Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX BUDAPEST 564
Copyright (C) HIX
2001-06-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Fejlesztesek (mind)  95 sor     (cikkei)
2 Re: kozlekedes (mind)  55 sor     (cikkei)
3 Re: 5-os metro (mind)  31 sor     (cikkei)

+ - Fejlesztesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
> Szerintem nem mindenhol a lampakkal van a problema. Allitom,
> hogy a dugok 80-90%-a a rossz vezetesi stilus miatt van.
> Ha a tisztelt autos kollegak nem allnanak be a keresztezodesekbe, amikor mar 
la
> tjak, hogy ugysem fognak aterni. Ezt latom az egyik hibanak.
Egyetertunk. Azt hiszem Londonban van ugy, hogy a keresztezodeseket 
befestik (ugy mint nalunk a veszelyes teruleteket) es ha egy autos ott 
marad a pirosban, akkor sulyos osszegeket kell fizetnie.
> A masik, pedig, hogy "elalszanak" amikor zoldre valt a lampa. Figyeljetek meg
,
> hogy hetvegen vagy este amikor mar nincs forgalom milyen szepen lehet vegigme
nn
> i Pl. a Hungaria koruton vagy akar a nagy koruton is.
Igen, mert akkor mar mindenki "elaludt" otthon. Azert ne keverjuk a 
szezont, a fazonnal!!!
> Ennek ellenkezojet hallom, amikor olyat hallok, hogy a budai also rakpartot s
ze
> lesiteni akarjak sulyus milliardokert. Minek? Egyiranyusitani kell az egyiket
 l
> efele a masikat felfele a ket folsot, pedig ellenkezo iranyba. Ez is penzbeke
ru
> lne, de kozel nem annyiba.
Beleszamoltad a plusz ot hidat, merthogy ha mondjuk valaki Ujpestrol 
szeretne Pesterzsebetre jutni es pechere a pesti oldalon csak forditva 
lehetne menni, akkor csorikamnak at kellene jonni Budara, hogy aztan 
valahol majd visszamenjen a pesti oldalra. Ehez pedig uj hidak 
kellenek. Azok pedig dragabbak, mint a rakpartszelesites. Tul azon, 
hogy pont azt veszitene el a rakpart, amiert ott mennek az emberek.
> Ahogy olvasom a hozzászólásokat, eljutottunk oda, hogy autóval vagy t÷megk÷zl
ek
> edéssel menjünk-e be a belvárosba. Én ott látom a probléma gy÷kerét, hogy a v
áros vezet
> ése még nem tudta eld÷nteni, hogy kinek kedvez el÷sz÷r? Az autosóknak, vagy a
 t÷megk÷zleked
> őknek. A kett÷ együtt sajnos nem lehetséges. 
> Mivel mindkettő megoldás rengeteg pénzt igényel ezért kell d÷nteni. Ami most 
fo
> lyik a városházán az tényleg csak a toldozgatás foltozgatás. 
Van egy csalad. Kertes hazban laknak. Szeretnek lecserelni az 
autojukat egy ujra. Pont annyit keresnek amennyit be kellene fizetni a 
kezdo reszletre. Amit Te akarsz, az olyan, mintha a csalad befizetne a 
kezdo reszletet, viszont egy honapig nem enne, nem fizetne villanyt, 
gazt, nem javittatna meg a beazott tetot, nem cserelne le az elavult 
mosogepet stb. A varosvezetesnek ugyan ilyen donteseket kell hoznia. 
Biztosan lenne annyi penze, hogy latvanyos javulast erjen el, akar egyik 
akar masik teruleten (mondjuk akkor mar nem a tomegkozlekedest, 
hanem a Kozossegi kozlekedest kellene fejleszteni!), csak eppen akkor 
nem lennenek segelyek, az iskolakat be kellene zarni, stb. Raadasul a 
varosvezetesnek nincsen meg az a szabadsaga, mint a csaladfonek, 
ugyanis nagyon sok olyan allamilag/torvenyileg eloirt feladata van, 
amit kotlezoen neki kell csinalnia. Jellemzoen ehez az allam ad is 
penzt, de jellemzoen nem annyit, mint amennyibol az meg is 
valosithato. 
> A tomegkozlekedesben nagy elorelepes lenne a
> tarifaharmonizacio, azaz a varos kozig. hatarain beluli
> egyseges jegy- es berletrendszer a BKV, Mav es Volan
> jarataira.
Ez igy van! Legalabbis remelem, hogy igy lesz!
> Egyszeruen nem ertem, hogy egy ilyen viszonylag
> egyszeru feladaton mit tudnak ennyit vacakolni. 
Ugyanis a reveszt senki nem akarja kifizetni! Ez ugyanis 
bevetelcsokkenest eredmenyez gyakorlatilag mindegyik cegnek. Aki 
eddig tobb emebert vitt, annak azert, aki eddig dragabban, annak azert.
> Ismet
> Londoni pelda, ott a varoson belul a vasut teljesen reszeve
> valt a tomegkozlekedesnek, rengeteg atszallohellyel, suru
> menetrenddel. Az azonban illuzio, hogy ezt komolyabb
> beruhazasok nelkul meg lehet valositani. A vasutnal a suru
> agglomeracios jaratokat nem lehet raengedni a meglevo
> halozatra, uj sinparok kiepitesere van szukseg. 
Ez igy ebben a formaban nem biztos hogy igaz, de az teny, hogy a 
vasutasok szeretnek ilyet mondani, mert akkor nehany tiz milliardra 
megint meg lehet vagni az allam bacsit. 
> Suriteni
> kell a megallohelyeket, azaz uj allomasokat eepiteni, a
> regieket felujitani, hozzajuk vezeteto utakat, P+R
> parkolokat epiteni, uj, korszeru szerelvenyeket beallitani,
> stb.
Es mielott barmit csinalnanak meg kell nezni, hogy ennyi beruhazas 
mennyibe kerul (pl surun lakott teruleten vasutat epiteni, kisajatitani, 
stb), mekkora haszna lenne a beruhazasnak, egyaltalan megterulne-e 
valamikor, es milyen alternativak leteznek, es azok mennyibe kerulnek. 
Anno amikor lefujtak a negyes metro allami tamogatasat, akkor azt 
mondtak, hogy cserebe adnanak 20 milliard forintot a felszini 
tomegkozlekedes fejlesztesere. Ez ugye eleg nagy penz. 
20.000.000.000,- Ft. Egy darab korszeru 54-56 m-es alacsonypadlos 
villamos (ilyen kellene a korutra) olyan 800.000.000,- Ft. Tehat ebbol 
a hatalmas osszegbol sem lehetett volna lecserelni a koruti 
villamosokat! Ehez lehet viszonyitani, hogy mennyibe is kerulnenek 
azok a fejlesztesek, amikrol itt beszelunk, es amirol olyan konnyeden 
kijelentjuk, hogy "nem lenne olyan draga", "olcsobban 
megvalosithato", stb.
Bocsanat, hogy hosszu voltam.
Feco
+ - Re: kozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A csúcsforgalomnak pont az a lényege, hogy a jármuvek valamilyen ok miatt
torlódnak. Természetes dolog az, hogy este el tudsz jutni a Hungária krt.-on
20 perc alatt is, míg a napközbeni torlódások miatt 70-75 min. is kevés
ugyanazon úthoz.

Az egyirányúsíráshoz inkább nem szólok hozzá, mert én sok helyen voltam a
világban, de ennyire pocsék közlekedés-szervezést sehol nem tapasztaltam. Na
meg ennyi problémát sem... Ez egyenes következménye az impotens, halogató
közlekedés fejlesztésnek!

Brgds.
Manka
..
----- Original Message -----
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: kozlekedes ( 27 sor )
> Idopont: Mon Jun 11 18:23:06 CEST 2001 BUDAPEST #563
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Sziasztok!
> Szerintem nem mindenhol a lampakkal van a problema. Allitom,
> hogy a dugok 80-90%-a a rossz vezetesi stilus miatt van.
> Ha a tisztelt autos kollegak nem allnanak be a keresztezodesekbe, amikor
mar la
> tjak, hogy ugysem fognak aterni. Ezt latom az egyik hibanak.
> A masik, pedig, hogy "elalszanak" amikor zoldre valt a lampa. Figyeljetek
meg,
> hogy hetvegen vagy este amikor mar nincs forgalom milyen szepen lehet
vegigmenn
> i Pl. a Hungaria koruton vagy akar a nagy koruton is.
> Azt is problemanak latom, hogy rengeteg utca ketiranyu. Pl.: Kiraly,
Nagymezo,
> Podmaniczky, Alkotmany. Mas "vilagvarosban" Praga, Becs, Munchen sokkal
tobb az
>  egyiranyu utca. Az
> szerintem egy kifogas, hogy nincs az ellenkezo iranynak alt
> ernativaja. Van. Lehet, hogy nem a szomszedos utca, hanem egy kicsit
messzebble
> vo, de ez csak megszokas kerdese.
> Ennek ellenkezojet hallom, amikor olyat hallok, hogy a budai also
rakpartot sze
> lesiteni akarjak sulyus milliardokert. Minek? Egyiranyusitani kell az
egyiket l
> efele a masikat felfele a ket folsot, pedig ellenkezo iranyba. Ez is
penzbekeru
> lne, de kozel nem annyiba.
> Ha ketiranyu a forgalom (rakpart), ott keresztezo forgalom van, ami
szinten dug
> okat eredmenyez, akar egy savos az ut, akar tobb savos.
> Ha egyiranyu lenne a Lanchid es a Fo utca, akkor a Clark Adam teren nem
negy, h
> anem csak ketiranyu keresztezodes lenne budan, pesten pedig a Roosevelt
teren i
> s lehetne egyiranyusitani, de ugyan ez a helyzet a Szabadsag hid es a
Gellert t
> er keresztezodesnel is.
+ - Re: 5-os metro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akkor kényszerbol használtak (többek között én is) az emberek
tömegközlekedést. Mivel az "Elvtársak" privilégiuma volt a kocsikázás. Én
ezt nem tartom elonynek, sot inkább a jelenlegi lemaradás gyökerének írom
fel!

A több gyár egy mesterségesen felduzzasztott ipar következménye volt. Sehol
másutt nem volt (Európában) ilyen ipar a fovárosban, mint nálunk...

Brgds.
Manka
..
----- Original Message -----
> Felado : Varga Ferenc
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: 5-os metro ( 19 sor )
> Idopont: Mon Jun 11 08:03:23 CEST 2001 BUDAPEST #563
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Hali!
> > Ott látom a problémát, hogy manapság már nem az 5. Metróban
gondolkodnak,
> > hanem azt hazudják, hogy az 5. vonal tulajdonképpen a Szentendrei és a
> > Csepeli hév föld alatti összekapcsolását jelenti. Pedig amikor még ezzel
> > foglalkoztam, gyujtöttem a cikkeket, akkor világosan és egyértelmuen egy
> > valódi 5. Metróról volt szó! Hja és a HÉV-ek önálló, de sugaras
> > rendszerérol, meg egy-két S-Bahn rendszeru körgyururol.
> 1. En szemely szerint is jobban orulnek, ha mar valoban az 5-os metrot
> epitenek!
> 2. Amikor Te ezeket a cikkeket olvastad, akkor meg Budapest egy
> kicsit maskeppen nezett ki. "Kicsit" tobb gyar, nagyuzem volt pesten es
> joval tobben hasznaltak a tomegkozlekedest mint ma nem utolsosorban
> azert mert joval kisebb volt a szemelygepkocsik szama.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS