Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 413
Copyright (C) HIX
1999-06-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Elozes Autopalyan... (mind)  17 sor     (cikkei)
2 vezermutengely es feherkeretes gumi (mind)  18 sor     (cikkei)
3 Fekfolyadek es RE: story (mind)  32 sor     (cikkei)
4 segitseg, autopalya-varos, a tukrok (mind)  42 sor     (cikkei)
5 Citroen rangat (mind)  26 sor     (cikkei)
6 Szerbusztok! (mind)  21 sor     (cikkei)
7 Suzuku 1300 (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Feherites (mind)  21 sor     (cikkei)
9 kie az utca? (mind)  11 sor     (cikkei)
10 motorcsere (mind)  19 sor     (cikkei)
11 Re: elozes autopalyan (mind)  20 sor     (cikkei)
12 Re: Re.:penzkoltesi ajanlat, gumikerdes (mind)  19 sor     (cikkei)
13 Re: Astra kulso tukor(lap) (mind)  12 sor     (cikkei)
14 Re: keleti autok (mind)  44 sor     (cikkei)
15 Gumi felirat (mind)  21 sor     (cikkei)
16 w1.3- fullad (mind)  13 sor     (cikkei)
17 Re: *** HIX AUTO *** #411 (mind)  9 sor     (cikkei)
18 autopalya (mind)  39 sor     (cikkei)
19 Minden kezdet nehez (mind)  70 sor     (cikkei)
20 98-as benzin + mar reg irtam (mind)  66 sor     (cikkei)
21 Parhuzamos, autopalyan? Ajjajjjjj! (mind)  30 sor     (cikkei)
22 kerdes (mind)  13 sor     (cikkei)
23 azik a warnyu feneke (mind)  8 sor     (cikkei)
24 Elozes az autopalyan (mind)  51 sor     (cikkei)
25 Skoda, riaszto, blaupunkt (mind)  15 sor     (cikkei)
26 Help ! Diesel uzemanyag problema (mind)  27 sor     (cikkei)
27 talalka, matrica (mind)  9 sor     (cikkei)
28 suzuki szaguld (mind)  16 sor     (cikkei)
29 Skoda olajozas (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - Re: Elozes Autopalyan... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van egy alapveto kulonbseg, a jobbra tartas az egesz KRESZ alapja...
es csak aztan johet az osszes tobbi szabaly...

Es szo sem lehet itt utolerheti/nem erheti utol kerdeserol, mert az
ALAPszabaly
azt mondja, hogy ha lehet, akkor igenis a jobb oldali savot kell
hasznalni...

Kurtos Istvan wrote in message ...
>Erdekes.....  Az egyik szabalyserto autos  (150-260- nal akar menni
> a magyar autopalyan) elvarja, hogy a masik szabalyserto autos
>(a belso savban felejti magat 120-140-el abbam a tudatban, hogy
>-szabalyosan- nem erheti utol mas), elosegitse, elsobbseget adjon
>az o szabalysertesenek....    (!!??)
>
>                                                      Istvan
>
+ - vezermutengely es feherkeretes gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ket kerdessel fordulnek hozzatok:

1. El tudna nekem mondoni valaki, hogy milyen kovetkezmenyei vannak egy
kopott vezermutengelynek, vannak-e kulonleges tunetei, amibol lehet
kovetkeztetni a kopasara a motor szetszedese nelkul. Valamint kb. mekkora az
elettartama egy vezermutengelynek.

2. Honnan lehet szerezni, a veteranautokon divatosan mutato, ugynevezett
feherbetetes "whitewall" gumit? Biztos mindenki latott ilyet, amikor a kerek
a felni szeletol a gumi falanak a kozepeig feher. Egyaltalan gyartanak meg
ilyet? Olyan megoldast is lattam, hogy a feher resz kulon volt felrakva és a
belso fele a felni moge volt turve. Nem tudja valaki hol lehet ilyet
szerezni? Festeni nem akarom, az nagyon csunya.

Előre is koszonettel:
Tamas Janos
+ - Fekfolyadek es RE: story (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Meg lehet-e allapitani a fekfolyadekrol egyszeruen, hogy
hasznalhato-e Vagy mar cserelnem kell ?
Nincs kedven felforralni, hanem valami olyasmire gondolok,
mint a hutofolyadek vizsgalata. Ahhoz csak 1 csepp anyag kell.

Koszi a segitseget !

> vitte haza
> a kocsit. Otthon azonban történt egy kis baleset. Kicsit elnézte a
kapu
> szélét, és leverte a
> jobb tükröt. És lássatok csodát a tükör mögül egy hamis de az autó
> adataival kiállított
> forgalmi volt elrejtve no meg egy slusszkulcs: Gondoljátok magatokat a

> faszi helyzetébe......

En ezt a TV-ben lattam. Igy bukott le a banda.
A hasznaltauto telepen a kocsikulcsokat lemasoltak. A masolatot, hogy
a legegyszerubb legyen, beletettek a tukorbe. A tarsaknak meg
nehany het mulva el kellett menni a cimre es kilesni, hogy hova megy a
tulaj.
Ha nem tori le a tukrot, akkor talan meg mindig keresik a bandat.

Gyartsa le valaki mar azt a HIX AUTO emblemat !
Frigyes meg vallalkozhatna ra, hogy nemi haszonert cserebe
arulja az uzleteben. :-)
Legalabb kenytelen lennek meglatogatni. :-)

Udv. Tibi
+ - segitseg, autopalya-varos, a tukrok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!
Sajnos nagyon ritkan van idom, most is kb. 8 HIXAUTO varja, hogy elolvassam.

Kis segitseg kellene:
Ford Sierra 2,3D (nem jarok az M7-esen) fek rasegitojenek a kompressora
szethullott, talan a haz meg hasznalhato.
Modjatok valamit, hol talalok olyan bontot, ahol ilyesmi elofordulhat. Mivel
Mosonmagyarovaron elek, leginkabb telefonszam kellene, hogy elotte
tudakozodhassak.

Mas!
Utoljara kb 20 eve volt KRESZ kony a kezembe, ezert lehet, hogy hulyesegeket
irok, javitsatok ki!

Elozes: korulnezek, indexelek, savot valtok, elhaladok mellette,
_visszaterek az eredeti savba_.

Parhuzamos kozlekedes: Egyiranyban tobb savon egymassal parhuzamosan
haladnak a jarmuvek. Akar jobb-, akar bal oldalrol elhaladhatnak egymas
mellett, de ez nem elozes.

Regen (bar a listan most is emlitette valaki) letezett az altalanos
jobbratartas szabalya, vagyis ha a toled jobbraeso savban is akadalytalanul
haladhatsz, akkor azt _kell_  valasztanod. Ha ezt betartanank, mindig lenne
egy tolunk balra levo sav, ahol a nalunk gyorsabban halado jarmu elhaladhat,
vagy előzhet. Ez a szabaly az autopalyakon a balra eso sav(ok) telitodeseig
betarthato lenne. Magyarul jobbrol nem kell es nem is szabad elozni.

Az autoval kozlekedok tobbsege varosi es nem tudja (vagy nem akarja tudni),
hogy ott masok a kozlekedesi feltetelek, mint az autopalyan. Varosban
termeszetes, hogy mondjuk km-eket haladok a belso savban, mert balra akarok
fordulni és nem akarok az utolso 50 m-en egyszerre harom savon atgazolni.
Vagy megyek a kozepsoben, mert se jobbra, se balra nem akarok leterni az
utrol.

Mas:
Kevesen tudjak, hogy a tukroket nem csak az elozes elotti pillanatban kell
hasznalni, hanem folyamatosan minden iranyt figyalni kell, hogy megvedd
magad a barbaroktol. Mert bar sokszor enyem az elsoseg, nehez ezt
bebizonyitani egy kamion alol.
Kicsit hosszu lettem. Bocs.
Udv  : Szu
+ - Citroen rangat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
irta:

>Szerintetek mi lehet a gond? Tobben ertetlenul allnak a problema 
>elott.

>Tunet: 3-asban 90 korul, 4-esben 110-120 korul (meleg motornal 
>valamivel
>lejjebb) a kocsit elkezd lassulni ha tovabb nyomom a gazt, (mintha
>fulladozna), kb. 10 km-nel lejjebb mar megint OK.

>Egeszen addig, amig el nem eri ezt a hatart, az auto jol gyorsul, 
>semmi
>egyeb gond (motorikusan) nincs most vele. Uresben porog a motor 
>vadul.

Kisertetiesen hasonloak a tunetek az en Citroenemnel is, viszont ez 
injektoros.  Nalam szinte csak nagy melegben, magas 
motorhomersekletnel jelentkezik ez a problema. Tavasszal a kocsi 
aljan futo fem benzincsovet kellett kicserelni, mert valahol el volt 
repedve, azota csinalja ezt a rangatast.
A csere soran elvileg kerulhet szennyezodes az injektorba ugye?
Esetleg okozhatja a legtelenites elmulasztasa, vagy idovel magatol is 
legtelenitodik a rendszer?

Zsolt
+ - Szerbusztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autostarsak!

  Ugynez ki, hogy a munkam miatt vennem kell egy autot, amiben csak az
  eletemet fogom elautozni. Ezert lenne ket kerdesem olyanokhoz akik
  nagyon sokat mennek varosban es videken egyarant:

   Melyik tipus (szemelyauto) a legstrapabirobb es kenyelmes? (estere
   nem akarok kiezni ugy mint egy ...) En ugy a Golf es a Vectra
   kozotti kategoriara gondolok. Nagyon szeretnek tapasztalatokat
   hallani Toletek barmilyen autora.

   A masik kerdesem, hogy mit jelent a kereskedoknel a markahuseg?
   Volt mar valaki aki talalkozott ezzel?

 Elore is koszonom a valaszokat.

 Nagykekesi Arpad
 m:   +36/30-9544-480
 ICQ: 5035085
 WEB: http://nagykekesi.webjump.com
 Mail: mailto:
+ - Suzuku 1300 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

volna egy agyafurt kerdesem az 1300 Suzukival kapcsolatban. Mennyi a
komplett motor sulya (lehetoleg pontosan) valto es lendkerek nelkul.
Aki tud kerem segitsen.

A  meg egy levelemre sem valaszolt, akkor mi a fenenek
tartanak honlapot.

kgl
+ - Feherites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Koszonom a segito valaszokat, a gumifelirat kifeheritesere.
>Osszegezve a kovetkezo megoldasokat ajanlkottak:
>- Kores feher hibajavito festek.
>- Feher lakkfilc.
>- A COra aruhazban kaphato kb 700 fotintert speci filc erre a celra.
>Hatha valaki mast is erdekel...
>Koszonet a valaszoloknak!
>Udv:
>Sanyi

	Ha valaki kiprobalta mar akkor leirhatna a tapasztalatokat,
	najo nem olyanra gondolok hogy tenyleg feher lett e:)
	Hanem hogy nez ki, milyen tartos, illetve visszafordithato
	e a folyamat, vagy orokos mint a nyomor:)
	Kores-al azert lennenek fenntartasaim, szerintem az
	az esovizzel leoldodik:)
	Aztan ha kedvezonek hangzanak a dolgok akkor belevagok.

	Koszi

	Zozi
+ - kie az utca? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello
Nem tudjatok veletlenul, hogy hogy szol a torveny,
milyen szervezet jelolhet ki fizeto parkolot, illetve ki
adhat ki ingyenes parkolasi engedelyt? Lattam olyat,
hogy "orszaggyulesi kepviselo ingyenes parkolasi
engedelye". Hogy nezne ki peldaul egy "HIXAUTO
egyhaz teljesjogu tagjainak ingyenes parkolasi 
engedelye" ?  :)
Lehet, hogy csak szuklatokoruen kozelitettuk meg 
eddig a problemat?
Udv: Po:li
+ - motorcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello fiuk, hello lanyok!

Gondolkodom, hogy ki kellene cserelnem a jo oreg boxert a Citroenben egy
masikra (jo oreg boxerre ;-)). Szoval bontottat lehetne is, vagy akar egy
masik autot is vehetnek, amiben meg jobb a motor mint az enyemben es akkor
a kettobol egyet...

Azonban mit kell tennem, hogy az auto legalis maradjon? Vagyis egy
eredetvizsgan csont nelkul... Azaz milyen papirok kellenek? Eleg egy
(kezzel irt) adasveteli a beepitendo motorrol? Ha egy autot magamnak veszek
bontasra, akkor is ki kell fizetni az atirasi illeteket (vagyis az auto
csak az udvarig jonne a sajat laban, onnan atkoltoznenek az alkatreszei a
mostani kocsiba)?

koszi

Attila

ui: vannak itten Citroen GSA-sok?
+ - Re: elozes autopalyan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


> Sokszor megyek autopalyan, M7-en is, en is bennmaradok
> a belso savban, mert a szelso katasztrofalis, _de_ figyelek
> a tukorbe, ha valaki gyorsabb, kimegyek a szelsobe (nem ket
>  kamion koze 90-re fekezve, hanem megvarva azt a helyet, ahol
> elengedhetem.

Erdekes, nekem itt kezdodnek a problemak. 120-al elozok (nem megy tobbet a
Skoda) es mar indexelek, huzodok vissza, a Nagy Magyar Bugris meg meg jol
belevillog a fejembe hogy takarodjak elole, mikozben mar aztat csinalom.
Majd 5-el tobbel el is tud menni mellettem a rozzant 15 eves Nyugati
Autocsodajaval.

Szoval 120 folott mar feltartasrol sem lehet beszelni, de azert a bunkoja
terrorkodik. Ez egyebkent ervenyes a frissen kinyalt oltonyos
menedzser-patkanyokra is, akik hasonloan kozlekednek.

Istvan
+ - Re: Re.:penzkoltesi ajanlat, gumikerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!
 wrote:

> 2.tema: HELP! Komoly dilemmaba vagyok gumiugyben. Sikerult
> leszukitenem a kort ket markara, de nem tudok donteni. Good
> Year vagy Yokohama gumikat vegyek a verdamra? A meret
> 195/50 R15. Az auto egy rendesen megtuningolt Honda, tehat
> sportos profilok mindenkepp! Arban ugyanott lenne nekem a
> ket marka. Lecci tapasztalatokat irjatok, ne olyat hogy a
> Good Year ki van irva  Hungaroringre:) ugyhogy az a jobb:)).

En autoztam mind a ketton. A Yokohama ugy tapadt az utra mint a
radirgumi. A tartossagarol ne kerdezz, annyit nem mentem vele. A
GoodYear nagyon franko hetkoznapi gumi, bar biztos van
sportvaltozata is.
Remelem a szuper gumijaiddal Te sem fogsz 140-nel letolni a
sztradarol mielott befejeznem az elozest.;-)

Istvan
+ - Re: Astra kulso tukor(lap) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> A Kiraly utcaban, a Hollo u. es a Rumbach S. u. sarok kozott, a bal
> oldalon, ahol kicsit leszukul az ut, van egy uveges, aki autotukrokre (is)
> specializalodott. Nala 2eFt korul kapsz, de osztott (valtozo domborulatu)
> tukre nincs, csak sima es domboru.

En a Fordomra vettem nala tukorlapot, mind a kettot, simat is es domborut is.
Aztan egy ev mulva megvettem a gyariakat...... Sajnos nekem negativ volt, bar
olcso.

Istvan
+ - Re: keleti autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!
 wrote:

> Egy oreg nyugati, es foleg Japan auto
> nem kerul sokkal tobbe mint egy keleti.

Ez azert nem ilyen egyertelmu.

> Azt a kis pluszt pedig boven megeri.

Ez meg valahol santit. Pl. a  japan autokhoz iszonyat draga az alkatresz. Ha eg
y
oreg keleti es egy oreg nyugati (foleg japan) autot akarsz _egyforman_korrekten
_
karbantartani, a keleti autot kb. 10%-on tudod megoldani gyari alkatreszekkel a
nyugatihoz kepest. Iszonyatosak az arak.

> Ha ezt ertelmes munkaval toltened, akkor kereshetnel X forintot.

Nem mindenkinek adatik ez meg.

> Nem mindenkinek van lehetosége erre, de van akinek az ideje tobbet
> er, mint az hogy ilyen nagy oda figyelest igenylo kocsit tartson :-).

Sokat jartam oreg nyugati auton. Nagy odafigyelest igenyel az is.

> En 40-50.000 km-et megyek evente,
> igy persze, hogy tobbet kell koltenem, de az atlag szerintem 5.000 korul van.

Te dolgozol vele, penzt keresel vele. Biztos hogy nem oreg keleti autod van, de
nem is _oreg_ nyugati. Ekkora futasteljesitmenynel azok is szetpotyognak rovid 
ido
alatt.

> Csak akkor miert nem vallal inkabb autoszerelest az ismerosei koreben.

Mert nem ez a szakmaja, es akinek a szakmaja az meg nagy szazalekban trehany
tolvaj troger. Alig van szerelo akihez az ember el meri vinni az autojat.

> 

Szoval milyen autod is van?;-)

Istvan
+ - Gumi felirat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!
Valaki kerdezte hogyan lehet "kifeheriteni" a feliratokat a 
gumin.
Mivel eleg sok poen hangzott el gondoltam hatha erdekli a 
kerdezot a nempoen valasz is:
1.A mar sokat emlegetett Homasita mintaboltba becsattogsz 
(Fehervari-Andor utca sarok XI ker) vagy egy jobb benzinkut 
shoppjaba ha gazdag vagy.
2.Megkeresed a polcon a feher filctoll szeru kepzodmenyt 
vagy kered az eladotol. ( a nemetet vedd ne az olaszt! 
Asszem Tireart a markaja)
3. Csinalsz magadnak egy ures delelott de legalabb 4 oranyi 
szabadidot plussz bejelentkezel a reumatologiara:)
4. Kerek le, felirat kifest, kerek vissza.
5. Kihevered a gerincbantalmakat es gyonyorkodsz a muvedben
( mert telleg jol nez ki!!!)
2 honap mulva ujbol!
Hat ezert faj nekem a hatam ket havonta:)
amugy a Kores is jo de nem filctollba van toltve ami 
megneheziti a kezelest! (ez nem poen)
Hali!
+ - w1.3- fullad (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves SP!

A wartburgodnal valoszinuleg a karburator a bunos. En nem tudtam mit tenni
vele, fogtam es kicsereltem. Bar lehet, hogy nagyon egyszeru lett volna
megcsinaltatni. Nekem pl az volt vele a baj, hogy nem nagyon ment, meg
kellett padlozni, majd hirtelen elkezdett gyorsulni. Siman nem volt
hajlando menni, csak gyorsulni, vagy lassulni. A szijrol mar irtam, hogy
hogyan kell leellenorizni, hogy milyen feszes. Az szerintem nem lehet a
gond. Untatas elkerulese vegett (lsd Skoda+ jobbra, balra hajts), nem irok
tobbet. 

Udv
Csaba
+ - Re: *** HIX AUTO *** #411 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >mikor beesett mogem egy 2.3D Sierra e veszettul villogott. A kulsoben
> >kamionok lb 80-nal. A finom fekezes 120-ig nem gyozta meg, igy satu
> >kovetkezett. kb 10 centi volt a ket auto kozott, mikor vissza ketto
> >padlogaz. Utanna elengedtem es 145-tel toltam vegig Szekesfehervartol
> >Pestig.

En a Sierras helyeben neha raalltam volna a fekre, padloig, s ha 
nekemjossz te fizecc, mert a kovetesi tavolsag almas volt....
Mwegcsinaltam mar...
+ - autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ADAM!!

Pliiiiz, ha idezel, akkor azt tedd teljesen!!!!!
Olyasvalamit irtam, ami arrol szolt, hogy ott van a leallosav,de ha nem jon be,
 
akkor meg mindig nekiallhatsz villogni, dudalni (akar fekezni is) stb....
Egyebkent, ha "pont akkor" talalja ki, hogy megis lehuzodik, akkor Te siman 
(irany- es sebessegkorrekcio nelkul) beleronygyolsz???? Ez azert egy kicsit 
meleg lenne...
Ez a "pont akkor" meg kulonben is kicsit keplekeny.... Ez ugyanolyan, mint a 
"mi van akkor, ha" vagy "hogy dontottem volna, ha" kezdetu, filozofalgatas.
Ha kijon, akkor kijon. Meg kell oldani. 
Ez azt akarja jelenteni, hogy ha barmelyikunk kimegy az autopalyara emberkedni,
 
akkor nem zokogni kell a tobbiek vallan, hanem amire kepes azt meg kell 
oldania. Ha meg nem megy (vagy az auto miatt, vagy mert csak nyuszi), azonnal 
abba kell hagyni az emberkedest es visszaterni az altalanos szabalyok vilagaba!
Ha semelyik sem megy, akkor meg el kell gondolkozni annak a kis rozsaszin 
papirnak a visszadasan.
Kulonben is a feladatspcifikacio tartalmazta azt a kitetelt, hogy: siman el 
lehet mellette haladni...
Szerintem ebbe nem tartoznak bele a felelmeitek.

En ugy erzem, hogy itt (es csakis itt) nem elet-halal a kerdes, hanem, az hogy 
erdemes-e leallni harcolni egy teli sav miatt, amikor ott van (legalabb) egy 
ures is. A szabalytalansag (szabalyossag) nem is kerdes, mert ezt mar ugyis 
mind a ket fel eljatszotta...

Tovabba: nem lovat akarok adni a sok marha ala, hanem csak csodalkozasomnak 
adtam hangot.
(ertsd: ha jovok, mint a veszedelem - a tobbiekhez kepest -, akkor szamolnom 
kell a lassabbakkal (persze a gyorsabbakkal is), a marha kozlekedopartnerekkel,
 
sot a rendorokkel is, meg a kovetkezmenyekkel.)
Na, ennyi, mert meg ezt is felreertelmezi valaki es ujbol kitor egy Skoda-
jellegu vitahaboru.

csaaaa!
medzsik
+ - Minden kezdet nehez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

-1 keseru tapasztalat a T betuvel
-2 Egy story
-3 egy Kerdes

 -1  Szoval minden kezdet nehez.Nekem is,es az oktatom altal javasolt 'T' betu
felragasztasa sem konnyitett rajta egy csoppet sem.Ugyan is inkabb az elen-
kezojet tapasztalom (-tam).Azota a T eltavolitva.
Ugyan is szamos esetben baleset veszelyes helyzetbe hozott a tanulo betu.
Peldaul az egyik alkalommal Dunakesziro jovet az alagi gazdasagnal ahol 60-as
tabla van kint.En ugy 70-nel es (kb 40-45 oras gyakorlattal!) jovok latom a
tukorben egy Skodas utoler (ez nem a skodas vitaresze) szoval utoler es
iranyjelzo ki,de szemben eppen jonnek,na mikor efogytak szembol elozes indul.
Kozben a latom ,hogy negy fiatal srac a skodaban jol szorakozik rajtam.
Marmint a T betun es szegeny Marutimon,hogy mert fene tudja.Mutogatnak es
nevetgelnek,persze ket kocsi egy mas mellett.Ekkor egy Renault mugottunk megunt
a
es ki jott harmadiknak,felig a patkan ugy 100-110-el es itt kezdet dermedni a
verem,ugyan is szembe meg jottek.A fekbe tapostam igy a skodas befert elem,de a
renault meg a szembe savba.Nyakamat behuzva a kocsit meg a patkara,mert a lehet
o
legkevesebb roncsot szeretnem a nyakamba.Szoval a zsiros paraszt hajszal egy
gerenda ahoz kepest ami elvalasztotta a Renault-ot a csattol.Mondanom se kell a
vidam Skodas fiuk sem nevetgeltek tovabb.A Renault vezetoje szerintem uj
szuletes napot jelolhet a naptarban.Koszonve a szembe jovonek,ugyan is az felig
 a
patkan es az arok szelen autozott miatta.
 Szinte ugyan ez a szituacio a 6-os on.Ott ugyan csak a Skoda stimmelt es nem
volt harmadik illetve volt csak szembe.
Szazhalombattarol jottunk a felesegemmel egy oreg ,na jo inkabb ugy hatvanas
mukso az emlitet Skodaval es rengeteg peca botjaval a hatso ulesen, neki kezdet
t
az elozesemnek,mert gondolom nem derogalt egy tanulo Marutis mogott pestig
araszolni.Igaz csak vasarnap este volt igy a "gyerforgalmu" 6-os on megritkabba
n
voltunk kb 70 m-enkent a tempo ugy 60-70 kozott.A kovetesi tavolsagot egy kicsi
t
lehet,hogy nagyobra vettem mint mas,de mint emlitettem nem vagyok gyakorlott.
Visszaterve az elozeshez a Skodas kijott es ment-ment es ment,kerdezi a
felesegem ,hogy miert nem elozmeg mar miert nem jon beelenk.Passz!
Megint fekeztem es igy eppen hogy becsuszott a szembe jovo elott,es igy jottunk
a lagymanyosi hidig.Szoval gratulalok neki egy Maruti hosszal elobb ert pestre.
Ez utan leszettem a T betut.Csak ezert ne elozgessenek meg.

-2 A tortenetet regen hallottam mar,de annyira tetszet hogy meg maradt.
A regi rendben mikor sokat vartunk uj autora.Az egyik ismeros epp a Daciara var
t
Meg is erkezet a kiertesites es atvette a vadonat UJ autot.De balszerencsejere
par napmulva a baloldalat az elso ajtonal ossze tortek.Irany a lakatos muhelye
kocsi ott hagy.Ket napra ra telefonal neki a szerelo gond van.Na nem nagy gond
csak a vadonat uj auto osszetort ajtajarol a festek alol egy taxi felirat tunt
elo!Kepzeljek a tulajt mikor meglatta, az ajton egy aradi taxi feirata diszelge
t.

-3 Ha valaki ert Maruti-hoz vagy van a kozelebe es lene olyan kedves megnezni m
i van a
motorterben a ablaktorlo motortol jobbra a kb egy 15-20 centire majd nem kozepe
n
,mert nekem mint ha lett volna valami,de nem tudom mi.Csak a csavar helye van e
s
latszik,hogy valami volt ott csak nem tudom mi.A folos furatokban gumi dugo
van.Ebben nincs es a menetbol is hianyzik a festek.Tehat valami volt csak az
elozo tulaj levette.A kocsit kereskedotol vettem igy nem talakoztam a regi
tulajjal.

Best regards,
 Gabor

mailto: 
+ - 98-as benzin + mar reg irtam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Annak idejen, mikor megszunt az olmos 98-as, kaptam egy szorolapot
az Aralnal, ami szerint az osszes nagyobb benzinkutnal a 98-as benzin
elore adalekolt, tehat olom potlo adalekot TILOS belerakni. A tobbibe
persze lehet. Magyarul ket valasztasod van: Az egyik, hogy alacsonyabb
oktanszamot hasznalsz, olompotlo adalekkal, vagy a 98-ast, es megbizol
az adalekban. Ez az Aral szerint vonatkozott a Shell-re, Mol-ra, Agip-ra,
OMV-re, illetve minden mas nagyobb benzinkutra is, tankolni meg ugy is
csak nagyobb benzinkutnal erdemes.
Mellesleg en mindig az Aralnal tankolok (kartyaval), es eddig semmi
kivetnivalom nem volt. Korabban MOL-nal tankoltam, de valami miatt
(mar nem emlekszem ra, de szemelyes jellegu volt) mar nem vagyok
hajlando hozzajuk menni.

Nagyak BMW-szervizeire: En is szivtam eleget, ezert inkabb magam
javitom, ha tehetem. Van viszont egy olyan szerviz (szakszerviz), ami
viszonylag korrekt, ez a Bavaria Obuda BMW szakszerviz. Ok is csak
szerelok, de azert a viszonylag lelkiismeretesebbek kozul valok (a
lelkiismeretes szereloktol bocsanat, de eddig meg csak eggyel
talalkoztam).

Nem tud valaki BMW-klubbrol?
Azert egy kicsit faj, amikor valaki a BMW-sekrol ir pejorativ ertelemben.
En is azt vezetek, es nem igazan ugy, ahogy ezekbol a levelekbol latszik.
Mellesleg az igaz, hogy sok BMW-s, Mercis szaguldozik, mint a
veszettfene, es sokan nem is tudnak vezetni (mert az index nem
hasznalatat en annk itelem), de nem csak ezekre az autokra jellemzo ez.
Sot!
Azert az en szemelyes velemenyem, hogy keves jobban kitalalt es
megbizhatobb auto van, mint a BMW. Az enyemben mar pl. 270e. km
van, es nem panaszkodhatok ra. (Elotte Wartburgom volt valamikor,
es Skodan tanultam, ugyhogy tudom mi a keleti auto...)

>Mas: tobbszor hallom, hogy igy-ugy veszelyes a lassusag,
>meg csak a padlogaz segit a veszelyhelyzeten. Van ennek
>tenyszeru alapja? Most nem szemelyes elmenybeszamolok
>es "urban legendek" erdekelnenek, hanem pl. egy felmeres,
>ami alatamasztja, hogy jelentosen tobb es/vagy sulyosabb
>baleset kovetkezik be a totyogas, mint a gyorshajtas miatt.

Ugy tudom, hogy van, bar nem mindig bizonyithato a dolog. A leg-
veszelyesebb hatasa az, hogy felidegesiti a forgalmat, es elozesre
kenyszerit olyanokat is, akik egyebkent nem akarnanak elozgetni (vagy
mert nem tudnak, vagy mert nem kepesek ra); az elozesrol pedig mindenki
tudja, hogy milyen veszelyes. Mellesleg sok mas hatasa is van a lassu
haladasnak, a KRESSZ-könyv is ir roluk. Azt hiszem mindenki kopaszodott
mar valamennyit a 40-45-os tempoban halado pl. Marutis holgyektol, akiknel
mar csak a kalapos bacsik a veszelyesebbek. Nekem mindig azt tanitottak,
hogy kb 5-10km/oraval a megengedett felett menjek inkabb. Egy baromsag,
amit nehany oktato tanit, hogy mivel meg nem tud valaki vezetni, hajtson
inkabb lassabban. Uff, en beszeltem.

A HIX AUTO matricat nem tartanam hulyesegnek, legalabb lehet, hogy
megismernenk egymast. Lehet, hogy el tudnam intezni nagyobb tetelben
is, csak a szetosztassal lenne gond. Azt ne varja senki, hogy 600 fele levelben
elkuldjem. Ha van valakinek valami otlete, szivesen veszem!

Valaki idezett egy regi kressz konyvbol. Autopalyan nincs parhuzamos
kozlekedes, ezert nem lehet elmenni jobbrol a masik mellett. A balos sav
(elmeletileg) csak elozesre szolgal. Ez az uj szabaly, amiota parhozamos
kozlekedesben el lehet menni a masik mellett jobbrol is.

Huhh, ez hosszu lett...
Udv mindenkinek, jo autozast!

Zaruba Karoly
Budapest
+ - Parhuzamos, autopalyan? Ajjajjjjj! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hoppa, ehhez meg hozza kell szolni, ekkora butasagot reg
olvastam. Az autopalyara NEM vonatkozik a parhuzamos
kozlekedes szabalya! Pont ezert!

(BMW de 140-nel, mert minek tobbel, pedig menne 200 felett is...)

Zaruba Karoly
Budapest

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Jobbrol elozes ( 16 sor )
>Idopont: Fri Jun 11 08:41:01 EDT 1999 AUTO #410
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>>Nem javallt a jobbrol elozes!!
>>Nem csak mert a szabalyok tiltjak.
>
>Hali!
>
>Mivel az autopalya parhuzamos kozlekedesre alkalmas, ezert abban a savban
>haladsz amelyikben akarsz. Igy ha a belso savbol valamelyik bunko nem
>huzodik ki a szelere (pl. M7), akkor savot valtasz, es a neki jobbra eso
>savon elozol. Ez teljesen szabalyos.
>
>Amugy az M7-est en is utalom.
>
>Udv:
>Csaba
>
>(Suzuki 160-nal belsoben :-)))
+ - kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autósok!

MA reggel egy érdekes eset elszenvdője voltam. Budán lakom az egyik
nagyforgalmú bevezető út mellet. Mentem volna át a buszmegállóba. A
kifelé vezető sávban senik se jött, így hát a ZEBRÁN bementem az út
feléig, és vártam, hogy ki áll meg átnegedni. Háááát senki sem akart.
Sőőőt még hülyének is nézetek, hogy mit csinálok itt a zebrán az út
közepén. Aztán valaki megállt...
Most én tudom rosszul a kreszt vagy ha egy gyalogos át akar menni a
zebán az feltétlenül át kell enegedni nem?
Akkor meg miért néztek hülyének?
Szasztok
Krisztiánrdes
+ - azik a warnyu feneke (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A nagy budos helyzet az, hogy beazik az 1.3-as wartburgom 
csomagtere. Tudtok valami helyet ahol lehet venni ra masik gumi 
csikot szigetelesenk? Mennyibe kerul kb? Vagy az nem segit a 
dolgon?

Vlad
+ - Elozes az autopalyan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Mivel az autopalya parhuzamos kozlekedesre alkalmas, ezert abban a
savban
>> haladsz amelyikben akarsz. Igy ha a belso savbol valamelyik bunko nem

>> huzodik ki a szelere (pl. M7), akkor savot valtasz, es a neki jobbra
eso
>> savon elozol. Ez teljesen szabalyos.

>A leirtakbol kiderul, hogy Te nem a pofatlan es nemtorodom vezetok koze

>tartozo, hanem egyszeruen nem tanultad meg a KRESZ-t.
>Az egeszbol csak annyi az igaz, hogy parhuzamos kozlekedes van.
>Annak pedig tessek utanaolvasni, hogy mit jelent, kulonosen autopalyan.

>Errol nem erdemes vitat nyitni, mert egy igazsag van.
_MAXIMALISAN EGYETERTEK!!!_
Autopalyan TILOS jobbrol elozni!
Ha valaki sokkal lassabban totyog elottem, nem villogtatok, nem megyek
ra 5 cm-re, hanem a kovetesi tavolsagot betartva , kiteszem
balra az indexet es varok... tobbet kevesebbet...
Szerencsere nem sokszor volt ilyen, de elobb utobb mindig kimentek
a jobb savba . Van aki csak nem figyelt es amint meglatta , hogy mogotte
vagyok
szepen kihuzodott... volt aki csak ket perc mulva vette eszre...
De en nem fenykurtoztem, mert en sem szeretem, nem is szoktam...
A fenykurtot meg esteleg akkor viselem el, ha 200-al megy valaki a
belsoben
es jelez, hogy ki ne menjenek ele...esetleg...
Volt mar olyan, hogy en kitett bal indexel vartam a bal savban , hogy az
elottem
levo visszaterjen a jobb savba, mikor a mogottem levo turelmetlen
elkezdett
elozni engem es az elottem haladot jobbrol (pedig a bal indexemet latva
egyuttal
_neki is_ jeleztem, hogy nem en tartom fel) ,
szoval az elottem levot is meg akarta, aki eppen ekkor kapott eszbe es
kiment elolem...es a jobbrol elozo majdnem beleszallt...
De meg az sem tetszik, mikor a "marutis elozi a scaniat" (;-) )... es
turelmesen megvarom, hogy elozes utan visszaterjen jobbra, de nem teszi,
mert
meg ott van 200 meterre egy masik scania es meg azt is meg akarja
elozni...
Pedig a sebesseget megtartva siman vissza tudna menni, en meg tudnam a
_bal oldalrol_ elozni es o meg vissza is tudna ujra a balsavba terni
elozeshez, mindefele sebesseg csokkenes nelkul. Igy hat nekem azt is ki
kell varnom mig a masik
kamiont is megelozi...feltartva ezzel engem is...
...ja de ekkor sem tolom le, nem fenykurtozok....csak a bal indexem
villog, ....turelmesen kapok idegbajt... :-(

Laszlo
+ - Skoda, riaszto, blaupunkt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Skodaval kapcsolatban lenne egy par.
Eloszor is koszi a fenyszoroval kapcsolatos tanacsokat.
Hetvegen megprobalom valamelyiket installalni.
A masik. Szerintetek mikor nem erdemes mar a karbiban 
fuvokakeszletet cserelni?
Riaszto.
Melyik manapsag a legtutibb riasztorendszer?
Karc? stb....elegge lemaradtam a temaban.
Blaupunkt.
Nem kell valakinek egy 10cd-s valtoval? vadi uj.

Na udv
ATIS
+ - Help ! Diesel uzemanyag problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A napokban beletoltottem a diesel automba (Fiat UNO 1.3 D) egy 
kis kb 10 eves otthoni futoolajat (hordokban volt tarolva), persze 
elotte gondosan leszurve.
A kovetekezot tapasztaltam a kocsi beindult mentem vele kb 30 
km-t. Allt kb 1 orat, majd be akartam inditani de kb 10 perc 
oninditozas utan indult csak el. Ha ment mar nem volt semmi baja.
Esetleg nem ugy ment mint elotte ???? DE ezt nem vettem eszre 
?? mhhh ...

Megelegeltem ezt az allapotot, kiszippantottam a kocsibol az 
osszes uzemanyagot, majd beletoltottem normalis kutnal tankolt 
gazolajat.
Akkor pocre indult. 

A kerdesem a kovetekzo. Lehet ilyen rossz minosegu gazolajtol 
valami baja az autonak. (adagolo, bekormolodik, ki kell pucolni 
valamit,stb...)

Vagy ne aggodjak, mert csak rosszul mukodott amig ilyen olaj volt 
benne es semmi kart nem csinalhat a kocsi egyetlen 
alkatreszeben sem.

Elore is koszonom a segitseget. 
UDV.
SZ.P.
+ - talalka, matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok!

HIX AUTO talalkozót én is jó ötletnek tartom.
Matrica is nagyon jó lenne.


Bye
somi
Skoda 125L
+ - suzuki szaguld (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!

csaba:
KRESZ könyvet ajánlom a figyelmedbe.

>"(Suzuki 160-nal belsoben :-)))"
Na igen. Múltkor láttam ilyent, enyhe emelkedő és már nem is 160.... A
suzukis csak egyenes uton es lejtőn bírt 160 körüli tempót. Én meg mindig
előzhettem meg mikor lassult, utánna meg ő előzött engem. Lehet Te voltál.
Elég idegesítő volt.

Bye
somi
125L

ui.: nem a Skodával mentem akkor :)
+ - Skoda olajozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

>:   wrote irta.
>Skodások! Foleg akinek 120L és hasonló skodája van, ezt tapasztalatból
>mondom érdemes a gázbovdent általban ilyenkor tavasszal nyár elején
>levenni a karbiról, és a bowdent megolajozni. Ez kb egy félórás muvelet,
>és csak egy injekciós fecskendo+tu kell hozzá amivel az olajat a bowdent
>borító muanyag borítás és a bowden közé fecskendezed. Így nem fog
berohadni a bowden a télen beverodött sok sóshólétol meg ilyenektol...
>És nem fog rágni a gázpedál, hanem olyan lesz mint a vaj.... (ez
>tapasztalat)
Ez igy van kedves markatarsam, de a teljesseg kedveert a szivatobowdent es a
kezifekbowdeneket is ezzel a fecskendos modszerrel olajozni. Utana a
beteljesedes kedveert az ajtok zsanerpantjait es az ajtohatarolo pantokat is
megolajozni utana nem kattog annyira az ajtohatarolo.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Julius3. - aig 10% os kipufogo akcio.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS