Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1974
Copyright (C) HIX
2003-10-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: aut.valto olajcs. (mind)  40 sor     (cikkei)
2 Re: Kemence (mind)  65 sor     (cikkei)
3 Kemence (mind)  13 sor     (cikkei)
4 re: Ford Windstar fogyasztas - MEG ILYET! (mind)  6 sor     (cikkei)
5 Defektturo gumi? (mind)  9 sor     (cikkei)
6 wanker(?) motor (mind)  7 sor     (cikkei)
7 re: re: Ford Windstar fogyasztas (mind)  49 sor     (cikkei)
8 re: mas az amerikai benzin ? (mind)  39 sor     (cikkei)

+ - Re: aut.valto olajcs. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Feladó: Triznyak
>>terhelesnel. ( esetleg nezd meg az A6-os szerviz utasitasat,
>>annak az olajat betolteni is jaro motorral, SEBESSEGBEN kell.
>>Nem is lehet maskent!)

Ez igy nem teljesen igaz. Regi A6-nal miutan az ellenorzo furatig
feltoltotted, el kell inditani a motort es "P"-ben /nem 
sebessegben/  tovabb tolteni, amig ismet meg nem jelenik
az ellenorzo furatnal az olaj. Ezutan vegigkapcsolgatni a
fokozatokat es "P"-be visszarakva ellenorizni.
Uj A6-nal a feltolteshez nem kell jaro motor.

De idezem a gyari leirast:

/Uj A6 4 seb. aut.; tiptronic; multitronic:/

Feltoltes:
- Feltolteni ATF-el, amig az ellenorzo lyukon nem folyik
- Valtot "P"-be tenni
- Motort elinditani
- Alapjaraton, a kezifeket behuzva es a fekpedalt nyomva
 tartva, a valtokart az osszes pozicioba legalabb 10
 masodpercre bevaltani
- Valtot "P"-be tenni
- Ellenorizni az ATF szintet, ha szukseges utantolteni

Ellenorzes:
- Valto ne legyen "emergency mode"-ban
- Jarmu vizszintesen alljon
- Motort elinditani
- Alapjaraton, a kezifeket behuzva es a fekpedalt nyomva
 tartva, a valtokart az osszes pozicioba legalabb 2
 masodpercre bevaltani
- Valtot "P"-be tenni
- Klimat, futest kikapcsolni
- Az ATF homerseklete az ellenorzes kezdetekor ne legyen
 30C-nal magasabb


Istvan
+ - Re: Kemence (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1970-ban irta :

>Tenyleg nagy hallgatas van Kemence ugyben, de ennek legfobb oka,
>hogy nincs mirol irni.

Sajnos az eso mindent elmosott es a tervezett programok joresze
elmaradt... :(

>Az elmondasokbol kikovetkeztetve a konvoj mar indulasnal tobb
>fele szakadt, van aki + latnivalokat - szemettelep - is beepitett az
>utba.

Nagyon rulez kis szemettelep volt, vetek lett volna kihagyni :)

>Nem tudom, hogy a masik ket asztalnal mi volt, de nalunk roppant
>vidaman telt.

A mi asztalunknal is nagy volt a vidamsag, amig meg nem erkezett
Frigyes pacalporkoltje.  Ezutan mindenki huledezve nezte, hogy Frici
a gallerja moge hajigalja azt az undormanyt :)~

> Leves nincs

Nekunk meg azt mondtak, hogy elofordulhat az is, hogy van. Mivel nem
volt turelmunk kivarni a probat, inkabb mi is lemondtunk rola.

>Mindez 4 oraban jatszodott le, igy nem biztos, hogy
>nagy poen, de aki ott maradt az igencsak elvezte.

En megtettem minden tolem telhetot, hogy igy legyen... :P

>Aki nem maradt ott, vagy korabban lefekudt az a legjobb dologbol
>maradt ki.

Szerintem is :)))

> A ket Skodast felvezettem, nehogy eltevedjenek megint, es lehet
>kimenteni oket, viszont a 2 -esen mar megleptem toluk.

Koszonet erte. Marmint a felvezetesert.

>A masodik dombon voltam, amikor ok meg az elsore kapaszkodtak, pedig
>a ketto kozott volt 500 meter.

Mentsegemre szoljon, hogy a Favorit nem egy sebesseg-bajnok, raadasul
mogottem aludt a ket csemete, akik biztonsaga volt az elsodleges, amit
azert szakado esoben, itt-ott kodben a szerpentines utakon nem nagyon
lehet osszehozni nagyobb sebessegel...

>Utana meg termeszetesen mar nem talalkozhattunk, de mint olvashato
>volt Frigyes mar haza kerult. Attilarol meg semmi hir :-).

Koszi az aggodast, de gond nelkul hazaertunk mi is :P
Sajnos a gondok kesobb jottek, mert vasarnaprol hetfore virrado ejjel
leloptak a dizajnos Skoda emblemat a kocsimrol, szerda delutan pedig a
Hungarian (Hos u. sarok) ugy dontott egy teherautos, hogy nem torodve
egy vacak Favorittal, savot fog valtani...
Legalabb elismerte a hibajat es a betetlappal nem kekeckedett, de meg
igy sem lesz egy olcso mulatsag, mert a kocsi teljes baloldalat
leamortizalta, a kocsi meg 13 eves, ergo a biztosito nem hinnem, hogy
a kar 60-70%-anal tobbet kifizetne :(((

--
Udvozlettel: Attila (Mr.Grey)
BMV (Busz Metro Villamos)
+ - Kemence (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

mostanaban kicsit hektikus a lista-eleresem, ezert jutottam csak most oda,
hogy koszonetet mondjak a szervezesert avinak, a hangulatert pedig a
tobbieknek. Persze en megint eltipliztem delutan, de fontos volt, hogy
osszefussunk. Mellesleg tankoltam a totoknal. A legfontosabb uzemanyag, amit
tankoltam: a 2 uveg Becherovka volt, meg meg persze 30 liter gazolaj is. Bar
a bank nagyon jol valtotta a kartyas vasarlasnal a valutat, de 189 Ft-os ar
miatt mar nem eri meg kimenni. Ennyiert mar Pesten is van.

Kosz meg 1× evribodrinak.

djtiszy
+ - re: Ford Windstar fogyasztas - MEG ILYET! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur, *.* & Jozsef,

a kanadai autos viszonyokrol irt cikkedet elvezettel olvastam. Ha van meg
infod, elmenyed hasonlo temaban, ne tartsd magadban pliz. :-)

djtiszy
+ - Defektturo gumi? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Scenic II ismerteteseben olvasom, hogy egyebek mellett "defektturo
gumi" is kaphato hozza. 
Mi ez a defektturo gumi? Nem lyukad ki, ha szog megy bele? 
Ha valoban van ilyen csodadolog, lehet-e masfajta autokhoz 
beszerezni? Es mennyibe kerul?

Udv,
Szegedi Ga'bor (gszegedi at freemail.hu, http://gszegedi.freeweb.hu)
Egyes szabalyokat eleve betarthatatlannak alkottak.
+ - wanker(?) motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok!
Segitsetek legy szives, hogy hol talalok a weben valami anyagot a wanker(?) mot
orrol, mert a keresok ezen a neven nem talaljak?
koszi
Akos

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-53-29.dial.matav.net)
+ - re: re: Ford Windstar fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia sex69!

>De meddig? Nem vagyok egy nagy kornyezetvedo, de annyi eszem
 >meg nekem is van, hogy a Fold olaj keszlete nem vegtelen. Ha a
tobb
 >millio ev alatt keletkezo olajat 200 ev alatt feleljuk, akkor
mi lesz >utana?
 >Elkepzelheto sok minden mas energia, de most meg konkretan
nincs
 >alternativa. Az atom ugye csunya dolog(?), a napenergia nagyobb
 >kornyezetszennyezes, mint barmi (egyenlore), szel keves, viz
(szegeny
 >halak), stb ... Es ezek amugy sem mobilak, inkabb a
haztartasokba >valok.
 >Akkor legalabb szandekosan ne pazaroljunk.
 >Bocs, ez megint felreertheto, ezert: nem konkretan rolad van
szo.
 >Mar vigyazni kell.

Nem vettem magamra, marcsak azert sem, mert teljes egeszeben
egyetertek veled. Azert is irtam, hogy pl. amig a palackozott
vizert gondolkodas nelkul kifizetik literenket a masfel dollart,
az olcso benzint magatol erthetodonek veszik, es azonnal sirni
kezdenek, ha feljebb megy az ara. En a magam reszerol siman
felemelnem a benzin arat a duplajara, mindjart megugrana a
kereslet a kisautok irant. Jelenleg a legkisebb amerikai auto
motorja 2 literes, dizelt pedig csak a VW arul, ok is csak a
regebbi 90 LE-s TDI-t, mert az olajcegek nem hajlandok
lecsokkenteni az uzemanyag kentartalmat, es allitolag ezt a
modernebb dizelek nem birjak. Szoval ha dragabb lenne az
uzemanyag, azonnal elterjednenek a kisebb autok, mert most
igencsak nagy kocsiban gondolkodik mindenki. Nem ritkasag, amikor
a masfel meter alatti 40 kilos anyuka egy 3-4 tonnas, dupla
hatsokerekes pick-up truck-bol emeli ki a csemetejet, es indul a
heti bevasarlasara. A megvett arut persze a kabinba teszi be, nem
a rakadoterbe, mert az legfeljebb csak arra valo, hogy telen fel
meteres havat hordjon vele mindenhova, amig az el nem olvad. En a
magam reszerol a szemelyautokat szeretem, de neha igen
elgondolkodom, amikor pirosnal a mellettem levo savban egy
terepjaro vagy pick-up all, es az en szemmagassagomban a
lokharitoja van. Ilyenkor belegondolok, mi lenne, ha egy ilyen
oldalrol megcsapna. De mint irtam is, a valtozasnak legalabb az
elso jelei megvannak, es ha a Toyota a Prius-al sikeres lesz,
talan a tobbi gyarto is elgondolkozik a kisebb fogyasztasu autok
gyartasan.

Udv.

Jozsi
+ - re: mas az amerikai benzin ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Antforce!

> Ezt hogyan csinaljatok ?
> Azert kerdem, mert pl ismeros autoszerelo amerikaban. Neki van egy >ford 
> mustangja mely max 12-13 litert eszik de akkor már agyon van hajtva..
> Itthon 2 ismerősnek van mustangja, és a totalcaron is volt egy mustang 
> teszt.. a 20 liter feletti fogyasztas sem ritka.  hogy lehet hogy 
> amerikaban egy auto majdnem a felét fogyasztja ? nem lehet hogy nem >ugyanaz 
> az uzemanyag ? Mert annyi ilyen csodat hallok.
>   Itthon a dirdnak az egyteru modellje a galaxy gyari adat szerint 17 
> litert eszik a 2.8as motorjával, ott kinn meg a nagyobb auto lazan >elmegy 
> 13 literrel.
> Egy autorol tudok hogy kevesbe ehes es amerikai, ot lattam sajat >szememmel 
> egy ford crown victoria (ha jol emlekszem) de azért azis a 13 liter >körülit 
> megeszi nyugodt autózásnál szóval egy dinamikusabb de nem versenyző >városi 
> vezetésnél 16 liter meglenne.
> Kíváncsi lennék miért van az hogy nagyjából a felét eszik az amerikai >autók 
> amerikában mint itthon.
> De mondhatnám a Nissan 350Z-t mint japan autot, amerikában 12-13 >literes 
> fogyasztású autónak árulják, 3.5ös 280 le-s motorral és m3 bmw 
> menetteljesítménnyel.. Nehéz elképzelni ezt mint városi fogyasztásnak 
> (valahol kimondottan városi fogyasztasnak olvastam ezt az adatot).
>
> Na mind1, nem akarok nagy vitát indítani de elgondolkoztam ezen a >dolgon.. 

Nem hiszem, hogy a benzin mas lenne. Inkabb a kozlekedes mas. Az
utak szelesek, a tavolsagok nagyok a varoson belul is, egy 2x2
savos uton sokszor mehetsz 1-2 km-t is 70-80-al ket lampa kozott,
nem jellemzok a csikorgo gumis gyorsulasok es fekezesek. Biztos
vagyok benne, hogy a szabvany is mas, amivel az autok varosi
fogyasztasat merik. 

Udv.

Jozsi

U.I. A Crown Victorian csodalkozom. Ez az egyik utolso nehez,
alvazas, hatso meghajtasu V8-as kocsi, itt is a nagyobb
fogyasztasu szemelyautok koze tartozik.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS