Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1116
Copyright (C) HIX
2001-05-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 12V- ->220V~ (mind)  16 sor     (cikkei)
2 Opel Kadett akksi (mind)  23 sor     (cikkei)
3 motor teljesitmeny (mind)  18 sor     (cikkei)
4 Skoda 120.. (mind)  28 sor     (cikkei)
5 tükörragasztó (mind)  14 sor     (cikkei)
6 Szuzuki<>Golf, Hummer (mind)  30 sor     (cikkei)
7 Clark Adam ter + poen :) (mind)  20 sor     (cikkei)
8 cd Lacinak (mind)  10 sor     (cikkei)
9 nagyon szeretnem ha kuldenetek olyan internet cimeket (mind)  2 sor     (cikkei)
10 ELADO Mitsubishi Colt GLi 1,3 '93 (mind)  19 sor     (cikkei)
11 Re: Korforgalom - KRESZ nelkul ez se megy... (mind)  24 sor     (cikkei)
12 Re: meg mindig korforgalom (mind)  46 sor     (cikkei)
13 Biztonsagi ov (mind)  40 sor     (cikkei)
14 Re: Renault Laguna inditokartya (mind)  24 sor     (cikkei)
15 Re: *** HIX AUTO *** #1115 (mind)  93 sor     (cikkei)
16 tukor visszaragasztas (mind)  12 sor     (cikkei)
17 INWS - science, society, activism, culture, nature, lov (mind)  1 sor     (cikkei)
18 Re:va: korforgalom (mind)  10 sor     (cikkei)
19 Re:Magyar Rally Bajnoksag (mind)  8 sor     (cikkei)
20 korf.,legterelo (mind)  13 sor     (cikkei)
21 Legterelo (mind)  18 sor     (cikkei)
22 Re: korforgalom (mind)  24 sor     (cikkei)
23 Saab fogyi, legyvakaras-aquaplaning, korforgalom (mind)  90 sor     (cikkei)
24 Re: Fektarcsa felszab., befecskendezes beall. (mind)  21 sor     (cikkei)
25 Re[2]: Karburator javitokeszlet (mind)  20 sor     (cikkei)
26 Re: Skoda tuning*** HIX AUTO *** #1115 (mind)  14 sor     (cikkei)
27 Re: Punto vs. Fabia*** HIX AUTO *** #1115 (mind)  17 sor     (cikkei)
28 Re: Re. 12V -> 220V ~ , Dunaszerdahely*** HIX AUTO *** (mind)  12 sor     (cikkei)
29 Re: va: tablazas*** HIX AUTO *** #1115 (mind)  19 sor     (cikkei)
30 Re: Sebessegkorlatozas (mind)  7 sor     (cikkei)
31 Re: Karburator (mind)  11 sor     (cikkei)
32 ClarkA., korf., Margit-hid, harisnya, rally, stb. (mind)  94 sor     (cikkei)
33 Re: Sebessegkorlatozas (mind)  20 sor     (cikkei)
34 Re: korforgalom (mind)  18 sor     (cikkei)
35 Jatek a Margit hidon (mind)  20 sor     (cikkei)
36 Re: izzitogyertya, legtererelo oldalablakon, szaj (mind)  37 sor     (cikkei)
37 Re: meg mindig korforgalom (mind)  88 sor     (cikkei)
38 izziogyertya+egyebek (mind)  42 sor     (cikkei)
39 Margit-hid + sebessegkorlatozas (mind)  40 sor     (cikkei)
40 RE: Clask Adam ter (mind)  12 sor     (cikkei)
41 RE: Korforgalom (mind)  11 sor     (cikkei)
42 RE: Abszolut rekord (mind)  10 sor     (cikkei)
43 Re: Skoda tuning (mind)  35 sor     (cikkei)
44 Legterelo (mind)  23 sor     (cikkei)
45 Re: Casco dijak (mind)  19 sor     (cikkei)
46 garazsberlet (mind)  5 sor     (cikkei)

+ - 12V- ->220V~ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

	A Conrad-nal talalsz ilyet tobbfele teljesitmennyel(Tel.:319-0250,
Html:www.conrad.hu):
		-160W: 27990.- Ft
		-220W: 33990.-
		-500W: 59990.-
		-1000W: 94990.-
		-1700W: 169990.-
Az elso harmon csak "keskeny" 220-as csatlakozohely van, az utolso ketton a
"foldelt" kinezetu kerek is. Ezek kimenete allitolag szinuszos, ami fontos,
ha nem ezek mellett dontesz, akkor nagyon figyelj arra, hogy a vasarolt
eszkoz kimenojele szinuszos legyen.

Udvozlettel:
	Kelemen Balazs
+ - Opel Kadett akksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Auto-ssok!
A kovetkezo keressel vagy inkabb kerdessel fordulok eme altalam nagyra
becsult tarsasaghoz: Meg tudna nekem mondani valaki, hogy a
tutukemhez-amely egy 1.6 i Opel Kadett- milyen akksi kell?Ugyanis a
kovetkezo tortent: Mar oreg akkumulator reven megerett a cserere, igy
gondolvan, hogy ezen  mar csak nem sporolok, elmentem a legkozelebbi
markakereskedesbe es vettem egyet annak rendje es modja szerint.Ezzel
meg nem is lenne baj, de miutan betettem es probaltam inditani alig
tekerte az oniditot.Eloszor arra gyanakodtam, hogy biztos az onindito
bronzkefei mondtak unalmasat, de megvizsgalvan nem talaltam semmi
kivetnivalot.Az akksit is megvizsgaltam de minden klappolt vele is.A
szomszed valtig allitja, hogy ez az akkumulator amit vettem az automhoz,
az nem jo, mert igaz ugyan, hogy 44Ah-s de az oninditonak allitolag nem
eleg a 210A.
Ezzel most hulyeseget mondott vagy nem ?
Van valamilyen tippetek, hogy milyen akksi lenne jo bele?
A valaszok maganban is johetnek.
u.i.
Az elozo akksim kulonben 44 Ah es 210 A-s volt.Ez az akksi csak telen
tekerte nehezen az oninditot.
Segitsegeteket elore is koszonom!
A LE legyen veletek!
Arpi
+ - motor teljesitmeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>> Az ereje varo hivatkozas nevetseges, hiszen a Fiat/Alfa, a Honda, a
>> Renault... tobb loerot hoz ki egy 1.4-es motorbol, mint a VW egy
>> 1.6-osbol. (Amikor az 1.6-os Brava mar reg 103, az Alfa 120, a Honda VTi
>> 160 loeros volt, akkor a VW 1.6-os motorja meg mindig 75 loerot
>> teljesitett, kb. ugyanakkor fogyasztas mellett.)

>Hoppsza. Neked csak a teljesitmeny szamit? Szep munka... gondolom te is
>az az embertipus vagy, aki katalogusadatok alapjan valaszt autot.
>Van ezernyi mas parametere egy motornak, ami adott esetben egy picit tobbet
>erhet, mint plusz tizenot loero.

Csak nem Te is arra gondolsz, hogy az alacsonyabb fordulaton jaro (ugyan gyenge
bb) motorok esetleg tovabb 
birjak a gyurodest? Mellesleg egy hangyanyit csendesebbek?? :))

Udv, Chipi
+ - Skoda 120.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Hello,

>> Nekem egy Skoda 120L-es kocsim van, és lenne egy-pár kérdésem.
>> 1. Hogy lehet a teljesítményét egy kicsit feljavítani?

>Skoda elad, auto vesz.

Naaaaaaaaaaa!!!!!!!!! Mondom Naaaaaaaaaaaaaaa!!!!

>> 2. Hallottam, hogy a Favorit motort bele lehet szerelni, de hogyan?

>Igen, ezt errefele is gyakran praktizaljak a fiatalok. A Favorit
>motorja siman befer, es az 55 lovaval igazi raketat kapsz :))
>A kipufogot sokan kalyhacsovel helyettesitik, amivel ujabb loeroket
>hoznak ki szegeny Skodribol. Par dolgot azert 90%-uk elfelejt,
>ilyen pl. a fek, futomu, a rozsdas kuszobot lefestik es jo.

Botsika, de nekem alapbol 60 lovas volt a 120-as Skodrim... tuning 
minden nelkul. Te is elfelejted, hogy a Skodanak_nagyon_jo_fekje_van!!!! 
Ezt volt szerencsem tobbszor tapasztalni, mikor nagy nyugati 
hiperszuper csodajarganyok alig (vagy egyaltalan nem) voltak kepesek
megallni mogottem. :(( A maga kategoriajaban a Skodanak kiemelkedoen
jo fekje van, ennek az a feltetele (de ez minden autonal igy van), hogy oda
kell ra figyelni. Fogadok neked soha a budos eletben nem volt Skodad...

Udv, Chipi alias Krisztian
+ - tükörragasztó (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia !

Használd a LOCTITE ragasztókészletet visszapillantó tükörhöz. Én a Moszkva
téren vettem a Start autósboltban öt éve. Akkor ragasztottam vissza az
elődöm által pillanatragasztóval felragasztott tükröt. Ami természetesen két
hét után leszállt.
Nekem azóta nem jött le.
Van a készletbenm egy tubus, és egy műanyag szövet. A többit a leírás
alapján csinálhatod.
Rendelési száma: 9 002010 166531

------------------------------------

Udv: Refi J
+ - Szuzuki<>Golf, Hummer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem meg ne autozzon mindenki ugy, ahogy tud. Elhiszem, hogy
Vaddiszno az M5-tel megall mogottem, ha en 160-nal fekezek egy komolyabbat,
de a Szuzuki lehet, hogy belerombol a seggembe, es akkor az mar nem csak az
o dolga. Nekem semmi bajom a Szuzukival, amig valaki megerti, hogy nem
versenyauto, de sok ember agya sajnos elszall a BONTEX felirattol, meg a
sportgyertyatol, es megfeledkezik arrol, milyen autoban ul.

Mas. Egy ismerosom osztrak haverja jon valamikor nyaron Balatonra, es
megigerte, hogy kiprobalhatjuk a Hummerjat terepen. Hat, kivancsi
leszek. Az ismeros mar ment vele (csak utas volt), es ugy jott meg,
hogy "gyerunk, lottozni, nekem kell egy ilyen". Mutatott videot, amit
belulrol vett fel, nem semmi. Azt latni, hogy jon egy bazi nagy
kidolt fa, aztan az eget latni, meg a hegyeket, orditas, kamera
ossze-vissza ugral, es a fa sehol. A videorol ugy tunik, hogy
borzalmas belul a menetzaj, de a pasi szerint az az erzes, hogy
gyakorlatilag barmin atgazolsz vele, elfeledtet mindent.
Mondjuk arra is kivancsi leszek, hogy fog a Bp-i forgalomban
boldogulni vele. He-he, kivancsi vagyok, milyen arcot fognak vagni
a mindenki mast lenezo, terepjaronak nevezett hobbiautoval kozlekedok,
ha mellejukall a pirosnal, es meghalljak a V8 brummogasat. Eleg
rohejesen nez ki ilyenkor pl. a Rav4-ban feszito
kopasz-aranylanc-szolarium-hudekemenyvagyok kombinacio.

M.


Wednesday, May 23, 2001, 3:31:53 AM, you wrote:

> Pl. ez a csuzuki-golfos vita annyira dilletans, hogy az mar gaz.
> Mindenki autozzon azzal, amivel tud es ahogy tud. Ennyi.
+ - Clark Adam ter + poen :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho!


 Ha mar igy elokerult a tema: Ti az eszak-del viszonylatban (Fo utca - Bem
Rakpart) melyik savbol szalltok be? Pentek delutanonkent, barmelyiket
is valasztottam, a masik tunt jobbnak.

Viszont nem tudtok ti semmit az igazi korforgalmakrol. 
Csak eros idegzetueknek. Szoltam idoben, ne ussetek!
Ime, a Borzalom :
 
         http://mtc.irisz.hu/poen/korforg1.jpg
         http://mtc.irisz.hu/poen/korforg2.jpg

Majus 1-tol uj kovetelmenyek vannak a rutinvizsgan:

         http://mtc.irisz.hu/poen/Einparke.mpg


Leto
+ - cd Lacinak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Laci!

Szerintem nem érdemes kidobnod a gyári
rádiódat, ha van cd csatlakozó rajta akkor 
egy cd tárral hozzá lehet dobni a cd-t.
Így lesz magnód, cd-d, rádiód egyszerre.
Sok sikert!

Üdv:
3P
+ - nagyon szeretnem ha kuldenetek olyan internet cimeket (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ahol autoskepek vannak
kosz :)
+ - ELADO Mitsubishi Colt GLi 1,3 '93 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy baratomnal eladova valt ez a kocsi.... Hatha valakit erdekel!?

Elado egy 93' evvegi magyarorszagon vasarolt piros szinu Mitsubishi Colt.
- 1,3 cm3 , 12 szelepes 75LE-s motor (hengerenkenti befecsk.)
- 100e km-el, masodik tulajtol kituno allapotban
- szervokormany, allithato vezetoules es kormany, autoradio  (4 hangszoro)
- FRISS MUSZAKI !!!!!    

IRANYAR: 1250 e

Az auto Zamardiban van. ( Siofok mellett )

Erdeklodni:  20/9-512-925    Horvath Gabor

Koszi, hogy elolvastad!

Udv!   GAbbi BAbbi
+ - Re: Korforgalom - KRESZ nelkul ez se megy... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta, 2001. 05. 22, 21:53:07 +0000-kor kelt leveleben:

> Valamelyik mostani (marciusi) francia autosujsagban olvastam:
> mostantol a 2 savos korforgalmak belso savjat azok vehetik igenybe,
> akik tulmennek a kor felen (tehat valamennyire "balra kanyarodnak").
> Kulonben csak a kulso sav dukal. Ezt egyebkent teljesen logikusnak
> tartom; ezt a szabalyt egyebkent a GYAKORLAT alapjan iktattak
> torvenybe.

Gondolom Te is alltal mar (talan) avilag legnagyobb korforgalmanak
kozepen es csodalkoztal azon, hogy szinte csak a turistak okoznak
balesetet. A parizsi Nagy Diadaliv tererol (Etoile?) van szo, ami ha jol
emlekszem 8 savos es 8 ut torkoll bele. Magyar szemmel nezve is peldas
a rend rajta. Pedig a francia soforokrol megvan a velemenyem.
Egyszeruen keptelen voltam (gyalogoskent) rajonni arra (volt ra par
hetem), hogy mikor mennek at a piroson es mikor alldogalnak zoldnel.
Van erre valami "keplet" odakinn? Merthogy a helybeli gyalogosok sose
tevesztettek el, en meg majdnem mindig. Megszoktam. ha nekem zold,
mehetek. Parizsban ez nem mindig jon ossze...

-- 
Udv				SaGa
  SANDOR Gabor > a magyar TeamOS/2 tagja
gpg key fingerprint = 6D88 35BB 4607 F533 7419  210A 27F9 7270 0410 A7FA
+ - Re: meg mindig korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta, 2001. 05. 22, 18:03:07 +0000-kor kelt leveleb
en:
> >Mar masodszor emlited ezt, mint szempontot. Nem ertem.
> >Miert kell a
> >korforgalomba behajtonak indexelni? Nem valtoztat
> >utiranyt, sem
> >savot... Ugyanugy, ahogy a kanyargos uton sem indexelunk.
> >A korforgalom elhagyasakor kell, de behajtaskor?
> 
> Szerintem behajttaskor is kel indexelni, minthogy akkor is
> indexelsz, mikor van egy kotelezo haladasi irany tabla
> jobbra, es te arra kanyarodsz... Es miben kulonbozik a
> korforgalomba behajtas a korforgalombol valo kihajtastol?

Ismet nem ertem. (szivesen kerdeznem: hogyan kaptal jogsit, ha nem
erzed a kulonbsegeket, de inkabb nem teszem) Ha a "kotelezo haladasi
irany jobbra" tabla van kiteve, akkor ismetcsak nem kell indexelni,
mert csak arra haladhatsz tovabb. Ha Toled jobbra van egy kotelezo
haladasi irany tabla (a keresztezodes jobbra meno utcajaban), de ettol
Te meg mehetnel akar elore, akar balra, akkor kell indexelni, de ha
semmi mas lehetoseg nincs a tovabbhaladasra, akkor nem. A behajtas es
kihajtas a korforgalombol, ket kulonbozo szitu. Befele egyszeruen nincs
mas valasztasod: bemesz, jobbra fordulva (angliusoknal balra). Kifele
mar mehetsz tovabb korben (es ekkor nem indexelsz balra), vagy ki mesz
az elso kiagazon. Ekkor indexelsz jobbra.

Ha jol olvasom, akkor a Kresz is nekem ad igazat mar. Gondolom pont
azert kellett kiemelten foglalkozni a dologgal, mert meg szokatlan a
korforgalom. Ahogy sok minden egyeb szabaly azoknak, akik meg nem
eleg rutinosak...

> Tevedsz. Alapvetoen nem a korforgalommal van bajom, hanem
> azokkal, ahol ertelmetlenul vannak kiepitve. Jartal mar a
> Budaorsi Ikea, Auchan es kornyeken???? Mert ha igen, akkor
> az az amire nem lehet azt mondani, hogy normailisan van
> megcsinalva. Az ilyenektol forr fel igazan az agyam!

Jartam. Szerintem jo az ott. Sot a M7 folotti hidakbol gyartott
korforgalom se rossz, bar ez mar kisse extrem megoldas. En meg
emlekszem a regi hhidrol lehajtva Budaors fele, mivel jart az elso
keresztezodesen athajtani...

-- 
udv				SaGa
  SANDOR Gabor > a magyar TeamOS/2 tagja
gpg key fingerprint = 6D88 35BB 4607 F533 7419  210A 27F9 7270 0410 A7FA
+ - Biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, szia Antal Attila!

En is mar sokat nezegettem, szamolgattam buszbol, villamosbol, hogy hanyan
vannak bekotve. Az arany tenyleg megdobbento!!! Jo eset, ha minden harmadik
autos bekoti magat. (taxis, rendor, fuvarozo nem jatszik).
A kollegaim jo resze is hasonloan (nem) cselekszik. Elmondasuk szerint
veszelyesebb bekotni az ovet, mert pl. neheziti a menekulest az autobol.
Erre a velemenyem a kovetkezo: tegyuk fel, hogy regebbi tipusban ul az
aldozat, ahol utkozes utan nincs automatikus ovkikapcsolas. Ekkor kigyullad
az auto, o pedig iszonyatosan idegesen keresgeli a kioldo gombot, panikban,
es kozben belesul a karosszeriaba... De kerdezem en, mekkora eselye van
ennek, illetve mekkora annak a valoszinusege, hogy az ov miatt nem repul ki
az autobol az aszfaltra??? Es itt jon a statisztika szerepe. Mert teny es
valo, hogy bizonyos esetekben az ov kikapcsoltan jobb lenne, de TOBBNYIRE,
statisztikai alapon jobb, ha be vagyunk kapcsolva.

Magyarul, egy esetleges utkozes eseten nagyobb eselyunk van arra, hogy
egezsegesen megusszuk a balesetet, ha be van kapcsolva az ov.

Mas a tortenet, ha legzsak is van az autoban. Ekkor kimondottan
eletveszelyes az ovet nem bekapcsolni. Persze aki szereti a nyaktorest ...
:-?

Mas szoval az emberi ostobasagnak nincsen hatara... Ha csak azt nezzuk, hogy
mindenhonnan azt harsogjak: OVET BEKOTNI ! Nem hinnem, hogy csak azert, hogy
noveljek az aldozatok szamat...

Nektek mi a velemenyetek?

Udv:
Szekely Balazs
http://global.autoindex.hu/

UI:
Tud valaki mondani valamit az alufelni elonyeirol (azon kivul, hogy szep)?!
Tudtok valami jo helyet, ahol szep felniket lehet nezni? 14-es kellene,
Thaliahoz. Nagyon gondolkodom gyari Renault felniken, de ennek db-ja 31000,
es lehet, hogy ennyiert mar lehet jobbat is kapni.
Tudtok segiteni? (Maganba is johet!)
Kosz
+ - Re: Renault Laguna inditokartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"DJ Tiszy" >
>Pofatlan modon megszolitva ereztem magam :-))
Vajon miert ? :-)

>** 3 felszer. szinten (Authentique, Dynamique, Expression) gombokkal
>mukodik (2 gomb van)
>** 2 felszer. szinten (Privilege, Initiale) gombokkal VAGY
>automatikusan mukodik (a 3. gomb: AUTO feliratu)
Szoval megis gombok vannak ?
Az auto gomb micsoda ?
En ugy ertelmeztem, hogy nincs gomb, csak az ember odasetal a
kocsihoz, es ha nala van a kartya, akkor a kilincs meghuzasara nyit
a central, ha nincs kartya a kozelben, akkor nem. Ezutan elohuzza a
zsebebol a kartyat, bedugja ahova kell, majd megnyomva az inditogombot
elkezd duruzsolni a motor.

Ezzel szemben az angol biztositok ezt nem fogadtak el, es ugyanugy
kartya van, de automatikusan nem nyit a kocsi, hanem gombok vannak a
kartyan (az inditas ugyanugy muxik itt is).

Ezek szerint otthon is gombokkal aruljak (vagy en ertelmeztem vmit
felre) ?

A'kos
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1115 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>>Tud-e valaki olyan keszulekrol, ami szivargyujtobol >uztemeltetheto,
>>220 V-ot csinal es a kulonfele toltok igy uzemeletethetoek rola?
Termeszetesen :-))) Ebbol is ket fajta letezik. Egy gyengebb es egy erosebb
kivitel.
Engem is erdekelne egy kb arajanlat (csak hogy kepben legyek, hogy mennyi
ha megkivannam :-) )

> Felado :  [Hungary]
>Nevetni fogsz. Lattam mar ilyet tobb, 18 even felulieknek szolo
>filmen.  Igaz. hogy csak a motorhazteto egy par tenyernyi helye
>lett gyonyoruen polirozva.
Szelvedorol volt szo :-)

> Felado :  [Hungary]
>Azt hiszem, erre a kerdesre kevesen tudunk valaszolni, mivel ahhoz tul
>ritkan jarunk Ferrarival es Morgannal :-((((((((((((((((((((
Jo, a pelda sarkitott, meg ha valos is :-)
Viszont itt eleg sokan jarnak tobb autoval, az o velemenyukre voltam
kivancsi.
(de valaszoltal is ra :-) )

> Felado : Fekete Zoltan
> E-mail :  [Romania]
>Van valakinek kepe arrol az uj Saab motorrol amelyiknek valtoztathato
>a suritesi aranya?
Tovabbvinnem a szalat. Tudja vki, hogy mikor jon ki a 9.3-as ilyen motorral
?
(kezdjem mar most fuzni asszonyt, vagy raerek meg :-) )

> Felado :  [Hungary]
>En nem szoktam indexelni, amikor bemegyek a korforgalomba. Szerintem
>nem is kell, mivel az adott helyzetben nem lehet masfele (szamalyosan)
>menni.
Akkor elmondanam az angol kresz ide vonatkozo reszet (ezt nagyon bevagtam,
mert emiatt vagtak ki eloszor a vizsgarol :-( )
ha korforgalomban az elso kijaraton akarsz kimenni, akkor index balra (ne
feledjuk a baloldali kozlekedest :-) ), ha az utolson, akkor index jobbra,
majd a kinezett kijarat elotti kijarat elhagyasa _utan_ index balra.
Ha barhol mashol, akkor nincs index, elenben a kinezett kijarat elotti
kijarat elhagyasa utan index balra.
Savvalasztas: ha az utolso kijaratot nezted ki, akkor a jobboldali savot
kell hasznalni, es miutan balra elkezdesz indexelni, azutan lehet
kisorolni.
Ha az elso kijaratot veszed celba, akkorertelemszeruen a baloldali sav a
tied.
Minden egyeb esetben a kozepso savot kell hasznalni, ha az nincs, akkor a
balsot.
(persze felfestes ezt a rendet megvaltoztathatja)
Az angolok ezt meg tovabb fokozzak dupla, tripla...otos korforgalommal,
ahol
tobb korforgalom van egybeepitve. Bebizonyitottak, hogy ezeknek forgalom
csokkento hatasuk van (persze mert aki tudja elkeruli oket :-) )

> Felado :  [Hungary]
>> Kiveve a csucsforgalomban, amikor a bunkoja beall a
>> korforgalomba, es attol kezdve nem lehet a nem bedugult
>> iranyba sem fordulni. (ha nem hiszed, lefilmezem neked :-) )
>Ez magyar sajatsag.  Turelmetlenseg + bunkosag + a
>szankcionalas hianya...
Ez kivetelesen Oxfordtol 10 merfoldre van :-) A tobbi stimmel :-)

> Felado :  [Hungary]
>a korforgalom mar kozeptavon is sokkal olcsobb, mint a lampas
>keresztezodes, amit raadasul szinkronizalni is kell a tobbi
>keresztezodessel (a megmentett embereleteket es elkerult anyagi kart
>nem is forintositva).
>Aki ismeri Nagy-Britanniat vagy Franciaorszagot, tudja, mirol
>beszelek.
Ez jogos, de az angolok "kisse" tulzasba viszik.
pl: tesco tolunk gyalog 10 perc (babakocsit tolva :-) ), 4 korforgalom !
Azert ez mar ko'ros :-)

>Korforgalomba befele menet hulyeseg indexelni [bocsanat, iranyjelzot
>hasznalni :) ], mivel nem valoszinu, hogy balra fordul az ember [tudom, a
>jobbkormanyosok]. Erre 2 ev huzavona utan a germanok is rajottek, es iden
>feb. 1.-jetol csak korforgalombol kifele kell (es szabad) indexelni,
Es honnan tudod, hogy az elso, vagy az utolso kijaraton megy ki ?

> Felado :  [International]
>Errol eszembe jutott, hogy Nagy-Brittaniaban, ha beersz a korforgalomba az
>indexet a korforgalom elhagyasanak iranyaban rakod ki. Magyaran, ha a
>belepeshez kepest balra kanyarodsz, akkor balra indexelsz, ha jobbra mesz
ki
>jobbra indexelsz. Ez azert is okossag, mert minek indexelne az ember
>kotelezo haladasi iranynal? Egyebkent a Szigeten sokkal kooperativabban
>vezetnek (jatekelmelet rocks :o)), ezert van, hogy ott haromsavos
>korforgalomban 7 lejarattal sem mennek egymasba.
Ennek ellenere az indexet az autosok 85%-a nem a kresz szerint hasznalja,
es
a fraszt hozzak ram amikor megeloznek a korforgalomban :-).

A'kos
+ - tukor visszaragasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Termeszetesen eljutottam oda, hogy nekem is leesett a kozepso tukrom!

Szervusz Gyimi !
En az Auto-Fort vaci uti uzleteben vettem egy pont erre a celra
szolgalo lapkat. Ket oldala ontapados, kozepen egy vekony, 
par tized mm-es rugalmas anyag. A szelvedo uvege es a tukor 
talpa kozott elnyeli a vibraciot. Itt van a kutya eltemetve.
Merete pont akkora mint az Escortom tukrenek talpa. 
Eredetileg is ezzel volt ragasztva. 100 Ft-os kategoria.

--
Meszaros Geza
+ - INWS - science, society, activism, culture, nature, lov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)


+ - Re:va: korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Jo moka meg a "vedjuk ki a rosszul megvalasztott iven kanyarodo
> szomszedunkat a Margit-hid kozepen" cimu mutatvany.
> Na ezt ki, hogyan csinalja ? Csak par tippet tomoren. Had okuljunk.

Pl. en Land Cruiserben ulok... :)
(a tuja nagyobb, de az nem kanyarodik rossz iven :)

Udv: 
-- 
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - Re:Magyar Rally Bajnoksag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tudna nekem valaki segiteni abban, hogy hol talalok infot a hazai
> rally bajnoksagrol?

Rally-ugyben ajanlom a http://www.duen.hu/ lapot.

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - korf.,legterelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Kocsisok.

Marky:
Igy utolag visszaolvasva a levelem valoban egy kicsit eros lett a vege,
amiert utolagosan is elnezest.Nem is ellened szolt, hanem a sok marha
miatt lettem kicsit ingerult.
Megaztan nekem is szokott lenni szerencsem. :-))

Legterelo ablakra:
Az enyemen van, igy vettem, szvsz valamivel kisebb a huzat nyaron, de
inkabb tavasszal-
osszel latom a hasznat, foleg esoben.Jon a levego, de nem esik be az
eso.
+ - Legterelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Tafi kerdezte:
> Legterelo oldalablakon: tapasztalot szeretnek, hogy ez jo-e 
> valamire, vagy inkabb placebo hatas. Nyaron lehet vele ugy 
> szelloztetni, hogy a huzat ne vigye ki az emberfia fejet az autobol?

Nalam talan a huzat elleni vedelem a kisebb elony, bar ha ugy engeded 
le az ablakot, hogy a felso ele essen egybe a legterelo also elevel, 
akkor nincs huzat, de nem tul sok levego jon igy be.
Amire viszont a fenti formacioban nagyon bejott: amikor esoben 
szeretnek levegot kapni az ablakon keresztul. A felul befele hajlo 
oldalu mai autoknal esoben ablakot leengedni enelkul nem lehet, mert 
rogton belul is folyik a le.
Nekem raadasul tetszik is, ugyhogy a magam reszerol jonak tartom.

Udv,
RViktor
+ - Re: korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Krisztian irta:
> Szerintem behajttaskor is kel indexelni, minthogy akkor is
> indexelsz, mikor van egy kotelezo haladasi irany tabla
> jobbra, es te arra kanyarodsz...
Mar miert kellene akkor indexelnem amikor egy kanyarodo savban
kanyarodom? Vilagosits mar fel... Akkor is indexelnem kene amikor az
ut jobbra kanyarodik? (Mostanaban van erre hajlam, pl. a Clark
Adam ter utan, a Batthyany ter fele szoktam ilyet latni amikor kikanyarodik az 
ut a
villamossin melle, eloszor jobbra indexel aztan balra).

> Es miben kulonbozik a
> korforgalomba behajtas a korforgalombol valo kihajtastol?
Abban, hogy amikor a korforgalmat elhagyod iranyt valtoztatsz, nem
mesz tovabb egyenesen (gy.k. korben) hanem kihajtasz jobbra. Vagyis
iranyt valtoztatsz....Amikor behajtasz, van egy kot. haladasi iranyod.


  
Tovabbi minden jot,

 Mark                          mailto:
+ - Saab fogyi, legyvakaras-aquaplaning, korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ugy veszem eszre, paran fennakadtak a hangsulyosan tulfogalmazott
megjegyzesemen. Kozben levelezzuk az ugyet maganban is, de aki ismer, (vagy
legalabb olvassa a hozzaszolasaimat)tudja, hogy nem a "secret001" (vagy
hogy hivtak a glofoscsavot) stilust kepviselem, ezert nem is tartottam
attol, hogy komolyan veszik. Foleg, hogy a 4 (?) bekezdesbol mindossze 1/2
volt ilyen hangnemu, a tobbi pedig (legalabbis szerintem) kimondottan
tanacsado, konstruktiv jellegu volt. AZT megsem vette eszre senki... :(

A bogarmosasrol. A Bora feher, es kb egy honapig csak az eso mosta. Elorol
nem lattam (orral allok be a parkoloba, melygarazsba, mindenhova), az egesz
meg nem tunt hatvanyozottan retkesnek. Aztan elvittem  a mosoba, ahol az
egesz kocsi ragyogo tiszta lett, az elejen viszont minden ott maradt. Volt
jopar 3-400km-es tura, ami alatt volt ideje odaegni a hulye bogaraknak,
140-150 korul mar szarit a szel. Kovetkezo alkalommal mar rutinosabb
voltam: a benzinkutnal toltopisztoly bedug, majd rohanas elore es az
ajanlott necchalos ablakmoso izevel eloaztatas bo vizzel. Utana be a gepi
mosoba, aktiv hab, teljes mosas, wax. Ettol a bogarak kb 1/3-a tunt el az
elejerol es a tukrokrol. Penteken autozas elobb a porviharban (Babolna
kornyeken nappali sotetseg, 50-60km/h sebesseggel a 2 sav teljes beautozasa
a szellokesek miatt, kodlampa, stb.), majd a felhoszakadasban ui
sebesseggel.

Ez jo volt, mert amikor csillapodott az eso, kiprobalhattam az aquaplanning
jelenseget a kamionok csapaiban. kb 5cm mely viz, 90-100km/h sebesseg. Egy
darabig nagy zaj (ahogy a viz veri a sarvedo belsejet), majd egyszer csak
motor felporges szakaszosan, majd folyamatosan. Sokan azt hiszik, mar eltek
at aquaplaningot, pedig csak nagy tocsan hajtottak keresztul. Amikor a
jelenseg letrejon, az a havon-jegen autozashoz hasonlatos, hiszen gazadasra
a motor felporog, a sebesseg viszont nem valtozik.

Szoval felaztak a bogarak. Masnap (egesz ejszakas eso utan) magasnyomasu
mosoval gyilkolas, majd minden letezo konyhai mosogatoszer kiprobalasa,
osszes korom elvakaraszasa utan vegre tiszta a kocsi eleje. Parades kocsis
voltam, eskuvoi auto lett a kocsi. Az eskuvo 40km-rel arrebb, mire
odaerunk, ujra tiszta bogar a kocsi. Vizesrongy, azonnal lemosni a dogoket.
Frissen sikerult... Milyen lehet egy Ferrarira szaradt bogar?

Korforgalom. Tanult kozlekedesbiztonsagi szakertokent (nem rohog! tenyleg
igy van) tobb celt is megvalosulni latok a korforgalommal:
1. a legegyszerubb, leguzembiztosabb interaktiv forgalomszabalyozo
berendezes. Nincs az a lampaprogramozas, ami jobban lekovetne az
iranyonkent es idoszakonkent valtozo forgalmat. (Gyorben 82-es ut
(Gyor-Veszprem) es a varos egyik foutjanak (a legnagyobb lakotelep es a
Plaza kozott) keresztezodese (Esso kutnal, ha ismeri valaki)). MInden
iranyt egyforma prioritassal kezel, nem kell telezold, nem kell kulon sav
minden iranyba, nem kell bonyolult vezerloprogram, vagy valamelyik
kanyarodo irany korlatozasa.
2. Megtori a forgalom tempojat, ami ugyancsak fontos lehet egy orszagos
fout (3, 4, 5, 8, ahol eddig jartam) varosi bevezetojen. Mindenki
versenyez, a varosnal altalaban duplazodnak a savok. A jonep ahelyett, hogy
lassulna a varosba erve meg ratesz egy lapattal, hiszen van egy kis hely.
Aki ott el, az meg dogoljon meg...(?) A korforg. elott viszont muszaj
lefekezni, es az addig 100zal robogo sor nem gyorsul vissza annyira, igy a
varosba mar egy csillapitott tempoval er a kocsisor. (5os ut Kecskemet
elott)
3. Lehetoseget ad a forgalom tenyleges megallitasa nelkul is a mellekutak
bekotesere. Egy nagyforgalmu foutra szinte lehetetlen balra nagy ivben
felkanyarodni meg szemelyautoval is, hat meg busszal, kamionnal. A korfori
lehetoseget ad ezeknek is. Kulonosen fontos ez ott, ahol nagy es megnagyobb
forgalmu utakat kell osszehozni. (84-es és 86-os utak keresztezodese
(Gyor-Szombathely es Sopron-Balaton)
4. Mivel mindenki lelassit benne, az esetleges utkozes is csak koccanas,
nem pedig egy 100zal robogo kamion es egy Daewoo Tico utkozese (elo pelda:
nincs korforgalom az 1es ut gyori bevezetesen, ahol meg tart az autopalyas
lendulet, az Audi-tol jovo kb 6000 ember (muszakonkent mondjuk 2000)
kenytelen eletet reszkirozva balra nagy ivben felkanyarodni a foutra. Neha
nem sikerul, bar a Scania vs Tico jatekban nem a Tico-s volt a hulye, ot
csak meglokte egy veszelyesen kanyarodo auto... 2 halott)

A korforgalomnak vannak persze hatranyai is:
1. Tulmeretes szerelvennyel, spec. szallitmannyal soxor lehetetlen
athajtani rajta, marpedig ilyen szallitmanyok azert neha csak.csak utaznak.
2. Mo-on meg nem tudjak hasznalni a nagy atmerojueket sem. Egyreszt aki
bent van, nem mindig tudja, hogy elsobbsege van, masreszt aki befele menne,
nem tudja, hogy aki bent van, az sem gyorsabb, mint a bekanyarodo. Soxor
latom, hogy a mazsola addig all a kor elott, mig az TELJESEN ki nem urul,
jollehet az ujakat ugy alakitjak ki, hogy a bekanyarodo jobbos iv sugara
kozel azonos a teljes kor balos sugaraval, azaz batran be lehet barki ele
is fordulni, ugysem gyorsabb nalam.
3. A tobbsavos korforgalmat en nem tartom celszerunek, ugysem alakul ki
benne parhuzamos kozlekedes, mindenki megy jobbra-balra, keresztul-kasul...
4. Nincs belole eleg. En tuti tennek az M1-es lehajtojahoz a 81es (Papa
fele, a Metronal) es a 85-os foutnal (Sopron fele) is. Itt az utpalya
szelessege mar boven adott,szinte csak a kort kellene felrajzolni, es maris
nem keletkezne 1-2 evente egy-egy ujabb viraggal diszitett kereszt  a
padkan.

Uff
Fogash

+ - Re: Fektarcsa felszab., befecskendezes beall. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1115-ban irta :

>3. hangszoro-javitas: elso ajtoimban talalhato, gyarilag meregdraga
>hangfalaim kifekudtek anyagfaradasra hivatkozva, allitolag letezik
>olyan muvelet, hogy "membranszel-csere". Zaroformula a szokasos.


Aubeck Ferenc
Muzeum korut 19.

Az Astoria es a Kalvin ter kozott, a Kalvin ter fele menve a jobb
oldalon volt egy kapualjban.

Szemelyesen meg nem probaltam, de csak jokat hallottam rola tobb
helyrol is.



Udvozlettel: Attila (MrGrey)
................................
Mailto: 
+ - Re[2]: Karburator javitokeszlet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

A AUTO 1114-ban irta Do:ro:gdi Andra's >:
>Az lenne a kerdesem hogy a magasabb benzinszint az uszohazban
>lehet-e okozoja a megnovekedett fogyasztasnak? Ugyanis a felujito
>keszlet tuszelepe kisebb (alacsonyabb) a reginel. Most beraktam meg
>egy alatetet ala, igy kb. akkora mint a regi, varhato-e hogy
visszaall
>a normal fogyasztasom?

Ha a fuvokak ujak akkor a magas szint miatt is nohet a fogyasztas. A
legjobban ugy tudod beallitani, hogy minden nap egy kicsit lejjebb
veszed es amikor mar erzed, hogy nem huz a kocsi olyan helyeken ahol
maskor siman ment akkor egy kicsit megemeled. Vigyazz a szivatora is,
hogy nyisson rendesen mert ez nagy katasztrofakhoz vezethet. En is
megjartam vele, ki kellett cserelnem a vadiuj olajat mert a szivato
nem nyitott es megtelt az olaj benzinnel.

--
Minden jot, Fekete Zoltan             mailto:
+ - Re: Skoda tuning*** HIX AUTO *** #1115 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: Skoda tuning ( 40 sor )
> Idopont: Tue May 22 07:43:18 CEST 2001 AUTO #1115
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> A legutobbi eset, hogy a halalra tuningolt 56,317 loeros Skoda
> a sok tuningtol olyan bekepzelt lett, hogy azt mondta, neki 3 kerek
> is eleg es a 90 fokos balkanyarban kiszakadt a bal hatso kerek.

Ugyan mar, egy tuningtol igazan bekepzelt Skodanak 90 fokos balkanyarban le
sem er a bal hatso kereke a foldre! De miert pont _bal_kanyarban a _bal_
hatso?

udv, Akos
+ - Re: Punto vs. Fabia*** HIX AUTO *** #1115 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Punto vs. Fabia ( 20 sor )
> Idopont: Tue May 22 23:03:19 CEST 2001 AUTO #1115
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Hoppsza. Neked csak a teljesitmeny szamit? Szep munka... gondolom te is
> az az embertipus vagy, aki katalogusadatok alapjan valaszt autot.
> Van ezernyi mas parametere egy motornak, ami adott esetben egy picit
> tobbet erhet, mint plusz tizenot loero.

Bizony! Amikor az Octaviat vettuk, kiprobaltam mindket 1.6-ost. Vegul is az
1.6/101 LE mellett dontottunk, de ha inkabb varosban hasznalnank, akkor az
1.6/75 LE lett volna, mert sokkal kellemesebb, nyomatekosabb a motor,
viszont a masiknak komoly ereje van 3000 1/perc felett. Oszinten szolva egy
1.2/82 LE-s motor gondolatatol a hideg kiraz.

udv,Akos
+ - Re: Re. 12V -> 220V ~ , Dunaszerdahely*** HIX AUTO *** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re. 12V -> 220V ~ , Dunaszerdahely ( 39 sor )
> Idopont: Tue May 22 22:53:07 CEST 2001 AUTO #1115
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>>Tud-e valaki olyan keszulekrol, ami szivargyujtobol >uztemeltetheto,
>>220 V-ot csinal es a kulonfele toltok igy uzemeletethetoek rola?
>>Talalkoztatok mar ilyennel?

Nemetorszagban vettem a Conradnal 120 W-osat 125 DEM-ert masfel eve.

Akos
+ - Re: va: tablazas*** HIX AUTO *** #1115 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: va: tablazas  ( 9 sor )
> Idopont: Tue May 22 09:23:36 CEST 2001 AUTO #1115
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>> sokan ketkedve fogadtak, pedig igaz --> a
>> sebessegkorlatozasnak FOKOZATOSNAK kell lenni,
>> mikozben az leptek nem lehet > 20 km/h.
> OK elhisszuk. Nem akarok vitazni.
> Nyomd ide a pontos forrast.
> Az aktualis CD jogtarban vadasztam, de nem talaltam.
> Vagy nincs, vagy en vagyok a batyu. Segits !

Csak egy velemeny: ha igaz, akkor az orszag szinte osszes telepulestablaja
elott meg kellene jelennie egy 70, vagy egy 60 tablanak. Ugye nalatok sincs?
Nyugaton 30 a lepcso, igy a hazai 90 --> 50 mar erdekesnek tunik. Nemeteknel
a 100-as fout es az 50-es faluhatar kozott mindig van egy 70-es tabla.

udv,Akos
+ - Re: Sebessegkorlatozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akkor mi van a 85-or uton derult egbol 30-as tablakkal?

SzaboZE

> A kolleganak igaza volt! Raakadtam egy rendeletre a kozuti jelzesek
> elhelyezeserol, amelyben szerepel, hogy a sebessegkorlatozas legfeljebb 20
> km/h merteku lehet (nyilvan egy lepesben). Ez nem jelenti azt, hogy az
+ - Re: Karburator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szerintem erdemes lenne kimosatni a benzintartalyt. Koszos lehet az alja
vagy viz rekedt az aljan. A benzinszurot cserelted? Nekem volt ilyen gondom,
akkor a benzintank kimosasa volt a megoldas.

SzaboZE

> A problemam a kovetkezo:  10 eves Marutim karbija ugy 4-6-8 hetente
eltomodik ,
>  legalabb is alapjaraton + felig kihuzott szivatoval is leall, es
menetkozben
> rangat ha vissza veszem a gazt. Ilyenkor szerviz ( idaig
+ - ClarkA., korf., Margit-hid, harisnya, rally, stb. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

> : De a Clark Adam teren ...
> Errol jut eszembe, hova tunt onnan a nullas kilometerko? 
> Vagy nem is ott van? ;-)
De, arrafele, asszem a Siklo allomasa kornyeken, a varfal mellett...
Ha jol emlekszem...  ;-))

> >De a Clark Adam teren az a'l-korforgalom es a gyonyoru
> >viragagyas helyett szvsz sokkal jobb lenne egy lampas 
> >megoldas,  
> Egyetlen szepseghibaja van a dolognak... tudod miert van
> ott az a viragagyas?? Mert ott futnak ossze az ut alatt a
> lanchid tartoszerkezetei, amin nem praktikus, ha ekkora
> forgalom megy keresztul... :))) Mas baj nincs...
Ha' de magan a hidon is atmegy az a nagy forgalom... ;-))
Komolyra forditva: tenyleg nem lehet ugy megoldani, hogy ut 
atmehessen folotte...?
Nem ertek hozza, azert kerdezem...

> Tulajdonkeppen az a jo megoldas, ami most van, csak tudni
> kellene emberi modon kozlekedni...
Igen. Egy lehetoseg: pl. Budarol jovet lerakni az autot a Delinel, 
a Batthany-n es metroval menni be a belvarosba...   ;-))))

> Tevedsz. Alapvetoen nem a korforgalommal van bajom, 
Nekem sem!!   

> hanem azokkal, ahol ertelmetlenul vannak kiepitve. 
Ha pl. tul kicsi...

> ...Ha nincs a korben senki, minimalis lassitassal tovabb lehet 
> haladni. 
Nem igaz!   A legtobb korforgalomban nagyon le kell lassitani,
vissza kell valtani kettesbe!!!    Mert tul kicsi a kor atmeroje...
Normalis keresztezodesben eleg lenne harmasba rakni...
Ez nem "minimalis lassitas", 
hanem egy olyan "akadaly", aminek nagyon nem orulok...

> Jo moka meg a "vedjuk ki a rosszul megvalasztott iven 
> kanyarodo szomszedunkat a Margit-hid kozepen" cimu 
> mutatvany. Na ezt ki, hogyan csinalja ? Csak par tippet 
> tomoren. Had okuljunk.
Mindig a belso savban megyek...  A villamossinre lehet 
menekulni, ha kell... (a szelso savnak csak a vasperemes 
jardaszegely marad). Es elkepesztoen sokszor kell: harombol 
ket autos Pestrol Budara menet a kulso savban haladva
legalabb 40 centit nyesi a kanyart, azaz athuzza a belso savba,
ahelyett, hogy lelassitana es tartana' a savot. Kozben persze 
fingja nincs, hogy vajon a belso savban halado keszul-e erre v. 
sem...
Ezert igyekszem nem is hagyni magam mellett senkit. Ha pedig 
muszaj, akkor is irany felig a villamossin... Teszek ra, hogy 
elvileg nem szabalyos, a biztonsag fontosabb. 

> > Na arra kivancs lennek, hogy hogyan csinalnad ezt meg
> > hasznalatban levo harisnyaval :-)
> Nevetni fogsz. Lattam mar ilyet tobb, 18 even felulieknek 
> szolo filmen.  Igaz. hogy csak a motorhazteto egy par 
> tenyernyi helye lett gyonyoruen polirozva.
;-)))))))))))))))))))

>  Tudna nekem valaki segiteni abban, hogy hol talalok infot a 
> hazai rally bajnoksagrol? a www.rally.hu -n nem sok anyag van 
> a 2001-es kiirasrol :-((  Az erdekelne, hogy mikor es hol lesznek 
> meg futamok. 
www.duen.hu

> ...Ez nem jelenti azt, hogy az autoutra kitett 80-as tabla mostantol 
> 90-nek szamit, hanem csak azt, hogy illene lecserelni.
Ha indokolt...

> ...mai allaspont szerint a forgalom konnyitese vonzza, noveli 
> a forgalmat az adott uton (nemreg hangzott el mediaban olyan
> otlet, hogy a Rakoczi utat is 1 savositani kellene, az majd
> csokkentene a pesti forgalmat...
Ez a felujitas reven megvalosult otlet.  Lehet, hogy a forgalmat 
csokkentette, de a DUGOT nem!

> Ne feledjetek: az emberek meg BALRA NAGYIVBEN sem 
> tudnak rendesen kanyarodni, ...
Sokan kozuluk egesz egyszeruen LUSTA tekerni a kormanyt,
ezert nyesi az ivet (ahelyett, hogy a keresztezodes kozepet 
kerulne' meg...).  
Ugyanezt tapasztalom nagyon sok autosnal, mikor siman 
jobbra (balra) kanyarodnak:  fek, jobbra (balra) index (mar a 
sorrend se jo, elobb indexelni kellene...;-) ), aztan kormany 
BALRA (JOBBRA) huz, majd az ezaltal keletkezett nagyobb 
iven fordul jobbra (balra)...  a marhaja lusta tekerni a kormanyt!
Nagggyon utalom az ilyet.!!!

Udv

Andras
+ - Re: Sebessegkorlatozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Szerintem ez is csak azt jelenti, hogy nem lehet 100-rol 50-re egy lepesben
csokkenteni a sebesseget, hanem pl. 100-80-60-50.
KI

"Kaczmarek Edvard | Helyes cim: edk KUKAC c3.hu"
> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
> A kolleganak igaza volt! Raakadtam egy rendeletre a kozuti jelzesek
> elhelyezeserol, amelyben szerepel, hogy a sebessegkorlatozas legfeljebb 20
> km/h merteku lehet (nyilvan egy lepesben). Ez nem jelenti azt, hogy az
> autoutra kitett 80-as tabla mostantol 90-nek szamit, hanem csak azt, hogy
> illene lecserelni.
>
>
>   Ed
>
>  Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
>  I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
>
+ - Re: korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Tenyleg jol johet, csak jo eros legyen a disz kooszlop a kozepen !:)))))
KI
> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
> Halihaw mindenki!
.......
 ok. rendben. Jon a kovetkezo falu hat a lada bizony benn a korfog kellos
> kozepen felcsavarodva a disz kooszlopra elotte alig egy 5 centis
> feknyom. Most kepzeljetek el hogy ilyen tuti jo reflexekkel (pia exstazi
.......
> Szoval jol johet egy korforgalom ha jol van megtervezve es foleg jo
> helyre.
>
>
>
> Udv Shake
>
+ - Jatek a Margit hidon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Mgeza javaslata:
>>>
Jo moka meg a "vedjuk ki a rosszul megvalasztott iven kanyarodo
szomszedunkat a Margit-hid kozepen" cimu mutatvany.
Na ezt ki, hogyan csinalja ? Csak par tippet tomoren. Had okuljunk.


Nagyon jo javaslat!!

Miutan nekem meg van ugyis repedve az elso lokharitom:
En BELEMEGYEK oldalrol. Legalabb nem nekem kell fizetni.
Tudom, hogy veszelyes jatek, mar javitottam a Trabit is igy
egyszer-ketszer (ehhez javaslom a Torokbalinti Cora parkolot.
Idealis.)


udv, deejaytiszy
+ - Re: izzitogyertya, legtererelo oldalablakon, szaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, hello tafi!

A AUTO 1115-ban irta :
>Legterelo oldalablakon: tapasztalot szeretnek, hogy
>ez jo-e valamire, vagy inkabb placebo hatas. Nyaron
>lehet vele ugy szelloztetni, hogy a
>huzat ne vigye ki az emberfia fejet az autobol?

Nem placebo, tenyleg hasznos a holmi.
Felrakas elott: mar kis sebessegnel is lehetetlen volt
lehuzott ablakkal letezni, egyszeruen megfajdult a
fulem a becsapodo szeltol.
Felrakas utan: ha nem pont balrol fuj a szel, akkor
akar 80-nal is le lehet tekerni az ablakot teljesen,
nem vag be a szel.

Ket (azaz harom, sot, negy) dologra kell figyelni.
Az egyik: ha egy masik ablak is le van huzva, akkor mar
konnyebben kialakul a huzat.
A masik: az ablaknyilas magassagat jelentosen leszukiti
(Trabinal legalabbis), egy nehezebb ki-behajolni,
peldaul amikor tolja az ember az autot, es be akar
hajolni a kezifeket behuzni.
A harmadik: mivel sotetitett, jo hatasa van az oldalrol
alacsonyan suto napra, de egyben az A oszlopnal egy
lataskorlatozo szerepet is betolt.
A negyedik pedig, hogy serulekeny. A felszereles utan
ket nappal a szerelom el is torte a bal oldalit.
Szerencsere meg tudtunk egyezni.

Szerintem erdemes aldozni ra, bar nem olcso mulatsag.
Viszont a kocsit is feldobja esztetikailag.

Udv:
          ___/ Soma \__/ OE4+HE114 \__/ 601DL \___
          Normál leveleket ide: 
          Csatolt file-okat ide: 
+ - Re: meg mindig korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A AUTO 1115-ban irta :
>>> Egyreszt, masreszt meg nem terrem t masik veszelyforrast
>>> azzal, hogy a befele jovo auto most azert indexel, mert
>>> befele jon, vagy kifele akar menni??
>
>>Mar masodszor emlited ezt, mint szempontot. Nem ertem.
>>Miert kell a
>>korforgalomba behajtonak indexelni? Nem valtoztat
>>utiranyt, sem
>>savot... Ugyanugy, ahogy a kanyargos uton sem indexelunk.
>>A korforgalom elhagyasakor kell, de behajtaskor?
>
>Szerintem behajttaskor is kel indexelni, minthogy akkor is
>indexelsz, mikor van egy kotelezo haladasi irany tabla
>jobbra, es te arra kanyarodsz... Es miben kulonbozik a
>korforgalomba behajtas a korforgalombol valo kihajtastol?

Nalam az a szokas alakult ki, hogy ha a korforgobol jobbra
akarok kimenni, akkor mar behajtaskor indexelek, ellenkezo
esetben csak a kihajtas elott olyan koran kezdve, hogy a
tobbieket meg ne tevesszem meg.
Ugy latom a hozzaszolasokbol, hogy helyesen gondolkodom.

Az en velemenyem a korforgalmakrol az, hogy nagyon sok helyen
hasznosak, de vannak tenyleg tok felesleges helyeken is.
Balesetvedelmi szempontbol viszont mindenkepp a legjobb!
Marmint a tobbszintesek utan.
Gondoljatok bele! Fout, alarendelt uttal. A fouton rongyolnak a
kocsik 90-nel vagy meg tobbel. Keresztben valaki elnezi a
dolgokat, beugrik a keresztezodesbe. Hatalmas karambol, sulyos
serultek, satobbi. Korforgalom eseten ha hibazik valaki, akkor
is csak 30-40 km/h-s sebessegrol van szo! Koccanassal megusszak.
Es van meg valami. Egy normalis keresztezodesben illik jobbra
vagy balrakanyarodo savokat kialakitani, hogy a kulonbozo
iranyba haladok ne tartsak fel egymast. Az ehhez szukseges
plusz aszfaltmennyiseg mar kiadja a korforgalom szuksegleteit,
raadasul meg szep is, ha peldaul viragokkal beultetik a kozepet.


>Arrol beszelek, ahol folyamatos a mellekiranyu forgalom, de
>sokkal kisebb, mint foiranybol... itt iszonyatos dugok
>tudnak lenni, es annyi pezbol mint egy korforgalom
>(feleannyibol is) egy forgalomfuggo lapmas csomopontot ki
>lehet epiteni.

A forgalomfuggo lampaval csak egy baj van. Meghibasodhat, vagy
valamiert kikapcsoljak. Es akkor mi van? Dugo. A korforgalom
azert jo, mert onszabalyozo. Mindenfele kulon iranyitas nelkul
is mukodik. Persze bizonyos forgalomsurusegig.
Masreszt itt nem messze tolunk van egy ilyen forgalomfuggo
lampa. Mar irtam rola itt a listan. Na, en attol herotot kapok!
Egyszeruen kiszamithatatlan, hogy mikor kapod a zoldet!
Allandoan nyakatekerten kell ulni a kocsiban, ha elso vagyok a
lampanal (Trabibol kilatas felfele nem rulez :-( ), hogy ne
maradjak le.


>>Ellenerzesetek valoszinu abbol fakad, hogy (leven
>>fiatalok) nem
>>szoktatok meg a korfogalmakat, pedig ritka nagy barom
>>volt, aki ugy 20
>>evvel ezelott kiirtotta oket az orszagban. Korabban sok
>>ilyen volt es a
>>legjobb keresztezodes megoldas a tobbszintes utan...
>
>Tevedsz. Alapvetoen nem a korforgalommal van bajom, hanem
>azokkal, ahol ertelmetlenul vannak kiepitve. Jartal mar a
>Budaorsi Ikea, Auchan es kornyeken???? Mert ha igen, akkor
>az az amire nem lehet azt mondani, hogy normailisan van
>megcsinalva. Az ilyenektol forr fel igazan az agyam!

Jartam mar arra parszor, tenyleg nem feher embernek valo. Foleg
hogy meg a palya folott is korforgalom van...
Peldaul az M5 Lajosmizset elkerulo szakaszarol az 50-esre
athajto uton is van ket korforgo. Az egyik az athajto es az
50-es talalkozasanal, az tenyleg jo hogy van. De a masik egy
olyan T elagazas, aminek egyik behajtoja gyakorlatilag
forgalommentes. Na, itt is total felesleges a korforgalom!
Plane hogy olyan szuk mint allat, kamionnal nem egyszeru jatek
ott kozlekedni. Foleg az 50-es felol az M5 iranyaba.
Ekkor ugyanis logikailag balra kell kanyarodni.

Udv:
          ___/ Soma \__/ OE4+HE114 \__/ 601DL \___
          Normál leveleket ide: 
          Csatolt file-okat ide: 
+ - izziogyertya+egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Autósok!

Az izzitogyertya aramfelvetele kb. 12 A. Eleg, ha sorba 
bekotod a muszert (aminek a mereshatara nagyobb mint a 
hengerek szama*12+nehany A) az aksi pozitiv polusa es az 
oda vezeto kabel koze, majd izzitasz. Eloszor koppanasig 
kiter a mutato, majd leesik es beall egy ertekre. Ha ez az 
ertek 48 koruli ertek, negy izzitogyertad jo. Ha 36 koruli, 
harom. Szerencsere az izzitogyertyak vagy mukodnek rendesen 
vagy egyaltalan nem. Ha nincs erre a célra alkalmas 
muszered, egyenkent kell megvizsgalni a gyertyakat. Egy 
izzot kell sorba kotni az izzitogyertyaval (mindig csak a 
kimerni kivant izzitogyertaval) es izzitani. Ha a lampa 
vilagit, vagy felizzik a benne a szal, jo az izzitogyertya, 
ha nem, megerett a cserere. 
Tok jo volt a Suzuki gyari latogatas leirasa, sajnalom, 
hogy nem tudtam elmenni.
Frigyes, matrica mikor lesz? 
Jelenleg ket autom van, mivel nemreg vettem egy nagyobbat, 
amiben a csalad is elfer. Elkepeszto, mennyire maskent 
kezelnek az uton ugyan olyan vezetesi stilus mellett. A 
kisautot (VW Polo) mindenki meg akarja elozni, le akarja 
szoritani, a masikat (Nissan Bluebird kombi egy hatalmas 
batar a Polo-hoz kepest) meg akkor sem villogjak le, ha 50-
nel megyek vele a belso savban, ahol 70 a megengedett. 
Ekkora baromsagot csak nehanyszor csinaltam csak es 
kizarolag a proba kedveert.
Az autoban ulo inteligenciaja fuggetlen az auto markajatol, 
de vannak tipusok, amit az IQ>=70 kategoria elonyben 
reszesit. 
A BMW Ascona esethez: nemreg baratomnak is Asconaja volt, o 
megallt a lampanal, ami akkor valtott sargara a mogotte 
jovo BMW kb 50 centivel kesobb mint kellett volna. A 
borotvaltfeju (IQ>>70) kipattan az autobol es rohan elore, 
baratom nagy nehezen kiszall 212 cm magas, 180 kg es 
versenyszeruen sportol. A nyilvanvalo erokulonbseg miatt 
egy hangos szo nem hangzott el sem a betetlap kitoltese, 
sem a rendori intezkedes soran.

Legyetek jok, ha tudtok!

Peter
+ - Margit-hid + sebessegkorlatozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Meszaros Geza irta:
: Jo moka meg a "vedjuk ki a rosszul megvalasztott iven kanyarodo
: szomszedunkat a Margit-hid kozepen" cimu mutatvany.
: Na ezt ki, hogyan csinalja ? Csak par tippet tomoren. Had okuljunk.

Tuti megoldas: villamossal jarunk arra. :-)

Alapszabaly: mindenki betartja a 30-as tablat es nincs gond. Alapszabaly
hijan Buda fele nem szokott gond lenni, mert a menok a villamossinen
vagjak le a kanyart. Akkor van csak baj, ha villamos is van a kornyeken.
Altalaban kanyarban igyekszem ugy kozlekedni, hogy kozvetlenul mellettem
ne legyen senki, csak par meterrel elottem v. mogottem. Pest fele mar
nagyobb a ga'z, mert tul magas a jardaszegely a kanyar levagasahoz. ;) 
Itt jol jon a kulso savban kozlekedve az "eltolt" masik sav, mivel tuti,
hogy a belso savban levagjak a kanyart. Masik ilyen "kedvenc" helyem az
Alkotas ut Deli pu.->Moszkva ter szakaszaban a kis S-anyar.

###

Kaczmarek Edvard irta:
: A kolleganak igaza volt! Raakadtam egy rendeletre a kozuti jelzesek
: elhelyezeserol, amelyben szerepel, hogy a sebessegkorlatozas legfeljebb
: 20 km/h merteku lehet 

Legy szives, idezd be az egeszet, ha nem tul sok! Ezen mondat alapjan
ugyanis nem arrol van szo, hogy 110 utan 90-es tablat *kell* kitenni,
hanem arrol, hogy 90 alattit nem *lehet*. Ergo 100-as tablat ki lehet.
[Valami oszthatosagi cikkely nincs ebben a rendeletben, hogy csak 10-zel
(5-tel?) oszthato ertekeket lehet kitablazni?]
 
Erdekessegkeppen: a nemet autopalyakon az onfeledt szaguldasnak egy
120-100-80 (-60) -as kombinacio vet veget, es a 80 (60) utan 150 meterrel
mar radaroznak. Itt szo nincs veszfekezesrol, az embernek boven van ideje
egy szolid fekezesre [hagyni kigurulni viszont nem eleg].


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - RE: Clask Adam ter (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>nemreg hangzott el mediaban olyan otlet, hogy
>Rakoczi utat is 1 savositani kellene, az majd
>csokkentene a pesti forgalmat...

Na, ez az erveles az, amelytol sipolva tavozik fulemen a levego.

De.
Ha a Rakoczi uti ablakokba veletlenszeruen mesterloveszeket helyeznenek el,
akik ki-kilone'k nehany arrajaro auto kereket, meg latvanyosabb
forgalomcsokkentest lehetne elerni.

pJ
+ - RE: Korforgalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Es miutan 1990-ig pl. Budapest EGYETLEN
>korforgalma a Wekerle-telepen volt

Es hogy mennyire nem megy ez meg most se. Tegnap pl. allora(!) kellett
fekeznem itt a kocsit a belsoben, mert nem engedtek ki a kulsobe, hogy
lekanyarodjak.
Negy sav szeles uton, egy kb. 800m keruletu korforgalomban egyszeruen nem
jut az emberek eszebe, hogy a kulso sav a be/kisorolasra valo, a tobbi
savban meg lehet folyamatosan haladni.

pJ
+ - RE: Abszolut rekord (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Pedig azt hittem, hogy a kerekcseres szivast nem lehet uberelni.
Nos, lehet. Mint irtam, a hetveget az otthon hagyott kerekor kulcs miatt
utazgatassal toltottem, ezzel rendesen megnyujtva a kerekcseret.
De vegul sikerult, vasarnap delutan hazaertunk, hetfo reggel menne'k munkaba
(hogy majd delutan beviszem gumishoz a lyukas kereket), erre tok lapos -
most kivetelesen - a bal hatso.:-(
Igy a hetfoi napom joszerevel az '1 auto, 1 gumiszerelo, 2 rossz gumi'
logisztikai problema megoldasaval telt el.

pJ
+ - Re: Skoda tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Fresi!

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: skoda tuning ( 24 sor )
> Idopont: Tue May 22 09:43:06 CEST 2001 AUTO #1115
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>Udv!
>
>az alabbival szembeszallnek, mert nem igaz. Egy favimoci
>sokkal erosebb!! Nekem ez volt a verdaban. Elotte
>szettapostam 2 motort, tehat nem eppen konnyu a jobb labam,
>igy nyilatkozom. Egy szarra tuningolt 120-as mocival nem
>tudtak megfogni 100-ig, mert sokkal erosebb az also
>tartomanyban, raadasul tartosabb is. Az viszont teny, hogy
>naggyon draga (de megeri :)

    "Szvsz. nem eri meg. Egyebkent siman belemegy ha GLS
valtoval
tarsitod. Ezt csak akkor eri meg ha a Favorit motort is
tuningolni
fogod, maskepp nem. Egy ilyen motor szerelve kb. 80-120 e
Ft es az
olcsobb 135-os motor csak 55 Le-s. Nem eri meg."

Jo, igazad van megerheti, ha csak a menetteljesitmeny szamit. De ha jol
emlexem a gazdasagossag is szempont volt a kerdesben. En erre ertettem,
hogy draga. Nekem is volt 120-asom, sot a csaladban tobb is. Most
Favoritot nyuzok es - persze jobban megy egy kicsivel - tobbet fogyaszt
a 135-os moci (5-os valtoval), mint a sima 120-as (4 ganggal). Amit en
irtam - tapasztalatbol - kisebb fogyi es majdnem azonos teljesitmeny.

Zoli
  Skoda Favorit 135 LX
+ - Legterelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tafi vrote:

"Legterelo oldalablakon: tapasztalot szeretnek, hogy ez jo-e valamire,
vagy inkabb placebo hatas. Nyaron lehet vele ugy szelloztetni, hogy a
huzat ne vigye ki az emberfia fejet az autobol?"

En vrotolom:

Tafi,

Nekunk van legterelo a kocsin es szerintem hasznos dolog. Ahogy irtad, lehet
vele szelloztetni nagy sebessegnel is, anelkul, hogy levinne a fejedet a
huzat. :o) Az egyetlen problemaja, hogy -mivel az ablakkeretbe kell berakni
(legtobbjet)- osszefeszul az ablakkal es eleg ronda karcolasokat tud
csinalni.

Frigyes,

Nincs olyan terelo, amit nem az ablakhoz kell befesziteni?

UDV,

Chucky the Almighty
+ - Re: Casco dijak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

VW Passat 1.8T, 1997, klima, borulesek, xenon, hifi, 4MFt.-ra biztositva negyed
evente kb. 42e Ft. szamlarol utalva. 20% onresszel (min. 50eFt).
Persze videki lakcim, es 27 eves eletkor.  

Mas. Mi van a hetvegi gokarttal? Jon valaki a Ringre?

Udv,
Zoltan
	
________________________________________________________________________
S
FULOP Zoltan
Siemens AG		phone:	+49 89 722 40866
ICM N MR GE DC 1		fax:	+49 89 722 54859
Mobile Networks		mobile:	+36 20 9465 766
Hofmannstr.51		mailto: 
D-81359 Muenchen		http://fulcsi.freeservers.com
+ - garazsberlet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok
Kiado garazst keresek surgosen (Jun.1.-en koltoznek!),
Csepelen vagy a kornyeken. Esetleg barhol Budapesten.
Valaszt maganba kernek  cimre, koszi.
z.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS