Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2088
Copyright (C) HIX
2004-02-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 indulas poccre (mind)  18 sor     (cikkei)
2 Re: koszonet es kerdes (mind)  31 sor     (cikkei)
3 ingadozo alapjaratu Astra (mind)  14 sor     (cikkei)
4 Meg mindig bikazas (mind)  29 sor     (cikkei)
5 HAT akarhany (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Re: parkolasi dijak (mind)  4 sor     (cikkei)
7 kozlekedo edenyek (mind)  8 sor     (cikkei)
8 Fotozas! (mind)  10 sor     (cikkei)
9 Re: kerdes (mind)  13 sor     (cikkei)
10 re: opel (mind)  24 sor     (cikkei)
11 Re:vezmuszij (mind)  42 sor     (cikkei)
12 Elso Punto hiba... HELP pliz (mind)  18 sor     (cikkei)
13 Re: Moziakiok egy egyre kevesbe finomlelku mimozatol... (mind)  4 sor     (cikkei)
14 re: uj tema (mind)  21 sor     (cikkei)
15 FW: vezermuszij (mind)  55 sor     (cikkei)
16 FW: sok vegyes (mind)  103 sor     (cikkei)
17 vezetes idegenben (mind)  60 sor     (cikkei)
18 ki mit utal (mind)  52 sor     (cikkei)
19 bikazas (mind)  8 sor     (cikkei)
20 re: koszonet es kerdes (mind)  28 sor     (cikkei)
21 re: testhiba (mind)  45 sor     (cikkei)

+ - indulas poccre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Szeretnem  megkerdezni, hogy miert van az, hogy az egyik auto
"poccre" indul, azaz egyet forgat az inditomotor es be is ugrik, a
masiknal meg inditoznak 2-3 masodpercig es csak azutan indul?

Konkretan az en automnal is ez az utobbi eset all fent. (Utana
semmi gond, melegen jobb, kb 1 masodperc, 2-3 "hallhato"
forgatas.)

Tapasztalatom az nincs, ezert nem tudom, hogy ez mennyire
normalis, illetve mit jelezhet.

A kocsi egy '98-as Skoda Felicia 1.3 MPI motorral. Erdekes,
hogy korabban a Trabival akarmilyen hidegben is "poccre"
ment az indulas, ha szepen elotte szivatoval allitottam le.

Koszonom, Jozsi
+ - Re: koszonet es kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


: Doglodik az uzemanyagpumpa? A gyertyak ujak, az akku uj, elosztofedel
: es rotor cserelve. Ja, es most, hogy volt par melegebb nap, siman
: indult az auto.

Otleteim: 1) viz a tankban befagy (allitolag teli tanknal 1 deci
denaturalt szesszel orvosolhato, de mielott kiprobalod, vard meg, mit
szolnak a tobbiek ehhez)
2) kiszerelt gyertyara tedd vissza a gyertyapipat es nezd meg, hogy
   van-e szikra inditozas kozben

1a) a Corsamban a benzinpumpa a hatso ules alatt van. Kikapcsolt radional
es belso ventillatornal jol hallatszik, ha raadom a gyujtast (de nem
inditozom), hogy par rele meghuz, a benzinpumpa 2-3 masodpercig jar, majd
ujabb relekattanas es leall a benzinpumpa. Ezt a tesztet valoszinuleg Te
is el tudod vegezni a kocsidon.

2a) ha a Hall-generator csatlakozoja laza, az elektronika nem tud mikor
szikrat adni, igy a biztonsag kedveert azonnal abbahagyja a
befecskendezest is (jaro motornal leeso csatlakozonal a katalizatorban
egne el a benzin).

3) vannak hidegindito spray-k (nem tudom, mi lehet benne, valoszinuleg
tiszta alkohol vagy ilyesmi), amivel a porlaszto legtorkat befujva esetleg
elindul az auto.


Udv,
marky
+ - ingadozo alapjaratu Astra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az enyem ('95-os Corsa B) ugyanezt csinalja, amiota megvettem '97-ben. El
lett rajta kovetve nehany dolog az evek soran -- de nem emiatt:
gyertyakabelcsere, rotorcsere, elosztocsere, a szivonyomasszenzor
ellenorzese, a vizhomersekletszenzor ellenorzese /a markaszerviz szerint
jo, szerintem nem jo/. Kollegam Corsa B-jenel a vizhomersekletszenzor volt
a ludas (mindig 55 fokot mutatott). Ha (mint nalam) semmi nem valik be,
meg kell tanulni bal labbal fekezni es jobb labbal kis gazt adni, mikozben
uresben gurulsz a piros lampahoz.


Udv,
marky
+ - Meg mindig bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

-----Original Message-----
From: Tóth Csaba 
Sent: Monday, February 09, 2004 10:17 AM
To: '
Subject: Még mindig bikázás


Sziasztok!
 
A fenti témakörben mint laikus kérdezném a véleményeteket. 
156-os Alfáról van szó. Feleségem égve hagyta a belső világítást,
reggelre akku lemerült.
Bikakábel elő, aksikra saruk fel, indítás, minden ok. Kábelek le,
elpakol, indulás munkába.
Útközben veszem észre, hogy a légzsákok visszajelzője nem aludt el.
Másnap szervízbe be, komputer kiolvasás: a légzsákvezérlő megadta magát
(a bikázástól). Bár kommunikál,
de hibás. Új ár: 70.000.
A kérdésem az, hogy mi ennek a valószínüsége. Már ezt az autómat is
bikáztuk egyszer (akkor a rádió maradt úgy),
akkor semmi baja nem lett. Előtte egy Bravám volt, amiben tönkrement az
aksi, azt két hétig 2 naponta bikáztuk, és 
semmi baja nem lett.
 
Emellett ha valakinek van ismerőse (bontós) ahonnan ilyen vezérlőt
kedvezőbb áron lehet szerezni, akkor azt nagyon
megköszönném. Típus : Alfa 156 1.6,2001.05, 4 légzsák.
 
tocsa
+ - HAT akarhany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mar lassan kezd elfelejtodni a legutobbi kemencei talalkozo.
El lehetne kezdeni szervezni egy majusit. Mult heten
beszeltem egy ismerosommel: Abadszalokon, a Tisza-to partjan
lenne egy vendeghaz, 1.800 Ft/fo . Olyan 30 ember ferne el,
3 hazban de ugy sem szoktunk tobben lenni. Ebbe benne lenne
az is, hogy kivisznek minket setahajozasra a Tisza-tora. Kert van,
lehet bogracsozni, stb... Motorcsanak, csonak, vitorlazas,
vizijarmu berles megoldhato. Marcius vegeig kell mondani valamit,
addig barmelyik hetvege lehet, utana mar kezdik lefoglalni a szallast.
Azert a majusi idopont, mert nem fakutyazni mennenk :-). Ha majus
vege, akkor esetleg furodni is lehet. Erdekel ez valakit, vagy ne
farasszam magamat?
+ - Re: parkolasi dijak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

elvesztettem parkolasi bunteto csekemet mi a teendo hova forduljak? tiltottpark
olas......

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 84.83-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - kozlekedo edenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az  elmult  napok  Hix-telensege  miatt  elkallodhatott valaszom.
Csaba,  az  a  kozlekedoedenyes peldad olyan rossz, hogy keptelen
vagyok uri modorban minositeni...
Valoban  azt  hiszed,  hogy egy akkut lehet egy idoben tolteni es
kozben fogyasztani is belole ?
Az ilyen peldak - szegek a koporsomba.
--
Meszaros Geza
+ - Fotozas! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Pal!

Halas koszonetem!!!

>jo reggelt!
>Maganba visszapattant, ugyhogy innen uzenem: megyunk, fotozunk,
>elkuldjuk
>
>Udv,
>Npal
+ - Re: kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Meg egy kerdes: merettem kompressziot. Az eredmeny 11; 11,5; 13; 13,5
>  lett. A szerelo szerint ez egy ilyen koru autonal (91-es)
>  elfogadhato, mert szerinte normalis, hogy a hengerekben a hutes miatt
>  eltero a kompresszio. Tenyleg normalis ez? Nekem a 11 es a 13,5 eleg
>  nagy kulonbsegnek tunik.
------
Ha ezt ebben a sorrendben mertek, akkor nem jo. Ha forditva, akkor lehet 
a gyengulo akkura is gyanakodni. Mindenesetre illene 1 baron belul lenni 
az elteresnek. Meleg motornal es teljesen nyitott fojtoszeleppel mertek ezt?

Udv,  Triznyak
+ - re: opel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> Azt csinalja hogy reggel amikor begyujtom akkor 
> minden ok, megy az elektromos szivatoja, lassan esik
> a fordulat, 1x csak kikapcsol es beallna a fordulat
> 1000 ala ahol a helye volna. De mostanaban, amikor
> kikapcsol a szivato akkor leesik a fordulat 300-400
> ra es rangatva feltornazza magat ~900-ra es rangat,
> pufog mintha 1 henger nem dolgozna. Ha gyorsitok
> akkor kisimul a motor es ereje is van. Melegen nem
> produkalja ezt. Az elobb kiszedtem a gyertyakat es
> azt vettem eszre hogy a 2 szelso gyertya kormosabb a
> 2 kozepsonel.
------
Probald meg a ket szelso gyetyakabelt kicserelni, es 
ugy probald ki a hideginditast. Probara nem kell az 
eredeti Opel kabeleket ratenni, ha van valami biztosan 
jo kabeled az tokeletesen megfelel. Ha igy rendbe jon 
akkor vegyel 4db ujjat, 90% az esely ra , hogy a tobbi 
is rovidesen meghal. Ha igy hagyod, kesobb valoszinuleg 
melegen is jelentkezik a hiba. Elosszor ezt probald 
meg, a bonyolultabb dolgokat csak akkor, ha nem valtozik.

Udv,  Triznyak
+ - Re:vezmuszij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> Ritka a bikazasban elhalt elektronika is,.....
-----
Igy igaz!
---
> ..........en viszont explicite elszakadt szijrol
> beszeltem. A fogak pedig nyilvan nem a sebesseg kis
> ingadozasatol valnak le (foleg nem tobben eppen
> egymas mellett es egyszerre), hanem pl. attol, ha 
> megszorul valamelyik kerek, amit nekik kene
> forgatni...
-----
Négy darab elszakadt szijra emlékszem az utobbi evekbol.
1: VW LT  2,5 SDI. Vezermutengely megszorult, mert
eltorott az elso csapagy utan. ( minden fog a helyen 
maradt)
2: Mitsubisi Pajero 2,5TD  A kiegyensulyozo tengelyek
szijja szakadt el, mert az egyik tengely csapagya beallt.
3: Ford Escort 1,6 CVH Ennek a szijja alapjaraton,
minden megszorulas nelkul szakadt el.
4: Opel Astra 1,4  Ezt elloptak, amikor elszakadt a
szij otthagytak egy utkeresztezodesben. A tolvaj nem 
kerult elo, igy nem tudtam megkerdezni, hogy mikent 
tortent a szakadas. ( gyanitom, hogy alapjaraton 
tortent, mert csak 2db szelep hajlott el)
A tobbi estben( kb. 25-30 db) kivetel nelkul a fogak
jottek le, tobben, eppen egymas mellett. Hogy 
egyszerre, vagy sem, azt nem tudom megitelni, minden 
esetre mindig a fotengelynel hianyoztak a fogak.
Ezek kozul egyetlen esetben sem szorult meg semmi.
---

> De mondtal, most pedig hazudsz. Kezd unalmassa
> valni.....
------
Nincs mit tenni, megbuktam. Beismerem, egy notorius
hazudozo vagyok. Mindenben Neked van igazad!!
(Vajon most igazat mondtam, vagy megint hazudtam?)


Udv,  Triznyak
+ - Elso Punto hiba... HELP pliz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
segitseg kellene... baj van a Puntoval... 2000-es, 49060 km, 8V, 60 LE 1.2 moto
r, eddig hibatlan.

tegnap hutofolyadek utantoltve (1 liter), max-ig
ma este (50 km utan) picivel van a MIN felett a viz, vagyis jo fel liter hianyz
ik
a nivopalcan az olajszint nem no, 1 hete 3/4-et mutat
a beontonyilasnal pici hab (tejeskaves kremes olaj) volt lathato
inditozas utan a motor egyenetlenul jar 
sima 90-es tempo utan 20-25 mp allas es mar be is indul a ventillator
a kipufogon relative sok viz tavozik + fust is mintha tobb lenne, mint szokott

mondja mar valaki, h nem hengerfejes...

koszi

Cs.
+ - Re: Moziakiok egy egyre kevesbe finomlelku mimozatol... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hajra Csaba!
Latom ragadt rad valami annakidejen.
Ne hagyd magad igazad van megha lassan unalmas is az ügy.
mumus
+ - re: uj tema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Dodo irta:

Sziasztok !

 Sosem ertettem miert van az, ha  pl. a hatso
egonek nincs rendesen testje ,
 bekapcsolasakor az osszes lampa halvanyan
vilagitani kezd. Meg senki nem
 magyarazta meg nekem pontosan mi az aramok utja
ha ilyen tortenik. Megtenne
 valaki?

Valamikor autovillamsosagi muszeresz voltam.
A jelenseg magyarazata: Ha nincs test, akkor a
másik izzo(k) izzoszalan keresztul, valahol mashol
talál testet pl:helyzetjelzo izzo elol,
tulajdonkeppen "sorba kotve" vannak az izzok.
Remelem segitettem.
-- 
 Üdv 
 Dunai Zsolt
+ - FW: vezermuszij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

egyIde figyelj Hajdu Csaba!
Lattal te mar eletedben vezermuszijat, vagy csak pofazod bele az
okossagaidat a nagyvilagba? 

>Es a lendkerek? Csak ugy megerzesre: kisebb terhelesvaltozas
>adodik a sebesseg ingadozasabol, mint abbol, hogy eppen nyit-e egy
>szelep.
A lendkerek a FOTENGELY vegere van fogatva, a vezermuszij meg a
vezermutengelyeket hajtja. Ha egyszer a budos eletben probaltal volna
egy leszerelt hengerfejben egy vezermutengelyt kezzel korbeforgatni,
akkor tudnad, hogy az ehhez szukseges nyomatek egy fordulat kozben igen
erosen valtozik. A lendkerek a fotengellyel egyutt egyenletesen forog, a
vezermutengely(ek) ehhez kepest hol kesne(nek), hol sietne(nek). A szij
rangatasat az okozza, hogy az egyik vege relativ egyenletesen akar
menni, a masik meg ossze-vissza. Minel nagyobb a fordulatszam, annak
rovidebb ideje van egy-egy "rantasnak" kiteljesedni, vagyis a szij
terhelese simul, egyenesedik. 

>Ritka a bikazasban elhalt elektronika is, en viszont explicite
>elszakadt szijrol beszeltem. A fogak pedig nyilvan nem a sebesseg
>kis ingadozasatol valnak le (foleg nem tobben eppen egymas mellett
>es egyszerre), hanem pl. attol, ha megszorul valamelyik kerek,
>amit nekik kene forgatni...
Akkor magyarazd el, hogy mitol szakad el egy vezermuszij?! Az atlagos
szij kb 25-30mm szeles, es 3mm vastag gumi, benne vegtelenitett fonasu
muszalas erositessel, ami kb 1mm atmeroju paszmakat jelent, a szij
teljes szelessegeben. Ezzel autot lehet VONTATNI, az ismeretsegi
koromben nyuzsgo 5 autoszerelo osszesen 60-70 evnyi praxisaban EGY
alkalom SEM volt, amikor a szij "explicite" elszakadt volna. Az osszes
eset, amikor a szij meghibasodott, ugy nezett ki, hogy vagy laza volt es
egypar foggal arrebb ugrott, vagy sorozatban hianyzott 15-20 fog a
szijrol. Rendesen forgo fotengely es rendesen forgo vezermutengelyek
mellett. Ezt a megszorulast megint honnet szedted? 

>ebbol a szempontbol a hirtelen gyorsulas vagy
>lassulas mindegy. Egy ugyes lefullasztas valoszinuleg tultesz
>minden gyorsulason, 
NEM TESZ TUL. Egy lefulladas azt jelenti, hogy 800-as fordulatrol minden
megall. Mivel a vezermutengely(ek) maguktol is allnanak (ez a
termeszetes testhelyzetuk), megallnak, ahogy a fotengely is megall. Egy
rossz visszakapcsolas viszont azt jelenti, hogy a vez.tengelyeknek a
pillanat tortresze alatt kell a nagy ellenallasok ELLENEBEN
FELGYORSULNI, ami igy hatalmas terhelest jelent a szijnak.

>akkor a tanmeset at lehet irni igy:
>nem szerepel az autok leirasaban, hogy nehogy veletlenul
>lefulladjon a motor, mert elszakadhat a szij. Vagy hogy tanulo
>autonak csak olyat hasznaljunk, aminek lancos a motorja...

Ez meg csak arrol szol, hogy lovesed nincs valamirol, de osztod rola az
eszt erosen. Amikor meg nem tudsz valamit ertelmesen
megindokolni/megmagyarazni, akkor elkezded felreterelni a szot,
kigunyolni a masikat. Szoktal te tukorbe nezni?...

Fogash
+ - FW: sok vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

utalom:
hatarozatlansagot minden formajaban: kijon elem, aztan ugy gyorsit, mint
egy IFA, ugy lassit, mint egy jarokeretes mamikkal megrakott
csuklosbusz, ugy kanyarodik, mint egy versenylo-szallito, ugya valt
savot, mintha az oldalszel fujna' at, ket savban megy, mint ha 5m szeles
lenne az autoja.
utalom meg a teherautokat a belso (legbelso) savban, meg globalisan es
nagyon utalom a "masok le vannak sz..va"-mentalitast, aminek a
megnyilvanulasai tobbnyire az egy autoval ket helyre parkolas, az ugy
megallas, hogy en ne tudjak kijarni, a balra kanyarodaskor ugy megallas,
hogy veletlenul se lehessen jobbrol kikerulni az egyenesen menoknek, a
behajtas a keresztezodesbe, amikor latja, hogy ugysem fog tudni
kikeveredni belole idoben. Ha lenne nagy kromracsom, egyket ilyennek mar
kiprobaltam volna az oldalutkozes-vedelmet... A kamikaze bicikliseket,
robogosokat is utalom, akik tul menok ahhoz, hogy bicikliuton menjenek,
inkabb a savok kozott balf...kodnak. 
ELITELEM: aki nem segiti a kozlekedesben a babakocsisokat, kisgyerekkel
gyaloglokat, nem figyel a puhatestu ketkerekuekre, es leginkabb elitelem
azt, aki feltartja a mentoautot.

>na aszerint egeszen a hetvenes evek vegeig az 
>autogyarak a "bepitett oregedes" elve alapjan mukodtek, es csak a '80as

>evektol kezdtek egyre inkabb a tartos, minosegi termek fele huzni.
Szerintem ezt a konyvet olyasvalaki irta, akinek erdeke, hogy ma minel
tobb autot adjanak el. Vagy a japan autoiparrol szolt. En inkabb ugy
latom, hogy a valamire valo gyartok folyamatosan fejlesztettek, de a
korabban rendelkezesre allo mindenfele technologiak miatt egyszeruen nem
sikerult a tartosabb autok gyartasa. Aztan a 80as evektol kezdodoen
egyre inkabb elojott a matek, aminek eredmenyekent az elso 1-2 tulaj ugy
erzi, hogy tyu" apam...  Aztan elemeire hullik minden. Nem javithato,
nincsenek javitomeretes alkatreszek, mindent modulonkent kell cserelni. 

veszpotkerek:
ebben a nyamvadt Civicben a 185os potkerek is vagy 5 centivel megemeli a
csomagtarto padloburkolatat. Ami mellesleg egy szakadozott, szetmallott
pozdorja lemez, mint amibol a legolcsobb szekrenyek hatfala keszul... A
cimboram S-mercijeben viszont a potkerek ugyanaz a 16"-os alufelni, mint
a 4 masik. :)

>Tegnap sikerult tullepnem a sorlimitet, amirol mar hajnali
>haromkor szolt is HIX :)
Es te ezen mosolyogsz? En sirva fakadnek, ha 200 sornyi szovegben
ennyire keves ertelem lenne... :((( Nem akarjatok maganban lejatszani,
aztan a vegeredmenyt beirni ide? Mindketten pestiek avgytok (legalabbis
munkahely szerint), latogassatok meg egymast, pofozkodjatok egy jot,
aztan majd elmulik. Vagy ez az egesz csak engem irrital ilyen nagyon? A
tobbiek meg ugy olvassak, mintha valo vilagot neznenek... Akkor bocs a
tobbiektol, nem akarom elrontani a show-t.

>A standrol meg annyit hogy egesz meglepo az az egyszeru bemutato eszkoz

>ahol atlatszo csovekbe tesznek kulonbozo viszkozitasu olajat meg egy 
>acelkorongot, es az egeszet egy, az X tengely korul forgathato
allvanyra 
>szerelik. Mikor megforditod, a viskkozitas fuggvenyeben teljesen mas 
>sebesseggel fut vegig a csovon a korong. Ugyes marketingeszkoz a 
>viszkozitas fontossaganak erzekeltetesere...

Mifelenk erre azt mondjak, hogy parasztvakitas. :) A viszkozitas igen
erdekes, de csak EGY parameter a sok kozul. Sot ilyen jo hig olajok
kopottabb, vagy csak regebbi motorba nem is nagyon valok, mert annak a
resein ez mar tul hamar elfolyik, es nem lesz tisztesseges olajnyomas.
Ha nagyon hig, hamar lefut a feluletekrol, a motor szarazon indul.

Befecskendezesi "strategiakhoz" generalisan uff, ha a konyv odatette...
:)
"Akkor is ha a pillangoszelep teljesen nyitott, a fordulatszam 2016 es a
sebesseg 16km/h 
alatt van. Meg egyeb esetekben is, de azok nem a felso
teljesitmenyszintre
vonatkoznak. "
Ha a masodik mondatba kellene belelatnom a hegyre indulast, akkor igazad
van. Egyebkent szerintem 30%-os gazt siman nyomok vizszintes indulasnal
is. Meg tobbet is. Persze a kuplungot ugy csusztatom, hogy a
fordulatszam 1000-1500 kozott legyen, aztan amikor teljesen felengedtem,
akkor a gazpedal beesik az Alfan jo felig, a nyulketreceken (mint a
Civic) meg jobban is. Nem is kell hozza emelkedo. Persze vermerseklet
kerdese, hogy az ember meg az indulas napjan el akarja-e erni a forgalom
tempojat... :)

>erzesem szerint hideg motornal konnyebb nem lefullasztani az 1000-es 
>alapjaratot mint a 750et...
Aaaa, ha eleg nagy a motor, elindul az 550es fordulaton is. (12 hengeres
Mercedes-motorok alapjarata) Amugy meg szvsz igen kevesen vannak, akik
valoban alapjaraton (gazadas nelkul) csak a kuplunggal operalva
indulnak.

Szilikonpaszta levalasai: tobben is az olajteknot emlitettetek. Az
olajszivattyu szivocsoven van egy durva szuro (az altalam latottak
1-1,5mm atmeroju lyukakkal)m a nagyjat az megfogja. Az aprajara ott a
papirbetetes olajszuro. Ami ezen is atmegy, az fem-kopadek, csak a nyers
alkatreszek kopasabol eredhetne. Az meg nincs, mert komoly cegek komoly
penzeket koltenek megmunkaoeszkozokre. Teebynek: a regi dolgokat, mint
emulziotol csopogo alkatreszek, forgacsmaradvanyok, vagy az orosz
modszerrel gepzsir+zsirpapirba csomagolt cuccok mar nem leteznek a
szeria-gyartasban. Legalabbis az altalam latott helyeken nem. A
beszallitoi cuccok szarazon, papirdobozban, vagy direkt neki valo
muanyag dobozban jonnek, a feluletvedett cuccok elso lepese meg a gepi
kikonzervalas. Az 1000km olajcsere vagy gagyi gyartmany, vagy keves
onbizalom (minden csavart meghuztunk?) vagy a kedves vevo lehuzasa...

Fogash
+ - vezetes idegenben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kis szerencsevel feleledt a server, sot talan vissza sem dobja ...

Egy kis elmenybeszamolo:
Januar elejen autoztunk egyet Franciaorszagban (Calais-Valloire
oda-vissza), nagyreszt autopalyan.
Kisse szokatlan volt a franciak viselkedese, de hamar hozzaszoktam, es
elvezni is kezdtem.
Tortenetesen azt, hogy ha a belso savban ket auto koze epphogy befer
egy harmadik, akkor a kulsobol rovid indexeles utan be is all akinek
olyanja van, viszont ugyanakkor ha en tettem ugyanezt, akkor nem
dudaltak-villogtaqk, hanem lemaradt aki ele bevagtam, es megtartotta a
kovetesi tavolsagot.
2000+ kilometer alatt ketszer villogtak le, amikor Lyonban fogalmunk
sem volt, hogy merre kell menni, ezert a megengedett sebessegnel
10-15%-al lassabban mentem :-o.
Erdekes modon a hegyekben (ahol pedig jellemzo a ho telen) sok auton
nem volt teli gumi.
A kodlampat nagyon korrektul hasznaltak, amint surusudott a levego be,
majd ha elmult ki.
Ezzel szemben az angol autokat messzirol meg lehetett ismerni, mert
amint kodosodott be, aztan szerintem egy hetig ugy is hagytak. Maximum
akkor kapcsoltak le, amikor nagyon nagy lett a kod
Apropo angolok. Leesett az elso ho a mult heten. Igaz, hogy ekkora
havat itt mar evek ota nem lattak, kb fel ora alatt vagy 2 centi
esett. A varosben teljes kaosz, viszont varoson kivul, mintha
verofenyes nyari nap lenne.
Tobbszor is ramalltak vagy 5 meterre, es nem erdekelte oket hogy
esetleg csuszik az ut.
Az segitett csak, hogy finoman elkezdtem fekezni, aztan amikor
ereztem, hogy megcsuszik a kocsi, akkor enyhe gazadassal korrigaltam.
Kozben a tukorben lattam, hogy birkozik a kormannyal epphogy nem all
keresztbe az uton a mogottem jovo hullajelolt. Utana persze a tukorbol
alig lattam akkora kovetesi tavolsagot tartott :-).

Januar kozepen voltam Vancouverben es Bostonban (igaz hogy auto
nelkul, de figyeltem oket :-) ).
Ami feltunt, hogy mekkora autok vannak (Eddig azt hittem hogy a nagy
range rover hatalmas auto, ott kb kozepmeretu volt :-) ). Rengeteeg
limuzin jarkall, a csucs V-ben az volt amelyiknek silectarto volt a
tetejen :-)
Europai auto szinte kizarolag nemet volt, abbol is a nagyok (3-as
bmw-t csak m3 formaban lattam)
Nagyon kiakasztott, hogy a helyzetjelzo es az index elol egy bura
alatt van, azaz az indexeles a lampa gyengebb-eroseb villogasa,
valamint hatul egy piros lampa valositja meg a vilagitas, feklampa es
index funkciokat, talan meg a kodlampa is ott van. Ez ranezesre nem
huszeves modelleknel is (pl. ford focus).
A gyalogosokat maximalisan figyeltek, nem fordult be pl a
mellekutcaba, ha latta, hogy kozeledek, meg akkor sem ha elfert volna
elottem meg akkor is, ha hirtelen futasnak eredek.
Igaz egyszer majdnem elcsaptak, a zebran zoldnel atkelve, de ahogy az
elszaguldo holgy arcat neztem o jobban megremult mint en (szerintem
nem vette eszre a piros lampat, en meg a zebra elott allo busz
fedezekebol leptem ki)

A'kos


--
Ákos Szalay
+ - ki mit utal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
>kicsit kornyezetkimelobb megoldas: akvarium.
Csak ejszakara jaratni kell a motort mert megfagynak a halak :-)

> Felado : 
>Ha valaki elottem az ut kozepen 15-el gurulva keresi a hazszamot.
Aztan
>hirtelen megall hatha ez az. De nem. Es 15-re 5 perc alatt
felgyorsitva
>gurul tovabb.
Ilyen esetben (ha te keresed a hazszamot) te mit csinalsz ?

>Ha balra kanyarodas elott kihuzzak az autot a sav jobboldalara. es
forditva.
Miert avar amig a savjaban marad ?

>Ha nem tartjak be a kovetesi tavolsagot.
Ennel jobban utalom amikor csuszos uton teszik ezt.

+1 ha nem hasznalja az indexet (megjegyzem erre az angolokat tanitjak
is, ugyanis ha vizsgan hasznalod az indexet amikor senki sem latja,
akkor hibapontot kapsz :-o ).
Meg jobban szertetem ha nem hasznalja vagy rosszul az indexet a
korforgalomban.


Ezek voltak az autoskent utalt dolgok. Ugyerzem ezek nem nagy dolgok,
csak
egy nagyon kicsi odafigyeles es szoktatas kerdese. Termeszetesen aki
nem
akarja annak nem is fog menni.

>Akkor megfogadtam, hogy a kovetkezo ilyen ele kilokom a kerekpart,
aztan
>utana meg feljelentem.
En azt imadom, amikor elhuz mellettem 50-60 km/h sebessegkulonbseggel
kb 1 m oldaltavolsagot tartva, ha nem jon szembe senki, ha jon akkor
ugy, hogy meg elferjen mellettem a savban.
Na ilyenkor fogadkozok hogy legkozelebb befordulok az arokba, es mivel
o val'szeg eszre sem veszi meg a segitsegnyujtas elszalasztasat is a
nyakaba varrjak.

>Ilyen nincs.
Es amikor csakazertis odalep neki, hogy nehogy elelepj a zebrara ?
Esetleg amikor jobbra kisivben befordulva atrobog elotted, pedig a te
lampad is zold ?

A'kos


--
Ákos Szalay
+ - bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha erdekli a nagyerdemut bemasolhatom, hogy mit ir a KA (2003) es a
Volvo 460 (1995) hasznalatija a bikazassal kapcsolatban.

A'kos


--
Ákos Szalay
+ - re: koszonet es kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Miklos irta a kihagyo motorrol:

>ahogy jottek a nagy hidegek, nem akart indulni az auto. Olyan volt
>erzesre, mintha nem kapna uzemanyagot. Tehat forgott a motor, de
>akadozott, es egybol le is allt. Ezert gondoltam, hogy a nagy hideg

en itten elegge az amatorok koze tartozom, ezert kisse felve irom le, mert
ezt mar nyilvan kizartad a lehetosegek kozul, de neha vak tyuk is ...
nem lehet, hogy az uzemanyag minosegevel van gond?
(bar a Tied, ha jol emlexem nem dizel, hanem benzin)

par hete hasonloan jartam, amikor hajnalban (minusz 12-14 fok) hazafele
menet egyszeruen leallt a motor (raadasul pont 5 masodperccel azutan, hogy
megeloztem egy buszt - majdnem eltaposott). inditoztam - semmi. ket perc
utan nehezen, de beindult, ket kilometer utan ugyanaz tortent. aztan
ket-harom perc mulva megint beindult, aztan par kilometer utan megint
leallt. ezutan hivtam a 188 -at. (mire odaert fel ora mulva en - harom
pulover, ket nadrag + sioveral ellenere - elmehettem volna jegszobornak).
kozolte, hogy "megfagyott" a gazolaj. bevontatott a fehervari autoklubba,
ott mindkettonket felolvasztottak, beleontottek fel liter denaturalt
szeszt (meg persze addigra mar felmelegedett az ido, aztan minden ment
megint. masnap (-6 fok) majdnem ugyanez tortent, de gyorsan telitankoltam
alpesi dizellel, azota mint a svajci ora ... (egyebkent elotte klub
petrolos gazolaj volt benne, az elso negativ elmenyem ezzel az
uzemanyaggal. most mar megvarom a tavaszt, mielott visszaallok ra)

robi
mg 1.8td
+ - re: testhiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
>> Sosem ertettem miert van az, ha pl. a hatso egonek nincs
>> rendesen testje , bekapcsolasakor az osszes lampa halvanyan
>> vilagitani kezd. Meg senki nem magyarazta meg nekem pontosan mi
>> az aramok utja ha ilyen tortenik. Megtenne valaki?
>
>Pl. itt egy lehetseges kapcsolas:
>
>   K1 >---------- izzo1 ----------\
>                                  |---------- test
>   K2 >---------- izzo2 ----------/
>
>K1 es K2 vagy testen van, vagy 12 volton, ettol fuggoen egnek az
>egyes izzok. Ha a kozos test nem erintkezik, es csak az egyik izzo
>lenne bekapcsolva, akkor ez K1 es K2 kozott a ket izzo soros
>kapcsolasat jelenti, es mindketto halvanyan vilagit.
>

A pelda nem rossz, de szerintem ilyen kapcsolas az autokban nincs (a
kapcsolok nem szoktak testet tenni a pozitiv helyett kikapcsolaskor).
Ilyen viszont van, a legtobb hatsolampaban.


Index+ >--------- I1 ----------+
                               |---------- test
Lámpa+ >-x------- L1 ----------+
         |  
         |  
         |  
         |
         +------- L2 ----------+
                               |---X X X--- test-szakadt|
Index+ >-+------- I2 ----------+
         

Mivel a ket helyzetjelzo egyszerre vilagit, csak egk kapcsoloszal meg hatra,
es össze von kotve a ket lampa. Ha az also lampa testje szakadt es az also
indexnek vilagitani kellene, akkor csak az aram az I2-L2-L1-test vonalon tud
eltalalni, 3 egot kotve sorba.
KI

---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.577 / Virus Database: 366 - Release Date: 2004.02.03

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS