Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 456
Copyright (C) HIX
1999-07-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 pupos Wartburg (mind)  21 sor     (cikkei)
2 sebessegvaltas (mind)  19 sor     (cikkei)
3 Suzuki (mind)  10 sor     (cikkei)
4 Re: kofelverodes (mind)  54 sor     (cikkei)
5 Re: Gumiabroncs (mind)  46 sor     (cikkei)
6 sebessegvaltas (mind)  23 sor     (cikkei)
7 Brava tapasztalatok + olajcsere (mind)  44 sor     (cikkei)
8 Re: Gumiabroncs (mind)  24 sor     (cikkei)
9 renault-5 (mind)  11 sor     (cikkei)
10 valtas (mind)  60 sor     (cikkei)
11 re:motorfelujitas (mind)  50 sor     (cikkei)
12 Ami loerohalom (mind)  19 sor     (cikkei)
13 Koszonet (mind)  8 sor     (cikkei)
14 Keresztezodes (mind)  15 sor     (cikkei)
15 Militec kedvezmeny, Citroen DS/ID (mind)  170 sor     (cikkei)
16 bocsi (mind)  11 sor     (cikkei)
17 Jobbrol elozes es tarsai! (mind)  88 sor     (cikkei)
18 matrica darabszam (mind)  8 sor     (cikkei)
19 Matrica (mind)  7 sor     (cikkei)
20 XIX ker. (mind)  44 sor     (cikkei)
21 Re: sebessegvaltas ( 19 sor ) AUTO #455 (mind)  45 sor     (cikkei)
22 Re: fel-Diesel motor ( 8 sor ) AUTO #455 (mind)  19 sor     (cikkei)
23 Re: elektromos A/C pumpa? ( 26 sor ) AUTO #455 (mind)  16 sor     (cikkei)
24 Statisztika (mind)  14 sor     (cikkei)
25 Atiras (mind)  14 sor     (cikkei)
26 Hengerfej (mind)  31 sor     (cikkei)
27 Gumijavitas (mind)  22 sor     (cikkei)
28 Re: Citroen Takacs Kft. (mind)  34 sor     (cikkei)
29 Sziasztok! (mind)  20 sor     (cikkei)
30 mail cim javitas (mind)  6 sor     (cikkei)
31 olajcsere-motormosas (mind)  14 sor     (cikkei)
32 sdk autoradion (mind)  10 sor     (cikkei)
33 MiliTec legkondicionaloba ? (mind)  18 sor     (cikkei)
34 Moszkvics 412 Fekszervo (mind)  10 sor     (cikkei)
35 Re: KRESZ kerdes (mind)  43 sor     (cikkei)

+ - pupos Wartburg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!	

	Az a nagy helyzetem, hogy lehetosegem lenne megvenni
	egy pupos, nagykereku Wartburgot kb 200,000 HUF-ert.
	Jomagam ellenben nem ertek oly nagyon ezen tipusu gepjarmuhoz.
	Amit tudok rola az, hogy nagykereku (ugye ez a regebbi),
	viszont 196x-ben volt rajta kasztnicsere, ami mar az ujabb
	pupos jellemzoket viseli magan. Kb 5.000 km van
	a motorjaban. Egy idos rokonome, O: az elso tulaj, de mar
	nem vezet.
	Velemenyeket, otleteket varnek, hogy erdemes e vele
	foglalkozni, ha igen, mit nezzek vasarlaskor, kompatibilis
	e mar a kocka Wartburggal, stb. Nem nepperkedni akarok az
	autoval, csak tetszik es jo lenne megtartani hobbiautonak.
	Ami mellette szol, az az, hogy 30-egynehany eves a gep,
	az oreg Maga butykolte otthon (ert hozza az teny!), es
	most lett levizsgaztatva, de ugy, hogy minden protekcio
	nelkul siman atment...
	Johet minden maganba!

	Tisztelettel: zsanya
+ - sebessegvaltas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Adott  egy  70-100 loeros,  modern  mai also kozepkategorias auto. A
  gepkonyve   szerint  4.-be   45-50  korul  kell  kapcsolni.  Engem a
  gepjarmu     oktatom     raszoktatott,     hogy     40-nel   mehetek
  4-el.  Art-e  ez  az  autonak, hogy  mar 40-nel negyediket kapcsolok
  varosban,   illetve    lustasagbol    is   csak   e  korul  illetve
  alatt teszem vissza alacsonyabb sebessegbe.


Amikor atultem a 8 szelepes Astra-rol a 16 szelepesre, a probauton en
is hasonlo modon kapcsoltam. A mellettem ulo szerelo tanacsolta, hogy
huzassam ki es csak azutan valtsak fel, vagy jarjak vele alacsonyabb
fokozatban ha csak nem akarunk fel ev mulva motor general miatt 
talalkozni.
Nem vagyok szakerto, igy az okot nem ismerem, de allitolag a 16 szelepes
motorokat porgetni kell. A gepkonyvben irtak alapjan lehet, hogy a te
autod nem 16 szelepes es igy lehet, hogy nem art neki a negyedik alacsony
sebessegnel.

KZoli
+ - Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Suzuki GA 1.0 modellrol, vagy altalaban a Suzikrol szeretnek
velemenyeket, gyakorlati infokat kerni, akar maganba is.
Az emlitett peldany vadi uj, szinte kizarolag varosban,
evi 9-10000 km-rel lesz hasznalva.
Minden erdekel: gyari, illetve tipushibak, kisebb-nagyobb 
bosszusagok, gyorsan, gyakrabban cserelendo alktreszek stb.

Elore is nagyon koszi, udv-->Rudi
+ - Re: kofelverodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

2 dolgot szeretnék ehhez hozzászólni!

1  nekem is van egy kisteherautóm, igenis elöfordul, hogy felkapja
az uton lévö kavicsokat, és akkor jaj a hátulról jövöknek..
NADE! Ilyenkor természetesen megirom azt a fránya betétlapot, mert
azt gondolom, igy természetes. Egyebkent a tgk betétlap nem maluszos,
a tulajnak csak a lelkiismeretén mulik, hogy kitölti e vagy sem.

2  Egy alkalommal egy teherautóról leszóródott kb 1köbméter
sóder keményen elintézte a fordomat. A soför a körülményekhez képest
rendes volt, bár nem érezte át a gondomat, de minden papirt kitöltött,
és
megadta cége telefonszámát, cimét is. A biztosito ezek után iszonyú
körülmények között, amiket nem kivánok itt leirni, mert az egész
rendszer
számára szegénységi bizonyitvány lenne, elutasitotta a kárigényt,
mondvacsinált indokkal, a történtek leghalványabb ismerete nélkül.
(valószinüleg el sem olvasták a kárigényt) Én kártéritési pert
kezdeményeztem,
mire peren kivül azonnal elismerték a kárigény jogosságát. Szerintem
felháboritó,
remélem egyedi eset.

Üdv. Dolnay Norbert


 wrote:

> Sziasztok,
>
> Ma alkalmam volt otvenes temponal egy 5-10 centis ko
> roppalyajat kovetni az elottem halado kisteherauto
> kereketol a szelvedomig ahova becsapodott egy nagy
> dorrenes kisereteben (korabban is talakoztam mar
> kavicsokkal, de ez joval nagyobb volt, azt hittem,
> berepul a tatott szamba). Kikerulni sajnos nem volt hely.
>
> Sikerult egy lampanal megallitanom a kisteherautost,
> meg is irtuk a papirokat (bar eleinte valtig allitotta,
> hogy csak ra akarom kenni), vegul elismerte, hogy o okozta.
>
> El is inditottam a procedurat, a biztosito holnap
> szemlezi a kocsit, de ugy hallottam, ilyenkor szeretnek
> nem fizetni a vetkes kotelezojenek terhere, merthogy
> nem bizonyithato, hogy tenyleg o okozta. Van valakinek
> eziranyu tapasztalata? Gondolom hetekig fognak a biztositonal
> ezen ragodni, en meg szeretnem tudni, mire szamithatok.
>
> BGabor, Bp.
>
> > ----------------------------------------------------------------
> Get your free email from AltaVista at http://altavista.iname.com
+ - Re: Gumiabroncs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

A külsöt is meg lehet ragasztani, ez nem gond, csak a megfelelö
minöségre kell figyelni. Pesten az O.K. gumi csinál ilyet, valószinü
nem amatörök. A dunaplaza aljában van.

 wrote:

> Udvozletem!
>
> Nyaralas elso par perceben (!) sikerult a jobb elso kereken egy
> facsavar kepeben remek defektet beszereznem. A kerdeses
> gumiabroncs tubeless, most a facsavarmentesites utan
> belsovel... Potkerek... Tobb kerdesem is lenne:
>
> 1.Van-e valami hatulutoje a tubeless ilyen esetben valo
> belso-sitesenek... (A szerelo szerin abszolute semmi,
> mert a facsavar a gumoabroncs szerkezeteben fontos
> serulest nem okozott...) Mondjuk en hiszek neki, bar
> akerdeses abroncs azota "csak" potkerek... Jo lene
> visszatenni -- lasd me a harmadik pontot is :-(
>
> 2.Lehet-e (illetve lasd fenti egyes kerdest is: kell-e)
> esetleg vulkanizalassal a kerdeses facsavar nyomat
> eltuntetni... Es ha igen, akkor erdemes-e fontolora
> venni a belso kiszereleset, azaz ismet tubeless
> uzemmodban hasznalni az abroncsot?
>
> 3.Azert vacakolnak a kerdeses abronccsal, mert a
> kocsin negy Michelin gumi van, azaz most csak volt: a
> (regi) pot masmilyen, igy nem akarok hosszabb tavon
> jarni, meg a rendor is szolhat. Csakhogy akerdeses
> tipus es meret allitolag mar nem letezik: MXT 80,
> 155/80 R 13 (Ezek vannak rairva :-) Szombathelyen es
> Kormenden tobb helyen is azt allitottak, ezt az
> abroncsot mar nem gyartjak, ilyet mar ne is
> keressek... (De  akocsit atgumizni most nem nagyon
> van mibol :-(()
>
> Elore is koszonom a valszokat!
>
> --
> Udvozlettel:
> Dorozsmai Karoly
> 
> http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - sebessegvaltas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szia

>Art-e  ez  az  autonak, hogy  mar 40-nel negyediket kapcsolok
>  varosban,  =20
szerintem nem feltetlenul
ha felkapcsolsz negyedikbe 40-nel es nem nyomod a gazpedalt jobban, =
mint ami
a sebesseg tartashoz kell, akkor o.k. padlogaz eseten tulterheled a =
motort -
nem birja leadni a nyomatekot, de naftat azt kap. a ladak, skodak =
ilyenkor
szoktak csorogni, mint allat.
de ha gyorsitani akarsz akkor szerintem kapcsolj vissza mindenkepp.
ez volt laikus, tapasztalaton alapulo megjegyzesem



Mit freundlichem Gru=DF, Best Regards, =DCdv=F6zlettel
   Sz=E1sz Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gy=F6mr=F5i =FAt 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - Brava tapasztalatok + olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

az elmult heten kezdtem el olvasgatni a HIX Autot, es nagyon tetszik.
A temak is, es az is, hogy megprobalunk segiteni egymasnak. Csak igy
tovabb!
Tenyek: Tuska Zoltan, 27 ev, informatikus, sok fele auto (keletiek,
nyugatiak, amerikaiak)

98 oktoberben vasaroltam egy uj Fiat Brava 1.6-os gepmadarat, ami azota
kb 25000 km-t futott. Roviden a tapasztalatok:
alapvetoen meg vagyok elegedve a kocsival, a motor eleg izmos, nagyon
jol huz, elvezetes a vezetese. Kenyelmes, de a Thokoly ut macskakovei
miatt ugy erzem, lehetne lagyabb a rugozasa. A fogyasztasa szerintem
alacsony, miota megvan, mindig merem. 24794 km-en 1843 liter fogyott,
ez altag 7.43l/100 km. Ennek kb. fele Bp. + nyaron bekapcsolt legkondi.

Problemak:
1. meg amikor telen q. hideg volt, elkezdett repedni a szelvedom ->
gyari hiba. Garanciaban kicsereltek, de tavasszal azt vettem eszre,
hogy valami gebasz van, mert neha nyikorog. A karosszeria csavarodasi
merevsege nem kielegito + valoszinuleg elszurtak a
ragasztast/illesztest . Szerintetek a szervizben ki fogjak cserelni?
Ugyanis csak ugy orvosolhato, hogy ki kell utni es ujat betenni.

2. Ez a tunet mostanaban jott elo. Hideginditaskor ugye bekapcsol az
automatikus szivato. Ha nem nyomom a gazt, akkor elkezd "oklendezni"
a motor, neha lefullad. Hengerenkenti befecskendezes van, ott lehet valami
gond. Melegen mar tokeletesen muxik. Az egyik szervizben azt mondjak,
tipushiba, de nem tudjak orvosolni. (jo duma, mi?) Egy ismerosom
Astraval jart ugyanigy. A garancia lejarta utan mar tudtak orvosolni,
kb. 500 ezer Ft-ert kicsereltek az egesz bazart. Mit tegyek?

Mas.
Az utobbi napokban felvetodott a "rendkivuli olajcsere" kerdese. En is
tobb embertol hallottam, hogy az uj autoknal kb. 3-4 megameternel :-)
erdemes lecserelni az olajat. Szelvedocsere miatt ugyis a szervizben
voltam es rakerdeztem: azt a valaszt kaptam, hogy ki lehet cserelni;
nem art, de felesleges. Hiszen a gyar nem veletlenul irja a kezelesi
utasitasban, hogy elso olaj- es szurocsere 20000 km-nel esedekes. En
hallgattam rajuk (es megsporoltam magamnak nemi penzt).
  
Kicsit hosszu voltam, bocs. Udv,

Zoli
+ - Re: Gumiabroncs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


>      Ha nem tul nagy a lyuk (facsavartol nem) akkor semmi, ha nagy
>      es esetleg serult a szal, akkor kituremkedhet a belso.
>      _Szerintem_ nincs mitol felni.

A gumis is ezt mondta, meggyozott: tetettem bele egy (o igy 
nevezte) gomba foltot, es kivette belole a belsot. Azt mondta -- 
o a szakember :-) -- hogy ha belso van benne es kapok ismet 
egy kedves kis szoget bele, akkor az abroncs _azonnal_ 
leereszt. (Elgondolni is rossz, hogy eppen ekkor teperek 
szigoruan 100 korul :-((() Viszont ha tubeless, akkor egy ilyen 
serules hatasara csak fokozatosan veszt a nyomasabol az 
abroncs. Ez IMO nagyon eros erv a tubeless bellett... 
Meggyozott, es a belsot kivetettem belole...

Koszonom megegyszer a valaszt!

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - renault-5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem !

A segitsegeteket szeretnem kerni Renault 5-=F6s =FCgyben.
Ilyen tipusu autot szeretnek venni ( uj kasznisat )-irjatok meg a =
tapasztalataitokat ( jot rosszat egyarant ) ezzel a tipussal =
kapcsolatban , de csak olyat amit sajat magatok eltetek at , mert nem =
biztos , hogy "a haveromtol hallott" sztorik mind igazak.

Nagyon koszonom igy elore is annak aki veszi a faradsagot es ir !

SAMY
+ - valtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Ferenc
>  Adott  egy  70-100 loeros,  modern  mai also kozepkategorias auto. A
>  gepkonyve   szerint  4.-be   45-50  korul  kell  kapcsolni.  Engem a
>  gepjarmu     oktatom     raszoktatott,     hogy     40-nel   mehetek
>  4-el.  Art-e  ez  az  autonak, hogy  mar 40-nel negyediket kapcsolok
>  varosban,   illetve    lustasagbol    is   csak   e  korul  illetve
>  alatt teszem vissza alacsonyabb sebessegbe.

artani nem art, csak nem tudsz gyorsitani. amig nem csorog meg
nem rangat, addig ugyhagyhatod. egyebkent, hogy az oktato mit
mondott, az ne befolyasoljon, lehet - nem tudom -,hogy egy 
300as dizel mercin oktatott, ahol hegyekben all a nyomatek.
A Punto-t nem ismerem, de Panda-val mentem, hat allandoan vissza
kellett dugdosni 2-be, 3-ba, foleg hegynek felfele, annyira 
nyomatekszegeny motor. porgetni kellett. ezzel csak azt akarom 
mondani, hogy minden auto(tipus) mas - ilyen szempontbol is - ,
mashol kell valtanod.

en ketfelekepp vezetek, egyik modszernel 50-nnel meg kettesben van
(ez a sietos stilus), masiknal meg 30ccal is negyesben (ez a lusta). 
(nem valtok vissza, mert birja). ez 1 zsiguli.
egyik sem art jobban, mint a masik :)

----

Csaba:

irtam egy 2-oldalas offtopic cikket Bp-vel kapcsolatban, de
kitoroltem, tul cinikus volt, nem akartam a varos-szeretok
flame-jet. aztan irtam 1 rovidebbet, de meg ez is tul borus
volt. (egyaltalan erdemes-e idejonni mikor mashova is lehet, stb)
Most szigoruan a tenyek a bp-i hetvegetekkel kapcsolaban.

> - kerestetik olyan hely (hotel max. 50 DM/ejszaka),
> ahol aludni lehet, es a kocsit EGESZ NAPRA
> BIZTONSAGBAN elhelyezhetem. 

1. ne hagyd sehol, menj kocsival. autoval kb ketszer annyi
latvanyossagot tudtok megnezni, ketszer annyi ideig nezve
mindent, es kozben felannyira erezve sietosnek az egesz
programot. a BKV-t nem ajanlom, foleg, ha egy Holgynek
szeretnel kedveskedni az egesz bp-i latogatassal. Ritkan
jar, ha mar megjott akkor lassu, tomeg van, budos van, kosz
van, rosszak a csatlakozasaik (varakozas!). tehat, kocsival
mindenhova! Gyalogosan: a terkepen kicsinek latszo tavolsagok
eleg nagyok tudnak lenni tuzo napon a szmogban. es a zaj!
mikor Kretarol visszajottem, nem hittem el, hogy ekkora zajban
elek! erre minden evnben radobbenek... ...hat itt az ember
a sajat hangjat nem hallja, szo szerint!

2. ha megis amellett dontesz, hogy lerakod a kocsit, akkor
a legjobb lenne egy bp-i ismeros kertjeben vagy garazsaban.
Ha parkoloban hagyod ("orzott"? hahaha!), vegyel ki belole
valami jelentosebb alkatreszt, es ne az ules ala rakd, vidd
magaddal.

udv,
z.
+ - re:motorfelujitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Simon Templar - The Säint

Leirom a velemenyem ide, mindekinek, okulas gyanant!

A valaszokat maganba kuldjetek volt itt mar annyi vita.....
szerintem azt mar mindenki unja.

irtad:
Megfurni egy huvelyes motort...
Huvelyes=nedvesperselyes
*****letezik szarazperselyes is. Furhato.

irtad:
A legyartott dugokrol megvan a velemenyem. Ketlem, hogy egy aziuzemben
elo tudnak allitani az Aluminium azt a formajat ami a dugattyu anyaga.
Ezek a kilincsbol, meg kavefozobol ontott dolgok nem azok.
*****A versenymotoromba ontottek Magyarorszagon dugattyut,(ha gondolod
elkuldom a fotojat) a Mercedesnek is szallitanak!!!!!
Nem minden sz*r ami Magyar!

irtad:
Szoval lehet dugot gyartani, huvelyt furni es akkor megy a kocsi jobb
esetben 40E km-t. De mar 2E km-tol olajjal taplalkozik.
*****Gondolom ezt sokeves gyakorlati tapasztalat mondatja veled,vagy a
tevehiradoban hallottad? Mar megbocsass de nincs feltetlenul igazad.

stb.....

A fent leirtak celja:
Ne kergess bele egy embert folosleges kiadasokba, felinformaciokkal
teletuzdelt bar szakszerunek tuno magyarazatoddal. A szegeny tarsunk mint
irta nem igazan ert az autohoz, inkabb segitsunk rajta azzal, hogy szerzunk
neki egy ugyes, megbithato, munkajara igenyes gepmuhelyest!!! Hatha sporol
kb 50-100 eFt-ot ?!
A listat szerintem nagyon sok olyan ember olvassa, akinek nincs autos
vegzettsege, csak egyszeruen szereti a kocsijat. Nagy feleloseg ilyen
embereknek megbizhato, reszletes, kimerito valaszt adni a problemaikra,
hiszen ok a rossz valaszt is konnyen elhiszik.....
En altalaban magan levelben szoktam valaszolni es nem itt a listan, ezt
rengetegen tanusithatjak.

Neked mindenkeppen javaslom, hogy kepezd magadd tovabb hiszen a tema irant
erdeklodo, lelkes, nyitott alkatnak ismetunk meg itt mindannyian.
Javaslom mivel gyori vagy, keresd fel a Muszaki Foiskola konyvtarat, ott
rengeteg szakirodalom talalhato. Ebben akar segitsegedre is lehetek, hisz
jomagam is ott vegeztem mint okl. Jarmugyarto Uzemmernok.

               --------- Udv.Bal3-------
  www.extra.hu/yaris   
********** Szeles utat, gumi fakat***********
+ - Ami loerohalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Haat igen 425 Le-vel mar konnyu kockasra alazni valakit az 
teny. Erdekelne reszletesebb leiras a gepsarkanyrol!
Csak nekem nem telik benzinkutra.
De ha telne nekem is ilyen autom lenne. Mondjuk az se 
biztos mert a japan motorok utan felulni egy Harleyre es 
kanyarodni vele meg ilyenek nekem kifejezetten szar volt. 
DE az is lehet hogy csak puhany vagyok:))
Azert amig itthon ilyen benzinarak vannak addig tudok 
orulni, a frenetikus kbcm/loero aranyoknak, meg 6.5-8 
lityis fogyasztasnak.
Kulonben is valamelyik Auto-motorban volt egy 1.8as integra 
motoros megturbozott Civic 550 Le. Az se rossz nem?
Udv!
VTI
u.i: Konyorgom 9-e utan legyen a talalkozo, mert jonni 
akarok!!!
u.i: tulkepp mindegy csak jarmu legyen es imadjad!!!
+ - Koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

koszi mindenkinek a KRESZes kerdesemre a valaszt.

Mas: 
A bekuldott eletrajzokat mar feldolgozta valaki (ill. tervezi)?

Cs.
+ - Keresztezodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>	  Az hagyjan! A legidegesitobb, ha ketsavos az ut, Te - mondjuk -
	a belso savban megallsz a lampa elott, a kulso savbol meg _eled-
	valtanak_, hogy ha netan tovabbmegy a forgalom, akkor se tudj <

A kedvencem, amikor egy kereszteződésnél (több sáv egy csomó lámpa), 
keresztben elmegy egy taxi, megáll, tolat aztán beláll elém. (megspórol egy 
kört a 
balra kanyarodáshoz).

Jó autózást!

András
LADA 21074
+ - Militec kedvezmeny, Citroen DS/ID (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: militec ajanlat ( 22 sor )
>
> Remelem Frigyes nem fog haragudni:), hogy megkerdeztem a Militecet az
> esetleges kedvezmenyekrol. Na, akkor lassuk a tenyeket.
[...]

Kosz, hogy intezkedsz a Militec ugyeben, de 1-2 dolog nem teljesen
tiszta szamomra.

> 1. 480ml-es kiszerelesben 100e km-re elegendo az anyag, ha csak a motorba
> tolti az ember. Amennyiben valtoba, legkondiba, szervoba, stb. akkor 50e
> km-re
> 2. Amennyiben 8x480ml kerul megrendelesre, a kedvezmeny 20%. (Ez egy kicsit
> bonyolult lenne, mert nekunk kellene szetontogetni.)

Hogyhogy nekunk kellene szetontogetni? Feltetelezem, hogy nem egy
nagy flakonban kapnank azt a 8x480 ml-t, hanem nyolc kicsiben. Akkor
mit kell szetontogetni?

Ha viszont tenyleg ontogetni kell, akkor lehet, hogy meg jobb is lenne,
ha nem kellene a fejenkenti 480 ml-t megrendelni, hanem csak egy
reszet, kinek mekkora mennyisegre van szuksege. Gondolom, legtobben
egyelore csak kiprobalni akarjak, ahogy en is. A tajekoztatoban (en mar
beszereztem egyet) pontosan benne van, hogy a gyarilag eloirt olajmeny-
nyiseghez hany szazaleknyi militecet kell tolteni. Ebbol mindenki konnyen
kiszamolhatja, hany az o autojaba mennyi kell, es maris kevesebbet koltott.
Nem jo otlet? :)

> 3.Ha 12-en  rendelunk a szerbol, akkor elendegik a postakoltseget. (500Ft,
> ami azert nem rossz.:), foleg, mert mar kiszerelt allapotban van.)

Ez a 20%-on felul ertendo, fejenkent?
Ezt sem ertem teljesen, mert akkor most annak ellenere, hogy egyutt
rendelunk egy nagyobb tetelt (8 db-ot vagy tobbet), megis mindenkinek
kulon kikuldozgetik?

Az e-mail-es dolog sem teljesen tiszta, irjam meg nekik a "HIX listas
rendeles" targygyal az otthoni cimemet, aztan a megrendelt mennyiseg
utan megallapitjak a kedvezmenyt, es kuldik az anyagot x penzert? Vagy?

Mielott felreertened, nem hisztizni akarok, tenyleg nagy a homaly, 
legalabbis szamomra...

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Citroen DS(ID) ( 64 sor )
>
> > Az adatokbol amit leirtal az auto egyertelmuen Citroen DS (vagy ID) 
lehet,
> > ami egy fantasztikus auto.
> Sikeres volt a beazonositas, nekem konkretan egy DSpecial-om van, ami
> lenyegeben ID19-et jelent, de ugyanaz a duplalampas kinezet, mint a DS-ek,
> csak par dologban egyszerubb (pl a kormany nem szervo, manualis sebvalto,
> nincs oldalso diszlec, talan ezek a legnagyobb kulonbsegek)

Szia, oszinten gratulalok a szerzemenyedhez, az a Citroen DS tenyleg
nem akarmilyen auto, az egyik legjobb, amit valaha is gyartottak.
Egy aprot igazitanek abban, amit mondtal: szerintem a DS-ek nem
feltetlenul ikerfenyszorosak, az elso darabok szimpla fenyszoroval
jottek ki '55-ben (ez _biztos_), es csak kesobb jelent meg a "butitott"
ID valtozat, amivel egyidejuleg a DS ikerfenyszoros lett (ezt csak igy
tudom-hiszem, nem vagyok biztos benne).
Mindez persze lenyegtelen, viszont erdekelne rola minden, ami
eszedbe jut, remelem, meg hallunk felole... mar legalabb ketten 
vagyunk, akik intenziven erdeklodunk... :) En kb. 1 ev lattam ilyet
eladot, es elegge felkavart, de aztan vegulis nem neztem es igy
nem is vettem meg.

Mas: egy eszrevetel a statisztikahoz. Az autofelsorolasnal, ugyan
szokjunk mar le rola, hogy odairunk 10-et! Azokat megsem kene
felsorolni, amikkel ment valaki harom kilometert. Meglepodnek,
ha mindenki mar ennyi autot hasznalt volna huzamosabb ideig.
Az mas, ha krealunk egy 'vezettem' rovatot, oda en is be tudok
irni harmincezret.

Udv,
Zoli

Nasfay Zoltan >


----- YOUR ORIGINAL MESSAGE -----


>>From   Thu Jul 29 12:01:46 1999
Return-Path: >
Message-ID: >
Priority: Normal
MIME-Version: 1.0
From: Nasfay Zoltan >
Subject: Militec
Date: Thu, 29 Jul 99 17:46:32 PDT
Content-Type: text/plain; charset=US-ASCII; X-MAPIextension=".TXT"
Content-Transfer-Encoding: 7bit
Content-Length: 3309

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: militec ajanlat ( 22 sor )
>
> Remelem Frigyes nem fog haragudni:), hogy megkerdeztem a Militecet az
> esetleges kedvezmenyekrol. Na, akkor lassuk a tenyeket.
[...]

Kosz, hogy intezkedsz a Militec ugyeben, de 1-2 dolog nem teljesen
tiszta szamomra.

> 1. 480ml-es kiszerelesben 100e km-re elegendo az anyag, ha csak a motorba
> tolti az ember. Amennyiben valtoba, legkondiba, szervoba, stb. akkor 50e
> km-re
> 2. Amennyiben 8x480ml kerul megrendelesre, a kedvezmeny 20%. (Ez egy kicsit
> bonyolult lenne, mert nekunk kellene szetontogetni.)

Hogyhogy nekunk kellene szetontogetni? Feltetelezem, hogy nem egy
nagy flakonban kapnank azt a 8x480 ml-t, hanem nyolc kicsiben. Akkor
mit kell szetontogetni?

Ha viszont tenyleg ontogetni kell, akkor lehet, hogy meg jobb is lenne,
ha nem kellene a fejenkenti 480 ml-t megrendelni, hanem csak egy
reszet, kinek mekkora mennyisegre van szuksege. Gondolom, legtobben
egyelore csak kiprobalni akarjak, ahogy en is. A tajekoztatoban (en mar
beszereztem egyet) pontosan benne van, hogy a gyarilag eloirt olajmeny-
nyiseghez hany szazaleknyi militecet kell tolteni. Ebbol mindenki konnyen
kiszamolhatja, hany az o autojaba mennyi kell, es maris kevesebbet koltott.
Nem jo otlet? :)

> 3.Ha 12-en  rendelunk a szerbol, akkor elendegik a postakoltseget. (500Ft,
> ami azert nem rossz.:), foleg, mert mar kiszerelt allapotban van.)

Ez a 20%-on felul ertendo, fejenkent?
Ezt sem ertem teljesen, mert akkor most annak ellenere, hogy egyutt
rendelunk egy nagyobb tetelt (8 db-ot vagy tobbet), megis mindenkinek
kulon kikuldozgetik?

Az e-mail-es dolog sem teljesen tiszta, irjam meg nekik a "HIX listas
rendeles" targygyal az otthoni cimemet, aztan a megrendelt mennyiseg
utan megallapitjak a kedvezmenyt, es kuldik az anyagot x penzert? Vagy?

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Citroen DS(ID) ( 64 sor )
>
> > Az adatokbol amit leirtal az auto egyertelmuen Citroen DS (vagy ID) 
lehet,
> > ami egy fantasztikus auto.
> Sikeres volt a beazonositas, nekem konkretan egy DSpecial-om van, ami
> lenyegeben ID19-et jelent, de ugyanaz a duplalampas kinezet, mint a DS-ek,
> csak par dologban egyszerubb (pl a kormany nem szervo, manualis sebvalto,
> nincs oldalso diszlec, talan ezek a legnagyobb kulonbsegek)

Szia, oszinten gratulalok a szerzemenyedhez, az a Citroen DS tenyleg
nem akarmilyen auto, az egyik legjobb, amit valaha is gyartottak.
Egy aprot igazitanek abban, amit mondtal: szerintem a DS-ek nem
feltetlenul ikerfenyszorosak, az elso DS-ek szimpla fenyszoroval
jottek ki '55-ben (ez _biztos_), es csak kesobb jelent meg a "butitott"
ID valtozat, amivel egyidejuleg a DS ikerfenyszoros lett (ezt csak igy
tudom-hiszem, nem vagyok biztos benne).
Mindez persze lenyegtelen, viszont erdekelne rola minden, ami
eszedbe jut, remelem, meg hallunk felole... mar legalabb ketten 
vagyunk, akik intenziven erdeklodunk... :)

Mas: egy eszrevetel a statisztikahoz. Az autofelsorolasnal, ugyan
szokjunk mar le rola, hogy odairunk 10-et! Azokat megsem kene
felsorolni, amikkel ment valaki harom kilometert. Meglepodnek,
ha mindenki mar ennyi autot hasznalt volna huzamosabb ideig.
Az mas, ha krealunk egy 'vezettem' rovatot, oda en is be tudok
irni harmincezret, bar nem hiszem, hogy sok ertelme lenne.

Udv,
Zoli

Nasfay Zoltan >
+ - bocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bocs mindenkinek aki irt de nem valaszoltam, MEG!, mert fogok, csak egy
kicsit
elhavazodtam...

holnap megirom, hogy melyik napokon vagyok itthon es hanytol hanyig erek ra.
udv.:

Feri

+ - Jobbrol elozes es tarsai! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

(Remelem a tobbseg a kivetelek koze tartozik!) 
(Megprobalok szuken fogalmazni, de ez hosszabb tema!)
Videkrol jarok be dolgozni igy napi 200 km kell autoznom, 
ez nekem nagyon
sok. Ezert rengeteg helyzettel talalom magam szemben.
Sajnos itthon az utakon teljes a kaosz, az emberek az utat 
nem kozlekedis
helynek, hanem versenypalyanak nezik. Itt a HIX-en is 
olvashato, amikor
egy auto szobakerul rogton lesz egy ket ember aki leirja, 
hogy az o 
autoja gyorsabb (??)! Lehet taglalas keppen hasonlitani
mastipuokhoz azonos kategoriaban, kulturalt formaban! 
Persze hazudnek ha  azt mondanam
tolem tavol all a dinamizmus, de nem mindig ez a lenyeg.
Visszaterve az utakon tapasztalhato viselkedesre, az 
emberek mostanaban
igen nagy nyomas alatt vannak a munkahelyi viszonyok miatt. 
Szerintem 
nagyon ritka az alkalmazottak kozott a kiegyensulyozott 
elet!
Nagyobb cegeknel a napi eroltetett munkatempo, mas helyeken 
meg a 
fizetesi viszonyok okozzak a problemat. Ez szerintem a 
tomegkozlekedesi
eszkozokon is tapasztalhato az emberek viszonyaban. Az a 
reteg aki 
az autojat hasznalj, ott adja ki magabol a feszultsegeket! 
Habar jobb
mintha otthon tenne ezt???!  
Jobbrol elozes esete! Ez szerintem minden orszagban 
elofordulo esemeny.
En eleg sokat jarok kulfoldre es az a tapasztalatom, hogy 
Osztrak oldaltol
kezdodoen az emberek inkabb a szelso savot hasznaljak ha 
tehetik! Es
ha megjelenik mogottuk egy auto, mondjuk az autopalyan, 
akkor ha mar ugy
 is utolerte ot, szepen, amint lehetosege adodik ra 
felreall. A magyar
helyzet nagyreszt az, hogy a rendesebb vezetokbol is 
kihozzak
azt hogy szabalytalankodjon es jobbrol elozzon! Elo peldak:
A minap tortent velem, hogy megyek az M1-es autopalyan 
elottem 
kimegy elozni egy kisbusz. Szepen lassitok varok, hogy majd 
ha megelozte
kimegy szelre, de nem igy lett, ugy gondolta a kovetkezo 
talan 500 meterre levo
autot is megelozi es igy tovabb! Eleg nagy tomeg allt mar 
mogottem es valoban
egy ido utan meguntam es jobbrol elozotem, utannam meg jo 
par auto!
A kedves kisbusz tulajdonosa mindenkit a romai 
gladiatorharcoknal is 
alkalmazott "HALAL RA" cimu jellel illetett (itt nem pont 
ezt jelenti).
Illetve a versenyzes: A mostani autokban igen nagy loeroket 
halmoztak 
fel es meg a viszonylag kis ccm-mel rendelkezo autok is 
nagyon dinamikus
jarasuak. Az emberek nagy resze, ha kell ha nem minden aron 
meg akarja mutatni,
hogy az o autoja erosebb vetelytarsait magamoge utasitja.
Tipikus eset, amikor all az ember a piros lampanal, megall 
mellette egy
"Uriember" es turaztatva az autojat kilo. Az ember 
nagyreszt csak nevet
rajta! Magam ilyet nem kezdemenyezek, de ha elegge 
felbosszantottak sajnos
neha en is veszem a lapot (tudom butasag) (BMW 525i!) 
Szerintem mindenkinek latnia kene azokat a hatarokat, amit 
jelen esetben
az autojaval el tud erni es azt biztonsagosan tudja 
hasznalni!
Ne akarjunk egy Astra 1.4l (16)-vel 180-as utazo tempot 
menni,
nem arra terveztek azt az autot, talan ha mar a markanal 
maradunk a 
Calibra (no nem a motorjara gondolok, hanem talan a 
felepitesre)!
Irhatnek meg rettentoen hosszan, de zarom soraim. 
Sajna igy is nagyon hosszu lett es nem sokan olvassak el! ;)

Hali, 
  Clajos
+ - matrica darabszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Feco, most hany matrica van legyartva? Nekem valami olyasmi remlik, hogy
azt irtad, hogy 151 matricat rendeltunk, de Te eloszor csak 100-at
gyartatsz le...

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tenyleg keszen vannak a matricak? Hogyan lehetne oket megkapnom? Pesten
ritkan jarok (evente - szerencsere), szoval mas megoldas kellene.

Udv: yerico
(Papai Tamas)
+ - XIX ker. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Zak irta:
> '69-es Hemi-block-os Dodge Charger

Ez meg mi a mano ?
Gondolom nem ezzel hordjak az anyukak a gyereket a bolcsibe :-)

PJ irta:
>Szoval ocsmany keresztezodes, tenyleg raferne nehanapjan, ha figyelne
>ott egy rendor. (Kb. 150 meterre van a keruleti kapitanysaguk.)
>Ehelyett az van, hogy leallnak a mellekuton, a keresztezodestol kb. 50
>meterre, es azokat buntetik, akik - szerintuk - mar pirosban kanyarodtak

Csak nem az Ady Endre - Hunyadi sarokra gondolsz ?
Ott, meg az Ady Endre - Hatar ut sarkan en is nagyon cifrakat szoktam
mondani (baratnom szokott nyugtatgatni, mert mar volt olyan, hogy rajta
mulott, hogy nem szalltam ki a kormanyzarral a kezemben elbeszelgetni
az egyik ilyennel a kreszrol) !

Multkor ott (Ady Endre - Hatar ut sarkan) az Europark mellett volt a kov.
szitu:
Ket sorban allunk, szepen szabalyosan, varjuk a zoldet.
Egy-ket laza gyerek (8 ora fele jarhatott, gondolom nyitott az izomszalon,
azert siettek) eloremegy a zarovonallal levalasztott villamossinen,
hogy majd elol bepofatlankodik (hogy ezeket miert engedik be ilyenkor
egyesek ???). Villamos megjon, beall mogejuk.
Erre megjon a kovetkezo adag laza gyerek (hogy ezek miert nem varjak
meg, amig a rendes emberek bemennek dolgozni) es a szembe villamossinen
beall ezek melle negyediknek. . Ezek utan megjott szembol is a villamos es
beallt
ezekkel szembe.

Es a kapitanysag tenyleg ott van par meterre.
De hat ugye meg nem kaveztak meg a biztos urak - gondolom.
Meg ugye kenyelmetlenebb is ilyen helyen rendet csinalni, mint
a klimatizalt audival grasszalni a varosban a MI penzunkon.
Szoval nekem is nagyon tele van a tokom veluk.

Azota inkabb bemegyek a vekerlei kis utcakba jobbkezezni,
es csak a Hatar ut sarkan jovok ki.

Udv:
BigWhite
+ - Re: sebessegvaltas ( 19 sor ) AUTO #455 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

On Wed, 28 Jul 1999  wrote:

>   Adott  egy  70-100 loeros,  modern  mai also kozepkategorias auto. A
>   gepkonyve   szerint  4.-be   45-50  korul  kell  kapcsolni.  Engem a
>   gepjarmu     oktatom     raszoktatott,     hogy     40-nel   mehetek
>   4-el.  Art-e  ez  az  autonak, hogy  mar 40-nel negyediket kapcsolok
>   varosban,   illetve    lustasagbol    is   csak   e  korul  illetve
>   alatt teszem vissza alacsonyabb sebessegbe.

Erre igy nem lehet valaszolni, imserni kellene az autot (motor
karakterisztika, tomeg, valto attetelek)
 
>   Jelenleg egy fiat punto 75 elx-et vezetek. 42 eves vagyok tavkozlesi

hmm, a fiat-ok eleg porgosek. En ha nyugiban megyek, akkor 1-esben epp
csak megmozditom, 2-ben kb 35, 3. ban 55, 4. ben 80 amikor elvaltok. 
De tobbnyire nem nyugisan megyek. Ekkor az 1.-bol 20-nal, 2-bol 65-nel, 3.
bol 80-nal, 4-bol 110-nel valtok (szinten fiat)

Egyebkent: ha nyugis vagy, akkor olyan fordulaton mehetesz, hogy hirtelen
gazadaskor ne "nyoszorogjon", es mar _pici_ mozdulatra reagaljon.

Ha haladni akarsz, akkor a motor maximalis nyomatekhoz tartozo es
maximalis teljesitmenyhez tartozo fordulatszam kozott "kell" tartani.

A fiat-om, ha sokaig a fent leirt "nyugis" modon hasznalom (kb egy tank,
600 km), akkor ellustul, zorgosseb es instabilabb az alapjarat. Ekkor egy
kis "kitisztitas" (pl Godollo- Galyateto, autopalyan 140, fel a hegyre
3-ban es negyedikben 60-120), es rendbejon.


Ezt igazabol erezni kell, nehez elmondani. De szerintem egy 2l-nel kisebb
motorral 40-el 4.-ben nyoszorges. Minden esetre, ha a motor birja is,
ilyenkor mar olyan a lassulas, hogy a varos attereszt kepesseget rontja,
tehat noveli a varosra juto karosanyag imissziot (az auto emisszioja
kisebb, de azt sokkal tovabb teszi). Nem beszelve arrol ,hogy
idegesittenek az ilyen toszorgok.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: fel-Diesel motor ( 8 sor ) AUTO #455 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 28 Jul 1999  wrote:

> Hello
> Olvastam egy 1960-as evekben kiadott "Gepek uzeme"
> cimu konyvben olyanrol, hogy fe'l-Diesel motor.
> Ez gazolajjal mukodik, alacsony a kompresszioja es
> szikragyujtasa van.
> Akkor a benzinmotor mukodik gazolajjal is valahogy?
> Jol, rosszul, vagy sehogy?

Rosszul, nagyon roszul. Es nem a mai erzekeny gepek. De pl a Riga moped-et
beinditani szinte lehetetlen, de ha mar beindult (benzinnel), es gazolajat
toltesz bele, akkor _nagyon_ fustol, alig megy, de berreg...

Udv, 
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: elektromos A/C pumpa? ( 26 sor ) AUTO #455 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 28 Jul 1999  wrote:

> Sziasztok,
> 
> Szerintetek mi baja lehet az automnak?
> 1981-es injektoros 1.8-as BMW.

Saab 9000-eseknel tipushiba, kb egy korosztaly a ket auto. Nezd meg az AC
pumpa _test_ kabelet. Nem volt eszreveheto ,de amikor szetszedtuk,
kiderult, hogy korrodalt, ezert nincs jo erintkezes.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nev: Cserei Ferenc
Eletkor: 35
Foglalkozas: Informatikus
Jarmu: Ford Escort 1.3 '98-as, Renault Alpine A310 '81-es
Vezetett gk-k: Lada, Skoda 105S, Opel Astra, Volvo 480, VW Golf, '53-as
Austin Healey 100, '59-as Austin Healey 3000, '75-os MG Midget, '69 Lotus
Europa, Posrsche 928
Erdekel: regi autok, nyitott autok, kozlekedesi moral.
Nem szeretem: ha levillognak, mert szabalyosan megyek az uton. A kozlekedes
veszelyes uzem. Kar, hogy nalunk nem lehet azt tenni, mint Angliaban - ha
valakinek jo autoja van, szinte kotelzoen tagja a markaklubbnak, es
hetvegeken versenypalyakra jar kielni sebessegigenyet.

Csero
+ - Atiras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Nem tudja veletlenul valaki, hogy jelen pillanatban mi minden kell egy kocsi
atirashoz? Jol tudom most mar kell eredetvizsgalat is? Ezt hol, mennyiert es
mennyi ido alatt csialjak (mi kell hozza)? A kocsi 1700cm3-es 90-es
evjaratu. Ja es hogy mennyi most az atirasi dij?
Elore is koszi,
Minden jo't, u''dvo''zlettel:
     MyChroLesLie
ICQ UIN=32837483
mailto:
Home Page: http://www.digitel2002.hu/mediavox (HIX-auto)

E'kezet & HTML-ready!
+ - Hengerfej (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

Minap a skodammal az M1-esen eleg nagy sebesseg mellett sikerult =
kiegetnem a
hengerfejtomitesemet. Nagynehezen hazavanszorogtam =E9s kitekertem a
gyertyakat. Nagy meglepetesemre a  4. hengerbol viz folyt ki csoda, =
hogy
egy=E1ltal=E1n m=E9g j=E1rt a motor ilyen =E1llapotban. Azt hogy =
mennyivel mentem
amikor az eg=E9sz t=F6rt=E9nt nem irom le, mert =FAgysem hinn=E9 el =
senki, vagy
bebizonyitanak elmeleti uton, hogy egy skoda nem mehet ennyivel vagy =
rossz a
Km/h oram :)  Szoval levettem a hengerfejet =E9s megn=E9ztem egy =
=FCveglappal,
hogy egyenes-e a felulete =E9s annak tunt. Azt k=E9rdeznem, hogy =
szerintetek el
kell ilyenkor vinni a hengerfejet mindenk=E9ppen gempmuhelybe =
sikoltatni vagy
jo lesz igy is?=20

Statisztika:
Kreiter Balazs
23ev, Villamosmernok, Budapest, cca egy eve listatag, amiket sokat =
vezettem:
S100, S110R Coupe, 2101, Polski 650N, Trabant 601, Mazda 121, Ford =
Fiesta
1.1C

=DCdv=20
Balazs
+ - Gumijavitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > 2.Lehet-e (illetve lasd fenti egyes kerdest is: kell-e)
> > esetleg vulkanizalassal a kerdeses facsavar nyomat
> > eltuntetni...
> 
> -ne javitass gumit,

Ezt most nem ertem, ezek szerint defekt utan irany a kuka?
Ugy tudom, hogy egy szog, vagy csavar altal okozott luk teljesen korrekten
javithato...

Meg az is jon nemsokara, hogy hogy, de a belso nelkuli gumik pajszerrel
valo szereleset azert nem javallanam :) 

> Szerintem elegge komoly, tartalmaz mindent a javitashoz.
> Persze a pajszert es a pumpat nem.
> 1. Felfurod a likat, van hozza dorzsar
> 2. Megreszeled, van hozza dorzspapir
> 3. Bekened ragasztoval, a hidegen vulkanizalo tipus, varsz 5-6 perecet
> 4. Atdugot a foltot a likon, speci folt, hasonlit egy
> szeleptanyer+szelepszarra
> 5. Sajat rugos kitamasztoval allni hagyod
> 6. A kilogo szarat levagod.
+ - Re: Citroen Takacs Kft. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Bolgar Laci!

Citroenesek altal (csak) kiszivarogtatott felinformaciokbol, 
eljutottam ehez a tokoli Citroen szerelohoz. A hidraulika olajat 
szeretnem lecserelni, pontosabban pont toluk akartam megkerdezni, 
hogy tegyem-e egyaltalan.

Laci irta: 

>naluk meg csak hebe-hoba vasaroltam egy-ket alkatreszt, ill. azonnal
>elvegzett, megvarhato beszerelest csinaltattam naluk, mert nagyon sok
>megbizhato forrasbol tudom, hogy ha otthagynak egy autot javitasra, 
>akkor a
>megrendelt munkan kivul teljesen onkenyesen kepesek meg akar tobb 
>10000
>Ft-nyi cseret, javitast elvegezni, szoval a varhato ar es a vegosszeg 
>kozott
>tetemes kulonbseg lehet. De ezt tenyleg nem egy, nem is ketto helyrol
>hallottam, marmint szemelyes ismeroseimtol. Szoval szakertelem az 
>nyilvan
>van, a korrektseg mar nem olyan egyertelmu.

Nyilvan ok azt fogjak mondani, hogy cserljuk le. Egy BX taxis azt 
mondta, hogy amig nincs vele gond, nem szivarog, eszembe ne jusson 
hozzanyulni.
Most akkor mi van? Csereljem vagy ne? (Vagy csereltessem?) 
Egyaltalan hogyan kell csinalni? Valaki el tudna magyarazni? Annyit 
tudok, hogy eloszor "flushung" folyadekkal kell feltolteni, es 1500-
2000 Km utan kell az uj olajat beletennni, de hogyan kell a 
szurot (szuroket?) tisztitani (cserelni). 
BX szerelesi konyv rulez? Haynes is jo!!! ;-) (Az enyem csak 
szeptemberre jelenik meg a Marotinal.)
Udv.:
Zsolt
+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Militec ajanlat folytatasa. Szoval a kedvezmeny csak a listatagoknak jar.
Ide masolom a Militec levelet.
"Tisztelt Kovacs ur,  A hix-es ajanlatunk a kovetkezo.  Ha a 12 db
megrendeles osszejon akkor az ar 5000Ft + AFA postan kikuldve
utofizetessel.  Ha a 24 db megrendeles osszejon akkor az ar 4500FT + AFA
postan kikuldve, de ekkor postai csekken kerjuk az osszeget cegunknek
elozetesen megkuldeni, vagy atutalni. Aki nem kivan elore fizetni annak a
netto 5000Ft-os magasabb ar ervenyes. Ennel lejjebb nem tudunk menni mert
nem kivanjuk a viszonteladoi halozatot veszelyeztetni. Jo lenne megoldani,
hogy ebbol a kedvezmenybol csak az Onok listajanak tagjai reszesedjenek, igy
az Online megrendeles helyett e-mailben rendeljek meg a Militec-1-et.  Az
ajanlatunk szeptember 1-ig ervenyes ez utan az anyag kiskereseskedelemben
kaphato lesz fix aron. Az ajanlat csak a 480ml-es kiszerelesre ervenyes. Az
5500Ft-hoz kepest a 4500Ft netto ar jelentos kedvezmenyt ad a listatagoknak.
Amennyiben a listatagok kozott potencialis viszonteladok vannak kerjuk kulon
jelezzek e-mailben. "

Hat ennyi. Remelem 24-en azert osszejovunk.:)

Attis651
+ - mail cim javitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elnezest mindenkitol, az elozo HIX-ben (vagy meg ebben?) elirtam a Militec
mail cimet. Tehat a cim helyesen: .

Attis651
+ - olajcsere-motormosas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mielott nyaralni megyunk, meg leirom, hogy legutobb mit is hallottam. Egyik
DDR szakinal kerdezoskodtem, hogy kell-e belulrol olajcserelnel mosni a
motort. O nem javasolta, de ha mindenfelekeppen akarom, akkor azt
ajanlotta, hogy ontson az ember bele megfelello mennyisegu gazolajat a
(regi)motorolaj leengedese utan, es jarassa maximalisan 30 mp-ig a motort
alapjaraton (melegen). Ezutan gazolaj ki, uj olaj be. 
Ha valakinek van hozzafuzni valoja, akkor azt maganba is tegye meg. Elore
is koszi!

Udv

Csaba
+ - sdk autoradion (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

halihav

van egy universum radio a warnyumban van rajta egy narancssarga gomb amire
az van irva hogy sdk. ez mi a zuza? eddig ugy tapasztalatm ,hogy az alatta
levo narancssarga led kizarolag szlovak adok eseteben gyullad ki

nalunk nincs ilyen szolgaltatas?

koszi
vlad
+ - MiliTec legkondicionaloba ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

A MiliTec adalekrol olvastam tegnap (#455) :

:> 1. 480ml-es kiszerelesben 100e km-re elegendo az anyag, ha csak a 
:> motorba tolti az ember. Amennyiben valtoba, legkondiba, szervoba, 
:> stb. akkor 50e km-re

A valtot, szervot meg csak ertem...
A legkondiba is lehet tolteni ilyen adalekot ? 

Hova ???  A nagynyomasu gaz melle ?


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/AAS

UI: Termeszetesen eszem agaban sincs beletolteni...  :-)
+ - Moszkvics 412 Fekszervo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kaptam egy ilyen fent emlitett szerkezetet es be szeretnem a kocsimba
epiteni (Innocenti Mini)
Tud valaki valamit rola? Valami regi moszkvics szerelesi konyv idevago resze
erdekelne...

Koszi

Balazs
+ - Re: KRESZ kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Csaba!


      I   2   I    /     4.
      Istop  I /           /
      I        I/          /
      I          t       /
------I        u        I
1.          o        /
------I     f       /
      I            I
      I     3.    I

>(ternek). Biztosan ugy gondoljak, hogy
>balra terek, akkor neki, mint szembejovonek
>elonye van...

Igen, igy gondolja. Helyes is lenne a gondolat, ha egyenrangu utakrol lenne
szo. De Te vedett utrol akarsz balra kanyarodni, marpedig a vedelemnek
nagyobb a proiritasa, mint a balra kanyarodasnak. Azaz Neked van (lenne)
elsobbseged.


>En ugy tudom, hogy tobb szabalysertes eseten a
>legdurvabbert marasztal(hat) el, ill. buntethet meg.
>Javitsatok ki, ha nem...

Szerintem nem. Bar en a birosagi iteletekbol indulok ki. Ott beszelnek
halmazati buntetesrol, ha valaki sok disznosagot muvelt. A bankrablot, aki
meg is lott egy embert, nem csak gyilkossagi kiserletert itelik el, hanem
bankrablasert is! Igaz, ezek nem is a szabalysertes kategoriajaba esnek...

Po:linek maganban jol megkoszontem a dorgalast. :-))


Figyelem minden autosnak! A gyarilag sarga indexburas autok nemelyikere
lehet kapni feher burat, meg sarga izzot. DE! Csak a rendor fogadja el
(mivel sargan villog), de a muszakin a KPM-es fazon nem! Ugyanis nem
szeria. Nekem is ki kellett cserelnem mind a negy burat a Trabimon.

Udv:                           Soma
                    
                             Jöhet ékezet!

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS