Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 276
Copyright (C) HIX
1999-01-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 :) (mind)  91 sor     (cikkei)
2 OPEL ASTRA ELADO (mind)  5 sor     (cikkei)
3 Ford Sierra+ elado auto (mind)  21 sor     (cikkei)
4 tulkormanyzottsag (mind)  12 sor     (cikkei)
5 tulkormanyzottsag. (mind)  16 sor     (cikkei)
6 Opel (mind)  35 sor     (cikkei)
7 Wartburg alkatresz (mind)  7 sor     (cikkei)
8 Golf I-hez gyuruk (mind)  9 sor     (cikkei)
9 Re:Kerdesek (mind)  21 sor     (cikkei)
10 re:akadozo kuplung (mind)  14 sor     (cikkei)
11 Re: Akcioban a re (mind)  33 sor     (cikkei)
12 Re ablakmoso vagy palinka ? (mind)  25 sor     (cikkei)
13 Akcioban a rendorseg (mind)  42 sor     (cikkei)
14 akcioban a rendorseg (mind)  40 sor     (cikkei)
15 vezetestechnika (mind)  41 sor     (cikkei)
16 Folia ablak (mind)  37 sor     (cikkei)
17 megcsuszas,kerdesek (mind)  14 sor     (cikkei)
18 Citroen BX (mind)  7 sor     (cikkei)
19 Folia (mind)  42 sor     (cikkei)
20 MotorUp (mind)  12 sor     (cikkei)
21 kis Polski felni (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.

1. 
rendorkanyar = powersliding vagy "kezifekes". azt hiszem,
a ketto nem ugyanaz, de mindketto belefer a rendorkanyar
fogalmaba :)
> Persze ehhez megfelelo nyomatek kell, vagy konnyu far.
sperdifi! 

2. 
>Tudtok-e jo, megbizhato iparost, aki km.-orak javitasaval foglalkozik? 

Bp.VII.Nagydiofa u. 9., Muskovits Jozsef, 269-6749, 
08-17h, penteken 08-14h

3.
>Tudna valaki ajanlani egy megbizhato karburator javitot?

Csepel, Rakoczi u 195, total es aral kutat is elhagyva halasztelek
fele, az aral kut utan kb 200m, jobbra egy ipartelepen, modok kft.,
most is ott all a zsigam. 06-20-9578-624

4.
>Legnagyobb elemenyem az volt amikor egy MB
>Sprinterrel egy versenyszellemu ezerotos ladat
>szinte allva hagytam.
az milyen kocsi ?
skoda MB (1000) Sprinter? vagy milyen auto? vagy mercedes benz?
egyebkent az en ladam is versenyszellemu 1500 :))))

5. 
>Szerintem csak porgos gepekre erdemes 
>felrakni, nem az atlagos kocsikra.
annyira porgos, amennyire porgetik :-)

6.
> Le tudna irni nekem valaki azokat a jelzeseket amelyek a 
> gepjarmuvezetok hasznalnak?
> Tudjatok, egy ujszulottnek minden... (a "rendor elorejelzeseket" 
> se hagyjatok ki :)

fenykurt: rendori ellenorzes
fenykurt: gyere, kiengedlek.
fenykurt: ki ne gyere, nekem van elsobbsegem.
fenykurt: nekem volt, es nem adtad meg!!!
fenykurt: koszonom (ui. sotetben a szembejovo nem latja, ha intesz)
fenykurt: huzodj le!
fenykurt+iranyjelzo: huzodj mar le!
fenykurt+iranyjelzo+kurt+gazadas: huzodj mar le, any*d!
kurt: menjel mar!
kurt: nem adtad meg az elsobbseget, oreg!
kurt: ne allj meg masodiknak a koruton, p*raszt!
kurt...: addig nyomom, amig tovabb nem mesz!
kurt+fenykurt: meg egy ilyen es direkt nekedmegyek
kurt+gazadas: takarodj a jardara! (gyk ez gyalogosnak szol)
intes: gyere!
intes: koszonom.
intes: l****sz a s*****be
intes: viszketett a fulem, bocs

> lehet-e valamit csinalni? (persze azonkivul, hogy 
> lehasalok az ulesre :)

a hatso ulesrol vezetsz?? :))))))

juj, most latom, valaki letol, mert alulkormanyozottsagrol
neked a rossz fekeroelosztas ugrott be :) remelem en nem
bantottalak meg! 

7.
> "mekkmester" megoldast kellett rendbe hoznom, mert ugy gondolta az a
> "szaki" aki belenyult, hogy "ugy jo lesz". Es nem lett jo.
> Peldakat is felsorolhatok, 

leeegysziiii!!!

8. folia:
vannak nemcsak sotetito, hanem pl. belatas elleni foliak is.
szerintem ugyanolyan jol nez ki, ha nem jobban, es a kilatasban
(szinte) nem is gatolnak. 3M gyartmany, de szaki rakja fol. 
autosujsagok tele vannak ilyen cimekkel, van akinek meg honlapja
is van, olyan referenciakkal felsorolva, mint pl BM.

9. (a rendoros uldozeses filmrol)
>A vegletes, rendkivuli mertekben sarkitott abrazolas is nevetseges.
mint a legtobb musor (plusz, fokusz, stb.) - de ez nem erre a listara
valo tema.

mara ennyit,
udv
z.
+ - OPEL ASTRA ELADO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Piros Opel Astra 1,4 GL, elsö üzembehelyezes 1992. 05. vezetett
     szervizköny, 126.000 autopalya km.

     Erdeklödök maganban: ,
     Tel: 06 209 521 125
+ - Ford Sierra+ elado auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

A kovetkezo dolgok erdekelnenek, ajanlottak most megvetelre egy 1986-os
evjaratu Ford Sierra 2.0L-t. A kocsiban elvileg 130.000 km van (amit meg
hajlando vagyok elhinni, mivel ugy nez ki az egesz auto). Ha valakinek van
ilyennel tapasztalata, azt szivesen fogadnam. Fogyasztas, megbizhatosag,
ilyesmik erdekelnenek.

Ehhez kapcsolodik, hogy el szeretnem adni az 1990. majusi Lada Samara
1.3-as, 5 ajtos, 124.000 km-t futott autot. A karosszeria tavaly teljesen
felujitva, fenyezve. 2 hete volt rajta teljes kuplungcsere.

Ha valaki tud olyat aki eppen ilyet venne, az vegye fel velem a
kapcsolatot. :)))

Koszi.

Peter

ui.: 3 skoda alapjan levont tapasztalatom, hogy a generator es az egesz
elektromos rendszer ugy sz%@ ahogy van :)))))))
+ - tulkormanyzottsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A tulkormanyzottsag idonkent olyan merteku lehet, hogy jobbra
>tekert kormannyal balra fordul az auto. Ez egy vezetesi
>technika, errol talan maskor.

Ne, ne maskor. Engem az nagyon erdekelne, hogy mikent lehetseges az,
hogy az auto jobbra tekert kormannyal balra fordul. Ez tudtommal csak
akkor elkepzelheto, ha megpordulsz mondjuk 300 fokot, es ekkor hozod
egyenesbe. Ekkor mar valoban balra mesz, de ez messze nem balra
fordulas. Ha jobbra tekersz, akkor az auto jobbra is tor ki, ertsd
sokkal nagyobbat fordul jobbra, mint amit szeretnel. Vagy nem?

Papai Tamas
+ - tulkormanyzottsag. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egyreszt a mai utcai autok atlag vezetese korulmenyek
>kozott semleges tulajdonsaguak, de ha a hatar kozelebe
>zavarjak, akkor vagy tul, vagy alulkormanyzottak lesznek,
>sot, ami a leg roszabb: ide-oda valtogatnak

Ezzel most nagyon nem ertek egyet, mert tudtommal minden jelenleg futo
auto, vagy legalabbis ezek tulnyomo resze enyhen alulkormanyzott,
ugyanis ez az a kormanyzasi mod, ami a legkevesbe torolja meg a vezetesi
hibakat. Gondolj bele, ha egy kezdo vezeto pontosan felmeri, mennyit
kell tekernie a kormanyon, a kocsi meg tulfordul, erre o megijed,
ellenkormanyoz, a kocsi megint tulfordul, ellenkormanyzas... es elszall
a vegen a kocsi. Eppen ezert a jelenlegi uj autok semleges kormanyzasuak
kis sebessegnel, nagynal pedig egyre jobban alulkormanyzottak lesznek. A
masik dolog, hogy amugy is ez a jobb dolog a kanyarban.

Udv: Papai Tamas
+ - Opel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

     Az Opelos temakat szeretnem sajat tapasztalasaimmal kiegesziteni. Az
     "alany" Opel Ascona 1.8i, '85 evjarat, 5 ajto, gls szereltseg, 192e
     km. Az autot ket eve 150e km-rel vettem meg. A hatso sarvedo mar ki
     volt hegesztve. A korahoz kepest nagyon jo allapotu, Svajcban
     helyeztek uzembe. A szurokon, olajon, gyertyakon, fekbeteten, szoval a
     szokasos hasznalat miatt elkopo es x kilometerenken cserelendo
     alkatreszeken kivul csak 1 vizpumpat kellett cserelni. Ez allitolag
     Opel betegseg. A vezermuszij hajtja a vizpumpat es 60-80e kn-kent
     csapagyas lesz. A futomu kemeny, sportos. Meg az elso gazdaja
     cserelhette a lengescsillapitokat Monroe-ra. Ez eleg jol sikerult... A
     feltengelyek elkezdetek mar kicsit kattogni, de ez ilyen
     teljesitmenynel es kilometer utan nem csoda. A motor nagyon jol
     sikerult darab. A valto attetelezese hosszu, igy eleg jol lehet
     porgetni. A 115LE azert magaert beszel/kat. nelkul/. Az auton
     195/60-as Michelin Energy MXV2-es gumik vannak, de neha nagyon
     kevesnek bizonyulnak. Elindulaskor nagyon konnyen elporog az aszfalton
     es kettesbe kapcsolva is "huzza a csikot" ha nagyon tolom neki.
     Kanyargos uton nem ajanlatos kettesben autozni, mert imtenziv
     gyorsitasnal elporognek a kerekek es hajlamos kitorni az auto. A
     fogysztasa telen varosban rovid tavokkal, szinte vegig hideg motorral
     12l, autopalyan 140-150-nel 8-9l. Nagyon finom 90km/h orszaguti,
     elozgetesmentes, oreguras autozassal 6-6.5l. A gyari adat erre a
     tempora 5.6l, allitolag megvalosithato. Nekem meg nem sikerult. A
     fekek lehetnenek jobbak is, nem erre a tempora es teljesitmenyre
     mereteztek. Eleg jol kell taposni, hogy az 1090kg-ot megallitsa nagy
     sebessegnel. A "vege" gyarilag 195km/h. Nagyon hosszu, jo minosegu
     autopalyan mereseim szerint 205km/h /Nemetorszagban sikerult/.
     Osszefoglalva szerintem nagyon jol kitalalt auto, jol sikerult
     motorral, gyengecske fekkel. Aki ilyet vesz jol valaszt, de mindenkepp
     szervokormanyosat vegyen! A csomagtere meg onmagaert beszel: eldontott
     hatso ulesekkel 1.4 m3.

     Hici
+ - Wartburg alkatresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagy Miklos erdeklodesere (es masoknak is, ha kell):
Az elado Wartburg alkatreszek ugyeben Várterész Andrásné illetekes a
375-3322 telefon 442 mellékén, 8-16h.

(Nagy Miklosnak: leveledre nem tudtam maganba valaszolni, mert
=?iso-8859-2?Q?Nagy_Mikl=F3s?= > cimedrol
visszapattantam ket napja folyamatosan, ugy tunik van az amit keresel)
+ - Golf I-hez gyuruk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hol lehet olcson Rik, Coap, Goetze tipusout vasarolni Bp.-en?

Koszi

Z

mailto:
+ - Re:Kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Mindenki!

Valaki irta:
    . Egyebkent az utcai autokon a kerekopanthoz kepest szeles es
    magas gumit hasznalnak. A versenyautokon a gumi a kerekpanthoz kepest
    keskenyebb, es alacsonyabb (peresebb). Ezzel javul az uttartas, de sokkal
    nehezebb eszrevenni a megcsuszast, hirtelenebb kovetkezik be.

A Forma 1-ben ez nem egeszen igy van, pedig ha valahol, akkor ott igazan
gyorsan mennek... (Hasonloan a C.A.R.T.) Egy turaautonal viszont valoban
szinte "per 0"-s.

   Egy utcai auto korrigalja a vezetesi hibakat (benyomott kuplungal kanyar,
   stb), egy sportkocsi nem szereti, egy versenyauto megbosszulja.

Ez viszont egy-az-egyben igy van. Egy gazelvetel vegzetes lehet. Marmint
a bekanyarodas szempontjabol.

Udv

	Adamo
+ - re:akadozo kuplung (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Regebben ezen a ponton csuszott a legjobban. Mostanaban ugy kell
> indulnom, hogy ezt a pontot a leheto legrovidebb ideig erintsem, mert mint
> a kenguru ugy ugral tole. 
> Hatramenetben szinte sosem jelentkezik, eloremenetben csak
> az 1-es es kettes fokozatnal erezni, de ott sem mindig egyforma erosen.
> Altalaban hidegen kevesbe erezheto.Amugy a kulpung jol fog es jo helyen,
> nem csuszik foloslegesen, egyszeruen egy ponton rangat.

A legrosszabb is megtortenhetett - mint velem - hogy a kuplungszerkezetben
valamelyik rugo el van tortenve. Nalam is ugyanez a helyzet volt az ezereves
fiatommal, ugrott is a kuplung. Az ugralas azert volt, mert a torott rugo
miatt nem volt parhuzamos a kuplungtarcsa- fem felulet, es ugye ... na el
tudod kepzelni gondolom.
Bunny
+ - Re: Akcioban a re (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> > > Szoktatok nezni az "Akcioban a rendorseg" sorozatot?
> > > Nem tudom ki hogy van vele, de en majdnem mindig a menekulonek
> > > szurkolok.

En nem.

> Azert van benne igazsag, neha tenyleg elkepeszto, milyen
> tulkapasokra hajlamosak a rendorok, vagy legalabbis a sorozat
> keszitoi.

...

> A vegletes, rendkivuli mertekben sarkitott abrazolas is nevetseges.
> Aki menekul, az ugye mind aljanep, a vegletekig elszant, elvetemult
> bunozo, a tarsadalom altal kivetett jellemtelen emberi korcs. Olyan
> nem fordulhat elo, hogy egy ketsegbeesett, kisstilu bankrablo, aki nem
> akar senkit megolni, csak menekulni a penzzel.

Elorebocsatom nem vagyok rendor, es nem is szeretnek az lenni. A velemenyem sze
rint
egy "kisstilu bankrablo" is bunozo, a tolvaj is stb. Kepzeljuk el, hogy a kisst
ilu
ep a te kocsidat nezi trombitanak es megfujja erre te: -Szegenykem biztos szuks
ege
volt ra, rendorba' ne tessek bantani!
Ha az en kezem koze kerulne egy ilyen, addig utnem amig meleg. Egyszoval a buno
zo
nem erdemel finom elbanast.

Udv,
Benc
+ - Re ablakmoso vagy palinka ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Ha lefozod a palyinkat,
> inkabb add el 1000-ert literjet, abbol jo sok szelvedomosot tudsz venni.
Hol lehet eladni a palinkat 1000Ft/l aron ?
Ha tudsz konkret cimet mondani akkor erdemes lesz az iden
kifozetni es nem kidobni a cefret.
Szerintem osszekevered a kocsmat a termelovel.
A kocsmaros/vendeglos minden etelre, italra legalabb 100 % hasznot rak !
Ezen kivul elvarja, hogy odavigyek neki hazhoz.
Ha sajat magad fozod, akkor meg nincs 250Ft-os ado es
emiatt eladni is nehezebb nagy tetelben.

Hogy ne legyen off topic.
> A METRO-ban 130 Ft 1 liter -19C-ig jo szelvedomoso. Azt hiszem Prevent.
Ha
> minusz 10-15 fokosra kevered kb. 70-100 Ft egy liter. Szerintem ezert nem
> erdemes kavarni mindenfelet.
En azt ugyanannyi vizzel szoktam felonteni. Ugyanis
a kocsiterben melegszik menet kozben, ejszaka a futetlen 
garazsban, ha befagy, akkor olyan hideg van, hogy nincs 
szukseg spricnire, mert az uton is megfagy minden.
Nektek mas a velemenyetek ?

Udv. Tibi
+ - Akcioban a rendorseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Elore bocsatom, hogy egyetlen reszt sem lattam amusorbol.
( A vigjatekokat jobban szeretem, ha mar van idom tvzni.)

> Szamtalan olyan helyzet adodik, amikor siman(!) megelozhetnek
> oket, megsem teszik: vagy nekimennek, vagy megvarjak, amig ossze-
> vissza torik magukat.
En a bunozo helyeben, az engem elozo rendorautora, adott
esetben ralonek. Ez egyedul is kivitelezheto.
Szerintem tiltott dolog ilyenkor az elozes.
( Gondolom amerikai a film. )
Neztetek mar igazoltatast amerikai filmben ?
A jelenet a kovetkezo:
Az rendorauto az igazoltatni kivant auto mogott halad.
Kek feny + esetleg hangjelzes.
Mindket auto megall. Elol a civil, hatul a rendor.
A ket rendor kiszall. Az egyik a pisztolyat fogva/tartva a
kocsi mellett marad. A masik a pisztolyat fogva a masik
kocsi fele halad. A sofornek kotelezo a kocsiban maradni,
leengedni az ablakot majd mindket kezevel a kormanyt kell 
fogni. ( Nem az ules alatt a pisztolyt. )
A rendor odaer es intezkedik.
Nem voltam soha amerikaban. En igy tudom, ha valaki
maskepp akkor kerem helyesbitsen !

Szerintem a rendorok azert ilyen agresszivek
( pl. kezeket a motorhaztetore, labakat hatrabb es szet, 
amennyire csak lehet), mert az eletukkel jatszanak ha nem.
Engem nem ismernek es nem tudjak, hogy azert, mert
megallitottak es figyelmeztetnek, hogy nem mukodik a feklampam,
esetleg nem rantok-e fegyvert, mert eppen olyan kedvem van.
Mert a jololtozottsegem ellenere alja nep vagyok es kulonbenis 
tegnap fogtak el a rendorok a legjobb haveromat es dogoljon...
Szoval az eletukre vigyaznak.

Szerencsere nalunk meg ennyire nem kell vigyazni magukra.

A fentiekkel nem azt allitom, hogy nincsenek a musorban 
tulkapasok. Ismetlem nem nezem a musort.

Udv. Tibi
+ - akcioban a rendorseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Az „akcioban a rendorseg” hozzaszolas egy reszehez fuznek megjegyzest. Zoli irt
a: „A vegletes, rendkivuli mertekben sarkitott abrazolas is nevetseges.Aki mene
kul, az ugye mind aljanep, a vegletekig elszant, elvetemultbunozo, a tarsadalom
 altal kivetett jellemtelen emberi korcs. Olyannem fordulhat elo, hogy egy kets
egbeesett, kisstilu bankrablo, aki nemakar senkit megolni, csak menekulni a pen
zzel. A zsaruk persze mindvegtelenul joindulatu, 12 gyermekes csaladapak, akik 
hazaerve a melo-bol sirva olelik magukhoz a csaladukat.”


Vannak bizonyos tulkapasok a kommentator megjegyzesiben, elismerem. Foleg akkor
 jott ez ki, mikor  felloktek az elottuk haladot, es rafogtak, azok nem tudnak 
vezetni. Viszont amit nem akartam szo nelkul hagyni. Miert menekul a bunozo? Mi
ert nem all meg, ha a rendor leinti, hasznalja a megkulonbozteto jelzeset? Nos?
 Azert alljunk mar meg kerem… Elkovetett egy buncselekmenyt, (mindegy hogy mily
et) es akkor meg sajnaljuk szegenyt mert a rendor eljar vele szemben? Nehogy ma
r a bankrablokat vedjuk, az adocsalokat, vagy a gyilkosokrol mar ne is beszelju
nk. A rendornek az a dolga (Te es mindenki ruhazta fel ezzel a joggal), hogy el
kapja a bunozoket. Hogy mi a „bun”, azt pedig a tarsadalom (Te is) szabalyozza.
 Nem csak a gyilkosokat kell elutni, beszoritani a labat, stb. Ha egyszer a ren
dor jelezte az igazoltatasi szandekat (nem vagyok rendor:)) akkor az a bunozo a
lljon:) meg. Ha nem teszi, akkor vallalja a kovetkezmenyeket. Jelen esetben az 
eroszak alkalmazasat. Erre pedig az intezke!
do rendornek joga van. Viszont ha jogtalanul alkalmaz kenyszerito eszkozt, koke
menyen felelossegre vonjak, legalabbis Amerikaban. Kivancsi lennek a velemenyed
re akkor, ha mondjuk egy ilyen uldozes soran a „csak bankrablo” osszetorne az a
utodat, vagy elutne Teged. (nehogy bekovetkezzen!) Szoval azt akartam csak mond
ani, hogy aki szabalysertest, buntettet kovet el (gyanusithato vele), vallalja 
a kovetkezmenyeket. Mert az biztos, ha nem kovetsz el torvenysertest, a 12 gyer
ekes otthonaban siro rendor nem fog beszoritani, leloni, lelokni…:)



 Kovács Attila
     (Atti)
+3630 9747-962

___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - vezetestechnika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta tegnap a vezetestechnikaval 
kapcsolatban:

>Ja, ha tobb penzed van ,menj el a hungaroringre a Berger
>autosiskolaba, remelem ilyent is tanitanak ott.

Tavaly az atadas utan eleg sok hetvegen volt alakalmam 
gyonyorkodni az "autosiskola" tanuloinak mutatvanyaiban.

Ket egyenes, csuszos muanyaggal boritott palya van es egy 
harmadik, kerek 3 savos palya amelynek egy savja 1/3 
szakaszon szinten csuszos. Az egyik egyenes szakasz elejen 
lokolap van. Erre egyenesen rahajtva oldaliranyu lokessel 
gerjeszti az autot. A lokes amplitudoja, es sebessege 
allaithato. Szoval erre rahajtasz, ez megdobja az auto 
farat, utanna meg kell fogni a kitoro autot, ez a feldat. A 
hirtelen bekovetkezo utminoseg valtozas es az ebbol eredo 
megcsuszas szimulalasara kivallo.
Az masik egyenes szakaszon bolyas hullamvonal alaku palyat 
alakitanak ki amelybe adott sebessegge behajtva lassitani 
kell, kovetni a nyomvonalat anelkul, hogy a palya rajzat 
atrednezned.
A haromsavos kerek palyan kulonbozo fordulokorokon egyre 
gyorsulva haladva lehet megerezni azt pontot amikor az auto 
kitorni keszul illetve lehet probalgatni milyen erzes egy 
adott sebesseggel kanyarodva csuszos burkolatra hajtani.
Egy csomo fotocella es sebessegmero van beepitve mindenhol, 
ami ertekelest ad a pilota tulajdonsagairol. Altalaban 
10-12 auto szokott egyszerre keringeni a palyan probalgatni 
a feladatokat. Jo dolog, hogy egymas hibait lathatjak es 
megtapasztalhatjak.
Erdekessegkeppen a Forma-1-en Ecclestone, Stalone,Vajna egy 
kis A Merciben egyutt probalgattak a palyat, nem valami 
fenyes sikerrel.
Osszegezve szerintem eleg huzos ar a fel napra 9 egy napra 
pedig 18 ezer forintos tanfolyam ara.(tavaly) Ha valakit 
erdekel a Porsche Hungaríanal erdeklodjon, mert az ovek a 
letesitmeny.

Udv,
GaborZs
+ - Folia ablak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nekem is foliazva vannak az ablakaim, az elso szelvedo "tiszta" maradt. A
hatso ajtokon es a hatso szelvedon eleg sotet filia van, az elso ajtokra
eggyel vilagosabb arnyalatot tetettem fel.
Esti kozlekedesnel zavaro lehet ha nincs kozvilagitas, mert ekkor en nem
latok ki az oldalso ablakokon pontosabban csak keveset, ez leginkabb
keresztezodesekhez erve jelent problemat. A legrosszab az amikor az eso is
esik (na persze este) ilyenkor aztan tenyleg keveset latni ki. Mar banom,
hogy ilyen sotet lett teve az elso ajtokra. A hatso ajtokon levo folia
abszolut nem zavaro. A kulso tukrokben nehezebb kilatni, bar egy Skodabol
sosem tokeletes a kilatas. A belso tukorbol is megfeleloen ki lehet latni,
este kimondottan jo, hogy a mogottemlevo lampaja nem vakit meg akkor sem ha
reflektorral jon.
Lehet rajt vitatkozni, hogy a forgalom tobbi resztvevojet zavarja vagy nem.
Pl.: oldalrol nem lat at az auton, de a mogottemlevo sem nagyon lat at.
Tudtommal az eredeti lathatosagnak a 70%-at meg kell oriznie. Tehat a feny
30%-at fogja meg, de nem mindegy, hogy melyik ablakrol van szo (elso ajton
levo, hatso ajton levo, hatso szelvedo). ugy tudom az elso szelvedore csak
olyan szeles foliat lehet feltenni amennyit a napellenzo egyebkent is
eltakar (mar ha le van hajtva) , ha jol tudom 10 (tiz) centi ez.
Valamilyen papir kell rola, hogy igazold azt, hogy nem sotetebb a foliad.
Nekem nincs ilyen papirom. Amiota sotetitve van az auto kb 10 szer
igazoltatott a zsaru, de csak egyszer szolt erte, de akkor sem buntetett
meg. Szerintem buntethetett volna.
Egyebkent 10ezer + AFAt-ert csinaltak meg. Meg tavaly tavasszal.
Ha van papirod rola biztosan atmegy muszaki vizsgan. De ez attol, fugg, hogy
mennyire kekeckednek veled.

A hutotakarorol meg annyit, hogy Skoda eseteben hasznos dolog, a
fogyasztason meglaccik..............

Jelenleg egy Skoda 125L autom van. De vezettem mar: Totoya Carina 1.6,
Peugeot 206 1.4 (pocsek), Opel Kadett 1.3, Skoda Favorit/Felicia, Lada
1500,.......

Szia mindenkinek
+ - megcsuszas,kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mit erzek ha kanyarban fekezek?
De a leheto legjobb, ha NEM fekezel. Altalanos szabaly, hogy kanyar
elott lassitasz es begurulsz, majd a kanyar kozepetol nyomod a gazt. 
Ha nincs ABS..stb fekrendszer csak "regimodi" es a kanyarban valo
fekezes nem kerulheto el, a legjobb modszer pulzalo fekezest alkalmazni,
tehat lokdosni a fekpedalt. Igy elkerulheto, hogy a kormanyzott kerekek
megcsusszanak. Anno 1979-ben vagy 80-ban a Magyar Autoklub szervezeseben
(de lehet, hogy a VOLAN Autosport Szakosztaly) volt az autoversenyzok
szamara Bp-en a Vasarvaros melletti nagy parkoloban egy ilyen celu
tanfolyam. A parkolot lelocsoltak valami anyaggal, jobban csuszott mint
a jeg, es azon hajtottunk bojak kozott.
Egy Olaszorszagbol erkezett angol ur tartotta a kikepzest, bocs mar nem
emlexem a nevere.Ez a gyakorlat termeszetesen igaz a >Mas.. kerdesedre
is.
+ - Citroen BX (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Mindenkinek !
Kernem, ha valaki tudna kuldeni maganba szkennerelt Citroen BX villamos
kapcsolasi rajzot. Az elozo tulaj "szakembernel" javittatott es a pasas
borzalmasan leegyszerusitette a dolgokat, csipofogo es szigeteloszalag
segitsegevel. En meg szogletes vagyok, es szeretnem visszacsinalni
eredeti formajaba.
Koszi elore is.
+ - Folia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo!

Nekem egy E30-as BMW-m van lefoliazva kb. masfel eve, az elso
oldalablakon es a hatso szelvedon 25-os, a hatso oldalablakon 05-os
folia van.
Errol azt kell tudni, hogy ennyi szazalekat engedi at a fenynek.
Egyebkent a 05-os a legsotetebb ami kaphato, es a 25-os ami utana
kovetkezik.
Eloiras szerint az elso szelvedot nem lehet sotetiteni, a hatso oldalsot
akar le is festheted tok feketere mert nincs ra korlatozas, a tobbinek
70%-ot kell atengedni legalabb. Ez tuti mert 1 honapja rendeltek be a
Mozaik utcaba felulvizsgalatra es csak a 25-os ablakokat csereltem ki
kolcsonuvegekre (persze mar visszaraktam a foliasakat).

Tapasztalat, velemeny:
Nyaron valoban nem melegszik fel annyira az auto, na persze a rend oret
ez marhan nem erdekli. Es sajnos az sem, amiert en foliaztattam: ejjel
az utcan alszik az auto, es a zenet meg a bentfelejtett taskat igy nem
latja a mai alvashianyban szenvedo, tettrekesz, suttyo ifjusag :(
Ebben a pontban elonyosebb a folia a tobbi sotetitesnel, mert nagyban
akadalyozza az illetektelen behatolast ugyanis tores utan is egyben
tartja az uveget. (A 05-os folianal kb. 10-20%-al vastagabb foliat a
biztositok epuletekre is elfogadjak racs helyett)
A karcolodasrol annyit, hogy nekem masfel ev alatt egy darab melyedes
sincs rajt.
Kilatni a 05-oson csak nappal lehet, de a lampat azon keresztul is latni
(lampa nelkuli reszeg biciklis meg amugy is pech).

Ettol fuggetlenul 25-osnel sotetebbet meg kell gondolni, mar csak azert
is mert a rendorok nem szeretik a vagyonukat vedeni akaro, egyebkent
masnak nem arto (sot mindig indexelo es nemindexeloket nemszereto)
polgarokat.

Ui: a foliazas elott egy hettel tortek fel a kocsim, szerencsere csak a
radiot vittek el es nem barmoltak ossze mindent (csak az uj Pio.
hangszorokat), de a rendorsegen teljesen botranyos hangnemben tudtomra
adtak, hogy le vagyok szarva es ilyen hulyesegekkel ok nem foglalkoznak.
Nekem meg fel nepot nem erte meg hogy veszekedjek veluk.

Bocs hogy ilyen hosszu lett, remelem segitettem.

BZS
+ - MotorUp (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A TVben lattam valamilyen tvshop hirdetesben egy MotorUp nevu adalekot. Ezt ore
g, kopott motorokhoz ajanljak, mert allitolag csokkenti az olajfogyasztast es a
 surlodast. Lehet, hogy csak humbug az egesz? Egy oreg IFA-ba kene, de egy keze
les 40e HUF korul van, ugyhogy jo lenne tudni, hogy van e valakinek tapasztalat
a ezzel a szerrel...

Koszi minden segitseget!
Udv,
Zoli
˙
+ - kis Polski felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


A kerdes az, hogy ki tud valami megbizhato, es ha lehet olcso helyet, ahol
kis Polskihoz felnit tudunk venni. Ha tudtok arat, az is erdekel.


Koszi
Zsuzsa

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS