Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX UTAZAS 514
Copyright (C) HIX
2001-08-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 HR autoslistara irtam tegnap (mind)  151 sor     (cikkei)
2 Anglia (mind)  13 sor     (cikkei)
3 Telekocsi:Boston-Philadelhpia (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - HR autoslistara irtam tegnap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ritkan irok, bocsi a terjengossegert!
Egy honapja tervezem leirni ezt a sztorimat.

Ket nap hijan 16 honapos fiammal indultunk Dubrovnik ala (Cavtat) barataink
invitalasara, idén mar masodszor juli 22.-en delutan. Kocsi egy 92-es
Citroën AX 14GTD 142ekm-rel. Elfogult vagyok a kocsimmal (tokeltes lenne, ha
azt a franya elso ulest le lehetne fektetni!), egy kezzelfoghato
pozitivuma, hogy fogasztasa mindig 3-al kezdodik gázolajból (emlitett
1800km-es utat 55 liter gazolajjal tettem meg, nem merem leirni az mennyi
mert meglincseltek:-).
Ezennel Pecs fele mentunk. Dravaszabolcs utan 50 km-re pontban ejfelkor
kigyulladt a toltesjelzo lampam. Pihent voltam es merges, azt ereztem, hogy
az elottem levo 600km-t vegig tudnam vezetni. A varoska neve Nasice. Egy
uzem (mint masnap kiderult pekseg) elotti parkoloban lealltam. Gondoltam, ha
vilagitani nem kell egy dizel ezer km-t is megtehet 44Ah-ból. Baratomnal meg
var a tolto, tartalekakksit (a csonaket ajanlotta rogton) is hozhatok stb.
Nehezito korulmenyek BIH hataron (Sl.Brod) gigantikus sor inditgatasokkal
(emelkedo a Szava hidon tologatni se lehet a kocsit), BIH maga:-(, 20-30 km
alaguton vilagitani kell, dogmeleg miatt gyereknek kisventillator (10W)
kell, nekünk se artana, meg a motor hutoventillator.Szinte minden arra jaro
auto megallt, hogy mi a gond miben segithet. Mar szinte terhes volt:-)
Rendorkocsi 3 rendorrel perceken belul kinn volt, latvanyosan beallva
mellenk, mit keresunk itt. "Alternator problema" Hatarozottak voltak, de
nagyon segitokeszek.Odebballtak.
Egy BM (Pélmonostor) rendszamu Golf I-es kb.2-2,5 orat probalt mobilon
telefonalgatni ejjel a haverjainal. Azon filozofalt, hogy hazaszalad
(2*100km) toltoert nekem. Kozben tucatnyi auto megallt segiteni. Egy pizzas
Citroen-furgonos srác ajánlotta, hogy ha nem sikerul megcsinalnom, akkor
szombat delben lejar a munkaideje es attehetjuk rola a generatot, majd
megjavitja hetfon Eszeken (80-100 km). (Valaki ilyet mesel nem hiszem el!)
Mondtam, hogy kiegyezek egy tartalekakksival, vagy egy akksitoltovel
(szomoruan tapasztaltam, hogy mig ez itt minden haztartasban megtalalhato,
ott sajna nem). Sajnos senkinek nem volt egyik sem.
Telefonos baratunk vitt volna a szallodat, majd mikor mondtan, nincs igazan
ra keretunk ajanlotta a vendegeik vagyunk. Majd a felesege szuleihez probalt
elcsabitani tobbszor is jelezve eleg baj ez a baj nekunk, igy ingyen.
Aludhattam egy orat a kocsiban, mire vilagos lett. Igazan arra keltem fel,
hogy az uzembol kijott egy szocialista brigad szeruseg es valami kave felol
erdeklodnek. Felalmosan magyaraztam, hogy semmi kavenk nincs, adnank ingyen
is ha lenne, de nem kavezunk. Ra par percre kijott egy kek lisztes kopenyes
srac - mint kesobb kiderult Romano a neve - egy tele szatyor peksutemennyel
(4db A4 lap kettehajtva diós levél, 4db juhturoval, feltucat lekvaros
valami: ket napig nem birkoztunk meg vele). Gratis. Leesett az allam.
Felkaptam ket kajas szatyrot, viszontajandekkent - Nekunk mar ugyse kell -
de csak a kenyeret volt hajlando elfogadni, hogy megkostoljak milyen az Mo-i
kenyer.
Elegge donteskeptelen tudok lenni, ha fontos
dolgokrol van szo, nem tudtam eldonteni meg mindig, hogy Pest-e vagy
Dubrovnik. Gyerek nelkul a kalandot valasztom, de igy? S hajnalban jo lett
volna elindulni a meleg elott.
Kabeleket levettem, ekszijat is. Reggel szetkaptam volna a generatort; de a
T15 torx csavarhuzobetetem megadta magat. A tocsavarral sem birtam. Kozelben
volt ket gepmuhely, mindkettoben kaptam 1-1 teljes szerszamostaskat. Csak
ugy, hozomra. Akksitolto csak szekrennyi volt mindket helyen, kulonben
ajanlottak hasznalatra, de hat meg full volt az akksi. Nagy kinnal a
feszszabalyzot sikerult levennem a szenkefevel egyutt. Ahogy alaneztem, a
forgoresz egyik csuszogyuruje befejezte palyafutasat. A puhacska szenkefe
(gyonyoruen lehetett vele rajzolni!) becsuletesen megette kivul 2 belul 3mm
melyen (azaz itt a szenkefe a muanyag szigetelesen csuszott) a bronzperselyt
a gyurun.
Nagyjabol visszaszereltem sokmindent.
Jott Romano, hogy van egy szerelo a kozelben, menjunk keressuk meg.Ficko nem
hallott Valeo generatorrol, nem is mertem a kezebe adni. Nem hagyott addig
békén, mig fel nem vezetett egy masik szerelohoz (mivel senkit nem akartam
kitenni a kocsibol nem fért volna be, ezert a pekseg kocsijaval ment
elottunk).

Felallok az muhely aknajara, jon a suhanc szerelo, hogy persze nincs toltes,
hat se ekszij, vezetek is le van huzva (mondom ez idiota, nehogy kigyujtsam
mar a generatort, ha nem jo). Elhajtottam. Jott egy 30-as srac (To:ko:lo:n
Takacsnak volt ilyen hire, olyan villámként dolgozott), mire elkezdtem miert
nincs ekszij, addigra mar rohant ki az aknabol hona alatt a kiszedett
generatorral. Polcrol lekapja a vizsgaloallvanyt, nema Amper, ket perc alatt
darabokra szedte a generatort ugy hogy odaugrott beallitani (amit a suhancok
elokeszitettek neki) stroboszkoppal egy fulladozo Yugo gyujtasat is. Bedugta
melegiteni a pakat, kozbe meg vagy ket kocsit gyorsan megbuheralt masik
allasokon. Leforrasztotta a kapcsokat, celszerszammal lehuzta a muanyag
hazzal a csuszogyurut. Elojott a tulaj, pocakos kisoreg, komotosan keresett
BOSCH alkatreszek kozott hasonlot. Talalt egy kulso atmero kicsit nagyobb,
belso kisebbet. Kulsot meretre esztergalta (remelem a csokkent falvastagsag
meg kiszolgalja magat), belsot feldorzsarazta, szigetelolemezt kivagta,
ragasztoval beken, felsajtol, összeszerel.
Mivel 1 blokkban van a szenkefe a feszszabalyzoval, ezert a csatinal
kifurtak a muanyag szigetelest, egy nagyobb meretu szenkefet meretre
koszorultek, beforraszt, visszaszerel.
Mindezt szuk 1 óra alatt a leszedéstol a felrakásig!

Elkertek erte 140 kunat, azaz 35 DM-et. Idehaza - nehany fanatikus
szerelotol eltekintve, aki hajlandó hasonloan megreparalni - a szamla
bontott generator eseten 30-50eFt, uj 60-150eFt, s nem soron kivul.

Kocsi kozben az aknan, gyerek meg aludt, nejem is visszaaludt a gyerek
erdekeben. 1x lattam hogy az inast elkuldtek a kalapaccsal a futomujavitas
mellol, nehogy felkeltse a kicsit.

Ennyi a kalandom a horvatokkal. Dontse el barki, hogy jogosan csaholtam-e le
Nagy Gabort maganlevelben, aki utibeszamolojaban - kollektiv bunosseg
eszmeisege szerint - lenacizta oket. Ha ez az ujkeletu baratsag a ket nep
kozott tenyleg mese, akkor ugye ezt a szerb kocsival is megcsinaljak,
nemde?:-)

Nem eloszor szorultam mar ra hasonlo segitsegre, valahogy a haboru sujtotta
videken hihetetlenul korrektek a nepek...

Nem tud valaki a varos tortenelmerol valamit? Milyen harcok voltak 91-ben
stb.

Eddig a palmat '89-ben Kosovo-beli motoros kirandulasunkkor kapott
durrdefekt, s a szerb falucska segitsege vitte: csacsival levonszoltak a
faluba, osszeult a falu, honnan lehetne belsot venni, osszevesztek, melyik
ember kocsijaval menjenek (estere Macedoniabol kerultek elo a belsovel), s
semmit nem fogadtak el erte.

1.az ut minosege pozitiv csalodas volt. Junius vegen nem mertunk erre jonni,
mert a Nasice-Sl.Brod utvonal nem volt jelolve tobb terkepen, a Donji
Miholjac-Nasice kozott is csak sarga ut volt (s a Gyakovo-i piros ut is alig
jobb egy magyar foutnal, de alfoldon megy legalabb). Ennek ellenere a
hegyben meno ut fantasztikus szuz aszfalt, az egesz uton sehol egy docceno
is, nem hogy katyu (feltucatnyi arnyekos parkolo is az erdoben). A 6 utrol
ez kevesbe mondhato el Pecs es Szekszard kozott.

2.Sl.Brod: annal a jelzolampanal - rendori iranyitas volt eppen, s jobb a
bekesseg elven -, ahol balra kellett volna ternem a Szava hidhoz, ott
egyenesen tovabbmentem. Egy helyi Felicias integetve vészvillogóval csaknem
besatuzott elottem a kovetkezo kereszt utan (amugy eppen ott terveztem a
megfordulast). Kiszallt, s magyarazta, hogy ha az Adriara indulok a Dalmacia
felé merre kellene letérnem, s itt forduljak is vissza.

3.hazautat ejjel ejtettuk meg. Hajnal 2-kor beszaladtunk a peksegre egy
szatyor tengeri szuvenirrel. Romano batyjaval futottunk össze, meg Peter-rel
a soforrel. A romlékony gyümölcs (fél szatyor zold fuge) kivetelevel nem
voltak hajlandoak elfogadni semmit - hosszas rábeszélésre egy szuvenir
tengeri kaviccsal es kagylokkal kirakott diszdobozt, de azt is csak a
műhelybe tovabbitas celjabol -, viszont sikeresen rank taktaltak megint (nem
tudtuk sehogy visszautasitani, pedig tenyleg nem hianyzott!) egy csomo
peksutemenyt, ketfele fel kilos barnakenyeret.
+1 kozbiztonsag: sehol egy lezart helyi auto, ablak lehuzva, sokban benne a
kulcs is. Pedig 50km-en belul ket olyan hatar (BIH, YU), ahol egy lopott
kocsit regisztraltatni par perces rutinmunka. Soha semmink nem tunt el
sehol, pedig szana szet hagytunk mindent (fenykepezo, mobiltelefon,
irattarca napokig premierplanban).

Hogy baratok-e a horvatok nem tudom - plane kollektive kijelenteni nem
merem. Nekunk ugyanilyen viselkedes mellett idehaza toredek-ennyi barati
gesztust sikerulne begyujtenunk; tehat kicsit - jo ertelemben - masok.
Megjegyzem ezek az emberek nem unatkozo munkanelkuliek voltak, hanem szorgos
polgarok.

Adna Isten, Mo-on erzenem magam egyszer annyira otthon, mint HR-ben!

Kerenyi Peter
+ - Anglia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
A következő dologban kérnék segíséget:
Mozgássérült szegedi sportoló vagyok (bal kezem hiányzik) és az USA-ba utazom L
ondonon keresztül. A gépem szeptember 5-én érkezik 18.30-ra a Heathrow-ra és sa
jnos csak 6-án reggel 9.30-kor indul tovább a Geatwick-ről. Egész éjjel ne
m szertnék a reptéren "landolni" ezért, ha valaki elkísérne várost nézni, netal
án egy éjszakára szállást tudna szerezni, azt nagyon megköszönném. Angolból saj
nos nem vagyok túl jó.
Köszönettel:
Bozsó István
(36) 62/313-315 

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: firewall.kefo.hu)
+ - Telekocsi:Boston-Philadelhpia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Szeptember 19-én Bostonból Philadelphiába tartó autóval utaznánk férjemmel...me
gosztanánk a költségeket.

Köszi,
Gabi

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-217-122.dial.matav.net)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS