Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1431
Copyright (C) HIX
2002-04-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Kezifek, lampa stb. (mind)  49 sor     (cikkei)
2 a szabal az szabal; kezikfek; gumiabroncs (mind)  62 sor     (cikkei)
3 Re: Elakadasjelzo 3szog (mind)  56 sor     (cikkei)
4 kezifek (mind)  19 sor     (cikkei)
5 nyari gumi (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Cougar (mind)  15 sor     (cikkei)
7 Kotelezo biztositas (mind)  28 sor     (cikkei)
8 Re: park. dij utolag (mind)  28 sor     (cikkei)
9 kerdoiv (mind)  35 sor     (cikkei)
10 Elado W123 (mind)  7 sor     (cikkei)
11 Markakereskedes II (mind)  25 sor     (cikkei)
12 Egester tisztito (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Kezifek, lampa stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Kedvencem a kezifekezo urge, aki miutan fel orat vartunk a
>lampanal azzal szarakodik, hogy kiengedje a kezifeket es
>kozben termeszetesen mexunik az a lehetoseg, hogy vegre
>balra forduljunk a szembejovo forgalom miatt (telezold).

Ehhez szerintem nem kell kezifek.
Adott a sor elejen allo autos, aki csakis a zold teljes beerese utan
hajlando elindulni.
Rendben legyen, ugyanis sok baleset szarmazik, a "meg atmegyek" tipusu
kersztforgalombol.
Hiszen a lampak szinkornizalasanal nem mindig vesznek figyelembe biztonsagi
idokorlatokat.

De az, hogy az utana kovetkezo, csak akkor indul el, mikor mar 5 m a
tavolsag kettejuk kozt, es hogy az osszes tobbi koveti ezt a kellemes
peldat, az egyenesen irritalo. Mert egy 30 mp-es zoldon csak 5 auto fer at,
ha nem lenduletbol indulnak.
Nem hiszem el, hogy valaki nem latja az elotte indulo autot, vagy a lampa
sarga jelzeset, ami azert van, hogy felkeszuljunk a kovetkezo lepesre.

Igazabol nem lepodok, meg ugyanis ma egy 40 feletti ferfi
segedmotorkerekparral mentvelem parhuzamoshaladasi iranyban egy olyan
foutvonal mellett, ami az autopalyara is enged feljutast. Nagy
kamionforgalom, az ut mellett az eppen alig egy honapja megszelesitett
kerekparut, amit tobb mint 3 m szeles.
Intek a ferfinak, hogy ott a kerekparut, nem volna-ebiztonsagosabb es
szabalyosabb.
Errefel olyan jo 40-es temponal nemzetkozi akrobatikai mutatvanyokat kezd el
mutatni, majdnem bezuhan egy mellette elhalado kamion ala.
A kovetkezo piros lampanal megalltam, de a ferfi a kocsi hatulja moge sem
mert allni. Nem tudom, miert sertegetettengem a kezjelzeseivel, ha a
velemenyet sem meri magara vallalni. Valamint miert nem gondolkozik el
rajta, hogy mit csinal.

Csak azt tartom szomorunak, hogy engem, ha autoban ulok, hetente legalabb
2-szer megallitanak a rendorok. De ha valami gyanu is felmerul mar veszik is
elo a csekkfuzetet.
Az ilyen ongyilkos amokfutokat meg meg sem kerdik, hogy hol a sargalapja.
Sajnos kezdem egyre ugyerezni, az elmult idoben a kozlekedesbiztonsagbol a
rendorseg nem le't- hanem financialis kerdest csinalt.A kozelekedesben
resztvevo sok ember rovasara.

Sajnalom, hogy hosszuszunet utan csak szomoru tapasztalatokat oszthatok meg
veletek.

Udvozlettel!
Teeby
+ - a szabal az szabal; kezikfek; gumiabroncs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [International]
>Nyugi, kimeld a szived. Eppen errol beszelek - szerintem
>SENKI nem kepes (hacsak nem hord messzelatot) pl. este,
>hajnalban, szikrazo napsutesben, esoben, hoban MEGLATNI,
>hogy 120 meterrel arrebb milyen tipusu vonal van. Ezek
>alapjan ezekben a szituaciokban MINDIG TILOS elozni.
: Na vegre! Akkor ezexerint leesett! (az aggodast koszi :o)

Hehe. De vicces. Ezt eddig is ertette mindenki. Neked viszont semmibe
nem kerult volna odairni a szabalyokhoz valo gorcsos ragaszkodas
mellett, hogy termeszetesen adodhat olyan szituacio, amikor a valosagban
megis konnyeden lehetne elozni, az esetleges buntetes pedig etikatlan
lenne a rendor reszerol. Easy, mi?

> Felado :  [Hungary]
: Tudod mit, kuldd el a postacimed es kuldok neked egy
: osszehajtogathato 3szoget, 5x20 centi - barhova bedughatod
: es egy fillerbe sem kerul.

:)))

> Felado :  [Hungary]
: Kedvencem a kezifekezo urge, aki miutan fel orat vartunk a
: lampanal azzal szarakodik, hogy kiengedje a kezifeket es
: kozben termeszetesen mexunik az a lehetoseg, hogy vegre
: balra forduljunk a szembejovo forgalom miatt (telezold).

Erdekes, en majdnem mindig a kezifeket hasznalom, de eddig mindig
sikerult egy pillanat alatt kiengednem. En azt birom - hol cinikusan
rohogve, hol bosszankodva rajta -, hogy ha zoldre valtasnal valaki
akarcsak egy szazadmasodperccel kesobb reagal a lehetsegesnel, es nem lo
ki csikorgo kerekekkel, valamelyik paraszt azonnal elkezdi nyomni
mogotte a kurtot. A stilusodbol itelve lehet, hogy te is igy szoktad.

> Felado :  [International]
: Nezz ra a Barum oldalakra. Nekem most ajanlottak az Alfara (igaz
15-osben)
: 195/50-est V index-szel (240kmh) <10.000Ft/db aron.Ujat, nem
hasznaltat, nem
: lopottat.  Ez 1/3-a a Michelin aranak, es nekem nem fajna, ha a
: Hungarorungen emiatt 1 masodperccel rosszabb koridot tudnek csak
menni.

Az uj Auto Magazinban van egy gumiteszt az olcso abroncsokrol. A dragabb
kategoriat, azaz a referenciaalapot a Dunlop SP10 3E kepviselte. A joval
olcsobb Hankook K701 es a Barum Brillantis kozel azonos teljesitmenyt
nyujtott vele, tonkreverve az osszes tobbit vacakot: Debica, Firestone,
Kormoran, Sava, Toyo, amik javareszt csak a "feltetelesen ajanlott"
minositest kaptak.

Valamit viszont nem ertek. Azt mar ezer es egy helyen olvastam, hogy a
gumitesztek eredmenye csak az aktualis meretosztalyra ertendo. A
nagyobbakra miert nem? Nem ugyanabbol az anyagbol, es nem ugyanazzal a
technologiaval keszulnek? Gyanitom, csak az esetleges
felelossegrevonastol tartva hivjak fel mindig erre a figyelmet.

udv,
Zoli

 - Relax! Magazin - http://www.relax.hu
+ - Re: Elakadasjelzo 3szog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

A AUTO 1430-ban irta :

> > Tehat nekik kell bizonyitani, hogy en bizony bunos
> > vagyok az elakadasjelzo 3szog nem tulajdonlasaban?
>
> Ez most valos problema?

Akar meg valos is lehet. Olvass tovabb.

> Egy picit megall az eszem, ha
> ilyesmit olvasok. Mindenfele kontorfalazas, hatso ajtok
> keresese, felelosseg alol mindenkepp kibujni.

Nezd, a rendorok nagy tobbsegenek az a strategiaja, hogy ha
mar meg vagy allitva, lehetoleg verjenek mar rad valamit, kulonben
kenytelenek lennenek nemi kenopenz es/vagy bunteteskiosztas
nelkul elengedni. Csodalkozol, hogy egyeseknek ez nem tetszik
es elgondolkodnak, hogy ha ok igy, akkor vajon nekem is van
e lehetosegem igy? (ezert is lehet valos a problema)

Vajon rettentoen kirivo es egyedi eset a nemoly'reg  itt is
megjelent "Jonapot! Xezer." "Miert?" "Keressunk vmit?" eset?

Vajon miert megy a kiszoritosdi a rendorok kozott, hogy a
kozlekedesiekhez kerulhessenek? Veletlen?

Vajon az autosoknak miert van az az altalanos erzetuk, hogy a
rendorseg csak a penzukre hajt? Sot, nem csak az autosoknak.
Ismerosomekhez betortek a multkor. 30 nap eltelt, ismeretlen
tettes, ugy lezarva. Annak ellenere, hogy tobb verminta, tobb
ujjlenyomat, es meg cipolenyomat is volt (ez utobbi mondjuk
lenyegtelen). Azt meg ne meselje senki, hogy egy embert ha
akarnak nem talalnanak meg ilyen nyomok alapjan. Viszont
nyilvan nem eri meg megkeresni. De ha jol tudom a police
az nem gazdasagi tarsasag es meg merlegelesi jogkorrol sem
tudok, hogy "ezt megeri elkapni, ezt meg nem". Ennek 
ellenere megis igy van.

Viszont tobb millios csodatraffipaxokra van penz. Azert
mert megeri. Rovid ido alatt megterul. Rendorseg Rt.
Csoda, hogy a tozsden nem jegyzik oket.

> Tudod mit, kuldd el a postacimed es kuldok neked egy
> osszehajtogathato 3szoget,

Koszonom a felajanlast. Alkalomadtan elek vele. :)

> 5x20 centi - barhova bedughatod
> es egy fillerbe sem kerul.

Leveled ezen reszet utolagos engedelmeddel tovabbitottam
a *** HIX SEX *** legujabb szamaba... :)))

K.
+ - kezifek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

F> de mint irtam a feket sem nyomom. Raadasul a fekrol
F> leszallni kevesebb ideig tart, mig egy behuzott kezifeket oldani... :-)
>Hat eppen ezert nem latom a kezifek elonyet ebben
>a helyzetben (sem)...

Lehet hogy az en felfogasom lassu, vagy csak elvesztettem a fonalat ut
kozben, de mintha mindketten az mellett ervelnenk, hogy lampanal allva a
kocsi lehetoleg egyaltalan ne legyen befekezve. Egy kivetelt latok:
lejton/emelkedon allas. Ekkor muszaj fekezni a kocsit. Nappal pedallal,
sotetedes utan (ne vakitsam a mogottem allot) enyhen behuzott kezifekkel
(csak annyira, hogy epp ne guruljon, nem tetokarpitig huzott karral), hogy
ha neadjisten megis megloknek, meg tudjon mozdulni a kocsi.
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - nyari gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mivel a gumisnal mar tobbszor vasaroltam, igy nem volt kulonosebben
>nehez rabeszelni 20% engedmenyre. :))) Az uj gumik: Kleber Dynaxer DR
>195/55 R 15 V _peremvedos_ !

Egyetlen fontos parameter maradt le: MENNYI?
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Cougar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Tenyleg, errol jut eszembe, hogy a Discovery-n lattam egy
Turbo c. musort (angol musor), ott eppen a Ford Cougart
elemezgettek es az volt a velemenyuk, hogy a motor amit
hozza adnak az bizony kicsi egy olyan autohoz, mint a
Cougar."

Melyik motor kicsi? A ketliteres? Vagy a V6? Es a Mondeohoz 
nem kicsi? Ugyanaz az auto...

Vagy Ferrarikhoz hasonlitottak? Persze, jo lenne egy 3.0, 
de ebben a kategoriaban a 2.5-t eleve kicsinek minositeni 
szerintem tulzas.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Kotelezo biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hir a www.autoforum.hu -rol:
Dijat vezetett be kotelezo gepjarmu-felelossegbiztositast kotott tagjai
szamara a Kozlekedesi Biztosito Egyesulet (Köbe) - derul ki az erintettek
szamara a napokban postazott levelekbol. Az elso hozzajarulast csak
aprilistol kerik, ennek ev vegeig ervenyes osszege 900 forint. E szerint az
eves tagdij 1200 forint lenne, igaz, az egyesulet ertesitoje szerint ennyit
kell fizetni akkor is, ha egy-egy tagnak tobb biztositasi szerzodese van
ervenyben naluk. 

A tagdij reven ugyan valamivel dragulnak a biztositottak terhei, de a Köbe
meg igy is az egyik legolcsobb "kotelezo" biztosito marad itthon. Egy
fovárosi, 1300 kobcentis szemelyautoval biro, a legjobb bonuszfokozatba
tartozo tag osszes terhe peldaul mintegy 18 ezer forintra no, ami a
masodik-harmadik legolcsobbnak szamit a piacon. 
A Köbe a lepes indokakent azt nevezte meg, hogy tavalyi 94 millio forintos
alaptokejet 2002 vegeig tobb mint 100 millioval kell megemelni a
jogszabályok szerint. Tovabbi terhet ro az egyesuletre a penzugyi felugyelet
februar eleji hatarozata is, amely - egymillio forintos birság megfizeteset
is kiszabva - tobbek kozt a targyi feltetelek javitasara is kotelezte a
szervezetet. A Köbe emiatt aprilisban uj, az eddigi meretenel otszor nagyobb
alapteruletu ugyfelszolgalati és karrendezesi iroda nyitasara is kenyszerul.


Az egyesulet tavaly kozel 1,66 milliard forint díjbevetelt gyujtott (szinte
kizarolag a "kotelezobol"), ami bo haromszorosa a 2000. evinek.
Karkifizetésre ugyanakkor mintegy 662 millio forintot fordítottak. 

Udv, Koli
+ - Re: park. dij utolag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> vmit igenybeveszek fizetek erte, de nem mindegy hogy hogyan, mit, hova, es
>> mennyit. Szoval az utolag tenyleges parkolt idonek megfelelo osszeget
>> MINDIG! hajlando vagyok kifizetni, de nem tobbet!
>
>Hat sztem ezt az elso pillanatban meglone barki az
>"... es hogy a banatban ellenorzod?" mondatszerkezettel... :)
>
Szerintem manapsag ez mar pofonegyszeru lenne:
Megallsz az autoddal, odaballagsz az automatahoz es
beutod a rendszamodat, majd megy a dolgodra.
Visszaterve ujra beutod a rendszamodat es az
automata kiszamolja az eltelt idore jaro osszeget, azt
bedobod, memoriabol erre a rendszamod torolve.
Ellenorzes: a szurkevarjak egy koddal lehivhatjak
a beutott rendszamok listajat, es aki ugy all ott, hogy
nincs a listan, kap egy mikulascsomagot.
Ha fizetes nelkul megy el, akkor a rendszam alapjan
kapja a buntetest.
Mielott barki azt irna, hogy a rendszam alapjan nem
lehet az illetot megtalalni:
A mostani mikulascsomagoknal is a rendszam az
egyetlen ismert adat.

A szubjektiv valaszok mellett (amit koszonok) nem
kaptam meg pontos valaszt arra, hogy honnan es
miert lehet Mo-on gepkocsit elvontatni?

Gabor
+ - kerdoiv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok,

nemt udom fogok-e tanulni az esetbol (talan a segitsegetekkel), de
mindenesetre elgondolkodtam. Egy par hettel ezelott kaptam a
JFK. Kft-tol egy oriasi boritekot, melyben egy nyolc oldalas
kerdoiv volt, meg kicsit mezes-mazas level, hogy szeretnek
ha kitoltenem a kerdoivet, hogy tovabbra is a legmesszebbmenokig
tudjak az erdekeimet szolgalni, es termeszetesen teljesen anonim
az egesz kerdoiv, az adatokat nem hasznaljak fel sehol, es az
eloregyartott portos boritekban adjam fel felado nelkul a levelet.
Az elozmeny annyi, hogy par honapja vettem, egy uj CLIOt,
es a vasarlaskor valoszinuleg bekerultem valamilyen adatbazisba,
stb. (A kerdoivben a mostani automrol, meg az elozo autoimrol,
meg a vasarlas korulmenyeirol faggatnak.) Nem kapkodtam el a
kerdoiv kitolteset, itt hevert meg az asztalamon, amikor jott
megint egy level az emlitett Kft.-tol, hogy sajnalattal vettek eszre,
hogy meg nem kuldtem vissza a kerdoivet, de hogy ez mennyire fontos
lenne nekik, stb.

Eddig fontolgattam, hogy visszakuldom nekik (az anyagi helyzetemre es a
vallasomra vonatkozo kerdesek kitoltetlenul hagyasaval), de a
masodik level utan egy aggaszto kerdes fogalmazodott meg bennem:
ha valoban teljesen anonim a kerdoiv, akkor vajon honnan tudjak,
hogy nem kuldtem meg vissza a kerdoivet???

Ti mit tennetek?
Esetleg tudja valaki, hogy mit/kit takar ez a JFK. Kft? DjTiszy? Hmm?
Gondolom nem Kenedy-ről van szó! :-)

Lehet, hogy kicsit paranoias vagyok, de utalom, hogy mostanaban mar
ketnaponta nyerek utazasokat, es valami miatt egyre tobben
kivancsiak az egyebkent szerintem nem sokat ero velemenyemre. :-)

Koszonettel:
Koronczi
+ - Elado W123 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado W123 240D sedan, 1979-es evjarat, vajszinu mubor belso, szervokormany, al
ufelni, vonohorog, kis motorhiba. Feher szinu, helyenkent rozsdafoltos. Atlagfo
gyi: 8l, 1,5ev muszaki. Uj porlasztocsucsok, izzitogyertyak, akksi,
fekek (tarcsa+betet elol-hatul). Iranyar: 250 000Ft. Erd: (20) 428-9755 megteki
ntheto Budapesten.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: adsl-1-18.tvnet.hu)
+ - Markakereskedes II (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Folyt. kov.:
Mivel 10 orara volt beirva az auto, 11:40-kor telefonaltam, mehetek-e erte.
Persze, keszen van, jojjek csak.
Fizethetek kartyaval? Sajnos nem.
Mennyi a szamla vegosszege? Nem tudom megmondani....
Egye penesz, automata, cash a zsebbe.
Kiertem 12:05-re a szervizbe. 12-12:30 ig nincs semmilyen ugyintezes.
Hogy ezt miert nem tudta mondani 24 perce a telefonba?

Ezek utan meg egy aprosag:
Neha, kicsit csorog a motor, ezt reggel elmondtam es a biztonsag kedveert
egy papirra irva otthagytam. A szerelo azt mondta, mindent ellenoriztek, gyari
adatok
voltak beallitva. Azt mondta, elment egy probakorre, de nem hallotta.
En is elindultam egy kicsit, csorog. Vissza, szerelo bepakolva az anyosulesre.
Csorog. Hallja ? Nem. Megint. Most hallja. Nahat!!

Mit tud tenni vele, kérdem. Semmit, ez ilyen.
Na ne hogy mar!
Probaljam meg az egester tisztito anyagot hasznalni, mondja.
Nem am hogy hozzam vissza, ok ezzel majd kezelik,.....

Engem tobbet ott nem latnak.

Attila
+ - Egester tisztito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

Wynn's fele egester tisztito adalekot ajanlottak a gyenge gazadasra,
részterhelesen
csorgedezo autom (Suzuki 1.6) kezelesere.
Allitolag az a gond, hogy a kokszos lerakodasok - sok varosi, rovid ut - okozza
k
a
csorgest.
Hasznalt mar valaki ilyet? Biztonsagos, er valamit?

Attila

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS