Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 7
Copyright (C) HIX
1998-04-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Velemenyek (mind)  40 sor     (cikkei)
2 Lancer vagy Civic (mind)  15 sor     (cikkei)
3 Akkor most CR-V (mind)  55 sor     (cikkei)
4 Re: *** HIX AUTO *** #6 (mind)  30 sor     (cikkei)
5 Re: *** HIX AUTO *** #6 (mind)  13 sor     (cikkei)
6 Re: *** HIX AUTO *** #6 (mind)  12 sor     (cikkei)
7 RE:Sportauto teszt :))) (mind)  24 sor     (cikkei)
8 RE: feklampa, index, kozlekedes (mind)  38 sor     (cikkei)
9 =?iso-8859-2?B?S2ls823pdGVyIPNyYQ==?= (mind)  9 sor     (cikkei)
10 Re: adalekok (mind)  6 sor     (cikkei)
11 Pontiac LeMans (mind)  18 sor     (cikkei)
12 Ford Sierra (mind)  178 sor     (cikkei)
13 re: VW W12-motor (mind)  15 sor     (cikkei)
14 W12 es masok (mind)  51 sor     (cikkei)
15 karakter (mind)  23 sor     (cikkei)
16 >Meg arra, hogy ti miben latjatok a (mind)  14 sor     (cikkei)
17 Allolampas Mercedes (mind)  12 sor     (cikkei)
18 re: kerdes (mind)  10 sor     (cikkei)
19 motorkerekpar (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - Velemenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziastok!

A tgnapi szampban Kata hozza szolasaval egyetertek, marmint ami az uj 
autok kulso megjelenesevel kapcsolatban, nekem is jobban tetszenek 
peldaul a regebbi tipusu sport autok az ujjak tulsagosan 
futurisztikusak mar, a regiekre ha ranezett az ember azokbol 
sugarzott a nyers ero. Egyet ertek azzal is, hogy VW a bogar utodja 
kent kikialtott autoja csak szeretne olyan hirnvre tenni majd mint 
ami a bogarnak sikerult es ugyan ez a helyzet a mini morissal is. 
Viszont a 911-es Porsche uj valtozata azert annyira nem rossz, nagy 
mertekben megtartottak az eredeti forma, bar e mellett sok 
valtoztattak is, bar a leg lenyegesebb valtozas a motort erte, a 
vizhutes.

A regebbi kocsik irnati vonzalmam elg regi, csak sajnos sosem volt 
annyi penzem es idom, hogy igazan tudjak foglalkozni az autoimmal.
Volt mar nekem '79- as Opel Mantam, '80-as BMW320 (ezt utaltam a 
legjobban) es a csucs amire buszke, vagyok de sajnos mar nem sokaig, 
egy '79-es Ford Escort MKII RS2000. Miota ez az autom meg van 
teljesen Ford bolond lettem, bar a Manta is nagyszeru auto volt, es 
az emberek tobbsegenek biztos, hogy a manta jobban tetszik, megis nem 
tudom miert nekem az RS a csucs.
Egyebkent meg is nezhetitek az autom: 
http://members.tripod.hu/~RS2000/ford.html.

Franky kerte, hogy irjunk az R5-os rol, nos volt ilyenem is, de nem 
tudom, hogy melyik valtozatra gondolt Franky, ha valakit erdekel 
irhatok rola reszletesbben is.

BGabor kerdezte, hogy mi a velemenyunk a benzin kutakrol.
En a legrosszabnak a SHELL-t tartom, nekem azzal rentgeteg gondom 
volt, viszont a legjobb szerintem az ARAL, ezzal az uzem anyaggal 
jobban megy a kocsi es kevesebb is kell neki, mint lattatok eleg sok 
autoban tudtam kiprobalni, igy van viszonyitasi alapom. Tudom, hogy 
nagyreszt minden kut a MOL-tol kapja a benzint, de nem mindegy, hogy 
ki milyen adalekot ad hozza.

Ennyi mara eleg lesz belolem.

Ocsi
+ - Lancer vagy Civic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

A Civic jo kocsi, cak hat elegge igenyes. A szervizre:)) Es ez nem a
legolcsobbak koze tartozik, sot kifejezetten a dragan szervizelheto autok
kategoriajaba sorolnam. Arrol nem is beszelve, hogy valoban jo es sportos,
de olyan baromi alacsony a kasznija, hogy szinte meg a zarovonalra is
felakad.Egyszer meg elmegy, na de allandoan attol rettegni, mikor kell
felallnoma  jardara, vagy hogy mikor jon egy godor, amit mas auto meg sem
erez,, nekem meg koppan a karterem.....

A Lancert nem ismerem.
Most, hogy volt mar szerencsem a Civichez, megneznem a Lancert is......
udv

Istvan
+ - Akkor most CR-V (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ismet Tiszteletem Mindenkinek! 
 
	Elgondolkoztam, hogy ugyan kit erdekelnenek ezek a 
	leirasok, de mivel ellenszavazatot nem kaptam, 
	helyeslest meg igen, ezert ugy velem folytathatom. 
	Eszembe jutott az is, hogy miert ne irhatnek hasznalt 
	autokrol is, ugyanis en most ulok tizedik szgk-mban, 
	talan tudok valakinek valami okosat mondani. 
	Felreertesek elkerulese vegett: nem vagyok nepper, 
	csak szeretem az autokat. Tehat ha valakit erdekelnek 
	a kovetkezo tipusok, akkor ugyan mar kuldjon nekem 
	egy mailt, es irok rola. Ezeket mind behatoan ismerem, 
	ugyanis az en tulajdonomban voltak: Mitsubishi Colt ('84), 
	Fiat Ritmo 1.7D ('83), Opel Corsa 1.3 GT ('86), BMW 318i 
	('86), Audi 90 ('87-nem a gombolyu), Ford Escort 1.6D ('87), 
	Opel Ascona 1.6D ('86), Nissan Sunny 1.8GTI ('90).  
	Es akkor Honda CR-V. 
	Ezeket az autokat en divatautonak nevezem. Szerintem semmire 
	nem jok. Egy szemelyautonal rosszabbak a menetteljesitmenyei, 
	viszont terepre nem lehet menni vele. 
	A CR-V ketliteres 16 szelepes motorral kaphato, a manualis valtoval 
	133 LE-s, az automata 128 LE. Ugy tudom ennek is VTI motorja van, 
	tehat valtozo szelepvezerlesu. Viszonylag dinamikus a mozgasa, 
	de eleg nehez a karosszeria. 
	A motor az elso ket kereket hajtja, viszont csuszashelyzetben 
	bekapcsolodik a hatso ketto is. Manualisan nem kapcsolhato. 
	Bekusztam ala, ha't, eleg erdekes megoldasok vannak rajta. 
	A kulseje tipikusan Hondas, szep autonak tartom. Jo a kulso 
	belso kidolgozasa, tetszett a napfenyteto, amely durvan az elso 
	es hatso ulessor kozott helyezkedik el, jo nagy es motoros mozgatasu. 
	Jo megoldas meg az otodik ajto nyitasa. Kulon nyilik az ablakresz, 
ill.  
	az ajto is. Potkerek kivulre szerelve. Belseje viszont kritikan aluli. 
	Az ocskabbnak ocskabb anyagok tomkelege, tucatgombok, gagyi 
	karpit az ajton es uleseken. Bo:rrel nem rendelheto(miert?). Nem 
	ertem, hogy a regi, hasonlo katagoriaju autok kozott olyan szep, 
	komfortos anyagok voltak, most miert tesznek minden autoba 
	kemeny muanyagot???? Nem ertem, hogy a mai idokben, amikor 
	eloszeretettel torik fel az autokat, miert nem lehet kapni ehhez 
	az autohoz valami csomagfedo rolot, vagy kalaptartot. Teljesen 
	nyitott, barki belelat. A vezeto helyzete kisbuszos. A kormany 
	jobban fekszik, mint szgk-ban, a pedalok inkabb lefele vannak, 
	mint elore. A szervot nehezebbnek talaltam mint altalaban 
	megszokott. Ami meg feltunt, az az, hogy a kuplung rettenetesen 
	fent fog. Mintha mar a veget jarna. Tudja valaki miert? Kulonben 
	jol vezetheto, baromira imbolyog kanyarnal, erosebb 
	nyomatekvaltasnal a magasabb sulypont miatt. 
	Konkluzio: Csaladi autonak tokeletes, megfeleloen komfortos, 
	bar az arat semmikeppen nem eri meg (5MFt). Nem erzekeny 
	a Bp-i utakra, viszont sokat fogyaszt (11-13 l). 
	Errol ennyit, legkozelebb esetleg a Nissan Primera..........?  
 
	Tovabbi jokat, visszajelzeseket va'rna'k! 
 
	Pincemely Tisztelettel: zss - 
+ - Re: *** HIX AUTO *** #6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

SZIASZTOK,
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: vento ( 12 sor )
>Idopont: Wed Apr 22 17:06:31 EDT 1998 AUTO #6
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>hello!
>
>ot eve foglalkozom amerikai autok magyarorszagi behozatalaval, igy
>van nemi ralatasom a temara.
>a jetta III felszreleltsegben es es dizajnban veri az europaiakat,
>motorok: altalaban VR6 vagy az 1.8-as
>lampacsere szuksegtelen ( gyakorlatilag )
>hazahozni erdemes , meg ha a felszereltseget figyelmen kivul hagyjuk
>is , a hazai ar 70-80 % csupan.
>ha erdekel ilyen vagy mas amerikai auto irjal !
>

>
Akkor erdeklodnek. Engem -elvileg- egy full size van erdekelne tolokocsis
hasznalatra atalakitva. Az arak 2-4 eves gepeknel 15-20.000 USD. MENNYIBEN
LESZ, MIRE LEVIZSGAZTATVA BELEULHETEK?



                      Hello,
                              Gabor Poczik
                    
Please visit:
                 www.tiszanet.hu/perdix/slender.htm
+ - Re: *** HIX AUTO *** #6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 22 Apr 1998 21:37:10 EST, you wrote:

>A kozeljovoben keszulok venni egy uj also-kozepkategorias kocsit.
>Jelen pillanatban a Mitsubishi Lancer es a Honda Civic 1.4 (4a.) kozott
>vacillalok. Tudom, hogy az elobbi motorja kisse elavult (1300 cc, 75 LE),
>de amugy jokat hallottam rola. Tud valaki tanacsot adni?

Igen. Felejts el mindkettot,:-))))) es vegyel Citroen Xsara-t. Olcso
es az also kozepkategoriaban jol felszereltnek es nagynak szamit. 

Udv:  Zak

(latom az ekezeteket...)
+ - Re: *** HIX AUTO *** #6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 22 Apr 1998 21:37:10 EST, you wrote:

>A VR6-os Golf III-asokrol eddig jokat hallottam, talan csak a fogyasztasuk
>magas kisse. Valoszinu, hogy a W-k is megalljak majd a helyuket. A 300
Meg a teljesitmenyuk relative alacsony. 2.8 literes es 175 LE? Az Alfa
156 a 2.5 liter V6-bol 194 LE-t hoz ki, es a meg lehet nezni a BMW-ket
meg meg jopar markat, hogy a 1.8 liter 170 LE Honda Civic-et ne is
mondjam.

Udv:  Zak

(latom az ekezeteket...)
+ - RE:Sportauto teszt :))) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 
> Udv,
>   Ugy hallottam valaki hianyolt innen egy Trabant tesztet, hat legyen:....
Nem idezem be a tobbit, mert hosszu.

A magam reszerol  teljesen osztom Gabor velemenyet a Trabantrol,
 ami azt hiszem eleg pozitiv volt.
Azt hiszem a szegeny ember vizzel foz es a hagyomanyos nemet mernoki
 precizitas zsenialis kombinacioja volt a maga idejeben. Azt nem mondom, hogy a
 maga kategoriajaban, mert ilyen kategoria nem letezett.
Nekem, pontosabban a fiamnak ket Trabantunk volt, de az sosem hagyott cserben.
Tudom sokat gunyolodtak es viccelodtek  rajta, de en mint horgasz rengeteget ja
rtam
Trabantal a Tisza arterein es a legvacakabb terepen is elboldogultam vele.
Nem mertem volna ezekre a helyekre egy Ladaval bemenni. Azt maximalisan hozta a
mit 
egy ilyen jellegu kocsitol el lehetett varni, sot tobbet..Es ha hazamegyek sziv
esen vennek
 egyet ujra mert az en horgaszati igenyeimnek tokeletesen megfelel, mert semmiv
el nem 
nyujt kevesebbet arra a celra amire en hasznalnam, mint egy tobbmillios Jeep.
Es vigyazni sem kell kulonosebben ra.
Hackler Laszlo
New Orleans
+ - RE: feklampa, index, kozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ezt a legelso szamba mar egyszer elkuldtem, de nem jelent meg.
--- 

> A TIPPbe mar nem kuldtem be - pedig ott kezdodott meg a "feklampas",
> "indexes" eszmecsere, gondoltam, megvarom, mig az autos lista beindul.
> 
> "Most Southerners do not use turn signals, and they ignore those who do.
> In fact, if you see a signal blinking on a car with a southern license
> plate, you may rest assured that it was on when the car was purchased."
> 
> "A legtobb deli (USA) nem hasznalja az indexet, es nem torodnek azzal sem,
> ha valaki hasznalja. Magyaran, ha latsz egy indexelo, deli rendszamu
> autot, akkor biztos lehetsz abban, hogy a tulaj mar ugy vette az autot,
> hogy index be volt kapcsolva."
> 
> S erre mi tortent a minap:
> 
> Egy forgalmas keresztezodesben eppen ramkerult volna a sor, hogy jobbra
> kisivben rakanyarodjak a fobb utra, s kicsit nagyobb lendulettel vettem at
> a helyet az elottem eppen kikanyarodott autonak. Persze lattam, hogy ket
> auto jott balrol, a masodik folyamatosan jobbra indexelve. Mivel mar nem
> vagyok uj a kornyeken, igy nem biztam benne egyaltalan, hogy a Cadillac
> tenyleg be fog kanyarodni abba az utcaba, amelyikbol en eppen kikanyarodni
> szandekoztam. Mindenesetre megijedt az oregur, hogy en nem allok meg.
> Olyannyira, hogy szinte teljesen megallt a savjaban, miutan kikanyarodtam
> moge. En persze integettem, hogy az indexe mukodik. Nem ertve a
> mutogatasomat, megallt. En mellekanyarodtam, veszvillogo be, jobb ablak
> le, s a kovetkezo szovaltas tortent:
> "You shouldn't be sticking out to the main street." - ur
> "Sorry,  but your turning signal is on." - en
> "_That_doesn't_make_any_difference_." - ur
 ... 

> Berke Tamas
> Norfolk, Virginia
> 
> 
>
+ - =?iso-8859-2?B?S2ls823pdGVyIPNyYQ==?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Van egy céges Opel Corsam. Elektromos a kilometerora nem spiralos. Hogy
lehetne kikotni, mert azt mondtak, hogy ha kikotom leall a motor. Igaz ez?
Ha tud valaki valami jo megoldast akkor irjon /magan levelre/
Elore is kosz!

Nyikes Nándor
e-mail: 
+ - Re: adalekok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy 400-500 km-enkent 1liter oljat zabalo kozel 180 000 km-t
futott kocsiba toltve a TRIBOLIN-t a hatas = 0.

Udv

Kesjar Attila
+ - Pontiac LeMans (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>
tud valaki olyan jo es megbizhato szervizt lehetoleg Pesten ahol nem
ilyednek meg egy amerikai autotol? Az auto Pontiac LeMans, 
gyakorlatilag
Opel Kadett, es bar semmi baja eddig, - par honapja az enyem - azert jo
lenne komolyabban atnezetni. Ha esetleg van valakinek tapasztalata, jo
tanacsa az autoval kapcsolatban az is johet.
>>>

Sajnos jo tanaccsal (hirrel) nem tudok szolgalni. Amikor azt 
fontolgattam, hogy ilyen tipusu autot vennek (eppen azert, mert Opel 
Kadettnak nez ki), mindenki lebeszelt rola. Allitolag nagyon nem jol 
sikerult tipus, bar lehet, hogy evjarata valogatja. Kivanom, hogy Neked 
jol menjen.
Opel markaszerviz nem fogadja?

Udv:
Berke Tamas
+ - Ford Sierra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kaptam egypar levelet Ford Sierra leiras ugyben.

Tehat:

En het eve hasznalok egy fekete lepcsoshatu katalizatoros Sierra 2.0i GL-t
es mondhatom, keves jobb autot lattam, mint ez. Igaz, hogy en rendithetetlen
Ford hivo vagyok, nem is volt mas gyartmanyu sajat autom.

A motorja egy 2 literes 4 hengeres DOHC motor, kicsit megtuningolva,
SUPERCHIPS elektronikaval. Igy az alap 120 LE helyett kb. 135 LE-t tud leadni.
Igy egy kicsit csorgott az eredetileg ajanlot 95-os benzinnel, ezert
98-assal hasznalom es igy tokeletes. Kb. 8.5 mp alatt gyorsul 100-ra.
A varosi fogyasztasa kicsit megnott, de nem veszelyes, a sportos
vezetesi stilus miatt azelott is 10-11 litert fogyasztott. Autopalyan
mindig eleg volt neki 7-8 liter, meg 140-150-es utazosebessegnel is.
A vegsebessege 200 felett van. A karosanyag kibocsatas a szabalyozott
katalizator miatt kozelebb van a nullahoz, mint barmilyen mas ertekhez.

Az auto hatsokerek hajtasu, ami sok ember szemeben hatrany, de vezettem
en elsokerekes autokat is (Escort, Vectra) es meg telen sem ereztem
kulonbseget. Rendes gumikkal (teli, nyari Pirelli) soha nem csusztam meg
vele. Igaz en evente 10-15 ezer km-t vezetek telen-nyaron, most mar lassan
10 eve, igy van egy kis gyakorlatom. A Cosworth futomuve azert jobb,
mint eze, de ez abbol is adodik, hogy a Cosworth le van ultetve.

A szervokormany konnyeden tekerheto, akar allo helyzetben is, igy
konnyu lavirozni, parkolni az autoval. A fekek kimagasloan jobbak,
mint a tobbi autonal, amit vezettem. Elol-hatul tarcsafekek vannak,
elol ventillacios, es ha rendesen belelepsz a fekbe, olyan, mintha
falnak mentel volna. Az ABS-sel a leglehetetlenebb helyzetben is
barmikor meg tudtam allni. A gyarilag felszerelt kerekek 185/65x14-esek,
de a kerekjaratokba befer a 230-as gumi is.

Nekem a legfontosabb egy autoban, hogy beulve, jol erezzem magam benne.
Nos ennek teljesen otthonos a belseje, kenyelmesek az ulesek es minden
a kezem ugyebe esik, amit el kell erni vezetes kozben. A vezetoules minden
iranyban allithatok es a kormany is, igy a leheto legkenyelmesebb
poziciot lehet beallitani, bar ennek eltalalasa eltart egy darabig.
Az anyosules magassaga nem allithato es a hatso uleseken semmilyen
allitasi lehetoseg sincs. A hatso uleseken is kenyelmesen elfer egy
185 cm magas ember. Eleg nagy a labter is. A hatso ulestamlak kinyitasaval
1/3-2/3 aranyban a csomagter jo nagyra novelehto, vittem mar haza benne
5m hosszu szekrenysort is szetszerelve es befert a 3m-es karacsonyfa is.
A csomagtarto bosegesen eleg a mindennapi hasznalathoz, csak belognak a
kerekjaratok. Mind anegy ulesen fejtamla van, az elsok allithatok, a
hatsok nem, de eleg kenyelmesek. A muanyag alkatreszeken kivul eleg
sok karpit is talalhato az autoban. A karpitnak jo a minosege. A muanyag
alkatreszek (pl. muszerfal) is olyan kidolgozasu, hogy nem zavaro a
muanyag jelenlete.

A motoros, futheto kulso tukrok konnyen allithatok, igy nem okoz gondot
a jobb oldali tukor allitasa sem. Ez kulonosen parkolasnal volt jo
addig, mig megszoktam az autot, mert a tukrot lehajtva pontosan be
tudtam allni a jarda melle. Ez persze csak az elso idokben volt
szukseges.

Az egyik legnagyobb csucs, amit erdekes modon mas autogyartonal meg
nem lattam, a futheto elso szelvedo. Igy a befagyott uvegek pillanatok
alatt leolvadnak. Termeszetesen a hatso ablak is futheto. Kar, hogy
az oldalablakok nem.

Az auto futese nagyon jo, a leghidegebb idoben is ot perc alatt kellemes
meleget lehet csinalni. A futes ereje az oldalablakokrol is pillanatok
alatt lefujja a parat. Igaz, hogy nedves idoben, ha tobben ulnek
az autoban es nem megy a szellozes, az ablakok hamar beparasodnak.
A szellozes egyetlen problemaja, hogy a Sierranak nincs belso keringetese,
igy ha egy budos teherauto megy elotted, minden szag bejon. Engem
ez nem annyira zavar, de ha pl. allergias valaki, azt nyaron nagyon
megviselheti a bearamlo pollen. Ez viszont kikuszobolheto pollenszuro
beepitesevel, amit a Ford gyart(ott) a Sierrakhoz.

Az auto vilagitasa nagyon jo, a hatso lampak nagyok, messzirol is
jol lathatoak. A tavfenyt osszesen negy ego szolgaltatja, igy a
latotavolsag ejjel is eleg nagy. A gyari kodfenyszorok kozepesen
vilagitjak meg az utat, viszont nagyon alacsonyan vannak, igy a kod
ala vilagitanak. Igaz, igy konnyu osszetorni oket. A fenyszorok
magassaga motorosan allithato a kocsi belsejebol, eleg tag hatarok
kozott, igy mindig beallithato az optimalis vilagitas.

Az elso ablakok motoros mozgatasuak, sajnos nincs rajtuk vegallaskapcsolo,
igy nem kothetok olyan riasztohoz, ami becsukja az ablakokat is. A hatso
ablakok utolag atalakithatok motoros mozgatasuakka, ami tekintve, hogy
a szellozest nem lehet belso keringetesre allitani, csak elzarni,
nyaron jo szolgalatot tehet.

A tetoablak 4-5 eves hasznalat utan elkezdett beazni, mivel az egesznek
a tartokerete ragasztassal van rogzitve, ami egy ido utan megkemenyedik es
atereszti a vizet. Ez azonban javithato a szeleg friss ragasztoval
torteno kitoltesevel. Ehhez persze le kellett szedni a tetokarpitot,
ami nagyobb mint az ajto, igy eleg rendesen meg kellett vele kuzdeni.

Az autot eleg sok helyen lehet szervizeltetni, de erdemes megvalogatni,
hogy hol, mert nemelyik szervizben eleg trehanyak, annak ellenere, hogy
eszetlen dragan dolgoznak.

Alkatreszt konnyu szerezni, de a gyari alkatreszek eleg dragak (egy
szabalyozott katalizator pl. 150 ezer forint, egy motoros elso lampa
50-60 ezer, egy egyszeru elso fekcso is 8 ezer), de szerencsere sok
ceg arul utangyartott alkatreszeket, amiknek az ara a toredeke a
gyarinak, sokszor jobb minoseggel parosulva (pl. az utangyartott
Brembo fekbetetek szerintem jobbak a gyari Motorcraft-nal es lenyegesen
olcsobbak is. Ez sokszor 40-60 szazalekos arkulonbozetet jelenthet.

Az autoba konnyu beszerelni utolag kenyelmi berendezeseket (radio,
telefon, stb.), altalaban megvan minden vezeteknek a helye.

A gyari kiegeszitok dragak (pl. egy gyari szonyeg 15 ezer, egy gyari
RS alufelni 40-50 ezer forint). Szerencsere ezekbol is van utangyartot,
ami viszont nagyon olcso es a minosege nem sokkal marad el a gyaritol.

Nehany szo a hibakrol, amitol nagyon lehet szeretni az autot, csak
jo lenne, ha nem lennenek.

A karosszeria boritas nagyon vekony, ezert pl. ha a motorhaztetot
ugy csukjak le, hogy kozepen ratenyerelnek, a lemez behorpad. Sajnos
eppen ezert egy kisebb utkozesnel is behorpad a lemez. A muanyag
lokharitok szivacsos szerkezetuek, konnyen tornek, viszont megfogjak
azt, aki az autoba utkozik. A szelvedomoso motorja szerencsetlen helyen
van, konnyen letorik, ha nekitolatnak az elso lokharitonak.
Aprosag, de bosszanto, hogy az auto lemosasa es szarazra torlese
utan egy ket muanyag elem alol meg kifolyik viz es csikot hagy
a karosszerian. A kulso tukrok nem hajthatok be, csak rugo tartja oket.
Igy legalabb nem torik le, ha elsodorjak. A tetoablak beazasarol
a fentiekben mar irtam. Sok Sierranal elofordul, hogy a benzinszivattyu
motorja elromlik. Lattam olyat, amivel mindossze 1000 km-t mentek.
Ez azert is bosszanto, mert 75-ezer forintba kerul es az egesz
benzintankot le kell szerelni a cserejehez. Az enyem mar ment 135 ezer km-t
es nem romlott el, szerintem egyszeruan arrol van szo, hogy a kotelezo
szervizeknel 40 ezer km-enkent csereljek az elott levo uzemanyagszurot es
jo benzint (Shell, Aral) kell hasznalni. Ezt tapasztalatom szerint majdnem
mindig elfelejtik. Az elso lampatestben levo egok csereje kicsit maceras,
mivel a 2 literes motor majdnem kitolti a motorteret, igy az egokhoz nehez
hozzaferni. A festekreteg vekony, igy a felpattano kovek, foleg a
motorhazteton okozhatnak karokat.

A szilentblokkokat (5 ezer) 135 ezer kilometer alatt 3-szor kellett cserelni.
Lengescsillapitobol (8-12 ezer) es fektarcsabol (6-10 ezer) a masodik
keszletet koptatom. Lambda szondat (22 ezer) es akkumulatort (55AH, 9 ezer)
2-szer kellett cserelni. Egyebet meg nem nagyon csereltek az auton.
Most kell elso fekcsoveket, szilentblokkokat, hatso kipufogodobot cserelni.
Megjegyzem a gyari Motorcraft (20 ezer) akku birta a legkevesbe, 2 ev utan
felmondott. Azota Periont (9 ezer) hasznalok, ot ev alatt a masodikat.
Ketszer ment tonkre a diodahid a genratorban, msodszor azert, mert nem
belevalot epitettek be. Ez par ezer Ft-ba kerult.

A valto es a valtokar kozott van egy rud, ami egyszer eltort, ezt 2500
Ft-ert javitottak meg. Ez volt az egyetlen eset, amikor nem tudtam
tovabbmenni az autoval, de ez lehet, hogy az en hibam volt.

Az autohoz lehet eleg jo szervizkonyvet kapni (magyarul is), aminek
az alapjan, kis odafigyelessel es szakertelemmel sok mindent meg
lehet hazilag is javitani, ki lehet cserelni.

Szervizigeny:

- az elso 5 ezer kilometer utan olajat kellet cserelni.
- 10 ezer km-enkent olaj- es szurocsere, altalanos atvizsgalas
- 20 ezer km-enkent plusz gyertya es legszurocsere
- 40 ezer km-enkent plusz benzinszurocsere
- 2 evenkent, vagy 50 ezer km-enkent fek- es szervoolaj es hutoviz csere
- 100 ezer km-enkent difi- es valtoolaj csere

Motorolajbol folyamatosan Mobil 1-et hasznalok es csak Shell kutnal tankolok.

Az auto nem rozsdasodik sehol, pedig egyfolytaban szabadban all
es folyamatosan hasznalom. A legrosszabb idoben is jarok vele
videkre is.

Szerintem ez az auto kis odafigyelessel eleg sokaig tart. Nem olyan
veszett draga, de nem is tul olcso. Az enyem most kb. 1 millioert
adhato el. Lenyeg, hogy a szervizeloirasokat be kell tartani es
nem szabad sajnalni a penzt a jo minosegu anyagogkra (olaj, stb.).


Sziasztok,
Gabor
+ - re: VW W12-motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ha jol tudom, akkor ez ket darab VR6-os motor osszeillesztve 90 fokban. A
VR6-os 15fokos V-motor.(VR=V-Reihe = V-Soros).A 15 fokos V motor csak
helytakarekos, de nem tekintheto igazi V-motornak. Igy a hengerek
cikk-cakkba kerulnek tehat a motor rovidebb.
Vagyis a W-motor hengersorai 4X3 alakban vannak 15-90-15 fokban.

udv,

     __       **   **    *****
  __/_|\_Klem Krisztian ***** 
 |__|_|__|  **   **   ***
_(_)__(_)_*************	
mailto:
+ - W12 es masok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elso megjelenesem, ezert legyetek elnezoek.
A magyar lapokkal szemben a nemetek mar megirtak, hogy a W12 az 2 db
VR6-os osszedolgozasabol szuletett. Igy loketterfogata 2x2.8=5.6 liter,
teljesitmenye (kb., mert erre pontosan nem emlexem) 450 LE, de ami
izgalmasabb, hogy teherautos nyomatekkal (>500Nm) bir. Egyebkent a 4
hengersoron 2 hengerfej figyel, mindegyikben 2 vez.mutengely, es heng. 4
szelep. ( Valamikor 1990 korul a Chevy epitett egy Concept III. (?) nevu
protot, abban W8 dolgozott feltoltve, es egy 2x3 fokozatu
manualis-automata kombinalt valton keresztul. Kezi:Hi, ill. Lo, aztan a
3-as automata tette a dolgat.

VR-erdekessegek:
13°-ba rendezett V-motort 1 hengerfejjel valamikor 1913 tajan epitett
eloszor az Alfa Romeo, de karburatoros motoroknal ez nem egy tul
szerencses elrendezes. Ui.:A kipufogo oldali 3 hengerhez hosszabb
szivocsovek tartoznak, mint a szivooldalihoz. Emiatt kis
fordulatszamokon a kip. oldal, magas fordulaton pedig a sz. oldal
hengerei szamara kedvezobb a toltescsere. A heng.-kenti befecsk.-sel
lehet ezt a hatast tompitani, de kimerheto, hogy a hengersorok kozott
telj. kulonbs. van. (Ugyanugy, mint a sor4-es karburatoros, vagy kozp.
befecsk. motoroknal. Csak ott a 2 kozepso, ill. a2 szelso henger
dolgozik egyforman.)

A VW New Beetle, (ahogy az uj bogarat hivjak) Tenyleg csak a neveben
rokon a regivel. Tudni kell, hogy a regi mar az akkori viszonyok kozott
is kokorszaki megoldasokat vonultatott fel (bowdenes fek az elso
darabokon, stb.), es kesobb kellet hulyere fejleszteni szegenyt.
(Szerintem a legjobb az lett, amekyikbe a 3literes Carrera motort
berhaltak bele)
Az ujat nem akarjak egybol fejleszteni, ezert ugyanarra az alapra epul
majd, mint az Audi A3, a VW Golf4 es a Skoda Octavia. Feneklemez,
futomuvek, motor, eroatvitel egyseges, a dizajn szerint meg valasszon
mindenki neki tetszot. Nekem a Skoda a legszimpatikusabb. (a Passat es
az A6 mar most is egy feneken fut 10ezer DM kulonbseggel, tehat a
Passat+hoz valami ujat kell kitalalni.
A #6-ban olvastam, hogy csaknem egyformak a kocsik. Tokeletesen igaz. Ma
europaban az elfogadott auto igy nez ki: 100-130 LE (2000cm3-bol),
180-200km/h, 10-11 s gyorsulas, 7-8 liter koruli fogyasztas, 5 ajto, 5
seb. v. automata, nemi extra, 4-500 liter csomagtarto. Oldalrol
egyformak, kulonbozo a hutoracs a lampakkal, meg a hatfal. Innentol
szajiz kerdese, hogy ki milyen tipust valaszt. (nagy kulonbs. meg arban
sem igen van pl.Audi A3 1.8 5V ill. Golf 1.8 5V, azonos felszereltsegu
tesztpeldanyok 31.000DEM.)
Olasz autot kell venni. Vezettem 156-os Alfat, ill. olvastam a Passat-A6
osszehasonlitast, de azokrol majd legkozelebb.

Bocsi, ha kicsit hosszu lett.

Fogash
+ - karakter (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sajnos ugy veszem eszre, kezdenek osszemosodni az egyes markak kozotti
>kulonbsegek, amit nagyon fajlalok. Mostanaban mindeki az uj >uniformizalt
>trendeknek akar megfelelni. Minden markabol guszta, legombolyitett de
>egyedi karakteretol szinte teljesen megfosztott kocsik jonnek ki. Talan
>meg egyes japan kocsik, vagy pl. a Saab tartjak meg valamennyire
>magukat. (most nem a Jaguar es afolotti kategoriakrol beszelek) Vagy ti
>nem igy latjatok? Lassan azt mondom, hogy a 10-15 eves kocsik jobban
>tetszenek, mint a friss modellek.

tokeletesen egyetertek. 
ezert is almom 1 Ford Capri, felujitva, XR4ti motorral.
az uj autok kozul enszerintem az Alfa Romeo az, amelyiknek
van **arca**. a tobbi sablonos. ez igy van, ebben igazad van.
tobb-tiz eve mi volt? allits egymas melle egy Mantat, egy Caprit,
egy 911-est, egy GTV-t, egy Toyota Corollat. Egyeniseguk volt.
most nincs. 

z.

-- 
    Zoltan Houdek
 http://193.68.47.23

+ - >Meg arra, hogy ti miben latjatok a (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>jelenseg okat.

egyreszt az uniformizalodas, amit Te is irsz.
masreszt a legelllenallas csokkentese. rakjal
egy sportkocsi elejere egy karaktere, drasztikus
orrot, mondjuk mint egy Ford T-bird orra, es maris
rosszabb a cw. Ca'pa-BMW? sosem ter vissza, emiatt.

z.

-- 
    Zoltan Houdek
 http://193.68.47.23

+ - Allolampas Mercedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Autosok!

Van valakinek tapasztalata az allolampas Mercivel
kapcsolatban? Mikor gyartottak ezt a jarganyt, milyen
aron kapni? Beszeljetek ra, bagy beszeljetek le rola!
Szerviztapasztalattol kezdve szubjektiv velemenyig
minden erdekel a kocsival kapcsolatban.

Koszi az infot.

Vida Gabor
Hammer of ExSch
+ - re: kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Radar lehet, vagy (es) a diplomatazoldet figyeli ?
                           ^^^^^^^^^^^^^^^
Az mi?

Amikor meg nem annyira piros, hogy az ember ne menjen
at rajta, ha siet. Lasd meg: sportzold, narancssarga lampa, stb.

Gabor
+ - motorkerekpar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!
Erdekes, hogy beindult ez a lista is! Azt hittem, alig lesz tobb cikk, 
mint ami regen a Tippben megjelent hasonlo temaban. Igy vegul kellemesen 
csalodtam, sok erdekes akad itt. 
En azonban nem vagyok autos - bar ugy evente ket-harom alkalommal 
hianyzik -, csak motoros. Ezert felmerult bennem egy kerdes: igaz, auto 
a lista neve, de helyet kaphatnak itt esetleg mas gepjarmuvek - pl. 
motorkerekparok - is? En mindenesetre szeretnem a meglevo SUZUKI GSX400E
motoromat egy kicsit nagyobbra es fiatalabbra cserelni. Ezert ha valakit 
erdekel egy 14 eves tinedzser, de eleg jo allapotu elado motor, az 
irjon, s ugyanigy az is, aki esetleg ugy 600-900 ccm koruli
turamotorokrol 
tudna tippeket adni - mi az, ami nagyon jo, mit nem venne meg meg ingyen 
sem :-) Termeszetesen csak hasznaltakrol lehet szo reszemrol :-(

Persze, ha valaki nagyon ellenzi a lista temajanak boviteset, szoljon, 
es tobbet nem jelentkezek a temaban ...
Sziasztok
        Pisti
        

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS