Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1427
Copyright (C) HIX
2002-04-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re:koreai levelek (#1426) (mind)  7 sor     (cikkei)
2 Re: ellenorzes (#1426) (mind)  7 sor     (cikkei)
3 Re: Bosch adagolo (mind)  9 sor     (cikkei)
4 Roncsok elszallitasa (mind)  6 sor     (cikkei)
5 Elozes (mind)  22 sor     (cikkei)
6 lego autok (mind)  54 sor     (cikkei)
7 FIAT platform (mind)  11 sor     (cikkei)
8 Javitas javitasa (mind)  31 sor     (cikkei)
9 Parkoloora (mind)  13 sor     (cikkei)
10 gumi-kerdes (mind)  19 sor     (cikkei)
11 Scorpio alkatresz (mind)  13 sor     (cikkei)
12 Re: mindenfele (mind)  76 sor     (cikkei)
13 Klez.E veszely (mind)  61 sor     (cikkei)
14 Re: piros lampas fek vs. kezifek (mind)  32 sor     (cikkei)
15 elsosegelydoboz, H betu (mind)  35 sor     (cikkei)
16 kezifek (mind)  15 sor     (cikkei)
17 platform (mind)  34 sor     (cikkei)
18 csekk (mind)  15 sor     (cikkei)
19 reklamok (mind)  35 sor     (cikkei)
20 Re: elozes (mind)  64 sor     (cikkei)
21 Re: ellenorzes (mind)  34 sor     (cikkei)
22 Re: Re: mit tehetnek (mind)  28 sor     (cikkei)
23 Esti mese. (mind)  8 sor     (cikkei)
24 Stoptabla (mind)  18 sor     (cikkei)
25 Baby Jag teszteles (mind)  10 sor     (cikkei)
26 Rendor teszteles (mind)  10 sor     (cikkei)
27 Hix Auto matrica (mind)  13 sor     (cikkei)
28 RE: mindenfele (mind)  33 sor     (cikkei)
29 Rendortema (mind)  8 sor     (cikkei)
30 Re: Vili koszi (mind)  26 sor     (cikkei)
31 Re: Fwd: Klez.E veszely (mind)  20 sor     (cikkei)
32 RE:Ki a hibas (mind)  14 sor     (cikkei)
33 Re: Fwd: Klez.E veszely (mind)  15 sor     (cikkei)
34 RE: mindenfele (mind)  20 sor     (cikkei)
35 kresz ? (mind)  79 sor     (cikkei)

+ - Re:koreai levelek (#1426) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 2. miert a kuldore haragszotok, amikor az csak a csaladjat akarja eltartani
> a kuldozgetes fejeben kapott fizetsegbol, s miert nem a moderatorra, aki
> alszik, s beenged minden szemetet.

Ezen a listan nincs moderator.

Ed
+ - Re: ellenorzes (#1426) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mondjuk kivancsi lennek, hogy az effele megallitasi modszer mennyire
> szabalyos, azaz elo van-e irva valahol, hogy azert mert beall eled
> egy rendorauto aki hasznalja a villogojat, neked meg kell allnod.

Nem. Valahogy jeleznie is kell, hogy allj meg. A jogszabalyt mar ideztem.

Ed
+ - Re: Bosch adagolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia E'rintett(Tamas?)!

>Adagolohoz a legtobb szerelo sem ert, fordulj 
>adagolokra szakosodott szakmuhelyhez. 
Tudom ajanlani Matyoka Laszlot, amennyiben Pest
kornyeki vagy. (28)366674 (Csoma'd helyiseg, Fot 
mellett).
Piece:
nme1
+ - Roncsok elszallitasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!
Ha valaki tudja, kinel kell bejelenteni a parkoloban
allo hasznalaton kivuli autokat, kerem, tegye itt kozze.
Piece:
nme1
"Know your enemy"
+ - Elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Nem erted wazzze, ha nem latod, hogy befejezheted-e
> az elozest a (z esetlegesen) varatlanul felbukkano (?)
> zarovonal elott, akkor _nem_ kezdheted meg az elozest.

Nyugi, kimeld a szived. Eppen errol beszelek - szerintem 
SENKI nem kepes (hacsak nem hord messzelatot) pl. este, 
hajnalban, szikrazo napsutesben, esoben, hoban MEGLATNI, 
hogy 120 meterrel arrebb milyen tipusu vonal van. Ezek 
alapjan ezekben a szituaciokban MINDIG TILOS elozni. 

> de erdekes, hogy nekem soha nem "valtott"
> zarovonalla elozes kozben a terelo vonal 
> meglepetesszeruen.

Nekem sem. Mondjuk 90-el ritkan jarok es az elozes is 
ritkan tart 5 mp-ig. Nem is arrol volt szo, hanem egy 
elmeletet boncolgattunk.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - lego autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Namost, moszijo Piech platformstrategiajahoz kepest:
> AR145, AR146, Bravo, Brava, Marea, Marea WE, Delta, Dedra
> mind ugyanazok... csak a kulcsin mas. ez meg eleg nekunk, 
> a buta nepnek... :-)

Es meg nem is latod at az egeszet :)))
Ez egesz ugy kezdodott, hogy 1988-ban megjelent a FIAT 
Tipo. Ennek megjelent a 4 ajtos valtozata, a Tempra. A Tipo 
padlolemezere epult a leggyorsabb FIAT, a Coupe. Picivel 
kesobb erre a padlolemezre epult a Marea es a Marea 
Weekend. Na meg a Flair Fioravanti tanulmanyauto 1996-bol, 
mely foleg a 0,18-as legellenallasi tenyezo reven lett 
hires. 
Talan nem is hinne az ember, de a Tipo alvazara epult az 
Alfa 145,146,155 is. A 155 testverautoja a Lancia Dedra. 
Ugyanaz, csak bordo metalban :)

Az, amit irtal, azt hiszem igy teljes. Nem tudom hogy 
kerult oda a Delta, erre rakerdezek, de szerintem nincs ott 
helyuk. A Delta 79-ben mutatkozott be, Guigiaro a Ritmo-bol 
indulva tervezte. 1994-ig gyartottak, eppen addig, amikor 
megjelent a 145/146. Szerintem ezeknek semmi kozul 
egymashoz, illetve a Tipo platformhoz (2540 mm-es 
tengelytavrol konnyen felismerheto).

A masik nagy FIAT kooperacio 1987-ig nyulik vissza, mikor 
azonos alvazra epult az Alfa 164, Lancia Thema, Fiat Croma 
es a Saab 9000 (na meg az Alfa Proteo tanulmanyauto).

Az eredeti hozzaszolasban nem is ez volt kritizalva, sot 
rossz napokon meg is sertodok, ha ilyesmivel rukkol valaki 
elo. Az Alfa, Lancia annak idejen egymasnak hatalamas 
konkurenciat jelentettek, mindketto remek autokat gyartott. 
Aztan jott a FIAT es az Alfa a sport, a Lancia a sportos 
luxus iranyaba terelodott. Az, hogy azonos alvazra 
szereltek a Dedrat, 155-ot semmi esetre sem hasonlithato 
ossze azzal, amit a VW csinal: osszedobott egy 1.8T motort 
es belerakta a varosi kisautotol a szupersporton keresztul 
a luxusautojaba is. Valahogy mindig volt valamilyen hatar. 
Teljes mertekben egyetertek K_malac listatarsammal, aki 
kifogasolja, hogy egy Superb-ben ne legyen ugyanaz a szaros 
kis motor es egy Passat ne kapjon 1.6-ot. Dol a presztizs 
meg a marketingduma, visszafele dol a penz, amit arra 
hasznalnak, hogy megmutassak, ok is tudnak szupersportot 
csinalni. Na de kinek kell VW szupersport? Mi ertelme 
ennek? Semmi. Annal tobb ertelme volna normalis 
benzinmotorokat gyartani, szeria elektromos ablakot 
szerelni es egyeb customer oriented dolgokat csinalni. Na 
nem melyedek bele jobban, ennyi eleg is lesz.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - FIAT platform (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tehat rakerdeztem, valoban igazad van:

Idezem:
Az új Delta, szintén a Tipo padlólemezére épül. Söt még a 
GTV/Spider páros is. Igaz ezek segédkeretekkel, illetve a 
hátsó felfüggesztésük teljesen más. 
A Lancia 1.9-es motorja meg nem azonos az Alfában használt 
VM-töl származó 2.0 TD-jével. 

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Javitas javitasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Remelem most mar megmondom az igazat :)))

IDEZET ON

Tehát az új deltában használt 1.9 TD motor a legkisebb 
csavarig megegyezik a 145 TD motorral. Mindekttő a Fiat 
Tipo 1.9 TD motorja, annyi különbséggel, hogy ráaggattak 
egy utánkezelőt (=dízelkatalizátor), a turbója nem IHI, 
hanem Garrett TBO259 (vagy 269 a fene se emlékszik már, 
annyiban különbözik az IHItől, hogy két vákumszelece van 
rajta, de nem jöttem még rá hogy a második micsoda - 
overboost vagy változó geometria, nem tudom...) Ez egy SOHC 
8V szíjas vezérlésű motor. 

Amit te említesz, hogy VM-től származik, az a 33 1.8 TD, 75 
2.0 TD , a 75 2.4 TD a 155 2.5 TD és a 164 2.5 TD. Ezeknek 
a jellegzetessége, hogy OHV vezérlésűek, és hengerenként 
különálló hengerfejük van (ezekből szeret kiszakadni a 
himbák leszorító tőcsavarja - nem fatális de csúnya hangja 
van). 

Ezek után jöttek a JTD motorok, amiket tudomásom szerint a 
145/146, 156, 166-ba pakoltak. 

IDEZET OFF

Tehat visszavonom, amit irtam, az uj Delta is oda tartozik,
DjTiszyeknek igazuk van.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Parkoloora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Akkor ezek szerint veled meg nem fordultak elo a kovetkezok:

Most megint sajatauto dicseret kovetkezik.:-) Amikor vasarlas utan alaposan
atneztem, kifordult a muszerfalbol egy rejtett rekesz: egy beepitett
apropenz tarto. Akkor jot mosolyogtam rajta, de azota rajottem, hogy nagyon
hasznos dolog. Egyszer fel kell tolteni (meg amikor ido van ra, potolni az
elhasznalt penzeket), es soha nem jovok zavarba se parkolooranal se mallok
kosartarolojanal.

Udv,
pJ
+ - gumi-kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mar irtam regebben a gumi-problemaimrol, sajnos nem kaptam ra valaszt. Ez
meg nem lenne olyan nagy baj, de a gumiszervizekben sem tudnak biztosat
mondani. Hatul 215/60 R14 van, elol pedig 205/60 R14. A bal elso
szalszakadt, le kellene cserelni. Sajnos csak hasznaltra van keret, amibol
igen nehez 205-ost talalni. 195/65 R14 lenne, de nehany gumis azt mondta,
hogy tul nagy lenne a 30mm diffi. Hallottam olyat is, hogy vizsgan 10%
elteres meg megengedett, ez alapjan nem lenne gond (mar ha a
menettulajdonsagok nem romlananak -a 205-ossel az egyenesfutas kicsit
bizonytalan, talan jobb is lenne a 195-os). De azt is mondtak, hogy mind az
elso, mind a hatso guminak egyforma szelessegunek kell lennie. Most akkor
kinek higgyek? Nehany gyari es sok tuning-BMW-n megvan a 30mm diffi az elso
es a hatso gumik kozott (225-255, 245-295), de azokhoz lehet, hogy van
mubizonylat. Elore is koszi a valasz(oka)t!

Udv,
B.B.
'85 E28 520i
+ - Scorpio alkatresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elado Ford Scorpiohoz egy verezmulanc-feszito patron
es egy oldalso muanyag lacvezeto. Aszontak a szervizben
hogy cserelni kell, azert vettem meg, aztan kiderult hogy
megsem kell. Koszonet erte a szerviznek. Na mindegy,
szoval a patron 10.000 volt, a lancvezeto 3.000,
a kettot egyutt odaadnam 10-ert.
Ja, 2.0i DOHC motorhoz valo.

Tel.:70-278-6870

Ropi
+ - Re: mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hoi!

A AUTO 1426-ban irta :

> > Utanadmennek a csodaRS-el v. az Audival (M1-en).
>
> Akkor csak egy elmeleti kerdes. Mi van ha nem ernek utol :-)

Elmeletileg miert ne hozhatnanak letre utlezarast?

Egyekent maga a kerdes erdekes, hogy mit tennenek a nagy
magyar szervek ha elkezdene valaki amokfutni.

> > Elvontatjak (legrosszabb eset).
>
> Akkor bejelentem hogy elloptak, a biztosito meg kifizeti
> (ugyis aktualis az autocsere :-) )

:)) Nem rossz. Ha makod van nem kerdeznek utana az angolok,
hogy vajon nincs-e egesz veletlenul a nagy magyar szerveknel
egy ilyen-es-ilyen rendszamu ilyen-es-ilyen tipusu auto.

Gabor: Elvileg. En mar lattam parkolooratol is elvontatott
autot. Rendszama volt, sz'al nem az "utcakep" erdekeben
tortent (ugyanis az "utcakep" erdekeben szoktak elvontatni
a rendszam nelkuli autokat). Mondjuk ami lattam akar meg
lopott is lehetett, akkor ertheto.

> > > hianyzo haromszog,
>
> > Arra gondolsz, hogy megallitanak es ellenorzik,
> > hogy van-e elakadasjelzod?
>
> Igen arra. Itt negy ev alatt egyszer sem allitottak meg meg,
> otthon kb havonta ellenoriztek.

Nekem egyszer sem. KOPP-KOPP-KOPP. :)
(Meg akkor sem, amikor tenyleg latszott, hogy csak
talalni akarnak vmit, amivel levaghatnanak.)

Apropo, ezzel kapcsolatban: Itt is el az artatlansag velelme?
Tehat ha az mondjak, hogy "Aztan elakadasjelzo haromszog van-e?"
en pedig erre: "Ott van hatul a taskaban, nezzek meg ha nem
hiszik, es utana pakoljanak nyugodtan vissza szepen.", akkor
vajon azon kivul hogy nem vagyok segitokesz elkovetek valamit?
Tehat nekik kell bizonyitani, hogy en bizony bunos vagyok az
elakadasjelzo 3szog nem tulajdonlasaban?

Meg 1 dolog: Ha megallitanak es te nem ismered el a szabalysertest,
akkor ugyebar kitoltenek egy adatkozlo lapot. Az neked nem kotelezo
alairni. De ha alairod, nem irhatjak ra utolag, hogy "Felelosseget
elismeri!" ? Hiszen ebbol az adatkozlo lapbol te bizony nem kapsz
peldanyt.

> > ha seb.tullepesen kapnak, akkor pedig kifizeted
> > a buntetest (vagy a kenopenzt).
>
> Hmmm. A kenopenz legalisabb mint a sebessegtullepes 15%-al ? :-o

"Hmmm.", kerdojel es smiley nelkul. Ez egy korrekt kijelentes. :)))

> > mertekben. VD kiakadt, hogy a Jaguar X-ben keresztben
> > beepitett csoppnyi 2.5 V6 Ford motor van,

Tenyleg, errol jut eszembe, hogy a Discovery-n lattam egy 
Turbo c. musort (angol musor), ott eppen a Ford Cougart
elemezgettek es az volt a velemenyuk, hogy a motor amit
hozza adnak az bizony kicsi egy olyan autohoz, mint a
Cougar.

> Mo-on fog csak elofordulni, hogy szabalytalankodok :-o
> (a tobbi orszagon csak atutazoban leszek)

Enyje-benyje!

K.
+ - Klez.E veszely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Sajnos marky tagtarsunk azaz

> =======================================================
> Felado : Nemes Marcus
> E-mail :  [Germany]
> =======================================================
> marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 

bekapott egy Klez.E virust.

Ugyanis kaptam tole egy levelet, ami Height subjecttel erkezett
es mellekletkent egy html es egy w5n.pif volt csatolva. Gyanithatoan
nem en vagyok az egyetlen aki kaphatott ilyet, ugyhogy azert kozlom
az alabbiakat.

Jah, a subject es a melleklet(ek) nevei mindenkinel masok lehetnek,
sz'al ha nem pont ilyen levelet kaptatok, az meg nem jelent semmit.
A biztos pont az az, hogy szinte semmi nincs a levelben erdemi
infomacio, es van melleklete.

A tovabbiakban egy hazai virusgyilkolasi szakembertol idezek:

"
A KLEZ.E változattól, ha már fertőzött a gép, csak segédpogrammal
lehet megszabadulni:
ftp://ftp.europe.f-secure.com/anti-virus/tools/kleztool.zip
"

Hasznalata elott olvasd el ezt:
ftp://ftp.europe.f-secure.com/anti-virus/tools/kleztool.txt

Idezet tovabb:
"
A fenti program nem csodaszer, Klez.E esetén legbiztosabb dolog a gép
teljes újratelepítése (fdisk, format, windows, alkalmazasok,
viruskereso). Ez természetesen nem mindig járható út, ezért van a fenti
segédprogram. Sajnos a Klez.E egyes program-fájlokat hibásan fertőz, a
fejlécük nem visszaállíthatóan sérül. Most március 6-án pedig excel és
mp3, stb. fájlokat írt felül nullákkal ill. "szemét adattal" a vírus.

A KLEZ vírus kikapcsolja az ismertebb vírusirtóprogramok folyamatait
a memóriában. Vagyis ha a víruskereső nem ismeri fel a Klez.E-t, mert
nem lett rendszeresen friss adatbázis letöltve hozzá, akkor a KLEZ.E
megfertőzi a gépet és pluszban megöli a víruskeresőt, utat nyitva
ezzel régi vírusok gépe jutásához is.

Sajnos a Windows felépítése miatt és mert a Microsoft nem működik együtt
a vírusirtó programok gyártóival, ezt egyelőre nem lehet megakadályozni.
Feltehetőleg az FSAV 5.50 fog ez ellen olyan védelmi mechanizmust
tartalmazni, amely magától újraindítja a víruskeresőt, ha indokolatlan
leállást tapasztal.

Üdvözlettel: ***** *****, 2F 2000.
"

Nevenek kozlesehez nem kertem hozzajarulasat, ezert inkabb kicsillagoztam.

Udv:
K.
+ - Re: piros lampas fek vs. kezifek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hoi!

A AUTO 1426-ban irta :

> > > Kulonben itt kirugnak vezetes vizsgarol, ha nem ugy allsz meg piros
> > > lampanal, hogy kezifek be, sebvalto uresbe, fek es kuplung elengedve :-o
>
> > Az izgalmas lehet. San Francisco-nak erzik magukat, vagy tenyleg
> > 30 fok koruli emelkedok/lejtok vannak ott? Mert mas korulmenyek
> > kozott nincs sok teteje a dolognak imho.
>
> tukorsima (legalabbis itt oxford kornyeke :-) )
> nekem azzal magyaraztak, hogy a feket ne nyomjam, mert a mogottem allot
> zavarja a feklampa, viszont el sem gurolhat a kocsi :-)

1. Hat ha mogottem allnak mar es nem kell nyomni a feket (azaz nem 
emelkedon / lejton allok avagy uthiba): En nem nyomom a feket.
Pont a fenti megfontolasbol.

2. Ha nem allnak mogottem es nem kell nyomni a feket: akkor nem
szoktam nyomni. Ha latom, hogy kozeledik valaki akkor viszont
megnyomom, amellyel az esetlegesen elbamult kollega figyelmet
felhivom magamra ill. arra, hogy itt biza' nem artana megallni.

3. Allnak mogottem es nyomni kell a feket: "Bird ki oreg, nem
kotelezo a feklampamba bamulni.". Nezzen masfele. Ha nagyon
zavarja a feklampa es masfele nez ugyis eszre fogja venni,
ha mar megszunt a zavaro hatas.

A negyedik eset meg egyertelmu.

K.
+ - elsosegelydoboz, H betu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nekem nincs semmilyen se. Kotelezo? Ha igen hol lehet kapni es milyet
>erdemes No-ban?

Aaaaaaaaa..... Ez kicsit fajt. Te hol jartal, amikor ezt a reszt meseltek a
jogositvany-tanfolyamon? Kapni mindenhol lehet (kezdve a benzinkutakkal,
folytatva nagyobb gyogyszertarakkal, drogeriakkal, autosboltokban,
autoszalonokban...). Neked azt kell megvenni, ami a szemelygepkocsihoz valo
(geeignet fuer PKW), ez egy ca. 10x20x30cm-es muanyag doboz, rajta voros
kereszt, benne minden szar, "ami kisebb vagasoknal nem jo, arterias
verzesnel meg ugyis mindegy" (c) Vaddiszno...

>Vkitol hallottam, hogy kell egy H betu az No-ban vasarolt kocsimra, masok
>szerint D kell ra. Van szabaly hova kell rakni es hogyan? Magyar all.polg.
>vagyok nemet kocsival. Vagy mindkettot?
Olyan felsegjelzes kell ra, amilyen rendszama van a kocsinak. Nemet
rendszamhoz D betu, magyarhoz H betu. Van egy nemzetkozi megallapodas, mely
szerint az ilyen matricaval rendelkezo auto orszagaiban letezik a kotelezo
felelossegbiztositas rendszere (Haftpflichtversicherung), igy ha kulfoldon
okozol balesetet, akkor sincs gond, mert a biztositok egymas kozott rendezni
tudjak az ugyet. A biztositasi zold kartya ugyanerre valo fejletlenebb
orszagok szamara. Sokszor megis kerik, tehat jo ha van (a biztositod ingyen
kiallitja).

>Mi kotelezo meg az elsosegelydobozon kivul?
Elakadasjelzo haromszog (Warndreieck), ill. megfelelo allapotu auto
(ervenyes muszaki vizsga (TUV), megfelelo gumik, fekek, vilagitas, olvashato
rendszam), kornyezetvedelmi ellenorzo lap ("zold kartya"), ervenyes kot.
feelossegbizt. igazolasa...
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - kezifek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Ez azert jo, mert igy nem tud a kocsid elobbre mozdulni egy koccanasnal,
>> vagyis a hatso lokharitonak kell az egesz energiat felvenni.
>
>Ahm... ezexerint ha csak a feket nyomod, nem kezifekezel, akkor
eloremozdul? :)

Latom a vegen a smajlit, de mint irtam a feket sem nyomom. Raadasul a fekrol
leszallni kevesebb ideig tart, mig egy behuzott kezifeket oldani... :-)
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - platform (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Teljesen igaz, en is azt hittem eddig,hogy o tojta a
>spanyolviGaszt.
>A hetvegen lettem az AR talalkozon felvilagositva, ahol is
>talalkoztam egy "testveremmel", egy Lancia Delta 1.9D 3
>ajtossal, ami teljesen ugyanaz az auto, mint az en AR 145
>2.0 TD. (Latszik, hogy a lanciasok szerenyebbek: 1.9D =
>2.0TD hehehe)

Teljesen analog modon all ossze a Fiat Tempra es az Alfa 155 is. Sok kozos
elemuk van, ami hott kulonbozo, az a motor (egesz mas, bar a blokk lehet,
hogy kozos/nagyban hasonlit) illetve a futomu elemei. A Tempra viszont
rokona a Tiponak, es ahogy en tudom, a Marea ennek a lemeznek a folytatasa,
nem a Bravae.

De a Lancia Thema es a Fiat Croma is egy platni (bar a 8.32-ben dolgozo
Ferrari motor (a 328-e) "kicsit" megkulonbozteti.

Ami igazan erdekes:
A Tiszy által felsorolt (illetve altalam kiegeszitett) autokat egymas melle
allitva udito soxinuseget latunk. Beulve, vezetes kozben szinten azt
erezzuk, hogy ez egy masik auto, mig Piech ur "valtozataiban" ember meg nem
mondja, melyikben ul eppen. Ugyanaz a kidologozas (el kell ismerni: jo),
ugyanaz a hangolas, nincs kemenyebb, nincs kenyelmesebb, generalszosz
mindegyik. A kulonbseg a rendelheto felszereltsegben van. :(

Szoval lehet a platformozast okosan is csinalni, meg nemetesen is
csinalni... :-)))
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - csekk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>hogy adjon csekket, de megtagadta, hogy
>"halmozott szabalysertes eseten nem jar olyan, vagy helyben fizetek, vagy
>feljelent. Ez vajon jogos, vagy ha kerek mindenkeppen kell csekket adnia ?
Ez qrva regen lehetett, mert bo masfel eve a "helyszini birsag" is csekken
fizetendo. Kapsz egy cetlit, amin rajta van, hogy mit kovettel el, illetve a
mellekelt csekket, amin be kell fizetned. A rendor hivatalosan nem fogadhat
el keszpenzt helyszini birsagolsa eseten.
Fogash




_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - reklamok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mostanaban bamultam parszor nemet adokat (Pro7, RTLII, stb) es lattam nehany
jo reklamot. Nem az auto benne a lenyeg, mint reklamfilm marhara tetszenek.

1. Audi Allroad Quattro:
auto megy, (Nevada, Arizona, vadnyugati kornyek, sarga homok, por,
naplemente) Tukorbe nezes, a tukorben csak egy csoros kamion hutoracsa
taszik. Mutatas minden szogbol, kamion "tolja" az Audit. Snittek,
fordulatszammero, gazadas, parbaj minden latoszogbol.
Poen: vontatokotel. A beallitas szerint a kocsi vontatja a kamiont. Persze
kamu, de nagyon szepen van megcsinalva.

2. Passat V8:
Kastely kapuja, motorosrendor felvezetessel es kiserettel (formacioban)
erkezik egy limuzin, beall, inas nyitja az ajtot, vendek kiszall. Meg
egyszer ugyanez. Meg egyszer ugyanez. Kapu, behajt egy Passat, beall, sofor
kiszall, dobja a kulcsot az inasnak, aki elviszi a kocsit leparkolni, sofor
be az epuletbe.
Poen: Motoros rendorok ekkor erkeznek felbomlott formacioban, korbealljak az
autot, fejcsovalas, szitkozodasra utalo gesztikulalas, mert lemaradtak.

3. Passat:
Urge hipermodern lakasban ul, olvas. Csend van, csap csepeg. Sohajtas,
elmegy, elzarja. Olvas, ora ketyeg. Sohajtas, kiveszi belole az elemet.
Olvas, huto elindul. Sohajtas, kivonszolja a helyerol, kihuzza a
konnektorbol. Leul ujra, olvas, ujra csepegni kezd a csap. Sohajtas
Szoveg: Az ember nem ulhet mindig egy VW Passatban...

Szoval autot emiatt nem vennek, de a reklam jo.
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Re: elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs hogy belepofázok, de Mo-n elég sok olyan út van ahol a sok javítgatás
miatt pl. szaggatott lett a záróvonal.. Hehehe.
Egyébként menjél csak le Tapolcára Veszprém felöl, mondjuk úgy 7-9 között
(este - reggel tökmindegy) és azon veszed észre magad, hogy egy 40-el robogó
Ifa mögött száguldasz, mert az ÚTBURKOLATI JELEKET!!! nem látod előre 100
m-nél tovább. Most nem akarok visszatérni arra a témára, hogy hány méter is
kell egy előzéshez, de azért azt is kalakuláld bele, hogy egy pótos IFA nem
épp az átláthatóságáról híres, mármedig ha nem üvegből van, akkor csak azt
látod amit akkor látsz ha kihúzódsz mellé, namármost ha kihúzódtál és nem
jön semmi, én pl. nem a középvonalat nézem, hanem a leelőzendőt és az
esetleg szemben felbukkanót próbálom sas szememmel kiszúrni.(Eddig még a
repülőorvoson is megfelelt) Ja, és ha ekkor amikor teljesen mellette vagy a
Teherautónak, még az út jobb oldalán elhelyezkedő előzni tilos táblát (amely
részben teljesen érthetetlen az adott, belátható, kereszteződéstől mentes
úton) is észreveszed, akkor neked röntgen szemed van, és ólomdobozzal kell a
fejeden mászkálnod, mert a sugárzás, mint tudjuk akár rákot is okozhat.

Gábor

> >Szerintetek tehat egyenes ut, nekifogok elozni, de valami
> >miatt folytonosra valt a vonal, akkor satufek,
> >visszatolatsz, visszasorolsz??
> >
> >Cs.
> >AR 146 / Punto II
>
> Nem erted wazzze, ha nem latod, hogy befejezheted-e
> az elozest a (z esetlegesen) varatlanul felbukkano (?)
> zarovonal elott, akkor _nem_ kezdheted meg az elozest.
> De hagyjuk.
>
> Ja meg annyi, nehogy valaki azt gondolja, hogy en minden
> szabalyt mindig betartok es nem eloztem meg zarovonalon,
> de erdekes, hogy nekem soha nem "valtott"
> zarovonalla elozes kozben a terelo vonal meglepetesszeruen.
>
>  irta:
> >Egyebkent a kozeputat is lehet valasztani: latsz rendort-
> nem latsz rendort :-).
> Igen, ez egy fontos szempont :o)
>
>  irta:
>
> >Nagyon enyhe domb, ami mogul a leglaposabb Ferrari is kilogna. Siman
> >elozhetsz, bar a felezovonalat (szaggatott, nem zaro) nem latod vegig. Az
> >orszagban millio ilyen hely van.
> >Szembe sut a lenyugvo nap. Latod, hogy auto nem jon, az ut egyenes,
> >melletted felezovonal, de annyira fenylik az aszfalt, hogy messzebb nem
> >latni, szaggatott-e? Elozol? En igen.
> >Fogash
>
> Jo, rendben ez igaz. De en nem is azt bizonygatom, hogy biztosan
> veszelyes ilyenkor az elozes, hanem azt (ami mellesleg a kiindulo
> problema is volt), hogy ilyen esetben is, ha a rendor megallit jogosan
> buntet meg. Teged is, engem is, mert en is biztos eloznek.
> Szerinted nem? (Elkepzelem, ahogy faarccal kozlod vele, hogy igaz,
> hogy zarovonalon eloztel, de nem tehetsz rola, mert a szemedbe
> sutott a nap.)
>
> Na csa'
>
> Fer
> 320i oo
>
+ - Re: ellenorzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hihetetlen, világszenzáció.Csak itt, csak Önöknek!
Jómúltkor megállítottak a rendőrök, - miután egy földúton kiráztam a
veséjüket - és mögöttem! álltak meg. Na jó nem sok kellett hogy megint
megtoljanak, de ugye tanultam az előzőből, és kicsit engedtem az erőszaknak,
pedig szívem szerint megállok azt bambultam volna, mié" törik a kocsim
hátulja. De nem ez a lényeg.
Mögöttem állt meg! Kékfénnyel! (jó jó, nem zajongott, végül is hajnal 3
volt) Szóval vannak még csodák. Ha nem is túl sok. Az ellenőrzést nem
mesélem el, mert a rendőr haverommal (aki épp velem volt) azóta is csak
röhögünk, mikor megemlékezünk eme cselekedetről.

Gábor

> >> Sokszor lattam mar olyat, hogy megy valaki az uton, mogeall a szerv,
> >> bekapcsolja a kek villogot, osztan ellenorzes.
> >Szerintem ezt amerikai filmekben lattad. Magyarorszagon sajnos a szerv
> all
> >elol villogoval es te mogotte. Ergo te eltakarod a rendorautot es ha
> valaki
> >hatulrol belerongyol az allo autokba, akkor a tied torik jobban, nem az
> ove.
> >Engem mar allitottak meg igy hidrol lefele (enyhe bukkano mogott alltunk
> en
> >hatul, a rendor elottem :-((  )
>
> Amikor en lattam, akkor aszerv allt hatul, de itt a mogeall szo arra
> vonatkozik, hogy menet kozben kerul moge. Eddig egyszer allitott meg
> rendor, egy keskeny orszaguton, franc gondolta, hogy a karjanak
> magassagaban kell megallni :-) En tovabbgurultam 3 metert, mert ott
> kiszelesedett az ut, hogy azert megse ussenek el minket targyalas kozben,
> de a bacsinak ez nem igazan tetszett :-) Szoval ezert volt a
> bizonytalansag.
>
> Koszi a valaszokat mindenkinek a temaban!
+ - Re: Re: mit tehetnek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez tényleg hálás téma..
Tényleg mennyire bosszantó, hogy mondjuk max 2 órára tudsz perkálni, de
mondjuk a szex a csajjal, vagy a tárgyalás (kinek mi a fontosabb) kicsit
elhúzódik. Mellékesen elég érdekes, hogy pl. Áfás számláért még én
kergetőzzek az őrrel. Arról nem is beszélve, hogy előre fizetni, csak a
moziban szokás, de ha elmarad az előadás (nem töltöm ki a beperkált
összeget) visszakapom a pénzt. Most vagy 20 percenként rohangálok az órához.
(barátnőm nem nagyon örülne), vagy hagyom a fenébe és kapom a mocsok
cetliket? Lázadjunk már fel ez ellen. Nincs semmi bajom a parkolási díjjal,
vmit igénybeveszek fizetek érte, de nem mindegy hogy hogyan, mit, hova, és
mennyit. Szóval az utólag tényleges parkolt időnek megfelelő összeget
MINDIG! hajlandó vagyok kifizetni, de nem többet!

Gábor

> Valoban elvontathatnak _parkolohelyrol_
> lejart (vagy nem fizetett) jegy miatt?
> Jogerzekem ez ellen tiltakozik:-))
> A buntetes, esetleg kerekbilincs rendben,
> de elvontatni szerintem csak a tilosban
> allo, tehat a forgalmat zavaro jarmuveket
> lenne szabad. Mar csak azert is, mert ez
> rongalhatja az autot.
> Mi errol az ervenyes szabalyozas Mo-on?
> Udv: Gabor
>
> (webes bekuldes, a bekuldo gepe: biolpc09.unifr.ch)
>
+ - Esti mese. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ma Gyo:rben 2T Trabi hatso szelvedon kovetkezo feliratot lattam: 
 ".......biztonsagos, es tagas is......"  (Karak)

Vuknak a foldalatti odu talan ilyen volt. :))))))

Udv. Simon Jani
+ - Stoptabla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"voltam olyan bator, hog ynem alltam meg a stop tablanal 
(megjegyzem, ott szinte sohasem allok meg, mert 20al 
gurulva is belathato, sot, kettesbol meg a forgalomba is 
jol be lehet kapcsolodni napkozben. De ejjel????"

Megertelek. Valahogy azokkal a dolgokkal a policajnak 
mindig problemaja van, amelyeknek valami kozuk van a 
kozlekedesi intelligenciahoz.  :(((((

Arrol nem is beszelve, hogy ritka az a stoptabla, amellyel 
ha egyvonalban megallsz, rendesen belatod a keresztezodest. 
El lehet jatszani a megallast, de attol meg par meter mulva 
ugyanugy meg kell allni, ha nem akarsz balesetet. Ilyenkor 
az elso megallas nem mas, mint tisztelges rendorsegunk es 
kozutkezeloink ostobasaga elott. 

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Baby Jag teszteles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szalay Akos: 
"Nemreg kaptam meghivot a 2.0 V6-t kiprobalni :-)"

Persze, neked a vigyor, nekem az irigyseg ... :)))
Tessek rendesen tesztelni, kanyarsebesseg, eles kanyarok, 
fekek, rossz ut, stb. :)
Beszamolot varom! (Meg az Arpi folytatast Mike-tol).

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Rendor teszteles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szalay Akos: 
"Viszont jo otlet, majd asszonypajtast hagyom vezetni (a 
rendor meg a fejehez kap majd az angol auto ukran utlevel 
es magyar jogositvany lattan:-) )"

Helyes, hadd vakarja a fejet! Legalabb tovabbkepzodik. :)
Varom a beszamolot a tesztrol! :)

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Hix Auto matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Frigyes: 
"Oromunkben kinyujtott kezzel kaparaszunk a szelvedon, 
duda, fenykurt kisereteben, hogy felhivjuk figyelmet 
autostarsunknak, autostars van mogotte."

Autostars meg viszonylag surubben elofordul, de a listatars 
az igazi kuriozum. :)))

Apropo, t. anyosodat mikortol lehet +talalni a Vaci utca 
valahany elott?

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - RE: mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado : 
>Akkor ezek szerint veled meg nem fordultak elo a kovetkezok:
>1) Fehervar OTP parkolo, kinn van a tabla, hogy parkolojegy kell. Megallok,
>elmegyek parkolojegyet keresni (persze a kozelben sehol sem lehet kapni).
>Mire visszaerek 10 perc mulva a kocsihoz, rajta a mikulascsomag.

Bp. XIII. ker. Szent Istvan parknal jartam igy, meg ott talaltam a
mikulast aki osztogatja a csomagot. (igaz, nem 10 perccel hanem
30 perccel voltam saros) 
O maga javasolta, hogy ne fizessem, be, hanem irjak egy szivhezszolo
rovid levelet hogy sajnos eppen parkolojegyet venni voltam es akozben
birsagoltak meg, fenymasoljam melle a cedulat az adatokkal (ami a
mikulascsomagban van) es faxoljam el erre meg erre a szamra, mire
nagy valoszinuseggel megkegyelmeznek es nem kell kifizeni.
Igy is tortent.

A reakciorol nem tudok, mert eppen akkortajt sehova nem voltam
bejelentve, a gk.nyilvantartas szerinti cimem pedig regota nem elt.
Igy sohase fogom megtudni, vegul is mit valaszoltak. :)

>"halmozott szabalysertes eseten nem jar olyan, vagy helyben fizetek, vagy
>feljelent. Ez vajon jogos, vagy ha kerek mindenkeppen kell csekket adnia?

En ugy tudom a helyben fizetes intezmenye megszunt, csak csekket adhat.

De ha en azt mondom: "biztos ur, intezzuk el helyszini birsaggal" akkor
o is tudja, en is tudom, hogy le akarom fizetni, es szerintem nagyon
nem erdekli hogy halmozott vagy egyszeri a szabalysertesed.
A feljelentessel fenyegetes ennek jateknak a resze. Altalaban csak
akkor nem mukodik a dolog, ha a fonoke is ott van es o nincs benne.

udv:
VAti
+ - Rendortema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szoval mindenkinek, akit leanyaztak a rendorok nemmegallas miatt:

A rendor a megallitasi szandekat megkulonbozteto feny es hangjelzessel,
valamint a kezenek intesevel kell hogy egyertelmuen jelezze. Kilometereket
johet mogotted, nem vagy koteles latni hatrafele. Vegso esetben megeloz es
int.

SzaboZE
+ - Re: Vili koszi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1426-ban irta :
>         Major Frigyes
>Autoalkatresz - felszereles
>Sziasztok autosok.
>Mivelhogy en is kapom a Koreai spam hegyeket, torlom OE6 masnap uj cimrol
>nyomulnag ezek a genyak :-( Vili ! Kosz az infot. Nem lehetne a HA autosai
>reszere nem a 30 napos, hanem vegleges verziot valahogy engedelyezni :-) ?
De. Abban a pillanatban, ha nekem is ingyen lesznek az alkatreszek, s ingyen
beszerelik az automba oket :)))))))))))
/Ha valaki megveszi a programot, akkor arra ingyenes support jar=analogia a
beszerelessel./

Mas programokkal is meg lehet oldani a szurest, mint irtak is, csak ezzel
kenyelmesebb. :)) Az OE-ben is lehet szurni, ugy tudom.

Viszont van egy ingyenes programom, HIXEditornak hivjak, a hix listak
olvasasahoz /mas-mas szinnel idezi a kulonbozo melysegu idezeteket/,
konnyed valaszolasahoz, erdekes levelek kigyujtesehez, nem
kivanatos szemelyek leveleinek automatikus kitorlesehez stb. stb.
lehet hasznalni, a GURU es WINDOWS listan nagyon sokan hasznaljak, s
itt az auton is lattam mar jeleit. Az alul lathato honlapon keresd a
HIXEditort, s annak a verziotortenetebol meglatod, mire is kepes a
program. Ha kerdes van, johet maganba.

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: AUTO/Maganba
+ - Re: Fwd: Klez.E veszely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: On 05/04/2002 10:01:41 klunej wrote:
: >Sajnos marky tagtarsunk azaz
: >bekapott egy Klez.E virust.

Mielott bepanikoltok: az en leveleimet egy Solaris gepen irom/olvasom,
aminek Windows meg a kozeleben sincsen, egy karakteres terminalon nyomulok
rajta a pine nevu programmal. A leveleimben mindig van a headerben egy
alabbi tipusu sor:

Message-ID:
    >

Arrol nem tehetek, hogy valaki az en cimemben irkal, tessek belenezni a
headerbe [a "0204051515550" 2002-04-05 15:55 ora 55 masodpercet jelent].


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - RE:Ki a hibas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Ki a hibas ( 17 sor )
>... de egy koccanasnal MINDIG a hatso a hibas. A kutyat nem erdekli
>mit mondasz, egyszeruen radhuzzak, hogy nem tartottad be a
>kovetesi tavolsagot.
Hogy finom legyek es noies: egy szart!
Ha mar valami kicsi kibuvasi lehetoseg van,
a biztosito megtagadja a fizetest.
Sajat tapasztalat: hatulrol lampanal belem
felatfedessel. Serules: lokharito torik.
Hatso szerint hirtelen savot valtottam. Tanuja az utasa.
Biztosito szerint nem allapithato meg egyertelmuen
a hibas, ezert senkinek sem fizet.
--Udv:szm
+ - Re: Fwd: Klez.E veszely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 05/04/2002 10:01:41 klunej wrote:
>Sajnos marky tagtarsunk azaz
>bekapott egy Klez.E virust.
Klunej elvtars irasahoz csak annyit tudok hozzatenni, hogy (angol nyelvu)
leiras talalhato a http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/w32kleze.html
cimen is, ill. barkinek akinek (szamitogepes :-) ) virusproblemaja van,
annak maganban szivesen segitek.

A'kos


--
Ákos Szalay, Senior Research Engineer, Sophos Anti-Virus
Real Business/CBI Growing Business Awards: Company of the Year
Email: , Tel: 01235 559933, Web: www.sophos.com
+ - RE: mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 05/04/2002 10:27:21 Varga Attila wrote:
>O maga javasolta, hogy ne fizessem, be, hanem irjak egy szivhezszolo
>rovid levelet hogy sajnos eppen parkolojegyet venni voltam es akozben
>birsagoltak meg, fenymasoljam melle a cedulat az adatokkal (ami a
>mikulascsomagban van) es faxoljam el erre meg erre a szamra, mire
>nagy valoszinuseggel megkegyelmeznek es nem kell kifizeni.
>Igy is tortent.
Ezt en is megprobaltam, erre kioktattak, hogy kint volt a tabla, tehat
tudtam rola, hogy csak akkor allhatok meg, ha van jegyem, es igenis vannak
olyan boltok ahol lehet jegyet kapni, es meg lehet a kozeleben allni jegy
nelkul, csak keresnem kellett volna, az nem kifogas, hogy nem tudom hol van
olyan, mert csak parhavonta jarok egyaltalan a varosban.

A'kos


--
Ákos Szalay, Senior Research Engineer, Sophos Anti-Virus
Real Business/CBI Growing Business Awards: Company of the Year
Email: , Tel: 01235 559933, Web: www.sophos.com
+ - kresz ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
>Nem erted wazzze, ha nem latod, hogy befejezheted-e
>az elozest a (z esetlegesen) varatlanul felbukkano (?)
>zarovonal elott, akkor _nem_ kezdheted meg az elozest.
En ugy tudom, hogy a zarovonal elott, kint kell hogy legyen a nyil az utra
festve, hogy "kerjuk az elozest befejezni", pont azert, hogy lasd, hogy
zarovonal jon.
Nem tudom, hogy tartjak ezt be.

> Felado :  [Germany]
>Vkitol hallottam, hogy kell egy H betu az No-ban vasarolt kocsimra, masok
>szerint D kell ra. Van szabaly hova kell rakni es hogyan? Magyar all.polg.
>vagyok nemet kocsival. Vagy mindkettot?
Amilyen a rendszam olyan kell, de eu-n belul nem kotelezo.
Hatulra lathato helyre kell rakni, es megvan a minimum meret, azt hiszem
min. 5cm betumeret (de biztos nem vagyok benne)

>Mi kotelezo meg az elsosegelydobozon kivul?
Attol fugg hova mesz. Angliaban elsosegelydoboz nem kotelezo, es haromszog
is csak akkor, ha gyarilag van a kocsiban.

> Felado :  [Hungary]
>Megerositem, amit Fogash irt. Kedden voltam szemtanuja egy ilyen esetnek.
>Mondjuk kivancsi lennek, hogy az effele megallitasi modszer mennyire
>szabalyos, azaz elo van-e irva valahol, hogy azert mert beall eled
>egy rendorauto aki hasznalja a villogojat, neked meg kell allnod.
Es egy vilogo-szirenazo auto mehet-e a megengedett sebessegnel gyorsabban ?
Tehat ha megyek 55-el lakott teruleten belul, es egy rendorauto "uldoz" ugy
hogy ha akarna meg tudna elozni, akkor koteles vagyok-e megallni (elvegre
nem akadalyozom ot a tovabbhaladasban) ?
A kresz ugy tudom csak azt mondja ki, hogy nem szabad akadalyozni (akar ugy
hogy megallok).
Ez azert merult fel bennem, mert tudom, hogy a mentosok rendszeresem
szidkozodnak, hogy a sok falfek a szirenat meghallva megall, ahelyett, hogy
tovabbmenne, ugy ot sokkal kevesbe akadalyozna.

> Felado :  [Switzerland]
>A buntetes, esetleg kerekbilincs rendben,
>de elvontatni szerintem csak a tilosban
>allo, tehat a forgalmat zavaro jarmuveket
>lenne szabad. Mar csak azert is, mert ez
>rongalhatja az autot.
Hol elsz te ? :-)
Mo-on kerekbilincset csak a forgalmat sulyosan zavaro autokra szerelnek :-o

> Felado :  [Hungary]
>Erre azt szoktam valaszolni hogy en
>elore szoktam nezni nem hatra es a szirenat meg nem hallottam, mert uvolt
a
>kocsiba a zene.
Koteles vagy a tukrot is hasznalni neha, es elvileg ha a hangos zene miatt
nem tudsz a forgalomra figyelni, akkor nem hallgathatsz hangos zenet :-o

> Felado :  [Hungary]
>Na, kuplung nelkul inditozni viszont nem hit kerdese, mert az egyertelmu
>hulyeseg, plane hidegben, mert a megderment valtolaj teljesen szuksegtelen
>forgatasaval gyilkolod az akkumulatort is es az inditomotort is. Ezt nem
nehez
>egy nonek sem megmagyarazni (remelem :-)).
Az a problema, hogy nem vele kell megkuzdenem (o megerti), hanem itt igy
oktatjak a vezetest.
Az oktato valoban szol erte, ha nem uresben, elengedett kuplunggal
inditozol :-(
En mar belefaradtam az ertelmetlen vitakba. A jomultkor azt probalta meg
bebizonyitani, hogy az adomatrica csakis a szelvedo bal also sarkaban
lehet. Mivel en utalok barmifele matricat, logo bizbaszt es egyebeket ami a
kilatasomat akar a legkisebb mertekben is zavarhatna (a legszivesebben egy
uvegburaban ulnek :-) ), ezert egy olyan hatso ablakban volt, ahol ugy sem
latok ki. A kresz csak azt irja, hogy jol lathato helyen kell lennie.
(persze a hivatalos szervtol megkerdezve kaptam egy olyan valaszlevelet,
amire meg az angolok is azt mondtak, hogy "ugyan nem ertik pontosan hogy
mit ir, de valoszinu, hogy a szelvedo bal also sarkaban kell lennie".

A'kos

--
Ákos Szalay, Senior Research Engineer, Sophos Anti-Virus
Real Business/CBI Growing Business Awards: Company of the Year
Email: , Tel: 01235 559933, Web: www.sophos.com

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS