Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AZSIA 396
Copyright (C) HIX
1999-01-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 hitelkartyakrol (mind)  56 sor     (cikkei)
2 Bocsanat!!! (mind)  10 sor     (cikkei)
3 Tajfold 6. resz -Irany a Mekong (mind)  87 sor     (cikkei)

+ - hitelkartyakrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Benoe,

nagy elvezettel szoktam olvasni az irasaidat. Hitelkartya ugyben azonban
ellenvelemenyemnek kell hangot adjak, habar csak teknodugo biologus vagyok
(mint ilyen csoro, sporolos), s nem profi pezugyes.

irod:
>Tudod mit? Csereljunk helyet, es tanits te penzugyet, es magyarazd meg
>mindenkinek, hogy a hitelkartyan meg keresel is. Nem is kell dolgozni, csak
>venni egy hitelkartyat, es koltekezni. Ugyanis (mint mondtad) a kamataibol
>tobb jon be, mint amennyibe kerul...
>
>Persze, hogy neha, nehol mukodik, de egyreszt semmikepp sincs ingyen,
>masreszt mivel nem helyettesiti a keszpenzt, az altalam emlitett biztonsagi
>resek miatt inkabb csak hecc, mint komoly fizetoeszkoz (meg akkor is, ha
>egesz Amerikat sikerult a bankos tarsadalomnak behulyiteni). De amint latom,
>a "demagogiam" valoban csak keveseket gondolkodtatott el, az emberek
>tobbsege valoban "izombol" cselekszik, es azt csinalja, amit a tobbi...
>Lehet, hogy beallok majd a bankosok koze, ha ugy nez ki, nem lehet mar eszre
>teriteni a jonepet, mennek szepen a karamba...

Ket kartyat hasznalok:
Citibank (Choice) visa:
-minden vasarlasombol 1%-ot ev vegen visszaterit (meg a lanyom koleszdijat
is ezzel fizetem, meg mindent es mindenhol, ahol csak elfogadjak,  kiveve az
alabbi eseteket)
AT&T Patinum mastercard:
-autokolcsonzesnel ket hetre ingyen ad "casco" biztositast (amugy napi $15
lenne), es 
-barmilyen tartos cikknek a garanciajat megketszerezi (amikor porszivonk
masfel ev utan leegette a motorjat, visszakaptam az arat,  az AT&T
biztositojatol, mert javithatatlannak nyilvanittatott a ketyere).
(mellesleg probaltal mar hitelkarya-biztositek nelkul
autot/jetskit/buvarszerelest/snowmobilt/egyebet berelni?)

Mindezeknek az eves dija $0.0 (nulla dollar). 
A fent nevezett bankoknal az en penzbetem $0, csak hitelkeretem van, ingyen.

Elveszes, jogtalan hasznalat eseten az en kockazatom maximum $50, a
bejelentes pillanatatol fogva $0.

Tudom, hogy a bankok minden vasarlasnal kb 4%-ot leakasztanak, es azt is
tudom, hogy ezt a  kereskedok beepitik az arba (de a kereskedo akkor is
beepiti ezt, ha kp-vel fizetek, elenyeszoen keves helyen kap kedvezmenyt a
keszpenzes vasarlo; ott termeszetesen en is keszpenzt hasznalok)...
tarsadalmi szinten lehet, hogy egyet kell veled ertsek, de mint maganember,
az adott korulmenyek kozott es feltetelek mellett hulye lennek,  ha nem
hasznalnam (ki) oket.

udv

tamas
 
U.i.: Bar most Japanbol irok, a fentiek az USA-ra vonatkoznak, itt Japanban
az elmult hat het alatt, azaz miota itt vagyok, csak kp-t hasznaltam, amit a
bankbol vettem ki ATM kartyaval, vagy szemelyesen az ablaknal.
+ - Bocsanat!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elnezest kerek mindenkitol a 298 soros levelemtol... olyan hulla faradt
vagyok ezekben a napokban (jetlag + tanitottam szombat-vasarnap egesz nap +
hideg van), hogy elfelejtettem kitorolni a HIX-et, amire valaszoltam, tehat
az is benne maradt. Ezenkivul a szovegemben is talaltam elirasokat, bar
talan ki lehet belole silabizalni, mit akartam valojaban mondani (Jani es
Peti tojast akarnak arulni, es nem nekik akarjak eladni a tojasokat).

Megegyszer bocs...

Benoe
+ - Tajfold 6. resz -Irany a Mekong (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

21. Hetfo
Masnap jol kialudtuk magunkat. Hatalmas reggeli a szallodaban, majd
indulas Chiang Rai-ba volt a terv. Reggeli kozben jott az utazasi
irodabol egy lany, hogy lenne ket hely egy szingapuri jaratra 28-ara.
Meghanytuk vetettuk a dolgot, majd ugy dontottunk, ha ez van akkor
megyunk haza 28-an hetfon. A donto ok az volt, hogy allitolag a
vonatjegyek is mind elkeltek erre az idore.

Mig a repjegyre vartunk beszedbe elegyedtunk az utazasi irodas lannyal.
Kerdezte merre jartunk, merre tartunk. Mint kiderult o pont Chiang
Rai-bol valo, jol ismeri a varost es a kornyeket. Szerinte nem eri meg
ott ejszakazni, inkabb menjunk egyenesen Chiang Sean-ba a Mekong melle,
az egy kisebb, nyugisabb varos es a kornyek is szebb. Megfogadtuk a
tanacsat. Raadasul volt kozvetlen jarat Chiang Mai es Chiang Sean
kozott, ami szinten nagy elony. A buszpalyan meg talalkoztunk egy sved
parral, akik pont onnan jottek. Lattak nalunk az utikonyvet es
megkerdeztek belenezhetnek e mig indul a busz. Igy gyorsan megosztottuk
tapasztalatainkat. Mi megmutattuk az Erawanrol keszult kepeket, aminek a
hatasara ugy dontottek ok is oda mennek, majd onnan valamelyik szigetre
napozni. Ugy tunt ok meg annyira sem terveztek meg az utat mint mi. 
Rovid  negy oras buszozas utan erkeztunk meg Ch. S-ba. Tenyleg kis
varos, a busz a folyohoz kozel allt meg, onnan mar csak par lepes a
fogado. Itt sem sokat vallogattunk, az elsoben megszalltunk, hiba volt.
Mint kesobb masoktol megtudtuk azert az arert az ellenkezo iranyba jobb
szobak voltak.
Sebaj, a lenyeg, hogy itt vagyunk a Mekong partjan. Ide mindenkeppen
szerettem volna eljutni, mert nemreg olvastam egy konyvet ennek a
folyonak a felterkepezeserol. 1870 ota biztos sokat valtozott. A parton
vegig emberi beavatkozas keze nyomai. A fogadoval szinte szemben van a
rakpart, ami termeszetesen betonozott lepcsos. A laoszi tulpartot is
lathatoan kiegyengettek, habar eletnek semmi nyoma. Az sokkal
termeszetesebb, a dus novenyzet es a tavoli hegyek jo hatteret kepeznek
a folyonak. A rakparton javaban folyt a munka, kinai teher halyokrol
gyumolcsoket pakoltak teherautokra. Ott helyben ladakbol arultak a
hatalmas almat es kortet. Kesobb vettunk is parat. Egy korte nyomott fel
kilot es kiloja volt 20 B, ha jol tevedek. A napnyugta kozeledtevel
egyre tobb onjaro kifozde jelent meg a parton. Kis kocsijukkal lealltak
az utszelen, par gyekenyt leteritettek a jardara, azokra pedig kis
muanyag asztalt tettek. A kicsit ugy ertsd, alacsony, nem kell hozza
szek, hanem a foldon ulve lehet rola enni. Ezert kellett a gyekeny. Utca
hosszan szalldogalt a sultek illata es a hutodobozokban ott gyongyozott
a 7 decis Singha sor. Itt a nagy sor nem fel literes es az alkohol
tartalom is 6-7% korul van. A folyo mellett termeszetesen sult halat
ettunk, vastag rizzsel. Ennek a rizsnek mi a "rizs kezdo haziasszony
modra" nevet adtuk, ugyanis Szilvia eleinte nagyon merges volt mikor
neki igy osszeragadt a fott rizs. Most mar legalabb tudjuk, hogy ez sem
baj, csak maskent  hivjak. A hangulatot meg az asztalon ego gyertya
fenye novelte. Elucsorogtunk ott legalabb egy orat. 

22. Kedd
Reggel koran szerettunk volna motort berelni, de csak kilenckor nyitott
a videoteka. Igen, nem tevedes, motort es autot az egyik videotekaban
lehet berelni. Kozlekedesi eszkoz meglenne, irany a hires hirhedt Arany
Haromszog. Valojaban nem csak azt a szuk teruletet nevezik arany
haromszognek, ahol a harom orszag Tajfold, Laosz, Burma hatara
talalkozik, hanem annak tobb szaz kilometeres korzetet, ahol egykor
nagyban folyt az opium termeles. Ezt a tevekenyseget a tajok hatekonyan,
habar nem szaz szazalekosan vissza szoritottak, de a masik ket orszagban
meg mindig ez a falusiak fo jovedelem forrasa. A kikotoben meg
megkerdeztuk a motorcsonakosokat mennyiert vinnenek le a Mekongon a
kovetkezo varosig. Terveink szerint masnap lecsorogtunk volna oda, majd
onnan busszal Bangkokba. Egy csonak berlese tobb mint 1000 B,
fuggetlenul attol hanyan utaznak benne. Ez csak ugy erte volna meg, ha
talalunk meg par vallalkozo kedvu utazot, akik csatlakoznak hozzank es
megosztjuk a koltsegeket. Hat erre keves eselyunk volt, igy le is
mondtunk rola. Rovid motorozas utan megerkeztunk a 3szogbe. Megalltunk a
ket folyo torkolatanal es szetneztunk. Ballra Burma, jobbra Laosz
makgubo meg sehol. Itt ha meg termesztenek is makot azt mar csak retesbe
es kalacsba toltik. Az ut menten vegig bazarosok, szuvenireket, polokat
arulnak. Tobb helyen lehet hosszabb-rovidebb motorcsonakazasra menni a
Mekongon. Ezt most kihagytuk es tovabb indultunk Mae Sai fele, ami
Tajfold legeszakibb pontja es egyben hataratlepo Burmaba. A ket varos
kozotti utat vegig kis falvak szegelyezik. Minden haz fabol epult es
elotte viragok bokrosodnak. Egy helyen nem birtam tovabb es megalltam
fenykepezni. Tobbek kozott ez is az egyik elonye a csinald magat utaknak
meg a motor berlesnek. Ott es akkor allok meg ahol akarok. A falvak
kozott a rizsfoldeken abban a jellegzetes szalmakalapban dolgoztak az
emberek. Itt lattunk az ut szelen cipekedni egy akha oregasszonyt olyan
ezusttel diszitett sapkaban, amirol Ch. M-ban meg azt hittem, hogy csak
a turistak kedveert hordjak.
Mae Saiban nem sokat tokoltunk egybol mentunk a hataratkelohoz. A motort
egy orzott parkoloban, az utleveleket pedig a Taj hataron hagytuk. A
burmai hataron az utlevel fenymasolatat es fejenkent 5 US$-t kertek. 

A kovetkezo reszben atugrunk Burmaba par orara.

Anti -Szingapurbol-

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS