Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX CODER 387
Copyright (C) HIX
1999-03-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: *** HIX CODER *** #386 -->Mc (mind)  31 sor     (cikkei)
2 Re: *** HIX CODER *** #386 -->Mc (mind)  55 sor     (cikkei)
3 binaris fajl beolvasasa Pascalban (mind)  48 sor     (cikkei)
4 Re: VC++ levlista (mind)  16 sor     (cikkei)
5 Re: particio meretek... (mind)  17 sor     (cikkei)
6 RE: Boot Sector, Particio rejtese *JAVITAS* (mind)  23 sor     (cikkei)
7 Re: particio meretek... (mind)  40 sor     (cikkei)
8 Re: particio meretek... (mind)  20 sor     (cikkei)
9 Outlook (mind)  13 sor     (cikkei)
10 boot szektor (mind)  23 sor     (cikkei)
11 VC konyv (mind)  8 sor     (cikkei)
12 windows dll description (mind)  11 sor     (cikkei)
13 Boot Sector, Particio rejtese (mind)  35 sor     (cikkei)
14 Delphi grafika (mind)  30 sor     (cikkei)
15 Canon BJC250C nyomtato leiras. (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Re: *** HIX CODER *** #386 -->Mc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi inet,"HIX CODER" >!
iC> Szerintem tok ugyanaz. A hagyomanyos CHS cimzessel 15,7 Gigas vinyo is
iC> megcimezheto. Ilyen a particios tabla:
iC> [0x1be]
iC> 1 byte  - bootolhato-e
iC> 1 byte  - start Head
iC> 2 byte  - start Cylinder+Sector  /speckos, ld lejjebb/
iC> 1 byte  - tipus
iC> 1 byte  - end Head
iC> 2 byte  - end Cylinder+Sector
iC> 4 byte  - prt. elejenek logikai szektorszama
iC> 4 byte  - prt. merete szektorokban
iC> Head 8 bites, Cylinder 10 bites,  Sector 6 bites (igy jott ki a 15,7G)
igen.... ez eddig igaz, csak 8+10+6=24... azaz 24 bitnyi szektorszam
all rendelkezesre... amit te kiszamoltal, a 16.7m, az a szektorok
szama.... /az utolos dword..;)))/ merthogy a partiban leirhato fizikai
meretek valahogy igy neznek ki: 2^24*512 bytes=8'589'934'592, azaz
8.5gb... na igen, es ezzel szemben az ide interface valahogy igy
adagojja a doogokat chs modeban /lbaban is ugyanennyi bit all rendelkezesre,
csak akkor maskepp hivjak a biteket;)))/ 65536 (C) *16 (H) *256 (S)...
azaz 137'438'953'470 bytes... /137gb;)/ szoval van a ketto kozott egy
kis kulonbseg....;)) arrol sayna gozom sincs, hogy az osek altalaban
hogy kezelik eszt le, de en a bugos filesystem reszeben eszt ugy
oldottam meg, hogy ha mar igyis ugyis logikailag hivatkozok a szektorokra
/tehat nem chs formatumban kerem el a kerneltol a szektort, hanem egy szep
nagy dwordben van a szektor szama/ ezert en eleve nem is torodtem a parti
tabla chs reszeivel, hanem csak azt a ket dwordot hasznaltam fel, es igy a
bugosnak nem akadaj a 8.5gb+ particijo sem... mondom, a tobbi osnel gozom
sincs, hogy hogy oldottak meg a dolgot, de nekem ez igy tunt logikusnak /es
szerintem masok is valahogy igy fogjak megoldani a dolgot...
no csao, es a szokasos elkoszones; jo kodolast;)))))))))))))))          Mc
+ - Re: *** HIX CODER *** #386 -->Mc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi inet,"HIX CODER" >!
[..]
iC> Az 1. byte az az aktiv particio jelzo byte.
iC>     Ha ez 0x80, akkor az a particio aktiv.
iC>     Ha ez 0, akkor az a particio nem aktiv.
NEM! ezzel hatarozottan ellent kell mondjak! ennek a leirasnak igy egy
kicsit doxx szaga van... szoval ennek a bytenek a 7edik bitje vegulis
egy flag... az eredeti parti kod arra hasznalja fel, hogy amejik parinal
megtalalja, hogy ez be van kapcsolva, arrol fog butulni. ha nincs
bekapcsolva, akkor nem fog egy partit se elinditani... szoval ennek a
bitnek koze sincs az aktiv/nemaktiv kerdeshez, sokkal inkabb a butulasra
kiszemelt parti kerdesehez van koze...

iC> Az 5. byte az a particion levo file rendszer tipusat jelzi.
iC>     Ezeket nem sorolom fel, mivel sok fajta van...
na megy az en gyujtemenyem:
00-Unused           01-DOS: FAT12       02-XENIX: root      03-XENIX: user
04-DOS: FAT16       05-DOS: ext.part.   06-DOS: BigDOS      07-OS/2: HPFS
07-WinNT: NTFS      08-AIX: bootalbe    09-AIX: data        0A-OS/2: BootMan
0B-Win95: FAT32     16-OS/2: Hidden FAT 40-Venix 80286      50-DiskMan: main
51-Disk Man: ext.   51-Ontrack:ext.part 52-Microport        56-GB
61-SpeedStor        63-386/ix           63-GNU HURD         64-Novell: 286
65-Novell: 386      75-PC/IX            80-Old MINIX        81-Linux/MINIX
82-Linux: swap      83-Linux: native    93-Amoeba           94-Amoeba: BBT
A5-BSD: 386         B7-BSDI: fs         B8-BSDI: swap       C7-Syrinx
DB-CP/M             E1-SpeedStor:FAT-12 E1-DOS: access      E3-DOS: R/O
F2-DOS: secondary   F4-SpeedStor:FAT-16 FF-BBT              B0-BugOS FS;))
akinek van meg, az irjon a listara is, es maganba is!

iC> A kovetkezo bejegyzes az egy 4 BYTE-os (LONG) szam, ami
iC> A kovetkezo szinten egy LONG szam, ami azt mondja meg,
[..]
iC>de nem tudom pontosan, aki tudja legyen szives mondja meg!)
na jo... szoval tudjatok, van a regi jo kis CHS modu eleres... amikor pl
az int13h nak megmondjuk, hogy mejik cylinderrol, mejik fejrol, es mejik
szektorrod /C-->cyl, H-->head, S-->sec/ akarunk olvasni... na igen am, de
van egy masik fajta /szerintem jobb/ szemlelet, amikor pl nem a biosnak,
hanem mondjuk egy kernelnek megmondjuk, hogy mejik szektorrol akarunk
olvasni, es ezt 1 arva dwordben adjuk meg... vegulis a ket szamitasi modszer
kozott at lehet szamolni, mert lba=C*maxC*MaxH+H*MaxH+S... es az az igazsag,
hogy ez a ket utolso dword eppen igy szamolodik ki, szoval ez a 2*4 byte nem
mas, mint az elozo 2*3 byte leirasa csak lba-s formatumban... az, hogy iyen
linearis formatumban kozoljuk az osel a dolgokat, ez azert jo, mert pl egy
fs-t is sokkal egyszerubb igy megirni /es gyorsabb is lesz/ es az az igazsag,
hogy az ujabb vincsik mind1ike tamogatja az lba formatumban torteno cimzest,
es abban a kicsi szazalekban, amiben nem, akkor a kernelnek kell egy kis
plussz munkat vegeznie... de ha chs formaban adnank oda a vincsinek, akkor a
vincsiben levo elektronikanak kene szamolnia osszevissza, merthogy szep ez
a Head dolog, csak valahol 40 mega utan mar csak 1 lemez van a vincsikben,
es annak is csak 1 oldala van, es a kulso savokon pl sokkal tobb szektort
hejeznek el, mint a belsokon... /szoval az lba fele szektorcimzes sokkal
kenyelmesebb, mert a vincsi elobb utobb ugyis atalakitja, de akkor legalabb
lba-ba nem kell atalakitani, ha eleve a kerles is abban adja meg, es az meg
egy kulon elony, ha a kernelnek se kell konvertalgatnia, mert az fs is abban
dolgozik...;)))  no jo kodolast, es csao...                   Mc
+ - binaris fajl beolvasasa Pascalban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Adott egy fajl, amit szeretnek beolvasni Pascalban. A szerkezete a
kovetkezo:

# of	|
bytes	| description
> -------------------------------------------------------------------
80	| Any text such as the creator's name
4	| int equal to the number of facets in file
----here is where the facets start (triangle 1)-----------------
4	| float  normal x
4	| float  normal y
4	| float  normal z
4	| float  vertex1 x
4	| float  vertex1 y
4	| float  vertex1 z
4	| float  vertex2 x
4	| float  vertex2 y
4	| float  vertex2 z
4	| float  vertex3 x
4	| float  vertex3 y
4	| float  vertex3 z
2	| unused (padding to make 50-bytes)
--------------------------------facet 2-------------------------
4	| float  normal x
4	| float  normal y
4	| float  normal z
4	| float  vertex1 x
4	| float  vertex1 y
4	| float  vertex1 z
4	| float  vertex2 x
4	| float  vertex2 y
4	| float  vertex2 z
4	| float  vertex3 x
4	| float  vertex3 y
4	| float  vertex3 z
2	| unused (padding to make 50-bytes)
--------------------------------facet 3-------------------------
etc. ...

Hogy lehet ezt beolvasni? Mivel hivatkozhatok a byte-ok szamara, mint
poziciora? Pointerrel? Seek-kel?
Hogy definialom a fajlt? Nemtipizalt fajlkent?
Ha valaki tudna irni egy rovid programreszletet, sokat segitene!
Elore is koszonom.

Karoly
+ - Re: VC++ levlista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Idopont: Sun Feb 28 15:18:04 EST 1999 CODER #385
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Azt szeretnem megtudni, hogy tud-e valaki kozuletek kifejezetten
> Visual C++-al foglalkozo (lehetoleg magyar, de johet angol nyelvu
> is) levelezesi listat.
www.codeguru.com
Itt tok jo sourcek es egyebek vannak VC++-ban programozoknak. Lev. listajuk 
van ugyan, de az inkabb arra terjed ki, hogy milyen ujabb sourcek, javitasok 
jelentek meg.
Ha tok nullarol kezdet a VC-t akkor lehet, hogy nem ez a jo kezdo lista, de 
nagyon hamar sok hasznat fogod venni.

Pisti
+ - Re: particio meretek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Itt a fej az 1 BYTE-ban van tarolva.
>Ez rendben van; ez meg mehetne
>egeszen 255-ig bizonyos esetekben...
[...]
>Igy MAXIMUM 1023 cylindert es 63 szektort lehet
>megcimezni, amit ha beszorzol, akkor kijon az a
>particio meret, melynel nagyobbat nem lehet megcimezni
>rendesen. Ez a meret a 8 Gigabyte, nem tudom, hogy neked
>hogyan jott ki 15 GB..

Bocs mindenkitol. Gyorsabb a kezem, mint az agyam. (Mar nem eloszor :)))
Szektor darabszambol akartam meretet szamolni, valami erdekes modon, azota sem
tudom ez hogy jott ki :(
Ez esetben passz.

--
JimBoo >
+ - RE: Boot Sector, Particio rejtese *JAVITAS* (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocsanat, elirtam egy dolgot:

>>	3. Be kell olvasni az aktiv particio boot
>>		szektorat a megfelelo helyre.
>>			VIGYAZZ, hogy hova olvasod be,
>>			nehogy felulird magad!
>>			Az MBR a 7c00:0000 helyrol indul.

Ez nem igaz. Az MBR a 0000:7c00 helyrol indul.

Igy mar jo.  :)

Azert javitottam ki, hogy nehogy osszezavarjon valakit..

Szia! * Jo munkat! * God Bless You!! * Happy New Year!!!
> --------------------------------------------------------
Zsolt Nagy Perge from Dallas, Texas
mailto: 

___________________________________________________________________
You don't need to buy Internet access to use free Internet e-mail.
Get completely free e-mail from Juno at http://www.juno.com/getjuno.html
or call Juno at (800) 654-JUNO [654-5866]
+ - Re: particio meretek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szerintem tok ugyanaz. A hagyomanyos CHS cimzessel 15,7
>Gigas vinyo is megcimezheto. Ilyen a particios tabla:
>
>Head 8 bites, Cylinder 10 bites,  Sector 6 bites
>(igy jott ki a 15,7G)
>Cylinder+Sector igy nez ki:
>15-8 bit  - Cylinder also 8 bitje
> 7-6 bit  - Cylinder felso ket bitje
> 5-0 bit  - Sector

Itt a fej az 1 BYTE-ban van tarolva.
Ez rendben van; ez meg mehetne
egeszen 255-ig bizonyos esetekben...

De az, hogy a Cylinder es a Sector szam egy WORD-ben
van tarolva, ez mar nem eleg a nagy winchestereknel.

Igy MAXIMUM 1023 cylindert es 63 szektort lehet
megcimezni, amit ha beszorzol, akkor kijon az a
particio meret, melynel nagyobbat nem lehet megcimezni
rendesen. Ez a meret a 8 Gigabyte, nem tudom, hogy neked
hogyan jott ki 15 GB..

En manapsag mar lattam 10, meg 12 Gigas winchestereket is.
Ezekkel mi van???

Letezik az, hogy ezeken nem lehet kihasznalni
a 8GB feletti teruletet? :)

Tovabbra is varom a valaszokat...

Szia! * Jo munkat! * God Bless You!! * Happy New Year!!!
> --------------------------------------------------------
Zsolt Nagy Perge from Dallas, Texas
mailto: 

___________________________________________________________________
You don't need to buy Internet access to use free Internet e-mail.
Get completely free e-mail from Juno at http://www.juno.com/getjuno.html
or call Juno at (800) 654-JUNO [654-5866]
+ - Re: particio meretek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On  1 Mar 99 at 10:42,  wrote:

> Head 8 bites, Cylinder 10 bites,  Sector 6 bites (igy jott ki a
> 15,7G)

A bitszamok jok, de a kapacitas csak a fele, szoval 7.8G, mivel egy
szektor nem 1kB-os, hanem csak 512 byte-os.

Lasd http://www.sch.bme.hu/~marosi/geometry.html#limitIDE

> >ertekeket. Persze tudom hogy taroljak el ezeket a kis
> >winchestereknel, de kivancsi vagyok, hogy
> >milyen formatumban taroljak el ezeket a hatarokat
> >a nagy winchestereknel...

Lasd http://www.sch.bme.hu/~marosi/partmisc.html#newBIOS

István
--  Istvan Marosi  --  http://www.sch.bme.hu/~marosi  --
--  Recosoft Ltd.  --  mailto:  --
+ - Outlook (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Tudja-e valaki, hogy hogyan lehet az Outlook .PST fajljabol kiedesgetni a kapcs
olatok adatait?
Valami olyan megoldas kellene, mint pl. ODBC driver az ACCESS adatbazisokhoz. 
Nem jo tehat az export Outlookbol, hanem valami olyasmi kell, amivel a .PST-be 
bele tudok nezni,
es olvasni tudom.
A hozzaszolasokat kernem maganba is.

Sunes


+ - boot szektor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

en mar irtam egy butitott boot szektort, ami mukodik is. esetleg ha kell
valakinek ,akkor el is kuldom, persze felteve ha megtalalom,
mert ugy ket eve irtam.
 ha valakit nagyon erdekel a boot szektor es a DBR felepitese, akkor
ajanlom figyelmetekbe a PC hardver kezikonyvet (Abonyi Zsolt) bar
a kodban van ket hiba azert hasznalhato, es jol kommentezett.

 en sem szeretem a szorszalhasogatast, de irta valaki, hogy magasabb
szintu programozasi nyelvben is meg lehetne irtni (nem asm-ben). mondjatok
akkor nekem egy ilyet! (nem mondom, hogy nincs ilyen, csak kivancsi vagyok)

 Azert az elmondom, hogy a BIOS az aki a wincsi elso szektortat felloki a
0:7c00h-ra, es elinditja azt. es ez a particios program ertelmezi
a mogotte allo particios tablat, es dos eseteben inditja az aktiv
particiot. DE: a DBR (dos boot record) is a 0:7c00h cimen kezd el futni,
igy a particios program eloszor elmozgatja magat a meg majdnem ures
memoriaba (nem emlexem pontosan hogy hova, ugy a 0:0600h-ra), es ott
folytatja tovabb a futasat.

 bovebb infot : tudtok meg a Linux forrasabol is szemezgetni.
es tudok a kedesekre talan en is valszolni (ha van :)

 Zotya
+ - VC konyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Kiskapu kiadasaban megjelent egy vaskos konyv a VC 6-rol a la Delphi 3
style.
Ara 2x2998 Ft.

Udv,
Levente

Ha valaki mar irta vagy tudja, akkor bocs.
+ - windows dll description (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

haho!

szeretnem kiszedni egy win32-es dll-bol a .DEF file DESCRIPTION
mezojebe beirt stringet, lehetoleg a dll betoltese nelkul. hogyan
tudom ezt megtenni? 

                :alvarez:

]:[http://www.inf.bme.hu/~alvarez]

 ... Na! Ezzel is nott a statisztikam... :)
+ - Boot Sector, Particio rejtese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>2 kerdesem lenne: Hogyan lehet a boot sectort irni. Es foleg: Mit kell
>bele irni? Meg lehet azt csinalni, hogy megirok egy programot pascalban,
>es utana azt beteszem a boot sectorba? Olyan System Commander fele
>dolgra kellene. Csak nem az lenne a lenyeg, hogy tobb operacios
>rendszert tudjon kezelni, hanem, hogy ki lehessen valasztani, hogy
>melyik particio legyen lathato. Utana persze el kellene inditani a
>DOS-t. Ezt hogyan kell?

Szerintem ez nem a boot-szektor, hanem a particios tabla.
Ennek az eleje (kb. 300-400 byte) maga a master-boot program.
Ezt kellene lecserelned.

A szektort fizikai cimzessel (0. cilinder, 0. fej, 1. szektor) az Int 13h
BIOS megszakitassal lehet irni. Semmi gond minden tovabbi nelkul
megcsinalja. (Az alaplapi virus-vedelem bezavarhat!)

Azt ki kell probalni, ha nem a teljes szektort irod (a kiirando kevesebb 512
byte-nal), akkor a maradek terulettel mit csinal. Bar, ha a particio
tipusat akarod irni, akkor ugyis a teljes szektort kell irnod.

>Masik: Hogyan lehet elrejteni particiot? Azt tudom, hogy at lehet irni a
>tipusat, es akkor a DOS nem erzekeli, de nincs erre valami jobb modszer
>(lathatatlanabb)?

Azt hiszem a DOS a FAT elso 1-2 bejegyzeset ellenorzi (innen tudja milyen
file-rendszer van a particion). Ha ezt 'elrontod' akkor (lehet) nem ismeri
fel. Probald ki, akar DiskEditorral!

>Vagy ha van valakinek ilyen progija, az erdekelne.

Valamikor csinaltam ilyet, nem tudom megvan-e meg? Ha elakadsz, segitek.

Ovatosan modositsd ezeket a helyeket, mert vegzetesen elronthatod a lemezt!

Veres Sandor
+ - Delphi grafika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Idaig nem akartam beleszolni a Delphi grafikus ablak frissites temaba, mert
keveset foglalkoztam vele, es ezert nem erzem magamat kompetensnek a
temaban. Erkezett azonban egy olyan valasz, hogy a Windows-nak nem volt
ideje frissiteni, es a ProcessMessages a megoldas. Ez nem tevedes, de csak
azt oldja meg, amikor egy nagy szamitas kozben a koztes allapotok nem
jelennek meg. Amikor felszabadul a proci az utolso allapotot "bepotolja". A
kerdes szerintem masra vonatkozott. Ha egy ablakot letakarok, majd ujbol
"felszinre hozom" akkor a rajta levo grafika ket esetben frissul. Egyik ha
valamilyen vizualis komponenst hasznalok, ami "eszre veszi", hogy ujra kell
rajzolnia magat. Barki kiprobalhatja egy TShape komponenssel. A Canvas-ra
rajzolt dolgok azonban csak a kepernyon vannak meg a memoriaban nem, ezert
nem rajzolodnak ujra. Ezt csak ugy lehet kivedeni, ha a rajzolast a Form
(vagy panel) OnPaint esemenyeben helyezzuk. A Windows kivaltja ezt az
esemenyt, ha az ablak ilyen "takarasi ugybe" keveredik es a megfelelo
reszeket ujra kirajzoltatja. (Az OnPaint elso megjeleniteskor is kivaltodik,
tehat erre nem kell kulon figyelni.) A komponenses megoldassal szemben ez
inkabb a procit terheli es nem a memoriat, de valamilyen eroforrast szanni
kell a dologra. :-)
Volt egy kerdes kicsinyites-nagyitas ugyben is. Privat es tudomanyosan
megalapozatlan :-) velemenyem szerint a koordinatak kiszamitasa toredek ido
a rajzolashoz kepest hala a Windowsnak. A video memoriat en Win alatt mar
nem merem piszkalni. Talan okosabb lenne a rajzolast sebessegre
optimalizalni. Persze lehet, hogy ez hulyeseg.
Kerem a Delphi gurukat, hogy helyesbitsek, finomitsak a fentieket!

Udv

Szucs Zoltan
+ - Canon BJC250C nyomtato leiras. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Coderek!

Van egy kerdesem! Szuksegem lenne a fent emlitett
nyomtato ESC szekvenciaira. Lehetoleg az eredeti
Canon uzemmodban, es ne az Epson emulacioban.
Ha valakinek van valami infoja a dologrol legyszi dobjon
meg vele maganba. Elore is koszi !


Udv Racz Peter


AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS