Mivel francia orszŕgban élek, és már tőbb éve nem tudtam jőnni magyarországba,J
uniusban vagy juliusban szeretnék 2-3 hétre találni egy olcsó szobát, vagy kics
i lakást egy, estleg kettő személy számára, Budapesten.Ha valaki tud ajánlani e
gy igazán olcsó szállást, az irjon az e-mail cimemre...
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: dyn-213-36-9-50.ppp.tiscali.fr)
|
Az első szakasz (P/Sz)
Némi (alapos) vacillálás után 13-án, pénteken este 8-kor indultunk útnak
Porhandabubuval (Porhanda Zsolt) Budapestről egy gyorsvonattal Hegyeshalomig. A
habozás egyik oka az időjárás, pontosabban a klíma volt, amely akkor napok óta
35 fokot közelítő hőmérsékleteket hozott, s hát vállalkozókedvünk ellenére
mégsem vagyunk magunk ellenségei. Az "edzőtúrát" tehát eleve úgy építettük fel,
hogy a teker(g)és nagyobb része éjszakára essen.
A vonatos száguldás alatt kaptunk a hírt, hogy úticélunkban, Sopronban órák óta
szakad az eső. El is értük a csapadékzóna szélét Tata környékén, de ez már
szelíd kivitelű volt, sőt továbbrobogván világosodó felhőlukak is feltűntek az
égen. Fél 11-kor szálltunk le a Nyugat Kapujában, Hegyeshalomban. Nehezen
sikerült a határátkelés, az autópályáról elzavartak minket, a régi fapados,
időrágta, enyészetnyúzta határátkelőt kellett megkeresnünk. Igen furcsán néztek
is ránk, itt bizonyára mink voltunk az egész éjszaka az egyetlen átkelők. Láttu
k
a szétrozsdásodott, de még mindig akár tankelhárításra is alkalmas régi
sorompóerődöket, de az aszfalt már a senkiföldjén is hihetetlenül simává vált -
és ez az érzés az egész osztrák tartózkodásunkat végigkísérte! :-)
Megtapasztaltuk a "sengeni" határőrizetet, ugyanis minden formaság után, már
beljebb, a határtól pár km-re jól megfutattunk két határőrt, aki a holdfényben
felfedezett bennünket. A régi, a településeken átvezető bécsi úton indultunk el
- hihetetlen, hogy valaha itt zajlott a teljes keleti forgalom -, majd a híres
szélkerekek felé vettük az irányt. Az éjszakában a telehold fénye melett meg is
álltunk közvetlenül az egyik alatt, hallgatva a 100 méter magas tornyon lévő 80
méter átmérőjű szélvitorlák működése közben keletkező elég félelmetes suhogást.
Az 5 szélermőmű együttes teljesítménye egyébként 2 megawatt tud lenni, s tényle
g
jó helyre telepítették: máshol alig fújt a szél, itt ezen a dombháton viszont
határozottan.
Azután szép lassan leereszkedtünk a Fertő-tó körüli bicikliút közelébe. Takaros
osztrák falvak következtek, ahol a körforgalmak közepén mindenféle szobrot,
alkotást, jelenetet helyeztek el az autós szórakoztatására (ill. a hely
"propagandájaként"). Lámpa nélkül tekertünk, holdfényben, de talán még az sem
kellett volna - még a bicikliutak is annyira megbízható burkolatúak, hogy egy
pillanatig sem gondoltunk rá, hogy pl. szembejöhet egy kátyú. A Fertő-tó körüli
körút elég tisztes távolságban vezet, jó esetben is csak a tó körüli nádasban,
de sokszor fent a szőlődombokon. Egy helyen "eltévedtünk", s egy hosszú töltése
n
begurultunk a tó felé, ahol egy kikötő, strand, bulihely várt bennünket - persz
e
teljesen kihalva az éjfél után csendben. De legalább gyönyörű holdfényes
felvételek készülhettek. A víz hőmérséklete az elektronmikus hőmérő szerint
+26,9 fok (!) volt.
Azután tekertünk tovább, lassan falva a falvakat. A bicikliút vonalvezetése
néhány helyen teljesen idióta, úgyhogy ezt megunva inkább a főutat választottuk
(minthogy mérsékelt volt a forgalom). Sopron még messze - a tó hossza ugyebár
vagy 40 km -, amikor hajnalodni kezdett. Elég komoly feladatnak tűnt az alkalma
s
csucsukálóhely találása, hiszen az esti esőzéstől minden csuromvíz volt,
amellett centis szúnyogok kellették magukat. Nem sokkal napkelte előtt találtun
k
egy kis magaslaton egy kápolnát, amely ideálisnak mutatkozott. A fent élénkebb
légmozgás megszárította a nyugati oldalán a füvet, a szélben a szúnyogok nem
virgonckodtak, a legfontosabb pedig, hogy ez épp az árnyékos oldal délelőtt!
Szétgurítottuk hát hálózsákjainkat, s az elmúlt napok egyik legegészségesebbjét
aludhattuk - közel délig!
(folyt.)
|
Igen. lehet Euroban fizetni az autopalyadijat, es Euroban is fognak
visszaadni, a kartyat nem tudom, de feltetlezem, biztos, az egy nagyon
civilizalt orszag, tavaly voltam a tengerparton, nagyon jol ereztuk
magunkat.
Vica
|
UTAZAS #915 - Zita irta:
> Nezegettuk a fapados jaratokat, ugye sajnos jol latom, hogy
> Dusseldorfba nem megy ilyen gep se Bp-rol, se mashonnan? :-(
Becsbol az Air Berlin naponta 2 jaratot indit oda.
Pontosabban Dusseldorf-Moenchengladbachba!!
A legolcsobb jegyek juliusi idopontokra 39,00 ill. 59,00 EUR-ba
kerulnek.
http://www.airberlin.de/
Koln es Bonn varosok kozos repuloterere (Konrad Adenauer Airport)
a Germanwings kozvetlen jarataval Budapestrol is el lehet jutni, es
ez nincs tul messze Dusseldorftol (< 50 km).
Raadasul junius 18-an este 8 oratol junius 22-ig tart a Germanwings
legujabb, "Crazy Summer Aktion"-nak nevezett akcioja, amelynek
soran adoval es illetekekkel egyutt EUR 19,00-tol lehet jegyeket
foglalni a jul.1 es okt.25 kozott indulo jaratokra.
http://www.germanwings.com/
Talan erdemes megnezni!
Udvozlettel,
Lazar Peter
|