Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 302
Copyright (C) HIX
1999-02-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Jarmuelektronika (mind)  42 sor     (cikkei)
2 VW GTD (mind)  36 sor     (cikkei)
3 Trabi egyhenger (mind)  18 sor     (cikkei)
4 Havas Cityrallye ugyessegi (mind)  11 sor     (cikkei)
5 VW Jetta inditas. (mind)  20 sor     (cikkei)
6 sportlegszuro (mind)  2 sor     (cikkei)
7 Re:Suzuki Alto (mind)  18 sor     (cikkei)
8 kompresszioviszony es vegnyomas (mind)  26 sor     (cikkei)
9 Rozsdafalo ar info (mind)  25 sor     (cikkei)
10 Re: *** HIX AUTO *** #300 (mind)  15 sor     (cikkei)
11 Kadett valto (mind)  22 sor     (cikkei)
12 ronda auto- Kedvenc auto (mind)  10 sor     (cikkei)
13 Re: talalmany (mind)  10 sor     (cikkei)
14 Elektronika merese (mind)  12 sor     (cikkei)
15 Re: Zastava rangatas (mind)  29 sor     (cikkei)
16 motorgeneral (mind)  8 sor     (cikkei)
17 Re: Autovasarlas (mind)  13 sor     (cikkei)
18 Re: kadett (mind)  15 sor     (cikkei)
19 autobehozatal (mind)  15 sor     (cikkei)
20 kadett 1.6D szinten rangat (mind)  15 sor     (cikkei)
21 Re: majonezes olaj (mind)  20 sor     (cikkei)
22 CRX Honda (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Jarmuelektronika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A multokori gondolataim nem ugy ertettem, hogy "BARMI" beszerezheto.
Vegleges mento otletnek lehet alkalmazni a mechanikai vagy vegyi
karosodasok rendbehozatalat. A diodaval ugy gondolom szerencsem volt.
Tanulo koromban arra is jutott ido, hogy a TUNGSRAM gyartmanyu
generator fesz. szabalyozot kibontsuk, kivessuk az aramkort az azt
borito kek szinu mugyantabol. Nehany ellenallasrol ugyan nem lehetett
tokeletesen leolvasni a szinkodot, de arra jo volt hogy a panelt
lerajzoljuk,
keszitsunk egy beultetesi rajzot, meg egy hevenyeszett kapcsolasi rajzot
is alkossunk hozza. Elegendo volt ahhoz, hogy a ket napi szenvedesert
az oktatonk beirta az 5-ost...
Nekem a Webasto benzinkalyha elektronikaja okozott nemi kis fejtorest,
de a 38 ezer Ft+AFA helyett inkabb kicsereltem a bizonytalan 4011 -et.
62 Ft -ert.Es a mai napig mukodik.
Idonkent ugyan szukseges atmeneti megoldasok megvalositasa.
Ilyen volt tavaly nyaron egy Fiat Uno is, melynek a gazdaja nem akart
uj generatort, illetve a generatorba valo fesz.szabalyzot. Megfelelt
helyette a fent emlitett Tungsram is. Az utobbit egy Trabant kasznijabol
termeltuk ki. A generatoron a kivezeteseket kellett megoldani a gerjesztes
vezerlesehez. Addig kivaloan birta, mig a tulaj kapott egy uzemkepes
generatort. A kocsit eladta, a tartalek generatorral, de az uj tulajnak nem
volt szuksege arra hogy beepitse az eredeti allapotu bontott holmit.
Ablaktorlo automatika, kombinalt kormanykapcsolo, es sok mas olyan
eszkoz van egy autoban, ami elromolhat, de a csere helyett megeri
nehany orat raszanni, mert a muszeresz oradij sok esetben toredeke
az uj egyseg aranak. Egy Opel Astra feldelzeti elektronikajanak pedig
majd nekiallok, ha eljon az ideje...ugy 15-20 ev mulva.
A gyarak pedig szivesen kiadnak BARMILYEN gyartasi informaciot, rajzot,
leirast. Csak legyen aki megfizeti. Es itt jon az erdekesseg !
Nekem a magyarorszagi Nissan kereskedok, a szervizkonyveket
forgalmazo automuszaki konyvkereskedok a vallukat rangattak. En nem
voltam rest, irtam a nemetorszagi kepviseletnek, es ket het mulva itt volt
a szervizkonyv. 65 DM volt az ara, de amit a szervizkonyv nelkul azonnal
elrontottam volna, eleve tobbe kerul meg bontva is ennel.
Keves a megszallott fanatikus tipusrajongo. Nalunk az a divat, ha egy
kocsi elkezd bizonytalankodni, akkor gyorsan tovabb kell adni...
Talan eljutunk arra a szintre (egyszer) hogy ne legyen eletcel egy 3-4
eves, vagy akar egy uj kocsi megvasarlasa egy becsuletes atlagembernek.

Peter.
+ - VW GTD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszi a „sok” hozzászólást, - a hidraulikus szelepemelo allitasi lehetosege tov
abbra is erdekelne - véleményt a problémámra, de egy kisebb generállal csak meg
oldódik, nem sokára. Szilveszternek (de itt, hatha mast is erdekel): Eloszor is
 bocs, hogy csak most tudok valaszolni, de nem tudtam a nexus szerverere belogo
lni. Szerintem is nagyon jo motorja van (osszessegeben nezve) a VW-nek, talan a
 legjobb. Bar azonos kategoriaban a sima 1.6-os diesel Ford motorjaval is nagyo
n meg voltam elegedve az elmult ket evben. Izzitogyertyak, akksi, porlaszto csu
csok rendben. A vizem buborek mentes. Termeszetesen kompresszio viszonyt mertun
k, mely ertek tuti motornal 30 korul mozog. Nekem is beindul az auto akar milye
n hidegben, de teljesen valtozo, hogy mikor. Azt akartam elozo levelemben erzek
eltetni, hogy valtozo teljesen. Egyszer igy, egyszer ugy. Ez a bokkeno az autov
al… A porlaszto csucs fulre torteno beallitasa nekem nem menne, a tovabbi reszl
eteket is elmondod?:) Milyen szerszamokkal !
szedtetek szet, raktatok ossze a porlaszto csucsokat, honnan szereztel hezagolo
 gyuruket-lmezeket a nyomas csokkentesere novelesere, mivel csiszoltad be az il
leszteseket, stb. A motor beallitashoz annyit, az a baj, hogy egyszer jol van, 
maszor meg nem jol, holott hozza sem nyulunk. Talan igazad van, a gyuruk lehetn
ek leragadva, hamarosan kiderul. Tobb hiba nem igen lehetseges, mert ha repedt 
a hengerfej, (vagy a gat) az allandoan repedt. Víz az olajban es olaj a vizben.
 Nalam nincs ilyen jelenseg, sot nem fogy el a vizem sem, es az olajam (1000km/
1liter) sem, valamint nem melegszik a motor. Ha erdekel a szereles „eredmenye” 
szivesen megirom :). Vegul pedig, nem rosszak az Opelek, sot nemelyik kifejezet
ten tetszik, de OSSZESEGEBEN nezve VW-Audi parti maradok. (Volt tobb Opelem is 
:)) Szoval koszi a tapasztalataidat, megprobaljuk „sufni-tuning Bt-nkben:)” bel
ole valamit hasznositani.





 Kovács Attila

___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - Trabi egyhenger (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali mindenkinek !

Latom szinten van, aki egyhengerrel kuzd Trabival.
Nos en is. Igaz nekem mindig a 2. henger all le.
Nyaron ok volt, de most telen brrrr.......
Mar megtisztitottam, atkabelezem mindent, uj gyujtokabel,
a harmadik gyujtas (mechanikus majd hazi elektromos, most gyari
elektromos) uj blokk, uj 175-os gyertyak, es semmi. Karburator
csillog villog, benzincsoben nincs dugulas, benzincsap is ok. 
Megis maradt az egyhengerezes vagy a garazs.

Most vagy DDR szelleme szivat engem, vagy en vagyok "hule".
Szoval szerintem bele kell torodni, ha itt a tel a ketutemunek vege...:(

Szabi
Trabi 601 kombi

http://www.extra.hu/saszabi
+ - Havas Cityrallye ugyessegi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

Akit erdekel, az a mult szombati (latyakos-vizes-sicc!) 
ugyessegi eredmenyeit, illetve a palyarajzot megtalalja a
http://www.compuservehungary.com/cityrallye/
helyen.

Reklamacio nalam,

Udv,
GaborZs
+ - VW Jetta inditas. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !


Egy kerdessel fordulnek hozzatok. Van egy VW JETTA 1.8i auom, melynek
neha inditasi problemai vannak. A problema teljesen heurisztikusan
jelentkezik, de altalaban nyirkos, nedves idoben. Tobbszor volt mar az
aksi kicserelve,jart mar elektromos szervizben, ahol kicsereltek a
generator fokabelet, es egy-ket kutyut rajta, de nem segitett.
Hibajelenség meg, ha raadom a gyujtást akkor felporog a
fordulatszammero. Elofordult mar olyan is, amikor inditoztam, a
fordulatszamméro felporgott, es ott "remegett" amig inditoztam.
Az is elkepzelheto, hogy nem kap benzint a motor, mert legutoljára úgy
nezett ki a dolog, hogy volt kakao az aksiban, de a motor akkor sem
ugrott be. Nemregiben volt kicserelve az egyik AC pumpa. Az AC pumpáról
annyit, hogyha keves benzin van a tankban, akkor zug.
Na több bajom nincs, ha van valami otletetek lecci irjátok meg.

Elore is koszi 

FRAKY.
+ - sportlegszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok, kerdesem lenne, hogy mi penzbe kerulne egy 85-os Mazda 323
1.5GT-be egy sportlegszuro?
+ - Re:Suzuki Alto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Dorozsmai Károly!

Az alabbi hirdetesre a kovetkezot tudom valaszolni

>Egy Suzuki Alto-t lattam hirdetni, 1988-as, 399 kHUF-ert...
>Nem ismerem a tipust (nem is hallottam eddig az Alto-rol :-))
>Nem tud valaki rola? Esetleg olyan, akinek iylen van... Ennyiert
>sok egy ilyen jargany...?


Maga a tipus nem rossz.Fogyasztasa igen kellemes,fenntartasi koltsegei
alacsonyak:-).
Alkatresz arai 20%-al magasabbak mint egy ilyen idos nemet
gepkocsie.Karoszeria lemezei nagyon vekonyak,hajlamos a
korroziora:-(.Szabadpiaci ara nagyabol ennyi.
ÜDVÖZLET:
Deme-auto,Keszpenzes gepkocsiatvetel,06-309-597-347

+ - kompresszioviszony es vegnyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

marky irta: 
> >>>
> A HIX-Auto' 295 szamaban megjelent leveled nagyon erdekes volt. A
> 3. pontban azonban valami felreertes lehet. A kompresszioviszonyt
> nemigen lehet merni, mert az egy terfogati viszonyszam, ahol a
> szamlalo annak a hengerbeni terfogatnak az erteke, amely a
> dugattyu "felett" marad akkor, amikor a dugattyu a "felso"
> holtponton van.(Maximalis suritesi helyzet, legkisebb terfogat).
> <<<
> 
> Szerintem meg lehet merni egy legnyomasmerovel, ami nem a pillanatnyi
> erteket mutatja, hanem a max. erteket [lasd kereknyomas-mero]. Kitekered a
> gyertyat, az also holtpontra tekered kezzel a dugattyut, a gyertya helyere
> benyomod a manometert, a haver pedig roviden inditozik. Igy derult ki anno
> a Trabantomrol, hogy a hengerfejtomites szetegett, mert csak 4 bart
> mutatott a szokasos 8 helyett.
> 
Amit a Trabidon mertek, az kompresszio vegnyomas volt. Fentebb pedig 
kompresszioviszonyrol volt szo. Szavakban kicsi a kulonbseg, jelentesben 
nagyobb. 
Kompresszioviszony a "nagykonyv" szerint: "Az also es felso holtponthoz tartozo
 
munkater _terfogatanak hanyadosa_." 
Kompresszio vegnyomas, alias suritesi csucsnyomas: " A motor munkatereben 
eges nelkul kialakult legnagyobb _nyomas_."
Udv.:LLaci
+ - Rozsdafalo ar info (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
  Autoalkatresz- Autofelszereles

Udvozletem az autostarsadalomnak.

A :   wrote irta.

>INOX HUNGARIA KFT.
>1119 Bp. Fehervari ut 44  I. 112.
>Nyitva: hetfo-pentek 9-16 ora
>tel: 2043918/174, 411
>fax: 2043940, 2043936
Ez igy volt, de mostmar ez a cim nem ervenyes mert mar ezen a cimen nem
berelnek irodat. Hetfo delelottom rament amig sikerult a Kft. Ugyvezeto
igazgatojat elernem.
Meg forgalmazzak a rozsdafalo berendezest, az ara 50,000 Ft.

Udvozlet az autostarsadalomnak.   Frigyes


Budapest. 1014                 Tel:214-39-50
  Uri u. 24.                       06-20-9446-107



+ - Re: *** HIX AUTO *** #300 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autósok !!

Egy kis segítségre szorulok, lehet ti tudtok nekem segíteni ! Arról van szó,
hogy régóta keresek egy lada vfts tuning leírást, lehetöleg részleteset.
Természetesen az "alaptuningot" már ismerem, valami különleges kellene.
(pl.: vfts) Ha valaki tud nekem tippet adni, hol bukkanhatok ilyen
tuningleírásra, vagy valakinek lenne nagyon megköszönném. Válaszokat
lehetöleg magánba kérnék.
Elore is köszi mindenkinek, sziasztok.

            Barnaby.
******************************
 

******************************
+ - Kadett valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egy problemaval fordulok hozzatok, tanacsot velemenyt szeretnek kapni.
>Opel kadett sebvalto-val van gondom.
>Amiota nalam van az auto ( 2 ev) nehezen lehet kapcsolni az egyes  es
a
>ketes fokozatot.
>Foleg a visszakapcsolas nehezkes.
>Egy hete viszont harmasbol nem lehet kettesbe kapsolni, meg
gazfroccsel sem.

A valto rudazataban valamelyik muanyag alkatresz szeret elkopni.
Allitolag tipushiba. Az elso ket fokozat nehez kapcsolasa utal
erre.

Nekem az csak az egyest veszi hidegen nehezen.
Az olajra tippelek, erdemes-e lecserelni a valtoolajat, ha
gyarilag nem irjak elo? Milyen a jo olaj? Nem akarok ugy
jarni, mint a sogor a Szamaraval. Neki olajcsere utan (eloirt)
nehezebb lett a valtoja.

**********************************
    Akos   
**********************************
+ - ronda auto- Kedvenc auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs a neha regi reagalasokert, de egy hetig nem voltam. No szoval a 
ronda auto temahoz, lattatok a fiat udvoskejet ? A nevet nem mertem
megjegyezni, 3 ules van egymas mellett, valami kisbusz feleseg, csak kisebb,
nade az eleje ... hat az valami borzaszto ... a remalmaimban se jojjon elo !
A legutobbi W900-as ujsagban lattam, eloszor azt hittem montazs kep, de
allitolag letezik ...

En a magam reszerol almaim autoja a ferrari testarossa, a realitasok
talajan jelenleg Renault megane, es a 206-os Peugeot.
Bunny
+ - Re: talalmany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Istvan vigyazz, mert ha csak itt Magyarorszagon vedetted le, attol
meg ellophatjak es gyarthatjak is kulfoldon. A Magyarorszagra behozott
kocsikba meg nem szerelik be. Na bumm !
Ha olyan a talalmanyod, akkor minden elkepzelheto orszagban
szabadalmaztatnod kell, ha nem szeretned, hogy ellopjak.
Azert ne keseredj el !

Udv. Tibi
+ - Elektronika merese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> magyar ismerosom, aki azt ajanlotta, hogy az elektronikat
> meg veletlen se engedjem megmeretni, mert az vagy mukodik,
> vagy nem. Merese 3500.- Kc, ami kb 20-25e Ft.

Akkor nem sok elektromos hibaval talalkozott az ismerosod !
Az nem igaz, hogy vagy megy vagy nem megy !
Ha en terveznem, akkor megprobalnam ugy csinalni, hogy az elofordulhato
hibak  nagyreszenek fellepese eseten is el lehessen vele jutni hazaig.

Udv. Tibi
+ - Re: Zastava rangatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !
> nézzük az autó elektromos oldalát:  a gyújtása mechnikus, tehát
semmilyen
> alkatrész (félvezeto) nincsen benne, ami hömérsékletfüggo lenne. A
trafó új,
> a gyújtáskábelek újak a kondenzátor új, a rotor új, az elosztó fedél
új -
> akkor meg mi lehet a gond?

Nem mondom, hogy az a gond, csak mint lehetseges okot, hivom fel ra a
figyelmedet ! Az altalad felsorolt alkatreszek kozul a kondenzatornak,
az elosztofedelnek es esetleg meg a trafonak is lehet homersekletfuggo
hibaja, ami hol elojon, hol nem. Na meg a gyertyakat se hagyjuk ki.
Akkor is lehet hibas, ha minden fenti alkatresz uj.
Amikor rangat, probalj meg azonnal megallni es megnezni az osszes
gyertyat. Ha valamelyik nem olyan mint a tobbi, akkor jegyezd meg
es mashova tedd visza, vagy csereld ki egy masikra. Kesobb ujra nezd
meg, hogy a kulonbozoseg veletlen volt, vagy nem.
Volt, hogy a Trabantomban a regi gyertya jobban szuperalt mint az
uj, mert az az egy nem akart dolgozni. Hazaig jo volt a hengerenkent
kulonbozo gyertya is.
Persze lehet mashol is a hiba. Mondjuk homersekletfuggo athuzas a
gyujtokabelek eseten.
Viszont az tankolas utani rangatas koszos uzemanyagra utal.
Vagy csak veletlenul rangatott akkor maskepp. A felujitas soran
kimostatok a tankot vagy bennehagytatok az evek alatt belerakodott
port, rozsdat, vizet es egyebeket ?

Udv. Tibi
+ - motorgeneral (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Aut=F3sok !

20 =E9ves, 200 ezer km.-t futott LADA 1500 g=E9pkocsim r=E9sz=E9re szeret=
n=E9k egy motorgener=E1lt.
Ha valaki tud olcs=F3 =E9s megbizhat=F3 szerel=F5t vagy szerv=EDzt, ahol =
ez megval=F3s=EDthat=F3 =EDrja meg.

  =DCdv=F6zlettel: M=E1ln=E1si J=F3zsef=
+ - Re: Autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Egy Suzuki Alto-t lattam hirdetni, 1988-as, 399 kHUF-ert...
>Nem ismerem a tipust (nem is hallottam eddig az Alto-rol :-))
= 2(3) ajtos daihatsu cuore v. 2(3) ajtos daewoo tico lenne
ha nem suzuki lenne rairva.
>Nem tud valaki rola? Esetleg olyan, akinek iylen van... Ennyiert
>sok egy ilyen jargany...?
Annnyi az ara, de en nem adnek erte annyit sem, sot egyaltalan 
semennyit sem.
Akkor inkabb vegyel kispolszkit es meg penzed is marad :-)

Laci
+ - Re: kadett (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

>Opel kadett sebvalto-val van gondom.
>Amiota nalam van az auto ( 2 ev) nehezen lehet kapcsolni az 
>egyes  es a
>ketes fokozatot.

Elorebocsajtom, hogy nem vagyok szakember, csak szinten 
kadett tulaj. Ahol a valtorud belemegy a motorba (valtoba?), le kell 
venni azt a fedelet es ott a rudazat rogzitve van a valtohoz (?), azt a 
rogzitest kell kicsit kioldani es akkor lehet a ketto viszonyan 
allitani.
Ez (is) befolyasolhatja a valthatosagot.

Laci
+ - autobehozatal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

A subj. felol erdeklodnek. Ha jol tudom 4-5 evesnel idosebb autot 
nem lehet behozni, ami egy hulyeseg mert igy megjobban oregszik 
a jarmupark, -> ujra nyilvan nem futja es igy kenytelen vagyok egy 
8-10 eves autot venni, mondjuk egy 6 eves helyett.
A kerdesem van-e vmi utja-modja megis behozni idosebb autot? 
Regebben (ha jol tudom) be lehetett hozni csak 2x olyan szigoru 
vizsgara volt kotelezve. Igy van-e most is v. abszolut tilalom van?
Az, hogy vegyek itt egy roncsot papirokkal aztan hozzak be egy 
hasonlo jot es csereljen az alvaz- es motorszam helyet (legalabbis 
az egyik vandoroljan at a masikra), nem a legjobb megoldasnak 
tunik. Mar a torzskonyv miatt sem.

Laci
+ - kadett 1.6D szinten rangat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Opel kadett "E" 1.6 Diesel (computer nelkul).
A tunet foleg varosi kozlekedes soran jelentkezik, megpedig kisebb 
merteku gyorsitaskor, (docogesbol lassu gyorsitas).
Barmely sebessegfokozatban ha leesik a fodulat es ralepek a 
gazra akkor viszonylag sokaig csinalja.
Ha gyorsan fel lehet valtogatni (lehet gyorsulni) akkor nem erezni.
Ha amikor rangatna finoman kuplungozok (csusztatom a 
kuplungot) akkor sem erezni, dehat nem ez lenne a megoldas, 
meg igy kopik is a kuplungtarcsa. A kuplungtarcsa jo, ujjal is ue. 
csinalja.
Otletek?

Laci
+ - Re: majonezes olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosokk!

>Sajnos en is tapasztaltam ezt a szmotyit
>s kezdetben a koros olajra gondoltam,
>ot a hutovizbol is kerulhetett egy kis le
>olajos hutoviz), de a tomitest kicsereltuk,
>z olajat is kicsereltuk es a mix meg most is
>ermelodik...

Nekem is volt ilyen porblemam (Peugeot) a megoldas nalam a repedezett
gumicsovek kicserelese volt es hipp-hopp a szmotyi ektunt.

Es egy kerdes: ha a motor eleri az uzemi hofokot az alapjartom el kezd
ingadozni. Kb. 2 masodperces idokozonkent ingadozva a fordszam 1300-ra a
hofok emelkedesevel akar 1500-re is felporog majd leesik. Szerintetek mi
lehet a gond?

A valaszokat elore is koszi.

Udv: Tamas
+ - CRX Honda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Van valakinek valami tapasztalata az autoval kapcsolatban? Nekem nagyon
tetszik (autovetel elott allok), de mindenki probal lebeszelni rola,
mondvan az egy szaguldo koporso, nem lehet megallni vele, tul nagy az
1.6i motor abba a kis autoba stb. Nektek mi a velemenyetek? (Barmilyen
mas informacio is erdekelne az autorol.)

Koszonom,

M.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS