Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AGYKONTROLL 1980
Copyright (C) HIX
2004-01-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Villamolvasas? (mind)  11 sor     (cikkei)
2 villamolvasasi modszer (mind)  151 sor     (cikkei)
3 jobban-portal (mind)  6 sor     (cikkei)
4 Babameditacio 17. (mind)  94 sor     (cikkei)

+ - Villamolvasas? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Ki volt az az építészhallgató, aki szerdán ötösre vizsgázott
Talajmechanika-Alapozás tárgyból? :-)

Előző próbálkozásával megbukott. Most azt hittük, hogy előre kidolgozott
tételeket adott be, de még arra is emlékezett, hogy melyik oldalon, milyen
környezetben voltak a képletek.

Egyre jobban
Zoli
+ - villamolvasasi modszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Listatagok!

Kaptam magánba is néhány levelet, amiben a villámolvasás bővebb 
leírását kérték. Ezért leírtam azt a módszert, amit én használok. Ezzel 
nem muszály egyetérteni, alkalmazni azonban lehet, mert biztosan 
működik.
Én amikor valamit megtanulok, kihámozom a lényeget, eldobom a 
körítést. Ez a teljes lényeg, körítés mentesen, úgy ahogyan én 
művelem.


A villámolvasás általános ismertetése

Először kézbe vesszük a könyvet, amit el szeretnénk olvasni, illetve 
amiből tanulni szeretnénk.
Megnézzük a tartalomjegyzékét, átlapozzuk a könyvet. Mindezt azért 
tesszük, hogy egyrészt tájékozódjunk a tartalma felől, másrészt pedig 
tisztában legyünk formai dolgokkal, mint pl. vannak-e fejezetcímek, 
vannak-e kiemelések, ábrák, stb.

Relaxálási szakasz:
Amikor ezzel elkészültünk, relaxálunk. Ekkor elgondolkozunk azon, 
hogy mit akarunk a könyvtől. Valószínűleg nincs szükségünk minden 
sorára, lehet, hogy egész fejezetek is kimaradhatnak, vagy 
legrosszabb esetben el sem kell olvasni, mert nincs értelme.

Két részre lehet osztani a célt: 1. Tanulás, 2. irodalmi, stb. művek 
olvasása.
Az első esetben ezt a célt jelölöm ki magamnak:
Mindent megérteni, mindenre emlékezni, a tanultakat tudjam 
alkalmazni. Ezt három szóval rögzítem magamban: megérteni, 
emlékezni, alkalmazni.
A második esetben valami ilyesmit mondok: 
Eseményekkel tisztában lenni, mindent érteni, felesleges leírások, 
sallangok mellőzve. Ebből is összeállítok néhány szót: események, 
megértés, sallangoktól mentesen.
Ezt elismétlem egy párszor a szintemen, majd hozzáteszem, hogy 
nagyon fogékony vagyok az anyagra, friss vagyok, stb., majd 
elmondom, hogy: most pedig kinyitom a szemem, és lefotózom a 
könyvet.

Fotózási szakasz:
Kinyitom a könyvet, a szememet fotózási állapotba hozom. Ezt úgy 
érem el, hogy „belebambulok” a könyvbe, aminek az lesz az 
eredménye, hogy egyetlen szót sem tudok elolvasni, mert egyszerre 
látom a könyv mindkét oldalát. Lehet, hogy mindez számodra homályos 
látást fog jelenteni, de ez nem baj, mert ekkor is működik.

A bambulásos nézés elsajátításához próbáld ki a következő 
gyakorlatot:  
1. A könyvet magad elé tartod, majd a könyv fölött elnézve kiszemelsz 
magadnak egy pontot a falon. Ezt élesen kell látnod. A periférikus 
látásoddal pedig a könyvet figyeled. Ez lesz a fotózásnak a szemállása. 
A könyvet feljebb emeled, hogy eltakarja a pontot a falon, miközben a 
szemed állásán semmit sem változtatsz. Ezt kell begyakorolnod.
2. Megpróbálhatod a szemeidet rögtön távolba állítani, de közben a 
könyvet nézed. 
3. A szakirodalom szerint akkor jó a szem állása, ha a kiszemelt pontot 
nézed a falon, de a könyv helyett a két mutatóujjadat tartod a szemed 
vonalába. (A karjaid persze nyújtottak.) Ekkor az ujjaidat közelítve azt 
látod, hogy középen lebegve megjelenik a két ujjad vége. Ezt hívják 
mini virslinek.

Tapasztalatom szerint a legegyszerűbb az első módszer, és teljesen 
kielégítő. Van, akinek elég a bambulásos nézést említeni, és már 
gyakorolnia sem kell. Ezt onnan tudom, hogy így már tanítottam ezt a 
technikát. 

A bambulásos nézést fent kell tartanod mindaddig, amíg az egész 
könyvet le nem fotóztad.
Minden lapozás közben ismételd el magadban a három szót, s csak 
utána lapozz! 

Amikor a könyvet lefotóztad, olyan érzésed támad, mintha semmit sem 
csináltál volna. Pont annyit tudsz a könyvből, mint előtte.
Ez azonban nem így van. Agyunk ugyanis olyan teljesítményű, hogy 
ekkor már az egész könyv minden szava a leírás sorrendjében a 
tudatalattid óriási raktárába került. Agyad minden szóról, mondatról 
tudja, hogy hol található: melyik oldalon, hányadik sorában és a sor 
hányadik szava, stb.

A fotózás után ismét lemész a szintedre, majd elképzeled, hogy a 
szavak összeállnak mondatokká, a mondatok sorokká, a sorok 
oldalakká, az oldalak pedig könyvvé. Ekkor ezt a könyvet elteszed 
agyad egyik polcára, felírod rá a címét, majd ezt mondod: Ez az anyag 
bármikor eszembe jut, amikor csak szükségem van rá, ill. akkor jut 
eszembe, amikor csak akarom.

Ha itt megállsz, a könyv tartalma intuícióként fog bevillanni agyadba. 
Sokszor meg fogsz lepődni azon, hogy honnan tudod azokat a 
dolgokat, amik eszedbe jutnak.

Minden esetre, ezután kb. 20 perc kötelező szünetnek kell következnie. 
Ekkor ülepedik az anyag. 

Egyébként egy ültő helyedben akár három, vagy négy könyvet is 
lefotózhatsz, semmilyen szünet nem kell köztük. A szünet csak a 
legutolsó fotózása után szükséges.


Gyorsolvasási szakasz:
Előveszed a könyvet, kinyitod, és elkezded olvasni, a következők 
szerint: A lap függőleges oldalfelezője tájékán elindulsz a szemeddel 
lefelé.
Amin megakad a szemed, azt olvasd el. Általában egy-két, esetleg 
három bekezdést kell itt egyszerre elolvasni. Lehet többet is, de lehet 
kevesebbet is. Azonban két oldaltól többet nem szabad, mert akkor 
már leragadtál, és a hagyományos olvasás szerint haladsz.

Ha tanulsz, akkor ezeket az olvasott sorokat húzd alá, mert ez a 
lényeg. Ha van időd elolvasni az egészet, próbáld ki, hogy van-e olyan 
sor még, ami fontos, de nem húztad alá. Meggyőződésem, hogy 90-
100% pontossággal alá lett húzva minden.
Ennek az a magyarázata, hogy az agyad pontosan tudta, hogy hol van 
számodra a fontos információ. (Lásd a korábbi magyarázatot!)

Ekkor már úgy érzed, hogy van valami tudatos emléked is az 
olvasottakról. Ha tanultál, akkor az aláhúzott részeket többször is 
érdemes elolvasni. Ezzel a módszerrel egy nap alatt több száz oldalt is 
megtanulhatsz.

Jegyzetelési szakasz:
Eddig én tanulmányaim során 5-10% gyakorisággal jutottam el, 
miközben két egyetemet elvégeztem.
A jegyzetelés nagyon hatásos, csak lassú. Nekem erre nem volt időm. 
Különböző ábrák készítése, ill. ábra szerkezetű vázlat készítése megint 
csak nagyon hasznos, de sokszor iszonyú sok időbe telik kiagyalni az 
ábrát, máskor pedig olyan elágazások szövevényét kapsz eredményül, 
amit úgysem tudsz fejben tartani.

Normál olvasási szakasz:
Eddig tanulmányaim során egyetlen egyszer jutottam el. Semmilyen 
villámolvasás és semmilyen felkészülés nem segít abban az esetben, 
ha a dolgozatodat el sem olvassák, és találomra adnak rá jegyet. Ez az 
ominózus eset nálam háromszori nekifutást eredményezett egy olyan 
oktatónál, aki 200 dolgozat kijavítását fél óra alatt el tudja végezni. 
(Persze, az is lehet, hogy ő is villámolvasást használ, és tényleg én 
voltam a hülye.)

Ez egyébként teljesen hagyományos olvasás.
 
Amikor regényt olvasok a villámolvasással, olyan színes, élményteli az 
olvasás, amihez hasonló film még nem készült semmilyen könyvből.

Ez az én módszerem.

Sok szerencsét kívánok a kipróbáláshoz!

Baráti üdvözlettel:

István (Alsózsolcáról)
+ - jobban-portal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Barátaim!
Az agykontroll-portálhoz sok sikert kívánt Domján Laci, és egyben örömét is
kifejezte a kezdeményezést illetően.
Látogassátok meg a http://jobban.gportal.hu honlapot, és csetelejetek,
írjatok a fórumba, nyissatok témákat, és ami a fő: érezzétek jól magatokat!
Szeretettel: Krisz
+ - Babameditacio 17. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Lista!

Úgy látom, hogy az új formátum engedi az ékezetes betűket is. Megpróbálom
most ezt a levelet így elküldeni, remélem nem lesznek benne "kódolások". Ha
igen, akkor megismétlem ékezet nélkül is.

Babameditáció 17.

A téma szinte kimeríthetetlen. Minél több emberrel találkozom, újabb, és
újabb kérdések merülnek fel. Nem lehet általános elveket kijelenteni, mert
mindenkinek személyre szabott életútja van, éppen ezért a gondjaik,
problémáik is személyes jellegűek, még akkor is, ha van esetleg hasonlóság
közöttük. A megoldás is bennük rejlik, amit ha segítséggel is, de nekik kell
megérteni, tudatosítani, feldolgozni, és megcsinálni.

Kodály Zoltán, amikor azt kérdezték tőle, mikor kell kezdeni az ének
tanítást, ezt válaszolta;
- Kilenc hónappal a születés előtt!
Ő már tudta, hogy a magzat is tanítható.
Persze az tény, hogy mindenki valamilyen képességgel jön - születik a
Földre - ami azt jelenti, hogy nem lehet még a magzati korban kezdett
tanítással sem mindenkiből sikeres zeneszerzőt "csinálni". Az viszont igaz,
hogy a magzati korban ért hatások a gyermek (felnőtt) későbbi személyiségét,
érdeklődési körét jelentősen befolyásolják.

Balázs fiam 1973 - ban született. Abban az időben Koncz Zsuzsa volt a
kedvenc énekesem, nagyon sokat hallgattam a lemezeit. Komoly zenében Bach
orgona muzsikáját, és Beethoven szimfóniáit szerettem hallgatni, és a
pocakban óhatatlanul Ő is hallgatta.
2 - 3 éves korában szerelmes volt Koncz Zsuzsába, a lemezborítón levő
fényképét puszilgatta, és hallgatta a lemezeit. Kedvence volt még az V.
szimfónia, és az Egmont nyitány. Jóformán még kimondani sem tudta, de kérte,
hogy hallgatni szeretné. Nem lett zeneszerző, de azóta is szereti az igényes
zenét.
Izabella 76 - ban született, Ő is szerette, szereti ezeket a zenéket.
Zsófika késői ajándék, 2000 - ben született. Nála már "tudatosak" voltunk.
Ismertem, tudtam használtam ezeket az elveket.
Magzati korában a számítógép volt nálam a sláger. Akkor kaptam, tanultam a
használatát, akkor kezdtem a gépbe írni, levelezni a világ minden pontján
élő emberekkel. Sok balett táncos barátunk volt (van), sok előadást néztünk
meg Nelly terhessége alatt is. Egy másik nagyon jó barátunk amatőr népi
táncos, az Ő fellépéseire is eljártuk. "Vittük" magunkkal Zsófit is.
Most lesz 3 éves. Van egy "számítógépe", ami egy rossz klaviatúra, és egy
papír doboz a monitor. Ül a gép előtt, és komoly arccal dolgozik. A bal
kezével nyomkodja a billentyűket, a jobb kezével jegyzetel, időnként megáll,
és gondolkodik.
Imádja a balett filmeket, nézi, és közben "táncol". Néha nekem is vele kell
táncolni.
- Balett táncos leszek, apa - jelentette ki a napokban.
Nelly többször elvitte szerb táncházba, mikor haza jöttek, bemutatta, hogy
mit tanultak ott. Attilát a barátunkat játék telefonon felhívja, és
megkérdezi tőle, hogy mikor megyünk táncházba?

Lehet, hogy nem lesz belőle számítógép technikus, sem balett táncos, de az
biztos, hogy ezek szeretete élni fog benne, és gazdagabbá, szebbé teszik az
életét.

Magzati korban nem csak pozitív, hanem negatív hatások is érik a magzatot.
Nyilvánvaló, hogy ezek hatása is jelentkezik a későbbiek során, akár még
felnőtt korban is.
Kedves ismerősöm, - 37 éves nő - sohasem akart gyermeket, még a gondolata
sem fordult meg a fejében. Abban a tudatban élt, hogy neki sohasem lesz,
lehet gyermeke, és nem is akarja. Aztán közbe szólt a sors. Váratlanul,
meglepetésszerűen terhes lett.
Ekkor kezdtük el feldolgozni a problémáját. Két kérdés merült fel;
- Mi volt az elutasítás oka?
- Hogyan viszonyuljon a megváltozott helyzethez?
A válasz a magzati korában rejtőzött, a megoldást ennek a felismerése,
tudatosítása adja.
Édesanyja első terhessége tragikusan végződött, meghalt a magzat. Ennek
hatására összeomlott, és évekig nem lett terhes. Aztán egyszer csak
sikerült, viszont a kilenc hónap állandó rettegésben, félelemben telt el.
Félt, hogy ismét bekövetkezik a tragédia, és ezt a magzatot is elveszti.
A magzat ezeket a félelmeket az anyával együtt átélte, majd a születése után
mindez a tudatalattijába merült.
Azért utasította el mereven még a baba gondolatát is, mert a benne élő
tudatalatti emlékek alapján ő nem akarta átélni azokat a borzalmakat,
félelmeket, amit az édesanyja, és ezt nem akarta az esetleges magzatának
sem. Ilyen áron inkább soha sem legyen gyermekem. - mondta.
A megoldás a következő:
Az édesanyja sorsa nem az övé, tehát nem szükségszerű, hogy vele is hasonló
események történjenek. Ez csak egy esetben igaz, ha Ő mindezt elfogadja, és
megteremti ismét a hasonló szituációt.
Tanulni jövünk a Földre. Ha ezt tudjuk, és felismerjük, képesek vagyunk
alakítani, megváltoztatni a sorsunkat is.
A felismert összefüggések alapján, most egy olyan meditáció sorozatot
állítottunk össze neki, ahol szeretetben, boldogságban megélt terhesség a
kép, mentes a régmúlt idők félelmeitől. Megtanulja hogyan kell felvenni a
spirituális kapcsolatot a babájával, és ezt gyakorolja is, majd pedig
felkészül a szülésre, a babát felkészíti a születésre, hogy minden a megélt
Szeretet, Isten segítségével optimálisan következzen be.
"Legyen a Te hited (akaratod) szerint." - mondja Jézus is.

Szeretettel István. (Bp.)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS