Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2246
Copyright (C) HIX
2004-07-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: Re: repulo (mind)  22 sor     (cikkei)
2 re: Re: Nasa OFF, olajlampa ON (mind)  10 sor     (cikkei)
3 re: mindenes (mind)  15 sor     (cikkei)
4 zoldkartya (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Re[2]: T (mind)  25 sor     (cikkei)
6 Re: lang (mind)  11 sor     (cikkei)
7 Re: Re: Nasa OFF, olajlampa ON (mind)  15 sor     (cikkei)
8 re: vizhofok (mind)  26 sor     (cikkei)
9 Re: mindenes (mind)  24 sor     (cikkei)
10 Vegyes (mind)  111 sor     (cikkei)

+ - re: Re: repulo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Ezt jobban kifejthettem volna. Szoval a problemam az, hogy a
>  leszallashoz kell kifuto. Ha meg van kifuto, akkor felszallhat onnan
>  is, minek kavarni. Bizos van specialis eset, amikor felszallashoz
>  nincs, leszallashoz van kifuto, de nem hiszem hogy tipikus.
-------
Az egesz, pontosan arra az esetre volt kitalalva, amikor nincs kifuto. A 
reptertol tavoli, a terepviszonyok miatt, repter epitesere alkalmatlan, 
de vedeni szukseges helyeken alkalmaztak. A betolakodo gaz 
imperialistakkal "azonnal" fel lehetett venni a harcot, mig a tavoli 
repterrol sok idobe tellett volna odaerni. A igy "katapultalt" gep addig 
maradhatott az adott terseg legtereben, amig a repter eleresehez 
szukseges mennyisegre csokkent az uzemanyaga.( tehat joval tovabb, 
mintha az oda utat is meg kellett volna tennie) Addigra viszont 
megerkeztek a tobbiek, a repterrol. Az egesznek egyetlen buktatoja volt, 
megpedig a pilotak gyorsulassal szembeni turokepessege.

Ezt igy magyaraztak anno a Nephadseregben, remelem azota megszunt a 
titkositasa a dolognak, es nem arultam el hadititkokat. :-X :-X

Udv,  Triznyak
+ - re: Re: Nasa OFF, olajlampa ON (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  ha jol remlik, akor a szovjeteknek volt ilyen elven mukodo legvedelmi
>  raketajuk. mondjuk az nem szallitott embert :) sot talan meg most is
>  van?
>homer
---------
Mar nincsen Szovjetunio!!!!  :-P :-P

Udv,  Triznyak
+ - re: mindenes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Amikor autot vettem, SOHA nem en csi naltam, elvegre bizonyitsa be az
>  elado, hogy rendben a kocsi. Ha kifizetek mind ent, elhozom, aztan
>  nalam megbukik a vizsgan, hogyan csinalom vissza??? Persze jogallam,
>  meg lehet perelni, stb, de nem egyszerubb ugy atadni a kocsi arat, ho
>  gy tudom mit veszek?
-------
Viszont sokan (sajnos nem is alaptalanul), ugy gondolkodnak, ha az elado 
csinaltatja meg elore, akkor abban barmi stikli is lehet. Ezert azt 
mondja, csak akkor fizet, ha
O csinaltathatja meg a vizsgalatot. Biztos vagy abban, hogy tudod mit 
viszel?? ( mert papir van rola?)

Udv,  Triznyak
+ - zoldkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

Kormanyunk ismet megfejelte a zoldkartya arakat. ( ami a multkori AFA 
mentesites utan varhato volt)

ketutemu                                                        3600Ft
nem katalizatoros negyutemu Otto-motoros     5000Ft
hagyomanyos Diesel-motoros                         5800Ft
nem szabalyozott, ketutas katalizatoros gk.      5800Ft
"kornyezet barat" Otto, es Diesel-motor          6400Ft
specialis muszert igenylo Otto-motoros gk.      8500Ft ( gyakorlatilag a 
gyujtokabel nelkuliekhez szukseges fordulatszammero)
elektronikusan szabalyozott Diesel-motor        8500Ft

Udv,  Triznyak
+ - Re[2]: T (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HIX AUTO #2245, :
 >Szerintem tanpalyan nem lehet ugyanugy megszokni a kocsit, mint forgalomban.

Azt nem is varja el senki. De orvendetes lenne, ha nem okozna gondot az
1-esbe kapcsolas, es nem ugy kozlekedne, mintha az autoja 7m hosszu es 4m 
szeles lenne.

 >Tartok inkabb kello tavolsagot, hogy ha valamit nem ugy csinal, akkor nem
 >legyen gond, es ahol biztonsagosan lehet, ott elhagyom. Meg neha szoktam
 >nekik segiteni, hogy ha latom, hogy savot akar valtani, vagy besorolni.
 >Eppen elegendo dolog van a vilagban, amitol agyverzest lehet kapni, a T
 >vezetokek en kihagyom ebbol a jatekbol, inkabb hatradolok, es hallagtom a
 >zenet addig. Vegul is tudok en is 32-vel menni par percet, ha szukseges.

Normalis helyzetekben lehet is, kell is segiteni nekik. En is szoktam.
Na de kepzeld magad egy olyan helyzetbe, hogy lampas keresztezodesek
egymas utan, zoldhullam esetleg meglovagolhato lenne, de elotted megy az
isten barma es igy 200m-enkent megallsz. Kozben sietnel, mert dolgod van.
Hat jo, 32kmh + zene... persze. :o

Az oktatok penzugyeibe igazan nem akarok beleszolni, de az adott oraszamot 
esetleg lehetne kicsit mas aranyban felosztani tanpalya/varos kozott...
-- 
Udv,
           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.2beta1;]-
+ - Re: lang (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali, 

Szerintem te sem vagy teljesen kepben. A helyi lapban azt irtak, hogy el 
lett bokve a tervezes, aztan rosszul sult el a tender, most ujra 
palyaztatjak a teruletet... es a szoli tulajdonosa meg megkerte, hogy amig 
ugysem tortenik itt semmi, addig o hagy maradjon a regi helyen.
Mondjuk tenyleg bizarr latvany a nagy letarolt pusztaban az egy szem 
epulet... 

Udv,
pJ
+ - Re: Re: Nasa OFF, olajlampa ON (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Olyan kormanyzar nincs ami
> bekattanna a gyujtas levetelekor!!!!! ( szigoru eloiras, hogy csak a
> kulcs _kivetelekor_ zarhat!!) Persze ha egybol zsebre akarja vagni a
> kulcsot akkor baj van.


Sajnos van... A Fiat Ritmomat vontattak, a kulcs benne volt a
gyujtaskapcsoloban, de egy nagyobb bal kanyarnal bekattant a kormanyzar. Az
auto bal elso kereket sikerult a jardaszigetnek huzni, gumi kilyukadt,
szerencsere nagyobb baj nem lett. Az egeszben az a legszebb, hogy addig mig
egy rendor nem allitott meg minket, a gyujtas is rajta volt, mert ha jol
tudom, a dizelt nyugodtan lehet gyujtason hagyni, az izzitas ugyis csak egy
meghatarozott ideig mukodik, ergo nem tudnak szetegni az izzitogyertyak.
Szal igazoltatas utan nem tettem vissza gyujtasra, igy bekattant a
kormanyzar :(
+ - re: vizhofok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

nagyon az az erzesem, hogy Fogash hofokmerojevel ugyanaz a helyzet, mint amit e
gy VW-hez korabban bedolgozo jelenlegi kollegam
meselt:
kiadtak nekik a peremfelteteleket, hogy ugy tervezzek elektronikailag a mutatom
uszert es a jeladot, hogy nagyon hamar fent
legyen 90 fokon, majd azt a kritikus hofokig tartsa is es csak uatana menjen fe
l, ha valami nagy gubanc van. Szoval szerintem
Fogash Hondajaban is egy ehhez hasonlo MARKETING-MUSZER van, azaz a kedves auto
s szajaize szerint mutat:
1. hamar fent van 90-en -> fasza ez a motor, usgyi, toljuk neki
2. nem ingadozik, mereven a 90 (masoknal 95) fokon van: hu de fasza ez a kocsi,
 ezer fok, tolom neki, es megse forr fel

Ettol meg lesz a sofor komforterzete, meg legalabb hamarabb tonkre is vagja a m
otort -> hamarabb vesz uj autot.

Ezert tartom kincsnek a kocsimban az olajnyomasmero mellett az olajhofokmerot i
s, mert mig a viz viszonylag hamar eleri az uzemi
hofokot (nyaron par km) az olajon meg latszik, hogy azert nem oda Buda, varni k
ell meg a tolouzemmel (3000rpm feletti tartos
uzem).

Minden jot:
vasgyuszi
+ - Re: mindenes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

>>A muholdak kb. 20.000 km magassan keringenek
> Melyikek? A geostacionarius palya tudtommal 400km-en belul van,
> ezek a tobbtizezer kilometerek nekem igen eltulzottnak tunnek.

Rosszul tudod, a geostac. palya bizony 36000 km korul van...
Kozepiskolas fizikaval is konnyen ellenorizheto az adat (volt is ra pelda
annak idejen).
Pl. a GPS muholdjai alacsonyabban vannak, ezek lehetnek kb 20e km
kornyeken, illetve mas kommunikacios holdak, alatta meg talan
olyanok, amik igen gyorsan keringenek, viszont pl. jol tudnak
fenykepeket kesziteni az alacsony magassag miatt... :-)
Tehat amikor muholdas adast nezunk, vagy hasznaljuk az apro gps
eszkozokat, akkor gondoljunk arra, hogy azok a jelek 20-30e km
tavolagbol jonnek...  :-)

> A Golf az idiotak autoja.

Bahh... az ilyen kijelentesek miatt jut neha eszembe hogy lemondjak
a lista olvasasarol... :-( (pedig soha nem is volt es remelem nem is
lesz golfom...)

G.Laci
+ - Vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash:
>Na de ENNYIRE gyorsan? Van egy 25 fokos motor, rajta a 25 fokos vizzel.
Tekerem
 >a kulcsot, mar indulok is, es 6-800m utan uzemi homersekletet mutat.

Korabban hallottam olyan hutorendszerrol, hogy indulasnal nem a teljes
vizmennyiseget
forgatja meg, hanem csak par decilitert, ami ugyebar meg allo autonal is
gyorsan
felmelegszik. Majd ha mar uzemmeleg, akkor fokozatosan engedi ra az ujabb
adag hideg
hutovizet. Uj autok ezert is tudnak ennyire gyorsan uzemmelegek lenni. Mig a
regi auto
akkor lesz uzemmeleg, ha vegre sikerul neki a teljes mennyiseget
felmelegiteni :)

REGISZTRACIOS ADO
Minap olvastam az ujsagban, hogy iden eredetvizsgakon az alabbi aranyok
jottek ki:
55% 1.4 vagy kisebb kobcenti
25% 1.4 - 1.6
10% 1.6 - 2.0
5%   2.0 vagy felett
1%   3.0 vagy felett

Ami a meglepobb, hogy Mo-n az autok fele 1.4 vagy kisebb motorral szaladgal
:(((
Ennyire rossz az arany? A mai autok atlagosan 1200 kg-osak, es ehhez en meg
az
1.6-ot is keveslem. Igazabol 2.0-es motor illik ilyen sulyu autoba. E
helyett
szenvedunk a kiskobcentikkel, es allandoan porgetni kell oket, hogy
menjenek. A
fogyasztasuk meg ugyis ugyanannyi, mint a nagy kobcentie. A fenti
statisztika
miatt mar konnyen erheteto, hogy miert a kiskobcentisek reg.dija magas, mig
a
draga nagykobcentiseke olcsobb. Ez utobbi pusztan parasztvakitas, legyen mit
felmutatni, hogy latjatok, van ahol tok olcso a reg.dij! :((( A gyomrom
felfordul,
amikor adokrol van szo! Nem eleg, hogy a fizum felet allandoan lenyuljak, de
mellette meg ott szednek adot, ahol eppen tudnak :((( Nem csoda, hogy a
magyar
ember ott feketezik, ahol tud (,ha (meg)elni akar)!

SEBESSEGVALTAS:
>Amikor en tanultam vezetni 1500-as Ladan, ha mar megmozdult,
 >2-be kellett kapcsolnom, 35-40-nel mar negyesben kellett
 >mennem.

De zsa vu (gozom sincs hogy kell leirni franciaul)! En Golf I. 1.6D-n
tanultam,
es en is hulyet kaptam ettol az allando valtogatastol. :(((
1. elindulas
2. 15-20 km/h
3. 40 km/h
4. 40-80 km/h

Na most kepzeld el ezt rutinvizsgan, amikor fel kellett gyorsitani 40-re,
majd ket
csik kozott eros fekezessel megallni. En nem a megallastol feltem, hanem
hogy
az adott rovid palyaszakaszon nem sikerul felgyorsitanom 40-re?! Gyorsan
pakolgattam, mint a hulyegyerek, majd harmas padlogaznal imadkoztam, hogy
mutasson 40-et az ora :)

Mennyei valtas volt, amikor a Passat es Octavia egyesben 60-ig, kettesben
90-100-ig gyorsult :) Es nem is akarhogy :) Az Octaviat az 1.6-os 101 LE-s
motorjaval nehez volt lehagyni, ha en vezettem. Igaz voltak es vannak
erosebb
autok is, de nagyon sokan nem tudnak mit kezdeni vele. Ha ures elottuk az
ut,
akkor teligaz. Ha nem, akkor majd csak sikerul az elozes valahogy ;) Tehat
kerem alassan nem bantani a Skodat! A maga kategoriajaban nagyon jo auto.
En biztosan Skodat vennek VW vagy Opel helyett, mert annyival jobbnak es
olcsobbnak tartom! Igaz olcsobb, de az osszeszereles minosege meg jobb is,
mint a fenti nemet markaknak, koszonhetoen a torok vendegmunkasoknak.
Octaviat 4 even at nyuztam, ezert tapasztalatbol (is) mondom ezeket.

OFF: ROVID FELSZALLAS
>Bizos van specialis eset, amikor
>felszallashoz nincs, leszallashoz van kifuto, de nem hiszem
>hogy tipikus.

Ursiklonal altalaban a feljutas a nehezebb, ide kell manapsag a raketak.
Visszajutasnal mar elegendo a fold gravitacioja es a siklas, igy egy
elegendoen hosszu kifutopalyan le lehet tenni a gepet. A masik variacio,
amikor tengeri anyahajorol szall fel egy gep, es a szarazfoldon szall le. Az
anyahajorol vagy katapultal inditjak a gepet, vagy kepes onmaga 100 meteren
felszallni. Ilyen repcsi is letezik, de a neve nem jut eszembe. Ennel a
gepnel a
hajtomu sugarnyalabjat egy "lemezzel" a fold fele forditjak, igy a repcsi
nem
elore gurul, hanem felfele emelkedik. Kello magassagban a lemezeket
visszaforditjak, es a toloero mar hatul jon ki, es normal repulokent
viselkedik
a gep.

ON: TANULOVEZETO
En sem irritalom a tanulovezetoket, max. ovatosabban kozlekedem a
kornyezetukben. Elvegre en is voltam egyszer tanulovezeto, masreszt hol
mashol tanulhatnak meg a forgalomban valo kozlekedest, ha nem bent a
surujeben?! Az elso alkalommal en is 30-al kozlekedtem, mert annyira
szokatlan
es furcsa dolog volt a vezetes. Kesobbiekben ez mar elmult, es konnyebben
ment, igy a forgalmat sosem tartottam fel (persze 60 km/h-ig, az akkori
szabalyos sebesseghatarig). Igy sosem huzom fel magam tanulovezeto lattan,
max. elmormolok egy szitkot, ha akadalyoz egy darabon. De igaz ez mindenki
masra is, tehat a tanulovezeto nem egyedi eset.

udv: Aleox

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS