| 1.  | 
		re: Fw: vegyes (mind) | 
	 25 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 2.  | 
		a hir igaz... (mind) | 
	 8 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 3.  | 
		jo szorakozast (mind) | 
	 49 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 4.  | 
		re: Valasz: *** HIX AUTO *** #2168 (mind) | 
	 33 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 5.  | 
		citroen-help! (mind) | 
	 31 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 6.  | 
		Re: Francia ado-lovak (mind) | 
	 29 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 7.  | 
		Suly-sebesseg hatar (mind) | 
	 9 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
		| 8.  | 
		Fizikaora (mind) | 
	 30 sor     | 
	  (cikkei) | 
 
  |  
		| + -  | re: Fw: vegyes (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Sziasztok autosok.
>>>kihagytad Jurgen Volkswagen es Hans Audi
urakat. kesobb Siegfried Bmw is
>>ott volt a szeren es Thorvald Saab -ot sem
szabad elfelejteni...
Elefelejtetted Klement & Laurel urat akikre
raszart a varju ! Igy szuletett a Skoda :-)))
Frigyes
 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L
 
Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
  http://frigyes.fw.hu    http://amajorka.srv.hu
 | 
	 
	
		| + -  | a hir igaz... (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
>>  Persze en is hallottam, hogy Moszkvaban Mercedeseket 
>>osztogatnak.......
>-------
>ATVERTEK!!!!!!!! Azok Volvok voltak!!!  :-P :-D
Es nem osztogattak, hanem fosztogattak :D
Udv joe
XM 2.1TD
  | 
	 
	
		| + -  | jo szorakozast (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
>hogy  megcsokolhatod a bal heremet
Kozlom veled, hogy nem alszunk egy szobaban :-).
Egyebkent szerintem nem volt rossz a teszt, csak nem kell komolyan venni.
>mindenki onszantabol tankol 99+ oktanszamu 300Ft-os benzin
Meg akkor sem tankolnek naluk, ha elottuk fogy ki a benzin. A tobbi kut
sem angyal, de nem lehet veletlen, hogy egyedul a Shellnek van kulon
topicjuk az Indexen. A marketing benzines trukkozestol kezdve, a
"veletlen kevesebbet adtam vissza" -ig mindent  eljatszanak. Mert
megtehetik, sot ra vannak kenyszeritve a dolgozok.
>Bogracsot es alvanyt is tudok vinni a talira!
Nem vagyok egy szakacs bealitottsagu, ezert valaki intezhetne a dolgokat.
Szerintem 2 bogracs kell, mert 30 -an biztos leszunk. Egyet ugy nez ki
en is tudok vinni, de az nem baj ha tobb van. Mindenkinek sietnie
kell, mert olyan 30 fos a szallas a maradek a kocsiban alszik :-). Azert
majd
csak megoldjuk, lehet meg jelentkezni.
>Nos konvojilag helyzet nincs.
Csodalod? A multkor lassusagi csucsot dontottetek :-). Azert aki igenyli az
M3 -as felol hosszabb. A sebesseget figyelembe veve a 4 -esrol is johettek.
Arra rovidebb, es ingyenes.
>Abadszalokon hol lesz a szallasunk
Hat a gyorsabbaknak a Kapitany Kikoto es Vendeghazban, a kesobb
jovoknek a kocsiban :-). Kicsit cseles a cim: Abadi Gatfeljaro 0898/10.
A foutrol a 43 -as km -nel kell leterni a Tisza fele, majd a Matroz
Csardanal jobbra a gaton, a csonakkikoto fele. Majd megprobalok
koran lemenni, es a telefonszamom: 06-203-312-742. Bar a multkori
trafipaxos info utan, igy mar konnyu dolga lesz a hatosagoknak :-).
Es akik jelentkeztek eddig:
DJTiszy 1
Gma 1
Frigyes 2
Mr Grey 2 + 2
Lovas Peter 2
Avi 4
Soma 2 + 1
G.Laci Zoltan 1 + 2 (talan)
Bagacs 1 + 1
Kiss I 2
Kauba Richard 2
MTybor 2 + 2
Mitsu (Mazda?) Tomi 2 (uj)
En 7(?)
Jovo het vege! Mar csak hatot kell aludni :-).
  | 
	 
	
		| + -  | re: Valasz: *** HIX AUTO *** #2168 (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
Ahoj!
>  A nyomatek elindul a motorbol, a felengedett kuplung pillanataban a
>  kerek-ut kapcsdolatig minden direktte valik, vagyis a nyomatek nem
>  fog elveszni egy pillanatra sem, a terheles/rugas pillanataban a
>  kerek azonnal perdul, nem var. Ha varna, akkor a motor lefulladna;
>  klasszikusan inkabb ez utobbi (lefulladas) felelne meg az inditas
>  okozta eroknek.
---------
A kuplung zarasa es a kerek megcsuszasa kozott eltelik egy rovid ido, 
ami adodik a gumik deformalodasabol, a feltengelyek rugalmassagabol, es 
a kulonbozo szerkezeti egysegek rugalmas felfuggesztesebol adodo 
elmozdulasokbol. Tehat a kerek megcsuszasa elott lesz egy rovid ideig 
tarto magas terhelescsucs.
---
 
>  .....Az, hogy a villanymotor nullarol indul, nem igazan erdekes, mert az
>  egyenaramu villanymotor nullarol indulva is max. nyomatekot tud
>  leadni.
------
Csakhogy nincsen mozgasi energiaja, ami a "rugast" adna, ellentetben a 
3000-et forgo benzinmotorral. Viszont a benzinmotor "rugasat" 
valamennyire "simitja" a kuplung osszekapcsolodasakor jelentkezo 
csuszas.( inditozaskor ugyanezt teszi a kuplungtarcsa rugos csillapitoja )
---
>  ......Ez viszont nem Alfa-fuggo.......
>  Udv, Akos
-------
A magam reszerol eddig is altalanossan gondoltam az elhangzottakat, 
fuggetlenul attol, hogy Alfaval tortent az eset.
Udv,   Triznyak
  | 
	 
	
		| + -  | citroen-help! (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
(mar harmadszor probalkozok ezzel a levellel, de nem adom fel!)
 
joe:
>Franciaora vege, de ha valaki megmondja nekem mit jelent az XM, azt
>nagytudasunak fogom nevezni amig elek :)
 
Szerintem eXtraMeret-et jelent, bar a te szemedben inkabb eXtraMinoseget:-)))
 
A megfejtesert csereben viszont a segitsegedet (persze masoket is) szeretnem
kerni a kovetkezo dilemmaban:
 
Adva van ket Xantia, nagyjabol azonos koruak (1999), azonos futasuak (100ekm),
azonos felszereltseguek es aruak. Az egyik HDI diesel (2l, 110 LE) a
masik benzines (2l, 133 LE). Melyiket valasszam? Tudom, hogy nemregiben
sok minden elhangzott altalanossagban a benzin-diesel vitaban, de most ebben
a konkret esetben talan lehet konkret erveket is mondani. Nekem eddig meg
csak benzines autom volt, igy pl. tudom, hogy majd 120ekm-nel vezermu-
szijat kell csereltetnem. De milyen koltsegek lesznek a dieselesnel?
A ket motor kozul melyik a kiforrottabb konstrukcio, melyikkel lesz
kevesebb bajom. Mivel itt (Svajc) igen draga a szerviz, ezert minel kevesebbet
szeretnem oda hordani az autot, legyen az a kotelezo vagy meghibasodas miatti
csere-javitas.
Sokat autozom, evi 25-30ekm, ezert a fogyasztasuk is erdekelne. Szeretek is
autozni, ezert egyeb parameterek (nyomatekgorbe, gyorsulas, stb) is erdekel.
 
Ha van meg turelmed, ugyanez erdekelne XM 2,5TDi es V6-3l 
vonatkozasaban is, illetve hogy a Xantiat vagy az XM-et valasszam.
 
Koszi elore is mindenkinek, Gabor
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: adsl-62-167-98-209.adslplus.ch)
  | 
	 
	
		| + -  | Re: Francia ado-lovak (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
On Friday 30 April 2004 11:23, ikormos wrote:
> >CO2 = szendioxid kibocsatas (g/km-ben)
>
> Ezt mar sokszor lattam, de nem ertem.
> Milyen sebessegnel merik/szamoljak ezt?
> Mert gondolom nem mindegy hogy azt az 1 km-t
> 16 s alatt vagy 60 s alatt teszem meg.
Letezik egy hivatalos (illetve tobb: amerikai, europai, japan), a varosi, 
varoson kivuli illetve vegyes hasznalatra remelhetoleg jellemzo "ciklus" 
es azt vegzi el az auto. Az europait a 93/116/EC direktiva (es a 
1999/100/EC kiegeszitese) hatarozza meg. Rovid angol leirast talalsz itt: 
http://www.vca.gov.uk/faq/fuel.shtm#faq4
A teljes hatarozat (eljen az unio, mar magyarra is leforditottak): 
http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexapi!prod!CELEXnumdoc
&lg=HU&numdoc=31993L0116&model=guichett (egy sorban) Na, ez a direktiva 
persze kismillio masikra is hivatkozik es nincsen meg pdfben, tehat 
hianyoznak az abrak meg a kepletek, keressunk egyszerubbet... Ime: 
http://www.metricmind.com/cycles.htm Itt a nevekre poccintve megvannak a 
ciklusok szep ido/sebesseg abrai.
Persze itt is kerdeses hogy mennyire tukrozi a "valos" felhasznalast 
(peldaul az USAban most megy a nagy vita hogy a hibrid autokra egyaltalan 
nem jo a jelenlegi varosi ciklus), de legalabb a gyartok nem jelenthetnek 
be hasrautos szamokat es osszehasonlithatova teszi a kulonbozo ertekeket.
-- 
Udv, Sandor
  | 
	 
	
		| + -  | Suly-sebesseg hatar (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
Hali!
Mostanaban egy kis kesessel tudom olvasni a listat, de
szivesen meghallgatnam VD okfejteset a "nehezebb
auto menjen lassabban" felvetesrol :-)
Udv!
GERI
  | 
	 
	
		| + -  | Fizikaora (mind) | 
		VÁLASZ  | 
		Feladó:   (cikkei)
		 |  
		
> > > Az elektromossag merheto, nem lathato,
> > > csak szemleltetheto es nem anyagi.
>
> > Megint at kell irni a fizikakonyveket...
>
> Akkor most a kedvemert ezt kifejtened konkretabban is?
Az aram toltott reszecskek mozgasa; ezen reszecskeknek tomeguk
van, es ugye a nevuk is erosen arra utal, hogy anyagiak...
Vagy szerinted az elektron, proton, neutron nem anyagi, de a
beloluk felepulo atom igen? Vagy eseteleg meg az sem, csak sok
atom, vagy molekula egyutt?
> Vagy van egyaltalan ertelme annak amit irtal?
Azok tobbsege szamara, akik egyaltalan foglalkoznak ilyen
kerdesekkel, termezetesen van. Persze azoknak, akik csak a
padlogaz melletti kuplungfelengedes altal okozott elvezet
szintjeig kepesek belelatni egy problemaba, nyilvan nincs...
> Bepotyogneeed? :-)
> Naaa leeeccciiiii......
> Nehogy veletlenul atirjak a fizikakonyveket. :-)
Bepotyogtem, ha valami nem vilagos, kerdezz nyugodtan. Mondjuk a
fenti harom sor stilusa nem igazan tetszik; de ha ugy gondolod,
hogy nehany hangado bunkonal ezzel tudsz bevagodni, akkor csak
batran... En csak azt szeretnem, hogy megerts biznyos
termeszettudomanyos dolgokat, amiket eddig nem sikerult.
  | 
	 
	 
 |