1. |
olaj + szelvedo (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
2. |
http://www.auto.bdtf.hu/ (volt:apolo.bdtf.hu) (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
3. |
Gyujtas allitas (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
4. |
Lokharito (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
5. |
Rendszam, de milyen. (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
6. |
Tanacskeres (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
7. |
Traffipax (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
8. |
Teli gumi (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: Kodlampa ( 29 sor ) AUTO #175 (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
10. |
Re: Olom ( 9 sor ) AUTO #162 (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: Oktanszam ( 8 sor ) AUTO #162 (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
12. |
Re: olajcsere / dizel vs. benzines auto ( 36 sor ) AUTO (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
|
+ - | olaj + szelvedo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi ...
Lenne egy kerdesem, mi a kulonbseg a diesel es nem disel motorolajok kozott.
Most csereltem olajat es diesel olajat tettemm a nem diesel Toyotaba (87
Tercel 4WD) es nekem azt mondtak, hogy jobb a minosege csak ennyi a
kulonbseg.
Valaki nyugtasson meg, vagy mondjon egy jo olajat amit vegyek es csere
ujra-ujra :)))
- 0 -
Mentem mendegeltem az uton valahol Tiszafured kornyeken, szembol teherauto
kavics felpattan, eredmeny egy szep kis mindenki altal ismert kerek repedes
a szelvedo felso szeletol kb 3 centire, amibol aztan szep lassan naprol
napra egyre nagyobb repedes indult ki.
A lenyeg a kerepesi uti Kaiser-Obi-McDonalds parkoloban egy srac 2000-ert
teljesen eltuntette kb 20 perc alatt. Az igaz, hogy o sem akart hinni a
sikerben mondvan, hogy nagy a repedes (Akkor mar volt vagy 25 centi).
Az egeszben az ordongosseg az anyag amit hasznalt, ahogy neztem levegotol
elzarva es fenyre kot. Meg jo hogy sutott a nap :)
ByE : MiCKEY
|
+ - | http://www.auto.bdtf.hu/ (volt:apolo.bdtf.hu) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nehany szammal ezelott kerdezte valaki, hogy mi lett az apollo.bdtf.hu
szerveren uzemeltetett webbel. Ez a cim megszunt, de helyette lett
egy igen szep Weboldal /szerintem :-D/ a http://www.auto.bdtf.hu/
cimen.
Jo bongeszest mindenkinek!
Rob.
|
+ - | Gyujtas allitas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Szerintetek mennyi a valosagalapja, annak, hogy ha elallogatom
a gyujtast, akkor tobb lesz a fogyasztas?
A tortenet ugy nez ki, hogy van egy 1500 ccm-es hengerenkenti
injektoros motor, amit muszerrel beallitottak a gyari ertekre.
Ezutan az tortent, hogy egy kicsit nehezen indult el az auto,
es ami a legmeglepobb a rotor szelen a muanyag leolvadt
(a fem meg nem). Ebbol en arra kovetkeztettem, hogy igen
a vegere van allitva a gyujtas. Egy hosszabb ut elott fulre
beallitotam a nekem szimpatikus gyujtast. Egybol konnyebben
indult (gyakorlatilag poccre), es mintha meg 10 loero tobblet
lenne az autoban (ez csak erzet, bizonyitani nem nagyon lehet,
talan annyival, hogy az M7-esen az Erdi emelkedonel 120-rol
csodalatosan gyorsit 5.-ben!!!)
A BP-Szombathely uton (480 Km) jol megkergettem az autot es
vartam a tobblet fogyasztast, de semmi, sot par decivel alatta
is van a szokasosnak, pedig jobban hajtottam mint szoktam.
Akkor most a tobbletfogyasztast, miert mondta az autoszerelo.
Nem all ossze a kep.
Rob.
|
+ - | Lokharito (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Kinek van valami epkezlab es jol bevalt modszere a lokharito,
es ugy altalaban a fekete muanyag karosszeriaelemek tisztitasara.
Sajnos a sampon nem eleg, a silicon spray meg tul draga, es nem
eleg tartos.
Az kell, hogy hasonlo legyen mint ujkoraban. Tiszta es foltmentes.
Sokmindent probaltam mar, de idaig nem gyozott meg semmi.
Rob
|
+ - | Rendszam, de milyen. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ma igen irogatos kedvemben vagyok. Par perce lattam egy igen
impozans autot.
Egy citromsarga Ford furgont. Olyan amerikai tipust, szep
alufelnikkel, sotetitett uvegekkel. Ez talan meg nem is lenne
meglepo, de a rendszama az mar igen. Nem magyar szabvanyu
rendszama van, hanem az is amerikai, persze 3 betu 3 szam.
Valami DSG-*** . A merete sem olyan mint a magyar (sokkal
vastagabb es joval rovidebb) a kinezete is olyan, mint az USA
rendszamoknak, de nem az.
Persze az auto magyar, (gondolom), mert a pacak aki kiszallt
belole magyarul beszelt, es a 3 betu 3 szam kombinacio is
arra utal.
Ez meg, hogy a fenebe lehet?
Rob.
|
+ - | Tanacskeres (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Autocsere elott allok, reszletre vennek hasznalt autot, ugy hogy indulora a
jelenlegit
adnam be. Lehetseges ez valahol ? Van valami otletetek, hogy hol nezzek utana
ezeknek a lehetosegeknek?
Pit
**********************PIT************************
* mailto: *
**************************************************
|
+ - | Traffipax (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Mi igaz ebbol a traffipaxos levelbol? Talan egy eve mar felroppentettek
ezt a hirt egyszer, azota nem hallottam rola. Mi tobb, kulfoldon ugy
alkalmazzak, hogy tul a valoban mukodo berendezeseken, jopar helyen
elhelyeznek "dummy"-kat, ami csak a dobozt jelenti - regisztralo
berendezes nelkul. Igy aztan soha nem tudhatod, hogy igazival vagy al
traffipaxszal van dolgod.
Nyugtassatok mar meg, mert mostanaban gyakran jarok haza hajnali 3, fel
4 fele a Robert K. koruton es ami azt illeti, nem igazan szoktam
betartani a sebessegkorlatozast. Tul faradt vagyok hozza.
"Florian ter -tol Timar u iranyaban harom lampasor" -> ez a Vorosvari
utat jelenti? Mert ez a sor ejjel pont 80-as tempora van hangolva (a
korlatozas meg persze 60-as).
Philips Premium: szinte tudom mikor jon HIX-es szembe az uton, mert mar
messzirol ki lehet szurni a Premiumos autot...:) Tehat: nappal matrica -
ejjel Philips Premium!
Zsolt (Peugeot 306 XN)
|
+ - | Teli gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello, ha valakit erdekel a dolog (de en is szivesen
hallanek velemenyt,hatha teli gumit tamad venni kedvem):
Tehat a METRO aruhazakban X.29-XI.11-ig
CEAT Artic-2 teli gumi:
155/70 R13 : 7488Ft
165/70 R13 : 7988Ft
175/70 R13 : 8738Ft
185/60 R14 : 10488Ft
Rogacs Tibor
|
+ - | Re: Kodlampa ( 29 sor ) AUTO #175 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia,
On Mon, 19 Oct 1998 wrote:
> 1. Mi a kulonbseg kodlampa es kodlampa kozott?
Sokfele lehet a tukor alakja, az, hogy miylen, mekkora teljesitmenyu izzo
kell hozza, es hogy adott izzo teljesitmenbol mennyi fenyt ad.
Alapvetoen a dragabb jobb, de a nagy neveket (szerintem tobbnyire
feleslegesen) meg kell fizetni.
> 3. Szamit, hogy milyen a kocsi normal fenyszoroja? Az enyem kerek, 1 db van
> belole (mindket oldalon:).
Nem szamit.
> 4. Hova kell/illik tennni? (lokharito ala/fole/bele, kozepre, szelere)
Ha kodlampakent akarod hasznalni, akkor minel lejebb, mert kodben ugy
jobb. Csak arra kell ugyelni, hogy a jardaszegyely mega huligan ne szedje
le.
> 5. Rakothetem-e a fenykurte?
Kodlampat nem. A kodlampa csakis a _tompitottal_ egyutt kapcsolhato, ha
reflektorra vagy helyzetjelzore valtasz, ki kell aludnia.
viszont van olyan ,hogy potfenyszoro. Erre mas szabalyok vonatkoznak, nem
tudom, pontosan mik.
Muszakilag annyit, hogy a potfenyszoronal nem kell torekedni az alacsony
elhelyezesre, es ilyenkor mar szamit az is, hogy milyen az eredeti lampad.
Ha nem vagy megelegedve a gyari fenyszorokkal, akkor szokas szerint 2 par
potfenyszorot tesznek fel. Az egyik ugynevezett "szuro", ez jo elore,
messzire vilagit, kb az ut szelessegeben. Hogy legyen fenyero, ennel kicsi
a fenycsova nyilasszoge. A masik az ugynevezett "terito", ami rovodebbre
vilagit, de joval szelesebben.
Bekotesnel ugyelj arra, hogy ezek tekintelyes aramot vehetnek fel, nem
mindegy, melyik biztositekra kotod.
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://mlf.linux.rulez.org/mlf
|
+ - | Re: Olom ( 9 sor ) AUTO #162 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia,
On Mon, 5 Oct 1998 wrote:
> Emlitettetek, hogy a Ladanak szuksege van az olomra. Miert kell neki?
> En kb. 1 eve nem tankoltam bele olmozottat. Ettol nagyon tonkremehet?
Az olom egestermekei lerakodnak, es kenik az alkatreszeket, kulonosen a
kipufogo szelepet.
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://mlf.linux.rulez.org/mlf
|
+ - | Re: Oktanszam ( 8 sor ) AUTO #162 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Mon, 5 Oct 1998 wrote:
> Sziasztok, szerintetek mit okozhat az, ha egy kocsiba kisebb oktanszamu
> benzint tankolunk mint amire gyarilag terveztek? A faterom mostanaban 91
> -est tankol a 1985-os VW Polo-jaba takarekossagi okokbol.(olmozott benzin
> kene hozza gyarilag (asszem 98-as vagy 95-os)) Igazabol en nem ereztem rajta
> semmi valtozast (eddig is nagyon lusta volt az auto) de nem tudom nem-e art
> a motornak?
Szerintem art. Az ujabbaknal, ha van kopogaserzekeles, az elektronika
"megtanulhatja" az oktanszamot, de a VW nem az a kategoria, ahol a
kopogaserzekeles divat.
A takarekossag szerintem eleg hibasan ertelmezett.
Az eloirt oktanszamtol lenyegesen elterni nem erdemes.
A kisebb oktanszam korai gyuladast okozhat, ami tonkre is teheti a motort.
A _joval_ nagyobb oktanszamu benzinnek masok a gyuladasi es egesi
tulajdonsagai, es ha nem erre terveztek a motort, akkor semmi haszon nincs
belole, esetleg meg egy kis hatasfo kromlas is lehet.
A trabantok, ladak kimondottan meghalaltak, ha 1-el nagyobb oktanszamu
benzint vettel, meg enyhe fogyasztasz csokkenes is eszlelheto volt.
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://mlf.linux.rulez.org/mlf
|
+ - | Re: olajcsere / dizel vs. benzines auto ( 36 sor ) AUTO (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Tue, 6 Oct 1998 wrote:
> kozotti intervallumot 25e km-re. A Mercedes (most mar
> Daimler-Chrysler) gyar fontolja a 30e km-es olajcsere-
> intervallumokat.
Az uj autora, vagy visszamenoleg? nem mindegy!
Es miylen minosegu olajat ir elo?
Nagyon vigyazni kell am ezzel, nem oylan egyszerua dolog.
Van, aki azzal reklamozza az olajat, hogy 60e km csereperidodus. Az ilyeny
kitiltanam a piacrol, mert nem mondja meg, hogy milyen uzemeltetesi
korulmenyek kozott!
A haszongepjarmuveknel nem ritka a 100e km-es csereperiodus eloiras, de
itt a motorelektronika figyeli az olaj _minoseget_, es figyelmeztet a
csere szuksegessegere!
Egy adalek: egy adott (nem tul korszeru) Diesel motor javasolt olajcsere
periodusa 45e km. Ha tavolsagi buszba, kamionba kerul, akkor +10e, azaz
55e km, ha varosi buszba, akkor -10 -15e km!
> - Tok mindegy milyen olajat teszel _hetkoznapi_ autoba,
> a lenyeg, hogy _rendszeresen_ (ahogy a szervizkonyv irja)
> csereld. (Turbo- ill. nagyteljesitmenyu motorok ebben az
> ertelemben nem _hetkoznapiak_.)
viszont ma mar alig van Diesel turbo nelkul...
Ez igy megint nem igaz. _Mindenkeppen_ _legalabb_ az a teljesitmeny szintu
olajat tegyel be, amit a gyar eloir, _legfeljebb_ egyel jobbat.
A tul "jo" olaj felesleges. Egy mai korszeru motorhoz keszitett SG vagy SJ
olaj felesleges a Lada fele motorokba, mert nem lesz megfelelo kenes.
A viszkozitassal kicsit lehet jatszani. A gyari jo, attol csak akkor kell
elterni, ha az uzemeltetesi korulmenyek kulonlegesek.
Pl sok varosi inditas, rovid menetek eseten. Ekkor pl a 15W40 helyett
lehet 10W40.
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
LAJBER Zoltan http://jht.gau.hu/~lajbi
GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek http://jht.gau.hu
A member of HuLUG http://mlf.linux.rulez.org/mlf
|
|