Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 805
Copyright (C) HIX
2000-07-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re kipufogo (mind)  12 sor     (cikkei)
2 Re: swift 1.0 vegsebesseg (mind)  19 sor     (cikkei)
3 Re: HIX autok (mind)  17 sor     (cikkei)
4 elso oldalablakon mi a szosz az a kis bogyo? (mind)  13 sor     (cikkei)
5 Re: A OMEGA (mind)  34 sor     (cikkei)
6 Autoutlevel *** #804 (mind)  54 sor     (cikkei)
7 Ford Focus (mind)  9 sor     (cikkei)
8 matricas kocsi (mind)  18 sor     (cikkei)
9 Egyiranyu utca (mind)  10 sor     (cikkei)
10 szeles gumi -> autok (mind)  37 sor     (cikkei)
11 Re: Trabant csorog - karburator? (mind)  11 sor     (cikkei)
12 Re: Szeles gumi (mind)  41 sor     (cikkei)
13 Talalka + eso? Nonem!!! (mind)  24 sor     (cikkei)
14 OT: Laptop HDD-t keresek (mind)  11 sor     (cikkei)
15 Trabi csorog (mind)  16 sor     (cikkei)
16 Autoatiras (mind)  17 sor     (cikkei)
17 szemelyi szam (mind)  11 sor     (cikkei)
18 Re: szeles gumi (mind)  39 sor     (cikkei)
19 legzsak+Schiller+torott auto, gyorshajtas (mind)  63 sor     (cikkei)
20 Vadbarom + tomptitott (mind)  40 sor     (cikkei)
21 Trabi csorog... :-((( (mind)  25 sor     (cikkei)
22 Fogashnak fordmero magyarazat... :))) (mind)  10 sor     (cikkei)
23 Re: Trabant csorog - karburator? (mind)  26 sor     (cikkei)
24 va: RB 44-20 (mind)  25 sor     (cikkei)
25 kulfoldi auto vezetese Mo.-on (mind)  14 sor     (cikkei)
26 Re: Milyen kocsit lehet behozni? (mind)  24 sor     (cikkei)
27 "Vaddiszno-teszt" (mind)  15 sor     (cikkei)
28 Trabant csorog - karburator? (mind)  23 sor     (cikkei)
29 asonyom (mind)  20 sor     (cikkei)
30 km-orak skalazasa (mind)  15 sor     (cikkei)
31 tank hegesztese (mind)  7 sor     (cikkei)
32 autoberles (mind)  16 sor     (cikkei)
33 fektavolsag, veszfekezes (mind)  23 sor     (cikkei)
34 km-orak megint (mind)  10 sor     (cikkei)
35 BMW (mind)  18 sor     (cikkei)
36 BMW tipusjelolesek (mind)  10 sor     (cikkei)
37 turabox vs lakokocsi (mind)  8 sor     (cikkei)
38 klima (mind)  17 sor     (cikkei)
39 lampahasznalat, villogas (mind)  20 sor     (cikkei)
40 busz kiengedese (mind)  35 sor     (cikkei)
41 hasznalt gumik (mind)  14 sor     (cikkei)
42 Re: Opel Astra izzocsere (mind)  19 sor     (cikkei)
43 HiX autost lattam!!! (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - re kipufogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Na a mai delelottot az astra hatso dob nelkul toltotte. (1.4-es) Tok 
szep dorombolo hangja lett ;)))) Viszont szerintem a fogyasztasa 
megugrott tole eleg rendesen. 

Bye

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: swift 1.0 vegsebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> 3 hengerrel TILOS 80nal tobbet menni. Megint ott tartunk, hogy valaki
> 30loerovel azt hiszi, az autopalya reme lehet. Felejtsd el!

Mar keso :) Megesett a kiprobalas. Nem huzattam ki nagyon egyik 
fokozatban sem, igy 4000-es fordulatnal 140 lett a vege. (marmint 
az o oraja szerint, hogy mennyit csal, azt kerem nem tudom)

Amugy Fogash, ne csodalkozz, ha a talalkozon a kicsikocsi 
radmordul (vagy beledharap) mert o bizony 53 loeros, es 
megsertetted szegenyt :))))))))))

Byez

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: HIX autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> Lattam egy HIX AUTO matricat egy zoldes auto hatso ablakan, pont
> kozepen a Lagymanyosi hidon, Pest fele. Rendesen cikazott a savok
> kozott, viszont minden savvaltasnal

Eskuszom, nem en voltam! Az enyem kek :))))))))
De szerintem szombaton lathatsz tobbet is. :) Remelem nekem is 
sikerul kozetek szabadulnom. Igyexem fel10-re a 12-es km-hez 
menni, de ha elhuzodik a munka, akkor viszlat Veresen.

Udv

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - elso oldalablakon mi a szosz az a kis bogyo? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Mar 3 honapja erlelodik a kerdes, de mindig elfelejtem (majd a 
talalkozon, ha befutok ugyis elfelejtem megkerdezni :) Van a swift 
ablakain egy-egy kis muanyag kiallo akarmi. De mar lattam mas 
autokon is. Mi a fityfenere szolgal ez?

ADios

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: A OMEGA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

nekem astram van, de hasonlo tuneteket produkalt ugy fel eve
akkor a homersekleterzekelovel volt a gond

Nagy Tibor


> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
>
> Szervusztok!
>
> Eloszor is bemutatkoznek: Kelemen Balazs vagyok, 25 eves,
> szamitastechnikai rendszermernok, es kb fel eve passziv olvaso. Most
azonban
> szuksegem lenne egy kis segitsegre. Van egy 1991-es OPEL OMEGA Caravan
> tipusu autom C20NE tipusu motorral, Motronic 1.5-os vezerlessel(ha minden
> igaz). Par hete azt csinalja az auto, hogy amikor gazt adok, mintha
eloszor
> osszerogyna a vezerles leesik a fordulatszam es erolkodik az auto. A
> jelenseg fuggetlen a motor homerseklettol, a valto poziciojatol, mind
0-rol
> indulasnal 1-esben, mindpedig visszavaltva nagy gaznal(elozes)
jelentkezik.
> A masik jelenseg -nem tudom van-e valami osszefugges- alapjaraton
> "rangatozik" a motor es egyenetlen az alapjarat. Az ondiagnosztikat
> megcsinaltam, de az azt mondja nincsen semmilyen hiba. Az lenne a keresem,
> ha tudja valaki mi okozza a jelenseget, ossza meg velem! Illetve ugy tunik
> eleg sokan foglalkoznak hivatasszeruen javitassal, van kozuluk valaki aki
> komplett motor- es motorvezerles diagnosztikat tudna csinalni?
>
> Koszonettel: Kelemen Balazs
>
>
>
+ - Autoutlevel *** #804 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
most utoljatra a temarol:
epp januarban kuldtem vissza a lejart autoutlevelemet, hosszabbitani annak
ellenere nem engedtek, hogy megkuldtem az osszes - szerintem - ehhez
szukseges papiromat.
Ezt az utlevelet 98.10.10 -en allitottak ki es 99.12.31-ig volt ervenyes.
A tajekoztatot a kopiamrol _idemasolom_ - a faradozasomert a sort majd
kiutalom magamnak (majd ha picit melegebb ido lesz):

´A Gepjarmu utlevel a kulfoldon tartosan munkat vegzo es belfoldinek
minosulo szemely altal, magyarorszagi tartozkodasa idejere, ideiglenes
hasznalatara behozott, sajat tulajdonu, berelt vagy kolcsonbe kapott,
illetoleg a kulfoldon bejegyzett, magyar tulajdonu ceg birtokaban levo,
kulfoldi gepjarmu konnyitett behozatali elojegyzesenek igazolasara szolgal.
A G. u. az abban megjelolt, illetvoleg a ceg -uzemeltetesre jogosito-
igazolasaval rendelkezo szemely(ek) reszere az ervenyessegi idon belul
korlatlan szamu, barmely kozuti hatarvamhivatalnal torteno ki-es belepesr
jogosit - vambiztositek letetbe helyezese nelkul. (A G. u. alapjan a
konnyitett behozatali elojegyzes igenybevetelere az okmany tulajdonosaval
kulfoldon kozos haztartasban elo - a c pontban feltuntetett - kozvetlen
hozzatartozoja is jogosult.)
Az elojegyzett gepjarmuvet belfoldon elidegeniteni vagy a c pontban
feltuntetett szemely(ek)en kivul mas szemely reszere hasznalatra atadni csak
az esedekes vam megfizetese utan szabad.  (!!!!!).
Az elojegyzett vamaruval a g. u. ervenyessegi hataridejen belul el kell
szamolni. Ennek modjai:´ 

innen kivonatolok:
- ervenyessegi ido meghosszabbitasa kerheto (ezt nekem nem engedelyeztek
dacara az elegseges irataimnak)
- igazolni kell a jarmu kulfoldre valo kiszallitasanak tenyet ( pecset)
- igazolni kell a jarmu belfoldi vamkezeleset.

Amennyiben nem szamolsz el a gepjarmuvel, vamot + koztartozast kell
fizetned.

A G.utlevel megsemmisuleserol a vamhivatalt tajekoztatni kell (szankcio
nincs felsorolva, valoszinu fejvesztes).

A G.u csakakkor ervenyes, ha a gepjarmu Mo-ra is ervenyes biztositassal
valamint ervenyes forgalmival rendelkezik.

Kulfoldi rszmu jarmuvet mo-on naptari evenkent _ osszesen_  60 napig lehet
gepjarmuado fizetesi kotelezettseg nelkul uzemeltetni (!!!!), ezutan adozni
kell.

Eddig a kivonatolas.
Regebben az un. ´Zold konyv´ mellekletekent kapott pecsetelos papirral
lehetett ki-be jarni kulfoldi frsz. kocsival, ezt mi 86 ota tettuk...
Azt nem tudom, hogy kulfoldi allampolgar kocsijaval mi a pontos helyzet.

Na, ennyit errol, meg a nagymamamrol
udv
Ildiko
+ - Ford Focus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata a Ford Focussal?
Akar jo, akar rossz, johet maganban is...

Elore is koszi.


Zoli
+ - matricas kocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, hello Nandi,

<Lattam egy HIX AUTO matricat egy
<zoldes auto hatso ablakan, pont
<kozepen a Lagymanyosi hidon,

lehet, hogy az en volt kocsomat lattad.
Decemberben adtam el a Golf II GTD-met (sotetzold metal, EZH rencammal), es en 
is 
lattam kb. egy honapja az Ulloi uton, es meg rajta volt a HIX Auto matrica a ha
tso 
ablakon, a jobb oldalon.

Aki megvette, nem hiszem, hogy tudja mirol szol a matrica, de jol nez ki, es ra
ja hagyta a kocsin:-))

Udv,
Tibor
+ - Egyiranyu utca (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az alabbi esett meg a kozelmultban velem. Egy balrol egyiranyu utcat
kerezteztem, es csak balra neztem az athaladaskor. Onnan nem jott semmi,
igy athajtottam, es majdnem elutottem egy jobbrol erkezo kerekparost. Ez
tobb kerdest vet fel bennem: Az elso, lehetek en ilyenkor a hibas?
Vonatkozik-e ra ilyenkor a vedett uton valo haladas nyujtotta elony
akkor is, ha a forgalommal szembe halad?

Balage
+ - szeles gumi -> autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>kanyarstabilitasa kivalo, megis rugozik kozben, sot, egy kapcsoloval
>lagyabbra lehet allitani, ha kell. Egy szoval tokeletes. Jobbat meg nem
>lattam utcai autonal.

En viszont igen.
1978 Citroen CX full extras valtozat (Excellent talan?). Igaz billent a
kanyarban, dehat azert az a 15 ev az 15 ev.
De azert a rugozasi komfortja a ma letezo autok legtobbjet a szonyeg ala
kenyszeriti. Arrol nem is beszelve, hogy 195/? 14-es kerekei voltak.
Arrol aztan megint nem beszelve, hogy nem sportauto. De: csendes volt,
rettento kenyelmes (140-nel nem vette fel a godroket, megis informaciot
adott a kormanyzas a vezetonek), konnyu volt kezelni, es szinten
allithato volt a rugozasa. Szoval azert maradjunk a valosag talajan, nem
kell nagyon elrepulni attol ami a kornyezetunkben van, mert leteznek
azon kivul is hasonlo dolgok.

>Szoval a kulcs az, hogy autot kell venni, nem ocskavasat, meg nyulketrecet,
>es akkor nem kell csodalkozni, ugy is mondhatnam, hogy alapproblemava
>zsugorodik az, hogy gyorsan tudjunk menni, be tudjuk venni a kanyart, meg
>tudjunk allni.

Az auto fogalma relativ, mert aki pl. fuvarozasra hasznalja, az nem vesz
sportautot, de attol meg siethet, es megallhat, es beveheti a kanyart,
vagy ezekre igenyt tarthat. De ez csak egy hirtelen kiragadott pelda.
Aki meg versenyezni akar, az menjen a versenypalyara.

Ezt a modszert pedig en ajanlom mindenkinek melegen.

Teeby

ui: a szeles es nagyobb meretu kerek es gumi nem feltetlenul indokolja a
futasteljesitmenyek javulasat.
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Re: Trabant csorog - karburator? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Nekem akkor csinalt ilyet a trabi, amikor a hatso dob eltomodott a 
szutyoktol.
Ugyanezt csinalta, en sem tudtam, mi ujsag, aztan egyszer csak annyira 
altomodott, hogy telen felizzott az elso dob csatlakozocsonkja, meg a 
hosszu osszekoto kipuf.cso, mert a forro kipuf.gaz nem tudott kimenni...
Hatso dob csere, minden szuper. :-)))
Szerintem probald ki, hogy leveszed a hatso dobot, ha javul a helyzet, 
akkor ez a gond.
De ez csak az egyik tipp.
Udv Tafi
+ - Re: Szeles gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vaddiszno irta:

> Hat ezzel sajnos nem erthetek egyet. En lecsereltem a kocsin a
235/45-17-es
> gyari gumikat elol 225/40-18, hatul 245/40-18-ra, es mint elore
szamitottam,
> sokkal jobb lett az utfekvese. 

Egy nagy sz@rt lett jobb, plane nem erzed... :) Csak volt parszazezer forint
kidobni valo penzed, es most megprobalod bemagyarazni magadnak, hogy tenyleg
megerte. Tipikus fogyasztoi magatartas... pszichologia... :)

Azt ugye tudod, hogy mivel ez nem a gyari meret, muszakira szabad
lecserelni,
valamint a rendor is barmikor megkerhet vagy egy azonnali kerekcserere, vagy

egy rendszamlevetelre... :))

A kormanyt az en automon is nyugodtan lehet rangatni 160-nal (225/50ZR16-os
virslik vannak rajta, szuper akciosan kerult 310e-be a 4 kerek...
viszonyitas-
keppen...). Viszont az elozo 195/65R15-okhoz kepest sokkal rosszabbul turi a
hosszanti uthibakat, sokkal jobban megvezeti az autot egy jol kitaposott
"kamionosveny". Kijon belole siman, de a megvezetes akkor is zavaro...

A dolog lenyege az, hogy ne probalj meg _te_ okosabb lenni a gyarnal. Vagy
bizd
tuningcegre, akik a futomuvet is allitjak, es ahhoz valasztanak gumit, vagy
maradj a 
gyari futomunel, gyari kerekmerettel. (igen, az enyem gyari meretu :) )
Az auto stabilitasa ilyen gumiknal (felteszem tenyleg uj gumik, nem ruzsai
vagottak)
95%-ban a futomu allapotan mulik. Ami Pesten sajna gyorsan romlik... :(

Az a "felek olyan autot 120 felett vezetni..." az jo duma... :))

Szegenykem, sok jo autot nem hajthatsz meg, ha igy felsz... :))

Udv|MfG,

GABRIEL, Akos
+ - Talalka + eso? Nonem!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihoo!

> Faji diszkriminaciot alkalmazok, es megtiltom a
> talalkozon valo reszvetelt az eso szamara! Ha a
> szep szo nem hasznal, szamitok Frigyes (mint
> esouzo szakfelelos) segitsegere is! :-)))
Erre azert nem lesz szukseg! Nemreg jartam a magasalpokban, igy kozelebb
kerultem istenhez! :-))) Meg is beszeltem vele a dolgot, Veresen nem fog
esni. Ez tuti! Megigerte nekem!! :-)

Na akkor talakozunk holnap! Azaz ma, mivel ez a level szombaton jelenik meg.
:-)

U.i.: (ha netan megis esne nem kell engem megkovezni! Reklamacio odafonnt! )
:-))

> Udv:
>           ______  Soma  ______
>           
>           ****  Jöhet ékezet!  ****

Udvozlettel, minden jot:
MyChroLesLie (ICQ: 76225193)
mailto:
+ - OT: Laptop HDD-t keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Bocs az offtopicert, de hatha Ti tudtok segiteni.
Oreg 386-os laptopomba megmurdalt a HDD-m, ezert keresnek egy kisebb fajtat,
max par szaz megasat, de ha van egy 100-as koruli is eleg lenne, sot ha
kisebb az se baj. A lenyeg hogy laptop HDD legyen, es azert mukodokepes
legyen.
Elore is koszi,
Udvozlettel, minden jot:
MyChroLesLie (ICQ: 76225193)
mailto:
+ - Trabi csorog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csatlakozom Nandi levelehez:

Sajna nekem is ezt csinalja (95-os). Nekem ment minden gond
nelkul (egy profi allitotta be), de miota kitisztitottak
a karbit es elalligattak a gyujtast, azot 80 felett csorog.
Ha nem eroltetem (egyenes uton v. enyhe lejton) 110-ig nincs gond,
de egy kis emelkedonel is mar behal.
Szintetikus olajat hasznalok, ez allitolag jo, mivel nem kormol
ami csokkenti a csorgest es eddig nem is volt gond.
Erdekes modon nekem is leallt az M7-esen es csak egy kis ido
mulva lehetett ujrainditani.
Benzinszint picit megemelve nalam is, de semmit nem hasznalt.

Ha tudtok valamit a hiba elharitasarol, kerlek irjatok meg nekem is,

Peter
+ - Autoatiras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>Ha nem tudnam lelogni, akkor ez 2fel vagy egesz nap szabimba kerult volna.

Nekem annyiba kerult es az altalad emlitett okok miatt 3x alltam-ultem vegig
a sort.
Ket hetre elore kellett bejelentkezni, igy frankon ki is csusztam a 15 napos
hataridobol.
Ules-allas, goto posta, sorban allas, vissza, ules-allas, kozlik, hogy a
szemszamom nem az ami, goto onkormanyzat, vissza, ules-allas, akkor sem
veszi be a gep, ules-allas,...
Es termeszetesen csak a lakohely szerint illetekes RKapitanysagon lehet
atiratni.
Igy, ha az orszag masik vegen dolgozol kesz strapa.

Udv.:
kt
+ - szemelyi szam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fejes Tibi irta:
>az osszes papirral, a befizetett csekkel stb.
>Sot! Ujabban kell az onkormanyzatnal kiallitando szemelyiszamos lap is.
>Tudjatok, amit elvileg tilos hasznalni a szemelyisegi jogokra hivatkozva.

A szemelyi szamot de facto visszaallitottak. Ingatlanszerzodeseknel
az OTP es az ugyvedek is kerik, minden esetben! (az adoszam mellett)
Jogalapjuk biztos van ra, legalabbis anelkul manapsag nem tudsz
ingtlanrol szerzodni vagy jelzaloghitelt kapni.

udv: VAti
+ - Re: szeles gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Szeles gumi ( 48 sor )
>
>  irta:
>
> >> >Haaat, mivel szeretnem ha kicsit szelesebb lenne a felulet,
> >>
> >> Ezaltal jobb lesz az utfekves, de a fogyasztas egy picit no.
> >
> >Az egyenesfutas, a kormanyzas precizitasa, a rugozas (a nagyobb
> >rugozatlan tomeg miatt), es a gordulesi zaj meg rosszabb.
>
> Hat ezzel sajnos nem erthetek egyet. En lecsereltem a kocsin a 235/45-17-es
> gyari gumikat elol 225/40-18, hatul 245/40-18-ra, es mint elore szamitottam,
> sokkal jobb lett az utfekvese. A kormanyzas precizitasa mit sem valtozott,
> sot, ugy erzem egy kicsit az is hatarozottabba valt.

Ezzel csaknem alatamasztod a kijelentesemet. Nincs ellentmondas. Elolre
keskenyebb es peresebb gumi kerult, tehat egyertelmu, hogy egy picivel
jobbnak kell lennie a kormanyzasnak es az egyenesfutasnak. A hajtott hatso
kerekeket oldaliranyban kell megfogni, pontosan ezt tetted.

> Szoval ertem miert lenne a szelesebb/nagyob gumi rosszabb.

Te keskenyebb/kisebb gumit tettel fel elore a nagyobb kerekatmerohoz
viszonyitva... az persze, hogy nem rosszabb.

> A rugozas kifejezetten jobb lett, mert nem rugozik annyira.

Ez pedig mar csak izles dolga, en azt szeretem, ha lagyan hullamzik az uton.
A komfortot rontja, de ha a te gyomrod birja es sokkal jobban elvezed azt,
hogy sportos a kocsid kezelhetosege, akkor neked igy jobb, ez tiszta sor.

Udv,
Zoli

== Nasfay Zoltan -- mailto:  -- visit www.KimWilde.com ==
+ - legzsak+Schiller+torott auto, gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho mindenkinek !

Ma rovid leszek.

- FOGASH ur legutobb reagalt egy legzsakos problemara:
A problemat sok-sok szammal ezelott vetette fol valaki, miszerint o
Schillereknel vett egy enyhen torott autot, es az rossz volt. Schillerek
szerint  pl a legzsak is csak azert indult be, mert a jeladot utottek meg.
Na erre a szovegre FOGASH urral egyetemben en is reagalni szerettem volna,
csak tudjatok....a feledekenyseg az oreg kor velejaroja. Tehat ezt a
szoveget barki eloadta volna aki ilyen autotol akar szabadulni es latja,
hogy a delikvens megeszi. Egy kis "koccanastol" nem nyilhat legzsak. Jo-jo
elofordulhat, mert minden elofordulhat, de azt az autot kerulni kell. Ma a
piacon annyi autot akarnak eladni, hogy az ember nem gyoz valogatni, ergo
miert vegyek meg egy gyanusan torott autot, ha mellette minimum 600 millio
masik nem torottet akarnak adni. Persze aki ert hozza annak a torott auto
aranybanya is lehet. Visszaterve problemank gyokerehez, a legzsak jeladojat
eleg surun teszik a tuzfalra, es viszonylag ritkan a rendszamtablara. Nem
biztos, de ugy tudom, hogy talan-talan ket szenzor is van, az egyik
mechanikus, a masik valami elektronikus kutyu. Ez utobbi volt az
alaphelyzet, es a suru magatol-robbanas miatt tettek be a mechanikusat. Egy
picit kiterve Schillerekhez. Vettem mar autot naluk (Drava utca), es ha
tehetem lehet hogy a kovetkezot is ott veszem. Minden autorol elmondtak,
hogy hol volt torve, meg azon is amelyen ez nem latszott. Az en automrol
elmondtak, hogy a kipufogo kb. 10.000 km utan lerugando lessz, pedig lattak
rajtam, hogy ez nem tunt fel. Soot csodalkoztam, hogy ezt honnan veszik?
Bejott. Megvetel elott hibas volt a kozepso konzol, es a kozponti zar. Szo
nelkul megjavitottak. A kozepso konzolon volt egy apro ismertetojel, ami
eltunt. Hat hogy ne tunt volna el mikor kicsereltek! Szo nelkul! Mire
atvettem az autot minden klappolt. Maig. Hatarozott fellepes kerdese az
egesz. En sem nagyon ertek az autohoz, de megprobalom azt sugallni! Kar azon
moralizalnunk, hogy autovasarlaskor mindenkit megprobalnak felultetni. Ez
van. Engem is sikerult mar megetetni, nem is egyszer. Nem rajuk haragszom,
hanem en voltam a barom. Teljesen suger modon nem szabad autot venni.
Torottet meg plane. Tudom-tudom ugyes emberek megveszik torotten, eladjak
karcmentesen. Ez igy jo is, csak igy tovabb, mivel jo Apam ezek
lebuktatasabol el :))) (mar, ha legalabb annyi esze volt az urgenek, hogy jo
adasvetelit irt).

- Nemes Marcus, gyorshajtas:
Legutobbi leveleben emlitette, hogy a rendor bemeri az elso autot, aztan az
egesz sort kiallitja. Nos. Alapveto radar-biztonsagi meggondolasbaol kedvelt
megoldas nalam, hogy egy viszonylag gyorsan halado auto moge beallok.
Termeszetesen a kovetesi tavolsagra odafigyelve. A traffipax mer, es ot
kiallitja. En meg mogotte vigan hancurozok a langyosban. Millio+egy esetben
bejott. Egyik ritkan jart utamon Budapest felol a hortobagyi kilencjuku hid
elott mindig hozza csapodok valami felhulyehez, aki szereti nyomni. Az
esetek nagy reszeben ott a hulyejet mindig kiszedik, en meg vigan avezgatok
tovabb. Abban az esetben, ha esetleg engem is leallit ( amit megtehet )
vigyorogva letagadom a sebessegem. Hiaba latta a sarga Mercit, vagy a feher
Astrat, ezekbol van millio. Mutassa a kepen a rendszamot! Nem tudja? Akkor
kapja be mami. Nagyon fontos odafigyelni, hogy ha az elottem halado fekez
eloszor is meg tudjak allni, masodszor pedig a kovetesi tavolsagot a leheto
legkisebbre csokkenteni. Most bunko leszek, de inkabb egy kis kocc mint a
jogsi :))))
Sietve hozzateszem, hogy az emlitett szakaszon max: 100km/h-ig hasznalom a
trukkot. Itt mindenki igy hajt. Budapesten, ahol naponta min. 100km-t megyek
ezt mar inkabb nem alkalmazom.

Mondtam, hogy rovid leszek.

Koszonettel:
Marci
+ - Vadbarom + tomptitott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> U.I.2: tegnapp vacsora kozben lattam a TVben, hogy keresnek egy 
> Vadbarmot piros Alfa Romeoval, aki fizetes nelkul szokott tavozni...

En az ilyet nem neveznem vadbaromnak, foleg nem nagy V-vel, 
meg a vegen megsertodnak a vadbarmok. Meg csak nem is allat,
az egy senki... Szegyent hoz az Alfasok tokeletes kasztjara :) :((((

-----

> Nemreg tortent egy videki kisvaros hataraban.
> Rendor leallit. Lehuzodok, motort leallitom, a vilagitast
> lekapcsolom parkolofenyre . (beidegzodott mosgassor)

Hat igen, a masik dolog, ami fel tud huzni. Parkol az arok szelen
es nem fogja fel, hogy a kocsi eleje az egben van es kiegeti a 
szemem. Ilyenkor dudalok ezerrel, de szivesebben fognam a 
32-es kulcsot es kivernem a lampait. A Zsigaval emiatt utottem
el egy farkaskutyat es leamortizaltam a fel kocsit (elvakitott es
nem fekeztem, csak levettem a labam a gazrol es olyan 50-el 
gurultam tovabb)

-----

Egy kerdes a nagyerdemuhoz:
Miert van az, hogy a naccsavok (BMW --> Favorit kocsitol fuggetlen)
mindig ferden ulnek a kocsiban? Bal kezzel fogja a kormanyt es a
jobb valla 20-30 centivel lejjebb van, mintha a sebvaltozarat simogatna.
Vagy csak a naccsavok mind puposak? Vagy igy mindket fulere 
egyforman jut a 200W-bol? Ha ilyet latok, mindig konnyesre rohogom
a szemem, aztan muszaly lelassitanom, hogy ne veszelyeztessek.

-----

A sors ugy hozta, hogy julius 21-22-23 Budapesten leszek. Ugyhogy
ha lattok egy szlovak rendszamu Tipot ossze-vissza bolyongani, de
azert pirosnal mindenkit legyorsulni (hahaha), akkor az en vagyok :)))

Csaba
+ - Trabi csorog... :-((( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Nandi!

 Ekszijcsere volt, akkor kb. 2 km-t mentem ekszij nelkul, baromi meleg
lett a motor, de kicsit vartam es ugy tunt, nincsen gond. Max. 70-ig
ment fel, lassan, es kis gazadasnal is csorgott.
Csereltem gyertyat, hiba maradt. Ha probaltam tovabb nyomni, a motor
felporgott, valami beallt (leallt a motor egy pillanat alatt), es 2-3 mp
mulva, beteve 3-asba ujraindult.

 Tavdiagnozis: megsutotted a motorod, 1 pillanatra be is allt,
felkenodott a dugattyu oldalara a hengerbol egy darab, ez adja ezt a
hangot. Ez a "folt" a dugattyu oldalarol nem szedheto le semmivel sem,
mert ott mar az anyag elerte az olvadasi hofokot, az aluminium es a vas
osszehegedt... :-(((

  Javitas: hengerfuras + uj dugatyu, utana szakszeru gyujtasallitas. 
1.henger 4mm, 2.henger 3 mm elogyujtas(gyari eloiras, 1986), IGEN kulon
allithato! barmennyire is azt mondja minden "szerelo", hogy nem.

 Utoirat: Sajna sok penz, legkozelebb a piros lampara figyelj! Azt
szoktam a kuncsaftoknak mondani, az a riaszto, ha vilagit jaro motornal,
attol kezdve szokik a penz a zsebbol....
--
 Udv
  Levente
+ - Fogashnak fordmero magyarazat... :))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Fogash! :-))) Soma!

>>Mi az a mutatos fordulatszammero? Milyen van meg?
>Mutatos=analog. Van meg...

A mutatos azt jelenti, hogy jol mutat, marmint kinezetre... :-))) A nem
mutatosra azt mondja a magyar nyelv, hogy _csunya_.
--
 Udv
  Levente
+ - Re: Trabant csorog - karburator? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, szia Nandi,

>A Trabi (2 utem, 601 '87) nagyobb fordulatszamnal csorog,
>pl. 3-asben kb. 50 folott. Iszonyu gyenge lett, egyedul ulve
>benne 70 a max. sebesseg.

Na, ezt a levelet en is irhattam volna :) Ekszijam ugyan
volt, de pont igy viselkedett a Trabi a Balatonra menet
es jovet. Voltam tegnap a szerelomnel, s kinyilatkoztatta
a franko't: eldugult a hatso kipufogodob. Valamennyire
meg fujkalja a fustot, de ha a kipufogo ele teszed a
kezed, es valaki nyom egy gazt, akkor erezni lehet az
erotlenseget. Lehet hogy nalad nem ez a problema, de
nekem sajna dobot kell cserelnem.

Ehhez kapcsolodoan: ha kicserelem, megvaltozik a hangja?
Azert kerdem, mert most nagyon szeretem a hangjat, olyan
kis dormogos :) Belul ulve csak mely folyamatos mormolas
hallatszik meg lehuzott ablakoknal is. Szerelom szerint
"po:rco:go"sebb" lesz a hang. Szerintetek? Ja, az elso
kilyukadt a tel vegen, de ugyanezen okbol nem csereltem
meg ki. Csak akkor rossz, ha fu"to:k, mert bejon a bu:nci
a szellozon :( Csereljem egyutt az egesz kocerajt?

Udv,
Gabe
+ - va: RB 44-20 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> kb. 90-100-al megeloz a Gyomroi uton (megengedett sebesseg 
> 50 km/h), majd mikor pirosat kap a lampanal, a Sibrik 
> keresztezodeseben, bevag a balra kanyarodo savba az ott all o 
> tobbi auto ele, at a zarovonalon...
> Az Astraban ket piszokmeno fiatal, egyenruhas rendor, joizut 
> rohogcselnek a lehuzott ablaknal...
> Ez a magyar rendorseg egy nagy budos erkolcsi nulla.

Az utolso sulyos mondathoz fuznek hozza nehany gondolatomat.

Az egesz tarsadalom sulypontja van eltolodva ilyen iranyba.
A husz even keresztul rosszul nevelt, rossz peldat lato fiatalnak
egy-ket ev alatt nem lehet atformalni az arcat.
Minden tarsadalomnak olyan rendorsege van, amilyenre futja.
Amilyet a palettabol ki tud allitani.
Hiu abrand azt varni, hogy a tomeggel szemben ott al a Gral 
lovagok elitt csapata.

Hogy mi a megoldas ? Nem tudom. Pedig valahol a kezunk
ugyeben kell, hogy legyen. Valahol a gyerekeink nevelesenel 
es neveltetesenel van a megoldas kulcsa.

A fenti ket fiatal rendor _tettes_ es _aldozat_ egy szemelyben.
--
Meszaros Geza
+ - kulfoldi auto vezetese Mo.-on (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Nem tudom mar, hogy ki erdeklodott a temaban. Csak egy tanacsot szeretnek
adni, az biztos megoldast en sem tudom. En azt a verziot ismerem, hogy addig
vezethetsz kulfoldi rendszamu autot Magyarorszagon, amig az adott orszagba
ervenyes munkavallalasi engedely van az utleveledben. A tanacsom pedig az,
hogy vedd figyelembe, hogy sokan azt gondoljak, hogy tudjak a szabalyokat,
de sokkal kevesebben tudjak. Altalaban sok verzio forog kozkezen az enyem is
csak egy a sok kozul. Talan valamivel biztosabbat tudhatsz meg, ha felhivod
a Vam- es Penzugyorseg ugyfelszolgalatat. 06-1-3313536. Persze nem
csodalkoznek, ha ok sem tudnak a valaszt. Ha megis, akkor tedd majd kozze
legyszives.

raki
+ - Re: Milyen kocsit lehet behozni? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://www.kff.hu/kff/kffjarmu/default.htm
Kozlekesfofelugyelet vagy ilyesmi.

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
>
> Ujabb kerdes. Gondolom, mar 1000-szer volt a listan, de nem tudom hol
lehet
> megtalalni az archivumot.
>
> A kerdesem az lenne, hogy az uj szabaly ertelmeben milyen kocsit lehet
behozni,
> (hasznaltat) honositas vegett. Allitolag van valamilyen lista ezekrol a
kocsikr
> ol
> Elerheto-e ez valahol az interneten? Illetve, ha megvan valakinek vmilyen
file-
> ban
> nagyon szivesen fogadnam. (gondolom nem vagyok egyedul.)
>
> Amon Tamas
>
>
>
+ - "Vaddiszno-teszt" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szia Vaddiszno!

Probaljatok ki, hogy kb. 160-nal elkezditek a kormanyt 3-5
cm-t jobbra-balra rangatni, gyors egymasutanban.Ha a kocsi elkezd hintazni,
akkor szepen le kell lassitani 80-ra, es sohasem gyorsitani a fole. Ha nem,
akkor megismetelni 200-nal. Ha meg itt sem szalltok el, akkor lehet menni
160-nal is akar.

Hamarjaban, ma reggel ki is probaltam. 220-nal is teszteltem, es meg itt
vagyok. Azt hittem huzosabb lesz.

Crocman
Audi 90 20V quattro
+ - Trabant csorog - karburator? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

A Trabi (2 utem, 601 '87) nagyobb fordulatszamnal csorog,
pl. 3-asben kb. 50 folott. Iszonyu gyenge lett, egyedul ulve
benne 70 a max. sebesseg.

Trabi csorges okai, marmint amikkel en szenvedtem:

1, Hengerfejben, dugattyuteton lerakodas ami nagy fordulaton izzik es igy
ongyulladas

megoldas: plirozni a dugattyutetot, esetleg a hengerfejet is. Raadasul ez a
motor hofelvetelet is csokkenti, javul a hatasfok.

2, elegtelen kipufogas, foleg nyaron a forro kipufogo gazok begyujtjak a
felomlo friss kevereket, a te esetedben ez a valoszinubb. ki kellene egetni
a kipufogodat. Mikor volt utoljara? A jo kipufogo az 1-es pontben leirt
lerakodasokra is jotekonyan hat. meg kellene nezned, hogy a kipufogo tomites
nem vesz-e le 1-2 mm-ert a kipufogo torokbol (belog).

egyenlore ennyi jutott eszembe hirtelen. Sok sikert !

	Truck
+ - asonyom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!

Azt hiszem, tenyleg meleg van. Fogash irasat:

>tisztelt varosi (Fovarosi!) autostarsaim. Az "asonyom", mint mertekegyseg
>az "arasz"-hoz hasonloan egzakt hosszmertek. Az "1 asonyom melyseg"-en azt

olvasva, az "asonyom"-ot vegig, kovetkezetesen "anyosom"-mal helyettesitettem
gondolatban, pedig nincs is nekem olyan.

Megjegyzem, igy is ertelmes volt, csak a mereteket keveselltem :-))))))

Gabor
> ----------------------------------------------------------------
The information transmitted is intended only for the person or entity to which
it is addressed and may contain confidential and/or privileged material.  Any
review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action
in reliance upon, this information by persons or entities other than the
intended recipient is prohibited.   If you received this in error, please
contact the sender and delete the material from any computer.
+ - km-orak skalazasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ezt nem ertem. A felrajzolt osztasok kozotti tavolsagnak a sebesseg
>novekedesevel/csokkenesevel nonie/csokkenie kene? Szoval elvileg nem
>linearis a skala?
Nem feltetlenul. Az Audi jelenlegi tipusaiban (legalabbis amiben en jartam,
vagyis A3, A4, A6) 0-260km-ig van a skala. A 0 a 7oranal van, a 260 pedig
az 5oranal. Innet jon az izgalom: 12 oranal, vagyis a mutato mozgasterenek
felenel nem 130 van, mint a linearitasbol az kovetkezne, hanem 100! Sot ha
jol emlexem (most epp nincs elottem egy ilyen sem), a 80 alatti (50
alatti?) tartomany meg nagyobb lepteku. Vagyis az elektronikus km-oranal
megoldottak, hogy ahol nem mindegy +/- 10kmh, ott az jol latsszon, 150
folott meg tokmindegy, az csak adrenalin, nem informacio. Sot, az F50-ben
(Need for Speed II-ben tok jo a muszerfala, egyezik az autos magazinokban
latott fotokkal) 300 felett igy nez ki: vonas... 340... vonas... 380.  Bar
ott mar ritkan jar a mutato. 

+ - tank hegesztese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>nem tudjatok veletlenul, hogy a benzintankot javitaskor hogyan szoktak
>hegeszteni, hogy a benne levo benzingoz ne robbanjon be? Nyilvan ki
kellene
>mosni valamivel, de meg ezt sem tartom eleg biztonsagosnak. Otletek?
Toltsd tele vizzel ugy, hogy a hegesztendo resze legyen legfelul, ahol nem
eri a viz. A viz alatt tuti nincs benzingoz, igy nem fog "felfujodni".

+ - autoberles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Maganszemelynek draga mulatsag. A nagy cegek (Eurent, Inka, Sixt, Hertz) jo
minosegu kocsiparkkal szolgaltatnak, vagyis ha Golf kell, akkor szinte
biztos, hogy IV-est kapsz, max 20-30ekm-rel az orajaban. A napi tarifak a
"C" kategoriaban (a Golf itt van) az Eurentnel 15-20eFt kozott mozognak, ha
klimas kocsi kell, az mar "D" kategoria. Az Eurent igen keszseges, de
maganszemelyeknek eleg korulmenyesen adnak ki kocsit. Szamithatsz 20-50eFt
letetre is, amit persze a kocsi leadasakor visszakapsz. Km-koltseg itt
altalaban nincs, a tankolas, matrica, stb viszont a te koltseged. Ja, es a
25eFt Casco-onresz, ha gond van. Az osszes tobbi az O karuk, ha az vezette
a kocsit, aki a szerzodesen is fel van tuntetve. A hataratlepesi engedelyt
kerni kell, 5eFt. 
Halozatra az Eurent a legjobb, majd minden nagyobb VW/Audi/Skoda
kereskedesben felveheted-leadhatod a jarganyt. Allitolag az Inka
rugalmasabb es olcsobb is, de ok Nissannal es Opellel (Astra Classic)
dolgoznak, es nincs halozat, ha ez szempont.

+ - fektavolsag, veszfekezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A fektavolsag az a tavolsag, amelyen az auto maximalis
>fekezessel megall (kvazi veszfekezes).
>Te, mint gyalogos, komolyan elvarod azt, hogy az autosok
>ilyen erosen fekezve is megalljanak neked??
>Aki vezet autot, az tudja, mekkora az a fekezes, ami meg
>nem tul nagy, amit az auto es sofor, meg konnyen/szivesen
>produkal...  Az ehhez tartozo fekut altalaban sokkal
>hosszabb, mint a fenti fektavolsag...

100kmh-rol a ma futo tipusok tobbsege 40-45m alatt kepes megallni. Ebben
benne van a vezeto reakcioideje, a fekkesedelem es a fekezes ideje alatt
megtett ut is. A fektavolsag a sebesseggel negyzetesen aranyos, vagyis a
varosban engedelyezett 50kmh-rol a fekut EGYNEGYEDE, plusz 3-5m a
reakcioido es a fekkesedelem alatt megtett ut, vagyis 50rol maximalis
fekezessel igen durvan szamolva 14-15meter. Ez kb 1 normalis kocsi+ 1
(varosban!) normalis kovetesi tavolsagnak felel meg. A max. lassulas fele
tavolrol sem tekintheto veszfekezesnek, tehat ha egy kocsi mondjuk 8-10
kocsihossznyira (50m) van toled, akkor nagy biztonsaggal, veszelyeztetes
nelkul is meg tudna allni, HA AKARNA. De a szemet nem akar! Sot lassitani
sem akar, pedig a lassitas miatt (2x1 sav) mar aternel a szembejovo
savjaba, mire a te hult helyedre er.
no comment...

+ - km-orak megint (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Teljesen. Atlagosan ugy 8%-kal mutatnak tobbet az orak. A sebesseged
>epp attol ugyanannyi, hogy a tobbiek oraja is csal. De, mint valaki irta
>mar a HIX Auton, amit a muszer mutat, az annyi. Szoval ami nalad 170, az
>mas autoban is 170. Az egy dolog, hogy a valosagban ez mondjuk 158.
En irtam, mert a Bora oraja szerint 120szal kocogva 30,2sec volt 1km.
Asszem az eleg jo. De ami sokkal erdekesebb: az M1-en kifele jovet a Bp
tablanal mindenki azt hiszi, hogy 90-100-zal jott. En a sofor mellett
alltam a Scania buszon, benne tachograf, mutat vagy HETVENOTOT. Ennek
ellenere szinte senki nem elozott meg minket. Akkor az lefele csal?

+ - BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>ui: szeretem Fogash irasait!

En is. Azert csinalok beloluk ennyit! ;-)

>ui2: nem tetszenek a BMW-k. (egy 2002-t azert elfogadnek) Keretik ezert
nem
>megkovezni. A Mercedesz sem tetszik, sot a VW sem, bar az utolso Passatban
>van valami. 

Egy feher Variantban pl. Fogash szemelyesen! amugy a 2002tii az eleg allat
meg a mai viszonyokhoz kepest is. Mellesleg van Mo-on 02-es BMW klub!

>Az Audirol se beszeljunk, kerem. Eljenek a francia autok es az
>olaszok! (Citroen XM, Xsara Picasso, Peugeot 306 Cabrio, Alfa 146, 156,
Inkabb forditva, nem? Alfa 156, 147, 145, 146, 164, 75(!), aztan a CX, XM,
Xantia, BX
Fogash

+ - BMW tipusjelolesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>de fel nem fogom, hogy miert kell mar
>a tipusjelzesenek nagyszeruseget is kihangsulyozni

kicsit keson reagaltam a szabim miatt, de az alap VD felvetese volt, hogy a
gagyi cegek korbeirjak az autot a parasztvakito betu-szam-kombinacioikkal,
ezzel szemben hoztam fel, hogy meg lehet azt szepen is oldani. Mellesleg
egyre gyakoribb, hogy SEMMI nincs a bomos hatuljara irva. Minek? En ugyis
tudom, mi van a gephazban, az utasterben, masnak meg alapjaban veve semmi
koze hozza. Vaddisznoen rajta van az M betu?

+ - turabox vs lakokocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Nem tudjatok , hogy hol lehet lakokocsit berelni, meg
>>hogy mennyi kerul?
>A turabox nem jutott eszedbe? En azzal jartam Horvatorszagban.

A turabox es az utanfuto a csomagtarto kibovitese, a lakokocsiban viszont
van agy, huto, konyha, mosogato, vagyis egy vonszolhato kis lakas. Szvsz ez
nem kompatibilis a turabox-szal.

+ - klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ertem, hogy a maximumon akartad jaratni a klimat, de ettol fuggetlenul az
>szakaszos uzemu marad, tehat nem fog folyamatosan menni, legfeljebb
surubben

A passat (es az audi) digit. klimaiban (ezeket lattam eloben, a tobbit csak
kepzelem, hogy u.igy mukodnek) ugy nez ki, hogy amikor nyomkodod a "temp-"
gombot, akkor lepeget 0,5 (Audi), vagy 1 (VW) fokonkent lefele. Ennek 16 az
alja. Ha itt megegyszer megnyomod, akkor kiirja hogy LO, a gepkonyv szerint
pedig a kulso es a belso homerseklettol fuggetlenul a rendszer altal
eloallitani kepes leghidegebb levegot tolja az arcodba ezerrel. Ugyanigy a
felso vege a 28fok utan a HI, amikor meg fu"t, mint a barom. Szoval 1.
ilyenkor nem kapcsolgat   2. a klima tobbletfogyasztasan mit is ertunk? Nem
azt, hogy meleg nyari idoben a normalis utasterhomerseklethez (22-24fok)
mennyi tobblet-kakaora van szuksege a verdanak? Ha igen, akkor talan csak
osszehasonlithato korulmenyeket kellene keresni lehetoleg egy forro napon,
nem a mostani 20-22 fokos hosegekben...

+ - lampahasznalat, villogas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szemely szerint mar a kotelezove tetel elott is hasznaltam kint. Borongos,
esos idoben varosban is. Szvsz qrva nagy segitseg, egy a ma divatos
metalszurke szinben lopakodo autot esoben a tok vizes ablakon keresztul a
tok vizes jobbos tukorben lampa (az o lampai) nelkul eszrevenni... Ennel
ellenere rengetegen elfelejtik. Sot, a varosban sokaknak eleg a
kozvilagitas. Az ilyen nem nez a muszerfalra?

Mas. 
>En ugy tudtam, hogy nyugaton azt jelenti a villogas, hogy kotrodj
>az utambol, jovok. Itthon meg ugye epp nem ezt.
>Ma az M5-osn egy svjaci azzal adta tudtomra, hogy beenged, hogy
>villantott. Ugy latszik Svajc nincs elegge nyugaton :)))

Autopalyan a villanatas nekem egyertelmuen VUK-ot jelent (gyk:Vadaszom
Utambol Kotrodj), ha valaki regebben latta volna), a varosban viszont epp
ellenkezoleg: ha ott villantanak ram, azt az elsobbsegukrol valo
lemondaskent ertelmezem. Ha varosban en udvariaskodom, villantok, ha valaki
zavar, akadalyoz, stb.  (nyugdijas 6savon kozepen rulez) akkor biz
beletenyerelek a dudaba. Kurtbe. 

+ - busz kiengedese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>- Ma kiengedtem egy megallobol magam ele
>>egy buszocskat, es valahogy baromi
>En hosszu ideje ha csak lehet, igy cselekszem.
>Es ha csak egy mod van ra, mindig megkoszonik.

Nalam ez nem ilyen egyszeru. Elso a tukor. Ha csak ket kocsi van mogottem,
akkor gazt adok, mert ugysem kell neki orakat varnia. Ha sokan jonnek,
akkor megnezem, hogy csukva vannak-e mar az ajtoi (a hatsot szerencsere
latni). Sok budos taplo van, aki beall a megalloba, es mar ki is teszi az
indexet balra. Ez foleg a helykoziekre (nem tavolsagi, csak falujaro)
ervenyes. Meg 5en fizetnek a sofornek, de mar balra indexel. En megallok,
villantok, 5sec-ig semmi. Kurv@ anyadat te barom, es emelkedik a pulzusom,
hogy minek udvariaskodom. Az ilyen szaradjon meg a buszmegalloban!

Mas. Tolakodas vs keredzkedes. Gyor kozlekedesileg neha videkies vonasokat
mutat, vagyis mindenki igen raer. Soxor csak 4 kocsi fer at egy
zold+sargan, ami azert verlazito. Viszont sok lampanak ismerem a kapcsolasi
sorrendjet. Van egy hely, ahol 2 sav kanyarodik jobbra, egy menne egyenesen
(de az egy eve le van zarva felbontas miatt), egy pedig balra, amerre en
szoktam. A balra kanyarodo bol egy ketsavosra fordulsz ra. Egyszerre ad
zoldet mind a 4 savnak. Ha 3nal tobb kocsi, vagy kamion all a balra
kanyarodo savban, en bizony beallok az egyenesen menobe, es (nem csikorgo
gumikkal, csak sargara indulassal+kozepes gazzal) lerajtolom oket.
Altalanos tapasztalat, hogy en a kovetkezo lampa alatt vagyok, mire azt
latom a tukorben, hogy az elso kocsi befejezte a kanyarodast. Van meg egy
hely, ahol a balra kanyarodobol szoktam elloni elore. Ez azert is hatekony,
mert a jobb+egyenes savbol a jobbra kanyarodonak a gyalogokkal egyutt van
zoldje, igy ott akarmeddig is lehet allni. 

Most akkor en vagyok a legnagyobb taplo a varosban? Hangsulyozom, hogy
amikor igy eljovok, nem agressziven, csikorgo kerekekkel, stb. csinalom,
ill. nem kenyszeritem fekezesre (megcsak gazelvetelre sem az elso kocsi
vezetojet. Egyszeruen a reakcioidejet hasznalom ki, megtakaritva ezzel 2
lampavaltasnyi idot magamnak. Ja, oltonyben, ceges kocsival. Akkor yuppie? 

+ - hasznalt gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felgyulemles okan megszabadulnek 8-10 hasznalt, am immaron hasznalhatatlan
>autogummimtol, de az erdobe nem akarom kivinni. Nem tudtok helyet, ahova
el
>lehetne ezeket helyezni? Akar fizetnek is erte. Mar azert, hogy oda
vihessem.

Gyorben a szemettelepre barki ingyen bevihet 3 m3 (HAROM KOBMETER!)
szemetet. Amugy az idoszakosan kihelyezett lomtalanito kontenereket tudom
javasolni, illetve a helyi kukaszati vallalat szemetlerakojat.
Csokit!


ui.: a tokmag kakaot kapott anyucitol, (csak tiszta forrasbol!), hogy
szokja a csokit?
+ - Re: Opel Astra izzocsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> mikent tudok
> izzot cserelni a kozepso konzolban. A kimult peldany a
> fu:téskapcsolokat vilagitja meg. Kiegett meg a
> belso keringtetes kapcsolo lampaja is.

Eloszor a radiot kell kivenni.
Ehhez kell egy specialis szerszam.
Bele kell dugni a radio ket oldalan levo 2-2 lyukba az U alaku drotot,
aminek a vegen egy gomb lett formalva a huzal anyagabol gyengitessel.
Az a gyengites beleakad a radio hatuljan levo pocokbe es eleg nehezen,
de
kihuzhato. Utana a radio felol hozzaferhetok a kapcsolok.
Nekem 500 Ft-ert csereltek az osszes izzot anyagkoltseggel egyutt itt
Szekszardon az Opel szervizben. Akkor lestem el, ha nem is sikerult
teljesen.

Udv. Tibi
+ - HiX autost lattam!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vegre-valahara lattam az utcan egy igazi HiX autost!!!!!!

Tegnap (VII.13.) este, 21:20-kor Pesten az Ulloi ut - Ecseri ut
keresztezodesenel levo lampanal egyszer csak eszrevettem, hogy
az elottem varakozo piros Wartburg 1.3 hatso ablakan egy 
matrica diszeleg. Az auto rendszama: AJN-563. 

Igyekeztem a listatars melle helyezkedni, es heves kurtoles kozepette,
a vezeto oldali ablakon alaposan kihajolva, az egyezmenyes otujjas
jelzest hasznalva jelezni kiletemet, de sajna semmilyen hatast nem
sikerult kivaltanom az illetoben. Melyikotok volt az????!!!!

Valoszinuleg leginkabb csak a fraszt tudtam hozni az illetore, mert
szinte oda sem mert pillantani arra az oldalra, ahol en himbalodztam,
es szemrebbenes nelkul felhajtott a Ferihegyi repterre vezeto gyors-
forgalmi utra.

Ha valoban megijesztettelek, akkor bocs, tenyleg csupan a lelkesedes
es az orom kesztetett eme heves mozdulatokra.

Udvozlettel,
Lazar Peter

Ui: Ja, en egy zold Ford Escortban ultem, amelyen szinten 
matrica diszeleg.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS