Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 726
Copyright (C) HIX
2000-04-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Omega '95 vs. Vectra '98 (mind)  78 sor     (cikkei)
2 Apro kerdesek (mind)  24 sor     (cikkei)
3 fekezes (mind)  14 sor     (cikkei)
4 rendszamok, ajanlas (mind)  29 sor     (cikkei)
5 ABS (mind)  38 sor     (cikkei)
6 Dolo hatso kerek (mind)  11 sor     (cikkei)
7 Talalka (mind)  11 sor     (cikkei)
8 Sportkipuff (mind)  12 sor     (cikkei)
9 Autolok 2000 (mind)  11 sor     (cikkei)
10 Kalaptarto szovet (mind)  10 sor     (cikkei)
11 ABS, pontositsunk :-))) (mind)  40 sor     (cikkei)
12 Re: ABS (mind)  4 sor     (cikkei)
13 Re: P6000 , roncstelepek N.O.-ban ? (mind)  40 sor     (cikkei)
14 Golf 1-es 1.6 =?UNKNOWN?Q?aut=F3mata?= mennyit eszik? (mind)  13 sor     (cikkei)
15 thx 719 (mind)  10 sor     (cikkei)
16 re: lassulas (mind)  23 sor     (cikkei)
17 Autos party - amcsi autok talalk... (mind)  15 sor     (cikkei)
18 Re: halk sportdob (mind)  19 sor     (cikkei)
19 Ne pihentessuk a kezunket a valton? (mind)  23 sor     (cikkei)
20 Gumi kerestetik! (mind)  8 sor     (cikkei)
21 mi az utca (mind)  37 sor     (cikkei)
22 Mergelodes, hutoventilator (mind)  65 sor     (cikkei)
23 Fekut es gumimeret. (mind)  56 sor     (cikkei)
24 2-es ut, zsakutca, Teeby, talalkozo (mind)  56 sor     (cikkei)
25 Re: Fekezestechnika egyveleg (mind)  13 sor     (cikkei)
26 Opel vasarloi csoport (mind)  14 sor     (cikkei)
27 Autokolcsonzo (mind)  13 sor     (cikkei)
28 Kipufogo szerviz (mind)  7 sor     (cikkei)
29 kov tav (mind)  13 sor     (cikkei)
30 Auto5 (mind)  10 sor     (cikkei)
31 rendorlampa bajok (mind)  25 sor     (cikkei)
32 biztosito, mozgaserzekelo a csomagtartoban (mind)  32 sor     (cikkei)
33 Vectra fogyasztas (mind)  13 sor     (cikkei)
34 Egy kis husvet-hetfoi deru (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - Omega '95 vs. Vectra '98 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Mult heten szabin voltam, volt kis idom autokat nezegetni. Szegeden es Kecskeme
ten
gyakorlatilag az osszes arra erdemes autokereskedest megtekintettuk.
A sok jelolt kozul ketto maradt fenn a rostan:

1. Opel Omega 
   B Caravan 2.5TD 
   CD Reflection felszereltseg (klima is persze...)
   1995. X.
   ora szerint 117ekm
   3.1M

2. Opel Vectra
   B (?) 1.6i
   CD felszereltseg + digit. klima
   1998. ?
   ora szerint 22ekm
   3.4M

Az Omegat lattam eloszor, nagyon tetszett, a motorja nagyon halk ahhoz kepest h
ogy
diesel, van benne klima, CD-s radio, ABS, legzsak...
De... korbejarva az autot a csomagtarto szelen egy kis darabon rozsdas.
A konyoklo szivacsaban jo nagy "benyomodas" van, teljesen laza rajta a bor.
Amugy a kormany es a valtokar sem latszik kopottnak, a karpit is tok szep.
Ha kozmetikazott lenne, nem tudom miert nem csereltek ki azt a vacak konyoklot.
..
Maga a festes is szep, bar nehany kisebb hiba van rajta (szerintem nalam joval
tobbet osszeszedett volna ennyi ido alatt :)) ) Meg a csomagtarton is latszik h
ogy
"hasznaltak" de nem veszes...

A Vectra "termeszetesen" teljesen steril, gyonyoru belulrol. Viszont balfasz mo
don
tok lemerult az aksija. A hulla melegben... ? Ugyhogy bikaval inditottak...
Es eszrevettem egy nagyon erdekes hibat, ha a radio be van kapcsolva, es teljes
en le van
halkitva, akkor a fek lenyomasakor jol hallhatoan pattan egyet. Mindig. Baromi 
idegesito...

Szoval ezek az elonyok es hatranyok, amiket eszrevettem, probaut nelkul. Ja, a 
fektarcsakat
megneztem, mindket autonak a jelzett km-hez kepest normalis valla volt. Probaut
 nem volt,
nem latszottam eleg komoly vevonek (melegito, 7 eves polo, sportcipo ... :)) )

A kocsit hosszu nemetorszagi utakra hasznalnam elsosorban, kb. 1-2 ev mulva tul
adnek rajta,
ceges auto lesz. 

En szubjektive Omega parti vagyok... Viszont ezekkel a hibakkal nem tudok mit k
ezdeni...
Ezek filleres/nem lenyegi hibak, vagy egy nagyobb szabasu atveres jelei?
A kocsit amugy egy Opel szervizben mindenkeppen atnezetem...

Kerdeseim:

1. Ki melyiket ajanlja?
2. (elsosorban Opel szakikhoz) Mi hianyzik az Omegabol a full extrahoz kepest?
3. Mennyi ezeknek a kocsiknak az uj ara?
4. Mekkora ertekvesztessel szamoljak +1 ev es 50ekm utan?
5. Mekkora a max. gumi ill. felni amit fel lehet tenni? Es melyik ajanlott gazd
asagos/
   biztonsagos hasznalathoz? Merthogy most teli gumi van az Omegan, felraknek r
a egy garnitura
   nyarit amugy is... ha megveszem... :)
   Ja es persze hol ajanlatos megvenni a felnit/gumit?
6. Kinek milyen tapasztalata van a fenti autokkal? Megbizhatosag, fogyasztas, u
ttartas, vegsebesseg, 
   minden adat erdekel valos felhasznaloktol... :)

Elore is kosz!

Udv,

Akos
+ - Apro kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok,

csaladban a felmenok (apos, apa) autoival kapcs. kerdesek :

1.Osoreg GOLF  I -ben nincs huto tagulasi tartaly. Minden megallas utan
toltes. Ez igy lenne gyarilag, vagy "kikopott" belole az idok soran ?
Azt mondtam apamnak, vegyen egy akarmilyen tartalyt bontoban, illessze a
rendszerbe. Okozhat ez gondot ? En nem latom....

2. Elofordulhat, hogy a gyari hengerfejtomites olyan formaju, hogy tobb
helyen kilog a blokk es a fej kozul ? Citroen AX TGD-vel kuzd apos,
allandoan
ellszall a kocsijaban a hengerfejtomites (PSA diesel rulez! volt mar
adagolo javitas is). Most bevitte a helyi Citromos kereskedo/szervizbe,
perselyeztek a hengerfejcsavarokat (?), es betettek egy uj tomitest, ami -
mint irtam - kilog. Szerintem atvagtak. Raadasul motormosas utan szepen
latszik, ahogy a tomites menten helyenkent buborekokat fuj (1 nappal a
javitas utan). De hiaba mondom neki, szerinte a "Laci gyerek rendesen
megcsinalta".

Bonusz kerdes : Velorexet lehet vezetni B jogsival ? Ha csak motor
jogsival, ahhoz milyen kell ? 350 ccm  a motor.

Sziasztok : Attila
+ - fekezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Hiszen ha a fekteljesitmenyeket nezzuk, a BMW-nek le kellett volna
>alaznia az osszes kocsit!!!

Nem biztos. En inkabb ugy mondanam, hogyha ezt a probat sorozatban
csinaltuk volna, akkor a mi fekunk sokkal hamarabb legyengult volna,
mint az ove. Hiaba raksz be baszott feket, ha nem eleg a gumi es az
aszfalt tapadasa. Tehat nem all meg kissebb tavon hidegen. De ha
terheled, akkor...

Bye

Fresi BaCSi
+ - rendszamok, ajanlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia autosok,
"Ui: jo lenne, ha valaki aki szakerto a temaban, lekozolne az allami
szervezetek tulajdonaban levo autok rendszamkodjait. Hogy ne ijedezzunk
feleslegesen, uton-utszelen."

Az ISM rendszamok magukert beszelnek, tovabba rengeteg GHR-es Passat es Audi A6
 van allami tulajdonban (MEH, IgMin,). Aztat a zold A6-ot mindenkepp keruljetek
, amelyikkel David Ibolya kozlekedik...
Az ombudsman-ok autojat is azonnal fel lehet ismerni, csak most nem jut eszembe
 (szenilitas rulez, talan OMB?).

Ajanlas (khm):
Szal egyik ismerosomek Puntojat benn kellett hagyni a FIAT B.l.izs.r (remelem, 
ennyibol meg nem lehet azonositani) szervizben 7vegere. Nehany nappal kesobb az
 autot elloptak. A (volt) tulajdonos fonoke szinten az altalam fentebb meg nem 
nevezett szervizbe vitte az autojat, ami nehany nap mulva ugyancsak eltunt. A P
untora hirdetest adtak fel, jelentkezett is valaki, persze, visszaadjuk, hogyne
, bizzon bennunk... Na, es mi volt a csomagtartoban? Ja, aztat most nem tudom m
egmondani, de majd ismet telefonalunk...
Azota termeszetesen semmi. Nehogy vki beugorjon ilyesmibe, sikeres visszavasarl
asrol en meg nem hallottam.

Jobbakat, piece:

nme1



"Know your enemy"
+ - ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves AUTOsok,

ABS temahoz:
1. Van kikapcsolhato ABS. Audi 100-as, gyari, kikapcsolhato.
   (Nem tudom miert, de igy van. Ez egy nyomogomb, tehat nem
   kapcsolo.) Bizonyos kozlekedesei helyzetben az automata
   kikapcsolja, es ezzel vissza is lehet kapcsolni. Eddig
   ketszer volt ilyen: Autopalyan 200km/h felett es macskakovon
   lenduletes jobbkanyarban.
2. Veszhelyzetben keves "urvezeto" kepes a csuszashataron autozni.
   Tudom, sokan fogjatok irni, hogy igen, hiszen probaltatok.
   Eles helyzetben szerintem nem ugy viselkedik az ember, mint amikor
   gyakorol.
3. Azt hiszem, hogy a korszeru ABS-ek legalabb haromcsatornasok. Ez
   azt jelenti, hogy extrem helyzetben elvileg sem vagy kepes ABS 
   nelkul rovidebb fekutat produkalni, hiszen csak egy pedalod van.
   Telen probaltam azt, hogy az auto jobb oldala jegbordan, a bal
   oldala szaraz aszfalton futott. Padlofeknel sem csuszott meg ABS-el.
   Az viszont igaz, hogy nagyon csuszos, havas uton ABS nelkul jobban 
   meg lehet allni es ugyanez vonatkozik lazabb talaju utra is. 

Engem mar mentett meg az ABS balesettol, nem is egyszer. Tudom,
hogy soha nem fogok olyan autot venni, amiben nincs.

Mas: Ismeri valaki a Nagykorosi-Hatar uti feluljaron a varos
fele a kozlekedesi rendet? Konkretan a savok tulajdonsaga
erdekelne.

udv,
Jako Attila

P.S.: Ezuton is szeretnem udvozolni azon autostartsaimat, akik a
jelen idojarasi helyzetben kodlampat hasznalnak. Kulon koszonet
azoknak, akik kereszteztek a karacsonyfat a szemelygepkocsival.
A kozledest figyelve ugy latom, hogy bizonyos tipusu autok, foleg
a bajor es a stuttgarti tipusok kozul szeriakent nem tartalmaznak 
manualisan kapcsolhato jobb es baloldali iranyjelzo keszuleket.
Errol tud valaki tobbet?
+ - Dolo hatso kerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Levente!

A szerkezet 130-as, de nem tudom milyen a lengokar tipusa (egyebkent Te
mertel rajta CO-t, es azt mondtad jo allapotban van a motor).
Holnap viszem megnezetni, de csak megnezetni! Sajna nem ismerek errefele
(Zalaegerszeg) semmilyen szerelot, megbizhatot meg foleg nem, tehat marad a
kukucska. Beszeltem telefonon a Frigyes altal ajanlott Botos urral is, de
oda is el kellene vinnem, csak ugy tud ra mondani valamit.
Igy gumi vasarlas elott a vegere szeretnek jarni a dolognak.

Sziszi
+ - Talalka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ahogy nezem a terkepet egy pozsonyi talalka nekem pont annyira van messze,
mint a pestieknek (200 km). Reszemrol rendben. De szombaton legyen, jo? 
Esetleg ha Csaba keresne nekunk olcso skoda alkatresz boltot, ahol a
130-asomhoz vehetnek is ezt-azt, az maga a kanaan lenne, meg biztos emelne a
resztvevok szamat.

Sziszi

ui.: (Skoda alkatreszt is) Csak tiszta forrasbol
+ - Sportkipuff (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Bfarkas, ha mondod idoben, hogy mire keszulsz, akkor ajanlottam volna egy fest
e
>kmarkat, ami kibirja a leomlo homersekletet es nagyon jol mutat rajta.

Meg mindig nem keso! Hallgatlak....

Udv: Balazs
 _ _
| | |  1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
| | |     
|/|\|    http://www.extra.hu/myolds 
|_|_|    Mailto:
+ - Autolok 2000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

A fent emlitett termeket hol lehet jelenleg a 
legolcsobban beszerezni ?
A multkor irtatok, hogy a Cora -ban 17500 Ft.
Tudja valaki most mennyi ?
A valaszokat maganba legyetek szivesek kuldeni.
Koszi !!

Udv.
    Istvan (si)
+ - Kalaptarto szovet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szereztem az automhoz egy uj kalapatartot. Erre
szeretnek fekete ravalo szovetet venni. Hol lehet
ilyesmit szerezni Pesten? Nem valami szonyegpadlo
feleseg kene hanem, ami tenyleg odavalo.
Vagy ha valakinek van egy 120x70 cm-es darabja,
akkor vevo lennek ra.

Kosz: Csaba
+ - ABS, pontositsunk :-))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv autosok! vegre egy kis szakmai vitalehetoseg :-)))szia Attila!

Tevhit: A komputer csak arrol a fekhengerrol veszi le a nyomast,amelyik
kerek megcsuszik.Ha pl. ketto csuszik a jobb oldalon a saros
padkan,akkor arrol a kettorol  jon le a nyomas,de csak pillanatokra.
Ha mind a negy leblokkol,akkor  mind a negyet felengedi.Ha erosen 
nyomod a fekpedalt, erezni lehet ahogy a komputer felold majd ujra
nyomast ad. Ezert van mind a negy kereken kulon-kulon a SENSOR.... 

 Az alapveto ABS szabalyozasi strategiak a kovetkezok:
- egyedi szabalyozas, ekkor minden kereket kulon csuszashatarra
  szabalyozunk. Elvileg a leggyorsabb megallast adja. DE az eltero
  fekerok hatasara fellephet megpordules. (Jobb es baloldalon nem 
  egyforma a fekero, an kerekek a csuszasi hatarig fekezettek, 
  gyakorlatilag elfogyott az oldalvezeto-ero). Nem hasznaljak!!!
- modositott egyedi szabalyozast altalaban a haszongepjarmuvek 
  kormanyzott tengelyen alkalmaznak, ahol a ket oldal kozott - a 
  kormanyszerkezetben fellepo zavaronyomatek miatt - nem engedheto
  meg tetszoleges merteku, illetve hirtelen fellepo fekerokulonbseg
  a ket oldalon. 
- also szabalyozas, a kisebb tapadasu kerekhez igazitjak a fekero
hatarolasat 
- felso szabalyozas, a nagyobb tapadasu kerekhez igazodnak....

Tovabbi lehetosegek ABS-re:
- XM-YS, X a szenzorok szama, Y a beavatkozo csatornak szama
  X altalaban 4 szemelyautonal, Y lehet 2, 3, 4 egyarant....
 Altalanosan hasznalt rendszer a 4S-3M, ami hatsokerekhajtasu autokban
van.(BMW, Mercedes)

 A kulonbozo szabalyozasi modozatokban 3fele torekves figyelheto meg:
- maximalis fekero kifejtese
- maximalis oldalvezeto erotartalek bizotsoitasa, az egyenlotlen
  fekerokbol adodo perditonyomatek, a  kormanyszerkezetben fellepo
  zavaronyomatekcsokkentese(alsoszintu szabalyozas)
- a ket fenti szempont egyideju, kompromisszumos kielegitese(modositott
  egyedi es modositottt tengelyszabalyozas)
--
 Udv:
     Levente
+ - Re: ABS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Marpedig te tévedsz rendesen. Szaraz uton az ABS-es kocsinak hosszabb fekutja. 
Egyszeruen azert mert nem folyamatos a fekezes. Vita befejezve.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: m40-szombathely.elender.hu)
+ - Re: P6000 , roncstelepek N.O.-ban ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihoo!

    Csak csatlakozni tudok az elöttem szólóhoz azzal a különbséggel,
hogy én részemről nem voltam megelégedve vele. Sajnos egy árokba
csúszást pont egy ilyen gumi okozta (100e kár :-(( ). Esős úton lejtőn
kanyarban még 40-50 -es tempoban is megcsúszik egy hátsó kerék
meghajtású autó!!! Télen meg kész rémálom, persze tudom, hogy arra
téli gumi kell, de azért némi tapadása lehetett volna.
       (15" 205/55 Alfa 75 2.0TD-vel)

Üdv
TomiBoy

 írta a következő üzenetben: ...
>
>Sziasztok Autostarsak !
>
>Tobb cikk foglalkozott a P6000 gumival .
>Nekem is ez van a kocsimon es meg vagyok vele elgedve .
>A most leirtakat egy kazettan lattam mely a Pirellit mutatja be .
>A kazettan elmondottakat egy Lamborgini Diabloval szemleltettek
> eleg hitelt erdemlo modon!
>"Ez a gumi nem a tartossagarol hires ,hanem a turokepessegerol hiszen erre
>lett kifejlesztve.
>Tartosan nagy sebessegnel mutatja meg igazi voltat. Nem lehet ,olyan sok
>km-t futni
>vele ,mint egy atlagos gumival ,de a szelsosegeknel megallja a helyet.
>Szaraz ,meleg idoben kituno ,vizes uton kozepesen csuszik ,egy kis
>ugyesseggel nem jelent gondot
>a nagy sebesseg sem , telen meg jobb ,ha lecsereljuk !"
>Es ez igy is van ,mert en is ezeket tapasztaltam miota megvan.
>Szaraz ,meleg idoben nagyon jo minden helyzetben ,esoben oda kell figyelni
>foleg
> a kanyarokban ,mert egy kisebb gazadasra mar csusztatja az auto  segget.
>Telen ,viszont kesz remalom  !
>Csak porogtem az uton a kocsival ,se elore ,se hatra ,csak korbe-korbe !
>Egesz telen harmasbol indultam ,hogy lehetoleg oldalazas nelkul el tudjak
>indulni.
>Szoval jol gondolja meg az illeto ,hogy mi a fontosabb szamara :
>TARTOSSAG vagy TUROKEPESSEG ?
+ - Golf 1-es 1.6 =?UNKNOWN?Q?aut=F3mata?= mennyit eszik? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

    Egy ismerősőm adna el egy Golf1-est, magyarországi
2. tulajdonos (össz. 3.) az autó bevásárló autó volt, még
200e sincs benne, végig garázsban tartott.

Golf I 1.6 automata 78-as kiadás...

Kérdésem, hogy kb. mennyit eszik egy ilyen őslelet és
mennyi a reális ára?

Üdv
TomiBoy
+ - thx 719 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok,

Székely Balázsnak (www.autoindex.hu)szeretnem megkoszonni, hogy
elkuldte a kert HIXautot, sajna maganban nem tudtam, mert
visszapattant a levelem.


-- 
bye,
 Dobosi Daniel
+ - re: lassulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok,

>>nelkul (ABS-szeruen fekezve) allt meg alig hosszabb uton, mint
>>az M5-os (es nyilvan ABS-es) BMW.

>Akkor most egy fontos kerdes. Mennyivel ment _pontosan_ VD, es
>mennyivel mentem _pontosan_ en? Az egy dolog, hogy a mutatot
>odaragasztottam a 80-hoz, de ez meg semmit nem jelent. A
  
Nem voltam ott, ezert azt sem tudom, hogy csinaltatok.
Szerintem ugy kellett volna a mertest vegezni, hogy az autok
_egyszerre_ gyorsuljanak, fel-fej mellett. Ha nem megy mind
egyszerre, akkor 2 egymas mellett.
1.Amikor az oregebb auto azt mondja, hogy 80, akkor jelre belelepnek a
fekbe.
2.Van egy bizonyos tavolsag, amit mindenkinek el kell ernie mondjuk
80-nal. Ezt a tavolsagot meg lehet jeloni mondjuk bolyakkal. Ha eleri
a versenyzo a bolyakat, akkor fek.
Bar lehet, hogy hulyeseget irtam.

-- 
bye,
 Dobosi Daniel
+ - Autos party - amcsi autok talalk... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hat a szombati bulitol mi sem voltunk elragadtatva. A lengescsillapito meres
tenyleg hasznos volt, de aztan dogunalom...

A vasarnapi amerikai autok talalkozoja karpotolt a szombati 'unalomert'.
Azt se tudtuk, hova kapjuk a fejunket a szebbnel szebb autok lattan. Na es
persze szegeny fenykepezogep is konyorgott a nyugalomert :)


Ti voltatok kint? Comment???

Udv,

Esther
+ - Re: halk sportdob (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>Hoppsza, egy kerdes! Lehet-e tobblet penz- es helyraforditassal olyan
>>kipufogodobot keszittetn
>>i, ami csondesebb, mint gyari, viszont nem fojt
>>le semmit a teljesitmenybol?
> LEHET!!!
...
> gy Remus tipusdob. En kombi Accordon lattam es hallottam (asszem ez 70-80rugo
 k
> oruli osszeg volt).
Ezt mar magyarok is csinaljak garanciaval, brutto 30-40e Ft-ert.
Olyanra hangoljak amilyenre akarod (50-95 decibel). Kiskunlachazan
van a PRC Kft. Ha ma este kimesz a gyorsulasira, akkor talalkozhatsz
veluk, ok allitanak ki.

Joey
mailto:
ICQ:47279634
+ - Ne pihentessuk a kezunket a valton? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

A kovetkezo olvashato az Auto-Motor/8-ban a 37.
oldalon, a Fiat Puntorol szolo
szerviztapasztalatoknal:

"Az 1-es sebessegi fokozat szinkrongyurujenek
felgyorsult kopasat ezzel szemben 
a vezetok egy resze altal rendszeresen a valtokaron
nyugtatott jobb kez idezheti elo."

En valoban ezt csinalom.
Az en automon ('93 Suzuki) a valtot neha nehez kivenni
egyesbol.

ketlepcsos kerdes:
A szinkrongyuru-kopas okozhatja ezt a jelenseget?
A keznyugtatas tenyleg okozhat kopast?
4,5-dikben is renceresen ezt csinalom, de ott nem
jelentkezik.

Koszi
Saca
+ - Gumi kerestetik! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szuksegem lenne egy jo allapotu Barum Brillant kulsore.

Ha tudtok segitsetek, Pesten.


Nemo
+ - mi az utca (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szoval: figyeljetek, mert ezt tapasztalatom szerint tobb
>mint a fele NEM TUDJA az autovezetoknek. Meg en is
>elbizonytalanodtam.
>Akit erdekel: Arpad hid fele Budarol Lajos u. - Pacsirtamezo
>felol jelzolampanal ha balra mesz, akkor az a Perc utca.
>Ebbol az utcabol balra leesz egy utca (amire nincs kitevek
>zsakutca tabla sem, de az) van lakotelep es parkolo.
>Forro a helyzet.

kis kiigazitas:

A Perc utcabol balra nyilo _utca_ igenis utca, megha parkolasi
lehetoseg is van benne. Ugy hivjak, Kiskorona utca. Szabalyos,
ketiranyu utca.

Ezekkel a lakotelepi utcakkal igencsak vigyazni kell, sokszor
valoban nehez eldonteni, hogy itt ez KRESZ ertelemben utca
vagy csak parkolobejarat.
Helyizmeret rulez. (azert kotyogtam bele mert ott lakom a 
kulso Lajos utcaban es kicsit ismerem a kornyeket.)

Mas: szinten a Perc utca, a jelzett modon behajtva _jobbra_
is van egy sokak altal utcanak hitt kapubejaro a Goldberger
gyarba, ahonnan sokszor kijonnek korultekintes nelkul a
Perc utcara. Ez viszont nem utca, hanem belso uzemi ut, 
az igaz hogy par szaz meterrel arrebb a keruleti kapitanysag
elott utcaban folytatodik. (nem emlekszem, lehet zsakutca:-))
Ott a tulso oldalon viszont inkabb megadnam a jobbkezest.

Summa summarum, sok esetben KOMOLY HELYISMERET
kellhet eldonteni, hogy most merre kinek kell elsobbseget
adni a nem igazan egyertelmu kozterulet tipusok miatt.

Magam reszerol inkabb 100 folosleges elsobbsegadas mint
egy ilyen teves helyzetfelismeresbol adodo baleset.

udv: VAti
+ - Mergelodes, hutoventilator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

VTI irta:
>Nekem mostanaban a hulye tetves kozepso savban bandukoloktol all fel a szor a 
h
>atamon! Egy batyu  nem tudnak a kulsoben menni, igy vagy jobbrol kerulg
e
>ted oket (ilyenkor gyilkosan atpillantanak), vagy beallsz a "gyorshajtok savja
"ba.
Igen. Meg tudom erteni...   (#&@<>?`.?~~~;>@@&#)
Tipikus hely a Budaorsi kuttol befele Bp-re, a kozos autopalya-szakaszon...
Megy a pancser 90-nel - 100-as tablanal... - a kozepsoben...  En menne'k 100-11
0-zel... 
Tehat vagy jobbro elozok, azon aggodva, vajon nem epp akkor jut eszebe megis 
kimenni a szelsobe, esetleg ugyanugy nem hasznalva a jobboldali tukrot, mint 
korabban a belso tukrot...  
Vagy gyorsulhatok 140-re, a belso savba a "titanok" koze, akik Bp-tol ketto per
cre 
is 140-nel tepnek (100-as tablanal...), nehogy lemaradjanak valamirol...  :-))
Itt ilyenkor miert nincs rendor...???

Mas:  Elmeny hetvegen...
   Hidbontas miatt egy savra szukult a hetvegen az M7-es, mindket iranyban 
kb. 21-24-es km-ko kozott...
   Szombat delelott a balatoni iranyban az erdi emelkedo aljanal volt az araszo
lo 
kocsisor vege, azaz kb. 5 km-es volt a sor...  OK, irany az M0-as, majd a regi 
70-es 
ut, at Diosdon es Erden, normal tempoban...  Am Martonvasaron az egyetlenegy 
piros lampa (a nagy keresztezodesnel) meg veletlenul sem villog sargan... 
Kovetkezmeny: 25 perces araszolo dugo...  
   Egyebkent meg edzett szememnek is meglepoen sok Alfa, Merdzso es egyeb 
vagany-markaju auto elozte a szembejovo savon a sort, majd ugrott be az egyik 
keletkezett lyukba, vagy 150 meterrel elorebb... Biztosan veletlen volt, 
hogy tobbseguket kopaszra nyirt feju, fekete napszemuveges, vastag nyaklancos, 
izmos fiatalember vezette...  (Ugye csak veletlen volt..?)
   Folytatas:  Vasarnap este visszafele, 35 perces araszolas Pest fele is. A ra
dio 
mar csak akkor tajekoztat a dugorol, mikor mar Pesten jartam...  Gratulalok :-)
))
Igaz, akkor mar azt is mondja, hogy a 70-esen is dugo van, jobb ha nem indul el
 senki, 
ha megis, akkor keruljon mar Szekesfehervarnal az M3-asra...   Nem rohej ?
Tiszta Waterloo!!!!   Kerdezem en:  A hidbontast miert nem lehet a vikendhaz-sz
ezon 
beindulasa elott csinalni???   Ez nem utepites, annyira nem szamithat a hideg i
do!!!

>>hutoventillator homerogombaja...minek van ez a gyujtastol fuggetlenul kotve? 
>Ez igy valahogy egy kicsit santit. Ugyanis mikor a hutoben levo vizet husiti
>a ventillator a termosztatod nyitva van es megallas utan meg egy picit
>kering a folyadek a hutorndszerben a nyitott termosztaton keresztul ezalltal
>hutest egy minimalisat kap a blokk is.
... es erre szukseg is van, mert a forro blokk a mar nem keringtetett vizet meg
 sokaig
melegiti...  Ezert nemely injektoros autokban, mivel extrem esetben a hosokktol
 meg 
a befecskendezo vezetekeiben levo benzin is buborekosodhat, kulon hogomba 
kapcsolja a ventillatort, ha a blokk kornyeki homerseklet eler egy bizonyos szi
ntet...  
(Pl. Audi, mar 15 evvel ezelotti tipusok is...)

Udvozlettel

A.
+ - Fekut es gumimeret. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Sajnos mostanaban ritkan tudom csak olvasni a listat es ritkan
is reagalok valamire. De most olyat olvastam, amire reagalnom kell.

> Tenyleg, van erre valami keplet? Amivel ki lehetne szamolni azonos
> korulmenyek kozt a fekutat kulonbozo meretu gumikkal? Esetleg csak
> hozzavetolegesen, szazalekos elteresre vonatkozoan? Tudom, a
> mintazat (formaja, kitoltesi tenyezoje) is szamit, de megis...
>
> Peldaul adhatna egy olyan eredmenyt, hogy azonos gumitipusbol
> 155-os helyett 175-ossel 5 %-kal rovidebb lesz a fekut.

Meg tudom mondani pontosan.
Ha azonos korulmenyek kozott tesztelnel azonos gyartmanyu es mintazatu
gumit es nem mesz el a gumi terhelesenel egyik selsoseges iranyba
sem, akkor a 155-os es a 175-os gumival fekezve egyenes
uton a fektavolsag elteres 0 % lesz.
NULLA lesz a kulonbseg !

A surlodasi ero _NEM_ fugg a felulet meretetol, csak a minosegetol
es a feluleteket osszenyomo erotol.

Sajnos nincs kedvem egy ket eve letezo listan 4-5 havonta fizikai
kepletekkel elmagyarazni, ujra es ujra, hogy a szelesebb guminak,
ha nincs szelsosegesen kihasznalva, akkor _egyenes_uton_
sem telen sem nyaron nincs elonye. Sot hoban a szelesebb guminak
csak hatranya van.
Szelsoseges kihasznaltsagnak azt hivom, ha az adott gumival akkora
eroket szeretnenk az utra atvinni, ami a gumi tulmelegedeset okozna.

Aki nem ert egyet, az nezzen utana az archivumban !
Elnezest a kiabalasert ! Nem tudtam turtoztetni magam.

> > Szerintem szaraz aszfalton az a kocsi all meg hamarabb, amelyik
radiroz.
> > Nehezen tudnam felfogni, ha nem igy lenne, nem ertenem az okat.
>
> A tankonyvek szerint a tapado surlodas altalaban erosebb mint a
csuszo.
> Gumi/aszfalt kombinacioban ez biztos is. De kiprobalhatod, ha egy
dobozt (ami
> legyen jo nehez) el kell huznod, azt meginditani nehez, a huzasa mar
konnyen
> megy.

Ez igy igaz !
A fekezes viszont sokkal osszetettebb folyamat.
A tapadasi es csuszasi surlodasi tenyezo az autogumi eseteben nagyon
fugg a gumi homersekletetol. Hideg gumi eseteben kisebb, mint meleg
eseteben. En nem tudom, hogy mi itt a meleg gumi.
Szoval elofordulhat, hogy teli hidegben, szaraz uton a blokkolo gumik
hamarabb megallitjak a kocsit, mint az ABS, ami nem tudja felmelegiteni
a gumit. De tul sok a ha.

Udv. Tibi
+ - 2-es ut, zsakutca, Teeby, talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bela irta az uj 2-es utrol:
:     Mondjuk, ahol csak ketszer 1 sav, elvalasztas nelkul, ott semmi sem
: indokolja az autoutta nyilvanitasat.

A 2-es uton ugyan meg nem jartam, de nem lehet autout-kizaro ok, hogy
nem osztottpalyas. Elvegre az M7-es siofoki vege is autout. Szerintem
me'g az uj 15-os utra is kitehetnek ugyanilyen megfontolasokbol az autout
tablat, igy nem kellene minden felhajtonal "szembeforgalom" ill. 80-as
tablakat elhelyezni... [az igazi megiscsak az NDK-ban volt, ahol az
ilyen 'feloldalas autopalyakra' is kitettek az autopalya-tablat...]

Apropo, az M1-esen Becs fele a fizetokapunal szinten van
matricaellenorzes, heveny radarozassal egybekotve (nehany nagyon gyors
teutont sikerult ott visszaeloznom ;) ).

###

Nagy Barnabas irta:
: hat a zsakutcak jobbkezes elsobbsegehez semmi kerdes nem 
: ferhet hozza. Pontosabban kivetel:
: ha a jobbkezes ut foldut vagy bukkanoval (fekvo rendorrel) 
: elzart terulet.

Tovabba a garazskihajto, parkolokihajto, telekbejarat stb. sem elvez
elsobbseget, akarmilyen aszfaltozott is legyen. A bibi akkor van, ha a
telek mondjuk 150 meterre van az uttol, raadasul a bezeveto veletlenul
aszfaltozott, es nem tudni (legalabbis en nem tudom, hogy hol a hatar),
hogy ez most me'g bejaro vagy ma'r ut. Hasonlo eset, ha a parkolohoz van 5
meter bekotout, es csak ott van kiteve a 'P'-tabla. Az oktatom egy ilyen
helyen satufeket nyomott (valahol Bp. XIX. ker, ha jol emlekszem), hogy
mit kepzelek, ez bizony jobbkez, mert a parkolotabla nem a betorkollasban
van, egyebkent igazam lenne.

###

Teeby irta:
: oberstumpfbahnfuhrerek.

Megvolt a he't nevetese. :-) [Most meg csak azt aruld el, hogy tenyleg ezt
akartad irni, vagy megis inkabb Obersturmbandfu:hrert?]

###

Klem Krisztian irta:
: Hat meg is vagyok sertodve egy kicsit. En itt a kocsim kockaztatasaval
: beborulok az arokba ti meg csak a zsiros szalonnarol meg a szep idorol
: irtok!!!!! :-))))))

Vard ki, amig elohivjak a filmemet. ;-) Apropo, a Te kepeidet meg lehet
valahol csodalni a neten?


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Re: Fekezestechnika egyveleg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Ez is jo kerdes. Ladasok, tuzkozelben levok, mi a velemenyetek?
> Volt? Esetleg ha van, miota van a Ladakban?

Ez tetszett. A HIX.MOKA-ra is tovabbitani kellene....:-)

Legfeljebb a legujjabbakban ha akad. Kockaladaban meg az utolso
sorozatokban sem volt.

Istvan
+ - Opel vasarloi csoport (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Sajnos ugy nez ki, hogy nem jon ossze az Opel vasarloi csoport. A kezdeti hat
jelentkezo mostanra kettore csokkent, igy mar eleg harmatos a targyalasi
pozicio. Ha esetleg lenne meg jelentkezo.......
Aki nem tudna, arrol van szo, hogy osszeallunk minel tobben, akik Opelt akarunk
venni, es "egyutt" megyunk a kereskedohoz. Az "egyutt" persze csak ugy ertendo,
hogy kb. egy honapos intervallumban ki-ki maga rendeli meg autojat, s a
beerkezes fuggvenyeben mindenki maga is veszi at.
A Zafiranal nekem jelentett volna 3-400 ezer Ft kedvezmenyt. Ha esetleg erdekel
valakit, vagy ismertek olyant, aki Opel vasarlasra keszul szoljatok.
Hello : Laci

(a HIXAUTO "legkornyezetbaratabb" katalizatoros autosa -)))   )
+ - Autokolcsonzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Keresek Bp-n, SOS autokolcsonzot, ahol kedvezo aron lehet berelni autot 2-3
hetre.

Legyszi maganba is.

Koszi:
Csaba (Armando)

***        Balesetek, katasztrofak *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress penzt netezessel!! Kattints ide:
*** http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
+ - Kipufogo szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Tudnatok ajanlani egy jo kipufogost Budapest teruleten? Eleg surgos lenne,
mert sajnos mar felig a foldon huzom a regit es barmikor leszakadhat az
egesz.
Viszont a hangja most nagyon allat. :-) Csak igy mar nem nagyon merek
kozlekedni vele.
Koszi, Gabor
+ - kov tav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szoval megiscsak tartani kellene azt a tavolsagot. Es ejjen a vonohorog.
>
> 8-)
> Tibi

Ezt mondja az a to:k is, aki nyilvan azert tart vonohorgot, hogy koccanastol
koccanasig tudjon parkolni. En meg nem mondhatom miatta, hogy
ejjen a szinre fujt lokharito. Tudom hogy masnak nem ertek, de nekem eleg 
sokba van... Na mindegy, csak duhito, hogy minden heten eggyel tobb 
nyom van az automon korbe, pedig EN megtanultam vezetni.

8-(
Dani
+ - Auto5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

 Talaltam egy jo webhelyet. Bocs ha mindenki ismerte mar, en nem :
www.auto5.hu
Ez az eddig egyetlen magyar internetes Autosujsag.
Van forum is, ahol csinaltam is egy Nissan forumot,
ahova szeretettel varok minden Nissanost.
Nagyon kiraly a keptar, foleg az AUDIk...

Jo szorfozest: DiVeR
+ - rendorlampa bajok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

ugy emlexem, van valaki kozottunk, aki a Gyomrol uton levo, nemet nevu 
forgalomtechnikai Kft.-nel dolgozik. Es akivel megbeszeltuk, hogy iszunk 
egy sort is :--))

Habar, most mas miatt kerdeznek Tole:
Az utobbi ket hetvegen is mentem Pestrol Szolnok fele, es mindig 20-30 percet 
kellett varni Ullo belteruleten, ahol 3 rendorlampa (tudom, forgalomiranyito-
fenyjelzokeszulek, vagy hogy hijjak :-)) van, keresztiranyu forgalom 
a 4-es utehoz kepest minimalis, igy a lampa 4-es uton  szep nagy dugokat okoz.
Rendorok persze sehol.
Kinel kell (lehet) ezt szova tenni?
Ha mast nem is csinalnak, legalabb a hetvegi csucsban sarga villogora 
kapcsolhatnak a lampakat.
Vagy lehetne egy "hetvegi" program, ami pentek delutantol vasarnap ejjeleig
mukodne.
Arrol mar nem is almodok, hogy az aszfatba beleepitenenek erzekeloket,
ami ugy engedne a forgalmat, ahogy azt a kozlekedes uteme megkivanna...

1ebkent a szituacio potencialis veszelyhelyzet, mert sok agyasnak eldurran a
feje, es nekiall elozni, szembol meg ugye jonnek az autok.

Udv,
Tibor
+ - biztosito, mozgaserzekelo a csomagtartoban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Joska irta:
<Az ABS feltalalasa eletbevagoan fontos dolog volt.Manapsag minden  dragabb 
<kocsiba be van  epitve. Sot,pl.az USA-ban
<a biztosito tarsasagok 5-15 % kedvezmenyt adnak,hogyha a kocsidban van 
<ilyen.

Amikor en kotottem a cascot, szepen felszamoltak minden plusz extrat a 
szeriafelszereltsegen kivul (napfenyteto, utaslegzsak stb) es nagyvonaluan 
megjegyeztek, hogy az ABS-ert nem szamolnak fel plusz penzt...
Arcsokkentesrol szo nem volt.:-))

Van meg hova fejlodni.

De lassatok, hogy az amerikaiak milyen okosak :-))
Reszlet a mai Jovonezo hirlevelbol:
- Gyerek a csomagtartoban -                                     
A General Motors furcsa, am vitathatatlanul hasznos keszuleket 
szandekozik beepiteni ujabb autoiba. A holland Donnely Corp. altal 
kifejlesztett eszkoz a gepjarmu csomagtartojaba szerelheto, es 
infravoros mozgas- meg hoerzekeloje segitsegevel detektalja a 
csomagtartoban rekedt gyerek jelenletet, szukseg eseten pedig 
automatikusan nyitja a zarat. A kisgyerekekkel vegzett tesztek szerint 
egy  ujjmozditas is elegendo, hogy a rendszer mukodesbe lepjen. 
Jollehet a  GM es a Ford mar tett kiserleteket belso nyitoszerkezetek 
beepitesere, eddig azokat a kisebb gyermekek nem tudtak megfeleloen 
kezelni.
(Popular Science)

Udv,
Tibor
+ - Vectra fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello all,

A kérdésem a követezo.
Adott egy 94-es Opel Vectra 1.6 GL.
Mennyi ennek kb az ideális fogyasztása 'simán', illetve mennyivel
növekedhetne meg, ha
az utólag beépített klímát használom?
Továbbá az esetleges irreálisan magas fogyasztást mi okozhatja? (Nem
versenyautónak van
használva:-) 
A válaszokat elore is köszi.

K.G.
+ - Egy kis husvet-hetfoi deru (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!
Kis csaladommal hetfon kirandulast tettunk Esztergomban.
(Egy HIX-matricat sem lattam  utkozben.  :-(   )
Harom kis poenocska:
1.) A Szentendrei uton araszoltunk es eppen a koranyar oromeit
puceran elvezok mellet haladtunk el, mikor a lanyom mekerdezte:
"Itt van a NUDLISTA strand?"
2.) Mar Esztergom elott egy helyen az ut bal szele mellet nehany
lo legeleszett. Nejem hatraszolt a fiamnak, hogy ott vannak a
lovak. O visszakerdezett, hogy hol?
Hat ott jobbra! - Es boszen mutatta a lovakat a bal kezevel balra.
:-)
3.) A varosban elduborgott mellettunk egy tenyleg szep,
ketszemelyes "motortricikli". A fiam kerdezte, hogy tulajdonkeppen
ez most mi is, milyen jarmunek szamit. Az en magyarazatom utan
nejem meg hozzatette: "Ez olyan, mint a kinai RISKA." 
Ravagtam, hogy igen, ez is olyan "MARHA-JO".

No ennyit belolem. Udv:
	Cocas

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS