Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2273
Copyright (C) HIX
2004-08-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re. VW 1302 (1971) belso helyreallitas (mind)  38 sor     (cikkei)
2 Re: re: Re: HIX repulo (mind)  14 sor     (cikkei)
3 Befecskendezo (mind)  10 sor     (cikkei)
4 Re: befecskendezes (mind)  38 sor     (cikkei)
5 Korzika (mind)  9 sor     (cikkei)
6 re: Re: 160-as tempo (mind)  22 sor     (cikkei)
7 re: Re: elozes autopalyan (mind)  17 sor     (cikkei)
8 re: Re: *** HIX AUTO *** #2270 (mind)  20 sor     (cikkei)
9 re: >> Pedig valahogy kepesek megkulonboztetni, hogy me (mind)  16 sor     (cikkei)
10 re: Re: Gyujtotrafok (mind)  34 sor     (cikkei)

+ - Re. VW 1302 (1971) belso helyreallitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Nepmuveszet -  Ajandek

Sziasztok autosok.

>1971-es VW 1302-es belso korhu felújításhoz
keresek fotókat, esetleg szakit.
>Minden apróság érdekel!
>2,5 hete vettem meg a Piroskát, gyönyöru
fényezéssel és motorral.

Gratulalok hozza :-) ! Ez az auto maga a
boldogsag. Boxermotor hatul es farhajtas. Nem az
az unalmas szutyi orrbamoci ;-))

Egy autostarsamat tudom ajanlani neked aki
ujsagiro az Old timer magazinnal. O Fejja Zsolt
06 - 30 - 241 - 89 - 68 . Ot a P126 os listarol
ismerem. Ha keresed feltetlen hivatkozz ram !!
Segiteni fog neked.

Nekem meg van egy reszletes Bogar katalogusom !
Ami VW Type I  1302 / 1303 Superbeetle 1970 tol
szerepel. Minden adat futomutol a szelvedogumiig.

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
  http://frigyes.fw.hu    http://amajorka.srv.hu
+ - Re: re: Re: HIX repulo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> >  Ha jol tudom az oroszok is csinaltak ilyet Jak-37 neven. Az nem
> >  lett vegul rend szerbe allitva?

> Jak-38 lehetett az  inkabb. (...)

http://www.harcirepulo.hu/Jak-38/


-- 
Viszontlatasra:   
Dorozsmai Karoly
+ - Befecskendezo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Akkor a kipuff utemben levo hengerbe is beko"p egy adag benyat ???...
>Akkor ez(ek) a moror(ok) hogy elegeti(k) ki az EU II(lll) elvarasait ????
>Vagy utanegeto van rajta mint a MIG 21-en ? :-))) Vagy ezert
>van a + gyujtas is ebben az utemben (?)

A befecskendezo nem a hengerbe fecskendez hanem a szivo cso vegebe. Ha
a szivoszelep zarva van akkor a benzin nem kerul a hengerbe, csak a szivo
csobe. Majd a kovetkezo szivo utemben a henger beszivja es elegeti. 
Igy nincs szukseg utanegetore :-) 
Gigi
+ - Re: befecskendezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Akkor a kipuff utemben levo hengerbe is beko"p egy adag benyat ???...
> Akkor ez(ek) a moror(ok)  hogy elegeti(k) ki az EU II(lll) elvarasait ????
> Vagy utanegeto van rajta mint a MIG 21-en ?  :-)))   Vagy ezertvan a +
gyujtas
> is  ebben az utemben (?)
>
> Kell ott lenni meg valaminek a vezerlesben, ami tudja hogy melyik henger
hol tart....


Hali!

Nem kozvetlen befecskendezeses benzinmotorrol beszelunk, hanem hagyomanyos,
de 4 injektort tartalmazorol, ahol a befecskendezo a szivoszelep elott van.
Igy termeszetesen kipuffogo utemben a szivoszelep zarva va, a benzingoz ott
varakozik a szivocsoben. Ahogy a kozponti befecskendezeses motoroknal (sot a
karburatoroskonal is!) eleve igy van, hiszen ott minden utemben van spricc,
de ertelemszeruen csak a szivoutemu henger kap benzint.

Az ilyen megoldas abban jobb a kp befecskendezesesnel, hogy nem kell a
benzinnek vegikovalyognia a teljes szivocsovon, ott nem csapodik le, jobb a
keverekkepzes, stb.

Termeszetesen a modern motoroknal hengerenkent van befecskendezo szelep, es
hengerenkent kap vezerlest is (ha jol tudom ezt nevezik szekvencialis
befecskendezesnek), ezzel tovabbi finomitasra van lehetoseg. Itt
termeszetesen van jelado, amire gondoltal, amely erzekeli hogy mikor van
melyik henger milyen utemben. Ennek egyebkent van egy olyan hatranya, hogy
inditasnal kedvezotlen esetben kettot kell fordgatni a fotengelyen, mire ez
kiderul, es nem lesz pocc-roff az inditas, mert addig nem tudja, hogy melyik
heger van szivo utemben, es hova kell spriccelni. A megoldas az, hogy
inditaskor egyszerre mukodtetik az osszes befecskendezo fuvokat, igy mar az
elso heger tud robbani, amelyik legkozelebb volt ehhez az utemhez.

Termeszetesen a kozvetlen befecskendezeses motorok, ahol kozvetlenul a
hengerbe megy a szaft, az mas teszta.

Szabolcs
+ - Korzika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

> Osszessegeben kicsivel tobb, mint 3000km-t hagytunk magunk 
> mogott. Ez volt az elso > 1000km utam :-)

Gratula, en imadom Korzikat es jovore is el szeretnek menni. Remelem 
az ut elott elolvastad a beszamolom a www.cuoresportivo.hu oldalon!

Cs.
+ - re: Re: 160-as tempo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

helo

> Az M0-n (amirol viszont azt hittem hogy palya es kozben dehogy) az
> emberek jo resze betartja a 80at :-o Igaz, segithet ebben a hamis 

sajnos sok a trafi M0-n.
eletem 1ik nagy kerdese, hogy ott miert van ott 80 vegig? 100-al siman
tarthato az egesz utszakasz.


> Az viszont igaznak tunik hogy pesten a lampaknal bogo motorral lonek
> ki. Hogy ez mire jo... :-o

ha arra utalsz, hogy gyorsan ugy is el lehet indulni, hogy nem bog fel a
motor, abban igazad van. viszont ha meg tokolsz, akkor miattad lesznek
dugok es feleslegesen dagasztod a sort magad mogott.
sajnos meg mindig vannak olyan emberek, akik 1 sorban csak a sajat kis
sotet fejukig kepesek latni es nem fogjak fel, hogy mogottuk is vannak,
igy hagynak akkora hatalmas kovetesi tavolsagokat, hogy ok meg atmennek
a sargan, de mogotte mar piros lesz ...

udv
+ - re: Re: elozes autopalyan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

helo

> En mar talan meg sem tudok lepodni Fogash-on... :-(((
> Azt mar lattuk, hogy nemes egyszeruseggel leidiotaz masokat (es
> ehhez koromszakadtaig ragaszkodik, es bizonygat), azt is lattuk, hogy
> nem tartja veszelyesnek, ha autopalyan "30 centire" beleall a masik
> autoba, most mar azt is, hogy szemrebbenes nelkul eloz jobbrol...
> No meg kitunoen tud kioktatni masokat, hogy mit kellene nekik
> gyakorolniuk... (ja, 130-rol allora... utcai autoval hanyszor lehet
> ezt megtenni?)

ezt most nem ertem: utcai kocsin nincs fek? vagy mivan?

amugy nemtom milyen okos mondta, hogy az atlagvezeto eleteben 1x satuzik palyan
: halala elott. vagy valami hasonlo:)

udv
+ - re: Re: *** HIX AUTO *** #2270 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Van olyan megoldas (hasonlo megfontolasbol, mint a gyujtotrafonal,
>  hogy ugyan hengerenkent van befecskendezo szelep, de vezerlest
>  hengerparonkent kap. Most hirtelen az Opel C14SE motornak van itt
>  elottem a rajza, azon tisztan latszik, hogy a negy befecskendezo ket
>  droton kap vezerlest, es parosaval vannak kotve. De mashol is van
>  ilyen.
>  Szabolcs

Alapbol 2000 evjaratu Renaultrol volt szo, ezert a peldakent felsorolt 
tipusokat is ebbol az evjaratbol vettem. A C14SE motorral 2000-ben nem 
keszult Astra.( talan gyartasban sem volt) Ennek a motornak, meg ha 
parban vannak is, egyszerre mukodnek a befecskendezoszelepei, 
fuggetlenul a dugattyuk es a szelepek helyzetetol. ( mint az osszes L, 
LH, LE, LU befecskendezoe) A szekvencionalisak kb. 98-tol kezdtek 
sorozatgyartasba kerulni, ezek mar hengerenkent vannak vezerelve, es 
szivoutembe fecskendezik a benzint.

Udv,  Triznyak
+ - re: >> Pedig valahogy kepesek megkulonboztetni, hogy me (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Akkor a kipuff utemben levo hengerbe is beko"p egy adag benyat ???...
>  ....Kell ott lenni meg valaminek a vezerlesben, ami tudja hogy
>  melyik henger hol tart....
>  Hostya
Mivel ezek a befecskendezok a _szivocsobe fecskendeznek_, az uzemanyag 
csak a nyitott szivoszelepen jut a hengerbe, akkor pedig eppen szivoutem 
van. Ezert a kipufogoutembe nem juthat uza.
A regebbi ( kb. 98 elotti) befecskendezok egyszerre mukodtettek az 
osszes befecskendezoszelepet. Ahol nyitva volt a szivoszelep ott rogton 
beszivta az adott henger, a tobbinel a szivoszelepen "varakozott" a benzin.
Az egesz rendszer egyaltalan nem foglalkozott azzal, hogy hol tartanak a 
hengerek.

Udv,  Triznyak
+ - re: Re: Gyujtotrafok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

Marky irta:

>  Mindig tanul valamit az ember, koszonom. A "haszontalan" szikra
>  ilyenkor a kipufogoutemben kezdodik es a szivoutemben fejezodik be
>  (soros 6 hengernel 120 fok van 2 henger kozott, nem pedig 180 fok)?
>  Vagy olyan rovid a szikra, hogy meg befejezi a kipufogoutemben?

Bar Gigi a HA 2272-ben valaszolt erre, annyit meg hozza tennek, hogy az 
"iker" gyujtast mindig _egyutt jaro_ hengereknel lehet alkalmazni. Ilyen 
motorok a soros 2, 4, 6 hengeresek, es a 90fokos V motorok nemelyike. 
Ezeknel a motoroknal a vezerles, es a gyujtasi sorrend _csak_ ugy jon 
ki, ha egyutt jaro hengerek vannak. Ezek kozott 0fok az elteres, mig a 
parok kozott, 4 hengeresnel 180fok, 6 hengeresnel 120fok.
Ebbol kovetkezoen, teljesen mindegy hogy 4, vagy 6hengeres a motor, az 
egyik hengerben suritesi utem vege van, a parjaban kipufogoutem vege.
--------------------

Gigi irta:

>  Az ilyen tipusu trafok abban kulonboznek a szokasos gyujto trafoktol
>  hogy a szekunder tekercs foldfuggetlen, es a tekercs mindket vegere
>  van egy-egy gyertya kotve. Ezaltal a ket gyertya gyakorlatilag sorba
>  kapcsolodik es egyszerre szikrazik.
A gyujtotrafok egyike sem "foldfuggetlen", mindegyik szekunder tekercse 
a gyertyan keresztul kap testet ( foldet). A hagyomanyos trafo szekunder 
tekercsenek masik vegen nem test, hanem gyujtas aram( nevlegesen +12V) 
van. Az altalad emlitett trafot sem hasznaljak mar, mert ha valamelyik 
gyertya zarlatos lesz, akkor a masik henger is megall. Manapsag az ilyen 
trafoknak 1 primer, es 2 szekunder tekercse van, igy uzembiztosabb a 
gyujtas.

Udv,  Triznyak

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS