| 
		| 1. | Re: kek izzo (mind) | 21 sor |  (cikkei) |  
		| 2. | olommentes skoda + ugyessegi (mind) | 51 sor |  (cikkei) |  
		| 3. | "majonezszeru olaj" (mind) | 12 sor |  (cikkei) |  
		| 4. | Ford Scorpio kontra Opel Omega (mind) | 13 sor |  (cikkei) |  
		| 5. | Re: Trabant Suzuki (mind) | 20 sor |  (cikkei) |  
		| 6. | Re. Tobbfele (mind) | 36 sor |  (cikkei) |  
		| 7. | Rozsdafalo (mind) | 11 sor |  (cikkei) |  
		| 8. | Mosas, izzo, gumik meg miegymas (mind) | 104 sor |  (cikkei) |  
		| 9. | Re: Mi az az IGBT? Olommentes Skodaba. ( 39 sor ) AUTO (mind) | 51 sor |  (cikkei) |  
		| 10. | re:gyujtas (mind) | 40 sor |  (cikkei) |  
		| 11. | Re: *** HIX AUTO *** #295 (mind) | 15 sor |  (cikkei) |  
		| 12. | koszonet (mind) | 13 sor |  (cikkei) |  
		| 13. | Re: Olommentes Skodaba (mind) | 11 sor |  (cikkei) |  
		| 14. | Re: "4W Drive" azaz roman kvazi-jeep (mind) | 17 sor |  (cikkei) |  
		| 15. | Audi 200 (mind) | 5 sor |  (cikkei) |  
		| 16. | zalaegerszegiek! (mind) | 6 sor |  (cikkei) |  
		| 17. | ... (mind) | 14 sor |  (cikkei) |  
		| 18. | Finish :-) (mind) | 3 sor |  (cikkei) |  
		| 19. | tengelykapcsolo (mind) | 9 sor |  (cikkei) |  | 
 |  
		| + - | Re: kek izzo (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
 wrote in message ...
>Hali!
>Hol lehet kapni Bp-en olyan kek halogent amelynek valoban kekes-feheres
>szinu fenye van es nem sargas-kekes?H4 100/80-asra lenne szuksegem.
>Koszi
>B. Csaba
>
Ha kell akkor tudok egy nem BP-i cimet, viszont onnet
postai utanvettel par napon belul hazhoz kuldik a kert
izzot. De az igaz kek szinu izzo nem halogen, hanem Xenon.
Ami nekem van az halogen, viszont az meg inkabb feher, mint kek,
de jobb a fenye mint a xenon kek izzonak (mondjuk 2x annyi volt
az ara is...)
Egyebkent boven eleg belole a 60-as is...
Azt ugye tudjatok, hogy Mo-n nincs engedelyezve a 
60W-nal nagyobb teljesitmenyu izzo?
eNGine |  
		| + - | olommentes skoda + ugyessegi (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Udv!
Sok totozas van mostanaban a Skodak es az olommentes benzin 
egyuttesrol.
A Skoda gyar azokat a motorokat ( pontosabban a hengerfejet 
) amibe gond nelkul lehet olommentest tankolni,
 egy kis furatal jelolte meg a hengerfejen. Ilyen motorokat 
a 120-asba es a Favoritokba (NEM MINDBE!) szereltek.
Ezt a furatot a hengerfej sarkan az ekszijtarcsa feloli 
oldalon kell keresni. 4-es atmeroju 4-5 mm mely furat. A 
hegerfej alapvetoen a szelepvezeto, szelepfeszek, szelep 
anyagaban kulonbozik a regitol. Akinek nem ilyen a motorja 
az ne tankoljon rendszeresen olommentest mert az 
hosszutavon (tehat nem 1 vagy ket tankolas utan) a motor 
karosodasahoz vezet.
Van viszont olomhelyettesito adalek egyes benzinekben ami 
biztositja a fenti alkatreszeknek a megfelelo kenest azt 
lehet hasznalni. A motorolaj meg akkor sem keni ezeket az 
alkatreszeket rendesen, ha 1/100 km-t fogyaszt belole az 
auto. Szoval az "ugyis annyi olaj kerul az egesterbe" 
hozzaallas nem nyero.
A regi hengerfejet le lehet cserelni az ujra. Vagy 
felujitaskor ezt a 3 alkatreszt lehet uj tipusura cserelni.
> Felado :  itra: Hengerfejtomites?
Ahoz, hogy ategjen a hegerfejtomitesed, nem kell megfozni a 
motort, eleg ha azt rosszul raktak ossze, vagy serult 
valamelyik felfekvo felulet vagy a tomites volt eleve sz*r 
anyagbol, vagy hibas, szoval ezer oka lehet.
MA'S:
Mar irtam penteken, elnezest azoktol akiket nem erdekel 
vagy mar olvastak!
A Torokbalinti Nemzetkozi Park teruleten a City Rallye 
rendezosege teli (jeges) ugyessegi versenyt rendez. Nevezes 
a helyszinen vagy telefonon (alant) lehetseges. Nevezesi 
dij 500 Ft.
Egy nagymeretu bojas ugyesegi palyan 2x probalhatod ki 
magad, a jobbik eredmeny szamit az ertekelesben.
Hogumival es nyarigumival indulok azonos kategoriaba 
kerulnek, a kategoriabesorolasok a CityRallye-n megszokott 
A,B,C,D. Szoges gumival indulni nem lehet!
Tovabbi erdeklodes a
http://www.compuservehungary.com/cityrallye cimen illetve a 
06-30-9734627 szamon Bakonyi Zoltannal lehetseges.
Vagy nalam.
Udv,
GaborZs |  
		| + - | "majonezszeru olaj" (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Sziasztok!
Tapasztalataim szerint az a sargas-feheres-taknyos olaj csak telen
jelentkezik, ha az autot rovid tavokon hasznaljuk. A motor ui. eleg sok
vizparat sziv be, es az uzemanyag elegetesekor is keletkezik vizgoz, ami a
hideg dugattyugyuruk tokeletlen tomitese miatt (akar uj motoroknal is), a
dugattyu mellett a motorblokkba juthat es ott az oljjal emulziot kepezhet.
(Ezert figyelheto meg telen az olajszint emelkedese is.) Ez az emulzio
altalaban a kenesi rendszer leghidegebb pontjain rakodik le. Ha eleg sokaig
jar a motor (pl. nehany oras orszaguti menetben), akkor a "kartergaz"
csovon keresztul a vizgoz kidesztillal az olajbol, az emulzio megszunik (az
olajszint visszaall).
	Cs.
 |  
		| + - | Ford Scorpio kontra Opel Omega (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
>Ford: ez auto marad.
>Opel: a rendszervaltas Zsigulija.
Milyen furcsa, hogy az autopiacon ezt senki sem tudja! Ezert aztan az aruk,
tehat a piac ertekitelete azonos. Ujonan is, hasznaltan is. Ha a Ford
annyival jobb lenne, akkor talan dragabban is el lehetne adni.
    ..oo.......
  o................Egeer.......     mailto: === |  
		| + - | Re: Trabant Suzuki (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Major Frigyes
  Autoalkatresz- Autofelszereles
Szia Tamas sziasztok autosok.
>A masik: volt egy-ket eve egy Rozsdafalo nevu elektronikus
>korrozio gatlo (electronic corrosion protect) termek. Auto
>akkumulatorra kotheto, anod-katod elv ... Lehet-e kapni valahol,
Igen. Nalam utolso darab.
Es jol vedi a karosszeriat az atrozsdasodastol.
Ez egy anod es egy katod szerkezet amit femesen kell erintkeznie a lemez
feluletevel.
Udvozlet : Frigyes
Budapest. 1014                 Tel:214-39-50
  Uri u. 24.                       06-20-9446-107
    |  
		| + - | Re. Tobbfele (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Major Frigyes
  Autoalkatresz- Autofelszereles
Sziasztok autosok.
>:  wrote
>Az teny, hogy a skoda nem nagyon "kapar" a hoban, de ha kanyar
jon....nagyon
Nem is kell kaparnia inkabb tapadnia tisztelt kollega. A hatul motor- hatul
hajtas nagyobb stabilitast ad. Igaz hirtelen gazadaskor kitorhet a hatso
resze. En a havas uton a II. sebesseg fokozatbol indulok es siman
csuszasmentesen indul.
>konnyu az eleje, hogy szinte
>semmi oldaltartas nem alakul ki. Magyaran kitolja az elejet, mint allat.
Kanyarban az elejet akkor tolja ki, ha hirtelen gazt adsz nekimenetkozben.
>csomagtartoba (elore) cementeszsakot
Be lehet tenni, de akkor sokkal nehezebb tekerni a kormanyt .
>olmozatlan benzin a regi Skodaba
Minden tankolasnal javaslom az STP, vagy mas olomhelyettesito adalekot
betenni. Megeri.
>leb***tak, hogy mit keres ilyen
>gyertya a Skodaban?
Igazuk volt a legjobb BRISK N15Y gyertya.
>:  wrote irta
>Kvazi-jeepek Romaniabol:
>Ugyanis pl. az ARO 10-en nincsen differencialzar,
De van!!!! Ez egy genya megoldas. Ha osszkerekhajtasra szeretned kapcsolni,
felnyitod a gephaztetot es az elso tengelyeknel latsz egy koronas csavar
szeruseget. Ezt kell neked rogzitened kezzel es akkor oszkerek hajtasu a
jarganyod. Kozben pedig jol ossze sarozod magad.
Udvozletem mindenkinek: Frigyes     |  
		| + - | Rozsdafalo (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
>>
A masik: volt egy-ket eve egy Rozsdafalo nevu elektronikus
korrozio gatlo (electronic corrosion protect) termek. Auto
akkumulatorra kotheto, anod-katod elv ... Lehet-e kapni valahol,
jo-e?
<<
Hogy jo e azt nem tudom, de hogy arusitjak az valoszinu.
Mostanaban lattam hirdetest. (Auto Piac ??)
Zotya
 |  
		| + - | Mosas, izzo, gumik meg miegymas (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Sziasztok Autosok!
> >Nem tud valaki valami ilyesmit Pesten vagy a kornyeken?
> >Borzasztoan
> > szuksegem lenne ket R13-as 165-os gumira amin van meg valami barazda
> > :)))
> > persze olcson. Ha valaki tud esetleg valami ilyen helyrol az irjon
> > mert
> > elobb utobb megbuntet egy zsebpenzhianyban szenvedo rendor :)))
> > 
> > koszi,
> >        G.
> > 
> > 
> Nem nagyon akarok kellemetlenkedni, de ujat is lehet venni. Sot, ha en
> csinalnam a torvenyeket, meg jobban szigoritanek. Sot, (kovezzetek 
> meg, ha kell), de a teli gumit is kotelezove tennem. Amig nem
> autoztam,
> minden gumi reklamot humbuknak vettem, most az elso 100.000 fele 
> elmondhatom, a gumin SOHA nem erdemes sporolni. Most Continental 
> Wintercontactokat raktam fel (ujakat!!!) es merem allitani, hogy 3x
> csak 
> ez mentette meg az eletem. Ja, es nem vagyok szaguldozo tipus, 
> egyszeruen ugy alakult :-(
> 
> >A legszurot gondolom nem kell nagyon bemutatnom, mar sok szo esett
> rola.
> >Gyakorlatilag orok, nem kell kidobni csak tisztitani. Rakerdeztem a
> szures
> >minosegere is, azt mondtak, hogy olajos bevonata van, ezert jobban
> szur,
> >mint a papir szurok (a kisebb proszemeket sem engedi a motorba),
> megis
> >kisebb az ellenallsa.
> 
> Azert nekem irhatnal valamit rola, akkor meg nem voltam a listan :-)
> 
> >Sanyi szerint a BOSCH Super4 egy kalap kaki, nem nevezne gyertyanak
> (eddig
> >az enyemben is az volt, de igy 17.000 km utan hidegben mar
> szorakozott).
> 
> Eddigi statisztika 8:6 a BOSCH S4 javara. Nagyon ellentetesek a
> velemenyek,
> szerintem erdemes kiprobalni. Hatha bevalik ...
> 
> 
> >Hi !  X !
> >Nincsen valakinek veletlenul Opel Kadett-hez konyve?
> >Minden megoldas erdekelne !!
> 
> Es Tipohoz? Minden megoldas erdekel.
> 
> >Premium: mult oktoberben vettem, az egyik mostanaig birta (4 honap,
> >kb. 140 uzemora)
> 
> Nalunk 3 fele Premiumot lattam:
> - klasszikus (ez van nekem, szerintem erosebb, mint az elozoek, de
> lehet, 
> hogy csak bekepzelem) - 244 Sk / db = 1400 Ft
> - kekes - ar ugyanaz, de itt nagy divat oreg skodakba rakni, ezert
> inkabb 
> a klasszikusat vettem
> - sargas - 5-600 Ft-tal dragabb, mast nem tudok rola
> 
> >Mult heten Varpolotan tettem meg ezt a MOL kutnal 370 Ft-ert, tegnap
> >Sarvaron a Shellnel, - majdnem hanyattestem mikor lattam az 599 Ft-os
> arat.
> >Ez a legolcsobb, egy sima kulso mosas+kerekmosas.
> 
> Nalunk a legolcsobb mosas atszamitva 500 Ft korul van, a teljes
> (ulesek,
> interier, motorhaz...) 8500 Ft. En 850 Ft korul szoktam fizetni :-(
> 
> >Amikor meglattam a Renault Twingot, azt hittem, annal rondabb autot
> nem
> >lehet csinalni. Aztan jott a Wagon R+; ugyanez az erzesem volt. Most
> pedig
> >meglattam a Fiat nemtommicsodat, azt a hatszemelyes borzalmat. Deja
> vu...
> >Mi johet meg?
> 
> Van, akinek tetszik (nekem nem...). Szoval, az ilyen kocsikra
> mostanaban
> elegge megnott az igeny, a sportos terepjarokkal egyutt egyre tobben
> valasztanak ebbol a kategoriabol. A Multipla egy delfinre hasonlit
> leginkabb (szerintem), es ezzel a szokatlan design-nal kitunik a 
> kategoriajabol, jo motorral felszerelve szerintem nemsokara sok lesz
> az utakon.
> 
> >Skoda & Lada adalek
> 
> Nalunk mar tobb, mint egy eve nincs olmozott benzin, meg nem
> hallottam,
> hogy valaki panaszkodott volna. Az apu 20 eves Ladajat beleertve.
> 
> 
> Bocs, ha hosszu voltam, de az a jo!
> 
> Csaba
> Fiat Tipo, Toyota Corolla, BMW 316i, VAZ 2110 
> 
> 
>
 |  
		| + - | Re: Mi az az IGBT? Olommentes Skodaba. ( 39 sor ) AUTO (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Szia,
MAgyarazom a bizonyitvanyom ;-)
On Mon, 15 Feb 1999, Varga Tibor wrote:
> Sziasztok !
> 
> > Gondolj bele, a tapfeszultseg kb 8 es 15.5V  kozot valtozik, ennek
> durvabb
> > hatasa van, mint a tranzisztornak. Az meg egyebkent sem tranisztor
> mar,
> > hanem IGBT.
> 
> Bocs ! Csak azert kotozkodok, mert villamosmernok vagyok es nem ertem
> a mondatot.
> Hogyan lehet villamos mennyiseget alkatresszel osszehasonlitani ?
Az eredeti leveliro azt irta, hogy a tranzisztor kapcsolasi idejetol fugg
a zarasszog. En meg azt akartam mondani, hogy a tranzisztor kapcsolasi
ideje tobb nagysegrenddel kisebb, mint ami ivenergia csokkenest okoz a
tapfeszulteg valtozasa. (a gyutjotrafo a durvan szabalyozott nevleges
12V-rol megy, ami inditozaskor akar 8V kornyekere  is leesteh, es normal
uzemben meg 15.5V is lehet).
 
> Feljebb irtad:
> > Ugyanis a tranzisztor "felig lezart" allapotban nagyon melegszik, ez
> nem
> > tarthat tul soka.
> Ugyan ez csak meretezes kerdese.
> Azt persze nem allitom, hogy ennyire tulmeretezik.
Igen, hutobordara is teszik, de az a baj, hogy gyakran kell kapcsolnia, es
egyszeruen meg egy TO-220-as tokban, alu bordara ragasztva sem tudja
leadni a hot, ha a zarasszoget  a legroszabb esetre meretezik.
Lattam mar olyant, ami kiforrasztotta sajat magat. IGaz, ott elobb levalt
a hutofelulerol.
> Ugyan ez lehet, hogy az en hibam, hogy nem tudom, de mi az az IGBT ?
IGBT = Insulated Gate Bipolar Transistors
Adatok pl a http://www.semi.harris.com/families/mct.htm -n.
(Bocs, kicsit off-topic itt )
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan            http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf |  
		| + - | re:gyujtas (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
F. Tibor
79/SKODA 105S
irta:
>Orommel latom, hogy vannak Skodasok is a listan.
>Mi a fenetol lehet, hogy a rendessen beallitott
>gyujtasom max 1-2honap alatt elallitodik.
>Pontosabban meglazul a megszakito.
>Hiaba van meghuzva, pedig jo a menete...
>Hasznal valaki elektronikus gyujtast???
Nekem is ez volt a problemam, azzal a kulonbseggel, hogy sokkal lassabban
jottem ra a hibara, mert nem "lotyogosre" lazult be a megszakito, hanem csak
eppen annyira, hogy elalitodjon a gyujtas egy icipicit.
Megoldas: rogzito csavar csere.
Apamnak es nekem is 105S skodank van, az apameban van elektronikus gyujtas.
Apam autoja 10 eves az enyem 16.  A sajatomnal 130 meg nem padlogaz  (120
utazo autopalyan) es 2,5 havi allas utan masodikra indult most februarban
(persze kezzel felpumpaltam a benzint). Nem volt meg generalozva (csak az
olajlehuzo guruk lettek cserelve, mert az egyik eltorott) es 130e km van
benne. A fogyasztast nem tudom, valoszinuleg tobb, mint a norma, mert en
karburalom.
Apam kocsijanak elektronikus gyujtasarol csak annyit tudok, hogy nemileg
csokken a fogyasztas es a remenytelenul meg-meg nyekkeno onindito ellenere
is 2 fordulat utan begyujt a motor. Ezt en meg nem probaltam, mert
szerencsere nekem a jo aksi es a tokeletes allapotu onindito miatt "pocire"
indul.
Skodara sokfajta elektronikus gyujtas kaphato, ugy is be lehet szerelni,
hogy ha az egyik elromlik csak atdugod a sarukat a regire es mar mehetsz is
tovabb.
Udv: Makadi Gyula
83/Skoda 105S fekvolampas
u.i. A Skoda nagyszeru auto. Kispenzueknek.
 |  
		| + - | Re: *** HIX AUTO *** #295 (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
>Kvazi-jeepek Romaniabol:
>Ugyanis pl. az ARO 10-en nincsen differencialzar,
>igy a negykerek-hajtas helyett
>hoban az is elofordult, hogy csak
>ket-harom kerekhajtas van :-(((,
>a negybol egy-ket kerek sokszor kiporog.
Ugyanolyan diferencialzar van rajt, mint pl. a Suzuki Samuraion,
az elso tengelycsonkok vegen kell eltekerni valami kallantyut.
Tok jo, mert ha belemesz a sarba, szallhatsz ki (gumicsiznma) es 
tekergetheted a mocskos kereken (gumikesztyu) azt az izet.
Hali:
kormos imre
 |  
		| + - | koszonet (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Hello autosok!
Ezuton koszonom mindenkinek a tippeket, akik ajanlottak
hozzaerto diesel szakembert a golfomhoz. Ma viszem az
egyik ajanlott szakihoz, remelem nem megy ra a gatyam
a beavatkozasra.
Mellesleg nem tud valaki olyan hp-t, amelyen mondjuk
autoszerelok, lakatosok ,fenyezok stb. cimei, telefonszamai
vannak, esetleg a volt kuncsaftok megjegyzeseivel, ajanlasaival,
vagy eppen figyelmeztetesekkel, hogy oda aztan ne vigyuk 
az autot. Szerintem hasznos lenne vmi hasonlo gyujtemeny.
csa:  Attila
 |  
		| + - | Re: Olommentes Skodaba (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Udvozletem!
> Az olommentes benzin a szeleptanyerokat teszi tonkre. Az
> olomadalek ezek kenesere hivatott volt.
Aha... akkor osoreg LADA-mba olommentes+adalek 
tankolasaval elkerulheto a szelepek kinyirasa? :-)
Viszlat:   D. Karoly
 |  
		| + - | Re: "4W Drive" azaz roman kvazi-jeep (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
> Kerdes: kinek van valamifele terepjaroja?
Toyota Land Cruiser. Nehany mas tipussal ellentetben erre tenyleg ra
merem fogni, hogy terepjaro.
> Mely terepjarokon van differencialzar?
Mercedes G. Szinte az osszes tobbihez extrakent kerheted, illetve utolag
lehet beepiteni. Az allando osszkerekhajtasu gepeken altalaban van
kozepso diffi zar (Lada Niva, Land Rover Defender). A kapcsolhato
osszkereknel altalaban nincs kozepen diffi, nem is lehet vele aszfalton
4x4-ben kozlekedni...
Jobb esetben hatul sperdiffi van, az is er valamit, ritka az az eset,
amikor egy (elso) kerek fog csak.
-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro |  
		| + - | Audi 200 (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
1981-es Audi 200 elado. 2,2i, elektromos ablakemelo, 4 tarcsafek, plus
uleshuzat, konnyufem felnik. Surgosen elado.
Ara: 250e HUF
Peter
 |  
		| + - | zalaegerszegiek! (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Ovakodjatok az ETS-834 rendszamu lapos, piros kocsitol,
foleg, ha ket ifju idiotat lattok benne!
Tisztelettel
Csussz
 |  
		| + - | ... (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Finis Olaj:
Az autokereskedo haverom sokszor  tesz az autokba finis olajat, 
kivetel nelkul szebb lett a motorhang es jobb az alapjarat.. 
... Vusics Krisztian: 
Assszem tokeletes a sorrend amit felallitottal.. :))) 
... Benzinkut tema: 
Egy volt benzinkutas haverom szerint a Shell kutaknal lista is van 
hogy 10000 liter gazolajhoz mennyi vizet lehet tolteni.. 
Elotte se tankoltam shellnel most se fogok.. 
AntForce
 |  
		| + - | Finish :-) (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Finis adalek:
> Mindig beindult magatol.
az ember csak 10 percre hagyja magara a kocsit es tessek!:) z.
 |  
		| + - | tengelykapcsolo (mind) | VÁLASZ | Feladó:  (cikkei) |  | 
Az egyik pillanatrol a masikra
 	nem akar kiemelni a tengelykapcsolom.
Nem irtad, hogy hidraulikus, vagy bovdenes mukodtetesu...
Ha a mukodteto mechanizmus rendben, akkor eltort, elhajlott,
a kiemelo villa, vagy kicsuszott a tengelye. Regi konstrukcioknal
hasznaltak szen csuszo betetes kinyomocsapagyat, ez szettorhet
es kihullik...
Udv: Po:li
 |  |