereséget." (2002 evkonyv, 22. oldal).
-- 
Udv, Sandor
  | 
	 
	
		| + -  | baby (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
>A "BoschVP36 dizel vezerlo" az nem egy disztributoros adagolo
>veletlenul?
>Fogash
Eloszor is gratula az utanpotlashoz!
Masodszor meg dehogyisnem :)  A Bosch VP36 az adagolo, a Lucas EPIC a hozza
tartozo befecskendezes vezenylo, szoval ez most nem beugratas akart lenni,
csak nem olvastam el a mondat elejet. Egyebkent firnyakosan irja az angol
manual: azt mondja, hogy Bosch VP36 elektronikus dizel motor menedzsment,
amelynek resze a VE-tipusu disztrinutoros befecskendezo szivattyu. Plusz
akkor meg valahol mashol megemliti az EPIC-t. Egyebkent igazsag lehet a
dologban, elegge pruszkolnek itthon a 2.5-os TD-tol, bar en arra fogom akkor
is lecserelni az enyemet. Egy olyan 'Burgundi-voros" metalrol almodom mar
regen...
Udv joe
XM 2.1TD
  | 
	 
	
		| + -  | Re: HIX Auto/gumik (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
>  Megmagyarazna valaki, hogy a kovetkezo oldalon:
>  http://www.gumibolt.hu/autotip/mazda.htm A kovetkezo dolgok mit
>  jelentenek: ET Váltóméret I. Váltóméret II. Koszi szépen!
>Üdv, István.
------------
Ez a gumibolt Web lap, enyhen szolva is oncelu ferditeseket tartalmaz!!!
Altalaban a gyari mereteket nem irja, annal dragabb meretu, "peres" 
gumikat ajanl. A nyomas ertekeket joval magasabb ertekekkel adja meg a 
gyarinal. ( meg a peresebb gumiba sem kell annyival tobbet fujni)
Az itt emlitett Mazda nyomas ertekei is magasabbak a gyari adatoknal!
Gyari adat: elol: 2,0bar  hatul: 1,8bar
Gumibolt:     "    2,3bar    "     2,1bar
ET =  Az autoval szemben lehasalsz, es a felszerelt kereket kozepen 
fuggolegesen elvagod, ( kepzeletben)igy kapsz egy metszeti sikot.
A metszeti sik, es  a felfekvofelulet (ahol a felni felfekszik a 
kerekagyra) kozotti tavolsag az ET.
 (Bocs hogy igy irom, de ezt mar Valaki leirta muszakilag, es azt nem 
ertetted.)
Valtomeret: mindegy hogy I. vagy II., mindketto a gyarival kozel azonos 
KERULETU, de mas meretu abroncs.
Ha pl. ...../R13-as  helyett ....../R14-est ir akkor felnit is cserelni 
kell.
R13= a felni atmeroje coll-ban. 1"= 25,4mm.
Udv,  Triznyak
  | 
	 
	
		| + -  | Re: Jobb benzin (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
>  Vizes benzin nincs!
>  Egyik ismerosom vadonatuj GS500E Suzuki-janak azert kellett elvenni a
>  szuzesseget (gyk. megbontani a blokkot), mert mint kiderult a
>  legutolso OMV kutnal vizes benzint kapott. A karbibol csak ugy dolt
>  ki a viz
----------------
Azt hogy "vizes benzin" nincs ugy ertettem , hogy a viz nem oldodik a 
benzinben, azaz kulon marad. Felgyulemlik a tankban, szuroben, vegul a  
karburatorban. Sajnos vizzel meg nem mukodik a motor. Ez a porul jart 
Suzuki is inkabb megallt. Hat igen! Vizet benzin arban eladni az  jo 
uzlet.  ( A kutasnak, vagy valaki masnak?) :-(
---
>  ps: ertettem fonok ur! ;-))
---------------
Rendben! Elfogadom!! :-) ;-)
Orulok, hogy nem vetted zokon, nem is volt szandekom kotozkodni,
 vagy okitani.
Vizmentes benzint!  Es jobb utat!!
 Udv,    Triznyak
  | 
	 
	
		| + -  | Re. FONTOS HIR! (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
>  21en ejjel 23:08-kor megszuletett Reka Jazmin nevre hallgato elso
>  gyermekem.
-----------
GRATULALOK!!!!!
A neve is remek, de az idopont a legtokeletesebb!!
Az enyem fiam is majus 21-en szuletett. ( a legkisebbik,  12 eve)
Eljetek boldogan! Neveljetek szeretetben!
Udv,   Triznyak
  | 
	 
	
		| + -  | Re: Rendor (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
>  Amerikaban....... Viszont a dologhoz hozza tartozik, hogy miutan
>  megallapitotta, hogy nem gengszterkedem (eltevedtunk, es lealltam
>  egy felreeso helyen), abszolut kedves volt, meg azt is felajanlotta,
>  hogy megy elottem, es mutatja az utat.
 >Szabolcs
-------------
Nem kell ehhez Amerikaig menni!
88-ban (vagy 89-ben) Graz-ban egy 4savos egyiranyu ut szelen boklasztam 
parkolohelyet keresve, amikor elment mellettem egy rendorauto. Kb 
100meterre elottem megallt, kiszallt es integetni kezdett. Rogton 
leizzadtam, ezek a "gaz kapitalistak" itt helyben lelonek valamiert. 
Aztan kiderult, ott van egy ures hely, alljak be
oda. :-)    
Tulajdonkeppen semmiseg, de akkor nekem (magyar rendorhoz szokva) nagyon 
meglepo volt.
Itthon ilyen azota sem jott divatba! :-(
Udv,   Triznyak
  | 
	 
	
		| + -  | Re: Extrak (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
>  vannak ilyen extrak a kocsimon:..
-----
Kereknyomassal szabalyozhato szabadmagassag. :-\
Hangvezerlessel taviranyitott radio. (felesegem mondja: vedd halkabbra! 
hangositsd fel! stb.)
Udv,  Triznyak
  | 
	 
	
		| + -  | Re: Biztositasi dij (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
>  nekem A0, 1998cm3, 23 ev, 7 eves jogsi 10,5/n.ev. argosz. >B10-ben ez
>  lenne 5E. elotte az 1literes micra-ra tobbet fizettem, >12,5-t a
>  generalinal ... csakmert nem neztem korul, hogy hova >megyek.
 >udv Lukit
--------------
Argosznal B10, 1501-2000ccm-ig, videki ferfi, 40ev felett, 25eves
jogsi     8500ft/negyedev
A legolcsobb 7050ft/negyedev  Europa bizt.
Ezek  2002-es arak!!!!!
Ezek szerint 16evesen mar volt jogsid?
Udv,   Triznyak
  | 
	 
	
		| + -  | Re[4]: Boztositasi csalas (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
A AUTO 1834-ban irta  :
>azaz ha nem irtak el 16.755.153.000.000
>
>szoval?
Mit szoval? Ez a szam: tizenhat billio, hetszazotvenot milliard,
szazotvenharom millio.
A csillagaszok hasznaljak, nem a csoro magyar biztositok.
Sanyi
  | 
	 
	
		| + -  | Koszonom (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
Ne haragudjatok, hogy csak igy egyben, de mindenkinek koszonom a
gratulaciokat, azon leszek, hogy ne neveljek belole rosszabb embert, mint
magam vagyok!
Fogash
  | 
	 
	
		| + -  | gyerekulesre (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
>kedves mindenki!
>szerintem az lenne stilusos, ha a lista tagsaga osszedobna ajandekba egy
>jobbfajta gyermekulesre valot.
>robi
>mg 1.8td
Kedves Robi, kedves tobbiek!
Eszetekbe ne jusson! Tenyleg meg vagyok hatodva az otlettol, de mivel en is
a tanacsokat ingyen osztok "szuk" korebe tartozom, ugy erzem, senki nem
adosom a listarol sem igy, sem masmilyen formaban. Szerencsere mindenunk
megvan, aminek szukseget erezzuk (kopp-kopp-kopp), ugyhogy ha valakiben
megis olthatatlan vagy eg az adakozas irant, akkor adjon oda, ahol nagyobb
szukseg van a segitsegre. Sajnos latom a szuleszeten, hogy nem minden baba
szuletik olyan korulmenyek koze, mint amit minden ember megerdemelne. Egy
ekkora baba olyan nagyon kicsi es vedtelen,  megis sajnos sokszor mar ott
eldol a sorsa, hogy hova, milyen korulmenyek koze szuletik. Az a gyalazat,
hogy hogy meg itt, Europa hataran is rengeteg olyan baba szuletik, akinek
alig van eselye. Ha valaki nekunk akar ajandekot adni/gyujteni, kerem inkabb
keresse meg a modjat, hogy rajtuk tudjon egy picit eloremozditani.
Amugy a gyori Petz Aladar Megyei Oktatokorhaz (asszem ez a pontos neve)
szuleszeten csupa csodalatos ember dolgozik, minden ugy zajlott/zajlik, hogy
nekunk (babanak+mamanak+nekem) jo legyen. Kezdve a szules elotti
oktatasoktol, a szulesen keresztul egeszen a bent toltendo par nap vegeig.
Ezuton is minden erintettnek koszonom azt a segitseget, amit eddig
nyujtottak nekem es a tobbi hozzam hasonlonak.
Fogash
  | 
	 
	
		| + -  | oktan (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
>Az oktanszamokkal kapcsolatban pedig teljesen igazad van,
>de mint irtam a 100-as folotti oktanszamuak mar csak elmeleti
>szinten leteznek, es gyakorlati megvalositasuk a kulonfele
>adalekokkal lehetseges, hogy hozzak azt a teljesitmenyszintet
>es kompresszioturest. Ugyanis a 100-as a "tiszta" benzin, ennel
>jobbat _benzinbol_ nem talalsz sehol.
Majdnem. Az oktanszam valojaban egy viszonyito mutatoszam, azt mutatja meg,
hogy az adott benzinbol keszult lambda=1 keveresi aranyu (1kg benzin+14kg
levego) uzemanyag-keverek komresszio-turese, vagyis ongyulladasi hatara hol
helyezkedik el az oktanehoz kepest. Az "oktan" pontosan valami izooktan, egy
hosszabb szenhidrogen-vegyulet, ami eleg jol birja a nyomast. A gyakorlatban
siman lehet 105 oktanos lottyot is keverni, ez persze nem sima benzinbol
van, de letezik, ugyanugy, mint 100 Celsius-foknal magasabb homerseklet is
elerheto, jollehet, a skala alapjat a viz forraspontja kepezi, vagyis vizet
gyakorlatilag nem tudsz atmoszferikus nyomason 100 fok fole vinni.
Fogash
  | 
	 
	 
 |