Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 271
Copyright (C) HIX
1999-01-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 levegoszuro,immobiliser (mind)  31 sor     (cikkei)
2 kerdes (mind)  5 sor     (cikkei)
3 "Akcioban a rendorseg" (mind)  8 sor     (cikkei)
4 MOSZKVICS (mind)  8 sor     (cikkei)
5 hutoletakaras (mind)  31 sor     (cikkei)
6 Re: turbofeltolto (mind)  28 sor     (cikkei)
7 Re: Fagyallo szelvedomoso (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Samara 395 E Ft.-ert (mind)  11 sor     (cikkei)
9 Kocsi vasarlas Szlovakiaban (mind)  24 sor     (cikkei)
10 katalizator (mind)  23 sor     (cikkei)
11 Re: trabi futes (mind)  12 sor     (cikkei)
12 Kedves Saga es tobbiek. (mind)  23 sor     (cikkei)
13 Re: Kecso (mind)  16 sor     (cikkei)
14 CX tapasztalatok (mind)  80 sor     (cikkei)
15 Jogositvany (mind)  31 sor     (cikkei)
16 Re: Fagyallo szelvedomoso (mind)  39 sor     (cikkei)
17 re: Tudtok egy jo kalapboltot.....? (mind)  12 sor     (cikkei)
18 Re: *** HIX AUTO *** #270 (mind)  14 sor     (cikkei)
19 vegyes (mind)  38 sor     (cikkei)
20 Trabant futes (mind)  14 sor     (cikkei)
21 Re: *** HIX AUTO *** #270 (mind)  54 sor     (cikkei)
22 Skoda es Peugeot !! (mind)  22 sor     (cikkei)
23 Km.ora (mind)  13 sor     (cikkei)
24 Pillanatnyi fogyasztasmero (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - levegoszuro,immobiliser (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A sport levegoszuro az milyen?

Ez egy olajos vaszonszeru anyagbol keszul , es allitolag kb 90%-os
ataereszto kepessege van. 1-2 LE pluszt eredmenyezhet. Meg nem probaltam ki,
de ha valaki igen akkor megoszthatna a tapasztalatait.

>az immobilizerhez csak  az  egyik  kis  kutyu  van meg, amit a kulcs
melle kell tenni, es csak egy kulcs.
a  "kulcs"  egy  kb
-es  mua30x10x5mmnyag  "rud" a felirat rajta:TEC-TUS.

Az a rud valoszinu ,hogy egy magnes ami egy reed relet mukodtet. Ha igy van
akkor
nem nagy cucc a javitas ha esetleg tonkre megy.

>Az inditokulcsbol  meg  probalt  a  srac
masoltatni,  de  nem  mukodik.   Lehet,  hogy  ezeknel  amr az anyag sem
mindegy?

Annyit tudok , hogy pl a Fordoknal chipes kulcsok vannak. Ez azt jelenti ,
hogy
a gyari immobiliser van a kulcsba epitve. Van egy mesterkulcs es 2db
felhasznaloi
kulcs. Masoltatni csak a mesterkulcsrol lehet . A mesterkulcsot nem celszeru
elhagyni
, arra ott a felhasznaloi kulcs amirol ugy sem lehet masolatot kesziteni.
(illetve lehet de az immobilisert nem kapcsolja ki.)

koszi

B. Csaba
+ - kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

csak nekem nem jon semmi a hun.lists.hix.auto newsgroupra, 
vagy masnak se....?

Udv:  Zak

+ - "Akcioban a rendorseg" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello
Szoktatok nezni az "Akcioban a rendorseg" sorozatot?
Meglehetosen ambivalens erzeseket kelt, amikor pl. megallitanak
valakit, mert "ket auto tavolsagon belul kovette azt a lakokocsit",
es a vegen a rendorok lelovik az illetot...
Nem tudom ki hogy van vele, de en majdnem mindig a menekulonek 
szurkolok.
Udv: Po:li
+ - MOSZKVICS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeintem befeszul az egyik feltengely kardan keresztje - vagy az ennek
    megfelelo alkatresz

Hatsokerekhajtas, merev tengely, ha jol tudom.
Szerintem inkabb az egyik elso fek fog be. Volt ilyen a Renault 20-asomon.
Morgott, ropogott, rezonalt az eleje, es felrehuzott. De csak fekezes utan
maradt ugy. Hogy menet kozben, magatol tud-e ilyet?
Udv: Po:li
+ - hutoletakaras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok kedves autósok!

Eddig csak olvastam a lisat, de mostmar nem birtam tovabb cernaval igy
ugy dontottem, hogy irok nektek, megpedig a hutoletakaras ugyeben, mert
eddig egy epkezlab valaszt nem olvastam.
Tehat.: Mindenek elott azt a tevhitet szeretnem eloszlatni, hogy a regi
autokban nincsen termosztat. Ez hulyeseg. Meg a haverom 30 eves S 100-as

Skodajaban is van (eredeti motor S 100 as) .
Akkor most lassuk mi is a haszna a hutotakaronak vagy a mezei
kartonpapirnak, amivel az ember ugye a huto hocserelojet takarja le.
Amikor egy teli napon elindulunk akkor ugye a motor hideg ugyan ilyen
hideg a hutoviz is. Amikor a hutoviz eler egy bizonyos hofokot, a
termosztat kinyit, es a motorbol a forro viz elore megy a hocserelobe, a

hocserelobol a hidegebb viz pedig be a motorba. Es itt a nagy szerepe a
takaronak, mert amikor a hideg viz bemegy a motorba, nem mindegy hogy
milyen hideg az a viz, es hogy hirtelen mennyire huti le a mar meleg
motort. Ezert teszunk telen hutotakarot a hocserelo ele, hogy
megeakadalyozzuk azt, hogy a hutoviz nagyon lehuljon, es hogy
megszabaditsuk motorunkat az allando " hideg zuhanyoktol" és hogy jon
ide a fogyasztas? Hat ugy, hogy a motor szereti a meleget, es ha
allandoan tulhutjuk, akkor a motornak plusz energiat kell forditani
arra, hogy magat felfutse az uzemi homersekletre. Es ez bizony
meglatszik a fogyasztasban. Pl automata szivatos autokban...... Ott ugy
ilyenkor kinyit a szivato, es ez bizony igen sokba kerul......
Ugy erzem vegre ebben a temaban is tisztan fogunk latni.....
Ha valakinek esetleg kifogasa lenne a leirtakkal, akkor szivesen
meghallgatom.
Udv mindenkinek
                    KRISZIKE
+ - Re: turbofeltolto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az normalis dolog, hogy csak kb. 1/3-ad gaznal indul el a turbo?
>Ugy tudom, az osszes kipufogogaz atmegy a turbon, akkor mi van ha nem nyomom
>a gazt 1/3 fole. Lefogja a motort? Vagy egyszercsak a nyomas atlep egy
>kritikus erteket, ami elinditja a turbot?

A turbo folyamatosan forog, nem csak adott pillanatban "kapcsol be". Az,
hogy mikortol termel tulnyomast, az fugg a fordulatszamatol. A fordulatszam
pedig a kiaramlo kipufogogaz mennyisegetol. A motor fordulatatol csak
annyira, amennyire a fordulatszamtol fugg a kipufogogaz mennyisege, tehat a
gazpedal allasanak (motorterhelesnek) a mertekeben. A turbo minimalis
torlohatast jelent a kipufogorendszerben, elhanyagolhato. Erdekesseg: a
turbos auto akkor sem eszelosen hangos, ha nincs rajta kipufogo - a turbo
maga is feler egy kipufogodobbal. Viszont a felporgo turbina hangja
ilyenkor tokeletesen hallatszik, a maga gyonyoruseges futyulesevel.
Ilyenkor lehet leginkabb kitapasztalni a turbo hatasossagat, a gazpedal
allasatol es a motorfordulattol fuggoen, a "futtyjelek" kisereteben.

Az, hogy nem hallod a turbo futyuleset, es nem erzed a futtyel parhuzamosan
jelentkezo "seggberugast", tapasztalataim szerint normalis az 1/3
motorterhelesnel, tomitett kipufogorendszernel. (Ket 1.6 TD VW-t hajtottam
eveken at, ismerem.) 


    ..oo.......
  o................Egeer.......     mailto:


===
+ - Re: Fagyallo szelvedomoso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egyszeru: denaturalt szesz, papramorgo' palinka vagy barmi
 mas tiszta szesz + folyekony mosogatoszer. Utana viz
 hozzaadasaval lehet higitani, a szkasos keveresi arany / 
fagyaspont tablazat szerint. Az egesz ara attol fugg 
hogy mennyiert kapsz alkoholt. Nyaron persze az alkohol 
kimaradhat a csapviz + mosogatoszer tokeletes.

Zoli

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 146.227.102.56)
+ - Samara 395 E Ft.-ert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado egy 1988-as Lada Samara. Belga import,
valodi bor ulesekkel, elhuzhato uvegtetovel, 1300 ccm-es
motorral, 5 fokozatu valtoval, piros szinben, radioval,
uj gumikkal.

I.ar: 395 E Ft.-

lllllllllllllllllllllllllllllllllll

lllllllllllllllllllllllllllllllllll
06 20 92-69-959
+ - Kocsi vasarlas Szlovakiaban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

nos itt igy mukodik>

1. a tulaj elmegy a kocsival az un. technikai vizsgara. ha atmegy, 2
evre kap
egy piros matricat, ha nem, irany a szerviz.
2. a tulaj lejelenti a kocsit a rendorsegen (ez sokszor egesz napos
varakozast jelent)
3. penzcsere
4. az uj tulaj elmegy a kocsival a jarasi szekhelye rendorsegere, ahol a
rendor bacsi
osszehasonlitja a motor es a karosszeria szamat a papiron levovel.
5. ha ok, mehetsz sorakozni, ha nem ul a szam, akkor bajban vagy. nekem
a 3. eset
tortent - a rendor nem talalta a motorszamot (Tipo), el kellett mennem
hivatalos
igazolasert a markaszervizbe (+80 km, +2nap, -80000 idegsejt). 
6. a sorakozas vegen leadod a rendszamtablat, ha mas jarasbol vetted a
kocsit,
beirjak a neved a "nagy" technikai igazolvanyba, kiallitjak a nevedre a
"kis" technikai
igazolvanyt es...
7. vege
+ - katalizator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Temakor: Trabi katalizator ( 8 sor )
>Kapott papam egy ajanlatot a Koporc Fluid-Kat cegtol katalizator
beepitesre
>Trabiba. katalizator 5000, beszereles 2000, zodkartya 1500 HUF
>1 ev vagy 100ekm garancia.
>Sulyadoval evente 4000 penzt lehet igy sporolni, tehat 2 ev alatt
terul meg.
>Allitolag 2-6% fogyasztascsokkenes es nemi futes javulas jar vele.

Vigyazz!
Egy ismerosom negyutemo varnyuba szereltetett ilyet. Ez az ar
kedvezmenyes,
ha cserelni kell, akkor sokkal dragabb. Ha egyszer berakattad, 
akkor utana nem szereltetheted ki csak ugy. A sulyadobol csak 25% 
kedvezmeny jar es nem 50% mint a szabalyozott katalizatorosoknal.
A motort kisse fojtja, igy a teljesitmeny csokken es nem a fogyasztas
:)

Viszont kevesbe lesz budos. Ezert mar megeri (nekunk) :)

***********************************
    Akos   
***********************************
+ - Re: trabi futes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali autosok,

 irta:

   A tapventillator ele 12V- os futoszalat kene behelyezni igy jobban
   melegitene.

Hmmm. 500-1000 W futes mar mondjuk egesz jonak szamit, amihez
"mindossze" 50-100 A aram szukseges. En eleg remenytelennek
latom.

	Adamo
+ - Kedves Saga es tobbiek. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves SaGa!

A mitsubishi szervizekben (legalabb is a
nemeteknel) barmikor rendelhetsz kulcsot a
kocsidhoz. Azt hiszem alvazszam alapjan (ha csak
azt is meg nem manipulaltak...)
116 loero boven eleg a klimanak. A kis  Fiestakba
beteszik.
Amugy milyen autorol van szo? Lancer?

Mas:
szelvedomoso folyadekot inkabb erdemes boltban
megvenni, van ami tomeny es van ami eleve
higitott. Arban nem sok kulonbseg van (persze
normalva). De ha mindenkepen otthon akarsz
csinali, akkor vegyel vizet es higitsd fel (a
vizet :) denaturalt szesszel (vagy vodkaval, vagy
barackpalinkaval, csak vigyaz mert ezen esetekben
minden rendor meg fog szondaztatni...). Kb 1-1
aranyban. (ez sem lesz sokkal olcsobb!

Minden jot:
            Zaruba Gergely
+ - Re: Kecso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tekerj nyugodtan a palyan, aztan
>ha jol emlexem a nevere ilacsnal van egy olyan kijarat, ahol NINCS KAPU !
Tenyleg nincs kapu, a telepules neve viszont Ina'rcs.
A palya mellett ki is van tablazva, mint pihenohely, es valoban van is
ott egy vendeglo, de amikor lefordultok az epulet "mogott" siman le
lehet lepni. Erdemes erosen figyelni, mert mar jartunk ugy, hogy a
kijaraton kellett betolatnunk, miutan elmelaztunk...
/Mellesleg orom nezni a nepet, ahogy Pest utan szelelnek el a
palyarol...;>>>/
Az ut viszont elegge rossz arrafele, de par kilometer /3-4/ utan a regi
5-osre erve lehet folytatni a menetet.
Ugyanakkor a masik oldalon sincs kapu /csak vendeglo/, ezert mikor
Kecskemetrol jovunk/megyunk a kapuknal leterunk a palyarol /ezert sajnos
fizetni kell / es utana /cca. 15-20km/ vissza Inarcsnal a palyara.

-= Pry =-
+ - CX tapasztalatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves mindenki!

Tobben batoritottak, hogy csak ugy irjam meg, hogy mik a tapasztalatok a CX-emm
el (88-as CX 25 TRD Turbo 2)........kicsit hosszura sikerult. Bocs.
Szoval hol is kezdjem.....
En kiskorom ota ilyenre vagytam es aztan egy evig gyujtottem ra, hogy megvehess
em......

Tudni kell az osszes CX-rol: nagyon kenyelmes bazi nagy (1,3-1,5 tonna) autok, 
alvazkeretes megoldasuk miatt eleg biztonsagosak is. Fel vannak szerelve minden
 joval, amit gyartasuk idejen az autotechnika tudott. Mostansag fenyuk mar nem 
a regi, sok koztuk a szakadt darab. Sokaknak nem tetszik a formája, de ez izles
 kerdese.

Felszereltseg: 83 utan mindegyik CX rendelkezett mar a kovetkezo extrakkal: sze
rvokormany (sebessegfuggo, allo helyzetben is vesszaall egyenesbe - u.n. nagyny
omasu szervo, ami a hidraulikarendszerrol uzemel, csavarasra halkan sziszeg, mi
nt a buszokon csak halkabban),  szervofek (ujakon 87 utan ABS is, de sok vele a
 gond - alt. kontakthibak), kozp.zar, elektromos ablakok elol, szintszabalyozos
 hidropneumatikus rugozas, fekerohatarolo es eloszto (elso es hatso tengely koz
ott a "bolintas" csokkentesere es ezelal a fekhatas novelesere).
Nem minden autoban, de a sokon megtalalhato: elektromos tukor, fordulatszam mer
o, pluss es bor karpit es sok aprosag. 1984-tol homersekletszabalyzos futest ep
itettek mindegyikbe. Csak be kell allitani es felfut, vagy lehut (ha legkondis)
 olyan homersekletre, amit akar az ember, utana pedig fokozatosan valtoztatja a
 bearamlo levego homersekletet a belso homersekletnek megfeleloen. A ventilator
 max teljesitmenye egy picit alulmeretezett, ezert az atlagnal lassabb a futes 
dinamikaja. En pl. nem banom, mert nem csinal huzatot a kocsiban.

85 vegen volt a modellfrissites: ettol kezdve szunt meg az alfa holbazis muszer
fal (forgodobos km ora es forulatszammero stb.)- a femlokharitorol lehet megism
erni oket.  (ezeket sokkal olcsobban meg lehet venni, a legdragabb max. 350e Ft
, de 180 korul is lehet kapni mukodokepes menetbiztos peldanyt. A 85 utaniakon 
muanyag lokharito van. Ezek dragabbak - ugy 300 koruli indulo arral (ezek alt. 
szakadt GTI-k)
A legutolso peldanyok dragabbak: a dizel Turbo 2-esekert nem ritkan 650-700e Ft
-ot is elkernek.
 
2,0-as; 2,2-es;2,5-os benzin motorokkal es 2,2-es (csak a gyartas elejen) es 2,
5-os dizel es turbodizelmotorokkal (Intercoolerrel - Turbo 2 -  es anelkul - si
ma Turbo ) gyartottak. Kotelezojuk a nagy hengerurtartalom miatt magas, viszont
 cserebe eleg takarekosak az uzemanyaggal (Dizel,TD1 es TD2 6.5(!)-8 liter -lab
tol fugg, az enyem 7,2 korul megy el vegyes hasznalat mellett, benzinesek 9-14 
lityo 14, ha nyomod - persze, ha be se inditod, eleg kevesbol ki lehet jonni :-
))

Biztos, hogy mivel osszetetteb auto, mint a pl. egy Golf - nem olyan megbizhato
, mindig kell vele foglalkozni. Akik egy autot csak arra hasznalnak, hogy A-bol
 B-be eljussanak, azoknak nem ajanlom.

Hibak: Alt. a hidraulikatol felnek, de ha az eloirt dolgokat betartottak es pl.
 nem tesznek bele zold hidraulika olaj helyett mast akkor jol mukodik es szuper
. Nekem a kocsim egyik legmegbizhatobb resze. 
Altalanos hibak: a motortarto bakok kiverodnek, also gombfejek sokszor lognak, 
ajtok alja korrodal (egyebkent nem tul veszelyes korrozios szempontbol - szerin
tem se nem rosszabb, se nem jobb az atlagnal), sok a lelakott auto, nehez szepe
t talalni. A kombikat kulonoskeppen nyuzzak, mert oriasi raktere van (ket kobme
ter) - es a terhelhetosege is tobb, mint 600 Kg.

Alkatreszarak: motortarto bak: gyari 9800 (mast nem szabad venni en tobbszor me
gszivtam)
also gombfej: 4900 - utangyartott, hidraulika gomb(10.000)(ezek rugoznak, csere
be lengescsillapito nincsen a kocsiban -, ezek utantolthetok nitrogennel, ennek
 ara 2,500
OSSZESSEGEBEN: az alkatresz dragabb, mint pl. Golfhoz, de olcsobb, mint egy jap
anhoz.

Szerviz: nehez hozzaerto embert talalni. A barmok jol el tudjak baszarintani a 
CX-et, de pl. a Citroen Pasztor foglalkozik CX-ekkel is. Es van egy par hozzaer
to szaki es bontos, vegyes tapasztalatokkal - en pl. ugy nez ki, hogy talaltam 
egy nagyon rendes korrekt bontos fickot es most oda hordom (csak javitani 
:-))

Barmilyen kerdesre szivesen valaszolok
Jo autozast
Zoli


u.i.: sajna tegnap leamortizaltam az enyem elejet (bal lampa, lokharito, hutoma
szk, indexek K.O), mert lekoccoltam egy Ladat, de szepen megcsinaltatom......
+ - Jogositvany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Meg tudja valaki mondani, hogy milyen jogositvanyom van? Egeszsegugyi 
csoportnak 2-es van beirva es 5 evre adtak meg. Ez most hivatasos? Azert
nem tudom, mert akiknel eddig lattam hiv. jogsit, azoknak kulon bele volt 
pecsetelve, hogy: Hivatasos... Viszont a tobbi ismerosomnek 1-es a csoportja
es 10 evre kaptam meg. Most mi az igazsag?

A Lada termosztatert sokan megkoveztetek. Igazatok volt, de azert
felvilagosito stilusban is lehetett volna irni, nem muszaj egybol lekorholni
egy tudatlant. Nem is tudom honnan vettem, hogy nincs benne. Ezek szerint
lehet, hogy a mienkben van beragadva, mert kb 5 km utan eri el az uzemi 
homersekletet, pont mire a celomhoz erek. Sot! Telen a szivatot sem lehet
teljesen visszatolni, mert leall! Szoval valszinu, hogy ezert jutott eszembe.

>trabant 601 combim van, evek ota eszelek rajta, hogyan lehetne
>novelni a futesi teljesitmenyt, mert igy telviz  idejen kicsit
>hideg a  jargany.
>ha valakinek van valami konkret, megvalosithato otlete, ne kimeljen.
>meg aztan hatha mast is erdekel :-)
Nekem azt tanacsoltak, hogy a futodobot es az utasteret osszekoto gumicso
ket veget egy-egy meretes bilinccsel rogzitsem, igy nem tavozik a meleg. En
nem vettem eszre valtozast, de azert te kiprobalhatod, nem nagy osszeg. Ha
bemesz egy Trabi boltba, egybol tudni fogjak, hogy mi kell neked.

Tenyleg! Tudna valaki irni arrol, hogy hogy mukodik az uzemanyagszint jelzo? 
Foleg a tank belsejeben levo szerkezetek erdekelnenek.

Udvozlettel:
Redei Balint
Trabant 601, Lada 1200
+ - Re: Fagyallo szelvedomoso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Tudja-e valaki, hogy nehez-e otthon a subject-ben nevezett
> lottyot keverni. Erdemes-e, lehet-e kapni a hozzavalo(ka)t,
> megeri-e? Hogy kell csinalni? Valaszaitokat koszonom!
Lehet !
Megeri !
Csak kozelito receptet adok !

A nyaron osszegyujtesz a kornyekrol minden hullot gyumolcsot.
Nemelyik szolosgazda a kipreselt cso:mo:ge't is hajlando odaadni.
( En is. )
Mindezeket egy megfelelo meretu edenybe gyujtod.
Ha leforrt az egesz, akkor lefozod. Fozetni nem
eri meg, mert akkor adot vetnek ki ra, de te ugye nem
elsodlegesen a fogyasztas miatt csinalod. :-)
Szoval lefozod, es a legelejet es a legveget
osszekevered es azt hasznalod fagyallo szelvedomosonak.
( A kozepet a finomito fozes utan megkostolhatod, de
nem erdemes, mert akkor keves marad ablakmosas celjara.) 
:-)
A csonhejas gyumolcsok magjat a cia'n miatt erdemes
kiszedni, nehogy az auto mergezest szenvedjen.
Ha esetleg vorosbor torkolyebol csinalod es a szolo nem
bogyozoval volt zuzva, akkor ajanlatos a kovetkezo jatekot
eljatszani.
Ha meglatod a rendort az ut szelen, de meg eleg messze van,
akkor egy keveset a szelvedore spriccelsz belole.
Mire odaersz a rendorhoz a szelvedo megszarad.
Az illat marad. 
Ha a rendor nem szondaztat, akkor O is mosott fogat 
aznap reggel. :-)
Ha nem szondaztat, de jol korbeszimatol, akkor
illik megkinalni ! :-)
Ha mosolyog, akkor vagy tul sokszor mosott fogat aznap,
vagy jo a humorerzeke es erti a viccet. 
( De ilyen nem fordulhat elo. )

Udv. Tibi
+ - re: Tudtok egy jo kalapboltot.....? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Divat vagy nem, elo szokott fordulni, hogy lakott teruleten 51-nel
lassaban
> megyek. Tudtok egy jo kalapboltot.....?

Az en ertelmezesemben a kalapos ember nem ( mindig )
vezet lassan. Benazik, bizonytalan, bamba.

Udv.
Babits Biha'ly helyett:
			Tibi
+ - Re: *** HIX AUTO *** #270 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> U.i.: a Ladásoktól csak a rendorkanyarokat irígylem - de azt
> nagyon.

Bocs, de mi az? (Nem a Lada :-))) a rendorkanyar... :-))))


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

autopalya - fout dilemma:
>liter.... Szoval ha a penz a donto, akkor 50-es.
Altalanossagban szeretnek hozzaszolni a dologhoz, illetve annyiban
konkret, hogy en az M1/10 viszonylatban vagyok erdekelt.
Penz eseteben nem csak a benyarol van szo: az ido is penz ugyebar,
ha sietek valahova, akkor lehet, hogy megeri a kilonegyvenet(hetvenet)
meg
az autopalyadijat valasztani. (Plane, ha melozni megyek jopenzert a
sogorokhoz :)
Nem beszelve az idegi karosodasrol, amikor 52,6 kmrel megy elotted egy
potos teherauto vagy egy kalapos 78,4 kmrel. Ilyenkor a
vissza-harmas-padlogaz
kombinacio egybol megdobja az addig szereny fogyasztast.

>ha jol emlexem a nevere ilacsnal van egy olyan kijarat, ahol NINCS KAPU
!
Inarcs a falu neve. Tenyleg nincs kapu.

klima:
>3:  a klima helye benne van a gepben, csak nincs beszerelve.  Egy
1.6-os
>116 loeros motor melle megeri-e berakatni?  Nem  arban  (ugy
semmikepp,
Nekem eddig volt egy 1.5-os (88LE) Esperom es most van egy Astra 1.4
(90LE)
klimaval. Egyiknel sem erezheto, hogy visszaesne a motor teljesitmenye,
ha
bekapcsolom a klimat. Egyebkent a klima nemcsak nyaron, hanem egesz
evben
is hasznalhato, pl rendkivul gyorsan paratlanitja (belul) a szelvedot
telen vagy
osszel is (melegre allitva a hofokszabalyozot).

Fagyallo szelvedomoso:
En a kovetkezo receptet hasznalom: deszt.viz + mosogato szer +
alkohol(patikabol)

Tamas
+ - Trabant futes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A 'rongyos' modszert sajat tapasztalataim alapjan nem ajanlom: -15 fokban
ugyanis letorott a Trabim ventillatora, gondoltam a 10 km-t a kovetkezo
autopalya-kiagazasig 50-nel kibirja ventillator + generator nelkul is.
Eredmeny: motor tulmelegedett -> elektonikus gyujtas kabeljei
osszeolvadtak (valamilyen okbol ezeket a motorblokkhoz rogzitik), a
teljesitmenytranzisztorok szetegtek, a tipusuk persze olvashatatlan volt,
a szervizben sem volt ilyen, tehat vissza a mechanikus gyujtashoz. 
Emellett a dugattyukat is megviselte a dolog, ugyhogy 2000 km-rel kesobb
be is sultek.

Udv,
marky
+ - Re: *** HIX AUTO *** #270 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: megugrik a fogyasztas... ( 5 sor )
> A tultoltott olaj hihetetlen igenybevetele a motornak !
>
>Pardon?
>Kifejtened konkretan?
>Udv: Po:li


Csak vázlatosan :
A négyütemu motorok nagy többségénél a fötengely alatti térben (karter)
motorolaj van. A fötengely azonban nem az olajban, hanem fölötte forog! Ha a
felsö nívó szintjénél több olajat töltünk a motorba, a fotengelyt ellepi az
olaj, és annak így, a folyadék ellenállását leküzdve kell munkáját
elvégezni.  (Nekünk is könnyebb a vízparton futni, mint térdig a vízben.) A
dugattyúk alatti térben megnö a nyomás, az alsó hengerfalakra nagy
mennyiségü olaj jut, amit a dugattyúgyürük már nem tudnak lehúzni, stb... .
Néhány kapcsolódó hibajelenség :
- üzemanyagfogyasztás növekedése
- egyenetlen alapjárat
- kormolódó gyertyák
- olajfüst a kipufogóból
- erös karter-gáz, kivezetö csonél olajfolyás
- változatos helyeken jelentkezö olajfolyás stb... .
A dologra azért érdemes odafigyelni, mert olajcsere elött, mindenki
elolvassa a kocsira vonatkozó feltöltési mennyiséget és azt tisztességgel
bele is önti. Pedig nem kell, mert a motorban rengeteg olaj marad, föleg, ha
az olajszurot nem cseréltük ki. Olajcserekor tehát a nívópálcát nézzük, ne a
leírást.

*** Olajnyomásról, motorolajról :***
Fontos szabály : mindig olyan olajat használj ami a gyári leírásban
szerepel!
A tíz évnél idösebb motorok surlódó felületei közel sem voltak úgy
megmunkálva, mint a maiak. Az egymáson csúszó furészfogakat a bejáratási idö
alatt igyekeztünk lekoptatni. A maradó egyenetlenségek és a koptatás miatt
keletkezo hézagok kitöltésére sürü olajat ajánlottak a cégek.
Mit teszünk mi, autósok az öreg masináinkkal? Költséget nem kímélve
beletöltjük járgányainkba a legkorszerubb, talán a víznél is
folyékonyabb szintetikus olajakat és ezzel alá is írtuk a motor halálos
ítéletét.
Sajnos a motorfelújítások esetén, a gépmunkák minosége miatt (tisztelet a
kivételnek) ugyanez a helyzet. A feújított motorokba se célszerű
csúcsminőségű olajat tölteni.

*** INDEX ***
Az indexelést elhagyni, ma éppen úgy sikk, mint bármilyen más
szabálytalanságot elkövetni. Képzeljétek el a focimeccsek hová fajulnának
bíró nélkül! Pedig már vagy 15 éve így közlekedünk, bírók és partjelzök
nélkül. Rendör csak akkor intézkedik, ha fogytán a zsebpénz. Nagyjaink (?)
meg hozzák az okosabbnál okosabb, senki által be nem tartott szabályokat
(mobiltelefon használat, vasúti átjárón való áthaladás, stb... .).

Üdv mindenkinek : Szu
+ - Skoda es Peugeot !! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !!!

Nem surun irokatok be az ido hianya miatt, de most lenne egy ket
hozza szolasom.
Az egyik a Skodasokkal kapcsolatban!!
- Ok szerintem egy kulon faj az autosok kozott ( tisztelet a kivetelnek mert az
ert
vannak )
- Fokozott figyelmet igenyel a NOI vezeto
- Enyhe riadalmat a NOI és szemuveges
- Panikot s NOI szemuveges és kalapos , ha ilyennel talalkozok elore engeden
 vagy megvarom hogy eltunjon elolem.

Más!!

Ha valakit erdekel akkor tudok tanacsokat adni a Peugeot 205 GTI -vel
kapcsolatban.
Kb 1/2 eve nyustolom szegenyket ,de meg vagyok vele elegedve.
Vannak hibai es elonyei is.
Szoval lehet kerdezni ha kivancsi valaki a reszletekre!!!

Hovi
+ - Km.ora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves mindenki!
Tudtok-e jo, megbizhato iparost, aki km.-orak javitasaval foglalkozik? Eleg
sokadik autonal tartok, most egy Nissan Sunny (diesel 1,7) muszerevel
kinlodok. Minden eddigi kocsimon a km. szamlalo ugy mukodott, hogy minden
helyi ertek akkor valtozott, ha a kisebb helyen levo kerek
megkozelitette-elerte a 9-est, ill. a 0 erteket. A mostani oram minden
helyen levo szam lassan, folyamatosan halad, igy igazan megallapitani az
eppen mutatott erteket szinte nem is lehet. Persze ez lehetne osszakadas is,
de a sebessegkulonbseg az egyes szamjegyek valtozasa kozben megvan. Emellett
rendkivul rossz a szamok lathatosaga is. Nem letkerdes, de zavaro.
Kerlek, ha tudtok jo szakembert, irjatok.
udvozlettel
oldboy
+ - Pillanatnyi fogyasztasmero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Nemtudom, hogy volt e-mar tema de ha tudtok olyan szerekentyurol amit
utolag be lehetne szerelni az autoba es kepes lenne mutatni a pillanatnyi
fogyasztast akkor irjatok MAGANBA. Elore is koszi!!!

cst.

Volvo 480 tm.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS