Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX UTAZAS 531
Copyright (C) HIX
2001-09-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Helyesbités! (mind)  8 sor     (cikkei)
2 Crna Gora Kotor III (mind)  37 sor     (cikkei)
3 Almasy nyoman Egyiptomban (negyedik resz) (mind)  82 sor     (cikkei)

+ - Helyesbités! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Listatagok!

Elnézést kérek, de későn vettem észre, hogy a kuna
értékét rosszul írtam a Crna Gora Kotor II. fejezetben.
Helyesen 1 Kuna = 38 Ft.
Üdv.
Laci.
HIXEditor 1.15beta7
+ - Crna Gora Kotor III (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üres lapIII. resz Hazafele!

Szeptember 1. Indulas 6:17-kor es hajtas egyfolytaban ne-
gyed kettoig, hogy tul legyunk a hegyeken. Tankolas, nemi
falatozas, kavezas es rohanas tovabb.  Csacsak utan jott
a menetrendszeru eso, szerencsere csak 10 perces es
utana ismet ragyogo nap.  Fel ot es latom Belgradot  es
nemi kavaras es uttevesztes utan negyed hatkor mar raj-
ta vagyunk  a hazafele -Novisad -Subotica - vezeto uton.
Nem volt nehez eltevedni, hiszen mindossze egy tablat
lattam, ami a Zagrab iranyt mutatta, ami ugyebar nem Novi-
Sad fele van. Utolag kiderult, hogy ott kellett volna le-
terni az utrol. Belgradtol  Roszkeig  szinte egyenes ut,
fel nyolc utan 5 perccel mar a hataron alltunk sorba be-
bocsajtast varva.
Ezutan sebessegi rekordot dontottunk!!! A 4-500 metert
1 ora 40 perc alatt tettuk meg. Ez alatt tobb csiga is
elrobogott mellettunk.!!!
Jut eszembe: Meccs volt, meg tobbszaz auto, ami a szerb
oldalon 5 sorban a magyar oldalon 1 ora 20 percig 3 sor-
ban araszolt! Ennyi ido kellett az eszlelesre, de az is
lehet, hogy addig volt nezheto a meccs!!
Es allitolag mi Europahoz tartozonak valljuk magunkat,
meg kikérjük magunknak, hogy mi nem csatlakozni akarunk
hanem ezeréve ott vagyunk!!
Nos a mellettem araszolo nemeteknek, hollandoknak mas
volt a velemenye!!! Nem irom le, mert kisul a kepernyo
szeme.!!! Szerencsere a hatartol hazaig mar csak
16 km. volt es igy 21:40-kor megalltam a hazunk elott.
Mit mondjak: kemeny volt, de megerte.

Udv.
Laci.
Ui: Ha barkinek esetleg kerdese lenne, stivesen allok
rendelkezesre.
mailto:
HIXEditor 1.15beta7
+ - Almasy nyoman Egyiptomban (negyedik resz) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Aprilis 12.
Gyorsan reggeliztunk valamit, osszepakoltuk a cuccokat es
visszatertunk az aszfaltutra. Par ora multan elertuk
Dakhla-oazist, ahol az autok tetejen eddig uresen szallitott
muanyag marmonkannakat megtoltottuk gazolajjal. A tankolas utan
Bir Tarfawi fele indultunk es egy katonai ellenorzo allomas
mellett delnyugati iranyban vegleg letertunk az aszfaltutrol.
Khaled nekiiranyozta a vezerauto orrat a latohatarnak es ettol
kezdve a GPS adatai, illetve a sajat utvonalismerete alapjan
haladtunk az Uveinat-hegyseg fele.

Par kilometerre, alighogy letertunk az utrol, rogton defektet is
kapott az egyik auto. Mig Salama es Mohamed a kereket cserelte,
korbeneztem a kornyeken es az autotol nem messze tobb millio
eves, megkovesedett fatorzsek maradvanyaira talaltam. Mindig
furcsa erzes latni a millio evekkel ezelotti, dus vegetacio
maradvanyait ezen a ma kiaszott videken. Hamarosan
tovabbindultunk es egy ponton raakadtunk egy a Renault altal
szervezett sivatagi autos verseny (hasonlo, mint a Parizs-Dakar)
utvonaljelzo oszlopara.

Este fel hetkor letaboroztunk egy piramis alaku homokkohegyekbol
allo lanc mellett, egy dune toveben. A homokkoretegekbol a mallas
hatasara furcsa, kemeny, vasas felszinu kogombocok peregtek ki es
a lejton legurulva osszegyultek a hegy labanal. Szetutottem egy
ilyen kogolyot: a belseje ureges volt es szabalyosan ki lehetett
belole onteni az ureget kitolto homokot. Mondanom sem kell, hogy
nehany szebb peldany a gyujtemenyemben landolt. Kesobb az ut
soran szinte mindenhol talaltam ilyen golyokat, de a legszebbekre
ezen a lelohelyen akadtam.

Aprilis 13.
Reggeli utan a hegylanc elotereben Andras lefilmezte, ahogy az
autok a homokon robognak, aztan beult o is es indultunk tovabb.
Kezdetben egy hatalmas szeriren (kavicsokkal boritott siksag)
haladtunk, melynel jobb ut nem hiszem, hogy letezik sivatagi
viszonyok kozott. A szerir felszine sima, kemeny, minden nehezseg
nelkul tudtunk rajta 60-70 km-rel haladni. Az egyre emelkedo nap
es a legtukrozes hatasara hamarosan kialakultak a siksagon a
jellegzetes, csaloka "tocsak", amilyeneket forro napokon itthon
is lathatunk az aszfaltutak folott.
A szeriren valo hosszu szaguldasunk lassan vegetert es a felszin
nehezen, csak kacskaringos vonalban jarhato koves-homokos tereppe
alakult. Megint csodaltam Khaled vezetesi tudomanyat, ahogy a
terepet folyamatosan pasztazva mindig talalt tovabbhaladasra
alkalmas szakaszt. A homokbol elobukkano kozetfelszineket a
legfeketebb sivatagi maz boritotta, amit csak utunkon lattam.
(Sivatagi maz: a szaraz kornyezetre jellemzo, a kovek felszinen
kialakulo vas es mangantartalmu reteg.)

A koves terepen kis navigalas utan elertuk az Eight Bells nevu,
nyolc, harang alaku hegybol allo teruletet a Gilf Kebir deli
elotereben, majd 50 kilometert tovabbhaladva letaboroztunk egy
alig par meter magas dombocska mellett. Mar viszonylag kozel, kb.
100 km-re voltunk csak utunk vegceljatol, az Uveinat-hegysegtol.

A vacsorahoz Salama homokban es parazsban kenyeret sutott nekunk.
Tuzet rakott, meggyurta a tesztat es lapos, kerek lepennye
alakitotta. Kozben a tuz parazzsa hamvadt, ekkor a parazsat
odebbtolta es a felforrosodott homokba beletette a lepenyt.
Homokkal elboritotta, majd visszalapatolta ra a parazsat es
hagyta sulni. Nemsokara ujra felrekotorta a parazsat es kesz volt
a kemenyheju, finom kenyer. Egy szem homok sem ragadt bele a
tesztaba, igaz, elmondasa szerint akarmilyen homok nem is jo a
kenyersutesre.

Meg taborvereskor Andras beinditotta a kis generatorunkat, hogy a
kamerahoz szukseges akkumulatorokat feltoltse. Az akkutolto
azonban nehany perces uzem utan meghibasodott. Elkeserito helyzet
allt elo, hiszen akkumulatorok nelkul osszes tervunk a film
elkeszitesere meghiusult. Csak abban remenykedtunk, hogy masnap
talan megtalaljuk a hiba okat. Khaled probalt lelket onteni
Andrasba, hogy ha Allah ugy akarja, minden rendbejon, de en nem
voltam ennyire optimista. Egy akkutoltot minden szervizmuszer
hianyaban, egy szal csavarhuzoval megjavitani a Szahara melyen.
Maga a csoda lenne.
Ketsegek kozott fekudtunk le. Ha nem sikerul az akkumulatorokat
feltolteni, akkor csak annyit tudunk filmezni, amennyit a meglevo
toltes meg lehetove tesz. Ez pedig toredeke eredeti
szandekainknak.

(folyt.kov.)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS