Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX JATEK 812
Copyright (C) HIX
1998-07-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 DBTS csere (mind)  4 sor     (cikkei)
2 CD-k eladok! (mind)  12 sor     (cikkei)
3 CD!!! (mind)  8 sor     (cikkei)
4 a kelgyo vedelmeben v3.0 + TA (mind)  58 sor     (cikkei)
5 Re: a kelgyo vedelmeben (mind)  18 sor     (cikkei)
6 3D gyorsitok (mind)  32 sor     (cikkei)
7 riva (mind)  89 sor     (cikkei)
8 3d kartyeszek (mind)  64 sor     (cikkei)
9 3D kartya beszelgetes, SIN (mind)  18 sor     (cikkei)
10 CD-iras (mind)  9 sor     (cikkei)
11 Re: a kelgyo vedelmeben (mind)  20 sor     (cikkei)
12 UnrealED (mind)  9 sor     (cikkei)
13 Elado CD-k! (mind)  11 sor     (cikkei)
14 Vennek 3 cdt (mind)  11 sor     (cikkei)
15 Larry 7 elado (mind)  4 sor     (cikkei)
16 Across (mind)  3 sor     (cikkei)
17 combo (mind)  9 sor     (cikkei)
18 Apache Longbow 2 (mind)  15 sor     (cikkei)
19 MD - Mini Disc (mind)  35 sor     (cikkei)
20 Jatekokat es leirasokat keresek (mind)  14 sor     (cikkei)
21 Voodoo Rush (mind)  30 sor     (cikkei)
22 MAX2 (mind)  3 sor     (cikkei)
23 Voodo vs Riva (mind)  26 sor     (cikkei)
24 Total Annihilation uj verzio! (mind)  24 sor     (cikkei)
25 Re: TA problema (mind)  16 sor     (cikkei)
26 Jatekok leirasa??? (mind)  4 sor     (cikkei)
27 re: Monster 2 fagyi (mind)  19 sor     (cikkei)
28 TX-Pro jumpers (mind)  9 sor     (cikkei)
29 Re:House of The Dead (mind)  12 sor     (cikkei)
30 Re: Rush Flame (mind)  13 sor     (cikkei)
31 Flying Saucer (mind)  13 sor     (cikkei)
32 3Dfx (mind)  17 sor     (cikkei)
33 Starcraft es NBALive98 FULL elado (mind)  6 sor     (cikkei)
34 Re: Unreal? (mind)  20 sor     (cikkei)
35 Re: Unreal es a Rendition v2200 (mind)  42 sor     (cikkei)
36 Re: Voodoo, 3dfx Noplease (mind)  27 sor     (cikkei)
37 Re: your letter to HIX (help: help@hix.com) (mind)  90 sor     (cikkei)
38 re: 3dfx noplease.. (mind)  36 sor     (cikkei)

+ - DBTS csere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha valaki elcserélné megunt Diablo-ját vagy más hasonló játékát (azért
mondjuk ne Pacmant) a Die By The Sword-omra, szóljon az emailomra:


+ - CD-k eladok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenkinek!
	
 Van nehany megunt jatekom, orulnek ha megszabaditanatok toluk. Ezek a
kovetkezok:

Panzer General 2.  800 Ft
The Crow: City of Angels  800 Ft
X-COM 3: The Apocalypse  800 Ft
Starcraft  800 Ft

      Tracker  >
      The sooner you die, the longer you are dead.
+ - CD!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Van meg nehany jatek raktaron, siess hogy el ne kapkodjak.  
En mar meguntam oket, szivesen atadom masnak.  :-)
Kerj listat!  Ar: 1000/CD (ha tobbet veszel, kedvezmenyt kapsz!)

	 Tracker  >
        The sooner you die, the longer you are dead.
+ - a kelgyo vedelmeben v3.0 + TA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

>Csak az a problemam, hogy amiota apam kicserelte a regi s3 kartyat egy uj s3
>VIRGE/DX-re, azota a TA valamiert azt csinalja, hogy jatek kozben nyoma marad
>az egernek.
Mommeg faternak, hogy rakja vissza a regi S3-ast. A Virge-nel meg az is jobb :-
)

>Most mi a baj? Az eger, a Win vagy a TA a hibas?
A virge.

>Mit tegyek, hogy jo legyen?
Gyorsan csereld ki vmi masra.

Ha mar itt tartunk :
Nem tudja vki, hogy a TA-ban, core oldalon miert nem lo neha
(ha olyan kedve van :-) a big bertha - core oldalon mashogy hivjak,
most nem jut eszembe. Energia van, fem van. Attack. Ra is fordul,
de nem lo. Gep ellen es deszmeccsben egyarant.
Aztan egyszercsak eszebe jut es elkezdi.
Ez bug vagy feature ? :-)


>> >Sajat mereseim szerint atlagosan 10%-kal tobb fps-t pro-
>> >dukal mint a Viper, a keprenderelesi minose'ge't viszont
>> >altalaban nem eri el.
>>
>> Ezzel nem tudok vitaba szalni, vegul is igazad van.
>
>Csak felig. Nos tudomasom szerint a Rivas kartyak nagyban tamaszkodnak a
>proci sebessegere.Igy a csak megfelelo "vassal" erdemes kikezdeni vele.
>( pl 96 Mb ram, AMD K6-2 300 100Mhz-es BUS :)

Ugy latom nem ertettel meg. *Ugyanabban* a gepben van a ket kartya
(75x3=225Mhz MMx 64MB SDRAM) es merem a fps-t eloszor
a Viper-rel, majd a Monsterrel.
Es azert az a config - amit Te irtal - nem kell. Persze jo ha van, de nem kell.

Ezek kozul melyiket ismeri a Voodoo :

- Alpha-Blending
- Bilinear Filtering
- Fogging
- Gouraud Shading
- Hardware Triangle Setup
- Mip Mapping
- Perspective Correction
- Specular Highlights
- Texture Mapping
- Transparency
- Z-Buffering

Nem mindet, az tutti.
Meg jo, hogy szebb a kep.


Udv:
Gabor
+ - Re: a kelgyo vedelmeben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
>a Diamond Viper TNT-t, kivancsi vagyok ennel mibe fogtok belekotni..
>Talan, hogy tul gyors??  :)))))))

Valoban gyors, meg szep meg jo, de az elozetes hiresztelesekkel ellentetben
korant sem veri a voodoo2-t, es messze nem kepes azokra a teljesitmeny
adatora, amelyeket allitottak rola.

Persze ez igy volt a voodoo2 eseteben is a voodoohoz viszonyitva, ugyhogy
most nem azt akarom vitatni, hogy ki ir igazabbat a termekerol.

Ami viszont teny es azota mar tobbe-kevesbe el is ismertek, a kezdetben
felroppentett hirek, hogy ilyen gyors, meg oly voodoo2 killer, (SLI killer!)
az messze nem lett igaz. Sot szerintem - ami teszteket lattam - kozel sincs
olyan kulonbseg (ahol egyaltalan van) a TNT javara a voodoo2-vel szemben,
mint volt/van a RIVA-nak a voodoo-val szemben.

bye (ex)Cat
+ - 3D gyorsitok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

  Nem hiszem, hogy barki meg tudja mondani, hogy biztosan egy adott kartya
a legtutibb, ezt mindenkinek az igenyei dontik el. Valaki ugy
nyilatkozott, hogy semmikepp sem szabad 2D 3D kartyat venni, de szerintem
ez ugy ahogy van hulyeseg. Nekem egy Diamond V330 -asom van riva 128 as
chippel, ami egy eleg jo 3Dvel rendelkezik a legujabb driverrekkel szebb a
kepe mint a voodoo 1e. (az incomingban sokkal elesebbek voltak a konturok,
mint a haverom monsterevel) , azonkivul egy jo minosegu videokartya 2Dvel.
  Kesobb pedig ha lesz lovem es olcsobb lesz a voodoo 2 akkor nyugodtan
hasznalhatom majd vele mint videokartyat. Ja es a vodoo1 hez plussz kell
meg egy jo videokartya is azaz egy rivaval turheto aron meguszhatjak a
kispenzuek is. Tudom sok progi nem megy vele de akkor legfeljebb kihagyom
az adott progit, ebbe nem fogok belehalni... 


                                   \\\//
                                   (o~o)
                         -----oOO---(_)---OOo-----      _
                                                       (_)
                  ____   ____     __    _____   _____   _  
                 /  __\ / ___\   /  \  |_   _| |_   _| | | 
                 | <__  \___ \  / __ \   | |     | |   | | 
                 \____/ \____/ /_/  \_\  |_|     |_|   |_| 

HomePage       : http://www.geocities.com/timessquare/5756
E-mail         :   /<-send here/
                 
                 
IRC,Arena nick : Csatti, ApOcaLYps(E)
> -----------------------------------------------------------------------------
-
+ - riva (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

> legnagyobb kitolas az Unreal es az FF7 volt... igaz, hogy hamarosan jonnek
> hozzajuk patchek, es akkor jo lesz nekem is... Tenyleg jo lesz?
>

nem . az unreal egyelore NAGYON rosszul fut textra cache-t hasznalokartyakon (r
iva128, i740)

> bevett szokas, mert kicsi a memoria, miegymas. Igen am, de egy csomo (RIVA!)
> D3D-s gyorsitokartya nem tud 8bites texturakat (miert is tudna, csunyak es

ez nem igaz. Egy 8 bites (esetleg palettazott) texura es agy 16 bites kozottszi
nte semmi kulonbseg NINCS. Ez foleg azert van, mert a texturak altalban
egymashoz kozel allo szineket tartalmaznak (nem mindig), es paletazassal jol vi
sszaadhato
az eredeti kep. A filtering pedig mar 32 bites, ami ujfent a 8bites textura kep
et
javitja (vegul 16 bitbe ditherelik, mind riva-n, mind 3dfx-en)
. (psx-en 4 bites texturakat is hasznalnak es egyik masik NAGYON jol tud
kinezni) (bar psx ugy szar ahogy van, a programozok azonban jol kihasznaljak
ezt a mar jo regenelavult gepet)

> Az Unreal meg a jegkremtorta csucsa. Nem tudom, hogyan kepzeltek, hogy
> kihagyjak a D3D/OpenGL-t a jatekbol. Ehhez is keszul a patch, sot, mar

A 3dfx Glide-ja egy nagyon jol eltalalt alacson szintu api. szuper tamogatassal
,franko SDK-val. Opengl es foleg d3d mar nehezebb kezelni. Es mivel
nem alacsony szintu api, nem jutnak annyira kozel a harverhez. Emiatt
a glide sokszok a leggyorsabb valasztas is.

En is ugy velem hogy ogl, d3d fele kene kacsintgatni, de a 3dfx jo befutott
nekunk azza, hogy mindenkit megelozba tarolt a voodoo1-el es elterjesztette
a sajat rendszeret (meg szerencse hogy amugy jo a termekuk)

> (Nademongyamarmegnekemvalakihogymivelrosszabbarivaminta3dfx.)

A riva128 textue cache(TC)-t hasznal, ami asszem 32k. ez azertt kell neki,mivel
 pci/agp buszon keresztul kell folyamatosan texturaznia.
Ha a driverek a 2d lekepezes szamos lepcsofokat nem moptimalizanlnak
ugy, hogy egyszerre tobb folyamat fusson parhuzamosan, vagy mas sorrendben
nagyon gyenge lenne a kartya latency-je (atereszto kepessege). ezert a TC
nagyon hasznos mivel a tc-be feltoltott texura mig (gyakran tobb poligonra)
rederelodik, tud mast csinalni a kartya, nincs lefoglalva a busz stb..
(a regi opengl riva driver ezert volt lassu. a 3d pipeline nem volt optimalizal
va)
Eddig rendben is lennek, de ott van a gond, hogy az Unreal nem igy dolgozik.
(ezek szerint). 1 poligonra 3-4 texura-t rak (textura, lightmap, shine map stb.
.),
es a kepfelepito sorrend sem felel meg a riva pipeline-nek, es a TC nem elegend
o
ekkora mennyisegu es mertu textura hatekony kezelesere.
ezert marahra gyengen teljesit a riva :(((

3dfx voodoo-n azert fut jol, mert ott texture memory van. 2 vagy 4 Mb.
Persze oda sem fer fel az egesz paja textura keszlete, szal ott is van gond
a menedzselessel (fregmentalodik a memoria stb).

>  Viszont a TNT-t meg
> nem lehet kapni, szoval nem is biztos, hogy tenyleg jo lesz nekem a kis Riva
> 128-ammal. :(
>

sajnos nem :(

> Mindenesetre az, hogy a jatekok egy (es sajnos jelentos) resze nem (illetve
> a megjelenes napjan nem) fut a Rivan, az nem a kartya, hanem a fejlesztok

eegen. ogl-re kellett volna megirniuk. mostmar keso

> kene mar venni, hogy rengeteg kartya van odakinn, sok rosszabb, es egyre
> tobb jobb, mint a Voodoo, es bizony egyik sem tud glajdul.

hat. a voodoo2 nem rossz. 3 chip dolgozik, 2 texel fx, es egy pixel fx.a 3d pip
eline kurvajo ossze van hozva. a 2 texel fx egyutt 180-200 mpix
fill rate-t erhet el max. nem rossz kartya ez. a mostani uj cuccok (tnt, savage
3d)
epp hogy leelozik, pedig a voodoo2-t jo regen terveztek mar.
nekem a bajom a pass throug kabeles 3d addon. elcseszi a vga-jel
elesseget :(

> van egy ilyen dolog, hogy H3D, ami egy 3d szemuveg, es Voodoo2-vel
> beleszippant a Quake-be. Sot, a Wicked3d kartya driverszinten tamogatja a
> szemuveget, igy valami 50 jatek lesz terhatasu.

ja! h3d rule! es nem is draga. bar 120-et tudo monitor nem art hozza,de hat tob
bnyire ez is adott :)

balagee
+ - 3d kartyeszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>

hi

> 1. a Voodoo Rush ujabb mint a Voodoo

igen

> 2. 2D, 3D gyorsito is egyben (mint a nVidia Riva 128 )

nem. a voodoo rush egy 2d chiphez illeszkedo CSAK 3d-s chipkeszletA riva egy 2d
/3d chip.

> 4. a Voodoo Rush chipset a Voodoo -ra epul, 3D rendszere teljesen
> egyenerteku vele, mind

a voodoo rush kb 20%-al lassubb a voodoo1-nel.ez aszemamatt van, mert a 2d kart
yaval kozosen hasznalt
memoria szervezese kicsit belekavar a teljesitmenybe.

> jatekoknak "csak" a 95% -a fut vele. (Hivatalos adat) Akkor van pech, ha a
> kedvenc jatekod

sajnos ez igaz. sok prg nemmegy vele a hibrid felepites miatrtRush-t felejteni 
kell. sorry

> gondolkoznak ugy a jatekfejlesztok, hogy minek fejlesszenek a Glide-ra, ha
> azt csak 3DFX -es
> kartyak tamogatjak, a Direct3D -t meg mindegyik. Es nekik az az erdekuk,
> hogy mindenhol
> fusson a jatek, mindenki megvegye a gamet.

3dfx glide alatt gyorsan es hatekonyal lehet dolgozni. raadasul kozelebbkerulhe
tsz a harverhez mivel alacsony szintu api. emiatt nagyobb teljestiimeny
hozhato ki belole. Raadasul sok esetben sokkal konnyebb programozni.
(carmack irt asszem valami peldat egyszer, ahol d3d alatt hajtepes volt egy pro
gramresz,
glide meg par sor )

> De tul draga. Ezert nyugodtan vehetsz olyan kartyat, ami nem tamagatja a
> Glide -ot

jeklenleg v2 a teljesitmenybena cucs. addig leehet draga. mikor kijon a sokvood
oo2 vero, areses varato. (szerintem)

> (Diamond Viper), mert ugyis Direct3D lesz a szabvany! Majd el felejtettem: a
> Riva 128 -as
> chip magasan veri teljesitmenyben a Voodoo -t, de csak elmeletben!

a riva 128 gyors. 100mpix, tobb millio poligon.real world tesztek megis gyengeb
bek mint egy v2, es nehol meg a
v1 is meg tudja elozni (pl lassub gepeken)
ez van. a chip low cost felepitese ezt eredmenyezi.
(ja rivan nincs mod kikapcsolni a vsync-re varakozast, ami teszteles kozben
erosen ajanlott, es ugy 20-30% fps csokkenet is okozhat)

> Gyakorlatban kb. ugyanazt a teljsitmenyt nyujtja, de szebb minosegben!

a riva128 16 bit ditherelt kepet csinal. a voodoo1-2 is, de a kep kirakasa utan
egy video tresholdot enged ra, amitol a dithering nem latszik. elmosodik.
emiatt a voodoo1-2 kepe kicsi 'kimosott' lesz. de ez kikpcsolhato.
riva-n latszik a dithering. ott nincs mod kapcsolgatasra.

balagee (riva128 tulaj)
+ - 3D kartya beszelgetes, SIN (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gratulalok a Jatek olvasoknak, a 3D kartya vita kezdi megutni a normalis
beszelgetes-vita szintet, nincsenek tulzottan durva beszolvasok. Amugy
Nekem is RIVA + 3Dfx parosom van, es szemely szerint amit lehet, azt
3Dfx-en hajtok, viszont a Riva True OpenGL tamogatasa eleg jo dolog, es
nem szabad elfelejteni a 2D teljesitmenyet sem, en Speciel elsosorban
2D kartyanak vettem. Szoval egy ilyen paros eleg kellemes.
Az elefantok ugyeben meg ugy tunik, a vegeredmeny: Elephant= CEG NEV,
es tobbfele chip-es kartyat gyart, mint minden normalis Gfxcard. ceg,
Awender hozzaszolasa viszont jo volt, mert igy legalabb azok akik a
joveben kartyat vesznek, tudjak mihez tartani magukat, meg kell nezni
a CHIP-et, ami rajta figyel.
Mas. Megneztem a SIN demo-t, hat nekem olyan Duke-os utanerzesem van, 
mintha osszegyurtak volna a Duke3D-t a VirtuaCop2-vel, Q2 motorral, nem
tudom ki hogy van vele. Nem tunik rossznak, de semmi hudenagyonszuper-
ilyentmegsohanemlattam dolog nincs benne, remelem a storyval azert
felhozzak. Ez persze szubjektiv velemeny (!) ;-), az eleje pl. 
kimondottan tetszett.
Bunny
+ - CD-iras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
Keresek olyan valakit, aki Budapesten lakik, es olcson vallal 
CD-irast.
Namost, a gond csak ott van, hogy egy 4,2 gigas vinyorol lenne szo,
egy particioban (tehat legalabb win95 osr2-je kell hogy legyen az
illetonek. Az ajanlatokat magan emailben varom, es kerlek azt is ird
meg, hogy helyileg pontosan hol vagy, mennyi idon belul irnal fel a
vinyorol 4 CD-t, es persze az arat.
Varom jelentkezeseteket: SzB
+ - Re: a kelgyo vedelmeben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

?
>>Ezzel nem lehet vitatkozni, akinek nem csak jatekra kell, annak nem eleg a
>>2Mb texmem es a 2Mb frmbuff mem.
>Hmmm vitatkozni mindig lehet, foleg, ha valaki nem nez utanna annak
>amirol beszel, te kevered a Riva-t a Virge-el.....
>A Viper nem a kartyan talalhato 4MB-bol veszi a texturakat, hanem
>a rendszermemoriabol, a lefoglalando texturememoria pedig szabadon
>beallithato, nalam momentan 10 MB, ekkora meret azert jo mert a jatek
>az osszes felhasznalt texturat le tudja tolteni ide elore es nem kell
>cserelgetnie, az Enhanced Battlezone peldaul eppen emiatt ugyanazt
>az latvanyt tudja nyujtani mint a 16 MB Voodoo2 (a sebesseg persze
>nem ugyanaz)..


Ezt nem ertem! Ki beszelt itt a Rivarol? En a Monsterrol papoltam, szerintem
ez teljesen vilagos volt. Es ne vadolj olyasmivel, amirol fogalmad sincs
 marmint, hogy nem nezek utana a dolgoknak )

tisztelettel:
    Hofy
+ - UnrealED (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Irtatok, hogy ha az Unreal Editora indulaskor Runtime Error 5003 Unexpected
Error -t ir, akkor a RichTextFix segit.
Hat nekem nem. Felulirtam a windows\system -ben a ket filet, es a hiba detto
fennal.
Segitseg!

Hofy
+ - Elado CD-k! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok jatekosok. 

Van par (szaz) elado CD-m. Ha valakinek kell lista akkor irjon. 
Uj progik: Age of the empire FINAL CONFLICT, Quake2 Mission: RECKONING Nam, Egy
pt 1156 B.C., Virtual Pool 2, Swat 2, GAME NET & MATCH, Stb. 1000ft/db Tdk cd-n
. PSX is van. 



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Vennek 3 cdt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Keresek 3 cdt. Az egyik az Eastern Front a masik a Sabre Ace es a 
harmadik, a Heart of darkness. Ezt a harom cdt megvennem ha megvan 
valakinek mind a harom, 1000- 1200 ft ert darabjat. Jo lenne pest 
kornyeki elerhetoseggel . Ha valakinek van akkor irjon . Koszi!
Udv 
Gundark

"Nem azert lettem vegetarianus, mert szeretem az 
    allatokat, hanem mert utalom a novenyeket"
+ - Larry 7 elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van egy Larry 7em. eladnam 500ert ha kell valakinek. 
(ha kell irjal:)
+ - Across (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Barataim!
Ha valakinek megvan az Action SuperCross (Across) full verzio, vagy
komolyabban foglalkozik a mufajjal az feltetlenul irjon!!! Koszi.
+ - combo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>ja, es a www.3dfx.com-on van egy helyes kis iras, amiben a 3dfx
>elnezest ker a rush chipsetes kartyak tulajdonosaitol
>a kellemetlensegekert, valamint ELISMERI hogy a termek hibas
>koncepciora epult, ill. a jovoben 2D-3D kartyat nem integralnak
>egy kartyara....

hmm pedig szerintem a banshee pont errol fog szolni...

                                        hubi / nmi
+ - Apache Longbow 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv CD-JATEKOSOK!

Bele a kozepebe: szoval, nincs valakinek egy "megunt" :-))
Apache Longbow 2-je (full, 2 CD).

Ami meg feltetel: Debrecenben vagy kornyeken legyen
es normalis aron. Milliomosjeloltek kimeljenek... :-))

Ha "nyelbe utjuk", akkor esetleg kellhet meg ez-az...

Bye:
   Norbi 
---------------------------------------
Szilagyi Norbert

+ - MD - Mini Disc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok, JATEKosok!

  Talan nem erre a forumra valo a tema, de szerintem relativan sokak
 hasznaljak a subject-beli termeket az itt elofordulok kozul, ezert
 probalok itt (is) kopogtatni. Tehat:
  Megerett az elhatarozasom, hogy ezekutan digitalis formaban orizzem
 a CD-rol valogatott szamokat. Erre a legalkalmasabbnak a Mini Disc
 latszik, szamomra. Sajnos tul sok mindent nem tudok rola, ezert
 szeretnelek megkerni titeket, hogy (, akik hasznaljatok,) irjatok le
 a jo (es ha volt, akkor a) rossz tapasztalataitokat. Milyen
 lehetosegek rejlenek benne, milyen funkciokat tudnak ezek a 
 keszulekek.
  Ha lenne olyan jo valaki, akkor esetleg a NET-rol leszedett
 leirasokat is szivesen vennek (attachementkent a level melle), mivel
 most egesz nyaron nincs WWW eleresi lehetosegem.
  A kinezett keszulek egy Sony MDS-JE 520-as, vagy egy szinten Sony, de
 eggyel korabbi model, MDS-JE 510-es. Az aruk 60 eFt koruli, talan a
 legolcsobb keszulek, legalabbis a magyar piacon.
  Az is erdekelne, hogy (M.o.-on) hol a legolcsobb a Mini Disc, itt a
 lakohelyemen, Pecsen 1300 Ft a legolcsobb 74 perces belevalo.
  Kivancsian varom leveleiteket, lehetoleg magan e-mailbe is, es elore
 is koszonet, akik segitenek, udv. Pecsrol,
                                             Soma
          _______________________________________
         |                                       |
       _ |              Szabo Soma               |
      / )|          --==============--           |
     / / |    Janus Pannonius Tudomanyegyetem    |
   _( (_ |           Pecs, Magyarorszag          |
  (@(\ \>|_/->  E-mail:      |
  (\\\\ \_/ /     vagy:  |
   \       /-------------------------------------'
    \    _/
    /   /
   /   /
+ - Jatekokat es leirasokat keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Merre lehet fellelni a Transport Tycoon es az Ascendancy leirasat?
(nem baj, ha angolul van, de jobb lenne magyarul)

Milyen ujfajta jatekok vannak a strategiai (pl.: Warcraft, SimCity,
Transport Tycoon, Settlers, Red Alert, stb) kategoriakban?

Elore is koszonok minden valaszt, egyuttal megkoszonve a multkori
regi jatekok kereseseben valo kozremukodeseteket.

-- 
mailto:
Phone: 463-1966
+ - Voodoo Rush (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi 2 All!

Most sajat tapasztalatbol reagalnek  levelere.

> 1. a Voodoo Rush ujabb mint a Voodoo
Az hol van megirva, hogy ami ujabb az jobb is?

> 2. 2D, 3D gyorsito is egyben (mint a nVidia Riva 128 )
Wow, az jo lehet, adjatok nekem is ilyen Rusht :-)
Nekem spec (bar mar nagyon banom) egy aristo vezerlom van Voodoo Rush-
al, azt a  macronix chipet meg biztos viccbol raktak melle :-(( , hogy
legyen mit gyorsitani :-)

> 3. a Voodoo Rusht is a 3DFX gyartja es ez is "3DFX chipsetes"  ha megnezel
Egy chip nem lehet "chipsetes", ez kesz ellentmondas.  Egy kartya lehet
"chipsetes", de most egy chiprol van szo, kartyat ugyanis a 3Dfx (tudomasom
szerint) nem gyart.

Mostanaban sokat gondolkozom azon, hogy vajon a chip neveben a "rush" szot
melyik ertelmeben hasznaltak. (hirtelen, meggondolatlan, netan gyors?)

Ennek ellenere a Rusht nem tartom rossznak.
Azt viszont mindenkinek ajanlom, hogy ne vegyen Aristot, mert ugy sz@r a kartya
,
ahogy van. Pl. nem megy vele: X-Wing vs. Tie-fighter, Gl Quake. Ha valakinel me
gis
megy, az irjon batran, mert arra en is kivancsi volnek

Bye,
		Cyc..
+ - MAX2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HALi
A fenti jatekrol van-e valakinek tapasztalata?
Udv Zoli
+ - Voodo vs Riva (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta:
>Nos ez nalam kapasbol nem igaz. Marcsak azert is objektiv a dologmert
>nalam riva is van meg 3Dfx is. Eloszor is pl a Quake II-nel nem is
>erdemes egy lapon emliteni a rivat es a 3Dfx-et
 Szerintem sem erdemes. Nalam is egyutt megy a Riva es a Monster. Nos,
 pl. a QII-vel a legnagyobb gondom az volt, hogy Rivan olyan allat sotet
 lett a kepe, hogy total folkellett csavarni hozza a fenyerot. Voodoon gyo-
 nyororuen futott alap beallitason. Es ez sajnos all pl. a Turokra is.
>(arrol mostnem is beszelek, hogy a 800x600-at Voodoo-val felejtsuk el.)
 OK, felejtsuk. Eszembe sem jutott a 800x600. Talan igenytelen vagyok, de
 megelegszem a 640x480-nal, ha szep folyamatosan fut. Szerintem sokan
 masok is.
 irta:
>Azert nem mindenkinek az az elete celja, hogy egy hettel hamarabb
>nyomuljon a legeslegujabb ge'mmel, mint a haverok.
 Nekem sem ez az eletem celja, bocsi. ;-) De ha egy olyan game jelenik
 meg, amivel szeretnek jatszani - mint pl. hamarosan a Blood 2 vagy Klingon
 Honor Guard, ez utobbi szinten Unreal engine -, nehogy mar hetekig ragjam
 a kormom egy sz*rul mukodo patch utan, amit valamikor majd meltoztatnak
 kiadni.
   By!

KvAzAr ------------------------

+ - Total Annihilation uj verzio! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Ha valaki meg nem tudna tegnap jott ki a TA 3.1-es uj verzioja, rengeteg
javitassal. 
Az elozo, 3.0-as verzio erezhetoen lassabb volt az 1.X verzioknal, foleg
az utkereso algoritmussal voltak problemak. Ezt az alapprogram
toldozgatasa okozta (pl. egyseglimit 250 egysegre emelese, ujabb
bonyolultabb palyak megjelenese stb.) Szoval a kodra rafert egy kis
frissites. Erezhetoen gyorsult a jatek az uj utkereso AI-nek
koszonhetoen, egyuttal csokkentve a netes 'lag'-ot is. A patch barmely
korabbi verziot frissiti (kiveve persze a feltort valtozatokat).
Tartalmazza az osszes uj egyseget (a CC kivetelevel), koztuk a bugos
Phalanx javitott verziojat. Multiplayer-nel allitolag egyuttmukodik a
3.0-as verzioval, igy eloben lehet osszehasonlitani a kettot. 
A 8.1 megas meret kicsit soknak tunik, de egy igazi TA fan-nak ez meg se
kottyan :))
http://www.totalannihilation.com
Ez nekem tobbszor megszakadt, vegul a 
http://www.annihilationcenter.com -rol sikerult elhoznom.

Ja, es ha valaki jatszani akar, IRC-n a #ta.hu csatira jojjon. (IRC
szerverek: irc.bme.hu, irc.sote.hu, irc.internetto.hu)

Andreas
ICQ: 7337072
+ - Re: TA problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
> Megvan nekem a Total Annihilation, szeretem is meg minden, jatszom is vele.
> Csak az a problemam, hogy amiota apam kicserelte a regi s3 kartyat egy uj s3 
> VIRGE/DX-re, azota a TA valamiert azt csinalja, hogy jatek kozben nyoma marad
 
> az egernek. Ahhoz hasonlit mint amikor a Win-ban beallitom, hogy latszodjon a
z 
> eger nyomvonala. Mondjuk igy is tudok vele jatszani csak egy kicsit idegesito
. 
> Mar 
> ujrainstallaltam, tobbszor is probalkoztam ezzel azzal, de csak ilyen maradt.
> Most mi a baj? Az eger, a Win vagy a TA a hibas? Mit tegyek, hogy jo legyen? 
Felinstallaltad az uj kartya driver-et? Utana installald ujra a
Directx-et is. Ha nem megy akkor a szokasos win reinstall-t javaslom.

Andreas
+ - Jatekok leirasa??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!
Legyszi maganba kuldjetek cimeket, 
ahonnan regebbi (Hexen ll) jatekleirasokat is le tudok szedni!
Nagyon koszi: Attila E-mail: 
+ - re: Monster 2 fagyi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Nincs utkozes mas hardware eroforrassal ?
Lehet hogy a Monster hibas OEM vagy dobozos ?
Csak a monsterrel fagy a gep ?
Van ugy 80Mb szabad HDD terulet a Win95-nek ?
Nekem GusMax-om van, es eddig a monsterrel semmi bajom.
Egy-ket beallitasom:
bios:
Memory hole 15-16Mb disable (lehet hogy semmi koze hozza)
PnP configuration: manual (probald ki, ha van a biosban reset pnp data
akkor azt enable)
PnP os: Disable (ha van)
win98:
  nekem is ....201 es glide 2.5 van.

udv.
Pepe
icq: 16232621
+ - TX-Pro jumpers (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tudna nekem vki segiteni TX Pro jumpereles ugyben?

Config: TX-Pro alaplap, MMX200, 2x16 DRam, 2x16 SDRam.

Most csak kb-ra van jumperelve az egesz, es kifagy eleg gyakran. (jobb
esetben 0E megszakitas)


Elore is koszonettel
+ - Re:House of The Dead (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: The House of the Dead ( 9 sor )
> Keresem a subject-ben emlitett jatekot PC-re! Egyaltalan megjelent
> PC-re?

Megjelent, es egesz jo, csak a 3d-s grafikaja elavult egy kisse.

Udv,

	awender
+ - Re: Rush Flame (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Rush Flame ( 20 sor )
> Az UNREAL patch pedig a megjelenest koveto 1 heten belul fent volt a
> hivatalos site-on, ugyhogy meg olyan sokat sem kellett varni...

Ez relativ. Nekem 1 het hosszu ido... Ehm... es van egy tippem... 
talan nem tul meresz, a tobbsegunknek hosszu ido.

Udv,

	awender
+ - Flying Saucer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv skacok...

Nos, a fenti jatekban kicsit elakadtunk ... ezert szeretnek kerni hozza 
egy kis cheatet... (foleg palyaugras) a god modot sikerult mar 
megszereznem, de ez a kuldetesek teljesiteseben nem sokat segit..

Amugy a jatek nagyon izgi 3d-s gyorsitassal (D3D,3Dfx) kell iranyitanunk egy 
REPULO CSESZEALJAT ..s kozben F-14 -esek vadasznak rank ... raadasul meg van 
benne egy csomo erdekes info a bermuda haromszogrol, area 51 .. is...

bye

zolcsi
+ - 3Dfx (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Akkor most kerdezek a lamat.
Nem ertem en ezt a vitat a 3dfx meg a nem 3dfx kozott.
Nekem most van egy Diamond Stealth kartyam S3Trio64
chippel 2Mval. Teszemazt akarok mondjuk Unrealt jatszani
(eszem agaban sincs egyebkent, de tegyuk fel),
ezert lecserelem a kartyamat. Kidobom. Veszek egy Diamond
Monstert. Az videokartya, vagy videokartyara kotheto 3dfx gyorsito?
Es akkor vennem kell egy masik kartyat is?
Vagy vegyek mondjuk egy Asus AGP-V3000-et?
Esetleg vegyek Rivat is meg 3dfx-et is?
Jo lenne ha valaki adna tanacsot. Az nem lenyeg most, hogy
AGP vagy PCI meg mennyibe kerul, csak az elv erdekel.

Koszi! Lord Verminaard

+ - Starcraft es NBALive98 FULL elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado egy NBAlive98 CD es egy Starcraft CD !
Ha kell mindkettohoz megvannak a legujabb patchek.
1000 Ft/CD

Badam
E-mail:     Tel:06-23-367-611
+ - Re: Unreal? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Yo,

1. az unreal-t is tudod safe modban inditani, probald ki
2. a monster1 max felbontasa 640x480x16bit z bufferrel,
     800x600x16bit z buffer nelkul. De z buffer nelkul talan csak a 
     Tomb Raider2 hajlando mukodni.
3. az Epic nagyon nem ajanlja a proci ( bus ) tulhajtast. Probakent 
    allj vissza a nevlegesre. 
4. valahogy lehet hang nelkul is inditani a gamet, ha gyanus az SB-d.


En majd a hetvegen merulok el az Unreal-ban, eddig inkabb csak a 
nyalam csorgattam a Cyrix procim miatt, de idaig meg nem fagyott el.
( CyrixPR200+ alulhajtva 166-oskent, hogy az alaplapom is szeresse, 
64M SDRAM, Elephant 3dfx, 4xCD, 2G HDD. A heten veszek egy p233-ast, 
eppen az unreal miatt )

Peter

this message will selfdestruct
+ - Re: Unreal es a Rendition v2200 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Yo,

>Nekem egy Hercules Thriller 3D kartyam van ami Rendition V2200-as
>chippel van szerelve (4MB RAM). Az Unreal elindul vele teljes
>kepernyon es kb  1200x700-ig birja bar mintha szaggatna egy kicsit 
>itt mar. Hogy ellenorizhetnem az fps-t?

hogy csinaltad? Szoftveresen? Alapban az Unreal csak a 3dfx es 
powervr chipes kartyakon fut 3d gyorsitassal. A tobbi chip-hez az 
OpenGL es/vagy Direct3d patch kellene, ami meg nem keszult el.

A fejlesztok szerint az OpenGL-es unreal (beta) nagyon szepen fut a 
v2200-on, ellentetben pl. a riva128-al, ami meglepoen gyenge 
eredmenyt mutat eddig, valoszinuleg driver problema miatt.

A v2200:
- atlagos dos, 2d es mpeg teljesitmeny
- voodoo1 3d teljesitmeny
- minden 3d feature-t tud, ami szamit
- szep a kepe
- nagyon olcso ( 99$ volt az indulo ara )
- van direct3d es opengl drivere

Szemben vele pl a riva128
- kivalo dos, 2d es mpeg teljesitmeny
- gyorsabb mint voodoo1 teljesitmeny
- hianyos 3d feature-ok ( pl. alpha blending modok egy resze, 
   palettazott texturak tamogatasa )
- altalanos velemeny szerint gyenge kepe van. Ezt a riva128zx-ben 
   orvosoltak
- olcso ( jo, nem egy trio64 aru )
- van direct3d es beta OpenGL drivere

Unreal fps: timedemo mod. A planetunreal-on van talan, nekem egy 
0.2-s verziom van, de igazsag szerint meg nem probaltam.
A file neve timedemo02.zip.

Peter



this message will selfdestruct
+ - Re: Voodoo, 3dfx Noplease (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> wrote in message ...
>Hi!
>
>A nagy vitaban hajlamosak vagyunk elfelejtkezni arrol, hogy nem csak a
>voodoo chipsetes kartyak leteznek a piacon.
>En azt mondom gyerekek, hogy vegyetek powerVR-t.
>Hogy mee?
>
>1. Fele annyiba kerul mint, egy (pl.) monster.
>2. Legalább annyit tud mint ezek, egyes jatekok meg jobban is futnak rajta.
>(pl. Tomb Raider, Ultimate Race)
>3. Hulyeseg, hogy keves játek tamogatja a legnepszerubbek alapbol tudjak
>(pl. quake2, Unreal stb) es a tobbi "kevesbe" nepszeruhoz is nyomjak
>folyamatosan a patch-okat.
>4. Aprosag, de nem elhanyogolhato dolog, hogy sokkal egyszerubb a kezelese.
>(nem kell pl. hulye osszekoto kabeleket dugdosni a video-cardba, hanem
>belenyomod a gepbe oszt kesz.)
>5. Jon a powerVR SG (second generation), ami kenterbe veri a VoodooII-t, es
>szinten min. fele annyiba kerul.
>
>Ui.: Egyebkent szerintem aki szeret jatszani inkabb vegyen egy PSX-et, arra
>nem kolti ra a gatyajat.
>
>udv.: Garry
>
Power VR az egy nagy szar, es nem hulyeseg hogy nem tamogatja minden
(glide=3dfx szabvany..) PowerVR SUXX!
+ - Re: your letter to HIX (help: help@hix.com) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali !
 
 Bocsi de nem tudom megallni, hogy ne szoljak....
 
 ezt irtad :
> en csak annyit szolnek a temahoz, hogy nekem az unreal kapasbol ment  a 
> fent=20
> nevezett kartyan. tovabba a tobbi progi is (Ultimate  =
> race,Incoming,Specops=20
> etc.) mindeb gond nelkul fut vagy futott.>A Voodoo 2 mindenkeppen =
> gyorsabb,=20
> mint a voodoo 1, akar 486-oson is,>de a PII-t azert mondjak, mert azon =
> ki=20
> tudja futni magat.haveromnak voodoo2 van es pentium 200, megis lasabban =
> megy az=20
> unrealmint nalam pII266 es voodoo elephantonBest regards,
 
 en irom :
 
 Legalabb hulyesegeket ne irjal mar, nyilvanvvalo, hogy azt, hogy a v2 =
 mindenkeppen goyrsabb, mint a v1, ugy kell ertenei, hogy ha ugyanabban
a konfigban teszteled. Tehat egy 200-as mmx-en a v2 gyorsabb, mint a
v1..
 Mivel az unreeal egy kibaszott szamitasigenyes jatek, ezert nyilvan =
 nalad a p2-266on gyorsabb, de nyomd bele a v1-edet a haverod gepebe, =
 vagy a v2-t a tiedbe, es ugy teszteld meg... Mindket esetben a v2 lesz
a 
 gyorsabb.
 
 Mas : 1. Noname 3dfx kartyak eseteben nem az a lenyeg, hogy futnak-e =
 rajta a markas kartyeszokon futo jatekok, es hogy ugyanugy neznek-e ki, 
 hanem az, hogy ugyanolyan jol tuningolhatoak-e. A 3dfx voodoo chipset =
 alaporajele 50 mhz.
 A noname kartyak kozul nehany meg ezt az orajelet sem viszi el =
 100%-osan.
 Ez nem a 3dfx chipek hibaja, hanem az igenytelen aramkortervezese, es a 
 nem megfelelo minosegu memoriak hasznalata. A markas darabok
 ezzelszemben remekul huzhatok, minimumban elviszik az 57-58 mhz-t is =
 gikszermentesen, de ele gyarkoriak azok a darabok is, amik 60-63 mhz-n 
 is elmennek kulon hutes nelkul.
 Persze paran jottok azzal, hogy minek a tuning, de a tapasztalat azt =
 mutatja, hogy eleg sokat szamit, plane hogy a v1 kapacitasa mar =
 viszonylag lassu procival is igen hamar elerheto. Ha ez megtortenik, az 
 a par mhz igen sokat szamit. Nem mindegy peldaul, hogy valami 25 fps =
 korul megy stabilan, vagy joval 30 folott...
 
 A RUSH-rol : A RUSH is 3dfx, a voodoo egy olyan valtozata, amit egy =
 specialsi, vele kommunikalni tudo, fuggetlen fejlesztotol valo 2d =
 chippel szerelnek. Ez valami alliance semiconductors, vagy milyen nevu 
 ceg termeke. Ez a chip ritka szar, 2dben jo lassu, tehat ezert nem =
 erdemes RUSH-t venni. A masik : igaz, hogy a RUSH ablakban is mukodik, 
 viszont cserebe joval lassabb, mint a szimpla v1, es jonehany jatekkal 
 nem megy, a patchok meg vagy elkeszulnek idoben, vagy nem, es neha ha =
 igen, akkoris szarok, csak a gond van veluk.
 
 Ugyan nem 3dfx tema, de itvan peldanak okaert az unreal hamarosan =
 megjemeno opengl patcha. A sors fintora, hogy ez is 3dfx kartyeszokkal 
 lesz a leggyorsabb, rivan peldaul sok esetben lassabb lesz, mint a =
 szoftveres renderelomotor. Szoval szegeny rivasok, elore latom, mit =
 fognak anyazni...
 
 Most irok ebben a temaban utoljara, tehat megegyszer leirmo, aki most =
 akar v1-es kartyat venni,  : 1. Semmikeppen ne vegyen VoodooRush alapu 
 kartyat.
                        2. Ne vegyen noname-t sem, a mar emlitett okok =
 miatt. (elephant, aristo, satobbisatobbi, ezek mind noname-k)
                       3. Nem reklam, mert semmi kozom a ceghez, de a =
 Carrera arlistajaban lattam Miro Hiscore3D-t 15 rugo plusz afaert.
Errol =
 tudni kell, hogy a legkiralyabb, europaban nem kaphato V1, a Canopus =
 Pure 3D europai megfeleloje.
 Voodoo 1 chipsetes, viszont az elterjedt 4 megaval szemben 6 mega RAM =
 van rajta, es TV kimenettel is ellattak. A miro gondolom szart nem =
 gyart, szoval huzni szerintem tutira lehet, nemhiszem, hogy ilyengondok 
 lennenek vele.
 A plusz 2 mega ram nemtudom, hogy testuramemoria-e, vagy framebuffer =
 memoria. Ha textura, akkor gondolom tudjatok mire valo, ha meg =
 framebuffer, akkor az azt jelenti, hogy megy 800x600-ban is.
 
 Na, ennyit mara, mindenkinek jo vasarlast, es keves szivast kivanok.
 
 Utoirat : Azert mert neked (akarki lehet :) ). Noname kartyad van, es =
 meg vagy vele elegedve, meg ne tukmald ra masra, mert igen rosszak a =
 tapasztalatok ezzel kapcsolatban, es azert mert neked szerencsed volt, 
 attol meg igen nagy az eselye, hogy masnak esetleg nem lesz. Amiket en 
 ajanlottam azok tuti jok, azert irtam, mert jot akarok, nem pedig
azert, =
 hogy masokat megbantsak, akik mar esetleg 'befurodtek'..
 
 Levi
+ - re: 3dfx noplease.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho !

Hehehe, ezt te sem gondoltad komolyan.....
Jomagam POWERVR-t vettem eloszor, uristen, senkinek sem kivanom, akkora
szar volt a sima v1hez kepest..........
Most hadd ne irjak le 3 oldalt arro, hogy mivel vol szarabbbb.....lenyeg
hogy tamogatotsaga szar, d3d-t, es quake minigl-t tud valamennyire, de
meg sem kozeliti egy sima v1 teljesitmenyet, a hianyos
utasitaskeszletrol mar nem is beszelve....peldaul quake-ban nincsen
colored lighing a POWERVR-rel....bar lehet hogy ez neked nem tunt fel.
Csinaltak ugyan valami emulaciot ra, de ritka benan nez ki....
A POWERVR sajat api-jat, a POWERSGL-t joval kevesebb progi tamogatja,
mint a GLIDEot, ez teny, az UNREAL fut vele, de hogy hogy, az mar egy
masik kerdes....inkabb a szoftveres renderer, ugyanis a colored l. itt
is hianyzik.... :-)

hogy a POWERSG milyen lesz, az megy jovo zeneje, nagyon nincsenek meg
keszen vele, csuszik es csuszik...

Jelenleg 2 fele POWERVR kartyahoz lehet hozzajutni : az egyik a PCX
chipsetes, ez nagyon gagyi, meg bilinear filteringet sem tud, es a quake
minigl se megy vele.....
A masik a PCX2, ez mar tud bilineart, es valamivel gyorsabb mint az
elso, de szar ez is, aki szopni akar, vegye batran.

Mar ne is haragudj meg, de hogy a POWERVR jo, azt csak akkor
gondolhattad komolyan, ha meg nem lattal mast...., megint ismetlem, es
ez mindenkinek szol : A szegeny ujonnan vasarlokra legyetek szivesek ne
sozzatok ra SZART, hianyos ismereteitek miatt....
En se vagyok guru, rohadtul nem ertek az egeszhez, egyszeruen csak
annyi, hogy kiprobaltam mar joparat, ezert van nemi osszehasonlitasi
alapom........



Levi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS