Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2290
Copyright (C) HIX
2004-08-31
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 szedules a magas lovon (mind)  26 sor     (cikkei)
2 Szij vs. lanc (mind)  15 sor     (cikkei)
3 EGR (mind)  30 sor     (cikkei)
4 re: Nem markafuggo elektronika (mind)  9 sor     (cikkei)
5 Re: ADAC, Alfa (mind)  51 sor     (cikkei)
6 Re: Skoda, Mazda (mind)  21 sor     (cikkei)
7 egyteru (mind)  3 sor     (cikkei)
8 Futomubeallitas regen (mind)  16 sor     (cikkei)
9 Re: Re: fustfelho, mas (mind)  24 sor     (cikkei)
10 Onbiraskodo apuka (mind)  52 sor     (cikkei)
11 ADAC statisztika es a nyelvtan (mind)  27 sor     (cikkei)
12 Megbizhatosag, szerelok es tulajdonosok (mind)  38 sor     (cikkei)
13 Az innovacio temahoz (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - szedules a magas lovon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Nem szedulsz neha, azon a magas lovon??

Egy vesszovel tobb sikerult, de nem baj. Ezek szerint meg en vagyok a 
magas lovon :)) hmm. En meg azt hittem, hogy autos listan autos 
temaban irva nem lehet gond, ezek szerint annak lenne igaza, aki a 
listara minden szokoevben szol be, akkor is csak azert, hogy valakinek 
beirja, mit nem szeretne latni a tollabol?! Ez tok jo... 

Szoval en matol nem akarok a listan latni matyohimzest, 92 elotti 
Skodat, bikazast, teli-nyari gumi vitat, gyujtaselosztos akarmit, HIX 
talalkozo jelentkezesi lapokat meg ilyesmit. Cserebe majd en sem irok 
tobbet Alfa ugyben. 

UI: A netikett 
http://www.mek.iif.hu/porta/szint/muszaki/szamtech/wan/kultura/rfc18
55h.hun egyik pontja ezt irja:  
   
   Ne küldjél olyan üzeneteket egy listára/csoportba - ha annak    
   nézőpontja valamiért nem egyezik a tiéddel - ami csak annyit közöl, 
   hogy az ő álláspontjukat bántónak érzed. Az általad 
   megkérdőjelezhetőnek érzett üzenetek kiszűrésére (filter) vannak 
   programok.

Cs.
+ - Szij vs. lanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>  Esetleg: a szij eloallitasa olcsobb...
>A szij onmagaban valoban olcsobb, de az egesz kialakitasa,(mindent a 
>blokkon kivulre kell kihozni, tomitesek kellenek, burkolatok) a vezeto

Nem tudom elhangzott-e.
Vsz. jo ideig, amig a femiparban a manapsag hasznalt anyagok high-technek
szamitottak, tomegcsokkentes celjabol lehetett ertelme a szijnak.
Mert a sok "huszdekabol" hamar osszejon a "tizenkilo".
Meg talan ugy is gondolhattak, hogy ezt a fajta szerkezeti elemet ily modon
tisztabb korulmenyek kozt lehet cserelni.
Persze ma ezek a dolgok mar nem ugyanazok mint akkor.

teeby
+ - EGR (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Ha mar szoba kerult az EGR szelep, volna par kerdesem rola: a ceges
>  automban is van( Ford Transit), de nem vagyok benne biztos, hogy ezt
>  emlegetik-e "ege'r szelepnek"..Az alapjaratnal csinal valamit, mert
>  allitolag rossz, es neha nagyon alacsony, es egyenletlen az
>  alapjarat..

Ezt emlegetik eger szelepnek.
Az EGR ( Exhaust Gas Recirculation) a kipufogogaz visszavezetest 
szabalyozza, az alapjarathoz kozvetlenul nincs koze. Ha elromlik, es 
nyitva marad, akkor van hatasa az alapjaratra (is), mert ilyenkor nem 
kerulhet a szivocsobe kipufogogaz. ( az EGR nem nyithat  alapjaraton, 
teljes terheleskor, gyorsitaskor, es hideg motornal)
Az a kerdes, milyen motor van abban a Transitban? A dieselnek vakum 
szabalyzasu a szelepe, ezt ki lehet iktatni, de sok esetben erzekelok 
vannak beepitve, ha a szelep nem mukodik, hibat jelez a vezerlo 
elektronika. A kiiktatas legbiztosabb modja, valamelyik tomitest egy 
zart alulemezre cserelni, igy a szelep "mukodik", csak kipufogogaz nem 
megy vissza a szivocsobe. ( nemelyik esetben ez sem jarhato, mert a 
visszavezeto csatornaban egy homero figyeli, hogy valoban visszamegy-e a 
gaz)

>  tudsz ajanlani valakit, aki ert a szervoszivattyukhoz?
Farago Attila
Bp. XXIII. Szaboky Rezso u. 18.
287-4445,  06-30-932-6713


Udv,  Triznyak
+ - re: Nem markafuggo elektronika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Dehogynem; eppen itt volt arrol szo, hogy valamelyik kocsiban a
>  Hitachi akarmik rendre tonkrementek... Vannak jobban, es kevesbe
>  jobban sikerult darabok az elektronikaban is,..............

Jelen esetben, ez a "Hitachi akarmi", egy teljesen mechanikus szerkezet.

Udv,  Triznyak
+ - Re: ADAC, Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Csabi:

>> El kellene benne ferni rendesen - hatul is. 
> Golfra celoztal, netan az Octaviara? :)))

Mazdara :-)))
 
>> Kellene lenni helyeknek, ahova az ember a cuccait pakolhatja. 
> Ebben az ujkori Alfak eleg rosszul allnak, 380 liter szinte semmi.

Nem is a csomagtartorol beszeltem, hanem amit a vezetoulesrol is
elersz. Nalam ketrekeszes a konyoklo, a nagyobb ugy 2-3 l.
Kesztyutarto 11 l (!), az elulso rekeszebe A4 meretu mappa siman
befer. Ajtokban (elol-hatul) italtartos zseb (0,5 l-es palack is
belefer, es nem borul), plusz meg egy kicsi zseb a kormany alatt balra
a kacatoknak. Egyebkent a csomi is 420, de ez tenyleg lenyegtelen, a
380 is eleg. 
 
>> Fek is kell ra, ami minden teszt szerint eleg gyenge. 
> Ehhez nem tudok hozzaszolni, a tesztelok tudjak.

Valoszinuleg. 40 m folotti (42 v. 43) fekut 100 -rol sokkal tobb, mint
36-37 m (gumifuggo). A harmas fekrendszererol (a francia Alpokban
probaltak az ujsagirok) azt irtak: tulterhelhetetlen.
 
>> hogy mar a teszteles par oraja-napja alatt izzok egnek ki,
>> osszevissza pislakolnak a visszajelzok). 
> Ez erdekelne kozelebbrol is, esetleg valami forras?

totalcar.hu


Fogash:

>>Egy auto nem kizarolag motorbol, kipufogohangbol es dizajnbol kellene
>>alljon. El kellene benne ferni rendesen - hatul is.
> Ulj bele akarmelyik GolfIV padlolemezes autoba (Toledo, Octavia, Bora),
> egyikben sincs tobb 10 centinel a hatso labter. Az Alfa nagyobb tengelytavja
> miatt (raadasul ok a "nagy" 156 alaplemezere epitettek "kis" 147est, nem a
> "kis" golfot fujtak fel) hatul is boven van labter.

Lads fent. Egyebkent a 156 is szuk hatul.
 
>>Az elektronikahoz is kellene erteni az olaszoknak,
> A nemeteknek. Minden villanycuccon ott virit a Bosch Made in Germany...

Nekem egykutya. Made in Japan :-))

eMTybor
+ - Re: Skoda, Mazda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Csabi!!

> Pl. szerdan este egy 140 lovas Mazda6 dizel volt a karmaim kozott es 
> sok Alfas dolgot talaltam benne es kimondottan jo autonak talaltam, 
> amit nem dobnek ki az ablakon. Ami nem tetszik, az az idetlen 
> uleshuzat es a muszerek tul halvany megvilagitasa, meg az iras (km 
> ora) betutipusa. Vagyis aprosagok. Maganak az autonak szvsz nincs 
> hibaja.

Ha meg szebbet akarsz, probald ki a Mazda3-t. Sokkal Alfasabb a dizajn
:) nekem is mindig tetszett az Alfa, kulonosen belul - lehet hogy a
Mazdaban sok a koppintas, de akkor is szep). Viszont a harmas 100%-ban
japan, mig a hatos sajnos 30 %-ban Ford alkatresz. Arban hasonlo
teljesitmeny mellett nincs sok kulonbseg. Meretben sem tul sok (18 cm
a sedannal). Szervizbe viszont csak 20 ezrenkent kell hordani (ezt ugy
ertem, hogy mas miatt nem, csak amikor eljon az ideje) olaj,
olajszuro, legszuro cserere 100 ezerig. Akkor mar gyertyat is kell
cserelni :-), meg fekbeteteket valoszinuleg. Vezermuszijat nem, mert
lancos. Es nem hangos.... 

eMTybor
+ - egyteru (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Köszönöm a hozzászólásokat a témához.

Kovács Gábor
+ - Futomubeallitas regen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! 

Amikor meg nem voltak lezerpisztolyok :), 
akkor mivel allitottak be a futomuveket? Milyen 
keszulekek voltak azok? Hogyan ment a dolog? 

Koszi: 

Laci

KNIGHT RIDER KITT replica: 
http://www.agostonl.com/kr/kitt.html


---
Versendet durch AonWebmail (webmail.aon.at)
+ - Re: Re: fustfelho, mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az anyagminosegrol
nem is beszelve - ha mar a subjectben ott a fek, egy 
>ilyen pelda: VW,
Ford - 20-40 ezer km fekbetet, 60-80 ezernel fektarcsa 
>csere. Toyota,
Mazda - fekbetet ugy 80-100 ezernel, fektarcsa 240-300 
>ezernel.

Ezt a kijelentest en azert kikerem minden Ford es VW 
neveben... :) Ezen dolgok kopasa leginkabb a hasznalat 
merteketol fugg, nem?
Nekem pl, most csereltek eloszor fekbetet a Fordon, 96e 
kmnel... es tulajdonkeppen meg nem volt baja, volt meg 
rajta kopofelulet es semmilyen hangot sem adott. Pedig 
azert szoktam neha sportosan vezetni...

Szoval csak ovatosan az altalanosito kijelentesekkel. :)


Krisztian

Ford Cougar 2.0

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: destut01fw2.sey.de)
+ - Onbiraskodo apuka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Adam!

>Viszont tegnapelott Kaposvarrol mentem Nagykanizsa fele,
>yes kb. 80-nal (70-es tabala van kint), megeloztem egy
>elottem lassabban halado (70-nel lassabban) autot, es
>mivel jottek szembe, ele soroltam vissza, hogy a masodik
>autot ne kenyszeritsem fekezesre, es nekem se kelljen
>nagyot fekeznem. Ekkor aki moge(!!!) besoroltam,
>elkezdett mutogatni. :o| Gondolom azert, mert a csalad
>benn ult a kocsiba, es hogy meg mutassa: "apuka most
>megegrecirozza a mogotte gyorsabban kozlekedoket". Ennek
>ertelmeben egyszer csak belefekezett, holott az elotte
>haladok nem fekeztek, hanem haladtak tovabb. Ekkor
>jeleztem finoman neki nemzetkozi karjelzesekkel a
>velemenyem, es a kovetkezo elozesi lehetosegnel
>elkerultem. Amikor megeloztem, hirtelen lelassitott,
>valoszinu felt, hogy rasatuzok en is (lehet olvassa
>a listat, es az autopalyas retorziotol felt???). En
>kicsit visszalassitottam, mert jott egy 50-es tabla,
>aztan elhuztam.
>Kerdem en: egy 40-50 ev koruli embernek hogy lehet annyi
>esze, hogy indokolatlan hirtelenfekezessel veszelyezteti
>nem csak a mogotte haladokat, hanem ezaltal a kocsijaban
>ulok testi epseget??? A kocsi tipusat, es a rendszamot
>nem jegyeztem meg, pedig itt most publikalnam...

Megprobalom elmagyarazni az okot, anelkul, hogy az utat ismernem.
En is azokhoz tartozom, akik azert kozlekednek, hogy eljussanak
valahova. Irasodbol arra kovetkeztetek, hogy meg nincs csaladod.
Majd amikor ket gyerekkel autozol, vedd elo a leveleset es
szerintem mashogyan fogod latni a dolgokat.
Az irasbol ugy tunik, hogy _kocsisort_ eloztel, es az egesz
sor 70 korul haladhatott, felteszem, hogy biztonsagosnak itelt 
kovetesi tavolsaggal. 
En is utalom azt, amikor hasonlo szituacioban bevagodnak mogem 
30 centire, de a rafekezest en is melyen _elitelem_.
(Ilyenkor az a rossz, hogy ha segiteni akarok, nem tudom, hogy
mit tegyek, mert nem tudom, hogy engem is megakarsz-e elozni.
Ha igen akkor fekezni kellene. Ha mogem akarsz beallni, akkor
pedig gyorsitanom. Nem mindenki hulye, aki lassa(bba)n halad.)
Ezt a helyzetet en elintezem egy karomkodassal.
Szerintem aki eloszor veszelyeztetett, az Te voltal.
Masodjara pedig szerintem azert fekezett, hogy konnyebben 
befejezhesd az elozesedet es minel tavolabb keruljon toled.
A veszelyesnek itelt elemeket en is ugy szeretem, ha minel 
messzebb vannak tolem.
En a rafekezes kivetelevel megertem az illetot. De ha ezen nem
tudod tultenni magad es bosszura ehesen haladsz tovabb, akkor
valami problema lehet veled is.

udv,
Attila
+ - ADAC statisztika es a nyelvtan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Csaba irta:
:> A Te egy szem autodbol nem lehet szignifikans
: > statisztikat kepezni.

: De Veled ellentetben legalabb olvasni megtanultam. Eloszor is 2 autom
: volt, masodszor nem a sajatombol indultam ki, hanem a legalabb 3x
: emlitett 100 klubos autobol.

Ez azon abszolut semmit nem valtoztat, hogy eltoltad a matematikai
tanulmanyaidat. Mivel, ahogy arra itt mar ramutattak, a 100 klubos autobol
2% adta meg magat, az "Akkor most mit  el?" cizellalt kitetel
kizarolag a sajat auto(i)dra vonatkozhatott, ha nem hiszed az 1%-os
eselyt. Az altalad eddig birtokolt AR-k szama (amely szamomra ismeretlen,
lasd lejjebb) tovabbra sem elegendo arra, hogy szignifikans statisztikat
kepezzel belole.

Legy szives, tanits meg olvasni engem is, es magyarazd el, hogyan fer
ossze az "evente 1% esely" es a "legalabb olvasni megtanultam, mert 2
autom volt" nyelvtanilag. Parhuzamosan hasznaltal 2 autot egy evben?
Mellesleg, ha 2 autod "volt", akkor most a harmadik "van"?


Udv,
marky
+ - Megbizhatosag, szerelok es tulajdonosok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szerintem az elektronika bekrepalasa abszolut nem markafuggo,
> hanem egyenletesen oszlik el a markak kozott.

Szerintem meg nem. Elektronikai szempontbol tapasztalataim
(es statisztikak) szerint a legmegbizhatobb a Toyota es Honda. 
Legrosszabb meg BMW, Audi es tarsaik. 

>Aztan jott a 95 utani Alfak _egyetlen_ tipushibaja, a (Hitachi)
>vezerlesmodosito, ami szinte az osszes 16szelepes twinsparkban
tonkremegy.

Na most ez azert nevetseges kifogas. 
Engebb abszolut nem erdekel hogy egy bizonyos autoban japan, nemet,
koreai, Bosch, Hitachi, vagy akarmilyen elemek vannak. 
Az autogyar kotelessege ugy megvalasztani a beszallitokat 
es olyan minoseggelorzest alkamazni 
hogy azok megefeljenek a gyar altal tamasztott megbizhatosagi
kovetelmenyeknek. Es ebben van a kulonbseg, van amelyik autogyar
szamara fontosabb hogy az auto ne romoljon el es milliokat kolt arra
hpgy a megbizhatosagot novelje. Mas cegek meg inkabb masra koltik a
fejlesztesi penzt. Kinek a pap, kinek a papne. 

A szerelok vs. okoskodo tulajdonosok temahoz. 
Azt hiszem eleg nehez igazsagot tenni ebben a vitaban. Rengetek pancser
autoszerelo van, es rengeteg okoskodo tulajodnos is van aki minden hibat
a szerelokre akar kenni. Eppen ezert en inkabb magam javitom az 
autoimat. Es rohadtul haragszom az autogyarakra amiert mindent elkovetnek
hogy ebben keresztbe tegyenek azon keves hozzaerto auto tulajnak aki
maga akarja javitani a kocsijat mert nem bizik a szerleokben. 
Mibe kerult volna pl. az Audinak egy-egy jelet tenni az A6 motor 
butykos tengelyen levo vezermu szij tarcsakra es a blokkra hogy
egyszeruen be lehessen allitani a felso holtponthoz tartozo poziciot?
(Mint ahogy minden mas auton van.) Nem, ez tul egyszeru megoldas lett
volna, ehelyett kitalaltak egy baszom nagy sepcialis szerszamot
a beallitashoz. Ez egyszeruen folosleges es rosszindulatu tulkomplikalas,
ami a profi szerelok dolgat is megneheziti (aztan nem csoda, hogy
a pancsrebb szerelok jol elcseszik az autot). 
Gigi
+ - Az innovacio temahoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem ketseges hogy vannak autogyarak amik elen jarnak az uj dolgok
bevezeteseben. Csak az a gond hogy mostanra eljutott az atlag
autok szinvonala odaig hogy eleg nehez olyan dolgokkal eloallni
aminek az atlag autosnak valoban szuksege van.  
Szerintem egy VW Passat katergoraiju auto tud mindent ami egy atlag
autosnak tenyleg kell (jo, tudom, Magyarorszagon ez meg nem atlag, de
tolunk nyugatabbra igen). Mit nyujtanak az ennel drgabb autok? Egy csomo
luxus dolgot amik igazabol szuksegtelenek, csupan kenyelmi dolgok,
es amiknek hianya csupan annyi kenyelmetlenseget okoz mint az hogy
a lakasunk ajtajat kulccsal kell ninyitni. 
Pl. a BMW 7-es sorozatba ktialaltak ezt a rettenetes I-Drive
rendszert, aminek igazabol semmi koze az autohoz, csak egy computer jatek
az egesz. Igazabol szerintem kozveszelyes a dolog, mert a vezetonek egy
kepernyovel meg a jostick-kal idetlenkedie ahelyett hogy a vezetesre
koncentralna. 
Az egyetlen lenyeges dolog amiben a luxus autok tobbet nyujtanak az a
biztonsagi brendezesek. De ezzel meg az a helyzet hogy a biztonsag
szempontjabol sokkal tobbet szamit hogy az ember odafigyeljen 
a vezetesre, ne menjen bele veszelyes manoverekbe, ne vezessen faradtan, 
amirol ugye hajlamosak vagyunk elfeledkezni. 
Mondom mindezeket annak ellenere hogy van egy BMW-m is meg egy Audim is, 
ami hat ugye valahol Luxs ketegorianak szamit.  
Gigi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS