Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1220
Copyright (C) HIX
2001-09-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Suzi fek teves matricariasztas (mind)  30 sor     (cikkei)
2 Re: zoldkartya (mind)  17 sor     (cikkei)
3 Re: Re:Zoldkartya (mind)  19 sor     (cikkei)
4 Re: autovisszahivas (mind)  41 sor     (cikkei)
5 Levi (mind)  5 sor     (cikkei)
6 Fenyezesi- es kasznihibak... (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Re: Grossglockner fekteszt (mind)  52 sor     (cikkei)
8 Parkolas a vizesesnel (mind)  41 sor     (cikkei)
9 Fabia, egy uj kategoria (mind)  11 sor     (cikkei)
10 Uj Skoda (mind)  9 sor     (cikkei)
11 Re: Dupla piruett - avagy a masodik szuletesnapom*** HI (mind)  15 sor     (cikkei)
12 Aldo koszoru (mind)  43 sor     (cikkei)
13 MozdonyHAT - In Memoriam Aldo (mind)  31 sor     (cikkei)
14 Re: 2T vs 4T (mind)  42 sor     (cikkei)
15 Re : suzuki fek (mind)  19 sor     (cikkei)
16 sebessegmero (mind)  9 sor     (cikkei)
17 Bocsi (mind)  13 sor     (cikkei)
18 Golf (mind)  31 sor     (cikkei)
19 Re: autovisszahivas (mind)  50 sor     (cikkei)
20 Rally levelezolista (mind)  7 sor     (cikkei)
21 Re:Gazkutmutato (mind)  13 sor     (cikkei)
22 ALDO (mind)  24 sor     (cikkei)
23 akkumulator saru (mind)  10 sor     (cikkei)
24 Csak nyugi az utakon... (mind)  35 sor     (cikkei)
25 Re: PUG607 (mind)  33 sor     (cikkei)
26 Re: PUG607 fogyi (mind)  34 sor     (cikkei)
27 RE: Autos napok a hungaroringen (mind)  27 sor     (cikkei)
28 Udv Mindenkinek ! (mind)  17 sor     (cikkei)
29 eszement aszfaltfestok (mind)  19 sor     (cikkei)

+ - Re: Suzi fek teves matricariasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Nagyak!

Bocs, de megnyugtattal, mert az enyem 7 eves es igy
regi, japan fek van benne, amivel igen konnyu a kerekeket
blokkolni. De ugye azt tudod, hogy az uj, az meg BOSCH?
Nem ertek semmit, mert a BOSCH-ban allitolag a fekpofak
 is nagyobbak, meg haat az egy jo marka...
Udv, Bela



Szevasz(tok)!

>>Mas. A cegnek van ket Suzuki Van-je, amit gyakran vezetek.
>>Az ujabbnak olyan rossz a fekje, hogy mikor beleulok az
>>Alfa utan, az elso fekezesnel rendesen halalfelelmem van,
>>es szokni kell a "fekhatast"... :-(
>
>Ez mit jelent? Nem blokkolnak a kerekek, vagy epp
>ellenkezoleg, blokkolnak es csuszik a kocsi?

Alig lehet oket blokkoltatni vagy akar a hatarig vinni.
Az ember csak nyomja-nyomja-nyomja, mar rendesen nekife-
szitem a hatam a tamlanak, a fekkel szinte kilyukasztom a
padlolemezt, es akkor nagy nehezen mintha blokkolni kez-
dene a gep...
Szervizben azt mondtak, hogy sajnos ez normalis, az u-
jak mind ilyenek.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pecz1.mfa.kfki.hu)
+ - Re: zoldkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Csakhogy 6 eves kortol a szabalyozott katalizatoros
>kocsikat is evente kell vinni (es fizetni erte)!
Akkor a 91-es gyartasu Fiatomnak hogyan lehet 2003. szeptemberig zold
kartyaja? Vagy ez egy mostanaban valtozo szabalyozas?

AR 155 2.0TS16V Super

Szia Fogash!

Igen mostanaban. Most szeptember 1-tol. Ezen duhongok
egy ideje...
Majd te is, ha legkozelebb viszed a Fiatodat, joval tobbet fizetsz, mint egy 2T
 autos Es csak 1 evig lesz
 ervenyes a zoldkartyad. Bocs, nem en tehetk rola, sot
felhaboritonak tartom. Udv, Bela

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pecz1.mfa.kfki.hu)
+ - Re: Re:Zoldkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, Autosok!

>  írta:

>A vizsgalat mindossze annyiban valtozik, hogy
>ragasztanak egy matricat a rendszamtablara.
Tehat akkor hamarosan ismet cserelhetjuk a rendszamjainkat is nagyobbakra???
::)))

Lutyo

Igen, termeszetesen meeg az EU csatlakozas elott.
Hanem ez Magyarorszag, igy egyelore matricat NEM
 ragasztanak. A rendeletalkoto turelmi idot adott
2002. jan. 1-ig.ű
Nem neked, sajat maganak, mert a matricak NEM keszultek el...
Udv, Bela

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pecz1.mfa.kfki.hu)
+ - Re: autovisszahivas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Fogash autovisszahivasaira vonatkozoan van nekem is tortenetem, nem is egy.
>Autoalkatresz gyarto cegnel dolgozom, az onindito teruleten. Egyszer egy
>pitianer beszallito aki csavarokat szallitott a cegnek vett egy uj csavargyart
o

Na most a problema ott kezdodik, hogy egy valamit magara ado ceg miert
vesz "pitianer" beszallitoktol csavarokat. Nyilvan koltseg csokkentes erdekeben
.
Ha viszont a ceg tudja, hogy a pitianer beszallito tojik a minosegellenorzesre,
akkor a beszallitotol erkezo termekeket fokozott ellenorzesnek kell alavetni. 

>oninditot+visszahivtak egy csomo autot. Van a cegnel minosegellenorzes is,    
    
>de mivel a csavarok vegyesen voltak a dobozban, igy nem derult ki a turpissag.
 

Szerintem a statisztikai minosegellenorzes pont arrol szol, hogy ilyen esetben
is kideruljon a trpiszsag. A statisztikai minoseg ellenrozesnek megvan a maga 
tudomanya. Annak idejen a japanok azert nyomtak le az amerikai autogyarakat,
mert Japanban komolyan vettek ezt a dolgot, az amerikaiak meg csak mosolyogtak
rajta. Aztan az emberek persze hamar rajottek, hogy je, a japan kocsik nem roml
anak
el, az amerikaiakat meg allandoan a szervizbe kell hurcolni. Ennek meg is lett 
az 
eredmenye, Amerkiaban az amerikai autok presztizse a beka feneke ala kerult, 
a japanoke meg az egekbe szokott. 

>Ebbol nem vonnam le azt a kovetkeztetest, hogy szar a Ford, de meg azt sem, 
>hogy az onindito a szar. Csupan egy csavar keverte a szart, es szetesett 

Na igen. A kerdes az, hogy hogyan kerult ez a szar csavar az autoba anelkul, ho
gy
barki eszrevette volna. 

>vagyok, de minden autot egyforman szeretek. Ez akarmelyik autogyartonal is
>elofordulhat, onhibajan kivul.

Persze, elofordulhat mindenkivel, kerdes, hogy egy ev alatt hanyszor fordul 
elo ilyen bakloves. Tovabba megfelelo minosegellenorzessel ez kiszurheto 
lett volna, tehat ez nem a gyarto "onhibajan kivul" tortent. 
Gabor
+ - Levi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hmm. Reg nem voltam. meselnetek errol a Levis balesetrol?

thx

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-81-185.dial.freestart.hu)
+ - Fenyezesi- es kasznihibak... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mivel az auto fenyezesen kezdenek folytonossagi hianyok mutatkozni,
(rohado kerekiv, kavicsfelverodesek nyomai rozsdasodnak, stb.)
ugy gondoltam meg a tel beallta elott rendbe kellene rakatni.
A gond csak az, hogy fenyezesre most nincs penzem.
Szerintetek erdemes csak a lakatos munkat megcsinaltatni +alapozni
varhatoan honapokkal a fenyezes elott?
Vagy par honap mulva ugyanugy elkezd majd rohadni?

Tudtok ajanlani szepen dolgozo, megbizhato karosszeriast?

Ropi
+ - Re: Grossglockner fekteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash: „A tesztet a Grossglockner-hagon hajtottak vegre, 
minden auto teljes terhelessel zug le a hagorol, a vegen 
pedig 100km/h-rol kell allora fekezni 8%os lejton. A fekek 
dolgat nehezitendo nem hasznaltak motorfeket, vegig a 
legmagasabb fokozatban jottek le, a sebesseget pedig a 
labfekkel
szabalyoztak.”

Mint volt magashegyi turazo ezt nem hagyhatom. :) 
Grossglockner-hago nem letezik, van a ket Glockner csucs 
kozott egy kis par meteres csorba asszem 3766 meter 
magasan, ahol ugyesen egyensulyozva, teriszonyt elfelejtve 
gyalog (nem autoval!) atszambazhatsz, de ha valaki 
szembejonne, varnia kell.

Van viszont egy Grossglockner Hochalpenstrasse nevu fizeto 
orszagut, amely felvisz egyreszt a Pasterze gleccserhez 
(2370 m, zsakutca, nem hago), masreszt atmegy a Hochtor 
(alagut 2502 m, teteje 2572 m) es a Fuscher Torl (2427 m) 
hagokon. Feltetelezem, hogy ez utobbirol eszak fele volt a 
teszt (legdurvabb resz egyben).

Mit jelent, hogy teljes terhelessel? Maximalis megengedheto 
ossztomeggel? Vegig a legmagasabb fokozatban jottek? Vegig 
5-ben, illetve 6-ban? Mi a francnak, hiszen ott uresben is 
konnyen 100 fole kerulhet az ember? Ha nem hasznaltak 
motorfeket, akkor ezek 5-ben, 6-ban nyomtak a gazt lefele, 
majd padlozgattak? Hat engem nagyon nehezen tudtak volna 
ravenni, hogy beuljek, az tuti. 

Azert kivancsi vagyok, hogy pontosan mekkora szakaszon 
mentek? Mert az egesz lejto tobb, mint 10 km hosszu. Vegig 
igy mentek le? Egyebkent az atlaglejtes 10-12 % korul van.

Irod, hogy a dobfekes Corsa hogy szerepelt: hat amit en 
lattam az

1.	Nem Sport, csak tok mezei darab volt
2.	Ket felnott + gyerek ult benne + cucc, szerintem   
inkabb terfogatilag meritette ki a Corsa lehetosegeit, nem 
tomegben (sulyban)
3.	Nem 5-ben ment, hanem 2-ben
4.	Motorfekkel
5.	Utkozben lefele pihentette a fekjeit (es magat)
6.	Utana 200 m-rel megis beszart a fekje.

Csodalkoznek, ha egy Corsa a fent leirt barom modon hajtva 
vegigment volna az aljaig. Kar, hogy nem lattam ezt a 
musort.:(((

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Parkolas a vizesesnel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Keves dologra reagaltak ennyien azok kozul, amiket irtam. 
Kicsit meg is vagyok lepodve. Szoval, a folyo jobb partjan 
(folyasiranyba allva jobb kez fele eso parton) hagytam az 
autot; ahogy Tamas is irja, nem azon a parton, ahol o. Van 
a jobb parton is parkolo kozelebb, csak eppen hely nem 
volt. Ez nyilvan szezon-, hetvege-, napszak-, stb. fuggo. 
En szegeny szerencsetlen biza egy reten (nem volt frissen 
kaszalt, az is biztos) tudtam csak parkolni sokadmagammal 
(nem 10 auto allt ott). Az ominozus ret a varosbol a 
vizeses fele vezeto út jobb oldalan volt, hazak vettek 
korul. Mondanom sem kell, hogy nem volt orzott, stb.

Persze, hogy meger a vizeses x CHF-t meg a csonakazas y-t 
(mondjuk szerintem ezert 4000 Ft pofatlanul sok, vesd ossze 
pl azzal, mennyiert visznek fel Lauterbrunnenbol a Jungfrau 
nyergebe 3,5 km magasra), nagy elmeny, van eleg ember, aki 
megfizeti.

Persze az osszes utca (az egesz orszag) vagy gondosan le 
van tiltva tablaval, felfestessel, vagy csak a hotel 
vendegeinek, vagy privat, vagy fizeto, ahol altalaban eleg 
rovid ideig lehet otthagyni… Tobbszor neztem, kulvarosban 
sem jobb a helyzet. Ha valamit meg akarsz nezni, fizess a 
parkolasert (is). Akarhol. Varosban meg a legtutibb a 
parkolohaz: kirjak, hany hely van, altalaban nincs tul 
messze a centrumtol es nem kell egyiranyu utcakon korozni, 
nem kell 1-2 ora utan elmenni, stb. Bernben a 700 Ft 
orankent azert sok volt.

Tamas irja, hogy a hatar nem volt problema: engem az mar 
onmagaban zavar/sert, ha felreallitanak. Mire fol? Foleg, 
ha tobb sav van. De attol fuggetlenul is, mondjuk egy nemet 
hataron nem problema a sorban lecsekkolni az utlevelet? A 
forgalmit, jogositanyt miert ellenorzik? A nemeteket miert 
nem? Mi a kulonbseg? Van veluk egyezmeny, miszerint ettol 
mentesulnek? Az meg benne van a szabalyzatban, hogy a 
magyarokat diszkriminaljak? Hat a svajciakat mennyire 
ellenorzik nalunk?

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Fabia, egy uj kategoria (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Emberek, mit lattam! Skoda Fabia (termeszetesen szigoruan 
ezustszinu) dupla kipufogoval! De nem egy sima dupla 
veggel, hanem a ket szelen egy-egy vegzodessel. Amugy tok 
szerianak tunt. Sokat nem lattam belole, mert parkolt, 
mikozben en derekszogben kanyarodtam foutrol balra 
nagyivben kisutcaba, ahol meg szembe is jottek, ugyhogy nem 
tudom, hogy 1.4-e, de ez feltunt. Szep dolog, csak picit 
rohejesnek tunt. Vajon ez valami RS, mint az Octavia?

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Uj Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Egy ilyenbe botlottam:
http://www.skoda-superb.com
Szvsz nem csunya.

Szeles utat, gumi fat, vak rendort.

Andras
+ - Re: Dupla piruett - avagy a masodik szuletesnapom*** HI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Dupla piruett - avagy a masodik szuletesnapom ( 51 sor )
> Idopont: Mon Sep  3 15:33:18 CEST 2001 AUTO #1219
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Isten eltessen, deejaytiszy!

> Autopalyan (M7, napsutes, 20 fok) kb 130 km/h-nal (nem
> felbontott szakaszon) durrdefektet kaptunk a JH kerekre...

Meg mindig a "fulemben" cseng egy par hettel ezelotti hozzaszolas, miszerint
a felbontott szakasz 2 meter szeles belso savjaban biztonsagosan lehet
110-zel haladni.

udv,Akos
+ - Aldo koszoru (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Berta Levente Aldo temetesen a HIX koszoruhoz hozzajarultak
nevsora:
2001.08.28.      összesen
 1000.-  1000.-
   1000.-  2000.-
  500.-  2500.-
Kollmann Tibor Sarvar  500.-  3000.-
  500.-  3500.-
2001.08.29
  500.-  4000.-
  500.-  4500.-
Topa Gabor Mako   500.-  5000.-
2001.08.30.
   1000.-  6000.-
  800.-  6800.-
2001.08.31.
  500  7300.-
   1000.-  8300.-
2001.09.03
  500  8800.-
  500.-  9300.-
  1000.-  10300.-
   1000.-  11300.-
Toth Tibor (penti)   2000.-  13300.-
   1000.-  14300.-
  500.-  14800.-
Szabo Janos Bp Vezer u.  500.-  15300.-
GERBEREI Csendes  1000.-  16300.-
  700.-  17000.-
2001.09.04.
  500.-  17500.-
Simon Janos Babolna  500.-  18000.-
  1000.-  19000.-


Az onkentes hozzajarulasokat az alabbi cimre lehet kuldeni:
Dunai Zsolt
2400 Dunaujvaros
Matyas k.u.1.4.3.

--
 Üdv
 Dunai Zsolt 30-255-0925
+ - MozdonyHAT - In Memoriam Aldo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A hetvegen elmenybeszamolot hallgathattam vegig egy pesti
vasutmuzeummal kapcsolatban. Cimkent a Tatai ut akarhany
szamot jelolte meg az informatorom. Nagyon tetszett a
beszamoloja, es elhataroztam, hogy az oktober 6-ara
hirdetett Trabi listas talalkozora programjavaslatkent
vetem fel. Aztan eszembe jutott, hogy volt mar egyszer
egy ilyen jellegu HAT is raadasul Aldo is, mint
vezeregyeniseg reszt vett a talin. Visszakerestem az
archivumban. Bizony, jol sejtettem.

Eppen ezert arra gondoltam, hogy legyen ez egy kozos
HiX Auto - Trabi-Warbi lista talalkozo, amelyet Aldo
emlekenek ajanlunk.

Mit szoltok?

Az idopont: oktober 6, reggel 9 ora. Gyulekezes a
felvonulasi teren, onnan konvoj a helyszinre:

XIII-XIV. kerulet Tatai ut 95,
"Fu:sti" vasuti muzeumpark.


A belepo 800 Ft, plusz 200 aki fotozni, 500 aki
videozni akar. De allitolag nem olyan szigoruak. 



Udv: Soma
+ - Re: 2T vs 4T (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Fogash!


>Az a negyutemu, ami ezer kilometeren egy liter olajat megeszik, mar annyira
>a halalan van, hogy nem felel meg a kornyezetvedelmi eloirasoknak, megbukik
>a zold kartya vizsgan, tehat a jelenlegi jogszabalyok szerint nem
>forgalomkepes.

    Nem vagyok buszke ra, de par evvel ezelott volt egy Ladam,
ami lazan benyelte az 1 liter olajat 1000 kilometerenkent, a
zoldkartyan megis siman atment anelkul, hogy megkentem volna
a vizsgaztatot. Bementem a hozzank legkozelebbi helyre es ennyi.
Egyebkent a kocsi nem volt a "halalan", megjarta tobbszor Franciaorszagot,
sot, alapvetoen itt hasznaltam: legendas is lett az iskolaban az
okkersarga szinevel :-) de ez egy mas tema.

>De a sok szar
>IFA es tsai (anelkul, hogy a legkevesbe is vedelmembe vennem oket) a
>gazdasag mukodtetesenek egyenlore sajnos megkerulhetetlen reszei, emellett
>munkaeszkozok, sokak szamara az egyetlen megelhetesi forras. Melyik
>Trabantrol lehet ezt elmondani?

    Peched van, megint nem kell a szomszedba mennem peldaert :-)
Egyetemista eveim alatt magamat kellett ellatnom, a szuleim mar nem
tartottak el, ugyanis nem tudtak (negyen vagyunk testverek, ket
pedagogus szulovel). Vagyis magamat kellett eltartanom, dolgoztam
az egyetem mellett, alkalmi munkakbol eltem. Tortenetesen tobbszor
is adodott olyan munka, amihez kocsira volt szukseg. Igy hitelbe vettem
egy oreg Trabantot, majd lassan letorlesztettem az arat es innentol fogva
a megelhetesemet biztositotta. Mas kocsi szoba sem johetett, a Trabant
arat is nehezen nyogtem ki. Gondolom nem en vagyok az egyetlen, aki
hasonlo cipoben jar/jart.

    Udv:

                            Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - Re : suzuki fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Nekem 2000-es 3 ajtosom van (mint azt tobben lattak mar :) es 
ezzel eleg kellemesen lehet blokkolni. Nem egyszer kellett amr 
megtennem.

Ja, a fekrol jut eszembe. 20000 km van a kocsiban, es pislog 
nagyobb valtasoknal, godroknel a (!) lampa. A fekfolyadek 
minimumon van. Tippem, hogy vagy kopik, vagy keves volt benne a 
lotyi gyarilag. Kerdes : milyen vastagsagu pofakkal vagyok meg jo? 
Nincs kedvem kicserelni oket, nem hiszem ,hogy csak 20e km-et 
birnanak.

ADios
TLantos

Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - sebessegmero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,
Az a legujabb problemam, hogy a sebessegmero a kocsiban neha "felakad", ill.
lassan maszik vissza a nullahoz. Kiszereltem a muszert, es lattam, hogy a
kilometerora bovdenjenek forgasi sebessege okozza a kitereset, valszeg
rugo+surlodas alapon, de ez az egesz ketyere egy femhuvelyben van, aminek a
szetszedese nem latszik tul egyszerunek. Igy hat megkinaltam muszerolajjal,
amugy is olajos volt, de talan meg szarabb lett. Mit lehet ilyenkor tenni?
Elore is kosz.
zr
+ - Bocsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

 Bocs. Tudtam hogy meg kellett volna neznem a nevedet!

> Lehet elkezdeni mutogatni :))))
Erdekes mas tollabol hallani a sajat tortenetemet. ;-) En annyival
vagyok elobbrebb, hogy a kocsi 5 vagy 6 eve van nalam es
megint lakatolni kell sajna. De nem baj oktoberben az is meg lesz!

Viszont kellene a telefony...

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
+ - Golf (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Mielott barmi felreertes adodna en nem sertodtem meg, egyszeruen nem
> erdekel. En igenis odavagyok a kocsimert es nem azert mert VW es valakik
> Shake

mivel en is imadok az auto alatt bujkalni (heti 60-70 ora szg elott utan
jo dolog tokig olajosan, izomlazasan kimaszni az auto alol), 
megertelek. Viszont par kerdes:

> Gumicsere 175/70re, 

miert? virsli es labda egyszerre. Ez volt a gyari meret?
En most valtottam 185/60R14-rol 195/50R15-re es eszmeletlen kulonbseg.
Persze hosszanti uthibakon, kiautozott hosszanti godrokben eletveszely
sietni, de _normalis_ uton, fektavon... Szoval nincs hibaja.
Ha eredeti allapotat akarod visszaallitani, akkor ertheto, de ha nem, ilyen
lufit nem raknek az autora.

> Szinten Golf 1 1.6 GTI 1976 es meg raadasul piros is (pedig nem vagyok
> szoke) :))))

Felszereltseg? suly? biztonsag?

> PS: hatul LD felirat van (jol megy a 110 pacihoz) :))))

110 gyarilag, nemde? Kar, hogy nem meretted be, erdekelne, mennyi marad
meg 25 ev utan, bar ugy remlik a motor nincs 25 eves...

Cs.
AR 146 (aki 2003-ban nekifog egy 1972-75-os Spider restauralasanak)
+ - Re: autovisszahivas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Szerintem ot nincs igazad, hogy a Ford ne alkalmazzon " pitianer
beszallito"-t.
Itt a Ford felelos minden beepitett csavarért, akkumulatorert, gumiert, bor
ulesert stb,stb.
Senkit nem erdekel, hogy massal gyartatja. Ezert nem ertettem egyet
Fogashsal sem, amikor az Alfa egyik hibajat a Bosch-ra nyomta.
KI
> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
>    Sziasztok!
>
> Fogash autovisszahivasaira vonatkozoan van nekem is tortenetem, nem is
egy.
> Autoalkatresz gyarto cegnel dolgozom, az onindito teruleten. Egyszer egy
> pitianer
> beszallito aki csavarokat szallitott a cegnek vett egy uj csavargyarto
> gepet. A gepen
> (valamilyen beallitasi oknal fogva) olyan csavarok kerultek legyartasra,
> amelyeknek
> nagy szazalekban leszakadt a fejuk kisebb-nagyobb ido utan. Ez azt vonta
> maga utan,
> hogy Kolnben, a Ford uzemeben at kellett valogatni az osszes altalunk
> kiszallitott
> oninditot+visszahivtak egy csomo autot. Van a cegnel minosegellenorzes is,
> de mivel
> a csavarok vegyesen voltak a dobozban, igy nem derult ki a turpissag.
Ebbol
> nem vonnam
> le azt a kovetkeztetest, hogy szar a Ford, de meg azt sem, hogy az
onindito
> a szar.
> Csupan egy csavar keverte a szart, es szetesett (vagy szeteshetett volna)
az
> onindito.
> Persze az ujsag meg a hir masrol nem szol, csak nagybetuvel van irva hogy
a
> FORD X EZRES VISSZAHIVASA. Nem akarok vitat inditani, nemet auto tulaj
> vagyok,
> de minden autot egyforman szeretek. Ez akarmelyik autogyartonal is
> elofordulhat, onhibajan
> kivul.
>
>      Zsolt
>   AUDI 100
>    Ékezet!
>
>
>
+ - Rally levelezolista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nem tud valaki rallyval foglalkozo levelezolistat???

Legyszives maganba is kuldjetek az esetleges valaszokat.
koszi,
KoZO
+ - Re:Gazkutmutato (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:  
 
>Azert a gazos terkepet ne vedd keszpenznek.....  
>........  
>csak egy ures telket talaltam, melyet derekig  
>benott a gaz.  
 
:-))))))))))))  
Akkor vegeredmenyben jo az a GAZ-os terkep....  
 
Udv:  
 
Dexter
+ - ALDO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kerdesem van a Listahoz.
>Lehetseges, hogy nagyobb osszeg jon ossze az onkentes
>adakozasokbol, mint a koszoru bekerulesi erteke.
>Az esetlegesen megmarado osszeggel mi legyen:
>Lehetseges esetek (szerintem!!!):
>1. osszeg atadasa a szuloknek; (ezt termeszetesen vallalom)
>2. miutan halottak napja osszel varhato, a megmaradt penzbol
>egy csokor Levente sirjara. Ezt is vallalom, mert sajnos
>tobb rokonom ?lakik? a temetoben.
>Valaszokt, javaslatokat varok!

Nem hiszem hogy par ezer forinttal ki lennenek segitve.
En a sircsokorra szavazok. Persze ha a maradek penz
felmegy mondjuk 8-10eFt fole, akkor mar van ertelme
az elso variacionak.


A temetes pont akkor lesz, amikor szabin leszek. Tehat
van ra esely hogy el tudok menni. Valakinek mar fix
hogy tud menni ???


Udv,
Zotya
+ - akkumulator saru (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Vettem egy jo (vagy legalabbis jo nehez :-) ) gk. akkutoltot, de valaki
kilopta belole a sarukat (amit ra lehetne tenni az aksi polusaira).
Nem tud valaki olyan helyrol, ahol tartanak ilyet, marmint sarukat?
(Elsosorban gyuru vagy csipesz kivitelu lenne jo.)

Elore is koszonom a tippeket.

Gyula
+ - Csak nyugi az utakon... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Most szombaton tortent meg velem az alabbi.
Jovok haza az Auchanbol, a Meta utcan. Ott a feluljaron elfogy egy sav,
besoroltam a tovabbmenobe. Lattam egy regi kadettot mogottem, de indexeltem
es TUDOM, hogy NORMALISAN befertem ele. Nem bevagtam, stb. stb. Ramdudal.
Felemelem a kezem, hogy mi a franc van? (Nem beintettem.)
Elindul a sorunk, megyunk 100 m-t. Szembol is eros forgalom, de a baratunkat
nem erdekli, latom, hogy elozni kezd. (elottem is sor, tehat nem tart fel
senki senkit, csak meg kell mutatnia) Mit ad isten, elcseszte (NEM
gyorsitottam, nem huztam ra), tul hamar rantotta vissza (egyebkent befert
volna, ha nem  beszari), idom sem volt reagalni, es nekem jott, az en
eleje/oldalamnak az o hatulja oldalaval. Jo puffanas.
A farok nem akar megallni. 200 m dudalas, villogas, indexeles utan csak
felreall. Kiszallok. Tiszta ideg vagyok.
Annyira makom volt, hogy pont csak a muanyag reszet kapta el a  lokharito
oldalanak, csak az lett felhorzsolva. Sokkal rosszabbra szamitottam. Miutan
ezt konstataltam, a faszira lettem igazan duhos (elmult az auto feltese
okozta parazasom).
Elkesztem vele kajabalni, hogy aki ilyen sotet, hogy meg kell muatatnia, ki
a tokos, aki nem birja elviselni, hogy valaki besorol ele es masokat
veszelyeztet, de raadasul bena is, az menjan a p..ba. Kijott belolem a
kultura. Raadasul nem is egy kis hulyegyerek volt, hanem egy 50-es faszi.
Az bosszantott nagyon, hogy se a kocsija tudasaval nincsen tisztaban, se
vezetni nem tud, raadasul ilyen korlatolt, es ezert torheti ossze az autot.
Szoval a lenyeg az, hogy egyre jobban kezdem megtanulni, hogy ha hulyet
latok elottem, mogottem, mellettem, akkor azonnal menni kell hagyni. Torje
ossze magat mashol. Engem varnak haza, es titeket is. Csak ez motivaljon.
Felreertes ne essen, hibazni mindenki hibazik/hat. De ebben az esetben mas
motivalta a faszit.
Sorry, ha tul hosszu lett. Ki kellett irni magambol.
Erjetek mindig celba.
Udv,

Biomernok
'99 Corolla
+ - Re: PUG607 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> > jelentôsen olcsóbb volt Ausztriában mint Mo.-n lett volna. A Pug Hungary
> > mongyon le! :))
>
> ez pontosan mit jelent? mekkora arkulonbseget? itthon egy 2.2hdi az 9.4
> korul van most. kintrol behozva milyen koltsegek jonnek meg
> ra? alapar? vam+afa+vampotlek?
> homer

Nem azt kell nezni, hogy kint megveszed es behozod, hanem azt, hogy
az osztrak allampolgar sajat hazajaban mennyiert veszi, es Te
Magyarorszagon mennyiert tudod megvenni. (Az meg csak nyalanksag,
hogy a fizetesekhez kepest mennyi..)
A legkorrektebb osszehasonlitast talan a netto arak adnak.

A kulonbseg lehet, hogy Ausztria EU-s tagsagabol jon. Mondjuk ez
esetben az osszes EU-s markanal igy kell lennie, nem csak a Peugeot-nal.
Ha viszont pl. egy Renault-t ugyanannyiert kaphatsz meg kint, mint itthon,
akkor tenyleg mondjon le a PugHu (vagy a Renault Au :)).
Ilyen iranyu arkutatast meg nem vegeztem,
ugyhogy nem tudom mi a helyzet konkret markaknal.

Laci



---
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - Re: PUG607 fogyi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> >A motor nagyon kultur?lt, semmilyen fordulatsz?mtartom?nyban nem
> >hallatszik az utast?rbe a d?zelhang, a fogyaszt?s 9 liter k?r?l volt
> >?gy, hogy toltam neki ?s ment a kl?ma. Nekem kicsit gy?nge ez a 2.2HDI
> >motor egy ilyen aut?ba, de h?t van 3.0V6 is :))
>
> 9 liter ??? Ezen jót mulattam. A 2000-es benzines Laguna nem iszik
> ennyit klimaval, es meg megy is. :))) Nesze neked korszeru HDI
> motor! (Ha csak varosban hasznaltad, akkor visszaszivtam.)

Hat legjobb emlekeim szerint az altalam hasznalt ceges Laguna
eleg gyakran beszurcsolte a 10-11 litert 80% varossal.
A legjobb fogyasztasom 8 lityi volt, amikor Szloveniaba
mentunk raftingolni. Kormendnel tankoltam kifele is meg visszafele is
a Shell kuton. 800km-t mentunk vele, legkondit nem kellett hasznalni.

Ezenkivul 9l ala nem sikerult menni. Ez meg a 8 szelepes 2.0-es
motor volt kombiban, lehet, hogy a 16v mar kevesebbet eszik.

Abban igazad van, hogy megy rendesen a Laguna. Bar tulajdonkeppen
ceges autot ceges benzinnel szerintem senki nem vezet oregurasan,
velem sem volt maskepp.

Laci



---
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - RE: Autos napok a hungaroringen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! Szia Eug!

>Miert, mennyibe kerul? Igaz, hogy max 40-nel, ill 60-nal
>lehet menni?
Nem :-)
A celegyenes vegen 150-160-at is tudtam menni, a harmadik 
kanyar utan is el lehetett erni 140-150-et.

>visszhangbol ugy kovetkeztetek, hogy a listarol csak en
>voltam ott.

Pedig nem :-)... sot, du meg Antfroce is befutott.
Osszesen ket koromet tudtuk sajna csak merni. Orom az 
uromben, hogy a jobbik, vegig videozva van (2:20). 
Osszessegeben elmondhato, hogy mivel sokat mehettunk, meg 
ugy is hamar meguntam, hogy minden 2ik futamban indultam 
csak. A szervezok rugalmassagat bizonyitja, hogy a 
kategoriakat felrugva a lathatoan gyorsabbakat feljebb 
kategorizaltak (2,0 Kadett, Integrak, VTi-k). A jovoben 
talan jobb lenne a dolog, ha hagynanak akar 20mp-et is 
autonkent, mert volt, hogy a futam vegere az 5-ik autot 
ertem utol (-50sec).
Nekem fek gondom nem volt, viszont ketszer is kellett 
tankolnom, mert meg 15 literrel a tankomban sem tudtam 
utolagos dadogas nelkul abszolvalni a celegyenes elotti 
visszaforditot.
VTI
+ - Udv Mindenkinek ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A napokban hallottam egy hirt arrol, hogy a 
kornyezetvedelmi felulvizsgalat
( zoldkartya ) eredmenyekent kulonbozo szinu matricakat 
fognak a rendszamra
ragasztani. ( s majd bizonyos kornyezetvedelmileg 
terheltnek itelt napokon /
vagy helyeken / bizonyos szinu matricaval rendelkezo autok 
nem
kozlekedhetnek. ).  Tud valaki valahol a neten reszletesebb 
infot
irast/cikket errol ?

( harom honapja nem olvastam a listat, ha volt mar ez  a 
tema, akkor bocs, s
majd nekiallok az archiv elolvasasanak )

Jakob
+ - eszement aszfaltfestok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem !
Talan olvassa hoborgesemet egy szakember.
Helyszin Budapest, Szepvolgyi ut, Lajos utca keresztezodese.
Valaha (evtizedeken keresztul) volt ket sav, amibol a szelso ment
(1)jobbra, (2)egyenesen a HEV fele es (3)balra a Lajos utca szelso 
savjaba. A belso sav csak balra kanyarodott a Lajos utca belso savjaba.

Masodszor festik fel degeneralt modon a hegyrol erkezo savokat.
Most harom savot csinaltak. De csak a lampaig. Utana maradt a
regi kopott felfestes.
A szelso megy jobbra es egyenesen.
A kozepso megy a Lajos utca BELSO savjaba.
A legbelso pedig sehova, vagy bele a szembejovokbe !!!
Kanyarodas kozben jobbra sodrodva savot kenyszerul mindenki
valtani. Kiszogelnem a zebrara azt az eszement barmot, aki iroasztal 
mogul jol megtervezte az uj festest de nem folytatta meg 30 meteren
keresztul.
--
Meszaros Geza

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS