Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1479
Copyright (C) HIX
2002-05-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 kepek (mind)  7 sor     (cikkei)
2 Re: Re:komoly kerdest (mind)  11 sor     (cikkei)
3 Re:Re:fekvorendor (mind)  26 sor     (cikkei)
4 SAHAL (mind)  4 sor     (cikkei)
5 Re: fekbetetek (mind)  36 sor     (cikkei)
6 Uzemanyagszivattyu (mind)  22 sor     (cikkei)
7 Re: Segitseg Opel Kadett E szamgepes automatahoz (mind)  26 sor     (cikkei)
8 Re: va: RE:elevules+ ... ( HIX AUTO #1476) (mind)  20 sor     (cikkei)
9 Sziasztok! (mind)  13 sor     (cikkei)
10 autovasarlas (mind)  37 sor     (cikkei)
11 autopalya (mind)  11 sor     (cikkei)
12 csipes (mind)  14 sor     (cikkei)
13 Cgonci, Selenia Rali (mind)  6 sor     (cikkei)
14 arkulonbozet (mind)  46 sor     (cikkei)
15 Fiat Uno Turbo i.e. elado (mind)  11 sor     (cikkei)
16 RE: komoly kerdes (mind)  33 sor     (cikkei)
17 uj paripa (mind)  100 sor     (cikkei)
18 SAHAL (mind)  13 sor     (cikkei)
19 Selenia rali part 1. (mind)  64 sor     (cikkei)
20 Re Tiger (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - kepek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Feldobtam a netre nehany kepet a kocsimrol az alabbi cimre:
"http://www.extra.hu/zotya_/". (Hatha valaki nagyon unatkozik :))

Udv,
     Zotya
+ - Re: Re:komoly kerdest (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Ezzel az dolog elintezve. Kis szepseg hiba, hogy minden kozuti ellenorzeskor
> az elso kerdese a szervnek az volt : "Hat magat meg mee tiltottak el?"
> Megoldas: Jogositvany csere. Illetve, eleve 2 jogsi!!  :-)))
> En a Te helyedben surgosen elveszitenem a jogositvanyomat!
> Az ujba meg azt irogatnak amit akarnak, meg oda teszik ahova akrjak. :-)))

nekem is ket jogsim van, egy magyar es egy kulfoldi. tk. a kulfoldi lett
honositva, es visszakaptam azt is. kulon erdekessege, hogy korlatlan ideig
ervenyes:)
homer
+ - Re:Re:fekvorendor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

----------------------
>Tudtommal nem, a tablaval torteno jelzes kotelezo, de
>asszem a la'jingoliszmen sem nezhet ki akarhogy, csak
>eppen a bitumencsik olcsobb, mint a lapos teteju
>bukkano. Amugy a polgarmester utcajaban milyen van?

>Piece:
>nme1
----------------------
Hja, a polgarmester a fo"utcán lakik, oda ugye nem tehetnek ilyen
formedvenyt.
Egyebkent a talalekony autosok kikerulik az utpadkán - mar ahol van -
letaposva Julcsa nénénk virágait.
Ha jol tudom, egy idosebb neni elesett az ominozus "hivatalos
fekvokozegben" es csunyan osszetorte magat.
Ezert is, meg az utpadkan levo "szep zo"d gyep" miatt is lett valami
feljelentes.
Julcsa nenenk meg feherre meszelt sziklaval vedekezik az autok ellen. :-))

Geza, koszi az ulestippet, legalabb mar ezert nem szolok neki bele a
vezetesbe. Igy nekem is jobb.
De ezt mar legalabb jobban szereti vezetni, mint a Suzit.

Sziasztok, KisM
+ - SAHAL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kerem a SAHAL lista kezelojet, kuldje el nekem az aktualis adatokat.
Ha tudom, kinek kell, en is megadom az adataimat, hogy elhelyezze benne.

Ed
+ - Re: fekbetetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Sandor irta:
>> Gondolom mindenki tudja, mennyire egeszsegkarosito a fekbetet.

> > Peldaul a F1-ben sok autoszerelo lesz rakos emiatt, mert a
> > kerekcserelesnel beszivjak a fekbetet porat.
>
> Ha jol tudom, mar egy ideje nem hasznalnak azbesztet a fekbeteteknel
> (kulonosen nem az F1nel ahol grafitalapu fekbetetek vannak, nem?).
>
> Elvileg europai szinten nem tiltott,

Elvileg nem tudom, de a fekbetetekre vonatkozo eloiras az ENSZ tagallamokban ev
ek
ota tiltja az azbeszt hasznalatat. Igaz ezt az eloirast nem mindenki fogadta el
egyszerre, de pl. Mo.-on is mar tobb eve tilos azbesztes fekbetet forgalmazni
legjobb tudomasom szerint, de ha erdekel es lesz ra idom, akkor utananezek, hog
y
mi a helyzet).


> Az 5 evnel fiatalabb autoknal gyakorlatilag biztos lehetsz abban hogy
> nem tartalmaz azbesztet a fekbetet (peldaul a Saab-okban mar 1983 ota
> nincs). Egyebkent konkret tipus ismereteben le lehetne ellenorizni.
>
> Viszont cserenel mindenkepp erdemes figyelni arra hogy nehogy valami
> csoda folytan azbesztes betetek keruljenek fel...

Ha 'E'-jeles fekbetet teszel bele (talan meg a 'H'-jeles eseteben is), biztos
lehetsz, hogy nincs benne azbeszt. Masmilyet meg 'elvileg' nem arulhatnak.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Uzemanyagszivattyu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az lenne a szakertokhoz a kerdesem, hogy okozhatja-e a
fogyasztas novekedeset, ha az eredetinel
nagyobb teljesitmenyu uzemanyagszivattyu lett beepitve.
Es mindez egy kozponti injektoros autoban.
Reszletezve: az autom egy 1.9 kozponti injektoros jargany.
Mivel az uaszivattyu bemondta az unalmast, ezert egy uj beepitese valt
szuksegesse.
Koltsegkimeles miatt, mivel az eredeti eleg huzos lett volna, egy 2.5-os
szivattyuja lett beepitve.
/uj volt, de olcson hozza lehetett jutni, (vagy nem is lesz igy mar
nagyon olcso :-( )/
Regebben 9-10l volt a varosi fogyi, most 12-14 l kozott tartok.
Ha ez okozza lehet-e valahogy csokkenteni a fogyasztast? /nem
szivattyucserere gondoltam/
Vagy esetleg az is okozhatja, hogy az alapjarat szabalyozo motor
jelenleg ki van iktatva?
Ha lehet a valaszokat maganba is kernem.
Udvozlettel:
                          Josi
              Ford Escort 1.9 GL
+ - Re: Segitseg Opel Kadett E szamgepes automatahoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem 1.6 astra csinálta, elvileg ugyanaz a motor, a megoldásra egy jókezu
autovillamossági muszerész jott ra.
az elb*szást pedig a hivatalos márka"szerviz" csinalta

szoval az elogyujtas ennel a motornal 10 fok, viszont a jelzés az
ekszijjtarcsan is 10 fokon van, vagyis a markaszerviz 20 fokra allitotta,
amit a szamitogep a kopogaserzekelo jelei alapjan mar nem mindig tud
kikoirrigalni, es idonkent eyg -egy  pillanatra a motorelektronika
kontrollampa kigyulladt, egy ido utan neha leallt a motor, ha magasabb
fordulatrol elvettem a gazt, es idonkent rangatott.

Tamas




  Felado : @nospam.hix.hu [Hungary]
  Temakor: ( 14 sor )
  Idopont: Sat May 25 22:23:09 CEST 2002 AUTO #1477
  - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  Udv Mindenkinek!
  Van egy 1987-es, automata valtos 1.6i(njektoros) computeres Kadett E
tipusu
  autom. Par honap ota indulaskor ugy viselkedik, amig be nem melegszik,
  mintha valami kihagyna/kimaradna. Pl. egy gyertya, vagy nem kapna eleg
+ - Re: va: RE:elevules+ ... ( HIX AUTO #1476) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>93-ban  eladott Daciam utan kovetelte az onkormanyzat
>>a kotelezo befizetesenek igazolasat.
>Nem a sulyado miatt pampogtak ?
Nem, A BM kiszurte valahogy es lepasszolta az 
onkormanyzatnak.
Azzal nem volt baj (legalabbis meg nem kerestek ;-o)) )

>Megjegyzem, hogy most tavasszal ket telefon utan 
elfaxoltam az
>adasveteli szerzodest a biztositonak es az onkormanyzatnak.
>Meg nem emeltem a seggemet a szekemrol.
>Mindketto visszaigazolta, hogy letudtak a biztositast es a
>sulyadot is.

Na ez az. Nekem mar az nincs meg (8evvel ezelotti eset). 
Persze
tanul az ember es mostmar jobban odafigyel, megoriz 
mindent. :-((

PiCi
+ - Sziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Meg szeretném tudni,hogy van e köztetek olyan ,akinek tapasztalata van
T3-as VW
mikrobuszal!?(kereklámpás,szögletes)Üzemeltetés,megbízhatóság,gondok
vele,vásárláskor mit kell megnézni,költségei,stb...
Gondolkodom egy 8 személyes diesel T3-as Syncro(4wd) vásárlásán.
Mindennapi bejárásra,kirándulásokra,kisebb fuvarozásokra lenne használva.
Ha valaki tudna segíteni,akár magán mailban is
azt előre is köszönöm!
Üdv!
Andrew

> --------------------------------------------------
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
+ - autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
>Akos: csak vicceltem, mondtam mar, hogy nem kell engem komolyan venni
:-)))
Na miaz, megijedtel, hogy szavadon foglak, es behajtom rajtad a full extras
vadonatuj trabit ? :-)

>De helyedben en dizelt vennek. Foleg, ha Picasso...
Indokold meg konyorgom...
Engem ami izgat, hogy a jelenlegi benzines (volvo 460 1.6), pont addigra
melegszik be, mire az autopalyahoz erunk, ahol lehet mar nyomni neki (addig
3-ban 60 km/h max, fordulat max 3000). hazauton ugyanez. Attol felek, hogy
egy diesel nem melegedne be ennyi ido alatt (hidegen meg nem szeretem
nyomni neki). Reggel meg nem lenne problema, mert allofutes lesz benne, 
de
napkozben nincs hova bekossem a futes madzagjat :-(

Apropo, Most meselte az egyik kollega, hogy elmentek a felesegevel autot
nezni.
Bementek a boltba, felesege korulnezett, rabokott egyre, hogy "azt kernem,
hitelkartyat elfogadnak ?"
Amikor kesobb megerdeklodte, hogy miert pont azt valasztotta, jott a
logikus valasz "hat ment a cipomhoz !"
Igy is lehet autot venni :-)

> Felado :  [Hungary]
>asszem a la'jingoliszmen sem nezhet ki akarhogy, csak
Csak a pontossag kedveert, "sleeping policeman" szot hasznaljak az a'ngolok

A'kos


_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG

_____________________________________________________________
Promote your group and strengthen ties to your members with 
 by Everyone.net  http://www.everyone.net/?btn=tag
+ - autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Becsbe utazvan szeretnem elkerulni legalabb az osztrak autopalyadijat, igy
>kerem, vilagositsatok fel, hogyan jutok Hegyeshalom utan a regi autoutra.
>Valamint hazafele merre kell jonni, hogy ne az autopalyan talaljam magam?

Az osztrak 10 napos matrica mindosszesen 105ATS = kb 1800HUF-ba kerul. Az
akarhogy is szamolom, 8 liter benzin ara. Ebbol 4-5 siman elmegy pofogesre a
falvakban. Eltevedsz, kamionok, beradaroznak, fizetsz egy kis birsagot,
veletlenul rakeveredsz egy autopalyara (A jeluek), gyorsforgalmira (S
jeluek), megbuntetnek, bukta. Tenyleg meger annyit?

Fogash
+ - csipes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Fogash: reszvetem. Hogy csiptek meg? Mar ha publikus...

Egy nappal Alfa tali elott voltunk, meglattam egy ugyanolyant mint az enyem.
Utanafordultam, de pirosat kaptam. Zoldre ellotem magam, az ecotec meg csak
akkor kezdett szirenazni, mikor mar 88 volt a kepernyon. 50 helyett :-(((

A dolog szepsege:
ez egy 2x2 savos feluljaro (Gyorben az Interspar mellet, a regi 1es ut
atvezeto szakasza), szalagkorlat, kb 2km hosszu, jarda nincs. Minden
normalis faluban 70es tablat tesznek az ilyen helyekre. A 4 savban egyedul
voltam szombat keso delelott, nulla forgalom, szaraz, napsuteses ido, tehat
senkit nem veszelyeztettem. Ennek ellenere 35k + 2 honap jogsi...

Fogash
+ - Cgonci, Selenia Rali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Holvan CGonci?

El es virul. Epp tegnap nyomtam le a Selenia Ralin. Mar irom a beszamolot,
kuldom, ha kesz lesz.

Fogash
+ - arkulonbozet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az autos szaksajtoban is mindig ezt a gondolatmenetet latom, es
>soha nem ertem vajon miert mindig csak a vasarlaskori artobbletre
>gondolnak az ujsagirok. A dizel autot dragabban veszem meg (ez igaz),
>de dragabban is adom el! Vagyis az a bizonyos artobblet nem sokat
>jatszik, hiszen visszaszerzem a kocsi eladasakor. Tehat az olcsobb
>uzemeltetes az elso kilometertol fogva ervenyes!

Ha nagyon bele akarunk menni:
veszel egy uj autot, legyen mondjuk a benzines 5m, a diesel 6m. (realis
pelda, egy VW Passat eseteben az 1.6i vs 19PDTDI kb igy aranyul egymashoz).
Ertekcsokkenes benzinesnel evi 10%, dieselnel 9% (az egyszeruseg kedveert
linearis, a valosagban valahogy ugy nez ki, hogy degressziv, vagyis elobb
sok, aztan keves, nagyobb kulonbseg szerintem nincs). Evi beteti kamatok
szinten 10% (ez valami piac-koruli beteti kamat), evi futasteljesitmeny
20ekm. A benzines eszik 10l/100km (sajat tapasztalat), a diesel 7l/100km
(kerem senki ne jojjon a falrengeto fogyasztasokkal, atlagban vegyes pesti
forgalomban ugyis kell neki ennyi.) A benzines szervizperiodusa 20ekm, a
diesele 15ekm. Szervizkoltseg legyen az egyszeruseg kedveert u.a. Benzin
220Ft, gazolaj 210Ft/l.Tartsuk a kocsit 3 evig.

szampelda (minden eFt-ban)
Kasszaban van                     6.000                            6.000
beszerzesi ar:                      -5.000                          -6.000
bankbetetre                        -1.000
0
Bankbetet 3 ev utan              1.331                                   0
uzemanyag 60ekm               -1.320                            -882
szerviz                                    -150                            -
200
Ertekcsokkenes                   -1.500                          -1.620
Eladas maradvanyerteken      3.500                           4.560

Kasszaba kerul:                    1.861                            1.858

A 20%-kal dragabb dieselauto 1%-kal kisebb ertekcsokkenes eseten egyaltalan
nem olcsobb, mint ha nagyobb fogyasztasu, de olcsobb benzinest veszel. Sot,
ha nem rendelkezesre allo kiindulo tokebol szamolom, hanem hitelbol, akkor
meg inkabb a diesel hatranyara billen a merleg, hiszen nagyobb hitelt kell
hozza felvenned.

Szoval a diesel tobbnyire egyaltalan nem olcsobb, csak nepbutitas. Ahol
olcsobb, az pl a Mercedes S400CDI kontra S430, ahol nincs akkor a
arkulonbseg (%), mint fogyasztaskulonbseg. Itt viszont nem feltetlenul a
fogyasztas a fo szempont...

Fogash
+ - Fiat Uno Turbo i.e. elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elado egy Fiat Uno Turbo i.e. tip. szgk. 1987-es evjarat, 137000 km-rel.
Megkimelt, korahoz kepest nagyon jo allapotban van. Elektromos ablakemelok,
riszto, kozponti zar, hifi, sport kipufogo, sportkormany, sotet ablakok,
napfenyteto.
Aki egy "vadallat" autot keres olcson, annak nagyon jo valasztas. Iranyar
450E HUF.
Kepeket a http:/fiatunoclub.freeweb.hu cimen lehet latni.

Udvozlettel: Kurucz Gyorgy
+ - RE: komoly kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: komoly kerdes ( 14 sor )
>Idopont: Thu May 23 08:53:54 CEST 2002 AUTO #1475
>
>Jart mar valaki koztetek ugy, hogy elvettek a jogositvanyat? Az enyemet 2
>honapra elvettek (meg marcius kozepen kelt a hatarozat), az ellen irtam egy
>levelet a rendorsegre, hogy gondoljak meg. Most jott egy level a
birosagrol,
>hogy a kifogasomat elutasitjak, ervenyben marad a 2 honap eltiltas es a

!
>penzbirsag is. Az elmult ket honapban nem vezettem, tehat elvileg le is
!
Hohooo! Ez igy ebben a formaban nem igaz. En LATTALAK vezetni aprilis-
majusban, minimum 2x. Vezetgetunk eltiltas alatt? :)))
Legalabb ne irtad volna le.

>toltottem a kiszabott buntit, mar csak a lovet kell befizetni.
>Mi az abra ilyenkor, most mar vezethetek, vagy a kozeg allaspontja szerint
>most indul a 2 honap?

Ha amit irtal az fellebbezes volt, akkor mostantol ervenyes.
Majd ha kuldenek csekket, akkor fizesd be, ha beideznek a jogsid kisereteben
hogy beleirjak az eltiltast, akkor menj be, de en a helyedben semmit nem
csinalnek magamtol. Majd ha nagyon akarnak, ugyis megtalalnak, minek 
elozekenykedni.
A jogsit javasolt "elvesziteni" legalabb 1x hogy legyen tartalek.

Szerintem ha nem irtak bele semmit a jogsiba, ne foglalkozz az eltiltassal,
a gyakorlatban ugyse buksz le, nagyvarosban legalabbis nem.

udv:
VAti
+ - uj paripa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fel ev kenyszermegvonas utan, ujra lett autom.
Amit nemcsak en, hanem az egesz csalad is nagyon vart.
... kuriozum, hogy HIX AUTOs listatarstol szarmazik a paripa.

Szoval:
1991-es Fiat Tempra 2.0i, 115 LE + majdnem full extra:
allithato szervokormany, elektromos ablakemelok elol, futheto elektromos
allitasu tukrok, elektromos toloteto, digitalis muszerfal, kozponti zar, 3
ules hatul (2 fejtamlas), sotetitett hovedo uvegezes, 500 literes
csomagtarto, 4 gyari hangszoro, pluss karpit - megkimelt allapotban.
Amit hianyolok: ABS, klima, es a kiporgesgatlo (rovidites nem jut eszembe). 
Egy angol site szerint a tipus vegsebessege 195 km/o, es 10.4 sec. alatt van
szazon.

Ami miatt mellette dontottem: A legfobb ok, hogy elsore megtetszett az auto.
(Amit persze igyekeztem eltitkolni, es elso alkalommal a "koreografia"
szerint jol lefikaztam igyekezve minel tobb hibat megtalalni, javitando az
alkupoziciokat. Azert nem sikerult minden hibat megtalalnom -ld. kovetkezo
bekezdes-, de ez valahol jatek ugyebar...)
Tobbi ok: egyreszt, ha valaki nagy, eros, kenyelmes, sok extras, de jo
allapotu autot akar 800 ezer Ft alatt, azt csak olasz autoban kapja meg.
Ekkora meretben es felszereltsegben, nemet vagy japan auto nincs a magyar
piacon egymillio alatt, vagy eleg leharcolt. Masreszt nem teljesen idegentol
vettem, a tulajdonos evek ota ir a HIX AUTOra. (Ha csak ugy noname latom egy
kereskedesben, valoszinuleg nem veszem meg). Korahoz kepest igen jo
allapotban van, lathatoan kimeltek. Egy haziasszony masodik autoja lehetett
Ausztriaban ahonnan szarmazik - amit a keves km is indikal.
Sokat szamitott, hogy komolyabb mechanikai baja nem volt, a motor jo
allapotban volt, ill kritikus dolgok -pl. vezermuszij, lengescsillapitok-
mar le voltak cserelve benne.

Amit a tulaj eltitkolt, es en nem vettem eszre:
-a 4 ventillator-fokozatbol 3 rossz, es ez csak kozepkonzol cserevel
javithato.
-kozepkonzoli hamutartot ragogumi(!) tartotta, nem baj, ugyse hasznalom
(kulon jo pont volt, hogy "szagolhatoan" nemdohanyzo auto)
- kesztyutarto zarbetetje (gyarilag ez kulccsal zarhato lenne) a kezemben
maradt. Kis ido beletelt, mig rajottem hogy lehet kezzel nyitni/zarni.
- 2 visszajelzolampa nem eg (toltes, olajnyomas) 
- akkut semmi se tartja a helyen
- val.szeg javitottak a jobb elejet, mert a muanyag sarvedoivet nem lehet
mind3 patenttal a helyere rakni

Fogyasztas: Sokan felnek a nagy kobcentis motoroktol, mondvan sokat eszik:)
Az elozo tulaj szerint orszaguton 8, videki varosban 9-10.5 liter korul
fogyaszt, amit en bevallom, nem hittem el.
Nekem eddig a budapesti csucsforgalmi fogyasztasra van adatom, de
tapasztalatom szerint meg kell tanulni hatekonyan vezetni, kulonosen annak
aki 50 loeros kisautobol ul at, teljesen mas reflexekkel. Nekem az elso tank
benya meg 12.6 literes fogyival ment el, a masodik tankra
prognosztizalhatoan 12 alatti lesz. (sok araszolgatos km, es majdnem mind
nehany km-es tav, hideginditasrol.) En ezt igy is soknak tartom -kulonosen a
tulaj altal mondotthoz kepest-, de ugye >100 lovas autot nem a jo
fogyasztasert vesz az ember... :) En ugy vagyok vele, a nagy nyomatek
karpotol azert az 2-3 liter pluszert, amivel egy ujabb 1.6-os motor
kevesebbet eszik. Ennel is kisebb moci pedig rohejes egy 1200 kilos
kasztnihoz.
Jo erzes odalepni egyet a gazra, mire eltunnek az autok mellolem :)
Orszaguti sajat adatom meg nincs. En relative keves km-t fogok beletenni,
ezert se donto annyira a fogyasztas.

Eddigi rakoltes: hihetetlennek tunik, de az elektromos rendszer -amirol
remtortenetek keringenek- az en fogalmaim szerint jo allapotban van. Csak 2
dolog nem mukodik: az olajszint-visszajelzo check lampa, es a ventillator 3
fokozata. Persze kellett 2 szerelo, amig minden a helyere kerult - nekem
fontos volt, hogy "tiszta lappal" induljon az auto es amit esszeru osszegbol
meg lehetett, azt megcsinaltattam: 2 visszajelzo, egyik reflektor,
helyzetjelzo, testhibas egyik index, akkurogyites, akkusaruk stb. ezek
drotbekotes, kontaktustisztitas jellegu javitasok voltak. Viszont a Buzna
kft.-nel jo sokat szivtak a sracok, amig beszereltek a vedelmi eszkozoket,
mondvan az osszes elektromos kontaktust meg kellett tisztogatniuk, nehol
leszigetelni, cserelni... De altalanos tapasztalatom, hogy "ha nem
bolygatjak meg, nem romlik el". 
Javitasokra ossz 30 eft ment ra, ebben olajcsere es szelvedo kavicsnyom
javitas is benne van, de nincsenek a vedelmi eszkozok es a kp.zar
radiositasa.
Kozel 3 hete kesz van rajta minden, azota -lekopogom- minden OK rajta,
mindennapi hasznalat mellett es 800 km utan. Kop-kop.

Ami tetszett:
Elmeny az autot vezetni...
Legjobban a P405-hoz hasonlithato a kenyelem es a komfort, csak ez a kocsi
olcsobb volt, erosebb, es kicsit nagyobb hatul - a csomagtartorol nem is
beszelve.

Amire szuksegem lenne: Ugy tapasztalom, a szerelok nagy resze nem ismeri es
ebbol kifolyolag nem szereti ezt a tipust, vagy altalaban a Fiatokat. (Volt
egy olyan benyomasom, hogy Buznaek az eletben nem szereltek meg Temprat,
lehet tevedek) Orulnek ha ajanlana valaki kifejezetten "Fiatos" szereloket,
akik nem markaszerviz stilusban es markaszerviz arakon dolgoznak. Pl.
szeretnem ha egy valoban hozzaerto meghallgatna a motort kozvetlen
hideginditas utan. Nekem ilyenkor szokatlan a hangja, mintha valami zorogne
- igaz, mar mondta ra szerelo hogy ilyen motoroknal ez normalis, semmi baja.
Es csak 60 foknal hidegebb motornal jelentkezik, akkor se mindig.

Mindent osszevetve, nagyon megszerettuk az autot. :)
Remelem, kitart 4-5 evig.

udv:
VAti
+ - SAHAL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

majus 28-an este kiment az aktualis SAHAL lista. Ha valakinek az
adatai nem stimmelnek, kerem mihamarabb jelezze. Ha valaki van, aki
nem kapta meg, de jelentkezett, az is.

Koszonettel a SAHAL szerkesztobizottsag.

scsLLAT

PS: MyChroLesLie?

*** IVICZ Laszlo        http://www.extra.hu/aczil
+ - Selenia rali part 1. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Amikor egy ralin nem a sebesseg szamit
avagy a 2002es Selenia-Borzsony rali elmenyei

 Az Alfa Romeo Club Magyarorszag iden ismet megrendezte a Selenia rali nevre
hallgato ossznepi oruletet, melynek soran kulonbozo alfas orultek jartak
keresztul-kasul a Borzsony kies videket. Mindenki okulasara alljanak itt
elmenyeink.

 Viktorral egesz mas ugyben leveleztunk (milyen V6 moci ferne el rendesen a
155 elejeben?), amikor egy utoiratban megjegyezte: Vasarnap Selenia-rali,
jossz? Ismeros volt, de nem allt ossze a kep. Sima ralifutam, amin az
alfistik gyulnek? Neeem, mindenfele mokas feladatok (pl.: 10 perc fagyizas,
stb.), iszonyat nagy buli. Jaaa, tudom mar, hogyne mennek!

 Felkeszules cimen elolvastam az Alfissimo-ban a tavalyi gyoztes (Bati)
irasat. Huha, nem lesz egyszeru. Vasarnap reggel 7kor keles, egesz ejjel
omlott az eso, a kocsi tehat szep tiszta. 9-re kell felerni a Vaci uti
Agip-kutra, ž korul erkezunk, mar van 8-10 Alfa a parkoloban. Teletank,
kave, WC (a noiben lehet valasztani: az egyik kabinnak zarhato az ajtaja, a
masikban viszont mukodik a vilagitas!). Negyed ora kesessel aztan osszeall a
sor, vagyunk vagy 40 autoval, az egyetlen kakukktojas egy Subaru, o
tiszteletbeli tag, a piszkos anyagiak szoritottak ki az Alfajabol.
Viszonylag nyugodt tempoban konvojozunk ki Diosjenore, ahol vendeglatonk
Vigh Istvan, a foszponzor. Hagyomanyos paraszthaz elott all meg a mostmar
50+ autot szamlalo mezony. Hideg udito, pecsenyezsiros es korozottes kenyer
varja az ehesebbeket. Mindenki ehesebb.

 Kaja utan roham, paran megveszik kedvencuket 1:43 meretben is, begyujtjuk a
Selenia szoroajandekokat, majd eligazitas. Kezhez kapjuk itinerunket, a
feladat- es az ertekelolapot. Ujonckent vadul fuleljuk az anekdotazokat:
hany lo volt a reten, hany fekvorendor utkozben. Nem keves az izgalom,
elhatarozzuk: mindent strigulazunk.

 A Selenia rali amugy a rali hagyomanyos, azaz a turaversenyek hagyomanyos
szabalyai szerint jatszott tarsasjatek. Nem a maximalis sebesseg elerese a
cel, hanem a kozuti szabalyok tokeletes betartasaval kell adott
atlagsebesseggel megtenni a kituzott tavot. Ekozben a rali-versenyek
gyorsasagi szakaszai helyett nekunk kulonbozo feladatokat kell megoldani,
amiert pontok jarnak.

 Sok az auto, mindenki taktikazik, mi az amatorok hatartalan onbizalmaval
allunk rajthoz kb otodikkent. Indulas percenkent, 11:40 az indulas
idopontja. Ekkor meg fogalmunk sincsen, hogy az optimalis idohoz vajon
milyen gyorsulas-lassulas tartozik, igy biztos ami biztos alapon az utra
megengedett sebesseget (50/90) atlagsebessegkent ertelmezzuk. Az itiner jo,
az elottunk egy perccel inditott 33 Sportwagont megis a 4. kanyarban
utolerjuk, sot ok masfele mennek. Most vajon ki a hulye? Mindegy, biztos mi
vagyunk az okosabbak,  megyunk a sajat fejunk utan. Egyenlore 10-15km/h
sebesseggel, mert az elso szakaszt inkabb a Land Rover klub szamara talaltak
ki. Hamar kivergodunk az erdeszet aszfaltos utjara, csodas kornyek, csodas
vonalvezetes, 40-nel kell vegigguritani rajta. Kozben szamolunk fut, fat,
viragot, hidat, fekvorendort, hatha a vegen azt is megkerdezik. A kerdoiven
egyenlore csak a hidakat es a szenegetoket kell jelolni, ez eddig nem okoz
gondot. Az mar inkabb, hogy megint utolerunk valakit. Sebaj, mi
atlagsebessegre megyunk, ezert kicsit sietek.

 Hazak koze erunk, valami nyaralot kell keresni (MOL Banyasz Szakszervezet),
ahol a gondnok telefonszamat kell megszerezni. Kicsit tulfutunk, de
visszatolatva a kocsibol sem kell kiszallni, ugy olvassuk le a
telefonszamot. Hajra tovabb.

Folytatas holnap...

Fogash
+ - Re Tiger (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Nekem meg az a legfobb ervem, hogy megigerte, hogy alkalomadtan eputhetek
magamnak egy tiger-t, es akkor majd elvezem a vezetest :-) "

Hat igen, 56 tonna, 110 mm pancelzat, 88-as loveg, az nem semmi. Ezzel aztan
nem sok ellenfeled lesz az uton, csak a hidak nemelyike morcos lesz ra, ha
keresztulhajtasz vele. Bar nem hiszem, hogy a kozteruletfenntarto, avagy
barmelyik rendor is nagyon meg akarna buntetni. Csak aztan bird anyagilag,
mert kepes bekapni a 350 liter benzint 100 km-re, igaz, eleg neki a 86-os
is. Ja, te nem a masodik vilaghaborus Tigerrol beszelsz? :)

udv: yerico

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS