Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AZSIA 1174
Copyright (C) HIX
2002-05-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Bieqin (mind)  3 sor     (cikkei)
2 repules es beiqin (mind)  113 sor     (cikkei)
3 Hallo! (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Bieqin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Beiqin: "kabera, tokmagyarul" = pe'ityhi'n

Udv: Bzs
+ - repules es beiqin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gabor,

Valoban, a "hivatalos" magyarazat egy mernokileg nevetseges scenario,
ahogy mondtad, pontosan: hogy felszallas kozben kipukkadt az egyik
kerek, es a guminak a darabjai kerultek be a hajtomube, es ettol
gyulladt ki.

Az emberek 90%-a be is veszi ezt a dumat, a tobbi atment mechanika,
aramlastan, es mondjuk legyen meg: politikai gazdasagtan vizsgakon
is, tehat kicsit jobban odafigyel, mirol is van szo. Kapargassuk meg
ezt a latszolag csicsas festekmagyarazatot. Gondjaim a kovetkezok:

1. Elismerem, a lefestett scenario ONMAGABAN, keretfeltetelek nelkul,
meg (bar nehezen is, de) elkepzelheto lenne. Na de a gond az, hogy ez
most nem egy elmeleti pelda, hanem vannak hozza sajnos kemeny tenyek,
amik makacsok, nem valtoznak, es a legcsunyabb bennuk az, hogy PONT
AZOK szajabol hangzottak el ezek a tenyek (melyek atlatszova es
nevetsegesse teszik a gumi-teoriat), akik problaljak menteni az
irhajukat.

2. Nezzuk csak sorra az alaphelyzetet. A) Concorde eddig meg sosem
zuhant le. B) A Concorde Europa buszkesege, ket adaz ellenseg, a
kutya meg a macska altal kifejlesztve, kegyetlenul veszteseges, mar a
fejlesztes kb felenel latszodott, hogy ebbol SOSEM lesz nyereseges
vallalkozas, de akkor mar "too much invested to quit" miatt megis
vegigcsinaltak. Bravo. Mint mernok, tetszik is nekem, hogy Europa
kepes rongyrazni es megmutatni a vilagnak, hogy nem csak a profit
szamit, vannak meg egyeb elvek is a vilagon.

3. 2A)-hoz meg: ugyan nem zuhant le, de a kis hamisok allitasa
szerint (amit most az o kedvukert tetelezzunk fel igaznak) mar
tobbszor elofordult olyan baleset, hogy egy Concorde felszallas
kozben gumidefektet kapott. Nocsak. Mondjuk ha engem kerdez valaki,
en szeretnem latni azt a nem meghamisitott, eredeti hibajegyzeket,
ami ezt bizonyitja, de hat nyilvan ez szamukra reszletkerdes.
Ugyanis, ha tenyleg igy tortent, es nem egyszer, hanem tobbszor,
akkor egy muegyetemi hallgato is ki tudna szamolni, hogy itt akkora
rizikorol van szo, hogy NEM VARNA VELE egyik legitarsasag sem, hogy
tragedia legyen belole, hanem AZONNAL kijavitana a hibat. Hihetetlen
felelotlensegnek minosulne ugyanis, ha a korabbi balesetek tudataban
nem tettek semmit a kerekek megerositeseert. A vicc az, hogy igy is,
ugy is a legitarsasag a hibas, hiaba probalnak kibujni alola. Ha nem
tudtak, hogy van ilyen hibaja, akkor azert, ha pedig tudtak, akkor
meg duplan is azert. Mindenkepp gondatlansagbol elkovetett
emberoles... Mintha egy hidat ugy tervezne az ember, hogy regebben
mar lezuhant, de hatha most nem fog. Jojjon jovore megint, kollega
(mondana barmely jozan muegyetemi vizsgaztato ilyen dumara).

4. De hagyjuk ezt az aspektust, mert mar igy is verzik a bika, dofok
belejuk meg par dardat, hogy ne szenvedjenek. Csak haziasszonyoknak
(elnezest, angolban housewife, lehet, hogy magyarul pozitiv
connotation-ja van, akkor bocs, de angolul jol hangzik) lehet beadni,
hogy egy gumdarabka BEREPULT a hajtomube. Ugyanis aki valaha tanult
fizikat, es latott (mondjuk csak fenykepen) Concorde-ot, az tudja,
hogy a futomu a hajtomuvek mellett van, es felszallaskor a repulo
olyan sebesseggel halad (a Concorde eseten tobb, mint 300 km/h), hogy
annak a valoszinusege, hogy defekt eseten a robbanastol egy
gumidarabka olyan roppalyat irjon le, amely ot a legaramlassal es
gravitacioval SZEMBEN a hajtomu ELE vigye, jelentektelen nagysagrendu
(bar nem zero). A gumidarabka csak a hajtomu elejen hatolhat be abba,
hatul semmikepp. Tehat maga a teoria, hogy a gumidarabka bekerult a
hajtomube, ingovany. Korabbi gumidefektre hivatkoztak szegenyek, de
erdekes modon akkor sosem kerult gumidarabka a hajtomube. Megint
santit valami: ha allitolag mar 4-5-szor kipukkadt, miert csak MOST
irt le olyan erdekes roppalyat egy kis gumidarab, hogy bekerulhessen
a hajtomube?

5. No, ha mar bekerult (tegyuk fol egy pillanatra, hogy eddig minden
igaz volt), miert PONT A BAL KETTESBE? Je, de erdekes! Pont abba a
hajtomube, amit elotte javitottak. Talan azert, mert az van a
legkozelebb a kerekhez. Ebben lehet valami. Hat, Jean-nak nem volt jo
napja, az biztos...

6. De tegyuk fel, hogy minden ugy van, ahogy azt a kis hamisok
szeretnek, hogy mi elhiggyuk. Akkor megkerdenem szepen, udvariasan,
felenken, hogy MIERT NEM HALLOTTUNK EGY ARVA SZOT SEM az elso napon
megjelent hirrol soha tobbet azutan, miszerint Jean nem huzta volna
meg a csavarokat sietteben? Mert azota soha senki meg csak nem is
emlitette, hogy ilyen hir lett volna, nem cafoltak, nem hivatkoztak
ra, nem helyesbitettek, stb. Egyszeruen "ignoraltak" az egeszet, na
persze, en nem felejtettem el. En figyelmesen olvasok :-) Nem tudom,
meg hanyaknak tunt fol, hogy volt ott egy azonnali hir (ami nyilvan
nem kacsa volt, mert ha az volt, akkor a ficko mar nem elne, ugyanis
ezzel a hirrel egyertelmuen vadolta az Air France Maintenance
Dept-jet), es azota se kep, se hang. Masnap lecsereltek azt a teoriat
erre a gumisra, es utana nap mint nap probaltak rankeroszakolni, hogy
felejtsuk el Jean-t, es probaljuk magunk ele kepzelni, ahogy kipukkad
a gumi, es utana ettol begyullad a bal kettes, es a pilota olyan
zokni, hogy utana nem tudja lerakni a gepet harom hajtomuvel.

Szegeny bika, elottem mar reg elverzett, lehet ta'lalni... Ha esetleg
valaki meg innen ujralesztene', orvosi Nobel-dijat neki iziben :-)

Re kiejtes: BEI QIN. A bei konnyu: nem bej es nem be'j, a ketto
kozott. A "b" nem b es nem p, a ketto kozott. A hangsuly NEM a b
betun van, hanem az "ej"-en. Az i nem i, nem j, hanem a ketto kozott.
A Q nem ty, mint ahogy azt lemagyaritjuk, hanem a kovetkezo recept
szerint kell eloallitani: vegy 40% gy-t, 45% ty-t, 15% dzs-t, es
keverd oket ossze az szadban ZONGETLENUL. Azaz gondolj rajuk, de ugy
mondd ki oket, hogy kozben a hangszalaidat nem rezegteted. Ha ket
ujjadat az adamcsutkad kornyekere helyezed (noknel: kepzeld oda az
adamcsutkat), a lenyeg, hogy ne erezz rezonanciat, amikor kimondod.
Voila :-)

Na, legyetek jok es nezegessetek a mi homepage-unket is neha, mert
gyarapszunk, novexunk meg egyebek. Aztan sosem tudhatod, lehet, hogy
talalsz valami tok jo dolgot valamelyik lapon... www.ezsgroup.com
(Kinan kivul eloknek) es www.ezsgroup.org (Kinan belul eloknek).
Jellemzo a kinai nagy TUZfalra, hogy nem eleg egy site az egesz
vilagra, mi? :-(

Benoe
Del
+ - Hallo! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"A szerint a hivatalos magyarazat szerint, amirol en tudok, elismerik,
hogy a Concordok kerekei alulmeretezettek  es ezert ment szet egy
kerek felszallas kozben (ez fordult mar elo). A szetrepulo abroncsdarabok
kozul most egy bekerult a hajtomube es az ettol gyulladt ki.
Persze ettol meg lehet, hogy egesz mas, akar emberi mulasztas
volt a katasztrofa oka."

A szetrepulo abroncsdarabok a tankot talaltak el,ez gyulladt ki. A mai gepeken 
a tank ezert kulon vedve van.

Andras.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS