Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX KORNYESZ 758
Copyright (C) HIX
2000-01-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: *** HIX KORNYESZ *** #756 (mind)  9 sor     (cikkei)
2 Re: *** HIX KORNYESZ *** #757 (mind)  5 sor     (cikkei)
3 Re: Media hatalma (mind)  37 sor     (cikkei)
4 Re: A media hatalma! (mind)  60 sor     (cikkei)
5 Re: A media hatalma! (mind)  75 sor     (cikkei)
6 Ujra a media hatalmarol (mind)  10 sor     (cikkei)
7 Re: *** HIX KORNYESZ *** #757 (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - Re: *** HIX KORNYESZ *** #756 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Kornyeszek,

kerem, amikor egy cikkre hivatkoztok, akkor csak az idezett szovegreszt
hagyjatok benn a levelben, ne az egesz cikket. A letoltes penzbe kerul
ugyanis azoknak, akik modemmel kapcsolodnak az internethez.

Koszonettel

Miro Kiss Ida
+ - Re: *** HIX KORNYESZ *** #757 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez is átjött :-)
Subject: *** HIX KORNYESZ *** #757
To:            

Üdv: Kovács Attila
+ - Re: Media hatalma (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !
En csak egy mezogazdasagbol elo vagyok.

"Felado :  [Hungary]
"es nem filozofus. Ezert merem megkerdezni Toled (de csak halkan,
"meg ne tudjak masok, milyen tudatlan vagyok): mi a fenetol
"kornyezetbaratabb a biodizel, mint az asvanyi.
"(Ugyanis ha ezek a feltetelek nem teljesulnek, a
"motor hatasfoka rosszabb lessz --> nagyobb uzemanyag fogyasztas
"--> tobb szendioxid --> jobban futott uveghaz)

De ez szamomra azt jelenti, hogy a szendioxid bekerul egy rovid,
eves ciklusba. Tahat eves vagy tobb eves viszonylatban nezve a CO2
mennyisege allando maradhat. Nem nohet az uveghaz hatas ha csak azt
szabaditjuk fel amit alig par honapja a novenyek megkotottek.
Ami foldbe kerult evmilliokkal ezelott az ottmaradhat ahol van.
Talan jobb helyen van ott mint a legkorben ?
A lentebb leirtakban talan nincs kulonbseg a ketfele diesel kozott,
de a CO2-ben alapvetoen elternek.

"Ezek utan amit szeretnek megtudni: mitol lesz kevesebb a keletkezo
"nitrogenoxid, szenmonoxid, korom, rosszul eleget szenhidrogen
"(koztuk azok a rakkelto aromasok, amelyek nem az uzemanyagban
"vannak, hanem a tokeletlen eges soran keletkeznek). Mert azt, miert
"kerul ketszer annyiba, mint az asvanyi eredetu es miert jo a
"mezogazdasagnak, azt mar ertem.

""A nemet kornyezetvedelmi miniszterium nem tamogatja a biodizel
"bevezeteset, mert az semmilyen gazdasagi, kornyezetvdelmi elonnyel
"nem jar.  ...."
"Csakhogy nekem errol az jutott eszembe, hogy szinte termeszetes,
"hogy akkor nalunk most lesz belole orszagos program.
"Gacs Ivan

Es mert a biodiselt nem lehet kulonfele adonemekkel terhelni
ezert nem is lesz belole semmi. :-(  IMHO
Szeleczki Attila
+ - Re: A media hatalma! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 17 Jan 2000, Dr. Gacs Ivan wrote:
> mi a fenetol kornyezetbaratabb a biodizel, mint az asvanyi.
Ha ugy nezzuk csak magat az egetest, akkor talan semmivel.

Pontosabban a biodizelnek kisebb a korom es nehezfem kibocsatasa,
amelyek nagyteljesitmenyu dizelmotoroknal eleg jelentos terheles.

A lenyeg a bio-kban nem ott van, hogy felhasznalasukkor kisebb
kornyezeti terhelest okoznak, hanem hogy az un. eletciklusuk soran
kisebb terhelest okoznak.
Az egeszet kell nezni ilyenkor, tehat a nyersanyag kitermelestol fogva
a hulladekkezelesig, ezt hivjak eletciklus-szemleletnek.
En ugy vagyok, hogy elfogadom a "rosszat", ha nincs helyette mas, ergo nem
lehet semmivel sem helyettesiteni.
Ilyenek pl. bizonyos gyogyszerek, amelyek gyartasa is onmagaban elegge
szennyezo, de mivel nincs mivel oket kivaltani es szukseg van rajuk, ezert
vele kell elni es el kell fogadni a szennyezeseiket.

A biodizel ott gyoz, hogy nem a nyersanyag kitermelese, vagyis a 
repce termeles sokkal kisebb kornyezeti kockazattal jar, mint a koolaj
kitermeles, es raadasul megujulo energiaforras!
De az egetesuk soran kb. ugyanakkora kornyezeti terhelest
okoznak. Tehat ha csak osszesegeben nezzuk, akkor jon ki jobbra a 
biodizel.

> Ezek utan amit szeretnek megtudni: mitol lesz kevesebb a keletkezo 
> nitrogenoxid, szenmonoxid, korom, rosszul eleget szenhidrogen
Nem lesz kevesebb! De kornyezetvedelem egy ugyabar komplexen, ossze-
fuggesekben kell gondolkodni, es ha eletciklusban gondolkodunk,
akkor mar jobbra jon ki.
 
> amit en ugy forditok le a sajat nyelvemre, hogy a kozvetett 
> szennyezo hatasa sokkal nagyobb.
Vegul is igazad van. De ez a technika fejlodoban van. A legnagyobb
problemat a KOH-os massza jelenti, amelybol kesobb lesz eszterezessel
a kesz anyag. Ha ezt megfogjak vhogy, akkor mar szinte tiszta is
lehetne a folyamata.

> Csakhogy nekem errol az jutott eszembe, hogy szinte termeszetes, 
> hogy akkor nalunk most lesz belole orszagos program.
Mol-os ismerosom szerint a Mol kozeptavu strategiajaba sem illik bele
a biodizel. En sem vagyok mellette, de ugy vagyok ha mar van jobb,
akkor probaljunk meg arra atterni.
Hogy Torgyan mit jelentett ki, az mar inkabb politika, de az orszag
szamos egyetemen folytak rola kiserletek a biodizellel kapcsolatban.


Vegul is ami engem nagyon kikeszitett, az hogy tobb millio embert
hogyan lehet igy felre/reszlegesen informalni, mindennemu kovetkezmeny
nelkul.
Ha en itt az egyetemen vmi hulyeseget allitok akar szunetben/oran, egybol
3-4 ember is nekem ugrik, hogy hogy mondhatok ekkora baromsagot, tessek
azonnal kijavitani. Pedig max. 30-40 fohoz jut el es nem orszagosan.

Ha erdekli a stabot osszeallitok rola egy anyagot, hogy lassatok en (es
kb. a magyar egyetemek) mit tudok mondani rola.

Szilard
-------------
mailto:             UIN:10676592
+ - Re: A media hatalma! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Szilard!
Nagyon megnyugtattal.

>> mi a fenetol kornyezetbaratabb a biodizel, mint az asvanyi.
>Ha ugy nezzuk csak magat az egetest, akkor talan semmivel.

Kopp-kopp. Hallottatok? Ekkora ko esett le a szivemrol, annak 
hallatan, hogy nem kell csodanak tortennie az egoterben.

>Pontosabban a biodizelnek kisebb a korom es nehezfem kibocsatasa,
>amelyek nagyteljesitmenyu dizelmotoroknal eleg jelentos terheles.

Hoppa! Most megint ertetlenkedek. Nem tudom mennyi a 
dizelolajban a nehezfemtartalom (ezert beszelek rola nyugodtan), de 
azt tudom, hogy a gudronban (tobbiek kedveert: leparlasi maradek, 
ebben koncentralodnak a nehezebb komponensek, mint pl. a femek) 
nem eri el a szazad szazalekot (Dunamenti Eromuben vegzett 
meresek szerint a leggyakoribb fem - ami az osszesnek legalabb a 
felet teszi ki - 30-50 ppm). Akkor mennyi lehet a messze konnyebb 
parlatkent keletkezo dizelolajban?
A koromkibocsatas (kulon jopontot kapsz azert, mert Te is j nelkul 
irod!) pedig motorbeallitas kerdese. A tuzeloanyag csak annyit 
befolyasol, hogy minnel alacsonyabb a H/C arany, annal kisebb 
beallitasi hibanal indul meg a koromkepzodes. Lehet, hogy a 
repceolajban magasabb a H/C arany? De akkor miert nem benzin 
helyett hasznaljuk?
Az eletciklust meg nem ertem (pedig jaratlan vagyok benne, tehat 
akar erthetnem is).

>jelenlegi szinten tenyleg dragabb az eloallitasa, mivel a technologia igen
>energiaigenyes es eros kemhatasu anyagokkal dolgozik, ...

>A legnagyobb problemat a KOH-os massza jelenti, ...

 >Ha ezt megfogjak vhogy, akkor mar szinte tiszta is lehetne a folyamata.

Hat, ez az. (Bar a Soproni Aszok szerint hattal nem kezdunk 
mondatot.) Ha megakadalyozzuk a tengeri olajfurotornyok baleseteit, 
az Exxon Valdez hajotoreset, az olajszallito autok karamboljait (bar 
ez fuggetlen az olaj eredetetol) az olajfinomitoi tuzeket stb. stb. az 
asvanyi eredetu dizelolaj gyartasa is szinte tiszta lehetne.

>Ha en itt az egyetemen vmi hulyeseget allitok akar szunetben/oran,
>egybol 3-4 ember is nekem ugrik, hogy hogy mondhatok ekkora baromsagot,

Szoval en sem (csak) a kotekedes kedveert kerdezek ennyit, hanem 
ugyanezen okbol. Csak nalunk a diakok nem eletciklusban jok, 
hanem belsoegesu motorokban, egesi folyamatokban stb. Eddig 
meg nem erzem ugy, hogy meggyozo lennek ebben az ugyben. Ez 
nem jelenti azt, hogy feleslegesnek tartanam a kiserletezgetest, mert 
keszulni kell a tavoli jovore is. De ez nem termeles, ez kutatas-
fejlesztes. A tomeges termeles ideje szerintem meg nem erkezett el. 
Majd akkor, ha a koltsegek is legalabb egyenloek lesznek, talan. 
Feltetelezem, a nemetek is csak a tomeges termeles tamogatasat 
allitjak le. 

>Ha erdekli a stabot osszeallitok rola egy anyagot, hogy lassatok en (es
>kb. a magyar egyetemek) mit tudok mondani rola.

Engem erdekelne, de emiatt nem hiszem, hogy erdemes egy 
reszletes dolgozatot osszeallitani (a kevesbe reszletes meg - mint 
lathatod - nem elegit ki). Persze, ha van kesz anyagod, azt szivesen 
fogadnam. Meg az is lehet, hogy a kerdes megerne egy szelesebb 
osszefogassal (olajos, mezogazdasz, energetikus, motoros, 
legkorfizikus stb., ja, es eletciklusos) inditando vizsgalatot. Magam, 
mint energetikus mar jelentkezem is.

Ami a mediat illeti, avval tovabbra is egyetertek (vo.: Carthago esete 
a Toth Marival)




Üdvözlettel
Gács Iván
+ - Ujra a media hatalmarol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Pardon.
Most vettem eszre, hogy 5. bekezdesbol kimaradt, hogy az a 
bizonyos leggyakoribb fem a vanadium. Igy jar, aki belebonyolodik a 
kormondataiba.

Ami a mediat illeti, abban tovabbra is egyetertunk.


Üdvözlettel
Gács Iván
+ - Re: *** HIX KORNYESZ *** #757 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 
> Ha nem tudnam, a leveledbol akkor is kitalalnam, hogy mernok vagy
> es nem filozofus. Ezert merem megkerdezni Toled (de csak halkan,
> meg ne tudjak masok, milyen tudatlan vagyok): mi a fenetol
> kornyezetbaratabb a biodizel, mint az asvanyi.
> 
> En csak azt latom, hogy szenhidrogen molekulakbol all ez is, az is.
> Levegovel keverve (nem oxigennel!) egetjuk el ezt is, azt is.
> Feltetelezem, hogy hasonlo egesterben, hasonlo
> kompresszioviszony mellett, hasonlo keveredesi viszonyok lesznek,
> hasonlo homersekletcsucsok lepnek fel, es az eges idobeli lefolyasa
> is hasonlo lesz. (Ugyanis ha ezek a feltetelek nem teljesulnek, a
> motor hatasfoka rosszabb lessz --> nagyobb uzemanyag fogyasztas
> --> tobb szendioxid --> jobban futott uveghaz)

Ez nem igaz ! Nem mindegy, hogy a forras biomassza,
vagyis egy-ket ev alatt megujul, es erre a ciklusra nezve az eredo CO2
emisszio zerus ! Az egyeb szennyezoknel sem mindegy, hogy - tudomasom
szerint -itt pl. nincs ken.  Persze egy olyan orszagban, ahol minden
masodik emberre jut egy auto, ez legfeljebb szepsegtapasz. Viszont ha csak
a mezogzdasagot es a tomegkozlekedest vesszuk, akkor mar lehet
jelentosege. Nemetorszagban egyebkent az emberek kezdik ujrafelfedezni a
vasutat. Kobor Jozsef

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS