Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 591
Copyright (C) HIX
1999-12-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 va:computeres kadett kerdes (mind)  38 sor     (cikkei)
2 Re: Skoda tuning (mind)  37 sor     (cikkei)
3 Re: Kiveteles eloiteletek-eloiteletes kivetelek (mind)  45 sor     (cikkei)
4 Skoda vasarlas (mind)  10 sor     (cikkei)
5 immobilizer (mind)  9 sor     (cikkei)
6 Kormanyzar " Auto Taser " (mind)  68 sor     (cikkei)
7 skoda (mind)  41 sor     (cikkei)
8 trbi szivmutet (mind)  9 sor     (cikkei)
9 Toltofeszultseg (mind)  15 sor     (cikkei)
10 Tevesen irodott nevek - nem tevesen... (mind)  18 sor     (cikkei)
11 Csodaszer? (mind)  37 sor     (cikkei)
12 Trabi 4 utemmel (mind)  27 sor     (cikkei)
13 Re:computeres kadett kerdes (mind)  21 sor     (cikkei)
14 Xsara (mind)  20 sor     (cikkei)
15 Re: Automata (mind)  48 sor     (cikkei)
16 KHK - mert nem birom tovabb (mind)  36 sor     (cikkei)
17 Re: Computeres Kadett... (mind)  23 sor     (cikkei)
18 Hall jelado... (mind)  17 sor     (cikkei)
19 teszt, ablatorlo rele (mind)  32 sor     (cikkei)

+ - va:computeres kadett kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>
Meg mindig az a kerdesem, hogy a szubjektbeli oreg 12-13 eves autokban (sok
van belole M.o.-on) stabilizalva van a toltofeszultseg? Mert nalam a lampa
ugyan elalszik, de gazadasra nem valtozik a toltofeszultseg, konstans 14V,
ami vegulis tolti az akkut, de ez igy OK? Ha igy is kell lennie, lehet-e
azert ezt az erteket allitani? pl. novelni 15 V-ra? Vagy mitol fugg ez az
ertek? 
<<<
Nem szerencses a toltofeszultseg kifejezes, mert a generator nem
csak az akkut tolti, hanem ellatja a tobbi fogyasztot is energiaval.
((Legalabb is azokban a pillanatokban, amikor a szinusz teteje
magasabb az akku feszultsegenel.(megj. a szaktudoroknak))
Amikor Te 14 V-ot mersz a kocsiban az nem mas mint az
akku feszultsege, aki eppen jolesoen szurcsoli a tolto aramot.
Ez az ertek igy jo, mert a 12 Volt nevleges feszultsegu akku 
toltesekor 14 Volt korul van a tisztesseges feszultseg.
Ha arra vagy kivancsi, hogy eleg arammal totodik-e az akkud,
akkor javaslom a kovetkezo probat.
Merd az akku feszultseget es egymas utan kapcsolj be minden
fogyasztot. (reflektor, ablakfutes, stb)
Ha a mert feszultseg 12 es 14 volt kozott marad es nem csokken
folyamatosan, hanem beall valamilyen ertekre, (illetve lassan 
battyog folfele) akkor a generatorod meg ezeket a fogyasztokat 
is ellatja energiaval, mikozben meg az akkut is tolti. 
Az a lenyeg, hogy lejjebb eshet, de megall es nem csurog lefele,
mert akkor tulfogyasztasod van.
Ez azt jelenti, hogy a fogyasztok  tobbet energiat zabalnak, mint 
amit a generator termelni tud, tehat merul az akksi.

Digitalis muszer javallot, ahol a tized es szazad Voltokat figyeld.

Ne akard 15 Voltra novelni, mert akkor megeroszakolod a
kemiat es az visszavag :-)
--
Meszaros Geza
ui: valaszomat egy hozza nem erto erdeklodonek szantam es
nem akademiai szekfoglalonak. Ha valaki ohajtja, ugy is meg
tudom fogalmazni. :-)
+ - Re: Skoda tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
>   Semmi bonyolult technika nem kell, csak sziv es nemi ugyesseg es maris
> ven egy eleg jo kocsid. Ezzel NEM vitat akarol nyitni!!! Mindenkinek mas
> a jo. Az en 120-asomban csak a szelepek voltak kicserelve nemet cuccokra
> es legyorsultam vele eleg sok autot: Skoda Favoritot, 1,2-es Corsat,
> Zsigulit... Ok, nem Ferrarit, de nekem eleg.

Erre kivancsi lennek: hol csinaltattad meg a motort, mennyibe kerultek
a szelepek es a munkadij? Es mennyit emelkedett a teljesitmeny? Mert
szerintem szeriaban sem sokkal gyengebb a felsoroltaknal a 120-as...
valamivel igen, de en peldaul gyorsultam le vele annak idejen ezerkettes
Zsigulit, igaz, az enyem atlagon felul ment is.

A farmotoros Skodakkal tenyleg hatalmas versenyeket nyomtak, ezt en
is megerositenem: 1971-tol 1988-ig minden (!) evben elsok voltak a
maguk kobcenti-kategoriajaban, beleertve a nyugati konkurenseket is,
termeszetesen.

Erre gondolva biztato is lehet tuningolni a Skodakat, na de minden ilyesmi
a tartossag es elettartam rovasara megy, nem? Jo, hogy 80 loeros lesz, de
ha csak 45e kilometert fut igy el, akkor a fene megette az egeszet.

Es akkor meg nem is beszeltem a szerkezeti elemek nagyobb igenybevetelerol,
tehat erosebb kopasarol (valto, diffi), meg hogy a tuning utan a motor
esetleg hangosabb lesz, meg egyenetlenul fog jarni, es az ember rovid
ideig tarto elvezkedes utan elkezdi HALALOSAN unni, majd szep lassan
megutalni kisse sprodde valt autojat.

Udv,
Zoli

+++++++++++++++++++++++++++++
+ Nasfay Zoltan             +
+ E-Mail:  +
+ Peace and Kim Wilde rules +
+++++++++++++++++++++++++++++
+ - Re: Kiveteles eloiteletek-eloiteletes kivetelek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Simon Templar - The Saint
>
> >Erre ki all meg? Egy feher
> >Mercis szoke csaj. Ezt is csak nemi kesessel sikerult felismerni, mert
> >mar a mogotte jovoket furkesztem, nem szamitottam ra, hogy pont o lesz
> >udvarias.
>
> Szerintem nem is volt udvarias, hanem no volt, es valahova kanyarodott.
> Mint tudjuk a nok a nagy autokkal eleg nehezkesen bannak. Meg
> egyenesmenetben is... Kanyarban meg....

Nem. Nem volt hova kanyarodnia, ahonnan meg en jottem, az egyiranyu volt.
Arrol nem is beszelve, hogy - termeszetesen - miutan beengedett, jott
tovabb mogottem, es ha nem jott volna, akkor meg sem irtam volna az egesz
sztorit, nemde? :)

> Meg gondolom a palija raijesztett: Elviheted a kocsit, de ha egy
> karcolas is lesz rajta, akkor a jovoheti mukormeidnek, meg
> szolariumberletednek lottek, mert abbol fizetjuk.

Szerinted a palijae volt? Szerintem a nok szeretik a feher Mercit. Ha
egy palinak feher Mercije van, akkor hasznaltan vette, es az elso
tulajdonosa egy no volt. (Valoszinuleg, ez termeszetesen altalanositas. :)

> Szerintem mindig az ilyen egyszru es hetkoznapi magyarazatot kell
> keresni.

Kovetkezeskeppen arra meg veletlenul se gondoljunk, hogy esetleg szorult
valami tolerancia a csajba, ugye?

> Az emberek mindig a bonyolultabbat valasztjak. Utana persze azt mondjak,
> hogy kulonleges, meg megmagyarazhatatlan.
> Mindennek oka van.

Aha. Mint itt is, persze nem az, hogy udvarias akart lenni, hanem valami
rossz szandeka volt, amit viselkedesevel csak leplezni kivant.

Udv,
Zoli

+++++++++++++++++++++++++++++
+ Nasfay Zoltan             +
+ E-Mail:  +
+ Peace and Kim Wilde rules +
+++++++++++++++++++++++++++++
+ - Skoda vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!
Megvetelre kinalnak nekem egy GLX-es Skoda Favoritot.
94.07-havi, a Skoda emblema kozepen van (ez alitolag jo jel,
mert ez mar a Wolkswagen-es Skoda) 41 000 Km van benne, szervizkony is van.
800 kFt. kernek erte. Szerintetek ez sok vagy keves erte?
Ti mit vennetek ebben az arkategoriaban egy 3-4 tagu csalad autojanak?

Remelem lesz kedvetek valaszolni,
UDV.,
PJ
+ - immobilizer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tud valaki tippet adni, hol szerelnek autoba Magyarorszagon immobilizert es
mennyiert? Vagy van-e esetleg jobb lopasgatlo?
Elore is koszi a tippeket.
 --
csendi


http://www.csendes.de  Kistanyank
<<Windows? Nein danke!>>
+ - Kormanyzar " Auto Taser " (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Ezen a heten szo volt rola a Baltazar :-) kormanyvedozar hianyossagairol. Az
idei autoszalonon tett latogatasom alkakalmabol egy ujabb fajta kormanyzarat
talaltam es ezt az infot szeretnem megosztani a tisztelt lista tagjaival.
Szeretnem hogy nem reklam jellegunek, inkabb tajekoztatonak vegyetek az
alabb leirtakat.

Auto Taser.

1, Kormanyzar
A kemenyitett acel zarokar megakadalyozza a kormany elforgatasat. Minden
elektronika az acel tokban van elhelyezve, ezalltal nincsen drot amit el
lehetne vagni a behatolo tolvajnak.

2, Riaszto szirena
A mozgaserzekelo autoriasztorendszer visito hangot ad ( 110 es 130 dB
kozott ) , hogy elriassza a tolvajt es felhivja a jarokelok figyelmet

3, Taser
5 masodpercel a riaszto elesitese utan az auto taser beelesedik es a tolvaj
ha hozzaer 5,900 miliwatt aramutest kap.

4, Auto radio vedo
Ha ugy teszed ezt a kutyut a kormanyra a radio ele nyuljon megakadalyozza a
radio kivetelet az autobol.

Leiras.

" Kodvaltos biztonsag "

Ez a riaszto berendezes kodvaltos taviranyito renszerrel mulkodik
( ugrokod ) ezalltal az autotolvajoknak szinte lehetetlen lemasolni a kodot.
Elesites utan automatikusan egy algoritmus alapjan mas kodot alkalmaz.

Leiras:

Energia:
3 db 9V -os elemmel mulkodik.
Teljesitmenye:
5,900 mW   50,000 Volt
Suly:
2 Kg
Meret:
5 cm X 5 cm X 60 cm
Szirena:
130 dB
Mozgaserzekelo:
Allithato erzekenyseg, akar a legkissebb rezdulesre is.
Burkolat:
Kemenyitett acel es polikarbonat felepites. Hasznalhato bal es jobbkormanyos
autokhoz egyarant.
Kormanymeret:
Harom tavkoztartoval kulombozo meretu kormanykerekre.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
+ - skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!

Eloszor is a sajatom:
Ismet szivat, elhagytam a jobb hatso kereket. Eltort a tengely. Mar
szervizben van, nem lesz egy olcso mulatsag :( Ha mar egyszer elvittem,
akkor mar mindent megcsinaltatok. (Kiszakadt kezifek...)

Tuning
Meg hogy a skodrik nem tuningolhatok? Nagyon eredmenyesen lehet oket
tuningolni.

Olcso megoldas:
Ez egy kis szerelessel is jar.
Az ember fia vesz egy 105-os skodrit. Ez ket dolog miatt jo
1. biztositas
2. csigas kormanymu, ami sokkal direktebb a fogaslecesnel
Mivel ugyis fel kell ujitani a mocit, hat lehet rossz a motorja.
Az ember elviszi a szetszedett blokkot egy muhelybe, ahol elintezik,
hogy bele lehessen rakni a favorit perselyeket. Szerez egy nagyobb
fordolokoru fotengelyt, es ezt rakja vissza. A hengerfejbol le lehet
szedetni, de ezek utan nem erdemes, mert ezek megnovelik a kompressziot
9 korulire. Szoval igy van egy felig-meddig favorit mocink. Ha ehhez
hozzaveszunk egy atfuvokazast a karburatorban es egy sport vezermu
tengelyt, akkor maris lehet szivatni a sima 1500-os zsigakat. Hozza
160-as utazosebesseget, meg van benne kb 70 paci. (A hatuljan meg egy
105-os felirat :)

Draga megoldas:
Van egy autonk, amibol kiszedjuk a mocit, veszunk egy favorit-motort es
ezt tuningoltatjuk Vajvodanal. 90-110 paci tuningtol fuggen es a verda
repul. En speciel a 90 pacis verziot szeretnem, mert azt meg normalisan
lehet hasznalni, mert alul is van meg nyomatek, na meg kevesebbet is
eszik. Ha Adam jo  kedveben van, akkor talan tud kuldeni egy kis mpg
filet arrol, hogy mennyire jol mennek. (skoda-lada gyorsulasi verseny :)

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: Nem skoda fujjolo leveleket, hanem tuning hozzaszolasokra vagyok
kivancsi
+ - trbi szivmutet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>(a legjobb lenne, ha a kis 3 hengeres Daihatsu motort bele lehetne
>tenni, mert abbol ugytudom dizel is van)
Miert nem rakatsz bele 1,3-mas fiat dieselt? Az olcso es szerintem bele
kell, hogy menjen, mivel a andakba is raktak. Te is panda mocit
emlegettel. Sok sikert

Fresi BaCSi
+ - Toltofeszultseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Meg mindig az a kerdesem, hogy a szubjektbeli oreg 12-13 eves
> autokban (sok van belole M.o.-on) stabilizalva van a
> toltofeszultseg? Mert nalam a lampa ugyan elalszik, de

Nem csak ebben az autoban, de mindegyikben van
feszultsegszabalyzo.

> gazadasra nem valtozik a toltofeszultseg, konstans 14V, ami
> vegulis tolti az akkut, de ez igy OK? Ha igy is kell lennie,
> lehet-e azert ezt az erteket allitani? pl. novelni 15 V-ra?
> Vagy mitol fugg ez az ertek? Koszi!  Gyoengyoesi Attila

Ha minden jol mukodik, akkor minek akarnal belepiszkalni? Milyen
pontosan merted? Elvileg 14.4 szokott lenni, de ha 15 lenne, akkor
mar tonkrevagna az akkut...
+ - Tevesen irodott nevek - nem tevesen... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Palyinkas Jonapot/reggelt!

>Eszrevettetek, hogy Teeby mostanaban rendszeresen rosszul
>irja a sajat nevet: Tibi. Hallatlan ;-)))))))

Nem irgya rosszu, hanem gyun a millenijum. Oszta visszamagyarut.
Mer e' magyar embor buszken magyaru vargya es unnepujje a ezredfordulot.

Uhho ajallom mindenki figyemibe!

Na szevasztok ecseim es batyajim.
Tibi
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Csodaszer? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

A tegnapi szamban (mar nem az enyemben :-)) Attila nem irta le mi az a
termek. Pontosabbn mi a neve.

En tudom es masok okulasara le is irom.
Ha jok az infoim ez a Motor Up nevu szosz.

Elnezest mindenkitol akinek az erdekeit serti de ez egy nagy szar.

Van egy ismerosom, o beugrott neki, es megvette alig 8-9K Ft-ert a regi
szar dizelebe.
Orult is mint majom a banannak. Nagyon mondta, milyen jo.
Azota viszont nagyon hallgat rola.
Egyebkent semmi valtozas nem tortent a kocsiban, ugyanolyan nehezen
indul ilyenkor telen, a fogyasztasa sem valtozott, (szerintem) a kopasa
sem, a fustolese sem.

Szoval nem kell mindennek beugrani.

Velemenyem szerint, inkabb egy general, mint egy olcsobb adalek,
valamivel kesobb pedig ennek kovetkezteben egy megdragabb motorcsere.

Vannak biztos nagyon jo adalekok is. De szerintem egyik sem agyonkopott
motorba valo. Es ketlem, hogy a nepbutito TV-Shopokban aruljak.

Azert neha nem art gondolkodni is. Hiszen a TV-Shopok celja: eladni azt
is amit nem lehet, nagy tomegekben.

Udv
Tibi
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Trabi 4 utemmel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>Lattal mar olyan Trabit, amiben Fiat-motor volt? Hat nek
>>em volt szerencsem egyet gyorsulni vele,
>Ugy tudom 900 vagy 1000 ccm-es Panda motor volt benne.
903 ccm Fiat 127 motor. ~45 LE. De vannak vicces fiuk, akik
atepitettek Abarth-ra.  ~70 LE. :-)

>Namost akkor nekem lenne keresem. Ha valaki tudna ilyten
>leirast, vagy tapasztalt szakembert, akivel fel lehet venni a
>kapcsolatot es csinal(t) ilyet, az kerem jelezze nekem valahogy,
>mert erdekel.
Trabant -Wartburg klub, Mucza'n Ga'bor elnok. Tel: 1/249-2674
A szerelo nevere nem emlekszem, de a dolog hivatalos, tipusen-
gedelyes. Eleg sok ilyen autot lehet latni.

>(a legjobb lenne, ha a kis 3 hengeres Daihatsu motort bele
>lehetne tenni, mert abbol ugytudom dizel is van)
550 ccm Suzuki Alto? A mestert ez esetben Hegyi Karolynak
hivjak, Budafokon lakik, bovebbet az elnok urtol kerdezz.
De ez a variacio meg a ketutemunel is gyengebb. Fogyasztas:
4,,5-5,5 l/100 km.
Ilyen meg tobb van.

Udv
Balazs
A HIX AUTO tagja
+ - Re:computeres kadett kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Meg mindig az a kerdesem, hogy a szubjektbeli oreg
>12-13 eves autokban (sok van belole M.o.-on) stabilizalva
>van a toltofeszultseg?
Minden autoban stabilizalva van, megpedig a gerjesztes
valtoztatasaval.

>Mert nalam a lampa ugyan elalszik, de gazadasra nem
>valtozik a toltofeszultseg, konstans 14V,
Addig orulj amig ez van. Tokeletes.

>ami vegulis tolti az akkut, de ez igy OK? Ha igy is kell lennie,
>lehet-e azert ezt az erteket allitani? pl. novelni 15 V-ra?
Az aksi max toltesi feszultsege :14,4 V
Ha havonta akarsz izzokat, es akkumulatort cserelni, ne
habozz! :-)

Udv
Balazs
A HIX AUTO tagja
+ - Xsara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Nem is tudtam, hogy ilyen ocska autom van :)
1.4-es hengerenkenti befecskendezes, sok-sok elektronika,
klima, ( a motor eszre sem veszi). Kenyelmes, gyors es meg
a hatso kerekei is kormanyzottak egy kicsit........
Szoval nem mondanam, hogy ne vegyen senki olyat.......

Udv: Imi


 > Regi konstrukcios motor. A 75 LE nem tul dinamikus. 4 emberrel mar lomha
(hossz
 >  u a Citroen valtoja a kedvezo fogyasztashoz). A Renault-hoz kepest alig
van ben
 >   ne extra, igaz, olcsobb. A klimat az 1,4-eshez felejtsd el. (Mont Blanc
modell.
 > ) En biztosan az 1,6-osat vennem, bar az is csak 90 LE. (Renault 1,4
95LE, alac
 >  sonyabb kotelezo)
+ - Re: Automata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Mintha langyos ATFel locsolgattak volna a hatamat,mikor olvastam
> az automatas cikkeket.

Ez most pozitiv vagy negativ megjegyzes? :-)))))

> Edig 1szer csinalt olyat,hogy kimentem tankolni,
> bealltam a balra meno savba,amikor indulni akartam ,adtam 1
> emberes gazt,oszt semmi,csak a motor orditott.Mikorkivettem ,majd 
> ujra betettem D be,akkor elindult.Elotte neztem meg az
> olajszintet,renden volt/allo motornal/.

Egyreszt: ez a "gazt neki -- megsem indul" tunet az alacsony 
olajszinttol van, ha jol tudom. Masfelol az olajszintet jaro 
(meleg) motornal N-ben (vagy P-ben) kell ellenorizni.

> Mikor nagyobb a szint,allo vagy mukodo matornal?

Allo motornal. Ha jar, a valtoban levo szivattyu szerte szejjel 
nyomja az olajat...

> Szabad e csopogni az ATF nek hosszabb uzemszunet/kb 2 3 honap/a
> valto aljarol?

2-3 honap? Szerintem nem veszelyes... Nekem 2-3 nap (!) alatt 
alakult eszreveheto olajfolt alatta, amikor kicsereltettem a 
szimmeringeket -- akkor a szerelo azt mondta, hogy az altalad 
is emlitett merteku szivargas meg nem veszelyes...

> Ki tudom en is cserelni az olajat es a tomitest+a szurot ?
> Akna+szerszam +olajleereszto csavar van.

???
Szerintem valtotol is fugg...

> Mi az a szuszogo???

Ugy hiszem, az a hosszu csorszeru ize, amiben az olajszint 
ellenorzo palca van -- a valtohoz. Nalam ez hosszabb es foleg 
vastagab, mint amit egy nivopalca igenyelne...

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - KHK - mert nem birom tovabb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Tarsaim!

Maximalisan egyetertek haasza@ velemenyevel (ld. alabb). Kaszt? Maholnap uj
autosfaj? Hova tartunk? 

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: KHK ( 30 sor )
> Idopont: Thu Dec  9 13:07:03 EST 1999 AUTO #589
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
[...]
Mivel nem vagyok tagja a klubnak, nem vadolhatsz meg, hogy hazabeszelek. Ok
megfogalmaztak valamit, amit magukra nezve kotelezonek tartanak, es ezt
nyilvanosan vallaljak. Ezt nevezheted kasztosodasnak, de nem emlekszem
olyanra, hogy kijelentettek volna a "nem tagok"-rol, hogy ok "alavalo,
mocskos alakok". Az ehhez hasonlo reakciok inkabb vezethetnek
szetszakadashoz, mint a "KHK tag" alairas, ami engem mellesleg teljesen
hidegen hagy. Ettol az en szememben sem a klubtagok, sem a nemtagok nem
lesznek sem tobbek, sem kevesebbek.
******************************

Mondjatok, muszaj? 
Nem fogom itthagyni a listat, mert szamomra tobbet er a csapatszellem, a
segitokeszseg, a jotancsok, esetlegesen szemelyes jo kapcsolatok, mint
valami flame.
Most mar be lehetne szuntetni.

Udv es jo hetveget:


   ___|___
 _/_______\_
 (Oo==o==oO)
 []=======[]    
  BenkoGTD
  KHK tag
+ - Re: Computeres Kadett... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-ek!           Udv Gyongyosi Attila!

  Meg mindig az a kerdesem, hogy a szubjektbeli oreg 12-13 eves autokban
(sok
van belole M.o.-on) stabilizalva van a toltofeszultseg? Mert nalam a lampa
ugyan elalszik, de gazadasra nem valtozik a toltofeszultseg, konstans 14V,
ami vegulis tolti az akkut, de ez igy OK? Ha igy is kell lennie, lehet-e
azert ezt az erteket allitani? pl. novelni 15 V-ra? Vagy mitol fugg ez az
ertek? Koszi!  Gyoengyoesi Attila

   A toltofeszultseg a generatorba epitett feszultsegszabalyzoval van 14,4V
korul szinten tartva. Opel gyari akku eseten ez 14,8V(!). En a te helyedben
remekul ereznem magam, hogy gazadasra nem valtozik, mert ez azt jelenti,
minden OK!  Alapjaraton is marad eleg generator teljesitmeny a
fogyasztoknak, fordulaton pedig dolgozik a szabalyzo. Ennek ellenkezoje
szokott gondot okozni....
  Amugy lehet emelni a toltofeszultseget, mekkorara akarod??? 14,6V-14,7V
emelt feszultsegu szabalyzok kaphatok. De kulon kivansagra (pl.money)
tetszolegest legyartatok neked....
Udv:
         Levente
--
....mi vagy ha, gazt adsz?      Gazado...
+ - Hall jelado... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-ek! Udv Zima!
   Nekem van egypar(10db) elado Hall jeladom, kerdes, be tudod-e szerelni?

  A legjobb, ha a hibat behatarolod. Az elosztoba meno (kozepso G)
vezeteket
testelgeted, kell legyen szikra.... Ekkor rossz a Hall, amugy a modul.

 Ne ess ketsegbe, a Bosch alkatreszt nem a Bosch csinalja, o is mastol
veszi....
Nekem van kozvetlenul a gyartotol 3500HUF+posta aron... (bocs Frici!)
Gyujtasmodul pedig: kb. 8000HUF+posta aron (utangyartott) 
 Udv:
         Levente
Muhely:06-25-432-440, rogzito hetvegen....
Ird meg hol laksz, ugy adok cimeket...
--
....mi vagy ha, gazt adsz? Gazado...
+ - teszt, ablatorlo rele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Bemutattak ket probat is. Jegtombbe fagyasztottak
>ket motort. Az egyikben az emlitettt termek volt, a
>masikban a szokasos motorolaj, a homerseklet
> -20°C. Kifaragtak a motorok forgo reszeit, majd
> inditasi proba.

Ez az, amit en is megneztem mar egyparszor, de amikor a fenti dolgot
muveltek, leesett a tantusz. Ha jobban megnezitek, a jegtombbol "kivajt"
motorok _generatorait_, akkor tisztan latszik, hogy korulottuk nincsen jeg,
tehat valoszinuleg nem volt ott semmifele fagyasztas, csak makivakitas...
Az a baj, hogy ilyen musorokban nem teszik hozza, hogy "a mellekhatasairol
kerdezze meg orvosat, gyogyszereszet".

Ablaktorlo rele:
Eletem tarsa bekapcsolva felejtette az elso szakaszos ablaktorlot, amikor
este leparkolt. Ejjel jott a ho, betakarta a kocsit, reggel meg ugye amig
takaritotta a havat, melegitette a motort... Persze nem a szelvedovel kezdte
a pucolast, igy az ablaktorlo motor meg sem birta moccantani a kart. Addig
meg ugye az aram az ablaktorlo relen volt kenytelen atszambazni, aminek
belso resze ettol kisse megolvadt, igy kicsereltem egy ujra. A szakaszos
ezutan tokeletesen mukodott, de azota azt tapasztaltam, hogy ha barmikor
kikapcsoltam az ablaktorlot, a kar abban a pillanatban meg is allt ott, ahol
eppen volt, tehat nem ment vissza alaphelyzetebe. Kollegak hathatos
segitsege folytan, valamint tobb napos kutakodas utan vegul kiderult, hogy
az uj rele a ludas. Mivel olyan gyenge lemezrugot raktak bele az olaszok,
hogy miutan a rele elektromagnese elengedte a kapcsolo femlapot, az nem erte
el a masik erintkezot, tehat a motor fele megszakadt az aramkor, es a
vegallaskapcsolo cseszhette a tudomanyat. Hajlitottam a lemezrugon, es most
egyreszt ujra muxik minden, ahogy kell, masreszt megint tanultunk valamit...
:)

Udv joe

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS