Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2666
Copyright (C) HIX
2005-09-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: RE: Benzinsporolas (meg mindig) (mind)  8 sor     (cikkei)
2 Polo .. (mind)  10 sor     (cikkei)
3 Tolatasfigyelmezteto ill. radar-kerdes (mind)  4 sor     (cikkei)
4 Re: Re: Benzinsporolas (meg mindig) (mind)  99 sor     (cikkei)
5 re: re: re: Gazauto felidos osszegzes (mind)  22 sor     (cikkei)
6 re: tolouzemi kikapcsolas (mind)  12 sor     (cikkei)
7 re: re: re: Gazauto felidos osszegzes (mind)  50 sor     (cikkei)
8 Lampanal indulas (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - re: RE: Benzinsporolas (meg mindig) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  ......azokon a helyeken 2 meter tavolsagra allnak le egymastol az autok.
>  Igy, konnyebben tud egyszerre indulni akar az egesz kocsisor.
Evtizedek ota bosszankodom ezen, es keptelen vagyok megerteni, hogy 
miert nem kepes ezt megtanulni ennek az orszagnak az autos tarsadalma.

Udv,  Triznyak
+ - Polo .. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok ....

Nem tudna valaki segiteni?
Kockalampas 2000-es Polo kezikonyv kellene egy Erdelyi baratomnak ...
barmilyen megoldas erdekelne ..


Udv Mindenkinek

Jani
+ - Tolatasfigyelmezteto ill. radar-kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!
Szemelyautora letezik-e sipolos tolatasfigyelmezteto (utolag felszerelheto) 
vagy csak radarral egyetemben? Ki arul ilyet es mennyibe kerul?  Koszi 
Gyola
+ - Re: Re: Benzinsporolas (meg mindig) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Reakciok "nagyuzemben".

> Eszre  vehetted vona, hogy azokon a helyeken 2 meter tavolsagra allnak
> le  egymastol  az autok. Igy, konnyebben tud egyszerre indulni akar az
> egesz  kocsisor.  A  zoldon  valo  athaladasnak  nem a kis gyorsulas a

	  Jopar helyen jartam mar kulfoldon, es _szerintem_
	ez nem igaz! Nem tartanak nagyobb helyet, mint itt-
	hon. Csak epeszuen indulnak.

> De ha nem igy akkor ugy, hogy zold, elso elindul. Masodik
> 3-4 mp mulva
> kapcsol, elindul. Harmadik ugyanigy. Atmegy 5 kocsi, amikor
> 10 is atfert volna.

	  Igen, ez is. Az altalam leirt jelenseg tobb tenye-
	zobol tevodik ossze.

> Kovetesi tavolsag kenyes kerdes. Van benne valami, hogy nem
> jo tul
> nagy helyet hagyni, de egy eve sincs, hogy elottem igy
> mentek egymasba negyen.

	  Megfigyeltem mar maskor is, hogy ha valaki valamit
	allit egy vegletrol, akkor paran mindjart esz nelkul
	tiltakozni kezdenek a masik veglet ellen. Itt ugyanez.
	Hogy en azt allitom, hogy nem kellene 50 m kovetesi
	tavolsagot tartani, az nem azt jelenti, hogy azt mon-
	dom ezzel, hogy veszelyhelyzetet teremtve tapadjunk
	az elottunk meno seggere, mert az jo.
	  Viszont! Azt allitom, hogy az emberek tobbsege pont
	azert tart a szuksegesnel neha joval nagyobb kovete-
	si tavolsagot, mert nem akar igazan a vezetesre kon-
	centralni (nezi a noket, eszik, olvas, borotvalkozik,
	meg nem jozanodott ki teljesen stb.), inkabb tul nagy
	"biztonsagi tartalekot" hagy. Egy bedugult varosban
	tessek a vezetesre koncentralni, ha vezetunk! (Vagy
	nem vezetni!!!)

> igen, jozan esszel belegondolva igazad van. Sajnos azonban megsincs igy. Mive
l 
> a sebesseg novekedesevel ugye negyzetes aranyosan nagyobb kovetesi tavolsagot
 k
> ell hagyni (es nem azert mert pancserkodunk, hanem mert az energia is ugye ne
gy
> zetes novekszik a fek meg csak linearis) ezert az ut legnagyobb ateresztokepe
ss
> ege nem akkor van ha mindenki megy mint az allat.

	  Akkor atfogalmazom: barmekkora sebesseget valasz-
	szunk is, mindig tartozik hozza egy olyan kovetesi
	tavolsag, amin belul meg lehet allni. En csak arra
	probalok ravilagitani, hogy nem kellene ennek neha
	akar a tobbszoroset is feleslegesen tartani!

> Mit szolsz egy keresztezodesben dugoban amikor
> zold a lampa es latja a barma, hogy beragad a
> keresztezodesbe es ott generalja a dugot mind a
> negy iranybol. Ez szeinted jobb ??? Akkor inkabb a

	  Nem, es meg rengeteg dolgot fel lehetne sorolni,
	amit nem kellene csinalni, de ennek semmi koze ah-
	hoz, hogy igenis sokan tul nagy kovetesi tavolsagot
	tartanak.

> Ha a keresztezodes utan all a sor akkor mi a
> bubanatnak startoljak :-o No meg nem mindenki
> rendelkezik sportautoval, hogy lampa utan 4mp nyi
> ido utan 100 ra gyorsuljon ?

	  Egyreszt itt is a masik veglet: en sem azt al-
	litottam, hogy jo lenne, ha minden pirosnal spon-
	tan gyorsulasi verseny bontakozna ki az autostar-
	sak kozott.
	  Masreszt a csorgasrol: nem tudhatod, hogy nem
	teszel-e be a mogotted allonak azzal, hogy tokolsz.
	Rengeteg olyan szituaciot lattam is mar es voltam
	is mar "szenvedo alanya", amikor azert szenvedett
	az egyik autos hatranyt, mert a masik - elol a
	lampa ugyis piros, hat uresben gurulunk elvet ko-
	vetve - 7 km/h-val csordogalt a keresztezodesig.
	Ettol a mogotte levo nem tudott (peldaul!) be-
	kanyarodni normalisan (egy kozbenso kis utcaba),
	igy varhatott +5 percet. De sok ilyen pelda van,
	ezert en pl. nem vagyok hajlando elcsorogni seho-
	va: normalis sebesseg, a vegen normalis fek! (Nem
	varom el, hogy ugy alljon meg, mintha Forma1-es
	versenyre keszulne, mielott valaki megjegyzi; csak
	ne csordogaljon! Nem tudhatja, kinek tart be vele!)

> Ui. Nem lehet mindenkinek felsokategorias autoja.

	  Nem is kell, de akinek nincs, az igenis lepjen
	jobban oda indulasnal...
	  Mara ennyi, udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - re: re: re: Gazauto felidos osszegzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Autosok!
Nem szoltam eddig bele, de az utobbi idoben kezd sok tevhit keringeni a gazos
autokrol.
En 1988 ota jarok gazzal, akkor meg buntettek is erte. Hollandiabol hoztam az
elso bontott cuccot. W123-ban 300 Ekm.-t mentem, amikor megfott vizhiany miatt 
a
hengerfejtomites. A hengerfejet leveve nem volt valla a hengernek es belul
femtiszta volt!!. Gyertyat 40-50 Ekm.-kent cserelek, olajat 20 Ekm.-kent. Akkot
is olyan tiszta, mint betolteskor. Hidegen is jol indul, -10 fok alatt benzinne
l
kell leallni, s 500m utan atkapcsolni. Ez ma mar nem erdekes injektoros automat
a
atkapcsolos kocsiknal. Renault gazszervizrol nem tudok, de Operl ad el uj
kocsikat gazzal szerelve (Pl. Opel Gemenc, stb.) s a MOL gaztankolasi
nyeremenyjatekanak is uj gazos Zafira a fodija. Teny, hogy hely kell a
gaztartalynak, de a potkerektartaly sokat segit ezen. Az is igaz, hogy valamive
l
tobbet fogyaszt literben, de Ft.-ban majdnem a felet, s nem gyorsul ugy, par
LE-vel kevesebbet tud a motor, de ez is csak beallitas kerdese. Csendes, nem
koszos a motor, nincs korom, s ma is 140-150Ft/liter az ara, Szloviban 110...
Dontsetek el, erdemes??
Tibor. W124 es Chrysler 3,8 V6.
+ - re: tolouzemi kikapcsolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Hozzaertok,

A temaban lehetett mar hallani mindenfele velemenyt
(karbis autok kozott is van amelyik tudja/modernek kozul
sem mindegyik ilyen(?)).

Gondolom velem egyutt masokat is az erdekel, hogy a
sajat kocsi tudja-e? Hogyan lehet megallapitani ezt olyan
gepek eseten, amelyekben nincs beepitett fogyasztasmero?

Udvozlettel, Jozsi
Skoda Felicia Combi 1.3MPI, '98 dec
+ - re: re: re: Gazauto felidos osszegzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tiszteletem,

> >>Elso jelentos problema peldaul,
> >>hogy a Renault szervizek nem fogadnak gazos autokat (gyarilag gaz-benzin
> >>uzemu Megane-t lehet vasarolni pl. Franciaorszagban, s azt Magyarorszagon
> >>egyszeruen nem lehet garancialisan szervizeltetni!).

> >De lehet, viszont igaz, hogy igen keves szerviz fogadja

> En nem talaltam Renault _markaszervizt_, ahol gazos autot fogadnanak
> (ellenben definitive tilto ill. elutasito tablat igen - lasd Baumgartner
> Budaorsi ut. valoszinuleg mar mas is kerdezte, s meguntak a sok dumat...).
> A felvetesben pedig _garancialis_ szervizt emlitettem. Ha nem (vagy alig)
> fogadjak a markaszervizek a gazos autot, akkor hogyan lehet _garancialisan_
> szervizeltetni? Esetleg van a Renault-nak kulso szervizceggel szaerzodese, s
> azok matatasai is garancialis beavatkozasnak minosulnek?
> vagy ha tud barki olyan Renault markaszervizt, ahonnan nem dobjak ki a gazos
> autot, kerem adja meg a cimet (ha nincs tul messze Bp-tol, esetleg erdemes
> odajarni, ellenben ha pl. Szeged kornyeki, akkor mar "gazos" a dolog :-) )

Valamikor a totalcaron volt egy cikk a garancialis szervizeltetesrol, 
miszerint elviekben nem kellene markaszervizben szervizeltetni a jarmut 
ahhoz, hogy garancialis maradjon. Ellenben ha bizonyithatoan a hibas 
szerviz a meghibasodas oka akkor ugrik a garancia. Persze a megkerdezett 
szervizek tobbsege azt mondta hogy ez nem igy van es csak naluk lehet 
szervizeltetni.

Megj.:
En meg nem talalkoztam olyannal, hogy kidobtak volna egy szervizbol mert 
gazos az autom, igaz sajnos, hogy mar regen nem kell figyelni a garancia 
elvesztesere :). Gondolom megvannak az eloirasok a szervizeknek, de ha 
gond a gaz akkor miert nem eleg elzarni a tartalyt, akkor gaz se be se 
ki es mindenki nyugodt lehet.

> Nem egy helyrol hallottam mar, hogy a gazos autok motorjai egyszeruen
> kiszaradnak! Tobben a benzin (es a benne levo szir-szarok) keno szereperol
> ill. annak hianyarol beszeltek. Amennyiben ugyanis ez igaz, akkor az
> uzemanyagaron sporolas egy ido utan ugrik a moitor fokozottabb kopasa
> miatt...

A szelepek konnyebben egnek be mint benzinuzemben. Az en kis R19-ben 300e+
gazos km van de a motor nem kopik jobban mint mas kocsikban szerintem,
viszont a szelepekkel volt gond, de elsosorban az elozo tulaj trehanysaga
miatt.
A gazszerviz szerint mindezek a gondok elkerulhetok, ha rendszeresen be van
allitva a gaz (3 perc, ~2000penz). Ugyanis gazzal kevesbe veheto eszre,
hogy szegeny a keverek mint benzinnnel es ebben az esetben nincs meg a
megfelelo kenes. (valami ilyesmit mondtak en meg elhiszem :)).

Tamas
+ - Lampanal indulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ui. Nem lehet mindenkinek felsokategorias autoja.
>Tolerancia uram ! A kulturalt kozlekedest meg biz
>tanulni kell :-(

Draga Frigyes !
Ahhoz eleg egy trabi is, hogy egyutt tudjal mozdulni az elotted indulo 
autoval ! En lagalabbis mindig igy indulok, kb 1 m kovetesi tavolsagot 
hagyva. Amikor latom, hogy az elottem levo mozdul en mar kovetem a 
mozgasban, szinte le sem maradva. Mogottem meg mar ket autonyi 
hely van, mire megtalalja az egyest es elindul a telefonnal a kezeben ... 
Ezzel a modszerrel kb masfelszer annyi auto jut at egy zoldon. 
Mellesleg egy egesz orszag (olaszok) is hasonloan kozlekednek. Aki 
meg varost akar nezni csucsforgalomban, az b..a meg, menjen BKV -
val, ha ennyire raer. De a sok kocsognek, akinek fizetik a cegautot, 
akkor is azzal jar, ha BKV -val feleannyi ido alatt beerne a 
munkahelyere. (Most nem arrol szoltam, akinek a napkozbeni 
munkaeszkoze is). Szoval itt fejben is nagy gondok vannak.

hybe

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS