Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 891
Copyright (C) HIX
2000-10-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 (nincs tárgy) (mind)  89 sor     (cikkei)
2 Re: Trabi ismet, meg egy Kis Pok is. (mind)  140 sor     (cikkei)
3 Buszsav + zsaruk (mind)  9 sor     (cikkei)
4 Re: GZT-460 Wanted (mind)  29 sor     (cikkei)
5 Torestesztek + reklam (mind)  36 sor     (cikkei)
6 Dunaferr6, bizt. ov be (nem) kotes koltsegei (mind)  37 sor     (cikkei)
7 korforgalom (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - (nincs tárgy) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok! Fogash!

 Fogashnak a friss hazi mez...... :-))) Hmmmmmmmmm! :-)))
>De a regi IFA-n (W50, 4 hengeres) egyaltalan nincs ilyesmi.
IFA W50:
- bubu: gyarilag benne van, leallitashoz, motorfek uzemhez.
- extra: kormanyszervo az osszkerekehajtasu verziokban
         elektromos kapcsolasu hutoventillator
         pneumatikus rasegitos hidraulikus fek 

Vezermuszij tonkremenetel:
- olaj:  a gumi anyagat teszi tonkre
- szerelesi hiba: 
 tulfeszites eseten lekopnak a fogak, szalszakadas lephet fel.
 laza szijnal atugras lehetseges
- motorfek(?): 
  Matyas kiralyi modon igaza van a szerelonek is, meg nem is. Csak a
motorfek hasznalata nem okoz gondot a szinkronszijnak, azonban a
hirtelen fordulatszamvaltozas mar karokat okozhat.
 Mik ezek:
- behuzasos inditas,
- leallt motor "lenduletbol" inditasa
- visszakapcsolaskor "eldobott" kuplungpedal
azaz minden olyan esetben, amikor a szinkronszij hirtelen nagy eroket
visz at, a forgo tomegek (vezermutengely, adagolo, segedhajtas) gyors
fordulatszamvaltozasakor. Ekkor a forgo tomegek tehetlenesegebol
kovetkezoen a szinkronszij fogai letorhetnek a hordozo retegrol. :-(((
 Ujabb tervezesu motoroknal kezdenek visszaterni a lanchajtashoz.

 Nyelvmuveles: szinkronszij, mert a fotengelyhez kepest szinkronizalt a
vezermu hajtasa. :-)

>Sok tesztben olvasdtam mar, hogy az adott kocsi valtojanak az attetele
>2,23444454 /most csak bepotyogtem a szamokat!/

 motor fordulatszam      2,23444454
---------------------- = ---------- = 2,23444454
kihajtas fordulatszama         1

 A kihajtas fordulatszam lehet merheto (pl.kardantengely fordulatszama)
es nerm merheto (pl.Trabi), ekkor hozzajon a kereke fordulatszamahoz a
vegattetel is. 
>Mihez viszonyitva rovid, vagy hosszu az attetel?
 A haladasi sebesseghez/motor teljesitokepessegehez, illetve az
elozo/kovetkezo fokozathoz.


>Nehany hang ezen a listan egy picit tulertekeli a kocsiszekreny 
>vastagsaganak biztonsagi szerepet
 Zart szelveny eseten 1.lehetoseg a vastag lemez alkalmazasa, 2.a nagy
keresztmetszeti tenyezo. Azonban a vekony lemez a nem tervezett iranybol
jovo erohatasra alig ved. Lasd torestesztek. :-((( 


>Lattam eleg sok torott suzukit is, es a leirt dolgokkal (ov, ules) nem
>talalkoztam, ugyhogy szerintem ez csak egy kirivo eset lehetett.
BMW kontra Suzuki, szombat TV2-Tenyek

 Tudomasul kene vegre venni, Japanban van olyan autokategoria, hogy
KARI. Ez varosi konnyuautot jelent, ami nincs felkeszitve nagyobb
sebessegu uzemre (=>karambolra), altalaban 60km/o max.sebessegu uzemre
tervezik oket, leven ugysem lehet varosban gyorsabban menni. :-(((

>Honda generator: Tudtok-e valakit aki ezt korrekt modon meg
>tudna csinalni?
Lacko Laszlo tekercselo Bp. VIII. Dioszegi Samuel u 38

>M0: A betonkockak szerintem meg rosszabbak mint ha nem lenne semmi, 
>mert ha barmi baj van - eleg egy defekt (pont ilyet lattam mult het 
>vegen, az 51-es ut leterojenel) nekicsapodik az auto a betonfalnak, 
>visszapattan, es kesz a tomeges baleset. Ha lenne egy zold elvalaszto 
>sav, szepen belezuzna a zoldbe, es megalna valahogy.
 
 M7-en van zold elvalaszto, neha atmegy rajta 1-1 auto. SzVSz jobb a
betonkocka. Kisebb a baleseti kockazat, ha visszapattansz a SAJAT
utadra, mintha a szembejovovel talalkozol. Frontalis balesetnel a
haladasi sebessegek osszeadonak, mig sajat savosnal  a
sebessegkulonbsegek szamitanak a "torestesztben".   

>1. szerpentines hegyi ut "rallyHAT"
>2. Dunaferr latogatas
>3. Gyor, AUDI gyar + gokartpalya
>Adodik a kerdes, melyik mikor lesz? Egyaltalan melyik lesz, ezek kozul????
1. Soma tudja, ha tudja :-)))
2. amikor akarjatok, "a gyar nem szalad el"
3. ha lesz aki vallalja a szervezest, Fogash nem fogja
--
 Udv
  Levente
+ - Re: Trabi ismet, meg egy Kis Pok is. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Attila!

A AUTO 0887-ban irta Antal Attila >:
>:> >a visszajelzo lampa meg elegge takarasban van a
>:> >kormanytol...
>
>:> Ez eddig meg sosem tunt fel, bar fugghet a kormany
>:> kialakitasatol is. A mezei Trabi kormany nem takar. Neked
>:> milyen van?
>
>En nem tudom milyen tipusok leteznek ilyenbol, ez egyszeru
>fekete muanyag kormany a szelen korbe egeszen jo borboritassal.
>Mindenesetre a kozepen (az AirBag helyen) elegge vastag annyira
>a kialakitasa, hogy pontosan eltakarja a haladasi helyzetben a
>kijelzo lampakat.

Akkor az nem a hagyomanyos Trabi kormany, hanem a "sport"
valtozat.
Talan. 2 kullos vagy 4?

>:> >:> Es a hutovizutantolto sapkat?
>:> >Nem kellett me'g, ugyanis nem szivarog a hutofolyadek...
:-)
>
>:> Es az olaj a valtobol, meg a benzin a karbibol?
>
>Jajjjj, valto sincs benne, nemcsak huto ?  :-)

Persze! A Trabi motor olyan nyomatekos, hogy valto se kell
bele! ;-)))
Egyebkent arra gondoltam, hogy ezek gyakran szoktak csopogni.

>Egyebkent nem folyik semmi sem es lassacskan kitapasztalom
>a szivato helyes hasznalatat is, hogy ne alljon le, de ne is
>fogyasszon sokat.

Hat igen... a Trabinak lelke van... leginkabb a szivato miatt
:-)))

>Nagyon regen volt mar szivato a kezem alatt. Az Omega, diesel
>leven automatan dusitgatott, elotte a Rekord is mar automata
>szivatos volt...

Es jol esik a nosztalgia? :-)

>Elso fogyasztasi atlag: 130 km - 16 liter uzemanyag. !!!!!

Ez rengeteg. 12 liter! Havas parkoloban ejszaka lezavart
rallyzasokkal sem ment 10 liter fole a fogyim! :-)))
Ennyit meg a szivato esetleges helytelen hasznalata se okoz.
Nem tudom.
Az ujabb karbis valtozatoknak 7 liter korul kell enniuk.

>Az Omega varosi araszolasnal, klimaval es utanfuto vontatassal
>nem fogyasztott ennyit...

Azt azert ne felejtsuk el, hogy a Trabi eleg gazdasagtalan a
teljesitmeny/fogyasztas tekinteteben! :-(((

>Na jo, apam elegge gazdasagtalanul vezet (piros lampanal
>utolso 20 meter meg gazzal...),

Ezt sose ertettem meg...
Ha  latom, hogy piros, akkor kigurulok. Akar fel kilometert is!

>annak idejen az Omega atlagban
>olyan 8 literrel ment. Nagy meglepetes volt nekem a Paks6,
>mert utana masnap eppen Pecsre mentem es a hetvegen
>sikerult 930 km - 55 l gazolaj fogyasztast teljesitenem, pedig
>Paksra meg klima is kellett !!!

Orszaguton a Trabi is elmegy 5-6 literrel, persze klima nelkul,
es csak 70-nel :-)))

>Visszaterve a Trabira, elegge fustolt az ominozus
tulfogyasztasi
>vilagcsucs alkalmabol, tobbek szerint nem volt jo az OMV-nel
>kaphato 1:40-es keverek. (Masfajta kut nem volt es nem lehetett
>allitani az aranyt)

Az olajtol fustolhet, de a fogyi nem lesz ilyen magas!
Egyebkent nem bizom a kutas keverekben. 95-os + Arol 2T, amit
magam keverek. Es akkor biztos lehetek abban, hogy tenyleg jo
az anyag. Raadasul a 95-ossel nem is csorog, mig a kuti
keverekkel 80-nal mar rossz volt hallgatni.

>Most legutobb a Shell-nel tankoltam es kulon
>ontottek bele a lottyot, kulonben meg V-Power-t tankoltam !!!
>Azota tenyleg jobban megy es csak elso 1 percben fustol, de
>nem igazan eszrevehetoen, utana egeszen tiszta...

Kerdes, hogy a VP, vagy a kezi keveres okozta a javulast?

>Korabban irtam:
>:> >A motor vegulis nem gyenge a kasznihoz,
>
>Soma:
>:> Ketutemu mivolta miatt jo nyomatekos.
>
>Haaaat, azert nekem most barmelyik benzines auto gyenge
>a diesel nyomateka utan.

Na persze, en csak arra gondoltam, hogy a ketutemu Trabi 8
%-kal kisebb motorbol 32 %-kal tobb nyomatekot produkal azonos
(3000) fordulaton, mint a negyutemu Kispok.

Tenyleg, ha van koztetek vallalkozo szellemu Kispok tulaj,
kivancsi lennek arra, hogy harmadikban 40-rol 60-ra, illetve
4-ben 70-rol 80-ra mennyi ido alatt gyorsul fel a kocsi sik
uton, szelcsendben! Mert nekem mindket meres 7.5 masodpercet
adott.
A napokban lesz egy kis karbipiszkalasom (fuvokacsere
nagyobbra), es ezert vegeztem par kiserletet, hogy a csere utan
megismetelve szamszerusiteni tudjam a valtozast. Sajna az
elorejelzesek szerint foleg a kuton, a kasszanal fogom erezni a
hatast, dehat egy probat meger :-)))

>A trabiban neha kapcsolnam az
>Otodik Sebesseg-et (Petofi radio), de nincs...

Elbambulva velem is elofordul. Elvileg bele lehet rakni. Bar
szerintem gyari motorral nem sok ertelme van.

>Egy hidon felfele mar jelentos kulonbseg van a 3. es 4. fokozat
>kozott. A 3. meg megy de visit nagyon, a 4. pedig mar igen
megfontolt...

Hat igen. Ez olyan 60 korul erdekes. Ekkor mar tenyleg porog
harmadikban, es meg erotlen negyedikben.
Egyebkent megy 90-nel is harmadikban, ha muszaj! :-)

>Ket honapig kell meg megszoknom...

Csak nehogy annyira megszokd, hogy meg se akarj valni tole!
:-)))

Udv:
          ___/  Soma  \___/  OE4+HE114  \___
          Normál levelek: 
          Csatolt file-ok: 
+ - Buszsav + zsaruk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


mit szoltok a Rakoczi uti zsarukhoz a buszsavban (4x2 zsernyak)?

Bosszanto, mert nem lehet toluk haladni... :-)


udv, djtiszy
+ - Re: GZT-460 Wanted (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Balint irta:
>>>
Talalkoztam ma (10.04.) a fentebb irt rendszamu, HIX Auto matricaval
ellatott fekete Fiat Seicento Sporting tipusu jargannyal a Mogyorodi
ut -
Rona utca sarkan. Ki voltal?
Ez volt az elso alkalom, hogy lattam vegre egy matricas autot (a
matrica
kitalalasa ota vartam erre a pillanatra). De olyan gyorsan elrajtoltal
a
lampatol, hogy nem tudtalak utolerni az elfogovadaszommal (gyk.
Trabant
601).
>>>


Nahat, en meg miota varok, hogy valaki eszrevegyen!! (Narcisszikus
hajlamaimat kielegitendo... :-)) Es most vegre sikerult! Pedig eleget
autozom a varosban...

Az elrajtolasrol:
nagyon ovatosan vezethetek :-), mert 8000 km utan meg alig kopott a
futofelulet a Semperit SportLife gumikon. Ilyen tav utan a 4utemu
Trabin mar latszott a szovet :-))


udv, deejaytiszy
+ - Torestesztek + reklam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Nandi irta:
>>>
www.euroncap.com/details.php3?id=peugeot_206_2000
Persze ez is 4 csillagos lett, hasonloan a Puntohoz,
hallod, Csaba ???? :-)
Itt van meg a Fabia/Yaris/Punto/Clio tesztje is.
>>>


A Renault-sok kopni-nyelni nem tudtak a meregtol...
Ugyanis a Clio2 torestesztje (osszesitettben) 1 TIZEDDEL lett
alacsonyabb, mint a Puntoe. (Az EuroNCAP oldalon mindketto 76%-kal
szerepel, kategoriaelsokkent.)

Bar van egy olyan halovany erzesem, hogy a Clio2 akkor sem kapott
volna nagyobb pontot,  ha tenyleg jobb. El tudjatok kepzelni, hogy a
Fiat vilagszerte bereklamozza a Puntot, trallali-trallala, aztan meg 5
honap mulva jon a CLio2, es letaszitja a tronrol...  ...aztan lehet
atragasztani minden plakatot... hehehe.)

Apro' popo':
Hogy tetszik Nektek
* Clio2 toresteszt plakat (babu)
* Clio Tech'Run TV-radio reklam (csiga)
* a Getuppa-cliorol nem is beszelek...
????:????????



udv, deejaytiszy


PS: eleg gaz lehet az angoloknak (EuroNCAP), hogy pont az o
gyartmanyuk zarja a sort... (Rover100), ...nomeg a Citroen Saxo.
+ - Dunaferr6, bizt. ov be (nem) kotes koltsegei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Levente, a Dunaferr6-ot esetleg lehetne jovore szervezni? Ugyanis
felesleges ugy november vegen hazajonni, hogy aztan decemberben megint 2
hetet itt toltsek. ;-) Mondjuk nekem a 2 unnep kozott megfelelne, de nem
tudom, hogy mit szol ehhez 1) a t. HIX-Autosok 2) Dunaferr 3) az
idojaras. ;)

###

Valaki (talan Szokoly Gyula?) irta, hogy szeretne igazi felmerest latni,
hogy az ov be (nem) kotese milyen koltsegekkel jar makrookonomiai
szempontbol egy baleset eseten. Nos, a nemeteknel volt egy felmeres, de
sajnos nem talalom, valahogy igy nezett ki:
12 ev iskolaztatas:  x ezer DM
fiuknal sorkatonasag:  2-300000 DM
egyetem/foiskola: 100000 DM-tol felfele (orvosoknal akar felmillio is)
a delikvens altal evente fizetett atlagos adomennyiseg: ...

Ebbol kihoztak, hogy ha egy 35 eves ertelmisegi ferfi kozuti balesetben
meghal, akkor egymillio DM-et bukik az allam [ez szamomra nem egyertelmu,
hogy 65 eves koraig az adokieses csak, vagy az "igazi" osszeg, amiben az
iskolaztatasi koltseg is benne van. Azaz nem tudom, hogy hany evig kell
elnem es adoznom, hogy "nullszaldos" legyek]. Azt hiszem, olyasmi nem volt
benne, hogy ozvegynyugdij es gyermektartasi segely a felesegnek ill. hogy
azon gyerekek, akiket nem nemzett, de nemzett volna, milyen kiesest
jelentenek. Azonban talan ebbol is lathato, hogy az eletkor fuggvenyeben
az azonnali halal esetenel lehet jobb, ha fe'l vagy egy evig orvosi
kezelesben van az illeto.

Ha valakinek sikerult felideznem az emlekezetet, az legyen olyan kedves es
kuldje be a pontos szamokat. A tanulmany emlekeim szerint annak kapcsan
jott ki 2-3 eve, hogy a nemet 18-25 ev kozotti ifjusag szeret diszkobol
hazafele menet kocsibol koporsoba atulni. :-(

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Teeby irta:
>Tovabba ezek utan mar nem is csodalkozom azon,
>hogy miert nem csinalnak ketsavos korforgalmakat
>olyan gyakran.

A lakasomtol par szaz meterre van egy szep nagy ketsavos korforgalom (Gyimi
ismeri), naponta 5-6 alkalommal megyek át rajta, egyszeruen borzaszto.
Akarmennyire is pancser dolog, de mindig megvarom, amig kiurul a korcikk es
csak akkor megyek be.
A kulsobol iranyjelzo nelkuli kiszallas, a belsobol savvaltassal kiszallas,
a kulsobol tovabbhaladas es ezek mindenfajta kombinacioja teljesen
termeszetes.

Udv:
pJ

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS