Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1274
Copyright (C) HIX
2001-10-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Miert pont Suzuki? (mind)  15 sor     (cikkei)
2 Ford tortenelem (mind)  32 sor     (cikkei)
3 Re: olaj2 (mind)  14 sor     (cikkei)
4 burafestek (mind)  13 sor     (cikkei)
5 Suzuki (mind)  25 sor     (cikkei)
6 Ifju titan (mind)  26 sor     (cikkei)
7 Re: Teherautok kitiltasa (mind)  45 sor     (cikkei)
8 Sotetites (mind)  15 sor     (cikkei)
9 Olaj (mind)  15 sor     (cikkei)
10 Gyorshajtas (mind)  19 sor     (cikkei)
11 re: mer pont buzuki (mind)  8 sor     (cikkei)
12 Re:MOL (mind)  31 sor     (cikkei)
13 Fekete burak (mind)  17 sor     (cikkei)
14 Miert pont a Suzuki? (mind)  24 sor     (cikkei)
15 veszfekezes, olaj (mind)  42 sor     (cikkei)
16 technika (mind)  50 sor     (cikkei)
17 egy kis statisztika (mind)  54 sor     (cikkei)
18 megint olaj (mind)  23 sor     (cikkei)
19 Rendszamok (mind)  30 sor     (cikkei)
20 olaj, motor, BMW (mind)  30 sor     (cikkei)
21 Re: Re:olaj *** HIX AUTO *** #1273 (mind)  19 sor     (cikkei)
22 Re: ndszam (mind)  20 sor     (cikkei)
23 15W50-es olaj (mind)  24 sor     (cikkei)
24 Parkoloovezet, tarcsakerdes (mind)  36 sor     (cikkei)
25 Re: olaj utoljara (mind)  28 sor     (cikkei)
26 csak reagalok (mind)  67 sor     (cikkei)
27 rendszam tablak (mind)  28 sor     (cikkei)
28 kotelezo biztositas 2002 (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - Re: Miert pont Suzuki? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Baromi egyszeru:
Az emboroknek kell az ellensegkep.
Az, hogy ez most Suzukis, Trabantos, vagy M5-os pilota az akire kivetitik azt a
 pillanatnyi szajiz szerint lehet valtogatni. Igazabol tok mind1, valakinek el 
kell vinni a balhet, valakin le kell vezetni az indulatokat es mi tagadas ollll
yan jo altalanositani egy hangyanyit. Ehhez mar csak egy olyan kategoriat kell 
talalni, aminek az utalasaban talalunk tamogatot, nehogy magunkra maradjunk a n
agy utalkozasban...
Vicces, de szvsz tokre igy van.
VTI
u.i: en pont a HIXauto reven kezdtem el tisztelni mas autojat, mert rajottem, h
ogy az altalam ertektelenebb autoknak tartott gepeket is lehet meg jobban imadn
i, mint ahogy en szeretem az enyemet.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: firewall.ratrade.hu)
+ - Ford tortenelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hivatalosan 1927 majus 28-an gurult le az utolso T-Ford a
szereloszalagrol. Az utod, A-Ford 1927 oktober 21-en keszult el, a
hivatalos bemutato december 2-an volt. A siker hatalmas. Ket het alatt
huszonotmillioan lattak az uj Fordot, es otszazezren adtak le
rendelesuket is a vetelarral egyutt! A napi szeria 6-8000 darab volt.
Muszaki adatok: soros, negyhengeres, oldalt szelepelt motor, 3285 ccm;
furat x loket: 98,4 x 108; 40 LE-2200/min; 152 Nm - 1200/min.
Haromfokozatu valto I.3,12, II.1,85, III.1,00 attetellel. Tengelytav
2629 mm, nyomtav 1405/1420 mm elol/hatul. Tomeg 1075 kg, legnagyobb
sebesseg 100 km/h, fogyasztas 14 liter. Az europai valtozatok 2210
ccm-es, 35 LE-s valtozatban keszultek. 1932 aprilis 30-ig gyartottak 4,8
millio peldanyban. Az Allamokban meg a hatvanas evekben is haromszazezer
peldany volt forgalomban. Ezutan elkeszult a V8-as motorjuk, amit
1932-tol 1954-ig gyartottak. Ez V8-as, 90 fokos, oldalt szelepelt volt,
3620 ccm, 90 LE-3800/min, 206 Nm-2250/min, sajat tomeg 1320 kg,
megengedett ossztomeg 1820 kg. Max seb. 135 km/h, fogyasztas 17 liter.
Volt egy 2,2 literes, 60 loeros valtozata is. A Ford Vaci uti szekhelye
a mai Wallis Motor otthona, mig az akkori Opel kepviselet a mai
Auto-Fort Ford kereskedes szekhelye.

Hat ennyi. Tobbet nem tudok osszeszedni, legalabbis nem olvasmanyos
formaban. Remelem, hogy mai szemmel ha nem is hasznos, de legalabb
erdekes infok kerultek kozszemlere. Forras: "Magyarok Ford orszagban" c.
Ford magazin.

Sziasztok

Hook


---
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
+ - Re: olaj2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egyszer beszelgettem egy sraccal aki az olajok minositesebol irta a doktorijat.
 A olajminosites ugy tortenik, hogy az olajgyarto letesz egy hordo olajat a ceg
nel, azok jaratnek vele nehany motort egy ideig aztan kitalaljak a kopasbol stb
. hogy jo-e az olaj. Ez elegge megbizhatatlan modszer.  Ha megbukott egy olaj a
kkor altalaban 2-3 het mulva ujra elkuldtek ugyanazt az olajat mas neven es jo 
esely volt ra hogy atment. 

A srac azzal foglalkozott hogy szponzoraltak neki egy nagy 6hengeres CAT diesel
t, nehany hordo olajat, olaj bele a gepbe x ora futas, utana gepet szetszedte a
 technikus dugattyugyururol stb olajmintat vett. A srac analizalta es ezt addig
 amig meg nem tortent az eloirt uzemora az olajcsereig. Aztan megprobalt valami
 okosat kitalalni.  Nem volt rossz dolga az biztos :).

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: bpmnpr01.bixdc.broadband.hu)
+ - burafestek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Van olyan festek, amivel be lehet fujni kivulrol egy lampaburat 
> es akkor kivulrol feketenek ney ki, de belulrol az izzo atvilagitja 

Van, de soha nem kivulrol, hanem belulrol. Nehez eltalalni a meg-
felelo aranyt, ha tul sokszor fujod at, semmi nem fog latszani, ha
csak egyszer fujod le, lenyegeben nem er semmit, az a 2 arnyalat
nem dob sokat. Szerintem az egyik leggagyibb optikai tuning, 
nem tetszik. Minden tuning uzletben kaphato.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Tul elfogult vagyok a temaban, es sehogy sem tudok rajonni,
> miert pont a Suzuki az altalanos kozellenseg? Miert kapok 

Eppen azert, amiert a MOL olaj is. A magyar ember hajlamos szidni
mindent, ami hazai - onbecsules rulez. 
De a Suzuki dolognak tobb oka is van...

1. azok, akiknek nem telik meg arra sem, savanyu szolo alapon jol
lemondjak, szidjak, kozben azert titokban odaadnak erte a ...-jukat.

2. aki oreg nemet/olasz/... autot vett, az pici goggel es pici irigyseggel 
nez a Suzukira. Az ove jobban megy, jobban felszerelt es ugyanannyiert 
megkapta, viszont picit hianyzik neki az uj auto erzes.

3. akinek uj autoja van, ami min. 2x annyiba kerult, mint a Suzuki, az
flusztralt, hogy a piacon az ovenel joval olcsobban jutottal autohoz, ami
uj, jol felszerelt, biztonsagos, ertekallo, 190-el repeszt fel az erdi 
emelkedore es 4-5 liter kozott fogyaszt. 

Fel a fejjel, tokeletes autot vettel a szuleiddel :)

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Ifju titan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> gyorshajtas kozott. Erosen nem ugyanaz, amikor a 4 tarcsafekes ABS-es
>> Xantiaval megyek 160-at, es a jelentosen gyengebb, kisebb autok probalnak
> Tessek, egy ujabb ifju titan! :) Probald meg valahogy magadeva tenni azt
> a tenyt, hogy a negy tarcsafekes Xantiad nem fog szamottevoen rovideb

Hehehe, en is ezt gondoltam. Bizonyitott teny, hogy 2-3 metert raverek 
barmelyik atlagauto fekutjara, a Fabiara (hatul dobfek) egy jo autohossznyit
vertem (kb. 5 m). El is voltam telve, hogy a 4 tarcsas fek, elol hutott, az
ABS, 
az Alfa harapos fekei, stb. Fiatal is vagyok, remek reakcioidom van, idealis

autoversenyzos kombinacio. 
Aztan egyszer kihajtott az utra egy biciklis es az elottem hajto oreg papa
5 centivel hamarabb allitotta meg az oreg Renault 21-et. Hidd el, nagyon 
hianyzott az a 5 centi az Alfa orrabol. Hiaba volt jobb reakcioidom, 
klasszisokkal jobb fekrendszerem, a buszmegallotol nem lattam a biciklist,
mig o igen. Az ABS-t meg bughattam, 2 meter szeles uton hova rancigaljam
a kormanyt? 174000 Ft tanulopenz. Te probald ki valahol mashol, olcsobban
meguszod...

Szoval nem tulbecsulni az autot a papirra irt 3 betus izek miatt.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Re: Teherautok kitiltasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>   Na igen OTT lehet de Europanak ezen a felen soha az eletben nem fogsz latni
> vonatott ennyivel szaguldani. Se a jarmupark, se a palyak nam alkalmasak
> erre.
>   Amugy meg NyEUban se mindenhol fejlett ennyire a vasut. Ugy tudom csak a
> nemeteknel meg a franciaknal vannak ilyen gyors vonatok(javitson ki valaki,
> ha tevednek), es az is inkabb szemelyi, mint teher.

  Nemeteknel sem altalanos. Ahhoz, hogy 250-nel menjen a *szemelyvonat*,
ahhoz masszivan fel kell javitani a sineket. Nemetknel ez folyamatban
van, de keleten eleg masszivak a lemaradasok.
  Amugy meg a szallittatot baromira nem erdekli, mennyivel megy a vonat,
mert nem kedvtelesbol teherautozik, sot, aki eldonti, hogyan menjen az
aru, az nem kamionnal jar. Ot az erdekli, mikor er oda a szallitmany.
Ebbe viszont az is benne van, hogy el kell vinni a kamiont a palyaudvarra,
ott varni, amig osszejon egy vonatnyi szallitmany az adott iranyba, utana
eldocog a vonat, majd kirakodni, elvezetni a celig. Ez akar napokkal is
tarthat tovabb es nem mindig kiszamithato. Cegek jobban szeretik altalaban,
ha 4 nap alatt biztosan odaer valami, mint ha 'lehet, hogy masfel nap, de
az is lehet, hogy 2 het' igeretet kapnak. EGyebkent USA-ban ket part kozott
a kamionok 3 nap alatt mentek, ami nagyobb tav, mint ami az EU-ban van.
Nagyon iparkodnia kene a vonatoknak.
  Az olcsosag sem nyilvanvalo. Az addig OK, hogy egy vonat elvisz 10-20
kamiont, es csak egy masiniszta van, de ki fizeti a baktert, valtoort,
stb. Jo, ezen itt a nemetek elkezdtek mozgolodni. Azt mondjak (es van
benne igazsag), hogy a sinhalozat fentartasat hasonloan kellene megoldani
mint az utaket, kulonben a kozuti szallitas, kozlekedes elonyben van,
mert az utert nem fizet (annyit). Az teny, hogy szemelykozlekedes 
szempontjabol a busz fele annyiba kerul mint a vonat (ami viszont annyiba
kerul, mint a repulo).
  Kornyezetvedelem se nyilvanvalo. Ha egy vonalon evente egy vonat megy el,
akkor az akkor is kornyezetszennyezobb megoldas, mint a kozuti szallitas,
ha a vonat mozdonyjaban ki mokusok rohangalnak. Azert, mert a sin felepitese,
fenntartasa *is* kornyezetszennyezo, es kis forgalom eseten nem hozod be
a kart.
  Szinten nagy problema, hogy a vonat cegek gyakorlatilag meg mindig 
monopoliumok es olyan is a mentalitasuk. Bizonyos arufajtakat egyszeruen
nem mernek a cegek vonaton szallitani. Mi is szallitottunk cuccokat, amiket
nem mertunk vonatra rakni (szigoru felteteleink voltak homersekletre, 
paratartalomra, razkodasra). Vonat cegek (mert minimum harom lett
volna bevonva a szallitasba) ezeket nem tudtak garanciaval vallani,
teherautosok persze igen (pontosabban volt erre szakosodott ceg is).
  EGyebkent nem ertem a vadat. Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy 
ha a cegeknek jobb lenne a vonat, akkor nem azzal szallittatnanak...

Gyula
+ - Sotetites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Van olyan festek, amivel be lehet fujni kivulrol egy lampaburat
>es akkor kivulrol feketenek ney ki, de belulrol az izzo atvilagitja
>es szepen latszik a fenye csak mondjuk nem olyan erosen mint
>festek nelkul.

Igen, kurv@ jol nez ki! Miert nem a fenyszorot fested feketere?
Akkor nem latnal? Igy meg en nem latlak!
Az eddigi csucs egy Suzuki volt. A helyzetjelzoje
kb. 1-mrol volt eszlelheto, a fek akar 3-rol is.
Na jatsszunk a lampakkal!

Bocs a kirohanasert.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Muszaki ember leven mindig mosolygok magamban, amikor ilyet olvasok vagy
>> hallok, hogy pl a BP olajtol az autonak   nagyobb a motorfeke,
>> nehezebben indul, vagy rosszabul gyorsul. Errol szinten az jut az

>En meg gyakorlatias gondolkodasu ember leven szinten mindig mosolygok
>magamban, amikor egy ugynevezett muszaki ember pusztan elmeleti uton
>megcafol olyasmit, amit mas tapasztalt.

Magam is, mint muszaki ember, mosolyogtam az olaj motorfekre
gyakorolt hatasan. Nem vitatom a tapasztalt jelenseget, de
kerdes, hogy van-e koze az epp a motorba ontott olaj markajahoz?
En kotve hiszem.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Olvasom a Magyar Narancsot:

"A kozlekedok - Magyarorszagon eppugy, mint mashol - szeretik
a veszelyt, buszkek, ha meleg helyzeteket is megoldanak, a
szabalyokat szivesen biraljak felul. .....
Vagyis ha kulso eszkozokkel csokkentjuk a kockazatot,
azt minden sofor sajat kockazatszukseglete
(amit lehet, hogy racionalizalo vezetesi stilusnak nevez)
mertekeben ellensulyozni fogja. "

A zarojeles resznel jutott eszembe jopar, itt a
listan olvasott erveles.

A teljes cikk itt olvashato:
http://www.mancs.hu/legfrissebb.tdp?azon=0143nagyit


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - re: mer pont buzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>ujautot - es nem bantam meg? Figyelem! Eszerveket szeretnek,
>nem olyan baromsagokat, 

Regen voltak a kalapos skodas vezetok. Beloluk es irmagjukbol lettek a
piros suzukis vezetok.
Tehat nem csak, hanem ezert.

andi
+ - Re:MOL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Zoli:
> Imadom az ilyen ertetlenkedo kerdeseket! A MOL olcso es sokan szidjak.
> Ezek utan magyarazd meg nekem, mitol olyan elkepzelhetetlen szamodra,
> hogy akar szar is lehet?

Isten bizony nem akarok itt flamelni, nem azert...
A fenti mondatban csereld ki a "MOL"-t mondjuk ... olasz autora.;-)
Arrol mar megegyeztunk itt, hogy _nem_igaz_ az olasz=szar, meg akkor
sem, ha a nephit igy, meg sajto ugy...
Miert nehez elhinni, hogy attol mert sokan szidjak, meg olcso, attol
nem biztos hogy szar.
En _nem_ allitom, hogy jobb mint mas, sot meg azt sem, hogy jo!!!!!
Volt szerencsem kozelrol olyan termekekhez, amelyek nem voltak jobbak,
mint mas olcsobb termekek, es az emberek egy jo resze ugy gondolta, ha
dragabb, jobb nevu, akkor biztosan jobb, ezert vettek. Tevedtek...

Ha itt valaki latott mar konkret, fuggetlen tesztet az olajokrol,
akkor _azt_ elhiszem. A "tapasztalatok", meg igen szubjektivek. Olyan
mint a millios hifi rendszer. Csak nem fogja bevallani barki is, hogy
kidobott egy halom penzt, amikor az olcsobb is ugyanolyan...

Egyebkent, mindenki hasznalja azt, amelyiket jonak gondolja.
(Nalam sem MOL van)

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Fekete burak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Van olyan festek, amivel be lehet fujni kivulrol egy lampaburat
>es akkor kivulrol feketenek ney ki, de belulrol az izzo atvilagitja
>es szepen latszik a fenye csak mondjuk nem olyan erosen mint
>festek nelkul.

Kerdem en: minek? Az ilyen sufni-tuninggal feketitett hatso lampak nagy
elonye, hogy a feklampa kepes akkorat vilagitani, mint normal esetben a
sima hatsolampa. Lehet feketiteni, de majd nem tudom mit szolsz, amikor
atgyalogol rajtad egy kamion, mert nem latta felvillanni a feklampadat...

Miert nem veszed meg a teljesen piros, vagy a piros-feher hatso burat? Egy
fekete autohoz szerintem az kimondottan jol megy. Amugy az Audi Coupe-nak
volt olyan sorozata, ami gyarilag feketitett buras volt, de ott erosebb
villany is volt mogotte!


AR 155 2.0TS16V Super
+ - Miert pont a Suzuki? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tul elfogult vagyok a temaban, es sehogy sem tudok rajonni,
>miert pont a Suzuki az altalanos kozellenseg?

Objektiv valaszt valoszinuleg nem kapsz a kerdesre senkitol. Ami az
objektivitas iranyaba mutathat:
tobb, mint 10 eve valtozatlanul gyartott auto, elenyeszo
karosszeriamerevseggel, gyatra aktiv es passziv biztonsaggal (fek, kormany,
utkozesbiztonsag), sokaig igenytelen belso kialakitas es putri
felszereltseg. Raadasul ingyen elhozhato, raersz 5 ev alatt kinyogni, tehat
kvazi mindenki megengedheti maganak, a legolcsobb auto, ami letezik...
Ami ezeknel sokkal inkabb "kozellensegge" teszi: Szerintem a Suzuki-tulajok
tettek azza, ami. Ha megnezed, a Suzukit nem a felso tizezer valasztja
maganak, a tulajok egy jelentos hanyada (akinek nem inge...!) megis azt
hiszi, ove a vilag, mert  megvette a fapadot. A suzukis az, aki bennragad
lampanal, a zold utan 3 masodperccel lep le a fekrol, o szorakoztat a
torteneteivel, hogy 5,2-t eszik es 190et megy negy szemellyel, a Suzukis
az, aki meg akar elozni mindenkit, aki vesz szoros kormanyboritot, stb.
Persze nem minden Suzuki-tulaj ilyen, sot, lehet, hogy a suzukisok 80%-a
nem ilyen, de mivel a 20% is jelentos darabszamot takar, sot, ezek
aranyukhoz kepest messze hangosabbak, kialakulhatott ez az imazs a kocsi
kore. Persze ez mind csak az en velemenyem, nem torvenyszeru, hogy igy is
van. Mas hogy latja?

AR 155 2.0TS16V Super
+ - veszfekezes, olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tessek, egy ujabb ifju titan! :) Probald meg valahogy magadeva tenni azt
>a tenyt, hogy a negy tarcsafekes Xantiad nem fog szamottevoen rovidebb
>uton megallni, mint egy Suzuki. A fekrendszerek kozott ettol meg lehet
>oriasi kulonbseg adagolhatosagban, strapabirasban, iranytartasban, de
>egyenes uton, veszfekezesnel (es itt ugye ez a szelsoseg szamit) majdnem
>mindegy.

Nem egeszen. Megint csak egy osszehasonlito tesztre utalnek, ahol a Golf
III GT-t hasonlitottak ossze az Opel Astra GT-vel. A Golfon 4 tarcsa, az
Opelen hatul dobfek. 100km/h-rol 39-40 m volt mindketto fektavolsaga, eddig
akar igaza is lehetne nasfay kolleganak. Ami viszont erdekes: 160km/h-rol
fekezve a Golf 103m-en allt meg, az Opel pedig 138m utan. Az eredeti
hozzaszolasban emlegetett veszfekezesnel tehat a kulonbseg 35m a negy
tarcsafekes auto javara. Ez azert szamotteo, foleg a belegondolsz, hogy
amikor a VW megall, az opel meg kb 70-80km/h-val megy. Enniyvel csattanni
viszont csunya dolog...
Az ABS annyit segit, hogy lehet esz nelkul nyomni, tehat mindig elered a
maximalis fekerot, mig ABS nelkul arra is figyelned kell, hoyg ne
csusszanak a kerekeid. Ezt megkombinalva egy esetleg bekapos dobfekkel
csupa orom lehet 160rol veszfekezni...

Olajok: Jo tudni, hogy a MOL Szazhalombattan es/vagy Komaromban mindenfele
olajat gyart, tehat a hazankban forgalomba kerulo olajak 80-90%a akar
tetszik, akar nem, MOL-technologiaval keszul. A "minden szar, ami magyar"
mentalitas helyett el kellene gondolkozni, hogy latott-e valaki is olyan
tesztet, amiben ket tokegyforma tipusu autoval mentek ugyanazzal a
menetstilussal 100-100 ezer km-t, aztan szetszedtek es kiderult, hogy a
MOL-lal kopott 0,03mm-t, mig az x markaval csak 0.015-ot. Amig nem, addig
tessek elhinni, hogy a szabvanyban rogzitett meresi metodus szerint a MOL
is tudja a 10W-40, illetve a SAE/API szerinti pl.: SJ/FC teljesitmenyszint
parametereit.

Igen, regen szar volt az AFOR olaj, de egy muszakilag egyszeru motorba kar
a draga szintetikus olaj. Egyreszt megeszi, masreszt ugy elszennyezodik,
mint a franc. Akkor inkabb vegyen MOL-t es csereljen surubben, mint a 3-4x
annyiba kerulo szintetikus olajat... A finomabb szerkezetekbe (a ma
forgalomba allitott autopark max 1/3 resze) erdemes rendes olajat tenni, de
tinedzser koru leharcolt, szazezer feletti futasteljesitmenyu daraboknal
inkabb a csereperiodus a fontos.
Udv

AR 155 2.0TS16V Super
+ - technika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A 7vegen megint olvasgattam a hasznojarmuves ujsagomat (Lastauto-Omnibus),
es ujra rajottem, hogy a szemelyautosok a beka segge alatt vannak
technikaban.

Motortechnika: Jelenleg egy 16 literes (igen, 16000cm3) loketterfogatu
motorbol 520-600LE kozotti teljesitmenyt hoznak ki 1800as fordulaton, a
max. nyomatek ezeknel 1100-1700f/min kozott 2700Nm korul jar. Mindehhez a
40t osszsulyu szerelvenyek 26-27liter gazolajat kernek 100km-re, es ezt
EURO-3 tisztasaggal teszik.Ez olyan 175g/kWh uzemanyag-fogyasztast jelent.
(A 100km-en 6 litert evo TDI szgk. nagyon durvan szamolva is olyan 280g/kWh
erteket er el. Egy kamionnyi hatasfoku masfeltonnas auto fogyasztasanak
illene valahol 1-1,5 liter/100km korul lennie...) A fodarabokra 1.000.000km
garancia jar, ennyit kibirnak megbontas nelkul.

Olajcsere-periodusuk 80-120ezer (igen, nyolcvantol szazhuszezer) km kozott
valtozik, az igenybevetel, terheles, homersekleti viszonyok, stb
fuggvenyeben. A Peugeot altal most reklamozott FAP reszecskeszuro sem
ujdonsag, teherauton evek ota mukodik a dolog. Ugyanugy, mint a
negyszelepes dieselmotor, a common rail rendszer 1350bar nyomassal, a
valtozo geometriaju turbofeltolto es a toltolevego-hutes (intercooler).

Minden valamire valo autoban szeria az ABS, ASR (gepre es potkocsira
egyarant), erosen terjed az automata valto, ami nem a szemelyautoknal
megszokott bolygomuves "kacat", hanem egy komplett 16 fokozatu valtomu,
amit megfelelo processzor vezerletevel automatika kapcsolgat. Ez figyeli a
jarmu rakottsagat (gazadasra valo gyorsulasi reakcio), eszleli a
hegymenetet, lejtmenetben motorfekezesnek megfeleloen kapcsolgat vissza, es
a tempomattal is osszedolgozik, vagyis szukseg eseten emiatt is kapcsol
fel-vissza.

A fekek evek ota korben belso hutesu tarcsafekek, a Mercedes Actros fekjei
3-4 eve brake-by-wire, azaz elektronikus vezerlesuek. Szeriaban ez most
jelent meg a Mercedes 500SL-ben, kamionokban mar 3-4 eve ugy mukodik, hogy
a sofor egy potmetert tapos, ami aztan vezerli a kerekeknel elhelyezett
fekmukodteto munkahengereket. A nyereseg a legvezetekben a 10 bar nyomas
eleresehez szukseges ido minusz a villamos jel utideje a 18m jarmuhosszon.
0,5-0,7 masodperc, tobb, mint 10 meter megtett ut egy 80nal halado jarmu
eseten...

A legujabb szeriaban hozzaferheto extrak pl. a nyomkovetes. Ha a kocsi ugy
megy at utburkolati jelen, (felezo vagy zarovonalon), hogy nincs kint az
iranyjelzo a megfelelo iranyba, azonnal lassit es riasztja  vezetot.
Ugyanigy figyelik a szemmozgas intenzitasat es a kormanymozdulatok
"hevesseget", a kettobol egyutt eszreveszi a gep, mikor eri el a sofor  az
1-2 masodperces un. mikroalvasok periodusat. Az auto ilyenkor is ertelem
szeruen megall. Mindez szeriaban.

Amiert az egeszet leirtam: a szemelyautoknak meg erosen van hova fejlodni.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - egy kis statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet a Nagyerdemunek!

Egy kis erdekesseg az index.hu HONDA topic-jabol:

---

Van egy gazdasagi hetilap, a cime: BusinessWeek. Olyasmi, mint pl. a
HVG, csak a peldanyszam utan lehet meg harom (vagy negy?) nullat
biggyeszteni.


Ez a BusinessWeek evente lemeri, hogy melyik a vilag 100 legertekesebb
markaneve. Az elso 5 nagyjabol ez: Coca-Cola, Microsoft, IBM, General
Electric, Nokia. Az autoknal viszont mas a helyzet...


A jarmuipar elso 6 helyezettje (zarojelben a 100-as listan elfoglalt
helyuk:


Ford (8) -- rendben. Amik es regota csinaljak :)
Mercedes (12) -- OK, nemetek es regota csinaljak :)
Toyota (14) -- ehhh, meg itt is megeloznek :)
HONDA (21) -- azer' nem semmi, hogy megelozzuk a Nitendo-t, a Nescafe-t,
a Samsungot, az MTV-t, a Siemenset, a Pepsit, a Reuterst es meg 71 masik
vilagmarkat :)))
BMW (22) -- nocsak :)
Volkswagen (35) -- nocsak-nocsak! :)))) Itt tanyazik az uberalles
vilagmarka :))))


Ezeken kivul csak a Harley szerepel a listan, a 35. helyen. Se Alfa, se
Audi, se semmi :)))))


i
---

Fogalmam sincs, mi alapjan csinaltak ezt a listat, ez kicsit levon az
ertekebol.

RPeter
HONDA FAN




---
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...



---
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
+ - megint olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet a Nagyerdemunek!

Meg egy par szo az olajokrol, csatlakozva djtiszy levelehez.
A ladaklub oldala legvegen van egy erdekes letoltheto kiadvanya a
molnak, amibol meglehet tudni sok erdekeset, hogy pl mi az a
viszkozitas, teljesitmeny stb.
Erdemes elolvasni: http://www.celtia.hu/ladaklub/muszaki/olajok.html

pJ!

Az elozo olajos cikk kapcsan engem az fogott meg, hogy megnezegettem par
elismert olaj parametereit a tablazatbol, es fura dolgokat tapasztaltam,
szerintem pl a CASTROL elterjedt a koztudatban, mint szuper termek, itt
a tablazatbol nem ez derul ki. Az viszont igen, hogy a MOBIL az igen
franko. Persze nem tudom, hogy a megfelelo tipusokat hasonlitottak
ossze, tudom, hogy pl a CASTROL-nak is van tobbfele tipusa ugyanabban a
viszkozitasi tartomanyban.

RPeter
Honda Civic 1.5 iLS

---
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
+ - Rendszamok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Persze, a HUJ meg egyeb rendszamok nem tul szerencsesek, de ha mar
CON meg CUL se lehet, mert _franciaul_ kellemetlen jelentesuk van,
akkor ennyi erovel semmi, ismetlem, _semmi_ se lehetne, mert
allitom hogy minden betukombinacioba bele lehet magyarazni
valamit, ami miatt kiesik. Most akkor az osszes nyelv 3 betus
kellemetlen szavat kihagyjuk, mert hatha idejon egy busman es
megbotrankozik, mert hopp, az o nyelven ez a szo valami csunyat
jelent?

Jo megoldas a maganhangzok elhagyasa, nade ott van az egyik
Trabilistas srac, BDS a rendszama. Mikor meglattam, egybol kezdtem
a poenkodast, hogy Neked meg a rendszamod is budos. Szoval, akkor
ez sem jo rendszam. Nem jo az FSZ, nem jo a KRV, nem jo a FCK, nem
jo az ATS, az USD, meg az osszes valutarovidites, nem jo semmi
se...

Nekem persze szerencsem van, a BEW-bol ugyibar egyenesen
kovetkezik Bem apo, aki azert nem volt egy negativ figura. Persze,
lehet hogy csak addig orulok, amig meg nem erkezik a busman...
:-)))


Esetleg jon egy ujabb rendszervaltas, es kideritik, hogy Bem apo
valami piszkos kommunista nyilasberenc bolsevista imperialista
rosszember volt, es egybol szegyellenivalo lesz az en rendszamom
is... :-)))

Udv: Soma
+ - olaj, motor, BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

Ma csudat lattam. IFA rongyol a falunkban 50-nel, rakotve egy baromi hosszu,
amolyan "mutatvanyos" utanfuto (kettengelyes, forgozsamolyos),
az utanfutora rakotve megegy baromi hosszu, kettengelyes,
forgozsamolyos utanfuto. Az utanfutok legfekei nincsenek
hozzacsatlakoztatva az IFA-hoz! Az IFA-n egy darab rendszam se. A
hatso utanfuton 1 db, E-s rendszam, ami 99-ben lejart.

Hihetetlen kiszolgaltatottsagot ereztem abban a pillanatban.

Aztan probaltam elkepzelni, vajon milyen mutatvanyt adhatnak elo azok az utanfu
tok,
ha az IFA-nak fekezni tamad kedve.

Mas. Szetszedtem a motoromat. Az olajszivattyut tonkretette a Finish,
magat a motort pedig az Auchan olaj.

Az egesterben ketfajta lerakodast talaltam. Az egyik fekete, ragacsos,
szivacsos, puha (valszeg valami olajos) trutyi, konnyen eltavolithato.
A masik feher, meszkoszeru valami, _nagyon_ kemeny es elsosorban a
hengerfej szivoszelep kornyeki reszein, valamint magan a
szivoszelepeken volt megtalalhato. Mik ezek es mitol lesznek?
Gondolom nem lenyeges, de 78-as evjaratu 1.3-as Audi-VW motor.

Mas. A BMW rendszamot a Wallis altal ertekesitett BMW-k automatikusan
megkapjak.

scsLLAT
*** IVICZ Laszlo        http://www.extra.hu/aczil
+ - Re: Re:olaj *** HIX AUTO *** #1273 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: olaj ( 11 sor )
> Idopont: Sun Oct 28 13:05:42 CET 2001 AUTO #1273
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

....
>> hallok, hogy pl a BP olajtol az autonak   nagyobb a motorfeke,
>> nehezebben indul, vagy rosszabul gyorsul. Errol szinten az jut az

> En meg gyakorlatias gondolkodasu ember leven szinten mindig mosolygok
> magamban, amikor egy ugynevezett muszaki ember pusztan elmeleti uton
> megcafol olyasmit, amit mas tapasztalt.

A "tapasztalt" egy mernoknek azt jelenti, hogy ezt valaki megmerte,
kiszamitotta, egyforma kulso korulmenyek kozott osszevetette stb. Nem azt,
hogy igy erzi, talan igy gondolja, valoszinunek tartja... Talan ebben rejlik
a kulonbseg.

Akos
+ - Re: ndszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



Peter irta:
>>>
Meg egy: elegge fantaziatlanok ...
Az egyik legborzasztobb pl. a sok BMW-s akik (nagy 
meglepetest okozva) BMW szamot vesznek (nem tudom miert), 
de mar olyan sok van belole, hogy a szam tokmindegymi, de 
ezutan a fantaziadus vetel utan vegulis milyen szam illene 
oda? 


A BMW-s rendszamokat az importor vette meg anno 92-93 
tajekan es adta (el?) ugyfeleinek. Ha jol tudom, nem mind 
az 1000-t, hanem par szazat.


udv, deejaytiszy
+ - 15W50-es olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur Fre'de'ric



Fre'de'ric Majeur :)) irta:
>>>
a 15W - 50 - es olaj. Ez lenne kis hazankban az oregebb 
autokba valo legidealisabb olaj.
.... 
Viszont nyaron a levego homerseklete a forro aszfalt
kisugarzasaval elerheti, sot tul is haladhatja a + 50 C 
fokot. Miert nem lehet ezt a fokozatu asvanyi olajat kapni



Ez tipikus kontinentalis idojaras ugye (nagy meleg + nagy 
hideg). Egyetlen tippem, hogy ez a klima (+oreg autopark 
merete) messze nem jelent olyan piacot, ami miatt ezt 
erdemes lenne fejleszteni-gyartani az olajosoknak. Ehhez 
tokeletes a jo minosegu 15W40-es is, a kopottabb motorba 
meg a 20W50-es.


djtiszy
+ - Parkoloovezet, tarcsakerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>> 	re. Tudniillik nagyon sok helyen az utcak elejen _nincs_
>> 	kint a fizetoparkolo tabla, olyan KRESZ szabaly, paragrafus
>> 	pediglen _nincs_, hogy Magyarorszagon, Budapesten, a csatolt
>> 	mellekletben feltuntetett helyeken a parkolas fizetos. (Es
>
>Olyan nincs. Olyan viszont van, hogy a Korlatozott Varakozasi Ovezet, vagy
>hogyhijjak tablat nem minden sarkon, csak az ovezet elejen kell kitenni,
>es amig a vegevel nem talalkozol, addig ervenyben van.

	  Szerinted nem tudok mondani olyan helyet, ahol nincs ki-
	rakva? Mert en _pont_ ott mentem be a keruletbe. :-)
	  Egyebkent ha jobban belegondolok: hol _van_ ilyen tabla
	elhelyezve?!...
	  Mas. Multkor volt a gepem 40ezres szervizen, ahol azt
	mondtak, hogy az elso betetek is (ami mar volt cserelve
	25ezernel) es a tarcsa is meg nagyjabol 5ezer km-t birnak
	ki, aztan cserelni kell oket. A beteteket OK. Most komo-
	lyan: a tarcsat el lehet hasznalni 40ezer km alatt?! Az
	egyik haverom azt mondta, hogy "nem, de ultem mar mellet-
	ted, es elhiszem, hogy _Te_ elhasznaltad", de nekem ez
	akkor is gyanus. Nem akarok rajta sporolni, ha kell, kicse-
	relem, csak feleslegesen nem akarom. Az egyik munkatarsam
	azt allitja, hogy az Omegajaban az elso tarcsacsere 110e-
	zer km utan tortent.
	  Es meg valami. Mielott szervizbe vittem az autot, semmi
	nem jelzett semmit. Azota - mintegy varazsutesre - nagyobb
	gyorsitasnal (tehat kvazi allandoan ;-)) eg a fek csere-
	jere utalo lampacska. Mitol lehet? Mert zavar. Az biztos,
	hogy a szervizben nem csereltek ki a beteteket meg kopot-
	tabbakra, mert vegigneztem az auto atvizsgalasat. Otlet?
	Panikoljak?
	  Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - Re: olaj utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Imadom az ilyen ertetlenkedo kerdeseket! 

Fejtsd ki pls., hogy miert vagyok ertetlen csak azert, mert vmit meg
szeretnek tudni, ami NEKED talan evidens ! Inkabb segits, ha tudsz !

>A MOL olcso es sokan szidjak.Ezek utan magyarazd meg nekem, mitol olyan
elkepzelhetetlen szamodra,
hogy akar szar is lehet? 

Akkor valszeg a Shell V-power racing a legjobb benya, csak azert mert jo
draga es nem szidja senki:)))))

>Semmi problema vele, persze. Mit varsz, hogy kiirja a szelvedore, hogy
>blown engine? Kozlekedj vele parszazezer kilometert, es ezt lehetoleg
>csinald meg tobb autoval is egyszerre, hogy elegseges legyen a mintavetel,
>utana hozhatsz valamit iteletet. En meg inkabb nem sajnalom penzt OLAJra

Ajaj. En meg teszek a mosogepembe Calgont, mert a viz tonkreteszi a
futoszalat.
Es TE ? Ha figyelmesen olvastal volna ott volt, hogy "motorfelujitas elott",
addig meg miert koltsek ra tobbet, ha attol a szamla nem lesz kevesebb, es a
motorom mar ugysem segitett volna. Tudtam, hogy meg fogom csinaltatni 1-2
honapon belul, es meg is csinaltattam ( kb. 120e-be volt, es markaszervizbe
vittem!)

Szoval csak szerettem volna erdemi valaszokat kapni a kerdesemre, de ez most
nem
sikerult.
+ - csak reagalok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nasfay Zoli irta:
Tessek, egy ujabb ifju titan! :) Probald meg valahogy magadeva tenni azt
a tenyt, hogy a negy tarcsafekes Xantiad nem fog szamottevoen rovidebb
uton megallni, mint egy Suzuki. A fekrendszerek kozott ettol meg lehet
oriasi kulonbseg adagolhatosagban, strapabirasban, iranytartasban, de
egyenes uton, veszfekezesnel (es itt ugye ez a szelsoseg szamit) majdnem
mindegy.

Az ABS pedig a kozhiedelemmel ellentetben nem a fekutat roviditi le. Ha
mar ennyire hiszel az autodban, tudod egyaltalan, hogy mire valo?

Alapvetoen ket dologgal van problemam. Az egyik a fekek meretezese. Azt
hiszem nem osszehasonlithato a ketto. Mindaz amit irtal a fekek kozotti
kulonbsegrol igaz, az is hogy veszfekezesnek nincs sok kulonbseg a fekut
hosszanal. De az esetek tulnyomo tobbsegeben szerencsere erre nincs is
szukseg. En csak azt szeretnem kifejezni, hogy ha egy barmilyen
kiskategorianal nagyobb autoban ul az ember, es megy egy -a megengedettnel
gyorsabb ugyan, de nem eletveszelyes sebesseggel - akkor igen vicces, hogy a
Suzukis legenykedik. En csak rohogok rajta egyebkent, es magamban
kommentalom az esetet. Nem mutogatok, nem elozom vissza, az egom kibirja.
Mindossze a hangsulyt arra helyezem, hogy adott auto vegsebessegenel a fek
hatasossaga az esetek nagy tobbsegeben lenyegesen kisebb, mint egy nala
nagyobb modernebb auto eseteben a vegsebesseg 70-80 szazalekanal. Mint
emlitettem barmilyen auto, nem pont a Xantia. 
Mert a 160-as sebesseg egy 1.3-as Suzuki eseteben mar szelsoseges sebesseg,
mig egy nagyobb auto eseteben csak normal utazotempo.

Kedves Zoli, hidd el tudom mire valo az ABS. Kicsit sertonek ereztem
leveled.Az ifju titan kozel 30 eves, levezetett mar tobb mint 150.000
kilometert, kiprobalt jonehany autot a Trabanttol a Lamborghini-ig, es
alapvetoen igyekszik kimelni az autoit.



Hadd reagaljak Pasztor Daninak Suzuki ugyben:

adott egy nem tul modern, de a hazai autopark tulnyomo tobbsegenel
modernebb, kisfogyasztasu auto. A nem tul kedvezo hazai autofinanszirozasi
lehetosegek miatt, alig van mod es lehetoseg viszonylag alacsony havi
reszletre autot venni. Ha valaki kiszamolja, egy 1.9 millios auto, mire a
reszleteket kifizeti a tulaj, 2.7 millioba kerul, amiert ugyebar mar
komolyebb, modernebb autot lehetne venni, de sajnos nem hasonlo
kondiciokkal. Igy aztan rendkivul nepszeru. Sajnos a megvasarlas utan a
fenntartas is igen komoly osszeg, hiszen a cascotol ritkan tekintenek el, a
szakszervizek rendkivul dragak. A hetvegi autosok nagytobbsege is ilyet
vett, akik vezetesi tudasa - a gyakorlat hianya miatt - a nullaval egyenlo. 
A masik veglet a sport Suzukisok dicso tabora. Igazabol az bosszant, hogy
-szerintuk sportos, szerintem bunko - vezetesi stilusuk miatt allandoan
nekem kell kivedenem az o hibajukat. Velemenyem szerint egy elozes/savvaltas
akkor tiszta, ha nem kenyszeriti fekezesre a masik partnert. Na ilyet ok nem
tudnak.

Tegnap a Farkasreti temetoben voltam, es -edesanyam szamolta- nyolc olyan
Swift kerult utunkba, akik a ragyogo napsutesben is hatso kodlampaval
kozlekedtek. Hiaba villogsz rajuk, csak lehulyeznak, eszukbe nem jut mi a
bajod. A szokasos viragvasarlas alkalmabol szinte minden hetvegi autos ego
vilagitassal hagyta ott az autojat.

Alapvetoen nem a Suzukival van bajom, hanem a vezetoikkel. Ha a vezetoje
tisztaban van az auto kepessegeivel, nincs problema. Az, hogy a hetvegi
autosok nagytobbsege is Suzukit vett, csak rontja a megitelest. ajnos az a
sokezer teljesen normalis Suzukitulaj - mint amilyen szerintem Te is vagy -
nem tudja pozitivan befolyasolni. Tudod, a rossz reklam mindig erosebb...
 
Maradok tisztelettel

Mero Peter
+ - rendszam tablak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>A rendszamtabla a sajatod. Leszedheted es atrakhatod
>>a kovetkezo kocsidra. 
>
>Ezt nem hallottam meg (legalabbis nem csinaltatott
>penzes rendszamtablanal). Vannak akik ragaszkodnak a
>regi 3 betu 3 szam zagyvajukhoz? Es ez kinek miert
>eri meg?

Sziasztok!

Van akinek egyszeruen erzelmi okokbol eri meg. Pl.
mert megszerettek a regit. 
Amikor tavasszal autot csereltem, paromnak is az fajt
a legjobban, hogy elvesz a regi rendszam... Pedig
semmi kulonos/vicces/stb. nem volt benne.

Udv,
Peter
Thalia RT


=====
Rendszeres alvassal elkerulheto az oregedes - foleg ha vezetes kozben teszed!

__________________________________________________
Do You Yahoo!?
Make a great connection at Yahoo! Personals.
http://personals.yahoo.com
+ - kotelezo biztositas 2002 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Eleg rossz hireket hallottam ma a jovo evi KGFB arakrol. A Cegunk 
foglalkozik kotelezovel es Cascoval is igy minden evben megkapjuk elore 
az ajanlatokat (persze ev vegen), viszont eleg jo a kapcsolat a legtobb 
biztositoval, igy neha sugnak elore :-). 
Jovore az atlag 1.5-2.0-ig evi 90000 Ft
Minden biztosito emel :-(
kiveve a KOBE :-)
de ok csak nem BP.i lakosokkal szerzodnek  :-(

A Casco-k picivel melkedenke csak, de eg igy is a legolcsobb az Atlasz.

Ha barkinek olcso Casco kell, szoljon mert az Atlasz a legolcsobb.

Udv mindenkinek: 
Nyiri Peter
Radius Autopark
www.radiusz.imp.hu

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS