Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 592
Copyright (C) HIX
1999-12-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
		
Ha irtal a  cimre a multban, es nem kaptal meg
valaszt, akkor kerlek ismeteld meg, mert a supervisori leveleket 
tartalmazo filet veletlenul toroltem, mikozben at akartam szerkeszteni
(a tegnapi cimellenorzes eredmenyekent a lemondast kero leveleket
akartam csak torolni). Ha a leveledben cimtorlest kertel, azt nem
kell megismetelned; ehelyett a cimellenozesi levelet kuldd vissza
a benne szereplo cimre.

Elnezest kerek az erintettektol,
Jozsi. /HIX.com/
1 audi (mind)  28 sor     (cikkei)
2 skoda (mind)  42 sor     (cikkei)
3 Kispok alaktreszek (mind)  22 sor     (cikkei)
4 Skoda (mind)  47 sor     (cikkei)
5 Hall jelado (mind)  26 sor     (cikkei)
6 Re: Xsara (mind)  43 sor     (cikkei)
7 Ja vaslat: AZ EVEZRED AUTOJAnak megvalasztasa (mind)  62 sor     (cikkei)
8 Mr. Bean (mind)  11 sor     (cikkei)
9 Traviranyito (mind)  14 sor     (cikkei)
10 Honda CRX kapcs.rajz,kaéaptarto csere (mind)  11 sor     (cikkei)
11 toltesjelzo kigyullad a ventillatortol (mind)  11 sor     (cikkei)
12 kodlampa beallitas (mind)  9 sor     (cikkei)
13 immobilizer/lopasgatlo (mind)  23 sor     (cikkei)
14 villanyos kormanyzar (mind)  10 sor     (cikkei)
15 Skoda tuning (mind)  14 sor     (cikkei)
16 Favorit (mind)  11 sor     (cikkei)
17 offtopik >>> masik lista :-( (mind)  21 sor     (cikkei)
18 L@@K (mind)  1 sor     (cikkei)
19 L@@K (mind)  1 sor     (cikkei)
20 RE: Fordos szerelo bacsi (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - audi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

az Audim bajara maig nem sikerul rajuonni; megprobalok vele egyuttelni??

Viszont vegrehajtottam rajta 1 modositast, amit mar regota foganatositani
akartam. Az osszes ilyen es ehhez hasonlo koru Audi hatulja ul. Valoszinuleg
a rugokat mereteztek alul. Ugyhogy a teleszkop es a hatso hid koze
beiktattam egy zartszelveny darabot, igy a hatulja a verdanak kb. 8 cm-rel
magasabbra kerult.
- mostmar auto formaja van, nem ugy nez ki, mint egy rozzant venasszony
- megterhelve, utanfutoval sem emelkedik olyan magasra az eleje, hogy a
szembejovoket zavarna a fenyszoro
- vegre kilatok a verdabol
- a felesegem is kilat hatulrol.

Egyebkent ha valakit erdekel, megnezheti:
www.angelfire.com/il/lepcso/beka1.jpg
www.angelfire.com/il/lepcso/beka2.jpg

Keddves  MCLL! Beraknad a hixauto.com-ra ezeket a cimeket a nevem melle?

Sok csokit mindenkinek!

L.
      _IVICZ Laszlo            
    _| Hungary - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites:
_|     http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
> Megvetelre kinalnak nekem egy GLX-es Skoda Favoritot.
> 94.07-havi, a Skoda emblema kozepen van (ez alitolag jo jel,
> mert ez mar a Wolkswagen-es Skoda) 41 000 Km van benne, szervizkony is van.
> 800 kFt. kernek erte. Szerintetek ez sok vagy keves erte?

Kozepar. 730-ert kelnek el az ugyanilyen koru, atlagos allapotu LX-es
valtozatok. Ez pedig -- mindossze 41e km-mel -- atlagon feluli darab.
Kellemes kis auto szerintem, volt ketto is az ismeretsegi koromben, az
egyik a legelso darabok egyike volt ('89-es, Csehszlovakiabol behozott),
a masik egy '94-es peldany, mar kozepre helyezett emblemaval. Ez utobbi
tenyleg a Volkswagen altal modositott valtozatot jeloli, engem csak az
zavart az eredetihez kepest, hogy a muszerfal az eredeti vilagosbarna
tonus helyett ronda fekete lett... :) Maskulonben mindketto nagyon meg-
bizhatoan szolgalt.

> Felado :  [Hungary]
>
> Ez egy kis szerelessel is jar.
> Az ember fia vesz egy 105-os skodrit. Ez ket dolog miatt jo
> 1. biztositas
> 2. csigas kormanymu, ami sokkal direktebb a fogaslecesnel

Te most viccelsz??? Az a csigas kormanymu ugy egy nagy rakas
sz*r, ahogy van. A fogasleces minden szempontbol magasan veri.
(Vagy neked attol direkt egy kormanymu, hogy izombol kell tekerni?)

[...]
> 160-as utazosebesseget, meg van benne kb 70 paci. (A hatuljan meg egy
> 105-os felirat :)

Ez rendben van. De hogy allunk az elettartammal es a jaraskulturaval?

Udv,
Zoli

+++++++++++++++++++++++++++++
+ Nasfay Zoltan             +
+ E-Mail:  +
+ Peace and Kim Wilde rules +
+++++++++++++++++++++++++++++
+ - Kispok alaktreszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eleg regen jutottam mar olvasashoz, elegge lemaradtam, mert ahogy nezem
megduzzadt a lista, és emiatt nincs eleg idom vegigbongeszni, ezert is
szeretnem kerni, hogy akinek megvan az a hixolvaso progi vagy mi aszosz az
lecci kuldje el.

A masik: minden cuccom elveszett es nincsenek meg a mailcimeim sem ezért igy
kernelek meg MyChroLeslie (remelem jo helyen kopogok), hogy lecci kuldd el a
kodomat, ha meg megvan az oldalhoz (remelem meg nem zartatok ki :) )

Na akkor a targy: van itthon egyket kispok alaktreszem mint:

ketto hatso oldalso uveg gumival meg meg nehany aprosag, ha valakit erdekel
akkor irjon nyugodtan En uygsem tudok vele sokat kezdeni...es lehet hogy
valakinek jol jonne.

udvozlom a lista es jo autozast.

udv.:
                                                                        Feri
)
+ - Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Zoli!

  Orommel vettem, hogy eddig meg nem szolta le senki a Skodakat. Kerlek
ezek utan se tegyetek! Akit nem erdekel: Pg Down!

  Az en Skodamban az egesz azzal kezdodott, hogy egy kicsit csorompoltek
a szelepek, mire a szerelo azt mondta fel kene oket csiszolni, de semmi
gond, mert van egy szelepsecialista haverja valahol Torokbalinton. A
kocsit elvittuk a foszerhoz, aki rogton tobb lehetoseget mondott miutan
meghallgatta a kocsi hangjat. En ugy dontottem, hogy a speci nemet
szelepeket kerem a gyari cseh garnitura helyett. Mindossze 4 e HUF volt
a kulonbseg, igy kijott 20-bol... A kulonbseg annyi, hogy a nemet
szelepek joval konnyebb es kopasallobb otvozetbol keszultek (amibol a
modern motorok alkatreszei keszulnek). Igy a szaki 3-4 paci plusszt
igert (nem sok), de a lenyeg, hogy a konnyebb alkatreszek miatt szebben
jart a motor, sokkal jobban huzott es gond nelkul leforgott 3-asban
100-ig. Ez a valtoztatas meg nem cseszte szet a tobbi alkatreszt es a
fogysztast is megtartotta (6,5l/100 km orszaguton 90-nel).
  Azota tudom, hogy a nemet ceg minden mozgo alkatreszt le tud gyatani a
Skodahoz is. A legvadabb tuning Rapidra 140 paci ha jol emlekszem... 
  Egyebkent a Skodamat azota eladtam a Konyves Kalman koruti Skoda
kereskedonek, aki azota biztosan tovabbadta. Ja, nem mondtam meg neki a
valtoztatast (szerintem arcsokkento tenyezonek tarottak volna), de
meglepodott, hogy a kocsi 116 e Km utan ugy ment mint egy uj...


Szia PJ!
  En oktoberben vettem a 120-as helyett egy 94.04 havi Favoritot 800 e
HUF-ert 96 e Km-el, szervizkonyvvel riasztoval es magnoval. Mar az enyem
is VW system-es es eleg korrekt, viszont a futomuvel volt egy kis gond.
Ezt leszamitva meg vagyok vele elegedve. Nezd, ebben az arban ilyen koru
kocsit nem kapsz mas tipusut. Ha szamodra nem ciki egy Skoda - miert is
lenne az? - akkor nem csinalsz rossz vetelt a Favorittal, de alaposan
nezd at, probald ki az elso futomuvet, nezd meg a motortartok allapotat
es az elso kerkeket, ha mindezek eleg jol neznek ki (semmi sem zorog,
lotyog a kornyeken es a gumik nem sokkal kopottabbam a hatsoknal - plane
nem ferden kopottak) nyugodtan megveheted az autot. 

Szia Fresi BaCSi!

Kivancsi lennek a Vajovda-fele Favorit motortuningra. Lecci irj rola egy
kicsit bovebben (a lista kimelesere inkabb maganba)!
Elore is kosz!

Bye 

Bano-1
+ - Hall jelado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Levente.

>Ne ess ketsegbe, a Bosch alkatreszt nem a Bosch csinalja, o is mastol
>veszi....
>Nekem van kozvetlenul a gyartotol 3500HUF+posta aron... (bocs Frici!)
>Gyujtasmodul pedig: kb. 8000HUF+posta aron (utangyartott)
Megbocsatok :-))) Sot nagyon orulok neki, hogy korrekt aron tudsz szerezni
jeladot es gyujtasmodult. Igaz nekem amti a Bosch ceg arajanlatot mondott
igen durva magasnak ( nagy osszegnek ) talaltam. Koszonom neked, hogy
segitettel autostarsam problemajan egy korrekt arral.


  Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
+ - Re: Xsara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Imi raugrott.... 
>>>
Nem is tudtam, hogy ilyen ocska autom van :)
1.4-es hengerenkenti befecskendezes, sok-sok elektronika,
klima, ( a motor eszre sem veszi). Kenyelmes, gyors es meg
a hatso kerekei is kormanyzottak egy kicsit........
Szoval nem mondanam, hogy ne vegyen senki olyat.......
Udv: Imi

 > Regi konstrukcios motor. A 75 LE nem tul dinamikus. 4 emberrel mar
lomha
(hossz
 >  u a Citroen valtoja a kedvezo fogyasztashoz). A Renault-hoz kepest
alig
van ben
 >   ne extra, igaz, olcsobb. A klimat az 1,4-eshez felejtsd el. (Mont
Blanc
modell.
 > ) En biztosan az 1,6-osat vennem, bar az is csak 90 LE. (Renault 1,4
95LE, alac
 >  sonyabb kotelezo)
>>>


Tudod, Imi senki nem mondta, hogy ocska autod van. Sot azt is elismerem
(ez az elozo level utan jutott eszembe), hogy a Xsara a _kategoria
legkenyelmesebb autoja_!! A "regi konstrukcio"-t csak az veszi rosszneven,
aki ugy akarja. (lasd Skoda MB1000 motorjanak hetvenkilencezredik
atlenyeguleset a Skoda Fabiaba).

A klimarol nem vitazom, 100 LE alatt _minden_ autonal erezni.

A Xsara olcso auto, es ertekaranyos. Valamivel nagyobb ertekvesztessel. A
Mont Blanc szeria 1,6-os motorral pedig kimondottan jo vetel.

Es en sem mondtam, hogy ne vegyen senki olyat.... ...csakhat minden cigany
a maga (95) lovat dicseri.... :-)


udv, deejaytiszy
+ - Ja vaslat: AZ EVEZRED AUTOJAnak megvalasztasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur mindenki,


nyilvan olvastatok-hallottatok mar rola, zajlik a "Car Of The Century"
valasztas az Evezred Autojanak megvalasztasara. (A www.cotc.com-on lehet
nezelodni).

Mi lenne, ha a HIXAuto keretein belul mi is megvitatnank es
megvalasztanank a MI autonkat (Isten ments, nem _azt_ a Mi Autonkat...
:-)) ? 

A hivatalos "valogatason" 27 auto szerepelt az elodontoben, a zsuri
(ujsagirok)  mar kivalasztotta ebbol az 5 dontos autot.:

Citroën DS      (1,5 millio pld)
Ford Model T  (15 millio pld)
Mini                 (5,4 millio pld)
Porsche 911     (0,4 millio pld)
Volkswagen Beetle  (22 millio pld)

A vegso gyoztest dec 18-an fogjak megvalasztani. 

A "nem netesek" kedveert leirom mind a 27 jeloltet (az adatok magukert
beszelnek), a lista hossza kb. 2 PgDn:

AC Cobra 1965-1967 U.S.A.
ALFA ROMEO Giulietta Sprint Coupé 1954-1968 Italy 
AUDI Quattro 1980-1991 Germany 
AUSTIN Seven 1922-1939 U.K. 
BMW 328 1936-1940 Germany 
BUGATTI T35 1926-1930 France 
CHEVROLET Corvette Stingray 1963-1967 U.S.A. 
CITROËN Traction Avant 1934-1957 France 
CITROËN 2 CV 1948-1990 France 
CITROËN DS19 1955-1965 France 
FERRARI 250 GT Berlinetta 1959-1962 Italy 
FIAT 500 Topolino 1936-1948 Italy 
FORD Model T 1908-1927 U.S.A. 
FORD Mustang 1964-1968 U.S.A. 
JAGUAR XK120 1948-1954 U.K. 
JAGUAR E-Type 1961-1975 U.K. 
MERCEDES-BENZ S/SS/SSK 1927-1932 Germany
MERCEDES-BENZ 300 SL Coupé 1954-1957 Germany 
MINI all types 1959 o'ta U.K. 
NSU RO 80 1967-1976 Germany 
PORSCHE 911 1963 o'ta Germany 
RENAULT Espace 1984 o'ta France 
ROLLS-ROYCE Silver Ghost 1907-1925 U.K. 
ROVER Range Rover 1970-1996 U.K. 
VOLKSWAGEN Beetle 1946 o'ta Germany 
VOLKSWAGEN Golf 1974-1984 Germany 
WILLYS Jeep 1941-1945 U.S.A.


Szoval Ti melyikre szavaznatok? Es milyen modon valasszunk?
Varom a javaslataitokat.

udv, deejaytiszy


PS:
Mondjuk a nyeremeny: aki jol tippel, mehet egy kort a hintalovammal. :-)
+ - Mr. Bean (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

talan van, aki meg nem hallotta.
Mr Bean - alias Rowan Atkinson - kicsit szaguldozott, es a
McLarenF1-esevel  beleszaladt egy Austin Metro  ALA. Egeszen meg is emelte
a hatuljat. A kar a McLarenben kabe 40 MILLIO Ft,  az Austinnak behorpadt
az also kotenylemeze (50 EZER Ft). :-)

Kep van, megprobalom beszkennelni es kirakni vhova.

addigis: udv, deejaytiszy
+ - Traviranyito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Sztevie irta:
>>>Szerintem hujeseg az osszes autoba valo
taviranyito. 
>>>

Szerintem nem hulyeseg. Ahol persze fent van a radio a muszerfal tetejen
(Golf2), ott nem gond. De ahol leteszik a HAMUTARTO ALA, a valto ele
(valamelyik Daihatsu pl. asszem), ott eleg szar elerni es tekergetni. 
En tortem mar ossze automat a CD lejatszo birizgalasa alatt... ugyhogy
ertekelem a dolgot. 

udv, deejaytiszy
+ - Honda CRX kapcs.rajz,kaéaptarto csere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Keresnek 1988-as (1.6-os) Honda CRX-hez elektromos rajzot.

Elcserelnek egy 1995 VWGolf hatso kalaptarto polcot, egy
1988 -as Honda CRX hatso kalaptartojara. (A tulajnak a
Hondahoz egy Golfet adtak, ugyanis az eredetit valami HMCS
szetbarkacsolta a hangszorokhoz. A poc megnyekkent. A
Golf polca nem sokban ter el, de megsem passzol.

Peter.
+ - toltesjelzo kigyullad a ventillatortol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

Kepzeljetek lassan 2 honapja semmi baj a warnyummal. Remelem vege a
kalvariamnak egy idore. Szerintem azert meg elektromosan nincs minden
rendben. Az tortenik, hogy ha bekapcsolom a futoventillatort akkor lassu
fokozatban halvanyan, gyors fokozatban pedig erosebben elkezd egni a toltes
hianyat jelzo lampicsku. A generator vadi uj, es tolt is rendesen. Mi lehet
gaz? Szar az aksim?

Koszi
Vlad
+ - kodlampa beallitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihav

Kpezeljetek mar ilyenre is van energiam :) A kerdesem az, hogy van valami
iranyado ertek a kodlampa magassaganak a beallitasahoz? Hova vilagitson,
hogy nekem is jo legyen meg a szembejovo se anyazzon? Ugyanez a
reflektor/tompitottra?

Koszi
Vlad
+ - immobilizer/lopasgatlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Csendi, sziasztok Autosok.

A legjobb vedekezes az autotolvajok ellen, SZVSZ, a 
kombinalt vedekezes. A nem-gyari immo jo otlet, esetleg egy 
riaszto (ket szirenaval: egy kifele, egy befele az 
utasterbe -- eleg szep hangnyomast bir csinalni!) es egy 
sebessegvaltozar. (Az uj Clionkban, biztos ami biztos, 
meg egy AutoLok kormanyzar is van, tudjatok, az a nagy 
sarga tepsi UFO-szeru, ami az egesz kormanyt befedi.) Igy 
osszessegeben nem olcso a mulatsag, es a megallas/elindulas 
is eltart egy ideig ;-) de legalabb van ne'mi esely a 
csunyabacsik ellen.

A Mul-T-Lock sebessegvaltozarat mi a MediaMarkt (Kispest) 
beszerelomuhelyeben vettuk. AFA nelkuli ara 52e volt. Nem 
olcso, de tenyleg massziv, otletes szerkezet. Az Autoklub 
Boldizsar utcai muhelyeben egy hasonlo szerkezetet 
szerelnek be, a'sszem Construct a neve. Az valamivel 
olcsobb, de az AFA-t ki kell fizetni, es akkor mar nem nagy 
a kulonbseg. 

Udv,
Stevie
+ - villanyos kormanyzar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Frigyes emlitette a hiper-szuper villanyos kormanyzarat, 
ami jol odaporkol a rosszgonosz csunyabacsiknak. Csak az 
arat felejtette el megirni: (betuvel irom, nehogy azt 
higgyetek, hogy elgepeltem) hetvenotzezer (75) jo magyar 
forint.

Azannya!

Udv,
Stevie
+ - Skoda tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fresi bacsink irt a Vajvoda-fele Skoda tuningrol. Hat en 
egy 110 lovas Favoritban ultem, es a sajatom (60 LE) utan 
egy kicsit maskepp ment :-) A tulaj egyebkent 
munkabajarasra is ezt hasznalja, bar teny, hogy van gond az 
autoval. Hullanak a sebessegvaltok... ;-)

Egyebkent a Skodak motorja a hatvanas evek elejetol nem sok 
valtozason ment keresztul; a Fabia 1.4-es alapmotorja is az 
oreg 1000MB rokona. A gyorsulasi versenyek sztarjai az 
S100-as Skodak, persze Vajvoda Favorit motorral, dupla 
porlasztoval meg egy par trukkel, amit a gazdaik persze nem 
arulnak el :-)

Stevie
+ - Favorit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mint a lista harcos "Favoritos" tagja, 
maganban termeszetesen hosszasan reflektaltam PJ baratunk 
tegnapi, autovasarlassal kapcsolatos kerdesere. Annyira 
hosszasan, hogy a listara nem is kuldtem el ;-)

Osszefoglalva: SZVSZ nagyon jo vasart csinal a 41e 
km-es, 94-es GLX Favorittal 800-ert (de azert erdemes 
ellenorizni, nincs-e turpissag a dologban).

Stevie
Favorit Silver Line
+ - offtopik >>> masik lista :-( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ne haragudjatok, hogy ilyen offtopik temaval zargatlak 
Benneteket, de nem tudom kinek kionteni a lelkem.. :-(

A HIXAuto lista mellett a HIXHang-nak is tagja vagyok, es 
ami ott folyik, az elkepeszto. Stevie bacsitokat 
kimoderaltak, csunyakat mondtak rola, pedig gondolhatjatok, 
hogy mivel itt meg veletlenul sem "anyaztam," so"t (KHK meg 
minden), ugy odaat sem lehettem valami aggressziv.

En mar csak a partvonalrol figyelem az ottani 'kuzdelmet,' 
es ugy tunik, teljesen elszabdultak az indulatok. Hozzajuk 
kepest a mi listank meg a legdurvabb pillanataiban is az 
angol grofkisasszonyok delutani matineja.

Legyunk buszkenk magunkra, hogy moderalas nelkul is ennyire 
jofejek vagyunk!

Na, de jo volt kibeszelni magam, mar csak egy kicsit 
hu:ppo:go:k, hu:pp hu:pp... :-)

Stevie
+ - L@@K (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://www.auto-web.nl
+ - L@@K (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://www.auto-markt.nl
+ - RE: Fordos szerelo bacsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En nap mint nap latom (kb. 100 meterre van a munkahelyem a hazuktol), mindig
tele van a hazuk elotti placc szep, oreg autokkal. Oda szoktam jarni oreg
Taunusokat nezegetni.
Hat, ha utalja az oreg autokat, akkor kegyetlen elete lehet...:-)

Udv:
pJ

Meszaros Geza irta:
> Egyszer talalkoztam vele. Nem olyan nagyon oreg bacsi.
> Rettentoen utalja az oreg fordokat !

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS