Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 868
Copyright (C) HIX
2000-09-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 va: tipushiba (mind)  26 sor     (cikkei)
2 Astra v. Escort (mind)  22 sor     (cikkei)
3 gumisiras (mind)  18 sor     (cikkei)
4 design (mind)  44 sor     (cikkei)
5 porsche hangok (mind)  2 sor     (cikkei)
6 octavia kapcsolo (mind)  5 sor     (cikkei)
7 S430 kezifek, T-Ford (mind)  29 sor     (cikkei)
8 Major Frigyesnek ... (mind)  7 sor     (cikkei)
9 Ablaktorlo (mind)  16 sor     (cikkei)
10 benzinkutak (mind)  32 sor     (cikkei)
11 benzinkutak (mind)  30 sor     (cikkei)
12 Uzemanyagarak (mind)  31 sor     (cikkei)
13 sokminden... (mind)  118 sor     (cikkei)
14 Aknaepites (mind)  90 sor     (cikkei)
15 biztositas (mind)  14 sor     (cikkei)
16 Re: Uj auto 3 misiert (mind)  21 sor     (cikkei)
17 Scenic RX4 II. (mind)  9 sor     (cikkei)
18 Scenic Rx4 (mind)  79 sor     (cikkei)
19 Re: ablaktorlo (mind)  11 sor     (cikkei)
20 masodik auto - Honda Civic (mind)  34 sor     (cikkei)
21 Melyrepules... (mind)  13 sor     (cikkei)
22 Pontiac Firebird kerestetik (mind)  18 sor     (cikkei)
23 Sziasztok! (mind)  17 sor     (cikkei)
24 Re Wartburg 1.3 cuccok (mind)  27 sor     (cikkei)
25 Re: egyterut, de milyet (mind)  12 sor     (cikkei)
26 Paks/2 GM (mind)  61 sor     (cikkei)
27 Paks/1 (mind)  39 sor     (cikkei)

+ - va: tipushiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Krasznai Zoli irja az Astrajarol...

> a gyors valtasokat nem szereti. Hatra menetbe 
> kapcsolasok tobbsegenel reccsen, akarhogy nyomom 
> a kuplungot.

Olyan valtot nem lattam meg amelyik szerette vona
a gyors valtasokat, legfeljebb turte :-))
Nekem ugy tunik, mint ha hatramenetbe is gyorsan 
szeretned bedobni. (bocs ha tevedek)

Hatramenet kapcsolasakor tessek megallitani a kart 
uresbe es szamolni 4-ig. Esetleg ezalatt ujrakuplungolni.
Megkeresni, hogy mit szeret. Ugy mint imadott
kedvesunknel :-)  Majd nem reccsen.

> az ablatorlo szarul torol. Vettem ra Bosch twins-t,
> az is szarul torol

A "sampinyont" javasolhatom. Mindig varom az esot es
a szemem koze lottyentett sarat, amikor felrakok ilyen
lapatokat. Maga egy mamor, ahogy torol :-))
Persze az uveg ne legyen szilikonos, viaszos, mert ott
minden lapat csodot mond.
--
Meszaros Geza
+ - Astra v. Escort (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Parkolni keszulok ferden a jardara felkapva, de hely alig van.
Rahuzok egy fara, bal oldalt marad 10 centi. Jobb oldalon
egy ajtonyi hely a szomszednak es nekem.

Most jon az Escornal megszokott mozdulatsor.
Sebvalto negyedikbe, kezifek felhuzva. Gombjaik majdnem
osszeernek. Igy egy lankast piramist alkotnak es nem akadok 
belejuk, amikor 100 kilomat atdobom a masik ulesre. 
Pataimat (49 eves izuletekkel) a radio elott kenyelmesen 
atemelem.

JAJ, Jaj ! Most egy Astraba ulok. Itt ez nem megy. :-)))
Kozben leparkol mogottem egy kenyeres auto.
Vezetoje eltunik percekre.
Tobbszor megprobalok eloadni egy felig kesz maganszamot,
aminek lehetne a cime "Leila a kigyotestu csoda"
A jarokeloknek feludulest jelent mokas szenvedesem.
Kenyeres kocsi elmegy, rolam patakokban folyik a viz.
Surgosen elkotrok masik helyet keresni.
--
Meszaros Geza :-)
- Escort! - Escort! - Escort! -
+ - gumisiras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nasfay Zoli irta:
>>>
> Van egy biztosan toresmentes Asconam, beallitott futomuvel, es megis sir a
> lassu kanyarban. (ha olyan az ut anyaga) Az nem lehet, hogy egy bizonyos
szog
> felett mar gyarilag nem fut(hat)nak egyutt? Fugghet a gumitol is?

Szerintem a gumi a bunos. Valoszinuleg eloregedett mar az anyaga (ami persze
meg nem feltetlenul jelenti azt, hogy le kell cserelni). Ugy harom eve nekem
is szinte minden kanyarban csikorgott a Skodam (forro aszfalton kulonosen),
pedig kozeleben nem volt a csuszashatarnak. Aztan lecsereltem a gumikat ujra,
utana kidobott farral is inkabb csak surrogott-ropogott az aszfalton.<<<

+Nade lehet, hogy most ugyanugy nincs egy iven a ket kerek, csak a gumi tapad
mint allat es nem sir hanem deformalodik. Ugy ertettem, hogy fugghet-e a
gumitol, hogy bizonyos alaku profillal esetleg egy iven vannak, mas profillal
meg nem. Nem tudom, csak kerdezem.
udv, Sanyi
+ - design (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A nyugat-europaiak nagyon tradicionalis formaban oldjak meg a dolgot,
>mert ugyan mennyivel olcsobb, gyorsabb, egyszerubb ha csak tobb ivet
>teszunk bele, es gorbe vonalat, de az alapveto jegyek megmaradnak

Ne feledd, hogy a nyugati tipusoknal a valtas nem csupan a behelyezett 2-3
gorbe vonalat jelenti, hanem az esetek tobbsegeben teljesen uj autot is. Ez
alol kivetel a Ford, ahol jo ideig vagy uj kaszni+futomu, vagy uj
motor+eroatvitel jelent meg. Ez latszott is a szamaikon. SZerencsere a Focus
teljesen uj.

>Amugy ahogyan olvashattuk, hogy a Toyota Celica mennyi formaban jott ki,
>ugyanigy emlteto mas nyugati marka is.

Peldaul? Melyik nyugati marka jott ki egymas utan 5-8 egymastol
homlokegyenest eltero kulsovel? Ahol meg a stilusjegyek sem voltak meg?

>De ugyanakkor nem kell replikanak titulalni, mert a Skoda Favorit sem Fiat
replika, holott Bertone
>tervezte. Azert mert a formatervezo stilusa fedezheto fel rajta nem azt
jelenti, hogy koppintas.

A japanok nem dolgoztatnak nagy formatervezo muhelyekkel, ha viszont egy
japan tervezo munkaja Pininfarina vonasokat tartalmaz csokorszam, az biz
koppintas, plagium, agyszegenyseg...
Amugy nem minden Fiat Bertone, sot ha Umberto mester Fiatot tervez, akkor
igenis koti a kezet az Agnelli-utod, hogy fiatos legyen az uj modell is. A
Favorit tenyleg Bertone, csak elkesett 15 evvel...    :(

>Mint mar emlitettem BMW 3-as kategoria. Mint pl. egy 2-3 eves Mitsubishi
hatulrol nezve. Ez pl. mivel
>magyarazando?

Veletlennel. Nezd vegig a 3-as sorozatot az E23-E30-E(nemtudom)-E(nemtudom)
modelleket egymashoz hasonlitva. Ezek mindegyike tipikus BMW, mig a japan
szemetrol csak annyit lehet felismerni, hogy az tipikus japan. De hogy
melyik???... Amugy a mostani Galant (aminek a formaja egesz jo, ezt el kell
ismerni), szerintem tipikusan az 5os BMW-bol van leszarmaztatva, a japan
elgondolasok szerint tovabbdizajnolva.  Mostanaban amugy a Nissanra vagyok a
leg allergiasabb. Hatulrol ugy nez ki az osszes -nameg oldalrol is-, mintha
a tervezo leult volna minden otlet nelkul. Tegyunk ide egy ivet, oda egy
huplit, kerekitsuk le, itt legyen megegy ablak... Legobol szebbet epitek!

Fogash

+ - porsche hangok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

toltott le valaki Porsche hangokat? Tetszettek?

+ - octavia kapcsolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az Octavia olajtekno-problemaja egy kicsit tul van hangsulyozva.
>Na de a ronda ablakemelo kapcsolo - hat az tenyleg gaz. Draaama. :)
Melyik? Nekem volt a kezemben igazi is, meg van rola foto is. Az megy
maganba, aztan ird meg, erre gondoltal-e?

+ - S430 kezifek, T-Ford (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

labpedalos, sot az uj C-Klasseban is labpedalos. Most olvastam, hogy az
S-Klasse extrainak (foleg a biztonsagiaknak) nagy resze a kicsiben is
hozzaferheto.

Mas.
> A haromkereku mar a T modell elott letezett (amit ne felejtsunk el,
> hogy egy honfitarsunk tervezett), igy nem ervelhetsz azzal, hogy a
A T-Modellt _nem_ honitarsunk tervezte. A magyar szarmazasu Galamb Jozsef a
szalag-jellegu gyartosort talalta ki, amivel az addig manufakturalisan (lasd
Aston Martin ma is= 2 dolgozo komplettre osszerakja a kocsit) epitett autok
helyett mindenkinek csak egy-egy muveletet kellett vegeznie, napjaban
nehanyszazszor. Ezzel az AUTO, mint fogyasztasi cikk drasztikusan olcsoval
lett, tomegek erhettek el. Es a T-Ford azert lehet az evszazad autoja, mert
ugy adtak el belole 6(?) millio peldanyt, hogy
1. az embereknek akkor meg fogalmuk sem volt, mi az az auto,
2. nem volt hozza infrastruktura (kutak, javitas, stb.)
3. az elso es az utolso tokeletesen egyforma volt.
Ehhez kepest a Bogar meg valami, hiszen ugyanaz a tipus futott evtizedekig,
bar az emberek mar tudtak, mi az auto. 20millio eladott peldany azert igy is
szep szam. Ehhez kepest a Toyota Corolla nepbutitas, hiszen csak a nev
azonos, a par evenkenti tipusvaltas miatt viszont a kocsik teljesen
kulonbozoek, soxor meg a rokonsag sem fedezheto fel kozottuk.
Ma egyebkent a vilag evente kb 45-50 millio uj kocsi gyartasara lenne kepes,
az eladasok viszont ettol kb 10 millioval elmaradnak... CSak erdekesseg:
Audi TT-bol indulaskor egy muszakban 50db keszult, ma 3 muszakban 240-260. A
bonyolultsagaban tokeletesen egyezo Golf IV-bol naponta 5000db keszul.
(Wolfsburg + Bratislava).
Fogash

+ - Major Frigyesnek ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Frigyes!

Nem kapod meg a maganleveleket? :-((
A honlapod cimet szerettem volna megtudni.
Ird majd meg alkalmasint legyszives.

Koszi: Arpi
+ - Ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> ...az uj BOSCH igen, ... es csak a vezetooldali. Megcsereltem,
> de megint csak a vezetofeloli ugral. Erosebb lehet
> ennek a karnak a rugoja?

Szerintem az ablaktorlo kar van kicsit megcsavarodva,
nem parhuzamos az uveggel. Ezt tamasztja ala az is, hogy
csak az egyik iranyban ugral (ugye?) Ilyenkor
tul nagy szoget zar be a lapat es az uveg, mig visszafele
lapos a szog. Hasonlitsd ossze a ket kart.

Megjegyzem a Bosch nekem is ugralt.
Azota olcso lapatokat veszek.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - benzinkutak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>    Haho!
> Ime egy cikk az egyik informacios honlaprol, ekezet nelkul is.
> "Kutas trukkok - Legy resen a tankolasnal!
> A benzinkutasok apro trukkjei evtizedek ota foglalkoztatjak az autosokat.
> Sosem derult meg ki igazan, mennyi ezekbol a mendemonda, es mennyi a
> valosag; a kutkezelok többsege bizonyara becsuletes, ennek ellenere nem
> art az ovatossag, hiszen ok is tevedhetnek.
> Fontos tudni, hogy a benzinkutak a nagy olajtarsasagok viszonteladoi,
> ezert vita eseten nem a vilagcegekkel, hanem a benzinkutat uzemelteto
> vállalkozoval all szemben az autos. Mivel az olajmultik kenyesek jo
> hirukre, meglehetosen szigoruan veszik a csalasokat - vitas esetben tehat
> az olajtarsasag segitseget kell kerni.
> 
> Tankolasnal az alapszabaly: mindenrol gyozodj meg a sajat szemeddel, akkor
> nem erhet meglepetes.
> 
> * ha nem undorodsz a toltopisztoly erintesetol, lehetoleg sajat kezuleg
> tankolj
> * mindig gyozodj meg arrol, hogy a szamlalo nullarol indul
> * ha kiszolgalnak, vard meg, mig a tankolas befejezodik es olvasd le a
> kutoszloprol a fizetendo osszeget - csak ezutan menj a kasszahoz
> * ha a benzinen kivul mast is vasarolsz, kozelitoleg szamold ki, mennyit
> kell majd fizetned, igy azonnal feltunik, ha olyasmit is felszamolnak,
> amit nem te vasaroltal
> * a penztarostol kerd el a nyugtat, mert minden esetben ez a reklamacio
> alapja
> * ne zavartasd magad; a kasszanal allva bongeszd at a nyugtan az egyes
> teteleket es a datumot is ellenorizd
> * pontosan szamold meg a visszajaro penzt."
>              Zsolt
> 
>
+ - benzinkutak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho!
Ime egy cikk az egyik informacios honlaprol.
"Kutas trükkök - Légy résen a tankolásnál!
A benzinkutasok apró trükkjei évtizedek óta foglalkoztatják az autósokat.
Sosem derült még ki igazán, mennyi ezekbol a mendemonda, és mennyi a
valóság; a kútkezelok többsége bizonyára becsületes, ennek ellenére nem árt
az óvatosság, hiszen ok is tévedhetnek.
Fontos tudni, hogy a benzinkutak a nagy olajtársaságok viszonteladói, ezért
vita esetén nem a világcégekkel, hanem a benzinkutat üzemelteto
vállalkozóval áll szemben az autós. Mivel az olajmultik kényesek jó hírükre,
meglehetosen szigorúan veszik a csalásokat - vitás esetben tehát az
olajtársaság segítségét kell kérni.

Tankolásnál az alapszabály: mindenrol gyozodj meg a saját szemeddel, akkor
nem érhet meglepetés.

* ha nem undorodsz a töltopisztoly érintésétol, lehetoleg saját kezuleg
tankolj
* mindig gyozodj meg arról, hogy a számláló nulláról indul
* ha kiszolgálnak, várd meg, míg a tankolás befejezodik és olvasd le a
kútoszlopról a fizetendo összeget - csak ezután menj a kasszához
* ha a benzinen kívül mást is vásárolsz, közelítoleg számold ki, mennyit
kell majd fizetned, így azonnal feltunik, ha olyasmit is felszámolnak, amit
nem te vásároltál
* a pénztárostól kérd el a nyugtát, mert minden esetben ez a reklamáció
alapja
* ne zavartasd magad; a kasszánál állva böngészd át a nyugtán az egyes
tételeket és a dátumot is ellenorizd
* pontosan számold meg a visszajáró pénzt."
             Zsolt
+ - Uzemanyagarak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv minden autosnak!

Eloszor jelentkezem ezen listan mint hozzászolo.
Tosgyokeres Sztalinvarosi vagyok.

A szerdai BLIKK-ben talaltam az alabbi elgondolkodtato
osszehasonlitast az europai atlagfizetesek es uzemanyagarak
kozott. Erdekesseg, hogy a szerda este bejelentett 6, ill.11 Ft-os
emeles meg nincs benne. Tehat a tablazat:

Benzinarak az atlagkeresetekhez viszonyitva
Orszag     átlag kereset  95-os benzin  egyhavi fizetesbol
                                         Ft/l             megveheto
liter
Ausztria    466000             260               1792
Belgium    421000             290               1452
Finnorsz.   440000             330               1333
Franciao.   280000             300                 965
Irorszag     365000             280                1303
Kanada      554000             131                4229
Magyaro.   85000               240                  354
Nemeto.     575500             270                2131
Norvegia   657000             350                1877
Svedorsz.  500000             290                 1724
USA          668000             143 (91-es)     4671
Uzemanyagarakban, meg talan a tobbi arban is mar teljesitettuk az
Europai Unio elvarasait.

No comment.

Komm.udvozlettel Dunai
+ - sokminden... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

> >> kijonni, es lefullad. Mas kerdes, hogy kb 10 percig tart, mire a
> >> kipufogorendszer annyira feltelik, ...
> >Marmint kb. 10 mp-ig...  :-)))   A 10 perc inkabb a ke'me'ny
> >nagysagrendje...
> 10sec alatt meg egy Riga sem fullad le, nemhogy egy auto. 
Azt gondoltam, a 10 perc csak sajtohiba... Merthogy igen soknak 
tunik. En a sajat kocsimon probaltam befogni a kipufogot 
(zoldkartyazas elott), es azt tapasztaltam, hogy max. egy-ket mp
mulva mar dadogni kezd. Eddig mar annyira megno a rendszerben a 
nyomas, hogy kezzel nagyon nehez tartani, itt hagyom abba, meg 
boven 10 mp-en belul, mert sajnalom a motrot is...

> Milyen 10 perc? Skodanal, egyfokozatu kipufogoval 10 masodperc 
> sem kell. Egy tobbfokozatunal sem tarthat sokkal tobb ideig.
Szerintem se...

> Nem a japan designhoz akarom hasonlitani a nemeteket!
> De, utalom a jo aramvonalas, egymasra hasonlito kocsikat: Passat,
> Audi A4, Skoda Octavia stb. Egszeruen ...nincsen bennuk semmi
> szenzacios. Ugyanaz a szepen megmunkalt kaszni, majdnem 
> ugyanolyan aramvonalak. ... 
> Nagyon keves van koztuk amelyiknek egyedi a formaja.
Engem inkabb egyreszt a tojasforma zavar... alig van "rendes" lapos,
nemcsak hosszu, hanem oldalrol hosszunak is latszo kocsi...
Talan me'g a BMW 7-es sorozat a legszerencsesebb ilyen 
szempontbol. (Es van egy kivetelem, az uj S-klasse Mercedes, az 
szep...  bar nem vagyok ujmerci-hivo:, nekem tul ma'jer...)
Ja, es engem speciel zavar, hogy egy C-klasse Merci ugyanugy nez 
ki, mint egy S-klasse, egy Fabia ugyanugy, mint egy Octavia, egy 
A3-as (elolrol) meg mint egy A8-as...  
Azert, hogy a kisautos is ugy erezze magat, hogy "majdnem" a 
nagykocsiban ul...??     Ez csak illuzio... 

> a "No:tigung" jogi kategoriaba esik [=kenyszerites]. 
> Mellesleg itt szinten No:tigung, ha az autopalyan az elottem 
> halado kocsi mogott 3 meterrel megyek es levillogom, ha 
> autostarsamnak bemutatom a kozepso ujjamat vagy "nevelo 
> celzattal" befekezek elotte. Ha masert nem, akkor a buntetes 
> miatt erdemes kulturaltan viselkedni errefele.
Hat, egy vilag omlott ossze bennem.... ;-o
En - kis naiv :-) - azt gondoltam, azert vezetnek a nemetek olyan 
kulturaltan, ahogy, mert olyan kulturaltak... Erre most kiderul, hogy
azert nem bunkoznak az autopalyan, mert megbuntetik es a 
gatyajukat is leperlik roluk egy ilyen akcio utan...  :-)))))))
Ettol fuggetlenul jo tudni, hogy ilyen is van... Marky, koszi az infot!!
Egyebkent idehaza is elkelne egy ilyen szabaly (es persze annak 
megfelelo ervenyesitese/ellenorzese/szankcionalasa)...

> ... En elismerem, hogy teljesen elfogult vagyok, meg 
> konzervativ is. Lehet, hogy sznob is. 
Ne aggodj!  :-)))))   Az igazi sznob-ban fel sem merul a kerdes, 
vajon sznob-e....   :-)))))))))

> A dragasagarol csak annyit: nekunk 2 mercink van, az egyik 20, a
> masik 21 eves. A ket kocsi osszesen nem kerult 1 milcsibe, 8+6 
> eve hajtom oket, de a ket kocsi osszesen nem volt annyit 
> szervizben, mint a kollegam 7eves fityoja csak az iden. 
Egyetertek... es valami hasonlora gondoltam, amikor a Saab 9-5-ost 
a 8-eves BMW-vel hasonlitottam ossze...  :-)))))

> - egoket mar tobbszor kellett cserelnem. A korabbi Astramon is 
> allandoan kiegtek es nagyon sok Astrat latok, ami elol vagy hatul 
> "felszemu". - 
Tenyleg.  Eleg sok Opelt (de mas marka friss modelljet is) latni, 
hogy kiegett egy izzo...  En ezt nem ertem... Az en kocsimban
hat ev alatt csak harom izzo egett ki...

> Temakor: Melegedes hengerfejezes utan ( 30 sor )
> > De azota a motor jobban melegszik mint azelott. 
> Valoszinuleg rosszul raktak ossze vagy szerelesi hianyossagot kovettek
> el, hanyagsagbol.... ... ...Meg kellene nezni az olajat, a
> szelepdekni sapkajat, hogy nem vizes-e (feher hab). Majd pedig jaratas
> mellett, le kell venni a kiegyenlio tartaly spkajat, es figyelni, hogy
> milyen hamar forr a viz. Ha az atlagosnal sokkal gyorsabban, es lathato
> a forras a vizen a tartalyban, akkor az egesterbol az expanzio
> beledolgozik a vizbe.
Bocsi, de ha a hutorendszer tulnyomasos, akkor levett sapkaval 
mindenkeppen hamarabb fel fog melegedni/forrni, mert nincs meg a 
tulnyomas. Es a forro blokkban a vizvezetekekben buborekok 
kepzodhetnek es kinyomhatjak a vizet a tartalybol is...  (Az en 
kocsim ilyen, uzemmeleg motornal leveve a sapkat kinyomja a vizet...)

> Az ismerosom fel eves Matizzal ment, 5 szemely. Videofelvetele
> van rola, hogy par helyen a hatso ulesekrol ki kellett szallni, mert
> a kocsi nem birt felmenni a dombra. Szerencsere tolni nem kellett :))
Jajjjaj!!!  800ccm-re 5 utas + csomag (gondolom, ami belefert)...
Ez allatkinzas...!!!!!   :-))))))))
(Ok, ertem, van olyan, hogy nincs masik kocsi... de ha van, en inkabb 
az erosebbet valasztanam...)

> > A vizes olaj altalaban habot kepez, jol lathato a szelepfedelben ill.
> > az olajbeonto nyilasnal, a kupakon...
> Ez volt az elso, amit neztem. Nincs ott semmi nyoma habnak...
Az a joo!!  Akkor nem olyan nagy a baj...!!!    :-)))

> Az igazsag az, hogy februar ota zabalja a vizet, az utolso adag, mint
> irtam 1 liter / 2000 km. Azota kb. 17000 km-t raktam bele :(
Ez nem veszelyesen sok. Valahol kinyomhatja a hutorendszerbol...
Ilyen nekem is volt mar...

> Mig az europai gyartok evente atlag ketszer nyulnak a visszahivas
> eszkozehez, Japanban a hetenkenti tiz visszahivas sem ritka.
Hmm...  Nem csoda, hogy a Mitsu sumakolt, nem birta 
cernaval...  :-((

> > A kezi valtoval imadom a ceges Daewoo Lanost gyilkolni,
> > porgo gumi, csikorgo fek, regebben a rendorsegi Ford
> > Orion-nal imadtam Mezotur fele meno uton a pupszeru
> > vasuti atjaron 130-cal atmenni, mert akkor olyan 10-12
> > metert lehetett repulni (hatul meg szamitogepek.. :-).
> Jezusom. A te kezedbe sem adnek autot.
Hat igen...

Udvozlettel

Andras
+ - Aknaepites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Peter!

Igeretemhez hiven kikerdeztem fateromat epitesugyileg.
A kovetkezoket mondta:

Elso lepeskent ki kell asni a godrot (mily meglepo :-)). Kismeretu
normal teglabol fel kell huzni az oldalfalak kulso reteget, de
ugy, hogy maradjon par centis res a teglak es a homokfal kozt, es
be is kell vakolni, simara! A teglak hatoldalan a fal es a homok
kozti rest hig malterrel ki kell tolteni. Ezutan le kell betonozni
az aljat, 5 centi eleg, de nagyon szepen el kell simitani.
Erositett anyagbol (cementvakolat) az eleknel (alul korbe es
fuggolegesen) lekerekitest kell kialakitani, kb. szodasuvegnek
megfelelo radiusszal. Celszeruen valami ilyen atmeruju hengeres
targgyal (uveg a legjobb), de lenyeges hogy egyenletes es sima
legyen a felulet. A sorrend kotott, tehat
oldalfal-aljzat-lekerekites. Igy tudod a legtisztabban letrehozni
a kulso burkot. Ismetlem, az egesz feluletnek nagyon simanak kell
lenni!!!

Most jon a java. Forro katrannyal vastagon be kell kenni vegig az
egesz belso feluletet, sok soron. Ezutan jon a katranypapir.
Eloszor keresztiranyban, atlapolassal kell dolgozni, mintha csak
tapetaznal. Nyilvan az egyik oldal foldszintjetol indulsz, szepen
lesimitod a falon, a lekerekitesnel nagyon vigyazva, hogy meg ne
torjon az anyag, aztan vegig a padlon, es ujra fel a masik
odlalon. Holegfuvoval vagy mas melegito berendezessel kell
osszeegetni a felkent katranyt es a papirt, mintegy odaragasztjuk
a falhoz.
Ha vegigertel az aknan, akkor ugyanezt meg kell csinalni hosszaban
is, majd vizszintesen korben a falon, de ugy, hogy nem a
lekerekitesben lapolod at a tekercseket! Ez nagyon fontos! Minden
elnel tobb soron legyen a papir, es nagyon vigyazni kell arra,
hogy ne torjon meg sehol, es ki se szurodjon!!!
Vegul ujra vegig kell menni keresztben. Ezaltal harom retegu
szigetelest hoztunk letre, amin se viz, se olaj nem hatol at meg
veletlenul sem!
(A kotest ugyebar melegitessel hozzuk letre, tehat ertelemszeruen
meleg idoben celszeru vegezni a munkat. Tel szoba sem johet, abbol
ugysem lesz semmi! Sajna ennek megfeleloen iden mar nem sok
eselyed van arra, hogy elkeszuljon.)

Most megfordul a sorrend. Eloszor az aljat betonozzuk le, akar 20
centis vastagsagban is. Ha agressziv talajviz varhato (de
egyebkent is), celszeru acelhalot fektetni a betonba. Ha nagy
nyomassal jonne fel a viz, kepes megrepeszteni a betont!
Az aljzatbetonnal eltuntettuk az also elek kerekiteseit. Ezutan
vagy bezsaluzzuk az aknat es kiontjuk betonnal, vagy valami
zsaluko+beton kombinaciot alkalmazunk. Vegul vakolas, stb.

Meg egyszer mondom, a szigetelesnek hermetikusnak kell lenni, nem
lehet seholsem szakadt, lyukas, vagy hianyos! Egy pici lik, es nem
er semmit az egesz, mert a talajviz megtalalja azt. Raadasul nem
is ott jelenik meg a falon, ahol a tenyleges lyuk van, hanem
meterekkel arrebb, hiszen a beton elvezeti a vizet. Ha ez
tortenik, nincs ember aki megtalalja a hiba helyet!!!

Nagyjabol ennyi jut eszembe. Kombinald ossze a tobbiek irasaival,
mert akkor lesz teljes a kep, hiszen sok olyasmit nem irtam
le, amit mas tollabol mar olvastam itt. Ugy emlekszem, nem
olvastam semmi olyasmit, amivel nem ertek egyet.
Amit nagyon ajanlok (es orulok, hogy ezt mas is irta), godorasas
kozben ki kell tamasztani a godor oldalfalait! A fold nyomasa
hirtelen okoz tragediat!
Szinten fater meselte, hogy ev(tized)ekkel ezelott egy epitkezesen
hosszu, mely, keskeny godrot astak a fiuk, mar olyan melyen
jartak, hogy ki se latszottak belole, amikor a fold egyszercsak
osszezarult. Eselyuk sem volt menekulni, odavesztek. Az epitkezes
felbemaradt, ugy all azota is. Ha sikerul megvalositanom a
tervemet, a jovo nyari SoltiHAT-ot (lehet hogy a radioadot is
akkor kellene megnezni???) a vasutallomasnal, akkor meg is tudom
mutatni a helyet, ott van egy kopesre.

S hogy mit fuzott meg fater ehhez az egesz szigeteles dologhoz?
Ket dolgot. Az egyik: iszonyat draga mulatsag. A masik: ha meg nem
csinaltal ilyet, bizd szakemberre, de nagyon meg kell nezni, kire,
mert ez leirva talan nem tunik fel, de a valosagban egy nagyon
nehez, mocskos szemet utalatos munka, ritka az az ember aki masnak
tenyleg lelkiismeretesen megcsinalja. De mint irtam, a legkisebb
baki, es az egesz nem er semmit!

Viszont ha tenyleg csak az olaj leszivargasanak megakadalyozasa a
cel, akkor talan lehet egyszerubben is kivitelezni, de akkor is
ervenyes a gondossag kovetelmenye!


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Autosok !

segitseget kernek.
van-e valakinek osszehasonlito listaja a kulonbozo biztositok tarifairol, hogy
melyik kategoriaju autora hol mennyi a biztositas?

nagyon megkoszonnek minden segitseget (magat a listat, vagy a feltalalasi
helyet).
a valaszokat, ha lehet maganba kernem, mivel nincs lehetosegem a listat olvasni
.

elore is kosz

robi
+ - Re: Uj auto 3 misiert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


GabiV erdeklodesere:
>>> A l?nyeg, hogy l?pcs?shßt? legyen
(2 vagy 4 ajt?s), az els? ajt?kban legyen elektromos ablakemel?, ill.
elektr. t?kr÷k, aut?rßdi? nem fontos.


3 090 000-ert tudom ajanlani a Megane Classicot.

95 LE-s 16V motor + 
ABS, 4 lufi, elektr ablak, centralzar, 4x15W radio, szervo, kodlampa,
allithato mindenseg...


Udv, deejayitszy
Renault-szagerto :-)


(PS: Gabi! keress maganban!)
+ - Scenic RX4 II. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

persze elfelejtettem:

ma vettem meg az uj auto2-t, es nagyon jo cikk van mind a 2kerekes, mind a 4ker
ekes Scenic-ekrol! Javaslom az elolvasasat!


udv, deejaytiszy
+ - Scenic Rx4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Kzoli kert, hogy irjak (egy picit) a Scenic Rx4-rol (4kerekes).
Megprobalom, bar szivesen vennem, ha technikai reszletekben
muszaki zsenijeink segitenenek magyarazni... :-)



*******************************************************
A Scenic csaladbaratisagarol es biztonsagarol nem kivanok igazan
beszelni, minden van, ami szem-szajnak ingere.

Felszereltseg: FULL. (csak tetot, CD-tarat es bort lehet rendelni bele)

RX4 Motorok:
2.0 16V 140 LE benzines
1.9 16V 105 LE dCi diesel

A benzines motort fokent a szabadido-hasznalatra, a dizelt terepre
ajanlanam, bar mind2 kozel azonos nyomateku (188, ill. 200 Nm).
Igazabol alacsonyan (2000 rpm-nel) csak a dizel huz, a benzines
csucsa 3750 rpm-nel van.

Valto: 5gangos

Hatul segedvaz van az eddigi futomu helyett (potkereknek eltunt
a helye - nem baj, kiment hatulra...) Eredeti hatso hossztartok
megerositve, also lengokarok ontvenybol keszultek. Motor- es
hatso futomu bolcsok kulon galvanizaltak.

Elso futomu klasszikus MekFeri, ontveny lengokarok, +erositett
lengescsillapitoval, plusz stabilizatorral.
Rugalmas a csatlakozas a bolcso es hid kozott, ezert zajtalanabb.


Szabad magassag: 210 mm.
Gumik: 215/65 R16
Terepszogek (Elol/H): 30/36 fok
Rampaszog: 19,2 fok (korrekt!!)
Kapaszkodokepesseg: 38 fok (!!)


Oszkerekhajtas:
viszkokuplungos, allando (Steyr-Daimler-Puch)
(((Megj: az elso vevonk azert vette meg, mert a Steyr a fejleszto...)))
Haromreszes kardantengegy ket kardancsukloval + viszkokuplung +
hatso difi.
Kiporgesgatlo az elso kerekekre (a hatsora ugysem kell).
Fektarcsa: 280 mm atmeroju.


Szoval nagyon klassz. En mar 1 tesztautot gyilkolasztam 1 kicsit, es bar
sosem volt terepjarom, ilyeszto helyeken es arkokon mentem ezerrel
keresztul. A kaszni kicsit billegett (lehet, hogy a jarokeretes oreg neni
is alatta volt, es azert? :-)), de nagyon fasza. Nagyon magasan ul az
ember, mint egy Mazda B2200-ban, mindent lehet latni.

Vegre kezd a Ro:no' minosegi es innovativ autokat gyartani.


Ja, az ara:
6 980 eFt (dizel +140 eFt)

NEM olyan draga. (Most nem kell azzal a sittes dumaval jonni, hogy
ezert mar lehet 2 eves Pajerot is venni. Igen? NULLA kilometereset?)

Nincs igazi konkurense, ezert nagy sikert varunk tole. Talan lattatok
a rengeteg oriasplakatot az utak szelen. En napokig tudnek ulni az
auto belsejeben, olyan klassz! 


Szoval hajra RX4!

udv, deejaytiszy
Renault



(PS: jovore jon a Kangoo RX4 is!)
+ - Re: ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >csak a gyari ablaktorlo ugral, az is csak az alig vizes uvegen, a BOSCH
> ablaktorlo hibatlan (nem a BOSCH-nak dolgozom!)
> Nekem a regi nem ugralt, az uj BOSCH igen, de csak ha hideg. Melegiteni kell
> a szelvedofutessel. Ja, es csak a vezetooldali. Megcsereltem, de megint csak
> a vezetofeloli ugral. Erosebb lehet ennek a karnak a rugoja?

En is pont igy jartam a BOSCH-al, bosszanto hogy csak az en orrom elott
maszatol az ugralassal, az utasoldali tokeletes. Nem is veszek tobbet ilyet...
a gyari tokeletes volt, csak hat mar szakadozott...

jts
+ - masodik auto - Honda Civic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Teljesen uj vagyok és nem vagyok egeszen tisztaban a szokasokkal, szabalyokkal,
de szeretnek hozzaszolni egy-ket temahoz.

Az elso: Remelem nem olvassa biztositos emberke(Hungarias)
     Jelenleg - immaron ket es fel eve - 2 autom van. Mindketto a legjobb
kategoriaban indult mar akkor amikor megvettem oket.
Az elso egy Trabi , ami raadasul az elso autom, tehat eleve nem indulhat csak
A0-bol. Azert, hogy "megszerezzenek" rogton B6-ba tettek.
Amikor a Suzukit vettem- es nem volt szandekomban eladni a Trabit - atiratas
elott ugye biztositohoz megy az ember, nekem semmit nem szoltak hogy a masodik
auto csak A0- as lehet. A holgy ismert engem valahonnan - en azt sem tudtam(mos
t
sem tudom) hogy kiaz - de kerdezte jo lesz-e a B7 es betett a B7-be.
Lehet, hogy ez le van irva valahol, de engem nem tajekoztattak errol. Most B8-a
s
mindket autom.

A kovetkezo egy kerdes (keres) lenne :

Szeretnem , ha felvilagositanatok a Honda Civic (csak Sedan ESi, VTECH, VTi)
elonyeirol es hatranyairol.
Foleg a legujabb típus erdekelne. Kenyelem, felszereltseg, tartossag, (realis
piaci arak 1995 utan).
Ugy olvastam, hogy Zaqwe(Belgium) listatarsunk friss Civic tulajdonos. Halas
lennek, ha megosztana velem(lunk) a tapasztalatait.

Vegezetul:
     Regota foglalkoztat mar a "BIODIESEL" gondolata es technikaja. Ti mit
tudtok rola?????

Elore is koszonom: KisMaksa
UI: Lehet maganba is, mert nem tudom egy heteig olvasni.
+ - Melyrepules... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>> A kezi valtoval imadom a ceges Daewoo Lanost gyilkolni,
>> porgo gumi, csikorgo fek, regebben a rendorsegi Ford
>> Orion-nal imadtam Mezotur fele meno uton a pupszeru
>> vasuti atjaron 130-cal atmenni, mert akkor olyan 10-12
>> metert lehetett repulni (hatul meg szamitogepek.. :-).
>
>Jezusom. A te kezedbe sem adnek autot.

	  En meg szamitogepet!... ;-) Udv:

							Nagyak
+ - Pontiac Firebird kerestetik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szeretnek vasarolni egy Pontiac Firebirdot, mert olyan 
jok mostanaban a benzinarak. :))) Ausztriaban akarok 
venni. Ismertek valakit ott, akinek lenne elado vagy 
o is foglalkozik amerikai kocsikkal vagy egyaltalan. :)
Mert en ragaszkodom egy jo allapotu kocsihoz a 80-as 
evek vegerol, de nehezen talalok. Ha valaki ismerne 
ilyen embert vagy akarmi, akkor legyszi irja meg neki 
a kovetkezo cimet, ahol leirtam, hogy milyen kocsit 
keresek. Koszi szepen! Vagy ha tudna valaki valamit 
ajanlani, hogy hol keressek, hol hirdesssek... A neten 
mar tobb helyen is hirdettem...

Az oldal a leirassal:
http://www.geocities.com/agostonl/firebird_gesucht.htm

Laci
+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nemes Marcus irta a #867 szamban:

>Mellesleg itt szinten No:tigung, ha az autopalyan az elottem halado kocsi
>mogott 3 meterrel megyek es levillogom, ha autostarsamnak bemutatom a
>kozepso ujjamat vagy "nevelo celzattal" befekezek elotte. Ha masert nem,
>akkor a buntetes miatt erdemes kulturaltan viselkedni errefele.

Es errol a nemet rendszamu autosok is tudnak? :))

Mert en tapasztaltam am ilyet _nemet_ rendszamu autoktol _nemetorszagban_!
Akkor villogott le mikor egy 80-nal halado kamiont eloztem 130-140 korul, es 
szerinte nem voltam eleg gyors.

Udv.
Horvath Akos
+ - Re Wartburg 1.3 cuccok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

3gpacmbyjme.

Tegnapi kerdes volt.
 [Hungary] wrote:
>Wartburg 1.3-hoz kellene nekem info, hogy komplett feltengely mennyibe
>kerulne ujonnan es mennyiert lehetne felujittatni. Annyira elteroek a
>szervizektol kapott infok, hogy egyszeruen keptelen vagyok hinni
>barmelyiknek.
Irok, mivel nem reagalt senki. Bar latom Te sokat foglalkoztal mar a 
problemaval, ugyhogy nem hiszem, hogy a segitsegedre lennek, de...
En nem bonyolodtam igy bele amikor aktualissa valt a feltengely-javitas,
csak megkerdeztem par boltot az arakrol. 
A felujitast az eselyes szervizben csak atkonstrualassal tudtak volna 
megcsinalni, igy ezt a lehetoseget dobtam.
Boltban egyik verzio az uj feltengely lett volna, de ez nagysagrenddel
dragabb (hasra utok: 30-40ezer/db), mint a felujitott. 
Ez a felujitott kerult 7400Ft/db-ba (bal-jobb) tavasszal valahol nagyon
-kelet Morszagon, amire nyugat fele haladva rapakolhatunk meg par ezer 
forintot. A vasarlas ugy megy, hogy beviszem a boltba az ocskat + penzt
es kiadnak helyette egy jobbat. Persze ezekrol a darabokrol vegkepp nem 
lehet tudni, hogy hol es hogyan ujitottak fel.
Az enyem minosegerol nem tudok nyilatkozni, mivel meg csak 8ezer km-t 
tettem meg vele.
Ennyi.

Udvozlettel,
deer
+ - Re: egyterut, de milyet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Biztosan volt mar rola szo, de egy ujszulott vagyok a csatin. Szoval az
>lenne a kerdesem, hogy az egyteruek kategoriajaban - elsosoran Citroen
>Picasso, Renault (Megane) Scenic, Opel Zafira, Fiat Multipla - van-e
>valakinek informacioja, adata, velemenye, netan tapasztalata melyik milyen.

Hi !

A legutóbbi auto2 cimu ujsagban van egy osszehasonlito teszt, melynek
resztvevoi a Picasso, Scenic, Zafira. Az weben a www.auto2.hu cimen
olvashato a cikk roviditett valtozata.

Zotya
+ - Paks/2 GM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv gepeszlelku HIX-autosok!

 A korabbi Paks/1 az altalanosabb elmenybeszamolo volt, most a
gepeszjellegu kovetkezik.

 DIZELmotorok:
  3db/2 reaktor, 3-5sec utan 1,6-1,8MW teljesitmeny kell leadniuk!!!
No Walter, mit szolsz ehhez?(2176-2448Le/szinkron fordulatszam, 1500
1/p)  Hmmmm, lenyugozo, nem hiaba, Soma szerette volna a Trabiban latni
oket! :-)

 Vezenylo: "normal" diszpecserhelyiseg, sok TV-vel es szAmitogeppel.
Nagy kijelzo: 456-460MW, 49,99-50,01Hz. A tobbi nem tul latvanyos, sehol
1 ismeros passziansz, AKNO95-98-2000. Itt hangzott el a kovetkezo:
"Vegzetes hiba tortent az xxxx cimen" Nevetes, sohaj, jo, hogy nem MS
oprendszer alatt futo alkalmazasok. :-)))))

 Gozturbina+generator(hallasvizsgalat):
Itt dobogott hevesebben a szivem a duborges es a remego talaj miatt IS,
vegre valami mozgott, csinalt valamit a nagy "semmittevesben". A
muszerek  es adattablak szerint a 2polusu szinkrongenerator 2998-3000
1/p ford-dal tekert, a 250MW teljesitmenyu oroszgozturbinat kozel 1.5m
atmeroju gozcso etette(jokora {benzin}cso :-) !).  
 A teljesitmeny-szabalyzoreszbol latott reszletek lenyugozoek: hatalmas
spiralrugok, mint biztonsagi szelepek alkatreszei, karnyi szabalyzo 
rudak :-O. Azert jol kihasznaljak itt a gozenergiat, mert az utolso
(persze mint a meseben, a 7.-ik)fokozat nyomasmeroje -0,85bart
mutatott(ez am a szivas!)
  Generator Ganz gyartmany, 250MW, szinte kicsi a hatalmas gozturbina
mellett. A hatalmas teljesitmenyt erzekeltetve 1 adat: a gerjesztogep
altal leadott gerjeszto aram 1500A, ami ket csuszogyurun jutott be a
generator belsejebe. :-O
  Vegre ismeros dolgok, siklocsapagyak, es a tengely sem semmi, olyan
13-15"-os kerek meretu lehetett. Lent a generator alatt 3 cso, R,S,T
felirattal, itt csorog ki az aram, gazszigetelesu csovekben. Kinezve
az ablakon ott a 400kV-os trafo, onnan mar az MVM drotja kezdodik.
   Meg birtam volna a zajt, meleget es duborgest, a tobbiek nalam
kevesbe voltak eme szepsegre fogekonyak, utolsokent a biztonsagi or
sietteto, morcos kepet IS nezhettem. :-(

 Fittsegi teszt utan, a reaktorcsarnok. Hmmm ezek a nagy piros gombak?
Azert a sarokban 2 kiseronket alaposan kikerdeztem, meg a becsi
Atomenergiaugynokseg altal tartott ellenorzes is a beszedtemak kozott
szerepelt. :-)))) Termeszetesen nem hagyhattam ki a gepeszeti temakat
sem, igy megtudtam, hogyan oldottak emg a primerkori hutes es keringetes
nehez feladatat a nagy tesver elmei. Mitol konnyu a viz es mitol nehez?
Mi lesz a hulladekkal? Mitol fel a tuzolto es hogyan vedekezik? Mi
mozgatja es hogyan a szabalyzorudakat? Csupa izgi tema, amit 1
gepeszmernoknek orom hallgatni...   ...a csondesebb helyen. :-)

 Mit neztem volna meg? DIZELgephazat, legtechnikat, vizszivattyukat....
minden ami gep, forog, morog. :-( +valamiert mindig utolso lettem a
latvanyossagok utan. Igy majdnem elhoztam szuvenirbe a bukot es a
belepot, mert a nagy ismeretgyujtesbe annyira belemelegedtem. :-)

 Koszonet ezert Nagy Tamasnak, Ulrich Istavannak es minden paksi
embernek, aki eme HIX-autos latogatas szervezeseben kivitelezeseben
reszt vett!
--
 Udv
  Levente
+ - Paks/1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok!

 Orommel vettem reszt a Paksi6-on, ahol jo volt konvojelsonek es
utolsonak lenni a Penteam autojaban(Nissan Patrol).
   A kesei budapesti indulas miatt kisse lezseren foglaltam el orhelyem,
majdnem lemaradtam... :-) Penti felvett, epp, amikor kiertem a 6-os
utra. :-)
  Aztan Dunafoldvaron Sciroco 16Vi Turbo-ba atulve elveztem a gyors
autozas es elozes oromeit. Itt a mitfahrer helyen ultem, sikeresen
elnavigaltam a csapatot az Eszaki bejaronal levo parkoloba, ahol felorai
varakozas utan megkerdeztuk Petivel a portan: "Ugye ez a latogato
bejarat?"
 Nem ez volt, igy indulas az "igazihoz". :-))) Megerkezve ide, mar
(turelmetlenul) vartak hazigazdaink es a biztonsagi ellenorzes utan
belephettunk a... ...latogatoknak keszult kiallitasba.

  Hosszas tarlatlatogatas utan a vagyak mezejere lephettunk. :-)
Elhaladtunk a DIZELgephaz elott, sovarogva nezegettuk a kapukat, amelyek
az ominozus motorok bejaratat takartak. Utana kisebb fittsegi- es
hallasvizsgalat kovetkezett a vezerlobe, a turbinagephazba nezegetve es
a blokk tetejere gyalogolva(+36m lepcsozve = 7emelet)
  Innen a magasbol sovarogva neztuk a 2, pirosra festett szarnyas nyil
emblemaval jelzett reaktort(ez is SKODA, a jelenlevo hasonlo markaju
autotulajok oromere :-))) ).

   A latogatas utan kis piheno a bufeben, majd rovid tanacskozas utan
elindultunk terepszemlere, a jovonyari, Domboriba tervezett hetvegi 6
helyszinenek megtekintesere. :-))).
  Ebedunket a komlodi halaszcsardaban discociganyzenevel kiserve
fogyasztottuk el. Frigyes elmeselte a pacal es a pocak tortenetet, "nem
lehetett otthagyni!"  :-))))))))

  A hazafele vezeto uton ismet Scirocco es turboelvezetben volt reszem
:-)) 1 barnal bizony huz emelkedon a dogje, Adam nem birt a nyomunkban
maradni. :-) Sajnos a betonmag 11-kor bucsuzott el egymastol Dunaujvaros
foutcajan, tobborai gyakorlati es szobeli autoszereles utan. :-)))
--
 Udv
  Levente

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS