Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 477
Copyright (C) HIX
1999-08-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Benzinkutak + auto festese ... (mind)  66 sor     (cikkei)
2 matrica (mind)  6 sor     (cikkei)
3 vegyes (mind)  56 sor     (cikkei)
4 Valaszok (mind)  23 sor     (cikkei)
5 Aram, RPM, ... (mind)  42 sor     (cikkei)
6 akcios Barum gumi (mind)  11 sor     (cikkei)
7 lengescillapitas+ultetes (mind)  40 sor     (cikkei)
8 krom, trafik,bravo zene (mind)  50 sor     (cikkei)
9 Turcsanyi Diagnosztika + egyebek (mind)  40 sor     (cikkei)
10 Re:hutoviz piszkos (mind)  12 sor     (cikkei)
11 picistati (mind)  18 sor     (cikkei)
12 Ajanlo Lista-Web lap (mind)  58 sor     (cikkei)
13 szerelok (mind)  48 sor     (cikkei)
14 Eladnam vagy elcserelnem szamitogepre,1986-s jo allapot (mind)  2 sor     (cikkei)
15 Kipufogodob (mind)  11 sor     (cikkei)
16 Re. zoltan.houdek irta (mind)  25 sor     (cikkei)
17 valtas (mind)  20 sor     (cikkei)
18 Sasadi ut (mind)  10 sor     (cikkei)
19 koszonet, matrica-problema (mind)  14 sor     (cikkei)
20 RE: Super 4 (mind)  12 sor     (cikkei)
21 RE: Super 4 (mind)  22 sor     (cikkei)
22 Belter festese, rez benzincso, benzin helyett gazolaj (mind)  21 sor     (cikkei)
23 osztokor (mind)  7 sor     (cikkei)
24 Eredetvizsgalat (mind)  14 sor     (cikkei)
25 pontositas (mind)  20 sor     (cikkei)
26 Elso szerviz (mind)  23 sor     (cikkei)
27 RE: hutoviz piszkos (mind)  27 sor     (cikkei)
28 Benzinkut masik arca (mind)  24 sor     (cikkei)
29 Horvathorszag (mind)  50 sor     (cikkei)
30 autohasznalat / atiras + jobbkez (mind)  35 sor     (cikkei)
31 =?windows-1250?Q?Ijjj=E1jjjj=21?= (mind)  54 sor     (cikkei)
32 Versenyuzemanyag, csorlo (mind)  19 sor     (cikkei)
33 Festes (mind)  59 sor     (cikkei)
34 Kovetkezmenyek (mind)  30 sor     (cikkei)
35 Stati (mind)  44 sor     (cikkei)
36 sorry (de ha ez is krix-krax, akkor nemtommicsinalok) (mind)  14 sor     (cikkei)
37 doboz, ami fenykepez (mind)  16 sor     (cikkei)
38 hutoviz poszkos (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - Benzinkutak + auto festese ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> - magyarorszagon az osszes kuton 12 oras munkaido van
Kiveve, ahol 24 ora. Pl. Szekszardon az Avanti kut.

> ilyenkor veszik ki a jattot is, a
> jattot begyujti a kutvezeto, majd napi (muszakonkent)
> - heti - ketheti osztas van.
Mar, ahol oszt a fonok.

> Ami nem tortenik:
> - standolas (arukeszlet ellenorzes)
Akkor honnan tudjak, hogy mennyi a jatt ?
Az ujsagpenz es egyebek masik kasszaba mennek ? :-o

> De 12 orazni a minimalberert....
> Mert ha valaki nem tudna, a kutasok a jattbol elnek.
Meg abbol, hogy 10-20 %-ert adnak olyan uzemanyagrol
szamlat, amit masnak adtak el.

A tobbi dolgokkal egyetertek, amit Teeby irt, de O"
elfelejtette megirni, hogy a WC takaritasa is a kutkezelo feladata.
Ha meg nem tiszta es eppen akkor jon az ellenor attol a
cegtol, akinek az emblemaja kint log, akkor az eppen
dolgozo kutas viszi el a balhet. Akkor is, ha fel oraja dolgozik
es az elozo muszakban sz@...tak ossze a WC-t a kedves
autosok, vagy a turistabusz 40 utasa.
( Akinek nem inge ne vegye magara. )
Nagyon jo, hogy megjegyezted:
> Talan ezek azok a dolgok amiket a vasarlok oldalarol "erdemes" tudni.

Meg egy dolog.
Ha jol tudom, akkor a kut megengedett hibaja 0,5 %.
(Ha nem tudom jol, akkor javitsatok ki !)
Mivel az uj jo kutak ennel sokkal pontosabban tudnak merni,
az uzemelteto beallittatja ugy, hogy a mutatott mennyiseg
99,6% -at adja ki. Ez a 0,4% ami literenkent 70-80 filler tiszta
nyereseg. Tavaly a fogyasztovedelmisek sok MOL kutnal
1-1,5 % minuszt is talaltak. A Nepszabadsag irta.

> A festok tul nagy arat kernek (nem akarom a kocsi
> erteket duplazni :). A kerdes, hogy csinalt-e mar valaki ilyet
> hazilag, ...
Volt munkatars hazaspar csinalt ilyet.
Megvettek a haztartasi boltban az ace'lke'k festeket es ecsettel
rakentek a Trabantra. Egyedi lett a Trabi. :-) Az uvegen itt-ott
meg is hagytak az ecsetnyomokat. Az osszes koltseg kb.
1000 Ft ezelott 6 evvel.
Mar Suzukijuk van. Azon nem lattam ecsetnyomokat. :-)
Komolyra forditva a szot. A haverom rendszeresen
maga festi az autojat. Nagyon szepen kell tudni csiszolni
es nagyon kell vigyazni, hogy meg ne folyjon a festek.
Csak minimalis mennyiseget szabad rafujni. Amikor
megszaradt, akkor johet a kovetkezo reteg.
A szaradas ideje alatt ajanlatos a verebeket, es a szomszed macskajat
tavoltartani. :-)

 irta:
> Qm9uenN1ciwNCg0Kc3pvdmFsIGF6IGF6IG9taW5venVzICJmb3

En nem ertek egyet vele !
Qmhsw7W3jnfuNisd6X33dhAfd83l,aKuc94nbIayjkJfmsusBwlmnfQ78re
Szerintem igy pontosabb a fogalmazas ! :-)
:-)

Udv. Tibi
+ - matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Megkaptam a matricat, felragasztottam.
Tok franko.

Endre
+ - vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ave

>Na de mivan akkor ha szorakozotsagbol a G feliraturol kapom le a
> tolto pisztolyt?A keves gazolaj elkeveredik,mert ugye a tank sem
> teljesen ures es meg ratankolok 25L 95-ost ,vagy gyorsan le kell
> engedni az egesszet,mert feltem a karburatort es a motort.
> Szerintetek milyen hatasa lenne?

*****Nem indul be !:-(   Nekem volt ilyen amikor visszaalakitottam a diesel
Ladamat benzinesre. Juteszembe nem kell valakinek egy Golf 1,6 diesel motor
Ladaba berakhato, atalakitoval vagy anelkul 55 kFt.

-------------------------

 SGy irta:
>Erdemes kicserelni a gyari
>hangszorokat, plusz berakni hatra meg egy parat? Vagy kukaba az
>egesszel?
Neee dobd ki, jo lesz nekem az az "igenytelen" cucc a Ladaba :-)
-------------------------
EZ MOST OFF TOPIC BOCSANAT MINDENKITOL!

Simon Templar irta ( mint mindig)
>Mire a tudasotok?
>Mitol tudtok ti tobbet mint mas?
>Az egyetemi jegyzetekbol?
>Azert mert egy ilyet elolvastal talan meg lehet, hogy megsem tudsz
>annyit.
******Figyi en eddig toleraltam a hulyesegeidet DE ELEG!
Azokat a jegyzeteket olyan emberek irtak akik lehet, hogy husz eve ejt nappa
teve tanultak, kutattak, es dolgoztak azon, hogy olyan embereket kepezzenek
akik JOBB autokat tudnak majdan tervezni. O"k ertenek hozza!!! Es nem csak a
szajuk jar. Eszrevehetned mar, hogy amiket irsz az reszben sem igaz.

>Talan a mernokok elertek a szent fenyt? Megvilagosodtak?
*****Megvilagosodni= elnyerni a TUDAS hatalmat

JA es hogy en mire alapozom a tudasom :
311-es gepjarmutechnikai szerelo, kituno eredmennyel (Rippl Ronai Bp)
okl.Jarmugyarto Uzemmernok evfolyamelsokent! SZIKTMF Gyor
Rally

!!!!!!!!!!  JA es amikor te meg csak a csattogo falepket tologattad magad
elott, en mar akkor is motorokat tuningoltam!( elsokent ertem el 10 Le
Simsonbol.)

Ezennel a vitat a HIX szabalyai szerint reszemrol bezartam. Pont.
ON TOPIC

Annyi itt az informatikusmint mint M1 en a trafipax, nem tudna valaki olyan
progit irni ami ha meglat a kepernyomon egy karaktersorozatot(pl. Simon
T...) akkor a gep nyom automatikusan vagy 5 db pgdownt :-)

               --------- Udv.Bal3-------
  www.extra.hu/yaris   
********** Szeles utat, gumi fakat***********
+ - Valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

*** : ***
9sb20gcm96c2Rhc29kaWsuIEhhZGQgdGVneWUuIEF0bW9zdGFtIGVu

***  Mas:  ***
Mivel a kocsim a csillagos eg alatt alszik, a hetvegen vettem a METROban
3800 Ft-ert 500W-os reflektort mozgaserzekelovel. Sikerult ugy beallitanom,
hogy ha valaki 1 meterre megkozeliti a kocsit, bekapcsol es nappal feny
araszt el mindent. Nagyon jo 5letnek tartottam, mignem egy ismeros, aztan
tobb is elkezdett gyozkodni, hogy ezzel csak megvilagitom a tolvajnak a
kocsit, tobbet artok, mint segitek (az uj felniket feltem). Szerintetek jo,
vagy rossz megoldas?

Ugyanitt vettem 1200 Ft-ert kormanyzart (a fekpedalt zarja ossze a
kormannyal). Gondoltam rogton is probalom, aztan elmentem moziba. A mumia
eleg jo volt, csak nem ertem miert nem kepesek szinkronizalni, na mindegy.
Szoval este 10-kor beszallok a kocsiba, nyitom a vadiuj kormanyzaram es
csatt... beletorott a kulcs. 1 oran at vertem a zarat, mire kiesett a
beletorott darab, szetbarmoltam az egeszet, meg jo, hogy potkulcs is volt
hozza.

	  Csaba
+ - Aram, RPM, ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

1. hirtelen nemtalalom a Fuggvenytablazatomat; kisegitene valaki abban, hogy
8A-ra (fenyszoro, 100W), 2m hosszon milyen keresztmetszetu vezetek kell
biztonsagi rahagyassal egyutt? Ha't a biztositek mekkora legyen? 10A? 16A?
250.000A?

2. Szerintem nem lenne bugyutasag, hogy aki mar feltette a matricat, megirna
a listara ezt a tenyt.

3. Bar mar veszett fejsze nyele, a statisztikaba jo lett volna felvenni a
"Miota van jogsid?", "Mennyit vezetsz egy evben?" es "Miota vagy listatag?"
pontokat. Miert csak most mondom...? Mert most jutott szm-be.

4. Keresek 78-as eresztesu, benzines Audi 80-ba fordulatszammeros
muszeregyseget. Asszem a GLE-ben volt ilyen. Nekem sajna L van.

5. Mi a LADA lista cime? Hatha onnan is tanul valamit az ember...

6. Mit teszek tonkre, ha kuplung nelkul valtok? (ugy ertem, ha sikerul is es
nincs recseges, meg tores, hanem latszolag (hallhatolag) siman megy?)
Szinkrongyuruk? Mitol van az, hogy Moxvics 2140-nel, VW Golf II 1.6 GTD-vel
nagyon siman ment a kuppl. nelk. valtas, Subaru Liberoval nagyon nehezen?

7.
>...ajanlo/nem ajanlo lista, plusz a tagok...
>...statisztikaja, nem lehetne ezeket valami web-es formaban kozzetenni ?...
>...Az ajanlo lista szinten jo lenne, ...
Szerintem is!

+1: A biztositasi zoldkartyamon olvastam, ha FIN-ban balesetet szenvedek es
a biztositas alapjan probalom elintezni, akkor a kovetkezo ceget kell
keresni: Liikennevakuuttuskeskus. :-)

Valaszokat pls. cc. maganba is. Koszi.

Aieeaaa - sok csokit!
L.
      _Ivicz Laszlo            
    _| H - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites fembol, fabol:
_|     http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - akcios Barum gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Autosok!

Batran merem ajanlani a 
MEDIX MARKT-ot
X. LIGET U. 16. tel.: 261-2261
most 20% kedvezmeny van a legtobb Barum
gumira: a minap ott vettunk negy darab Barum 175 R 14 M+S
teli gumit, 8200/darab, szerintem megerte, ugyanis a cseh gumi
a Continental egisze alatt fut, szinte teljesen megegyezik vele.

Udv: Mat
+ - lengescillapitas+ultetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Technika jellegu kerdeseket tennek fel:
a targy: Skoda 120L
eloszor sztori:
            Egy haveromnak van (nekem is), megultette 1,5 menettel, es a
lengescsillapitokban kicserelte az olajat motorolajra.
Most errol ne nyissunk vitat, hogy butasag volt e vagy sem, de az teny hogy
a kocsi nagyon fekszi az utat.

            En is hasonlon totom a fejem, de:
Mi szallitasra is hasznaljuk a kocsit es nem szeretnem, hogyha meg van
pakolva akkor felutodjon egy buckanal a bakokra.

Emiatt kerdezem:

1. ha teszek bele gazos csillapitokat (gyarilag skodahoz valot) es igy
ultetem meg akkor meg fogja e jobban fogni a kocsit a felutodestol, mintha
'csak' az eredeti olajog csillapitok lennenek benne.

2. ha gazosat teszek be ennek megfeleloen, tehat gyari skodarugo hosszhoz
valot
es levagok a rugobol akkor nem fogja-e szetcseszni hamarabb a csillapitot az
eleve mas beallasi pont. 'Szakteruletembol' egy analogia (aki vonzodi a HIFI
hez annak is ertenie kell): Ha van egy erositom fix munkaponttal es ezt en
eltolom valamerre akkor az adott iranyba csokken a kivezerletosege, es a
nyogalmi arama is megnovexik...
Tehat art e a telonak hogy alapban jobban ossze van nyomva.

Remelem nem voltam nagyok kusza
valaszokat elore is koszonom, a listara (ha gondoljatok, hogy erdemes), vagy
maganba


udv.:

Feri
Eddig cca. 70-80 matrica ment el...


+ - krom, trafik,bravo zene (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Na meg egy kicsi belolem...

En a kispokomon az ablaktorlonel ugy csinaltam, hogy egy csiszologeppel
(olyan drotkefeszeru korong amit furoba lehet fogni) lenyaltam, majd fekete
spraj-vel lefujtam...
Lehet hogy alapozni kellett volna, de tartott mint allat (2-3 reteg es nem
latszott vastagnak).

Egyentlen szepseghibaja: amikor hazaertem vettem eszre, hogy ahova letettem
szaradni, befujt a szel, folboritotta az egyik torlot es az beleragadt az
ujsagpapirba...
Lecsiszoltam reszben de az mar nem lett az igazi tehat, figyelj hova teszed
szaradni...

trafik:

nem tom miota van en asszem szerdan lattam(most latom hogy AntForce irt mar
rola korabban, bocs az ismetlesert, de mint tudjuk imetles a tudas...    )
meg es elgge gondolkodtam, hogy elozo Vasarnap vajon mennyivel jottem haza,
mert hogy kifele biztos hogy nem hetven volt az tuti....

Fiat Brava/Bravo gyari zene:

>hangszorokat, plusz berakni hatra meg egy parat? Vagy kukaba az
egesszel?


NEEEEE!! Inkabb add nekem :-)))))) nem birtam kihagyni...

Szamara fulladas : nekem a skodrim is csinalta regebben (je, hogy hasonlit a
ket auto: skoda-lada :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

A cimem:
Deak Ferenc (ez meg a nevem)

(ez mar a cim:-))))))))))hogy en milyen vicces vagyok, lehet hogy elkuldom
ezt a levelet a MOKA-ba is...)

Uri u. 22.
1014, Budapest

tetszett az utoso ket level a tegnapiban, tanulsagos volt ....:-)

de azert megeccer ha lehet.
Mint olvashattatok en is skodas vagyok, ennek ellenere nincs bajom a
ladakkal, vezettem en is ladat, bar szakadt volt szegeny de nagyon elveztem
(nem vezettem sokat). Legyen vegre skodas-ladas baratsag.



+ - Turcsanyi Diagnosztika + egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Mi ez a Turcsanyi Diagnosztika? Tud valaki adni pontos cimet?

>Mond Balint, ha kutas lennel, akkor szivesen dolgoznal 12h-0h-ig?

Nem.

>A kutakat tenyleg le kell ilyenkor zarni, mert el kell
>szamolnia az elozo muszaknak. Azthiszem, hogy ez a 10 perc meger
>annyit, hogy non-stop kutjaink legyenek.

Persze, meger. De nem is errol van szo. Hanem meglepett, mert en meg nem
talakoztam ilyennel (milyen szerencses vagyok) + sz*r benzint adtak. Ez igy
egyszerre volt sok.

>Nem vitatom, hogy azert ahogy jobb helyeken szoktak, szolhattak volna, hogy
>mi ujsag es akkor az ember ha siet tovabball ez van!

Szoltak is, mire az osszes kutfejet vigiglatogattam. Eloszor bealltam az
egyikhez, ami azt mondta: Off. De a masiknal meg tankoltak, ugyhogy
gondoltam ahova alltam, csak az nem mukodik. Ezert atalltam egy masikhoz,
harmadikhoz, mire szolt a ficere.

>Ne haragudj Yerico, de ezt nem tudtam kihagyni.
>Ez a kerdes aranyos volt! Nem sok ertelmeset tudnek ra valaszolni. :o)
 ....
>Huuu Balint vigyazz mert szikrazik a szemed! Megegyszer bocs, de ezt nem
>birtam kihagyni.

Mar en miert vigyazzak??? :-) Mint magad is irtad, ezt
mailto: irta.

>Mar azthittem, hogy csak minket szivat az kis mocsok. Sajnalom Balint, de
>erre meg nem jottem ra, hogy miert csinalja.

Hat azt hiszem, ezt is Papai Tamasnak (Yerico) valaszoltad Pecsre. En meg
mindig Bp-en lakok :-)

Udv: Balint
+ - Re:hutoviz piszkos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: hutoviz piszkos ( 10 sor )
>
>Qm9uenN1ciwNCg0KQ3N1c3N6IGlydGEsIGhvZ3kgemF2YXJvcyBsZXR0IGEgaHV0b3ZpemUuIEVu
>IG1lZyBuZW0gbGF0dGFtIG9seWFuIGlkb3NlYmIgYXV0b3QgKD41IGV2KSwgYWhvbCBuZSBsZXR0
>IHZvbG5hIHphdmFyb3MuIE5la2VtIGlzIG1pbmRpZyB6YXZhcm9zLiBFeiBvbHlhbiBuYWd5IGJh
>aiwgdGVueWxlZz8gR29uZG9sb20gcm96c2Rhc29kaWsuIEhhZGQgdGVneWUuIEF0bW9zdGFtIGVu
>IG1hciA0c3plciAoISEhKSBlZ3ltYXMgdXRhbiBtaW5kZW5mZWxlIGNzb2RhZm9seWFkZWtrYWwg

Igen, az ilyen hutovizet valoban cserelni kell :-))))

        ROB.
+ - picistati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Koszonom a statisztikahoz kuldott adatokat,
ezuttal

Lukacs Peter
Pallai Gabor
Blasko Sandor

 
 


kedves lista-tarsainknak.

udvozlettel

oldboy
+ - Ajanlo Lista-Web lap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !
Kedves Szabo' Ka'roly!

Az AUTO #474-ben irod:

Mas. Ugye gyujtodik az ajanlo/nem ajanlo lista, plusz a tagok
statisztikaja, nem lehetne ezeket valami web-es formaban kozzetenni ?
Esetleg egy jelszovedett oldalon, hogy a veletlen odatevedo ne
tudja elolvasni. Engem azert neha erdekelne, hogy az adott cikkiro
milyen autoval fut, stb. Hogy ne legyen nagyon veszelyes eleg lenne
az email cim/Nick nev a szemelyes adatbol, nev cim telcsi nem kell.
Az ajanlo lista szinten jo lenne, ha pl. keresek egy jo villamossagit
akkor ugyi ? Hiaba van a lista, ha nem ferek hozza. Ingyenes WEB hely
annyi van, mint a nyu" !
Szoval erintettek legyszives publikaljatok az osszejott infot !

--
Udv:
Bunny
> -----------------------------------------------
Vallalom a "szulo atya" szerepet az 
Ajanlo/Nem Ajanlo Lista vonatkozasaban.
Eddig meg mindenkinek, aki emilben,vagy
az AUTO-ban kert informaciot, tudomasom
szerint megadtam, ha volt a Listan, azt,
ha nem volt, akkor a nemleges valaszt.
Mar korabban is felvetodott a honlapra
torteno kirakas. Ugy gondolom es ugy is
tudom, hogy az komoly problemakat vetne
fel, szemelyisegi jogokat, cegek johiret
erintene, ezert en azt nem vallalom.
Ha akad, aki vallalja, a varhato jogi
kovetkezmenyekkel egyutt, felelos szerkesztokent,
kesz vagyok minden, eddig begyujtott adatot
atadni az illetonek,- az adatok tulajdonosainak
egyenkenti hozzajarulas eseten,- en pedig azonnal kiszallok
az ugybol, termeszetesen az adatok tovabbi gyujteset sem
vallalom ez esetben.

A statisztikat is en kezdemenyeztem es gyujtom
is az adatokat. Tobbszor megirtam az AUTO-ban,
hogy szeptember vegeig gyujtom az adatokat es
karacsonyra gondoltam azokat kiertekelni.
Azutan, ha a lista tagjai gondoljak, jovore
kibovitenenk,- nepszavazasi alapon,- az adatokat
olyanokkal, amiket mar tobben javasoltak.
Ezeket meg kevesbe raknam ki Web-lapra, de
atadom az adatokat, ha a koz ugy akarja,
barkinek e celbol. A felteteleket lasd feljebb.

Talan meg annyit, hogy a Listarol szinte
minden nap ker valaki ajanlast es en orommel
teljesitem, ha tudom.
Ennyit tudok mondani a temarol.

udvozlettel

oldboy
+ - szerelok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mielott nagyon egymasnak esnek a mernokok es a szerelok (esetleg kozosen
osszefognak a szakszervizesek ellen ;) ): manapsag van egy csomo olyan
dolog, amit egyszeruen keptelenseg javitani, cserelni kell. Ide tartozik
szinte a komplett elektronika. Ketlem, hogy barki is megjavitana egy
gyermekules-felismero chipet a Mercedesekben [igaz, hogy ... a
gyermekules, most volt visszahivasi akcio], ami radion kommunikal a
gyerekules aljaba epitett ketyerekkel, es ezalapjan donti el, hogy elore
vagy hatra nez az ules, azaz szabad-e airbaget felfujni vagy sem. Itt
barkinek a munkaja arra korlatozodik, hogy megtalalja a hibas alkatreszt
es a leheto legkisebb modult cserelje ki [lasd meg a viccet, miszerint az
ujgazdag hetente vesz egy 500-as mercit, mert tele lett a hamutartoja].

Eddig szep es jo a dolog, a szerelo hamar kiszurja, hogy rossz a modul.
Tegyuk fel, hogy a modulon van 3 chip. Melyik doglott be? Kapcsolasi rajz
nelkul eselytelen az ember, es azzal is valoszinuleg jopar napig eltartana
(Plusz a mikroelektronikai muszerek. Egy nemet mernok koltsege kb. 40..50
DM/ora, ha mondjuk 1 het alatt megtalalja a hibat, akkor az minimum
1600..2000 DM. Ennyiert 30 perc alatt a komplett modult cserelni lehet).
Az egyedi ASIC-okat (application specific integrated circuit) pedig ugysem
adjak el a szerelonek (ha peche van, ugyis kiontottek muanyaggal az egesz
modult).

Hogy egy szerelo osszekeveri a gombcsuklot a kormanycsapaggyal vagy sem,
arrol nem tudok, es nem is akarok nyilatkozni, csupan arra szerettem volna
ravilagitani, hogy nem sok ertelme van egymasnak nekiesni emiatt.

Amitol bennem felmegy a pumpa, ha lathatoan olcso es emiatt sz@r megoldas
van a kocsiban. Nem igaz, hogy pl. a muszerfal gomjait megvilagito izzokat
egybe kell epiteni a kapcsoloval, a kapcsolot pedig nem lehet szetszedni
ugy, hogy utana ossze is lehessen rakni. Ez ugye megsporol 2 DM gyartasi
koltseget, cserebe ad 20 DM anyagkoltseget pluszba izzo/kapcsolocserekor.
En jobban szeretnem, ha egy kocsi nem 20000 DM-be, hanem 20002-be kerulne,
de ugy latszik a gyartok ugy gondolkodnak, hogy 1 millio eladott kocsi * 2
DM = hatalmas nyereseg, es ha csak minden 10. kocsiban kell cserelni,
akkor az ujabb 2 millio DM. Vagy a benzinszuro: kenytelen voltam a Corsa
B-men cserelni (eleg ures volt a tank, es eltomitodott). Egy kereszthornyu
lemezcsavar rogziti egy bilincsben a kocsi aljan. A csavar persze
elkorrodalodott, alig birtam kitekerni (a hornyok a kocsi kozepe fele
neznek, hogy aknabol konnyen ki lehessen tekerni, de egy parkoloban ez
nehezen mukodik). Mibe kerult volna egy rendes csavar anya'val, amit
mindket oldalrol meg lehet fogni egy 8-as villaskulccsal? Ezen mentalitas
ellen pedig sem a szerelok sem a mernokok nem sokat tudnak tenni (lasd
Moldova + esszerusito brigad). :-((

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Eladnam vagy elcserelnem szamitogepre,1986-s jo allapot (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

----------
 This mail is sent through Pannon GSM MobilPosta Gateway
+ - Kipufogodob (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

        Kilyukadt a kocsim kipufogodobja. Tudtok ajanlani egy megbizhato
szervizt a XI. keruletben vagy kornye'ke'n, ahol megreparaljak nekem? Az a
szerviz, ahova vinni szoktam a kocsit szeptember 6-ig zarva van, viszont a
zold kartyam idokozben lejar, es az a gyanum, hogy igy nem fogjak
megujitani.

          Elore is kosz a valaszokat!

                    Laca
+ - Re. zoltan.houdek irta (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok autosok, Zoli!

Nekem (is)soxor tamad kedvem, hogy butykoljek akar a 
motorterben is, megse teszem, mert nem ertek hozza. Mas 
kerdes, hogy nem is kell hozzanyulni. Viszont ha esetleg 
majd hozza kell, akkor se tehetem majd, hanem irany a Honda 
szerviz. Ez egy olyan kiszolgaltatottsag, amit jobb ha nem 
ismersz(bar ketlem hogy nem ismerned). Uyghogy soxor 
orulnek egy Ladulinak, amit lehet buheralni es amin mindent 
onmagad rakhatsz ossze, teljesen egyedive teheted a sajat 
szajized szerint. Panaszra nincs okom, mert az altalad 
leirt erzes: Annyi minden kene meg) bennem is dolgozik 
szuntelen: toronymerevito, konnyitett lendkerek, 
gyujtaserosito, 16-os felni garnitura, ajtoborozes, uj 
kozepkonzol amibe cd tar fer(ala majoshaza), stb....
Azert akad igy is boven amit jomagam modositottam a kocsin 
nem kis oromomre.
Ugye milyen jo erzes mikor tudod hogy valamit te oldottal 
meg es birni fogja az igenybevetelt???? Szerintem is!
Ha ujra teremnek autoszerelotuningoloszepito bacsi lenne a 
foglalkozasom az szent!!!
Szoval udv rokonlelek a szivembol beszeltel!
VTI
u.i: ha VTEC motor latvanyra vagysz 20an Honda talalkozo 
Hegymagason!
+ - valtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta: "Ami nem tortenik: - standolas (arukeszlet 
ellenorzes)" Utanad
meg irod: "Es nem fogjak elkapkodni a muszakvaltast, mert ha hiany van, akar 
ARU, akar
koltseg, azt nekik kell fizetni." Na most akkor standolnak, vagy sem? Ha nem,
 akkor honnan
tudjak, hogy aru hiany van? Hmmm? Mar ne is haragudj, de ezt nem ertem. Akkor
 leirom amit
en tapasztaltam: 1. Nalunk reggel es este 6-kor van valtas. 2. Az 
aurkeszletet is
standoljak. MOL kut, videken. Lehet, neked olyan emberektol van infod akik 
ebben benne
vannak, de amit én láttam az mást mond. Egyebkent a kutasok mint mergezett 
egerek
rohangalnak listaval kezukben, es egyeztetnek. Mindent! De ekkor mar lehet 
tankolni, es
fizetni is. Ja, igen! Nem vadoltalak semmivel, es nem egyetemi jegyzetbol 
irtam, hanem az
altalad eloszeretettel hangsulyozott tapasztalatbol. Ugye nem baj, hogy mas 
mint a tied?:)
+ - Sasadi ut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HNR alias  irja: (felesleges reszek torolve)
: > > Ugyhogy M7-M1 iranyabol befele jovok 70-et betartani a Sasadi
utnal!! 
: >
: > Mult het szerdan is ott volt mar a doboz?
: azert 160km/h-ert tuti elveszik a jogsimat ....

Es milyen igazuk van (lenne) !!! En is igy tennek.

Gacs Lajos
+ - koszonet, matrica-problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Koszonet azoknak akik mondtak spoiler cimeket.
Koszonet Frigyesnek, es Feconak, hogy lett matricam/matricank.

Problema:
Mivel nekem az ablakaim foliazva vannak nem tudom, hova tegyem a matricat.
Van valakinek erre vmi megoldasa?? Vagy ha beragasztom akkor az atlatszik??
(A folia eleg sotet.)
Egyebkent nagyon jól nez ki a matrica!!

Bye
somi
Skoda 125L
+ - RE: Super 4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

bosch gyertya... hmmm ha mar itt tartunk. azzsem en is veszek negyet a
warnyuba. misztikus a dolog, de tuti, hogy a gyertya csinalja az elektromos
zurjeimet. a jelenseg az, hogy sima 1 polusus (de jo hoerteku) gyertyaval,
teljesen veletlenszeruen kimarad egy utem, azert leggyakrabban 60 kornyeken
es harmasnal csinalja, olyan erzes mintha egy vad lovon ulenel, szoval
szerintem egyszerre hagy ki minden henger. Na most ha berakaom a regi,
elegge megegett bosch super akarhanyas 4 polusu gyertyakat akkor ez a hiba
megszunik. Igaz lehet ez? Asszem raszanom a penzt es veszek uj bosch
gyertyakat a rohadas esne bele. Egyebkent mennyibe kerul kb?

bye
Vlad
+ - RE: Super 4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hmm erdekes. A szerelom is azt mondja, hogy inkabb valami mas elektromos
nyugje lehet a dolognak, de o nem tudta megtalalni (jelenleg egy szamara
elektronika van benne, es azzal jobb) Gyujtaskableke ujjak, gyertyak vadi
ujjak, ehhez a tipushoz ajanlott beru gyertyak, rotor vadi uj nem ropsulyos.
Egyebkent amikor a rangatas elojon egy fura pukkanno hang hallatszik elolrol
a bal oldalrol. Nincs otleted mi lehet az?

KOszi
Vlad
> Szia,
> 
> Valoban misztikusnak tunik, amikor 4 gyertya egyszerre
> hagy ki es ugyanugy egyszerre meg is javul.
> Ha a Bosch super 4-esektol el is mulik ez a hiba, az meg
> nem azt jelenti, hogy a valodi okot talaltad meg.
> A jelado, gyujtaselektronika, eloszto, rotor, kozepso
> gyujtaskabel illetve elektromos csatlakozasok koreben
> keresnem inkabb a hibat.
> (Persze az is lehet, hogy csak az egyik gyertya rossz
> es valahogy behulyiti az egesz gyujtast, de ezt nehezen
> tudom elkepzelni.)
>
+ - Belter festese, rez benzincso, benzin helyett gazolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Koszi a valaszokat, es VTI-nek is a tippet !

A Suzuki benzincsove valoszinuleg hasonlit a Japan
regebbi kiadasu kocsikehoz. En nem ismerem. De azt
tudom, hogy 7 mm-es atmeroju rezcsovet sehol nem
tudtak nekem adni, sot meg hulyenek is neztek.
Ugyanis a 20 eves Nissanomon ez van. Acelbol. Igy a
benzincsovet ledrotkefeztem, le CR-eztem, es az
alapozas utan jo vastagon bekentem alvazvedovel.
Szerencsere nem volt lyukas.

En mar lattam olyat, hogy az oreg papa csurdig toltotte
a garazsban tartott Ladajat, a dunaujvarosi OMV kutnal.
Gazolajjal.

Akit erdekel, nehany dolog ugyan elkelt, de meg van
a Skodabol (itt all az udvaron)

Peter.
+ - osztokor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> pontosan (!!!!) 10 centi. Ez jo Opelre, Vwo-ra, BMW-re,
> stb. Az Fiatoké
> hasonló: 4X98, de nem jó a nemet auto csodakra. Felmegy ra,

forditva tudom. fiat, lada : 4x100, BMW 4x98

z.
+ - Eredetvizsgalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hat egy kicsit megjartam...
Ocsem vett egy autot, da bizonyos okokbol az en nevemre.
Nagyon olcson vettuk egy 18eves Renault Fuegot autokereskedesben.
Egesz jo allapotban van, aprobb hibakkal. Csak nem volt megcsinalva
az eredetvizsgalat. Arra rajottunk, hogy a forgalmiban kisebb motor
van beirva mint ami benne van. Az eredetvizsgalaton kideritettek, hogy
az alvazszam mar masik lemezbol van odaheggesztve...
kis b minositest kapott...
Most ell kell vinni a rendorsegre. Mi van ilyenkor???
Lefoglalhatjak az autot???

F.TIbi
+ - pontositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Samara fek+ures->leall ( 17 sor )
> Idopont: Wed Aug 18 03:23:53 EDT 1999 AUTO #476
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 ..............Ja, samara masik (allitolag) tipushibaja: gyujtas jelado. Ha
kifexik
(elszakad a kabelje) viheti a tirisztoros elektronikat is. Ezt 96 nyaran egy
ejszaka buktuk be egy masik samaraval.............................


Csak egy apro eszrevetel.
A samara gyujtasa tranzisztoros. Volt szerencsem parat javitgatni.
BUharomszonakarmannyi bele ,es mehet tovabb a kedves ugyfel.
Jo gurulast:Csaba from Balatonma'riafu:rdo''-also'

> E-mail :   [ Ezt hasznalom ]
              [ SMS celokra max. 72 kar. a subjectbe ]

Telefon: 30 9695286
+ - Elso szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

Megvolt az 1000Km-es szerviz.
A hibak amelyekkel a Daewoo Lanos 1.6SX-et odavittem: 
- ablaktorlo ralogott az ablakkeretre a nyugalmi helyzetben, es ezzel
eldeformalodott a gumi es nem torolt rendesen
- kormanyszervo enyhe sipolo hangot adott allo helyzetben tekergetve
- szivargyujto nem mukodott
- bal oldali legterelo tobbszor is leesett 

Ezenk kivul teljesen rendben volt az auto.

Miutan 2 orat bent volt a szervizben, lemosva erkezett meg az auto. A
szervizkonyv szerint a folyadekszintek ellenorzese a feladata ennek a
szerviznek, es a potolt folyadekot ki kell fizetni (hutoviz, olaj...)

Nem kellett fizetnem semmit, es minden felsorolt hibat orvosoltak. Igaz,
a szervo sipolas csak halkabba valt, de ez mar elfogadhato.

Alapvetoen elegedett vagyok, bar tudom, hogy ezek nagyon apro problemak.

Udv:
Dani
+ - RE: hutoviz piszkos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

 [Hungary] irta:
>Qm9uenN1ciwNCg0KQ3N1c3N6IGlydGEsIGhvZ3kgemF2YXJvcyBsZXR0IGEgaHV0b3ZpemU
uIEVu
>IG1lZyBuZW0gbGF0dGFtIG9seWFuIGlkb3NlYmIgYXV0b3QgKD41IGV2KSwgYWhvbCBuZSB
sZXR0
>IHZvbG5hIHphdmFyb3MuIE5la2VtIGlzIG1pbmRpZyB6YXZhcm9zLiBFeiBvbHlhbiBuYWd
5IGJh
>aiwgdGVueWxlZz8gR29uZG9sb20gcm96c2Rhc29kaWsuIEhhZGQgdGVneWUuIEF0bW9zdGF
tIGVu
>IG1hciA0c3plciAoISEhKSBlZ3ltYXMgdXRhbiBtaW5kZW5mZWxlIGNzb2RhZm9seWFkZWt
rYWwg
>KGFra29yaWJhbiA1IGV2ZXMgdm9sdCBhIFRyYWJpKSwgZXMgMSBob25hcCBtdWx2YSB1Z3l
hbm9s
>eWFuIGxldHQuIEVneWVia2VudCBtZWcgdG9rIG5vcm1hbGlzIGEgaHV0ZXMuIEEgdml6IG5
lbSBv
>bGFqb3MsIGF6IG9sYWogbmVtIHZpemVzIChmZWhlcmVzKSwgdWd5aG9neSBlbiBuZW0gYWd
nb2Rv
>bS4NCg0KQXplcnQgaGEgdHVkIHZhbGFraSB2YWxhbWkgbmFneSBva29zc2Fnb3QsIG9zc3p
hIG1l
>ZyBhIG5lJ3BwZWwuDQoNClVkdjoNCg0KRGVlSmF5VGlzenk=

Ha ez a minta, akkor ez valoban koszos. ;-)))

Udv:
D
+ - Benzinkut masik arca (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Tanulsagos:
- A munkahelyembol adodoan kenytelen vagyok rendszeresen a *****-nel
tankolni.Konkretumokat nem akarok irni, mert nem akarok senkinek
kellemetlenseget, de a benzinkutas ceg nemreg szerepelt a listan. Tobbszor
fizetek nagyobb cimletu penzzel.A csinos benzinkutas
kisasszony, tankolas utan elveszi a penzt, majd visszaad kb.1000ft.-ig.
Aztan var, hogy elvegyem a penzt es tavozzak; es mar az arckifejezesevel
szolitja a mogottem allot.Nem mozdulok,mivel mar egy parszor raszedtek
igy.Mikor megkerdezem, hogy hol a
visszajaro masik fele a kovetkezo valaszt kapom:"Elnezest, de a masik
penztarbol varom az aprot",es nehany masodperc mulva kelletlenul ideadja a
maradek penzt.Hat ez most nem jott be:o)
Gondoljunk bele a mai rohano vilagba, kis figyelmetlensegunkkel mennyi penzt
tehettunk masok zsebebe :o(.
Nem irtam volna le ezeket a sorokat, ha csak 1x vagy 2x tortenik velem ez;
es nem csak velem.
Ugyhogy tankolas utan FIGYELJETEK es SZAMOLJATOK.

                                UDVOZLET:

>>>>>BOCSO ZOLTAN (TELEPVEZETO)<<<<<

                 
+ - Horvathorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
En aug. 1-en jottem vissza az Adriarol, akkor egy masik listara masnap
leirtam az elmenyeimet, most abbol valogatok par tenyt:

-----------
Az utak eleg jok meg mindig, a benzint emeltek egy kicsit, 
a 91-es 4.15 lett (ket honapja meg 3.8 volt), de a Kuna arfolyama 
is romlott egy kicsit, most 3.85-ot adtak egy DM-ert a hataron 
(juniusban 3.8-at). Az autopalyadijak valtozatlanok: a Letenye utan
Varasdig kb. 26 km 10 kuna,(tok ures - vasarnap 3 auto jott velunk 
szembe -, vadi uj aszfalt!), a Zagrabot elkerulo szakasz meg egyelore
ingyenes, aztan egy darabig falu falu hatan, majd Karlovacig jo 30 km 
12 kuna. Ez is jo, csak 
sokkal nagyobb a forgalom. Ezutan mi Senj fele mentunk - illetve 
jottunk -, nagyon szep ut, sok kanyarral, lehet elvezni. Azonban 
erdemes a kis terelonyilakat figyelni, jelzik az elesebb kanyarokat, 
illetve a "serpentina" felirat a kanyart jelzo tabla alatt mutatja, 
hogy 180 fokos a fordulo. Csak sok a falu, es nehol a rendorok is 
mericskelnek. A tengerpart is vegig egy hosszu szerpentin, nagy 
forgalommal.
Gyengebb autoval nem az igazi hosszabb tavon, nehez elozni.
---------

Par (szerintem) teves info az eddigi kapcsolodo irasokbol:

Szoval akkor a 91-es benzin volt 4.15, kizart szerintem, hogy most 
a 95-os legyen annyi :-(

A hatar utani autopalyaszakaszt lehet, hogy meghosszabbitottak, 
de akkor nem tunt ugy, hogy heteken belul ujabb 9 km-rel megtoldanak 
(valaki 35km-t irt). A 26-ot mi mertuk, bar lehet, hogy csak 25...

A Karlovaci szakasz arat nem hiszem, hogy emeltek volna, mar majusban 
is ennyi volt, sot juniusban es juliusban is :-)

Mi kifele hetkoznap ejfel koruli indulassal, visszafele vasarnap 
koradelutanival szoktunk menni, akkor elviselheto a forgalom.
Altalaban Bp - Rab (kozben komp, plusz a szigeten egy 20 perc) 
8 oran belul teljesitheto tav (kb. 580 km) egy regi opellel vagy 
akar egy feliciaval is.
Igaz, a falvakban ahol nem veszelyes, ugy 70-80 korul, orszaguton 
ahol lehet 100 felett, a palyan 140-150 kozott haladva...

A hegyekben vasarnap nem volt olyan szornyu, mint valaki irta, igaz
akadtak nagyon lassu teherautok, de ugy tunik szerencsenk volt, ahol
tudtak, par km-enkent lehuzodtak, elengedve a mogottuk osszegyult 
sort.

Sziasztok
Pisti
+ - autohasznalat / atiras + jobbkez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy-ket kerdesem lenne feletek, hatha valaki tud segiteni:
Egy baratom kulfoldon dolgozik, es mostanaban hazahoznam az autojat
(egy oreg warbi). Kell-e ehez valami papirt irnunk, hogy a hataro(ko)n 
ne legyen gond belole, hogy mas autojat vezetem. Ha kell, eleg a
magyaroknak, vagy irjuk mas nyelveken is meg?

Ha hazahoztam, utana lehet, hogy hasznalnam is. Ehez kell-e valami 
irast csinaljunk, hogy vezethetem a kocsijat, vizsgaztathatom, stb.

Ha ugy egyszerubb, lehet, hogy meg is vennem tole, bar ez nem hiszem, 
hogy jo otlet lenne, hisz akkor ott az atirasi koltseg, eredetvizsgalat, 
magasabb kotelezo, stb. (Meg egyebkent sem nagyon hianyzik az auto - 
a motorommal sokkal jobban lehet kozlekedni :-) -, s nem is egy ilyen 
az almom, de ha jutanyosan megkapom, miert ne?) Az eredetvizsgalatot 
egyebkent megcsinalhatja barki, vagy csak a tulaj? (Ha esetleg nem 
kellene nekem, es el akarna adni ugy, hogy nincs itthon?)

Mas:
miert van az, hogy az autosok jo resze nem ismeri a jobbkezes utcak 
lehetoseget (persze a jelenlevok kivetelek)?
Ma reggel pl. munkaba jovet a jobbkezessegi elonyom biztos tudataban 
csak lassitva de nem megallva kanyarodtam a motorommal, erre az epp
arra jovo autos ektelen meltatlankodasba kezdett. Mivel siettem, nem 
alltam meg megmagyarazni neki a jobbkez szabaly rejtelmeit, de azt 
hiszem, szentul meg van rola gyozodve, hogy az egyenes utba jobbrol 
bejovo mellekutca egy alarendelt ut, es el kellett volna ot engednem. 
En vagyok a hulye, felelotlen motoros, aki a KRESZT meg ilyen alapfokon 
sem tartja be. Persze, hogy megnezze, van-e valahol tabla kiteve, arra 
nem gondol...
(Egyebkent az eset a Jozsef u. - Rigo u. talalkozasanal volt.)

Sziasztok
Pisti
+ - =?windows-1250?Q?Ijjj=E1jjjj=21?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTO-saim!

Elbaltaztam a cikkemet. :o(
Nos a #475-ben irtam, Balintnak benzinkut ugyben es Yerico-nak
Samara ugyben.
Erre en hulye Yericonak irt valaszom utan sok sikert kivanrtam 
neki a Samarahoz. Hat tiszta lokott vagyok!
Bocs Yerico, mellesleg O nem sertodott meg, azota mar 
elbeszelgettunk a csacsirol maganban is, nem tette szova a hulye-
segemet.
Szoval Bocs Balint es Bocs Yerico.

Amberek! HIX-AUTO lett a kicsikem! Kint van a matricam!!!!!
Feco! Gyulik a penz a Winyodra!
Mondanom sem kell, hogy nagyon jol sikerult a matrica, villogok
is vele rendesen. :o)
Szoval Almazold lepcsoshatu OPEL Kadett a sorok kozt cikazva,
(ha felidegesitenek) :o) elol, hatul matricaval.
Mi lessz akkor a jelzes?
Egyetlen tippem a tompitott 2X valo le es fel kapcsolasa. Esetleg
elotte nemi fenykurtozes a figyelemfelkeltes erdekeben.
Mit szoltok?
Frigyessel es Fecoval mar szemelyesen is talalkoztam, ezert az
o felismeresuk mar nem lesz nehez. :o)

Na es ez!? :o)
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: hutoviz piszkos ( 10 sor )
> Idopont: Wed Aug 18 16:13:40 EDT 1999 AUTO #476
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Qm9uenN1ciwNCg0KQ3N1c3N6IGlydGEsIGhvZ3kgemF2YXJvcyBsZXR0IGEgaHV0b3ZpemUuIEVu

Meg ez!? :oD
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: doboz, ami fenykepez ( 10 sor )
> Idopont: Wed Aug 18 16:13:54 EDT 1999 AUTO #476
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Qm9uenN1ciwNCg0Kc3pvdmFsIGF6IGF6IG9taW5venVzICJmb3RvJ3MiIGRvYm96IFBlc3Rlbiwg

Szegenykem! Most hogy szidhatja a szamitastechnikat!
Dj!
Azthiszem raferne egy motorgeneral a modem beallitasaidra. :o)
Hm? Mit gondolsz?
Na ennyit mara belolem,
Tovabbi jo AUTO-kazast,
Vigyazzatok magunkra, Udv

   ><><><><><><><><
< Ai.: Peace :o) gyimi >
   ><><><><><><><><

Ui.: Figyeljen mindenki! Jonnek a matricasok! :o)
+ - Versenyuzemanyag, csorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Es ezt itthon is hasznaljak.
Nem is kevesen.
Pl. ketutemuekben ricinussal, vagy trafoolajjal keverve.
Ulj bele egyszer egy ilyen trabantba. Elfelejtesz minden ketutemeuekrol
kialakitot negativ velemenyt.
Es milyen jo illata van a kipufogogaznak!

A csorlore atterve.

Kez alatt is tobb tizezer korul vannak a jobb fajtak ugy tudom, mert egy
kezi csorlo is eleg jo szerkezet.
Hacsak nem spaniferre gondolsz. (racsnis kezifeszito)
Ha trailerre, vagy platora valo csorlot szeretnel, hat nem olcso dolog.

Szerintem automentosoknel is erdeklodj. Telephelyen, vagy hasonlo
helyeken.
Nekik talan van. Elado.
+ - Festes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves BBalazs!

A festes nem egy egyszeru folyamat.

Tobb lepesbol all.
Tisztitas.
Felulet elokeszites.
Tisztitas.
Fujas.
Szaritas.

Ezek onmagukban is kulonbozo szakaszokbol allnak.
Az elso tisztitas, csak egy egyszeru mosas.
Aztan jon az elokeszites. Ami all a gittelesbol. A gitteles is tobb
szakaszbol all, nagyolasi szakszok, finomitas.
Ilyenkor eloszor durva papirral csiszoljuk, majd mindig egyre
finomabbal. Nem akarok mereteket irni de kezdheto a 180-assal es a vege
a 400-as a vizescsiszolas. A gittet tobb retegben kell felvinni.
Soha nem egy felvitelt kell megdolgozni. Mert a felulet csak akkor lesz
szep. Minden reteget kulon be kell csiszolni.
Vizes csiszolas utan jon a tisztitas. Ami nagyjabol egy vegyszeres
tisztitas minosegenek felel meg.
Ezek utan jon a fu:llerezes, avagy a szorogitteles, vagyis alapozas.
Ezt mar nam kell csiszolni, nem is ajanlott. Ezt altalaban jobb
hozzaertotkre bizni, mert nagyon csunya tud lenni a festes, ha ez el van
rontva.
Ezutan megint tisztitas. MAjd johet a szinre fujas. Tehat a festekreteg.
A festeket tobb retegben ajanlott fujni, a tartossaga miatt.
A feltetelei a jo fujasnak. Megfelelo homerseklet, hogy ne huzodjon a
festek (tul korai szaradas). Pormentes hely (nagyon csunya, ha porszemek
vannak a festesbe). A levego mozgasa minimalis lehet (nagyon csunya a
hullamos festeses). Jo szorasu pisztoly es egyenletes hozzaerto munka (a
narancsos es megfolyt ragyas festes szinten nagyon csunya).
Utana johet a szaradas. Legjobb szaritobn, de ha nincs a nap melege is
megteszi. Vigyazzunk, ne tegyuk ki hirtelen magas hovaltozasnak (zapor
miatti hirtelen lehules) es ne tegyuk ki szelbe, foleg ami hordja a
port.

Szoval osszegezve.
A legjobb ha keresel egy olcson festo embert.
A festeket te kevertesd ki, es te vedd meg az elokesziteshez is az
anyagot. Olcson meg lehet szerezni nagyreszet. De kerdezd, meg mi az
amit ok tudnak olcsobban, mert nekik van kedvezmenyuk.

Azert is ajanlom ezt a megoldast mert mint mondtad nem akarod a kocsi
erteket novelni.
De ne is akard csokkenteni.
En csinaltam ilyet nem egyszer, sot az enyemen is most en csinalom az
elokeszitest. Hat szenvedek is vele rendesen.

Szoval azert meg ne ertekeld le a kocsidat, mert dragan akarjak
lefesteni.
Kalkulalj szerintem, add el dragabban par ezer bukoval, mint hogy otvar
festessel par ezer bukoval (mert igy kevesebbet kapsz erte) kockaztasd,
hogy el sem viszik.

Ezt gondold meg szerintem, itt ez a legnagyobb buktato.

Teeby
+ - Kovetkezmenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

" Na de mivan akkor ha szorakozotsagbol a G feliraturol kapom le a
 tolto pisztolyt?A keves gazolaj elkeveredik,mert ugye a tank sem
 teljesen ures es meg ratankolok 25L 95-ost ,vagy gyorsan le kell
 engedni az egesszet,mert feltem a karburatort es a motort.
 Szerintetek milyen hatasa lenne?"

Semmi kulonos.
Fustoles teljesitmenyvesztes.
Talan egy kicsit kokszolodik a gyartya.

Mas, ha ez forditva tortenik.
Dizelbe tankolsz benzint.
Akkor elegnek a porlaszto csapjai, pontosabban beegnek, vagy
kokszosodnak, amitol ki is tamasztodhatnak.
Mivel nagy nyomason van a gazolaj.
Es nem erintkezhet a levegoben levo oxigennel.
Ezert kell hatarozott befecskendezeskezdet, es hatarozott zaras.
Mivel a benzinnek kisebb a gyulladasi homerseklete.
Es az osszesuritett levego a magas homerseklete miatt begyujtja azt.
Ezert mar majdhogynem a porlaszto nyitasakor befele is eg.
Igy beegnek a porlasztok.

Nagyon figyeljen mindenki!
Mert neha nem mindegy.

Es sokba kerulhet.

Teeby
+ - Stati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nev: Go:mbo:s Pe'ter
Kor: 29
Vegzettseg: Erosaramu villamosmernok
Foglalkozas: hardver es szoftverfejleszto
Sajat autok:
  '87 Ford Escort XR3i: Nagyon jo kis gep volt, csak egy kicsit mar ette a
rozsda
  '91 Ford Escort CLX 1.4i: Szebb kaszni, de mintha kisporoltak volna belole
az anyagot
Vezettem meg:
  Fiat Ritmo, Fiat Regata, Trabant 601

Amit szeretek: Sokminden, de foleg ha segitenek egy-egy jotanaccsal.
Amit nem szeretek: a flame.

Egyebkent: Ugy szeretek vezetni, hogy betartom a szabalyokat. Nem lepem tul
sokkal
a sebessegkorlatozasokat (60-100-140), mindig bekotom magam, nem tolom az
elottem
levot, megadom az elsobbseget, atengedem a gyalogosokat a zebran (ha nem
jonnek szembe,
mert akkor biztos miattam utik el oket). Nem szeretem azokat, akik azt
mondjak, hogy sietnek,
es ezert mindenen es mindenkin keresztulgazolnak. Igen ritka esetben akad az
embernek
olyan dolga, amire azt mondhatja, hogy siet (Pl: eletveszely). Higgyetek el,
nem eri meg
rohanni. Aki gyorsan el, gyorsan hal meg. En mindig nyugodt lelkiismerettel
szallok ki a
kocsibol. Mondjak, hogy az emberek a kocsiban ulve engedik ki a
felgyulemlett feszultseget.
En is ezt teszem: beulok az autoba, bekapcsolom a Bartok radiot, es kellemes
zene hallgatasa
kozben lazitok egyet, mig hazaerek.

Az esedekes flame ide jojjon a listara (te hulye csiga, miattad nem halad a
forgalom, veszelybe
sodorsz masokat a manias szabalybetartasaiddal, a sebessegkorlatozasok szart
sem ernek,
 .....stb). Hatha megved valaki. Talan van meg az ilyen kihalofelben levo
autosbol nehany.

Mindenkinek balesetmentes kozlekedest kivanok. (Es hasznaljatok az
iranyjelzot!)
+ - sorry (de ha ez is krix-krax, akkor nemtommicsinalok) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Elnezest kerek a tegnapi ket kriksz-kraksz levelert. Remelem ez mar rendes 
kodolassal jelenik meg. Amint az a megvaltozott emilcimbol is latszik, 
abbahagytam a palyafutasom a dicso" DPG idiota levelezo-szoftverjevel.

Ugyhogy ha minden igaz, fentebb a ket cikk mar rendesen jelent meg.

Meg egyszer szorri, de azert orulok, hogy Meszaros Gezanak peldaul a Base64 
kodolasu szoveg rogton a zavaros hutovizet juttatta eszebe :-)))
Talan megis mondtam valami ertelmeset... :-)

Udv:
DeejayTiszy
+ - doboz, ami fenykepez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

szoval az az ominozus "foto's" doboz Pesten, a Budaorsi uton minimum 5 
honapja kint van.

Most kezdje el mindenki torni a buksijat, hogy levette-e a labat a 100-120 
kmh-rol, amikor beert a doboz latokorebe... :-) Merthat az a 70-es plecsni 
kint van (bar az ugye csak a gordeszkasokra vonatkozik) :-)

Latta valaki a listasok kozul a TAXI c. filmet?
Nem kivanom taglalni filmesztetikailag, de iszonyu jok voltak benne az autos 
es robogos jelenetek. Egesz elol ultem, es doltem jobbra-balra kanyarokban !!

Udv:

DeejayTiszy
+ - hutoviz poszkos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Csussz irta, hogy zavaros lett a hutovize. En meg nem lattam olyan idosebb 
autot (>5 ev), ahol ne lett volna zavaros. Nekem is mindig zavaros. Ez olyan 
nagy baj, tenyleg? Gondolom rozsdasodik. Hadd tegye. Atmostam en mar 4szer 
(!!!) egymas utan mindenfele csodafolyadekkal (akkoriban 5 eves volt a 
Trabi), es 1 honap mulva ugyanolyan lett. Egyebkent meg tok normalis a hutes.
 A viz nem olajos, az olaj nem vizes (feheres), ugyhogy en nem aggodom.

Azert ha tud valaki valami nagy okossagot, ossza meg a ne'ppel.

Udv:

DeeJayTiszy

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS