Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2005
Copyright (C) HIX
2003-11-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Kofelverodes javitasa + szelvedoragasztas (mind)  62 sor     (cikkei)
2 re: re: Kavicsfelverodes szelvedon es akksi csere (mind)  14 sor     (cikkei)
3 Re: Kavicsfelverodes szelvedon es akksi csere (#2004) (mind)  7 sor     (cikkei)
4 Re: Kavicsfelverodes szelvedon es akksi csere (mind)  45 sor     (cikkei)
5 Re: Kavicsfelverodes szelvedon es akksi csere (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - Kofelverodes javitasa + szelvedoragasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>En is ugy vettem a kocsit, hogy 3 felverodes volt rajta.
>A szelvedo csere nagysagrendileg 30-50 eFt-ba faj, de en nem csereltetnem
>amig nem okvetlen muszaj! Sok olyan tortenetet hallok, hogy a csere utan
itt
>beazik, ott beazik, itt meg ott szorul, sohasem sikerul olyanra mint az
>eredeti - szoval amig lehet, tartsuk meg a gyarit.

Amit tudni illik.
A szelvedo egy ragasztott elem a gepjarmuvon. Csere eseten a regit kivagjak.
Tehat a ragasztot vagjak el, majd kiemelik a szelvedot. Az ujat szinten erre
megfelelo ragasztoval ragasztjak be. Kismillio ilyen ragasztomarka letezik.
Ha valakinek utana beazik, akkor az a trehany munka miatt van.
Ilyenkor szamlaval visszamenni es megmutatni, bizonyitando.

A kofelverodes javitasa mugyantaval tortenik.
A reseket kitoltik mugyantaval, majd UV fennyel szilarditjak meg vakuum
alatt a gyantat.
Tobbfele konyom letezik. Vannak a kornyezet fele levalo, es a ragasztas fele
(az uvegek kozti kozbenso ragasztott resz) levalo. A kifele levalot
merethatarig, egy bizonyos (pontosan most nem tudom) atmeroig javitjak. A
befele levalot csak akkor, ha kepezheto belole kifele levalo es bennmarad a
mereteken belul. Ezen kivul meg van olyan fajta serules, ami repedes
formajaban tovab folytatodik. Ezt vagy idoben kell elkezdeni javitani vagy
semmikor. Ha eleg kicsi a repedes halosodasanak kiterjedese, akkor elvileg
javithato. De nem mindenki vallalja el, mivel semmi sem biztosit afelol,
hogy nem fog folytatodni. Erre mar altalaban cseret javasolnak.
Viszont nem art tudni, hogy a csillagosan elindulo repedes folyamatosan no.
A repedest csak a szelvedo szelenel talalhato, a szelvedo megszunese nevu
jelenseg akadalyozza meg.
Plusz meg fontos tudni, hogy amelyik gepjarmutipusban a szelvedo karosszeria
merevito elem, mint pl. Suzuki, aban ez fokozottan elofordulhat.

Amugy barki szamara elerheto egy ilyen javitokeszlet-koffer, az ara olyan
200.000+afa termszetesen a benne levo kb. 20 tetelbol 10 fogyoeszkoz es
-anyag.

Egyebkent a szelvedocseret a gyarban ugyanugy vegzik, mint a javito
muhelyben. Ragasztoval korbenyomjak a helyet, beemelik a helyere, aztan
megvarjak amig megfelelo szilardsagura szarad. Altalaban a legzsakos
autoknal 4 ora a gyangabb tipusu ragacsoknal, a jobbaknal 2. Ennek mindig
fele a legzsak nelkuli autoknal. A teljes atkotesi ido pedig tobbsegeben 48
ora. Egy szelvedoragaszto a megfelelo elokezelessel, primeranyag
hasznalataval + a feluletvedok es a kozvetitoanyagokkal olyan kotest ad,
amit szettepni emberi erovel iszonyat nehez. De meg atvagni is barmilyen
szerszammal. Olyan pedig, hogy itt+ott szorul a ragasztas utan nincs.
Maximum feszul. De akkor torni is fog.

Korabbi munkahelyemen eleg sokat eladtam belole, ehhez pedig kellettek
ismeretek is. Nem csak az anyagot, de a technologiat illetoen is. Szinten
eladtam nehany darab szelvedojavito koffert. Sot meg bemutatot is tartottam
a technologiabol. Mindenesetre a kofelverodes javitasarol az a velemenyem,
hogy kb. 50-50% a hasznalhatosaga. Nem minden esetben lehet alkalmazni.
Olyan ez, mintha egy fem fodarabon (pl. tengely) megszunne az
anyagfolytonossag, aztan femszorassal potolnak. Tehat jo szakember jo
technikaval ugyesen hosszu tavra meg tudja gyogyitani.

De nem szabad elfelejteni, hogy míg egy cserelt szelvedo az eredetivel
egyenerteku lehet, egy javitott mar sosem.

Teeby
+ - re: re: Kavicsfelverodes szelvedon es akksi csere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Szerintetek erdemes javittatni egy olyan szelvedot, amin 3 db csillag
>  alaku, 4-5 mm atmeroju kavicsfelverodes okozta repedes van, vagy
>  inkabb vegyek egy bontott szelvedot ?
>Gabor BMW 318i E30
----------
Megneztem a kofelverodes.hu-t, a felverodes javitasa, kozepes minosegu 
ragasztoval, 5ezerFt/ db. A harom felverodes min.15000Ft.( ha nem kell a 
repedesek vegeit furni! egy furas 3750Ft)
Az -UJ- szelvedo natur szinben 20680Ft, zold/ bronz 22380Ft E-30-hoz.
Szerintem penzkidobas javittatni!! ( ezt a szelvedot!)

Udv,  Triznyak
+ - Re: Kavicsfelverodes szelvedon es akksi csere (#2004) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az akkumulátor gyár a váci úton a patak után jobb oldalon kióra veszik át az
> aksikat ott olcsón van új is.

Az már bezárt. Tudtommal lakóházat építenek a helyére. Na, oda se
költöznék!

Ed
+ - Re: Kavicsfelverodes szelvedon es akksi csere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>   Szerintetek erdemes javittatni egy olyan szelvedot, amin 3 db csillag
>> alaku, 4-5 mm atmeroju kavicsfelverodes okozta repedes van, vagy
>> inkabb vegyek egy bontott szelvedot ? Az egyik mar rajta volt, mikor

>A szelvedo csere nagysagrendileg 30-50 eFt-ba faj, de en nem csereltetnem
>amig nem okvetlen muszaj! Sok olyan tortenetet hallok, hogy a csere utan
itt
>beazik, ott beazik, itt meg ott szorul, sohasem sikerul olyanra mint az

Az en velemenyem is az, hogy amig nem muszaj, addig nem kell
lecserelni, habar nem azert, mint ahogy az elottem szolo mondja.
Egyszeruen azert, mert ugyis ujra elreped.
Ket es fel evesen vettem az Octaviamat, amikor kiprobaltam, lattam,
hogy volt egy nagy repedes az anyosules elott a szelvedo aljan
(nem zavaro helyen). Ennek ellenere ragaszkodtam hozza, hogy
az elado csereltesse ki a szelvedot, csak ugy veszem meg a kocsit.
Huzodozott, mondvan hogy teljesen felesleges, ugyis el fog repedni:
ket es fel ev alatt mar vagy ketszer csereltette! Eroskodesem
hatasara megis megcsinaltatta a cseret, igy vadonatuj szelvedovel
vettem at a kocsit.
A vasarlas utan 1 hettel indultunk haza Magyarorszagra. Nemetorszagban
autopalyan egyszercsak "bumm", egy kavics a szelvedore es maris
indult a repedes. Hat eddig tartott a szep uj szelvedo. Szerencsere
ez sem a latomezoben van, hanem a visszaillanto tukor mogott.
Az azota eltelt 2 es fel evben mar kaptam ujabb kovet, ami ujabb
repedest okozott, igy orulok, hogy azota sem csereltettem le a
szelvedomet. Persze ha egy nap a latomezobe kapok egy kovet
es ott reped el, akkor kenytelen leszek, de addig folosleges
penzkidobas. Amikor rakerdeztem a markaszervizben nem talaljak-e
furcsanak, hogy ilyen konnyen reped, azt a valaszt kaptam, hogy ez
normalis, merthogy a mai kocsikon a szelvedo teherhordo elem
(miota ragasztjak), igy termeszetes, hogy meg van feszulve es emiatt
utes hatasara konnyen elreped.

Udv,

Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - Re: Kavicsfelverodes szelvedon es akksi csere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tuesday 11 November 2003 14:33, avarga wrote:
> A felverodesek javithatok, minel frissebbek, annal jobb eredmennyel. A
> regiekbe mar ohatatlanul belemegy a kosz, ezek csak "optikailag sokat
> javulnak", az ujak viszont teljesen eltunhetnek a javitas hatasara.
> Nyaranta a Dozsa Gyorgy uton szokott "rendelni" a srac egy feher Opel
> Omegaban, en nala csinaltattam.

Nem tudom hogy csak tulzott ovatossag-e, de itt (ahol nagyon nyomjak az 
ilyen javitast, pl sok biztositonal nincs onresz ha javittatod es nem 
cserelteted stb), _nem_ javitjak a vezeto latoterebe eso seruleseket. (A 
latotert nem tudom pontosan mikent hatarozzak meg, valami x*y fok lehet.) 
Ebben az esetben kozlekedesbiztonsagi okokbol csere. De lehet hogy csajk 
tulzott ovatossag...

> A javitas melle ad egy mubizonylatot, amit vizsgan allitolag elfogadnak.
> (ettol fuggetlenul -tudtommal- vizsgan necces ha vezetooldalon van a
> kavicsnyom, de "megoldhato":))

Ja, ha te is irtad akkor foloslegesen koptattam a bullentyuzetet, de nem 
baj, most mar bekuldom:)

-- 
Udv, Sandor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS