Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 425
Copyright (C) HIX
1999-06-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Parkolas (mind)  13 sor     (cikkei)
2 Meg mindig belvarosi parkolas (mind)  27 sor     (cikkei)
3 Sze'lkergetok II (mind)  46 sor     (cikkei)
4 Szelkergetok III (mind)  33 sor     (cikkei)
5 Re: Bp-i es videki stilus (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Re. Olommentes gyujtas Skoda (mind)  23 sor     (cikkei)
7 Re. P 126 melegben (mind)  34 sor     (cikkei)
8 Pesti kozlekedes (mind)  50 sor     (cikkei)
9 Matrica (mind)  11 sor     (cikkei)
10 Re:Honi parkolasi szokasok (mind)  14 sor     (cikkei)
11 Re: olajcsere (mind)  19 sor     (cikkei)
12 motor csere atiras (mind)  9 sor     (cikkei)
13 sulyado-regi tulaj (mind)  17 sor     (cikkei)
14 Kényelmes Skoda 105S (mind)  20 sor     (cikkei)
15 Re: olommentes gyujtas (mind)  8 sor     (cikkei)
16 lezeres sebessegmerok (mind)  10 sor     (cikkei)
17 Parkolas Pesten (mind)  29 sor     (cikkei)

+ - Parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tobben irtatok, nemileg felreertelmezve a levelemet, ami persze fokeppen
az en hibam. Ugyhogy pontositok.

Forduljatok hozzam nyugodtan, ha ugy erzitek, hogy Budapesten, az V.
keruletben indokolatlanul kaptatok parkolasert birsagot.

Ha nem az V. keruletben tortent, vagy a Rendorseg birsagolt meg, sajnos
en sem tudok segiteni.

Tibi
icq: 37929652
+ - Meg mindig belvarosi parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> =======================================================
> Felado : Vlad
> 
> Sokan segitene rajatm, ha volna egy olyan kis aranyos
> narancssarga cedula az uveg mogott :) Latok sok szep autot itten
> aminek van, nem hiszem, hogy mind itt lakna :)
> 
> Van valami otletetek?
Van, kervenyezni kell megfelelo indoklassal, de szerintem nem fogsz kapni. 
8-)
Hamisitani sem erdemes, mert ellenorzik rendszam apaljan, es naggyon ciki,
ha kiszurjak..

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
>
> a lenyeg, hogy tudomasom szerint a veszvillogo vagy az elakadasjelzo
> haromszog hasznalataval elkerulheto a
> fizetes.
No, ennek is utananezek. Mert szerintem ez csak a tilosban parkolasra
vonatkozik. Hiaba tenned ki a veszvillogot, attol meg nem allhatsz be a 
kertembe..

Tibi
icq: 37929652
+ - Sze'lkergetok II (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Folytatom.

A G-tolto:
Az ugyancsak belso surites nelkuli feltoltok koze tartozo G-tolto sem
mai otlet.
A francia L. Creux 1905-ben spiralfeltoltokent szabadalmaztatta.
A VW a G_tolto nevet adta a hutestechnikaban  evtizedek ota elterjedt
szerkezetnek.
88-ban es azt kovetoen kerultek bevezetesre az akkori Polo, Golf es
Corrado tipusokon. Elobb a VR6-os nagyteljesitmenyu motor, majd a kis
kesedelmu turbok szoritottak ki az emlitett tipusok motraibol.
A szerkezet ket fel G alaku hazbol all es - annak spiralis csatornaiba
illeszkedo - korhagyo hajtotengellyel bolygomozgasban tartott
lapatspiralbol all. Ez nem erintkezik a hazzal, csupan a beomlon bejovo
levegot a kiomlo nyilas fele szoritja.
Ekszijhajtassal a fotengelyrol hajtjak. Az uzemeles soran a levego
jelentosen felmelegszik, ezert szukseg van a hutesere.
A tolto mar kis fordulaton jelentosen tobb levegot szallitott a
szuksegesnel. A feleslegeset egy nyomastarto, u.n. lefuvoszelepen
keresztul vezetik el.
A szerkezet bevalt a Columbia urhajon is, de a jelentos merteku kopas,
igy rovid elettartam miatt cserelte le a VW a turbokra.

Kovetkezo a Comprex feltolto.
Sorzatunk :) elokeszuletben levo reszei:
- csavrkompresszorok
- turbotöltök
- a turbotöltes termikus viszonyai es a toltolevego hutese
- valtoztathato geometriaju turbotöltes
- lukteto feltoltes
- toltonyomas szabalyozas, a turbotoltes elonyei es hatranyai
- kulon epizod minden amit a turbokrol lehet tudni (felepitesuk reszeik
stb.)
Lehet, hogy a sorrend nem ez lesz, de logikusan probalom osszeallitani.
Ugy hogy ertheto legyen. Es kovetkezetes.
Koszonom a biztato leveleket.
Majd kesobb szo lesz a ketutemu motorokrol, azok elonyeirol,
hatranyairol, valamint lehetosegeirol.

Mindenkinek jo autozast!
-- 
 Udv: Teeby - The Säint       
                                                                       
 mailto:
+ - Szelkergetok III (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Folytatas...

Csavarkompresszorok:
A csavarkompresszorok belso suritessel mukodo feltoltok.
Azelott komprimaljak a gazkozeget, mielott a hengerterbe szallitanak.
A surites csekely hoveszteseggel megy vegbe, ezert a hatasfokuk nagyobb
a belso surites nelkuli feltoltoknel.
Aktiv elemuk, ket, kozos hazban forgo egymason legordulo - husdaralobol
ismert - csigakerek. Munka kozben sem egymassal sem a hazzal nem
erintkeznek. Hajtasukat a feltoltott motor vegzi. Fix 1:1 1:3
attetellel.
A motor fordulataval aranyos legszallitas erdekeben esetenkent
valtoztathato.
A kedvezo volumetrikus hatasfok elerese erdekeben egymashoz es a hazhoz
jol illeszkedo forgoelemeket, nagy pontossagu megmunkalast igenyelnek.
Legfobb hatranyuk, ennek jelentos koltsege.
Mukodesuk a kovetkezo mozzanatokbol all:
- szivas a haz kisnyomasu reszen
- surites a haz kozepeben
- kiomles a haz nagynyomasu oldalan
A csavarkompresszorokat a gyartojuk utan Lysholm feltoltoknek is hivjak.
Hasznalatuk reneszansza a Mazda 929 egyes u.n. Miller eljarasu
motorjanak bevezetesehez fuzodik.
Mas gyartok nem alkalmazzak a koltsegek, es a turbok kedvezobb
alternativai miatt.

Köv.: Comprex feltolto.

Jo autozast!
-- 
 Udv: Teeby - The Säint       
                                                                       
 mailto:
+ - Re: Bp-i es videki stilus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helló!

>Azert egyet ne felejtsetek el. Szerintem Bp-en konnyebb vezetni.
>Ott (majdnem) mindenhol van lampa. Csak arra kell figyelni. Ha zold
>akkor megvarom az piroson atmenoket es mar mehetek is.
>Itt sokkal tobb helyen kell ket- haromfele figyelni, hogy
>mikor indulhatok.
Csak videken meg nagysagrenddel kevesebb az auto. Szerintem nincs
sokat autozo budapesti, aki elso rendu foutvonalon kozlekedne. Ahol lehet
En is mellette megyek, esetleg jobb kezes, vagy elsobbseges uton, de sokkal
jobban haladok, mint aki a foutvonalon all.

+ - Re. Olommentes gyujtas Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Miklos.

>Megirnatok meg egyszer, hogy 95 olommenteshez milyen
>gyujtast kellene allitani Skodan ?
>Idaig 98-assal mentem, de az is csorog, miota nincs benne
>olom.
Miklos ! Megirhattad volna milyen tipusu a Skodad 120 L ; GLS, vagy 130
Rapid.
A 120 L nek az oktanszamigenye 90 az akkori Cseh- Szlovak benzinnek
megfeleloen. A GLS - e es a 130 rapide pedig 98 - as volt tudomasom szerint.

Udvozlettel : Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Julius3. - aig 10% os kipufogo akcio.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
+ - Re. P 126 melegben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia gdy.

>Megfigyeltem, hogy 126-os fiat-ok nyaron nyitott
>motorhaztetovel kozlekednek, gondolom a motor jobb
>huteset elosegitendo.
>En magam szinten egy ilyen jarganyt hajtok, de eddig nem
>alkalmaztam ezt a fegyvert (szkeptikus vagyok a hasznat
>illetoen). Viszont, azt mar eszrevettem, hogy melegben, ha
>sokat hajtom az autot, akkor az olajnyomasjelzo lampa
>elkezd vilagitani - gondolom ez lehet a tulmelegedes
>elso tunete.
Ez igy van ugyanis a P 126 kenyszerleghutest alkalmaz es ez a levego huti a
motort es az olajat is. Telen semmi gond ugyanis a hatso nyilasok
elegsegesek a hutesre. Viszont nyaron a felmelegedett levego nem kepes
megfeleloen huteni a motort es az olajzasi rendszert a motorolaj a nagyobb
homerseklet miatt elvesziti kenokepesseget es ezalltal a hajtokarcsapagyaid
a ho hatasara tonkremehetnek. Besul a motor. A gephazteto kitamasztasaval
nagysagrendel tobb levego ( meleg ) kerul a rendszerbe es megfeleloen tudja
a hutest ellatni. Irj a Ferinek  neki volt tavaj
kispolakja barmifele problemad eseten segit neked . Oneki is melegedett a
motorja es a kitamasztoval a problema megszunt.

Udvozlettel : Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.            A - MajorKa Bt.


Julius3. - aig 10% os kipufogo akcio.
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
+ - Pesti kozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali !
Elöljáróban elmondom, hogy pesten születten, életem első felében ott éltem,
ott tanultam közlekedni, vezetni.

A budapesti közlekedés alapvető feltétele, hogy ne tartsd be a KRESZ
előírásait, vagy ha mégis cirka 5 másodpercig szabályos vagy, kérj sűrű
elnézést a körülötted mutogató, anyázó stb. többiektől.
Ha negyedikként mész bele a pirosba 90-nel, biztos lehetsz benne, hogy még
ketten jönnek utánad.
A záróvonal csak rosszul festett szaggatott, ha azt akarnák hogy ne lépjük
át, falat építettek volna oda.
Hogy a kamikázék ne törjenek pozdorjává, sokak szerint úgy védhető ki, ha
magad is kamikázé módjára közlekedsz. Az elsőbbségre ne sokat adj, mert itt
is igaz a mondás, mely szerint (finoman fogalmazva) erősebb eb termékenyít.
A közlekedési kultúra olyan képet mutat, mintha hat eleminél többet senki
sem végzett volna (négy elsőt és  két másodikat).
Az egész város egy elmebajos őrület. Ha gyalog mész a járdán, simán meked
mennek. A pénztár sorában pofátlanul eléd állnak.
Mindenki mindig rohan mint az őrült, ezért mindig mindenhonnen elkésnek.
Csórikám azt hiszi, hogy ha az első lámpától, ahol zöldet kapott, a
következőig megy mint a golyó, akkor bárhova előbb odaér. Pedig csak a
következő lámpánál vár többet.

Lehet, hogy kicsit kilóg a listából, de talán jobban megvilágítja az emberek
hozzáállását a világ dolgaihoz, a különbséget a város és vidék mentalitása
között:

Anno, Sashalomról Óbudára jártam isibe a Kandóra. Sashalomról az Örs vezér
térig 44, 45, 46, 144 buszokkal mehettem, tehát csúcsidőben átlag percenként
jött egy busz. Persze előfordult, hogy öt percig egy se jött, aztán meg
csapatostól. A négy perc alatt kb. 30 ember gyűlt őssze és szidta az összes
anyját a BKV-nak, amiért el fog késni a munkahelyéről a 4 perces késés
miatt. És ami a röhely, el is késtünk ilyenkor.

Mikor Mosonmagyaróvárra kerültem, a lakásom ajtajával szemben volt a
buszmegálló. Nem belváros, _napi_  kb. 6 járat ment. Az emberek sokszor egy
órát álltak a megállóban. A busz engem nem érintett, de kiváncsiságból
egyszer rákérdeztem :

 A menetrend szerinti indulás előtt fél órával már ott vannak, mert a  sofőr
(mondjuk) hetente háromszor a sógornője lányának a főnökének házi tejet
visz, ezért egy kicsit korábban jön, de lehet, hogy éppen aznap késik, mert
ő viszi a gyereket suliba és egy kicsit kerül. És képzeljétek el, hogy ezt
öt falu és a fél város tudta és tudomásul vette.

Itt a 30 000 ember fele személyesen ismeri egymást, a másik fele csak
látásból. Ha itt vezetés közben hülyeséget csinálsz, másnap a fél város
rajtad röhög, vagy téged sajnál. Ilyen egyszerű.

Bocs a sok szövegért, üdv mindenkinek : Szú
+ - Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Továbbra se tudok dönteni Rédei Bálint és Kovács F. Péter
http://www.digitel2002.hu/mediavox/hix-matr.htm látható első matricája
között. Bálint rajza ötletes, Péteré figyelemfelkeltő színekből áll,
messzebbről lenne észrevehető.
Az emilt nem azért kell feltüntetni a matricán, hogy 120-nál próbáljuk
olvasni és felírni, hanem azért, mert ha neved adod a tetteidhez, akkor
nyilván nem teszel szégyellni valót.
A rendőr ügyet meg úgy is el tudom képzelni, hogy ha a yard lemeszel és még
megállás előtt észreveszi a matricát, egyszerűen tiszteleg és int, hogy OK.
menj tovább !
Szú
+ - Re:Honi parkolasi szokasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ilyenkor nyaron tobbeket erdekelhet:

Siofok:
Szinte az egesz varosban csak fizeto parkolok vannak, automataval.
Reggel 7-tol este 8-ig kell fizetni, orankent 150 Ft, 20 perces
lepesekben valthato jegy. Jegy nelkul, vagy tullepes eseten 20 perc utan
bilincselnek, sok embernek csak ez a dolga egesz nap...
Parkolokon kivul is erdemes figyelni, nagyon aktiv ejejl-nappal a "lopos
auto" (sarga Iveco, mint Pesten), kulonosen koncert-napokon szereti a
Beach House kornyeket.

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - Re: olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha autot veszel, akkor sohasem tudhatod, hogy mikor volt benne olajcsere, de
ha mar reg a tied az auto, es reg nem csereltel benne olajat, akkor is
olajcserenel ki kell mosni a motort a rarakodott olajsartol. Ez az olajsar
tele van femforgaccsal, spennel, ha ezt felhigitod a friss olajjal, akkor az
a sarbol kioldodik, es nagyon karositja a motort-valtot. Ezert celszeru a
motort-valtot mindig kimosni olajcserenel. Ez foleg igaz akkor, ha uj auto
elso olajcserejet csinalod, mert abban nagyon sok a femforgacs.
Ha rendesen ki van mosva a motor, akkor az uj olaj nem fog elszinezodni
azonnal. A mosashoz kulonbozo vegyszereket lehet kapni atosboltokban,
kutaknal.

kgl



 írta a következő üzenetben: ...
>Sziasztok
>
>Ti hogy szoktatok olajat cserelni a motorban?
+ - motor csere atiras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Van egy oreg 2 utemu warnyum, aminek hajtokar torese volt, felujitott motort
nem akartam venni, barkacsolni sem akartam, ezert egy gyari vadi uj motort
vettem (sikerult).
Ez annyira gyari uj, hogy meg motorszam sincs benne. Na most vagyok bajban,
mert nem tudom most mi a teendo. Az uj moci tokeletesen dorombol.
Nem pesten lakom, de pest megyehez tartozom. Hova kell menni mit kell
intezni.

kgl
+ - sulyado-regi tulaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

A kovetkezo erdekes eset tortent velem:

Marciusban vettem egy autot, es a minap kaptam egy levelet az elozo
tulajtol, hogy fizessek neki 4800 Ft-ot, mert a sulyadot egesz evre neki
kell befizetni, de ot legfeljebb csak az elso 3 honap terheli.
En szerintem ez egy nagyon el...ott jogszabaly, de gyanitom hogy ennek
ellenere nem szokas egy eladott auto sulyadojanak az eladas utan
hatralavo reszet az uj tulajjal kifizettetni. Tevednek? Nem akarok
osszeveszni vele, mert rendes volt meg minden, de a vilag balekja sem
szeretnek lenni.
Elore is koszonom a velemenyeket!

Udv!

&rew
+ - Kényelmes Skoda 105S (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!
 
Sokatoknak van Skoda 105S  kocsija, melynek elso ulesenek hattamlaja -hmm- 
nem allithato. Nemi toprenges utan kitalaltam a kovetkezot:
Vettem a bontoba 2 db Ford Granada  -jo latjatok- elso ulest, melyet nemi 
ugyeskedessel masszivan osszeszereltem a skoda gyari csuszkarendszerrel. Hat 
a kenyelme valami fenseges es hosszu utra is ajanlom. Ha erdekel tobb is rola
 emiljetek nekem privatba.  Mellesleg megjegyzem, hogy direkt kerestem nagy 
auto ulest, mert azok kenyelmesek es a ford granadaet a kutya sem keresi 
(olcso).
sziasztok

www.nexus.hu/pitecus





___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - Re: olommentes gyujtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Miki!
Valaha egyszer azt olvastam, hogy oktanonkent fel fok gyujtaselterest kell 
produkalni.
Ha a 98-al is csorog, akkor lehet, hogy benzinszegeny kevereket kapsz a 
gardedba
Udv.  Attila von Horvath

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 193.226.237.251)
+ - lezeres sebessegmerok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mult hetvegen a Kecskemet koruli elkerulo uton a 44-es fouton mertek
allvanyos lezerrel a rendorok. Mindezt csinaltak penteken kb negyed nyolckor
este es vasarnap delutan 5-kor is. A pontos helye pedig: ha a korforgotol
mentek Bekescsaba fele, akkor mielott elernetek a repuloteret, akkor a
feluljaro elott egy fasor moge bujnak a rendorok. Nem lehet oket latni, csak
ha elhaladtatok mellettuk. Eleg szemet hely, mert az ember egy emelkedorol
jon le eppen akkor enyhe balkanyarban, es egy rovid egyenes szakaszon allnak
be a rendorok. Szoval vigyazzatok arrafele!

udv: yerico
+ - Parkolas Pesten (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Valamikor az ev elejen tortent:

Bealltam a Vaci ut belso vegen (a koruti feluljarotol kb 40-50  m-re)  a
parkoloba  (ferden  kell  allni  a  jarda mellett).  Mivel az ijaszbolt,
ahova beugrottam, kb 20 m-re van,  es  5 perc alatt vegeztem, nem vettem
jegyet (az automata kb ugyanannyira van az ellenkezo iranyban).
Jovok ki a boltbol, latom, a kocsival szemben all egy idosebb ur es  egy
Palmpilot  szeru masinat nez.  Kerdezem, mi a gond?  Azt mondja:  nezi a
gepben, hogy benne van-e a rendszam,  mert  ha igen, akkor mar tobb mint
egy oraja all itt a gep, jegy nelkul.  Mondom Neki, hogy en jottem, kb 5
perce, mit fizetek? Aszondja: ha mar megyek is, akkor semmit, viszlat.

Erre meg par mondatot beszelgettunk, es  kiderult:   van  egy  terulete,
amit  folyamatosan  korbejar.   Kb orankent jut vissza ugyanoda.  A jegy
nelkuli jarganyok rendszamat es tipusat  beirja a kis szamitogepbe, majd
ha a kovetkezo korben meg mindig ott van,  es  meg  mindig  nincs  jegy,
akkor teszi ki a cetlit, meg irja a feljelentest.  Ha nincs ott a kocsi,
vagy idokozben kerult ra jegy, akkor torli a gepbol.

Jo  lenne,  ha mindenutt valahogy igy csinalnak a dolgot, nem ugy, ahogy
itt is megirtak  paran  (meg  ahogy  az  a  b...  Friderikusz csinalta a
Bazilika mellett. Lehet, hogy tole tanultak?)

--
Hali                                            SaGa
  , 
  SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS