1. |
You Won (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
2. |
Reply for More Info (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
3. |
kozlekedes (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
4. |
munkaskorut (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
5. |
auto kontra tomegkozi (mind) |
54 sor |
(cikkei) |
6. |
Berlini HEV - Nyugati Ferihegy (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
7. |
5-os metro (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
8. |
Forgalomszukites, tomegkozlekedes, stb. (mind) |
77 sor |
(cikkei) |
|
+ - | You Won (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
<FONT size=2> <html> <head> </head> <body> <p><font size="5">Congratulation
s You won</font></p> <a href="http://209.61.184.30/index1.htm">Please Cl
ick Here</a></p> <p>OR GO TO http://209.61.184.30/index1.htm</p> <p> 
;</p> <p> </p> <p> </p> OR GO TO http://209..61.184.30/index1.htm </b
ody> </html> <BR>
</FONT><p><p><p><p><p><p><p><p><p><p>
<p><FONT size=2> <html> <head> </head> <body> <p><font size="5">Congratulat
ions You won</font></p> <a href="http://209.61.184.30/index1.htm">Please
Click Here</a></p> <p>OR GO TO http://209.61.184.30/index1.htm</p> <p>&n
bsp;</p> <p> </p> <p> </p> OR GO TO http://209.61.184.30/index1.htm <
/body> </html> <BR><p></FONT><p></FONT><p></FONT><p></FONT><p><p><p><p><p></BO
DY></HTML>
|
+ - | Reply for More Info (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
“There is nothing so powerful as an idea whose time has come” Goethe
Looking for a legitimate way to earn the FASTEST
Online and Offline Income to be found ??
Do You Want to work with a Multi-Billionaire who created this # 1 new Global
Moneymaking Opportunity?
Do You Want to earn $1000's per month in a short amount of time?
Anyone can do this - it's EASY !
Just go to: www.oneline.00cash.com and begin the road to success.
There is Power in Timing. See the Vision and Check This Out!
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
This message is not SPAM, it is sent in compliance of the new e-mail bill: Sec
tion
301, Paragraph (a)(2)(C) of S. 1618
To be deleted from our list type “REMOVE” in the subject box of your reply.
|
+ - | kozlekedes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Szerintem nem mindenhol a lampakkal van a problema. Allitom,
hogy a dugok 80-90%-a a rossz vezetesi stilus miatt van.
Ha a tisztelt autos kollegak nem allnanak be a keresztezodesekbe, amikor mar la
tjak, hogy ugysem fognak aterni. Ezt latom az egyik hibanak.
A masik, pedig, hogy "elalszanak" amikor zoldre valt a lampa. Figyeljetek meg,
hogy hetvegen vagy este amikor mar nincs forgalom milyen szepen lehet vegigmenn
i Pl. a Hungaria koruton vagy akar a nagy koruton is.
Azt is problemanak latom, hogy rengeteg utca ketiranyu. Pl.: Kiraly, Nagymezo,
Podmaniczky, Alkotmany. Mas "vilagvarosban" Praga, Becs, Munchen sokkal tobb az
egyiranyu utca. Az
szerintem egy kifogas, hogy nincs az ellenkezo iranynak alt
ernativaja. Van. Lehet, hogy nem a szomszedos utca, hanem egy kicsit messzebble
vo, de ez csak megszokas kerdese.
Ennek ellenkezojet hallom, amikor olyat hallok, hogy a budai also rakpartot sze
lesiteni akarjak sulyus milliardokert. Minek? Egyiranyusitani kell az egyiket l
efele a masikat felfele a ket folsot, pedig ellenkezo iranyba. Ez is penzbekeru
lne, de kozel nem annyiba.
Ha ketiranyu a forgalom (rakpart), ott keresztezo forgalom van, ami szinten dug
okat eredmenyez, akar egy savos az ut, akar tobb savos.
Ha egyiranyu lenne a Lanchid es a Fo utca, akkor a Clark Adam teren nem negy, h
anem csak ketiranyu keresztezodes lenne budan, pesten pedig a Roosevelt teren i
s lehetne egyiranyusitani, de ugyan ez a helyzet a Szabadsag hid es a Gellert t
er keresztezodesnel is.
W.
|
+ - | munkaskorut (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia HIX,!
Valasz a 2001. június 11. 3:30-kor kelt levelre:
Igazad van sajnos mindenben... Hianyzik az M0-s, hianyzik egy olyan
fokon szervezett tomegkozlekedes es P+R halozat, ami rabirna az
autosokat, hoyg ne menjenek keresztul-kasul a varosban kocsival, hanem
kombinaljak metroval, villamossal...
Hanem ha a jelenlegi helyzetben kellene vedened a belso varosreszeket,
aligha tudnal mast kitalalni, mint ami most van: a bejaratot szukited.
Ha most a jotunder eloteremtene a forrasokat, akkor is csak sok ev
mulva kerulne sor az elkerulo utak es a metrohalozat atadasara, addig
nincs mas lehetoseg, mint a vedekezes.
Egy apro eszrevetel: az un. Munkas korut letezik, meg ha kapacitasat
tekintve a korut fogalma alatt is marad. De meg csak azt sem
allithatjuk, hogy nem foglalkoznak vele, a rakospalotai szakaszat iden
bovitettek.
Tehat eloszor is: ez nem belso korut, hanem kulso, talan ezert is
kapta a "munkas" nevet: a kulvarosokat koti ossze. Indul Ujpesten az
Arpad uttal, majd folytatodik Palotan a Szocs Aron utcaval,
Szentihalyi uttal, tovabb a Rakospaltai hatarut, athuz Szentmihaly es
Arpadfold kozott Szlovak utkent, aztan Ostoros ut, Vidam vasar u. -
Simongat u. - Cinkotai ut (mar Rakosligeten jarunk) - Pesti ut -
Bakancsos - Tancsics - Szabadsag - Baross -Csevezo utak es
elertuk Lorincet. Bizonyara van tovabb is, bar nem olyan hangsulyos az
osszekoto szerepe. Lehet, hogy egy-ket utcanevvel megbicsaklottam,
'92-ben tanitottak, mar nem emlekszem pontosan. Ugy tudom, _ez_ a
munkas korut. De orommel veszem a kiigazitasokat, ha tevedtem volna.
Az eredeti level:
HB> Érvelésed rendben is van. Addig, amíg azzal nem foglalkozunk, hogy amit itt
HB> korlátoznak, azt ott megszívjuk. Tehát egyik helyen segítenek, másik helyen
HB> meg "csak" rontanak. Méghozzá sokkal nagyobb mértékben, mint amennyiben
HB> segítenek az elozo helyen. Ezt a vitát lehet a végtelenségig folytatni, mer
t
Gabor
|
+ - | auto kontra tomegkozi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahogy olvasom a hozzászólásokat, eljutottunk oda, hogy autóval vagy t÷megk÷zlek
edéssel
menjünk-e be a belvárosba. Én ott látom a probléma gy÷kerét, hogy a város vezet
ése még nem
tudta eld÷nteni, hogy kinek kedvez el÷sz÷r? Az autosóknak, vagy a t÷megk÷zleked
őknek. A
kett÷ együtt sajnos nem lehetséges. Az biztos, hogy meg kell szüntetni a belvár
osba tartó
forgalom lassitását és ezzel cs÷kkenteni a nap mint nap kialakuló dugókat. A pa
rkolási mizéria
miatt amúgy is van leküzdend÷ akadály az autósok el÷tt. A végleges megoldásra k
ét lehet÷ség
van:
1: Teljes g÷zzel rá kell állni a t÷megk÷zlekedés fejlesztésére. (metrók, villa
mosok és nem új
autóbuszvonalak!!!). Ennek előnye a gyorsabb autóforgalom ami kevesebb károsany
ag
kibocsátással jár. (Jó példa erre a Váci út vagy a Siófok belvárosát kikerülő 2
x2 sávos útvonal.
Előtte ott is sokan tiltakoztak a forgalom miatt, de tény, hogy egy 50 km/h-val
haladó autó egy
adott szakaszon kevesebb károsanyagot hagy hátra mint egy 0-25km/h-val araszoló
; ezt már
mindenki elfogadta és elismerte az átadás óta). A fokozatosan kiépülő új (moder
n - nem 25-30
éves eszk÷z÷k - és kultúrált) t÷megk÷zlekedési vonalak valódi alternatívát jele
nthetnek az
autósoknak vagy legalábbis azoknak, akik nem presztizsből vagy kényelemből járn
ak szgk.-val
munkába.
2: Teljes erővel be kell fejezni és/vagy megépíteni belvárost elkerülő gyorsfor
galmi utakat. A
kritikus csomópontokat t÷bb alul és felüljáró építésével kell átjárhatóvá tenni
. A megoldás
előnye, hogy az új utak elkészültével fokozatosan lehet a belvárosi forgalomkor
látozást
visszaállítani és ezzel leszoktatni az autósokat a belvárosi átmenő forgalomról
.
Mivel mindkettő megoldás rengeteg pénzt igényel ezért kell d÷nteni. Ami most fo
lyik a
városházán az tényleg csak a toldozgatás foltozgatás. Ja és persze a városházát
nem kellene
÷sszekeverni a parlamenttel, mert itt csokkal gyakorlatibb problémákat kellene
a
"városatyáknak" megoldani. Pártállástól függetlenül... De ez már egy másik téma
...
Bocs, hogy kicsit hosszú voltam. Üdv:
_|_|_|_|
_|
_|_|
_|
_| Tamás --
|
+ - | Berlini HEV - Nyugati Ferihegy (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
> Azt hiszem, hogy az erintett terulet sorsa akkor fog rendezodni, ha a
> korvasutnak olyan szerepe lesz, mint Berlinben (10 ev?). Ott mar ugy
> hasznaljak, mint mi a HEV-et, pedig meg csak nemregen kezdtek
> epitkezesbe a Reichstag, es a korvasut sor kozotti hatalmas teruleten.
> Az elso fecske ez ugyben a Ferihegy-Nyugati vasut lesz, amit mar nagyon
> varok.
Annak nem sok koze lesz a HelyiErddeku Vasutakhoz. Az csak a
Nyugatit koti ossze a Ferihegyi repterrel. Sehol nem all meg kozben. A
HEV fele inkabb azok a fejlesztesek hatnak, amit most probal a MAV
bevezetni, vagyis az utesmes menetrend, elovarosi kocsik felujitasa,
korszerusitese, stb.
Feco
|
+ - | 5-os metro (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
> Ott látom a problémát, hogy manapság már nem az 5. Metróban gondolkodnak,
> hanem azt hazudják, hogy az 5. vonal tulajdonképpen a Szentendrei és a
> Csepeli hév föld alatti összekapcsolását jelenti. Pedig amikor még ezzel
> foglalkoztam, gyujtöttem a cikkeket, akkor világosan és egyértelmuen egy
> valódi 5. Metróról volt szó! Hja és a HÉV-ek önálló, de sugaras
> rendszerérol, meg egy-két S-Bahn rendszeru körgyururol.
1. En szemely szerint is jobban orulnek, ha mar valoban az 5-os metrot
epitenek!
2. Amikor Te ezeket a cikkeket olvastad, akkor meg Budapest egy
kicsit maskeppen nezett ki. "Kicsit" tobb gyar, nagyuzem volt pesten es
joval tobben hasznaltak a tomegkozlekedest mint ma nem utolsosorban
azert mert joval kisebb volt a szemelygepkocsik szama.
3. Ma mar egyre inkabb afele halad a vilagban a fejlesztes, hogy vegyes
uzemu jarmuvek kozlkedjenek, gyakorlatilag ugy, mint amit most
akarnak a HEV-ek osszekotesevel.
Tsao!
Feco
|
+ - | Forgalomszukites, tomegkozlekedes, stb. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Forgalomszukites: Egyetertek avval, hogy Budapest belso
keruleteiben csokkenteni kell az atmeno forgalmat, es ennek
egyik modja a forgalomszukites, azaz kozlekedesi savok
felszamolasa. Ez viszont csak akkor erheti el a kivant
hatast, ha evvel parhuzamosan kiepulnek a varost elkerulo,
nagy ateresztokepessegu korgyurus utvonalak. Az RK-Hungaria-
KK korut nagy fejlodes, de a veget nagyon elszurtak a
Lagymanyosi hid budai levezetesevel, de ez a hiba meg
korrigalhato.
Tovabbi korutakra is szukseg van - az un. Munkas korutra a
korvasutsor menten, majd az ipartelepi feltaro utra az
Aquincumi hiddal, illetve az M0 keleti szakaszara, az
eszaki Duna-hiddal. Sot, tovabbi orszagos elkerulo utakra
es Duna-hidakra is szukseg van, tehat a problema tulnyulik
Budapest hatarain.
Mindaddig, amig ezek az alternativ utvonalak nem epulnek
ki, a belvarosi forgalomszukitesnek szerintem tobb a kara,
mint a haszna, a mar masok altal is elmondott okokbol. A
szerencsetlen autos, ha akarna, sem tudna masfele menni,
ezert tovabbra is a regi utvonalat hasznalja, csak sokkal
lassabban jut at, es sokkal tobb szennyezest general.
Amugy teljesen abszurd, hogy Magyarorszag, sot, egesz
Europa egyik legfontosabb kelet-nyugati kozlekedesi
tengelyet Budapest belvarosan eresztik at (Kerepesi-Rakoczi-
Kossuth L.-Szabadsajto utak es Erzsebet hid). Ez a megoldas
Budapest ledegradalasat jelenti, a patinas varost atmeno
kozlekedesi folyosova alacsonyitja le. A patinas Klotild-
palotak, Parizsi udvar, stb. alatt hatsavos autopalya
duborog! Ezen valoban valtoztatni kell, Budapest azoke
legyen, akik ott laknak, vagy meg akarjak nezni, ne azoke,
akik csak atszaguldanak rajta!
Lehet mondani, hogy az autosok uljenek at a BKV-ra, de a
jelenlegi helyzetben ez sem megoldas. Ha hirtelen az osszes
autos metrora-buszra-villamosra-stb. szallna, a
tomegkozlekedes azonnal osszeomlana, mert egyszeruen
elegtelen a szallitokapacitasa, mar a jelenlegi terhelest
is alig birja.
A valodi megoldast csak a tomegkozlekedes fejlesztese
jelenti, mert tapasztalati teny, hogy az uj, nagykapacitasu
autoutak tobbletforgalmat vonzanak (mar csak az odatelepulo
vallalkozasok okan is), es elobb-utobb ugyanugy bedugulnak.
Jo pelda erre a Londont korulvevo 2x4 savos M25, ami
legendasan zsufolt ut, allandoan bedugul. De hasonlo lehet
a Parizst korulvevo Peripherique is.
A tomegkozlekedesben nagy elorelepes lenne a
tarifaharmonizacio, azaz a varos kozig. hatarain beluli
egyseges jegy- es berletrendszer a BKV, Mav es Volan
jarataira. Egyszeruen nem ertem, hogy egy ilyen viszonylag
egyszeru feladaton mit tudnak ennyit vacakolni. Ismet
Londoni pelda, ott a varoson belul a vasut teljesen reszeve
valt a tomegkozlekedesnek, rengeteg atszallohellyel, suru
menetrenddel. Az azonban illuzio, hogy ezt komolyabb
beruhazasok nelkul meg lehet valositani. A vasutnal a suru
agglomeracios jaratokat nem lehet raengedni a meglevo
halozatra, uj sinparok kiepitesere van szukseg. Suriteni
kell a megallohelyeket, azaz uj allomasokat eepiteni, a
regieket felujitani, hozzajuk vezeteto utakat, P+R
parkolokat epiteni, uj, korszeru szerelvenyeket beallitani,
stb. A feladat tehat megint csak meghaladja a varos
hataskoret, kormanyprogram kereteben lehetne megvalositani.
Ma mar nehez elkepzelni, de volt olyan korszaka ennek az
orszagnak, amikor a fovaros fejlesztese, szepitese,
rangjanak emelese elsoszamu nemzeti ugy volt, mert akkor
meg tudtak azt, hogy Magyarorszag csak a fovarosan
keresztul lehet versenykepes a vilagban. Ettol ma rendkivul
tavol allunk, siralmasnak tartom, hogy a kormany es a
fovaros nem tudnak hatekonyan kommunikalni egymassal. De ez
mar egy mas tema.
Udv Moi-meme.
|
|