Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1989
Copyright (C) HIX
2003-10-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Alfa Romeo (mind)  25 sor     (cikkei)
2 re: Teli gumit keresek (mind)  19 sor     (cikkei)
3 Tanpalyas elmenybeszamolo (mind)  41 sor     (cikkei)
4 Mas nepek majmolasa (mind)  39 sor     (cikkei)
5 re: carina kuplungba DOT3 vagy DOT4 (mind)  15 sor     (cikkei)
6 re: re: Car 2 - riaszto (mind)  12 sor     (cikkei)
7 re: ez-az (mind)  30 sor     (cikkei)
8 re: re: re: Autoszalon (mind)  25 sor     (cikkei)
9 Re: hirdetes: elado teligumi (mind)  6 sor     (cikkei)
10 Honda bontot keresek (mind)  10 sor     (cikkei)
11 teli gumi 12ert (mind)  15 sor     (cikkei)
12 szemet. izzok (mind)  18 sor     (cikkei)
13 gumma (mind)  15 sor     (cikkei)
14 Re: Autoszalon (mind)  20 sor     (cikkei)
15 Re: energia, autoszalon (mind)  93 sor     (cikkei)
16 Az igazi Valo Vilag ... (mind)  42 sor     (cikkei)
17 Elado Vredestein teligumik (mind)  20 sor     (cikkei)
18 uj tagjelolt (mind)  13 sor     (cikkei)
19 Re: tel.kihangosito nem biztonsagosabb? (mind)  28 sor     (cikkei)
20 Kecskemet elkerulo (mind)  10 sor     (cikkei)
21 Tevedesek vigjateka :-)))) Off (mind)  42 sor     (cikkei)
22 Re. carina kuplungba DOT3 vagy DOT4 (mind)  19 sor     (cikkei)
23 Re: LED lampa (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - Alfa Romeo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
egy jo es egy rossz hirem van. A jo, hogy vettem meg egy Alfa Romeot. 
A rossz, hogy par honapon belul az egyiknek mennie kell. Mint tudjatok, 
a regi autom 2000-ben gyartott aranybarna metal 146-os, 1.6 TSpark 
motorral. Az uj 1999-ben gyartott, 2000 juniusaban vasarolt 
aranybarna metal 146-os, 1.9 JTD motorral. Igen, jol hallja mindenki, 
legyoztem a dizel undorom es vettem egyet kiprobalni. A leggyengebb 
JTD motorrol van szo, 105 LE, viszont 2000-es fordulaton 255 Nm a 
nyomateka. Amig a TSpark 3500-nal eled fel igazan, addig a JTD 3500-
nal hal meg es 4000-en felul nem erdemes kinozni. Tehat alapvetoen 
mas stilust kovetel a vezetese. Egyelore alig vezettem, 0-100-on 
teljesen egalban vannak, 100-130 picit talan elmarad, 130 folott egy 
tok lusta, lomha dog. 150-160 fole nem is mentem, nem erdemes, ezt a 
tempot viszont szereti es zajkomfortja sokkal jobb, mint az ilyenkor mar 
5000-et porgo benzines tarsae. A felszereltsegben is a JTD gyoz, 
klimatizacio, hatso elektromos ablakok, fenyszoromoso, bor kormany es 
sebvaltogomb. A legnagyobb plusz megis az, hogy 28900 km-t futott 
csak, mig a regi autom lassan eleri a 70000-et. Velemenyek? :)))

http://www.angelfire.com/wizard2/cgo/dv1e.jpg
http://www.angelfire.com/wizard2/cgo/dv2b.jpg
http://www.angelfire.com/wizard2/cgo/dv3h.jpg

Cs.
www.cuoresportivo.sk
+ - re: Teli gumit keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A MOKAs hangvetellel nyilvan el akartam kerulni
Ez a neten nem jon be (mint en is tapasztalom). Amit felre lehet erteni,
azt felre is ertik. Es soha nem a jo ertelemben.

>185/60 R14 vagy 175/65 R14
Nekem 185 -ost ajanlottak szerelessel 11,5 -ert. Markat nem tudok,
mert nem azt vettem. Hely: Kispest. Ha a Hatar ut felol mesz az Ulloin,
akkor a Kossuth ternel jobbra, es elso utca balra.

>atom
Ezt ruhellem a kornyezetvedokben: Green Peace, stb ...
Atom, szen, olaj, stb ... ugye csunya dolog. Ha megkerdik, hogy mi
legyen helyette, akkor meg nem az o dolguk. De ha kitalalnak mast,
akkor az ellen tiltakoznak. Ha 6 mrd embernek jo ami van (bizonyos
korlatok kozt), akkor nehogy mar 10k ember mindent jobban tudjon.
Es nem mondom, hogy nincs igazuk semmiben, viszont minden
ellen nem lehet tiltakozni, mert akkor oskozossegben kellene elni.
Mindenki gyujtoget a mezon, csere kereskedelem, stb ... Ami
szerintem jo lenne, csak nem biztos, hogy meglehetne oldani.
+ - Tanpalyas elmenybeszamolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Vasarnap voltam a hungaroringes vezetestechnikai tanpalyan es
rengeteg elmennyel tertem haza.

Egy Peugeot 307 SW 2,0HDi 110LE-s kocsi boldog tulajdonosa lettem a
tavasszal (irtam is rola akkor) es a benn levo rengeteg technikai ujdonsagot
ki szerettem volna probalni. Se ABS-t, se ESP-t nem vezettem elotte meg. Es
foleg ez a ketto az, amit ritkan visz az ember hatarkorulmenyek koze
szandekosan. De szerencsere ratalaltam a tanpalyara ( www.tanpaly.hu ) es be
is jelentkeztem. Errol szeretnek nehany tapasztalatot veletek is megosztani:

1. Nyari gumival erkeztem, nem akartam egy napos szerelessel feltenni az uj
teliket. Ez azonnal problema volt, mert jeges ut szimulacio van a palyan, es
a nyari gumikkal tul keves volt a tapadasom. (Dunlop 205/55 R16"
alufelniken - ami rendkivul jol tapad aszfalton) Csak 32km/h sebesseggel
tudtam megallni ott, ahol egy 2.000 kg-os BMW 730-as, Pirelli teligumikkal
(225/60 R17"alufelniken) 47km/h-val. Kesobb is szinte mindenben ez a BMW
volt a legjobb. Vizes aszfalthoz kepest a legtobb kocsi fekutja 4,5x-re
nott, de a BMW-e csak 2,5x-re!! Az en kocsim 1400kg. es nekem is 4,5x-re
nott a fekutam.

2. ESP kaland: a rantopadon az elso rantast (!) rendesen ellen kell
kormanyozni, a tobbit mar kiszedte az ESP. Ez erdekes volt, mert elotte
olyat is olvastam, hogy nem szabad ellenkormanyozni az ESP-nel - itt nem
igaz!

3. A folyamatos korpalyan nyari gumi ellenere oktatoi dicseretet kapott a
307-es, a hatulja sosem akart kitorni, jol kormanyozhato volt (ESP
dolgozott is) - itt tenyleg nem kellet ellenkormanyozni!

4. A BMW szinte mindenben verte a mezonyt, fantasztikus volt latni a naluk
DSC+ nak becezett elektronikat (6 sebesseg, aut. valto, 3 ezres dizel
motor). Mig a tobbi kocsinak csak vizes csuszo hangja volt, addig neki
szinte visito gumi az imitalt jegen is.

6. Azonnal kertem egy uj idopontot a tanpalyara, vissza kell mennem teli
gumikkal is, mert nem hagy nyugodni ez a BMW-s dolog. Mennyi volt belole a
gumi es mennyi a kocsi tudasa?

Szivesen meselek meg, ha kerdeztek - udvozlettel: Sas
+ - Mas nepek majmolasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Mindenki!

>> kellene talan mindig sajat magunkat hatba bas...ni,  mas nep se
sokkal
>> kulonb, csak nemelyiknek,tobb a penze es ettol meg mindig
hanyattvagjuk
>> magunkat ...
>Akkor menj el Ausztriaba, es szamold ossze az ut menten levo
>szemetkupacokat, es tedd meg itthon is. Nincs penzunk kukara, mi?

Mint koztudott a fejlett-fogyasztoi tarsadalmakat birkak lakjak.
Azonban ha ezeknek van egy jo pasztor kollektivajuk, akkor nincsen gond.
Odaat sincs tobb kuka, meg mas hozaallas. Csak van aki osszeszedeti.
Szerintem az emberek egyszeruen kevesebb szemetet latnak az út szelen
(mert vkik osszeszedik) es igy nem is jut eszukbe eldobni. Nalunk senki
sem szedi ossze igy az emberek gondoljak ott a helye, miert ne dobja el,
ha mas is eldobja. Mindez egy alitolag hiresen eszes nemzet hazajaban.
Alapul csak azt kell venni, hogy a kozel hasonlo lelekszamu Ausztriaban
a jol mukodo burokraciaban majd 2/3 annyian dolgoznak mint nalunk. Ergo
eltartunk, szamszeruen nem tudom, de allitolag, tobb tizezezer
burokratat. Na mar most, ha ok osszeszednek az út szelen a szemetet
egybol kevesebbet latnank. Nem is csabitana meg egy papirzsebkendo
eldobasara sem minekt a latvany. Sot szegyen lenne szemetelni a tiszta
kornyezetbe.

Persze tapasztalatbol tudom, hogy mas gondok is vannak. Ugyanis amig az
utcan raszolok a 13 eves kissracra, mert eldobja a szemetet. Raadasul a
szemetestol 2 meterre. Es azt mondja nekem mit szolok en bele, mi kozom
hozza. Addig nincs minden rendben. Jo hogy meg nem vernek a kis
szarosok, mert kerdore merem vonni oket (nem felelossegre) egy
felelotlen tettukert. Ez viszont sem nem felhaborito, sem nem duhito,
inkabb elkeserito es szegyenteljes.

Persze a labancokrol is tudnek irni, pl. hogy Mosonmagyarovaron miert
szunt meg a kerekbilincs a burgenlandi rendorfomufti nyomasara. Azert ez
meg gusztustalan, es az ilyenekkel b..szuk hatba magunkat. Amit otthon
nem szabad nekik azt mi megengedjuk. Nooormaaaliis???

Teeby
+ - re: carina kuplungba DOT3 vagy DOT4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  az lenne a kerdesem, hogy tudja-e valaki, hogy toyota carina
>  hidraulikus kuplungba DOT3-at vagy DOT4-et kell-e tolteni?
>  raki
----------
Tok mindegy!  Legalabb is ha a kuplung, hidraulikus kiemelo szerkezetere 
gondoltal!
A hidraulikus kuplung  teljesen mas eset, abba nem fekfolyadekot kell 
onteni!
A ket fekfolyadek kozotti leglenyegesebb elteres a forraspontjaban van, 
a DOT-4 a magasabb. Lehet meg vasarolni DOT-3-at?? Ha valami szekreny 
aljabol elohalaszott, tobb eves anyag azt inkabb ne ontsd bele.

Udv,  Triznyak
+ - re: re: Car 2 - riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Itt nem hinnem hogy lenne eves dij, mire is kellene azt fizetned,
>  amikor megvettel egy riasztot(?) es azt hasznalod az autodban. Ezen
>  kivul szerintem nincs semmi reg. stb. dij.
>  Hermit
----------
Az EuroKarc ugy mukodik, hogy radio jelekkel komunikal az orszagban 
nagyon sok helyen (allitolag!) felszerelt vevoberendezesekkel. Ezek 
uzemeltetese miatt kell az eves dijat fizetni.

Udv,  Triznyak
+ - re: ez-az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akkor menj el Ausztriaba, es szamold ossze az ut menten levo
szemetkupacokat, es tedd meg itthon is. Nincs penzunk kukara, mi?

M.
Hali!
Szivesen megyek, mert nekem fuvar , bevetel az is , bar most jottem onnet
haza 23-an ha eppen nem olvastad, amibol ideztel .
Hozzateszem, hogy nekem inkabb Erdely  a szivem csucske, es az odautnal
magasabb a boldogsaghormon szintem, :)) ..... bar ez nem ide tartozik .

Nagy a fejlodes nallunk is M. , de igazad van Neked , habar ha figyelnel
jobban, akkor latnad, hogy a kukakat mar reg kiraktak, a szemet is soxor ott
van ahol a helye, csak ugy elfedi a kukat, hogy az sajna ki se latszik alola
...
Szukebb hazam Monor, es a 4-es fout, ha eccer erre autozol pl Monorierdei
parkoloba mar alig fer auto, mert a szemet mindent befed ....... meg a
kukakat is .....
Ha nem tudjak hova tenni a szemetet, akkor lerakjak a kuka melle, es mivel
nincs elszallitva, talan csak evenkent ....... hat szemet hegyek nonek .
Masfele is lattam ilyet, orszagon belul,de nem sorolom a helyeket......
Talan egyszer a diszno szemetelok is megnevelodnek, de gondolj bele ha
megalsz valahol WC-zni, es zarva van, vagy folyik ki belole a szmotyi, es
mar nem birod tovabb, akko mit teszel ? Tok 1-2 helyet, ahol a WC-k mellet
"aknamezo" es hugytenger novexik .....

Udv:BuszosJani
18-fos buszrendeles
Tel/Fax:06-29-410-263
Mobil:06-309-775-609
Külfold-belfold
+ - re: re: re: Autoszalon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
djtiszy
>>prospektusrakomannyal heteken belul fellenditeni kepes videki-arcu
>>saska-tomeg.
>A MOKAs hangvetellel nyilvan el akartam kerulni, hogy vki magara
ertse.
Na, nem Torgyankodok tovabb :)) .... akinek magara kellett volna ismernie,
az ugyse teszi meg, onkontroll hianyaban.
Inkabb arra gondoltam, ami jelenseg nallunk, hogy soxor vagjuk a fat magunk
alatt .....
Nezd + a szombati boxmeccset. Mas orszagban azt irtak volna az ujsagok K.O.
es kesz ...... itt jott a föcim :Botranyos befejezes ...... alig ertem miert
kell ez,
Gyözött a Jani es kesz . A biro dontott ..... :)) Erted mire gondolok?

>2: a kulturalt viselkedes (nekem ugy tanitotta edesapam :-) nem penzkerdes

Stimm, ....... bar ahol magasabb az eletszinvonal (penzkerdes) ott magasabb
az IQ-szint, es ebbol adodoan kevesebb a primitivitas .......

 Udv:BuszosJani
18-fos buszrendeles
Tel/Fax:06-29-410-263
Mobil:06-309-775-609
Külfold-belfold
+ - Re: hirdetes: elado teligumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Max!
Érdekelnékek a téli gumik! Jó lenne, ha árat is tudnál mndani! Ha Lada Szamara 
felnin van, akkor felnivel együtt is érdekelne.
Üdv: Rudi

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 62.112.223.93)
+ - Honda bontot keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt AUTOstarsak!

Mivel a targyon belul is CRV alkatresz erdekelne, ezert az osszes 
szobajoheto Hondat bonto helyet keresem M.o-on. De talan meg Sopron 
kornyeken az osztrak oldal is erdekelne.

Ha barmi kontakt infoval szolgalni tudtok, megkoszonnem.

Udv:
BeTa
+ - teli gumi 12ert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tud valaki ajanlani 185/60 R14 vagy 175/65 R14 meretu 
gumit 10-12 rugo korul itt Bpesten? Nem jarok sokat telen, tehat 
kisebb nevekre
 (Nokian, Matador, Barum) is vevo  vagyok?
A gumis Dayton-t ajanl (raadasul 14 korul), de o ugye nem tekintheto 
objektivne
k ...
...............................

Bazz, olzan szinten elbeszelunk egymas mellett, hogy az mar faj. 
Korlatozott hozzaferesem ellenere tudom, hogy Tiszy kb 53szor irta be, 
ha valakinek gumi kell, szoljon neki maganban. En epp 3 napja irtam, 
hogy Barum Polaris OR58 (?) 195/50R15 ot vettem, vadiujat (!) 
11eFt/db aron. Te meg noname Daytont talalsz csak? Ne nevettess. 
www.gumibolt.hu aztan nezz korul benne. :-(((
+ - szemet. izzok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akkor menj el Ausztriaba, es szamold ossze az ut menten levo
szemetkupacokat, es tedd meg itthon is. Nincs penzunk kukara, mi?
..........
Itt Antwerpenben heti 1x jar szemeteskocsi, raadasul a szemet nem 
kukaban, hanem varosi cimeres nejlonzsakokban all a jardan. 3 napig 
kerulgeted, aztan eltunik (a nagyja). Mindez abban a keruletben, ahol 
a vilag nyersgyemant-kitermelesenek 80%-a fizikailag is (nem csak 
papiron!) megfordul. Nesze bazz. tisztasag... :( Ezzel egyutt NY-
Europaban ugyanannyi proszto leszakadt proli van, mint nalunk. Csak 
kenyelmesebb otthonrol ugy latni, hogy kint minden fenyesebb...


Izzok: H1 (H7?) van az Alfaban tompitottnak, mert un. haromtengelyu 
ellipszoidfenyszoro csinalja a tompitottat. Gyarilag 55W, de lehet kapni 
ilyenben 75W, sot 100W izzot is. Hadd ne mondjam, melyiket 
hasznalom. Ugyanolyan iranyba vilagit, csak eg es fold... :-)

Fogash
+ - gumma (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!
Ugy hallottam otthon jovoget a tel... Elokerulnek ujra a befagyott 
ajtok, zarak, seggek. En sima gyogyszertari glicerint hasznalok az
ajtok gumitomiteseire ilyenkor, most mar tobb mint 10 eve (igaz nem
ugyanazon az auton). Eleg maceras folkenni, viszont meg nem volt 
befagyott ajtom. Tudom, van aki vizzel keveri es ugy konnyebb dolgozni
vele, en nem keverem.
Na most valaki azt hallotta, hogy a glicerin art a guminak. Hogy
hosszabb tavon, nem tudom, de jo lenne ha valaki aki jaratos ebben
irna par szot...

Udv joe
XM 2.1TD

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pxy1.dsl.net.pk)
+ - Re: Autoszalon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sunday 26 October 2003 21:24, djtiszy wrote:
> Bar, ha mar belemasztal a temaba, a Parizsi (ha jol emlekszem)
> NYOLCSZAZEZER latogato

Szegyelld magad! :-D Olyan buszkek voltak hogy sikerult tovabbverni a 
2000-es 1.436 millios rekordot es 1.447 millio latogato volt... Es erre 
tessek, itt nyolcszazezrezel... Annyi ki tudja mikor volt, ami biztos hogy 
'92 ota mindig egymillio folott van, es 1954-ben is 1 millio volt.

Mint a fenti szamok is erzekeltetik, az autoszalon egy nepunnepely, 
iszonyuan fontos esemeny. Annyira hogy a '70-'80as evek nepszeru, 
tarsadalom-ostorozo enekese, Renaud, a Hexagone cimu dalaban amelyben 
minden honapra egy, a franciakra jellemzo momentumot gunyol ki, novemberre 
az autoszalont valasztotta es az autot (a tevevel es focival egyutt) a nep 
opiumanak nevezte, amelynek megvonasa nepirtassal erne fel.

-- 
Udv, Sandor (es elnezest az offtopicert)
Ui. Franciaul tudoknak: http://www.paroles.net/chansons/15646.htm, szukseg 
eseten segithetek hogy melyik utalas mire celoz.
+ - Re: energia, autoszalon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>ENERGIA:

>Fogash:
>Mi a cel? Olyan nagy energiasurusegu anyagot talalni, ami kis tomeg es 
>meret mellett is alkalmas a jarmu mozgatasara. ....

Ez abszolute igaz, es a tortenelmi attekintesed is jo. Alternativ
megoldaskent rovidtavon hasznalhato a 30-40 LE-s benzin (diesel)
aramtermeles + villanymotor meghajtas, viszont ez is szenhidrogennel
uzemel. Vagyis itt is az akkumlatort probalod helyettesiteni, mivel az
nem kepes elegendo villamos energiat tarolni. Mit teszel azonban akkor,
ha elfogy vagy idokozben nagyon megdragul a szenhidrogen? Akkor megint
mas megoldast kell talalni, es ugyanott vagy, ahonnan elindultal,
mindossze nyertel par evet(evtizedet). A hidrogen tuzelesu robbanomotoros
autok es villanymeghajtasu tuzeloanyagcellas autok egy-egy alternativak
az uj meghajtasokra. Az elmult szaz ev tapasztalataira epitkezve valoban
konnyebb a robbanomotoros valtozat megalkotasa, de hatekonysag
szempontjabol elobb-utobb az uzemanyagcellas (FC) auto fog
gyozedelmeskedni. Az tuzeloanyag cella variacionak meg van az az elonye,
hogy nagyuzemi (eromuvi) leptekben is mukodokepes es hatekony, emiatt
tobb penzt fog kapni fejlesztesre! Az uj technologia elterjedesenek meg
majd segit a folyamatosan dragulo benzin/diesel, es a novekvo
kornyezetszennyezesi adok. Pont.

Az eromuvek eseten ma is megy a vita a hatekonysag es kornyezetszennyezes
teren. Amerika (mint egyik legnagyobb szennyezo) cseszik alairni a Kiotoi
egyezmenyt, mert ez visszafogna a gazdasagi novekedeset. Viszont Kina (es
mas hasonlo fejlodo orszagok) sem nagyon akarjak alairni ugyanezen
indokbol. Kinaban peldaul hatalmas keszletek vannak szenbol, igy ott van
(lesz) a legtobb szeneromu. Az atomeromu nekik meg egy kicsit draga, es
nekik most a fejlodes sokkal fontosabb a kornyezetszennyezesnel.
Velemenyem szerint ezen orszagok csak akkor fogjak komolyan venni a
kornyezetszennyezest, ha egy-egy tornado/monszun evente jo par alkalommal
porra zuza teruletuk egy reszet, es az ujjaepites evrol evre tobb penzt
igenyel (lasd Amerikanak Florida miatti tobb milliardos kiadasait). :(((

A vizieromuvek eseten ne csak nagy meretueket lasd. Vannak kis eromuvek
is. Peldaul tudod-e hany vizi eromu mukodik a Dunan mire Magyarorszagra
er? Erdemes utana nezni! (Pontosan nem emlekszem a szamra, de nekem 50 db
remlik!) Azert a nemetek meg osztrakok sem hulyek, ha ennyit alkalmaznak!

Az atomeromuveknel tenyleg nagyobb a kockazata egy tomegbalesetnek, de ez
nem azt jelenti, hogy tenyleg vannak. Peldaul az elmult 40 evben a kozel
100 atomeromuben alig tucatnyi kisebb baleset volt, es ezek kozul a
Csernobili volt a legsulyosabb. A tobbinel a kornyezet nem szennyezodott.
Peldaul Franciaorszagban es Nemetorszagban is tucatjaval vannak
atomeromuvek, mikozben mi meg itt nyavalygunk az egy szem atomeromuvunkon.

A villamos aramnak amiota eromuvekben termelik es szallitovezetekeken
tovabbitjak (pl. lakasokba), azota van vesztesege. En anno az egyetemen
ugy tanultam, hogy az eromuvi termeles hatasfoka minusz a
transzformatorok vesztesege minusz a szallitasi veszteseg eredmenyekeppen
kb. 8%-os hatasfokot kapok a konektorombol!!! :((( De ez egy masik tema,
a Hix Auton nem erdemes boncolni.

>AUTOSZALON:

Az Autoszalonon en is voltam, bar en csak egy (hetkoznap) delutant
toltottem el ott. Szerintem a ket evvel ezelottihez kepest joval gyengebb
volt az idei szalon a VW csoport tavolmaradasatol fuggetlenul. En speciel
nehezmenyeztem, hogy a Mercikbe most nem lehetett beleulni, pedig lelekben
nagyon keszultem ra! :( A BMW legalabb korrekt volt, es a "kisebb"
jarganyaikba bele lehetett huppani. De a Mercin kivul meg tudnek par ceget
mondani, akiknel csak kivulrol lehetett bamulni az autot, szemben a ket
evvel ezelotti szalonnal. En prospektusokat nemigen lattam, ha voltak
egyaltalan, igy egy darabot sem gyujtottem belole :( Szamos automarka nem
hozta el a teljes palettat, csak par autot hozott bemutatoba :(((
A Hyundai tul sotet helyen (diszkofenyek villodztak?!) allitotta ki az
autoit egy korbekeritett teruleten, igy a fenykepeszkedes teljesen
remenytelen dolog volt a beullessel egyetemben. :( Kar, pedig az uj Coupe
nagyon tetszett! A Peugeot legalabb elhozta a 206 RC es Hoggar
tanulmanyautoit is, mig az Opel az uj Astrat, Vectrat, a dizel rekordes
Speedstert es a DTM versenygepet is :))) A KIA viszont igeretenek
megfeleloen az egesz palettat elhozta, es nekem tetszettek. Mar csak az
arukra lennek kivancsi! Az uj Autokatalogust megvettem, de nehany autorol
csapnivalo kepek vannak benne. Peldaul a KIA eloben sokkal jobban nez ki,
mint a kepeken! Viszont egy elonyt is mondjak, most 3 Forma 1-es auto
(BMW, Renault, Toyota) es Citroen Xsara WRC is ki volt allitva! :)))

Osszesegeben nekem tetszett annak elenere hogy az utobbi 10 ev egyik
leggyengebbre sikeredett szalonja lett. Mindenesetre a legkozelebbi is
menni fogok majd! :)

En is keszitettem kepeket a szalonon, csak ket problemam van vele.
1. nagyfelbontasu (3.2MPixeles, 2048x1536) kepeket keszitettem
tobbnyire, igy meretuk 500-900 KByte-osak! Tudom, elmeletileg le lehetett
csokkenteni a felbontast, de lehet hogy van akit erdekel ez a felbontas is.
2. jelenleg nincs internethozzaferesem, leghamarabb 1 honap mulva lesz.
Igy website sincs ahova fel tudnam tenni (54MB).

Mindenesetre ha valakit erdekel, vagy tud segiteni uzenjen maganban!

udv: Aleox
+ - Az igazi Valo Vilag ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kaptam egy tanulsagos emailt, amelyet megosztok veletek. Barataim
kozul mar tobben is ateltek a lentebb szereplo szemely arroganciajat
a budapesti kozlekedesben, de ez a legdurvabb.

>Delután 4 ora, ugyfeltol jovunk a kollegammal, egy nagyon kemeny 
>melo utan,  szamitogepeket telepitettunk. Batthyanyi ter felol a
>Margit hid fele  araszol a tomott sor, mar majdnem a Margit hidi
>feljaronal tartunk. Jon Laci a Valo Vilagos Audival, es a hidra
>kanyarodo savbol  zarovonalon at probal bepofatlankodni a sorba.
>Elotte ezt senki sem  tette. Mindenki kenyszeredett turelemmel all
>a sorban. Nem engedi be senki sem. Odaerunk, Laci mar nagyon
>turelmetlen, szo szerint rank huzza a kormanyt, de nem enyhulok,
>sot a lehuzott ablakon keresztul az egyezmenyes nemzetkozileg is
>ismert jellel dijazom (kozepso ujj felfele mutat). Utannunk par
>autoval  valaki megelegeli (vagy elmelazik), es Laci beall a sorba.
>Kierve a  Margit-hid alol, a kovetkezo lampa is megfogja a sort.
>A masodik  lampavaltas  utan, amikor mar elfelejtettuk Lacit,
>odaront az autonkhoz, es a  lehuzott  uvegen keresztul okollel
>arcon akar utni. (184 cm magas 115-120kg  vagyok, 8  evig karateztam,
>kopaszra vagyok nyirva) Az utest kivedem, majd  kiszallok,  elegge
>idegesen. Egesz nap egy szlav nyelvet beszelo ugyfelnel  voltunk,
>ez meg bennem volt (egy szlav nyelvet anyanyelvi szinten beszelek),
>es  valoszinuleg az idegesseg miatt ezen a szlav nyelven kezdtem el
>uvolteni vele. Mar a mereteimtol megszeppent, a szlav szotol meg
>teljesen lefagyott. Nem vagyok egy agressziv ember, de ez mar kicsit
>sok volt. Mert o az egy egynyaras sztarocska siet, ezert a tobbi,
>kemeny munkat vegzo ember  alljon  felre. Nem tudom hova tenni ezt
>a szintu ontelt bekepzeltseget. Szerencsere (vagy szerencsejere)
>uralkodtam az indulataimon, visszaultem az automba es elmentem.
>Szeretnem tudni, mit szolnanak azok, akik ra szavaztak, akiknek
>szimpatikus volt. Vajon egy olyan ember aki kokemenyen dolgozik
>keves  penzert, emeltdijas SMS-ekkel szavazott ra, ott allt volna
>a dugoban hullafaradtan, mit szolt volna a kis kedvence
>felsobbrendusegi hozzaallasara? O is csak ember, vajon 5 ev mulva
>fogjuk tudni, hogy ki volt o? Talalkoztam, beszelgettem mar a
>Lacinal nagyobb es gazdagabb sztarral is, de nem volt ennyire
>elszallva magatol. En mindenesetre levontam a kovetkeztetesemet
>az ilyen egynyaras sztarocskakkal kapcsolatban... 

No comment! :(

udv: Aleox
+ - Elado Vredestein teligumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Mivel a jelenlegi automra nem tudom felrakni :-(, es a
garazsban nincs 2 rend gumi tarolasara helyem, el
szeretnem adni a 3 szezont futott teligumiimat.
Bovebben:
4 db Vredestein Snowtrac 165/70 R14 gumi felni nelkul
- Punto-n szolgaltak, es jelenleg a garazsomban allnak
Gardonyban.
- Hibatlanok, és megkimelt allapotuak
- Profilmelyseg kb 8 mm. Szerintem meg 3 szezont
kibirnak, (legalabbis az en vezetesi stilusommal)
- Szeretnek 30e Ft-t kapni a 4 db-ert (uj ar 22-23e)
:-)

Ha valakit erdekel, akkor maganban keressen meg.

Udv.,
Mano
(Picasso 1.8i Excl.)
+ - uj tagjelolt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

k. listatarsak !

hosszu kihagyas utan probalom behozni a lemaradast, ezert lehet, hogy
olyasmit is irok, ami mar leragott csont.

a lemaradas oka 3,5 het szabi, ugyanis a csaladi gepjarmu otodik ulese is
foglalt lett. a helyre igenyet bejelento csaladtag oktober 8-an 10:45 -kor
szuletett fiugyermek, es a Csaba Zeteny (Ze'te'ny) nevet kapta. gyermek es
edesanyja egeszsegesek, jol vannak, edesapa idonkent majd' osszeesik a
faradtsagtol, de oda se neki :-))

robi
mg 1.8td
+ - Re: tel.kihangosito nem biztonsagosabb? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A telefonnal kapcsolatban annyi, hogy en meg nem lattam olyan
>kihangositot, amelyen tisztan ertheto volt minden szo. En
>gyaltalan nem tartom azt biztonsagosabbnak, hogy a sofor azt
>probalja vegiggondolni, mit is hallott eppen. Tovabbi hatrany:
>amikor nem egyedul ulsz az autoban, nem biztos, hogy mindenkit
>azzal akarsz szorakoztatni, mikor megy a kovetkezo kiszallitas
>Daniaba...

edesapam sok eve hasznalja, a hangminoseggel soha nem volt gond, nem
egyszer elofordult, hogy meg allo autoban ulve is inkabb betette a
kihangositoba, annyival kenyelmesebb. egyebkent nem kell ahhoz luxusautonak
lenni, hogy kihangositot rakjon bele az ember. meg a 2 millas wagonr arahoz
kepest is elenyeszo osszeg a 30e+beszereles. akinek _valoban_ kell vezetes
kozben telefonalni, annak telik ra. vagy alljon meg. nekem nem telik ra.

3-4 evvel ezelott olvastam egy (asszem nemet) autosujsagban egy tesztet
(talan adac), ahol veszelyhelyzeteket szimulalva mertek a vezetok
reakcioidejet, es mar a headset-et hasznalva is lenyegesen (~30%) jobb
eredmenyt mertek, kihangositoval meg 50-60% -kal jobbat, mint kezben
tartott telefonnal (lehet, hogy a szamokra nem jol emlexem, a tendencia ez
volt)

robi
mg 1.8td

u.i.: ha esetleg van valakinek egy elado kihangositoja panasonic gd
30/50/70 -hez vagy n5110/6110/6210/7110/stb. -hez, es olcson adja, vevo
lennek ra
+ - Kecskemet elkerulo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"A Katona gimnaziumnal meg egy zoldnel nem
lehetett az utca tuloldalat latni a fusttol!"

Azert koltoi tulzasokba nem kell esni, oda jartam, es oda bamultam ki
naphosszat az ablakon :)
A mostani Dunafoldvar- Bekescsaba szakasszal nekem semmi gondom, jol
elkeruli a varost, bar idoben nekem pont annyi, mintha keresztulmennek
rajta, legalabbis hetvegen.

udv: yerico
+ - Tevedesek vigjateka :-)))) Off (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

>:  irta :-)

>Hello Frigyes és Oriza Triznyák.

Sziasztok felreertok :-)))

>hogy
> Frigyesnek van ez a bontója, és azért irtam azt
amit. Az hogy Trizinek beindul
>t az agytekervénye az csak azt jelenti,hogy van
neki.

Nincs autobontom, rontom - bontom ;-) Hasznalt
alkatreszekkel nem is foglalkozom. Most jol
kinevettem magam rajta :-) Ez a tevedesek
vigjateka volt ;-)

De valoban van uzletem Szentendren de berelt. Ott
kaphatsz tolem Matyo es kalocsai teritoket
alateteket es egyeb nepmuveszeti temeket. Ujonan !
:-) + a Vaci utcaban is :-)

Maskulomben kedves Rezso van Fiat Cromara elso
lokharito :-) Ket fajta ! Melyik kell ?
Klokkerholm a markaja, persze utangyartott.

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, Militec, BRISK tunning
gyertya, E- gyujti kaphato
http://kep.tar.hu/budaivar
+ - Re. carina kuplungba DOT3 vagy DOT4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok.

>az lenne a kerdesem, hogy tudja-e valaki, hogy
toyota carina hidraulikus
>kuplungba DOT3-at vagy DOT4-et kell-e tolteni?

Skodalatosomban eredetileg DOT3 as fekolajat
javallot a kezikonyv. De DOT4 - es fekfolyadek van
benne. Ugyanis ez nem annyira korrozziv es
magasabb a forraspontja. A DOT5 es az 5,1 est mar
nem szabad hasznalnnunk ! Tudtommal.

Udv: Frigyes

         S 120 L

+ - Re: LED lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Arra, hogy minek kell megfelelnie egy jármu világítási és egyéb
felszerelésének, érdemes olvasgatni a
"6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet, a közúti jármuvek forgalomba helyezésének
és forgalomban tartásának muszaki feltételeirol" címu jogszabályt.

Érdekes dolgok vannak benne, és sok legendát eloszlat.

Ledes lámpák már léteznek (pl.
http://www.wixtools.com/html/led_lighting.html), méghozzá olyanok, amelyek
egyszeruen az eredeti izzó helyére csavarhatóak. Hogy itthon, kaphatóak-e,
és az EU szabványkan megfelelnek-e, azt nem néztem.

Szabolcs

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS