Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 153
Copyright (C) HIX
1998-09-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 reagalasok, dizel vs. benzines szamitas, Re:*** HIX AUT (mind)  72 sor     (cikkei)
2 21013 + villanas (mind)  29 sor     (cikkei)
3 Digitalis muszerfal (mind)  10 sor     (cikkei)
4 Re:kopogo kerek (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Behuzas/Diesel (mind)  28 sor     (cikkei)
6 Dizel (mind)  18 sor     (cikkei)

+ - reagalasok, dizel vs. benzines szamitas, Re:*** HIX AUT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: sulyado ( 9 sor )
> Idopont: Fri Sep 25 02:01:17 EDT 1998 AUTO #152
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Opi irta:

>>Ja es az adoterhek : foleg motor hengerurtartalmatol, valamint az auto
>>onsulyatol fuggnek. Semmi kozuk a motor tipusahoz.

> Javitsatok ki ha tevedek, de mintha katalizatorosra olcsobb
> lenne, az pedig motortipus.

Miert lenne motortipus? Pusztan a kipufogorendszertol fugg, hiszen a
katalizator ott van. Az mas kerdes, hogy a befecskendezorendszert hozza
hangoljak es lambda-szonda vezerli az egeszet. De meg ez sem a motor tipusa.

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: egy kis Opeles csamcsognivalo ( 52 sor )
> Idopont: Fri Sep 25 04:23:45 EDT 1998 AUTO #152
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> sziasztok
> Par napja jott meg az Opel Magazin. Mindig ingyenes kuldozgetik. Egesz jo
...
> Nem huzom halasztom...44.5 liter benzinnel 1192 km-et tettek meg, azaz
> 3.47
> liter/100 km. Es ebben volt mindenfele ut, ami Lisszabon es Madrid kozott
> talalhato. Az egesz ut folyaman az atlagsebesseg 62.2 km/h volt.

Az jo gyors. Imadom az ilyen eletbol ellesett teszteket.

******

A dizel vs. benzines vitahoz nekem annyi a hozzaszolasom, hogy pl. az
Octaviabol (barmelyik VW/Audi/Seat is lehetne, de nekem ez a vesszoparipam)
az 1.9 TDI (90 LE) kb. 8-900.000 Ft-al dragabb az 1.6i (101 LE) benzinesnel.
Ha ezt uzemanyagon be akarod hozni, elegge sokat kell autozni, nem is
beszelve a most befizetett 800 E plusz elmaradt hasznarol. Ha a kamatot is
szamoljuk, akkor mondjuk 3 ev alatt neverteken kb. 1.000.000 Ft-ot kell az
uzemanyagon hozni. Mondjuk a dizel 100 km-en eszik 5-6 litert (~715), a'la
130 Ft, a benzines 8-9 litert, a'la 156 (~1.326)--> sporolsz 6,11 Ft-ot 1
km-en. 1.000.000/6,11 --> 163666 km utan terul meg a dizel (kb.). Vagyis az
e _FELETTI_ futasnal jelentkezo koltsegcsokkenes az, ami mar tenyleges
megtakaritas, az ez alatti futasnal elviszi az arkulonbozet. Persze sok
mellektenyezo is van:

+a dizelt jobb aron lehet eladni
+ha hasznaltan veszed, nincs ekkora arkulonbseg
-dizel adoja tobb (meg mindig?)
+8-10 evre is veheted az autot (bar ekkor magasabb is a penzed elmaradt
haszna)
+az uzemanyag ara is no, tehat az a 6,11 Ft sem igaz vegig, bar
-a dizelolaj ara az EU-ban egyre kozelebb kerul a benzinehez
-de ha a 850.000 Ft-al szamolok, akkor is 140.000 km jon ki.
+a TDI is csak 15.000 km-enkent igenyel szervizt

En ugy kalkulalnek, hogy uj auto eseten, ha 5 ev mulva esedekes az ujabb
autocsere, kb. evi 40.000 km-t kellene ahhoz menni, hogy biztosan megerje a
dizel, de mondom, azt is kalkulalni kell, hogy a dizelolaj ara mind jobban
kozelit a benzinehez az EU-ban es valszeg itthon is.

Szoval en ezert (vagy ennek ellenere) dontottem a benzines mellett. Jobban
is megy egyebkent a fent emlitett ket auto kozul a benzines, a hozza hasonlo
menetteljesitmenyu TDIi (110 LE) mar 1.4 M Ft-al dragabb! Nekem szinten
fontos, hogy a benzines kornyezetbaratabb, mert a bar a katalizatoros
dizeleket nem lehet osszehasonlitani a regiekkel, a szilard reszecske
kibocsatassal egyszeruen nem tudnak mit kezdeni. Ha egy vadi uj TDI-nek
nyomsz egy padlot, egy kis kormot mindig fogsz latni. Szoval a dizel nem
mindenkeppen rulez, bar nekem is vannak jo tapasztalataim e teren (vezetni
szeretem).

Akos
+ - 21013 + villanas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Ime egy ujabb jelentkezo a Ladas korbe. Nekem 86-os sotetkek 21013-asom 
>van
>feher felnikkel. Valaki szamolja hogy hanyan vagyunk?

Eddig oten.

>az nem 2101 vagy 21011? A 21013as tipusjelzest nem ismerem :-(
>En kereklampas ezerkettes/harmas -nak neztem... :-))))

Pedig van. Az az utolso szeria. Egyebkent elso ranezesre ugy lehet
kulonbseget tenni a 2101 es a 21011/21013 kozott, hogy az utobbinak van 
tolotolampaja, nincsen a lokharitojan fuggoleges gumicsik, motoros az
ablakmoso (a 2101-esnel egy gumiharangot kell bokodni a muszerfalon, az 
pumpalja a vizet), a kormanyon a duda 2 gomb, a kormanyon 3 bajusz van.

> -----------------------------------------------------------------------------
--
------------

A villanastol egyebkent sem kell mindig megijedni (azert nem art). En
peldaul hallottam olyan legenybucsurol, ahol az enyhen beallt tarsasag kiallt
az ut szelere egy fenykepezogeppel, es jot rohogtek a hatalmas fekezeseken.

--
Minden jot:
Redei Balint
E-mail: 
+ - Digitalis muszerfal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

A Dedramban erosen rendetlenkedik a muszerfal, az 'analog' km ora
latszik csak /persze ez is folyadekkristalyos/, a szamjegyes kiiras, es
a fordulatszammero el-el tunedezik. Kellene egy jo szerelo hozza, va-
lahol Szeged-Budapest vonal korul, az sem baj, ha olcso.
Esetleg, ha meg adnatok Lancia bonto cimet is...
Elore is koszonom!

-= Pry =-
+ - Re:kopogo kerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
> Ha vacak uton kezdenek felkopogni az elso kerekeim,
> akkor eleg a csapagyakat csereltetnem, vagy lehet komolyabb problema
> is?

Esetleg a toronycsapagyakat... De ezen kivul szamtalan oka lehet, a
kerekcsapagy a legutolso ezek kozott.
Egyebkent milyen auto?
Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - Behuzas/Diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>>Ha hidegben be kell huzni az autot, az oninditoval segits ra egy kicsit,
>>amikor raengeded a kuplungot, kulonben atugorhat a vezermuszij.

>Ezt mar masodszor olvasom a a listan. Aruljatok mar el, ugyan miert ugorna
>at a vezermuszij attol, hogy nem oninditoval inditok, hanem betolom a
>kocsit? Mind a kuplung, mind az onindito a fotengelyhez kapcsolodik, es a
>fotengely masik vege hajtja a vezermuszijat. Tehat a vezermuszij nem is
>tudja, hogy mitol forog a fotengely. Akkor mi a kulonbseg?

Megkerdeztem egy-par szerelot ez ugyben. A velemenyuk egyezett:
Nyugodtan be lehet huzni. De! arra vigyazni kell, hogy ne mazsola 
modjara a robogo autonal leugorjunk a kuplungrol, mert ez akkorat 
ranthat a fotengelyen amire nincs felkeszitve a motor vezerlese. Ilyen 
erolokest egy oninditoval nem tudunk elerni.

Diesel:ha megnosultel akkor tudod meg milyen. Vegyel es meglatod! Amig 
nem vettem egy szakadtat, addig en sem ertettem oket, es szajkoztam a 
masok altal mondogatott draga motorgeneral sztorit. Imadom hogy 
alapjaraton akar negyesben is lehet vele csorogni, mig a benzinesek 
kuplungolnak mint a kisangyal. A -25 fokos idot kiveve, pedig nem kell 
jatszni a szivatoval, vagy halgatni az automata szivato altal porgetet 
motort, de az igaz hogy hidegben a dieselben is kevesebb az ero, mint 
melegen. Nincs gyujtokabel athuzas, megszakitohezag allitas, 
gyujtasbeazas. Viszont nem lehet otthon megbarkacsolni.

Udv. Tomasz
+ - Dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A dízelnél drágább:
> 
> - vételár
> - 7500 km-es olajcsere ciklus

Az mar reg volt, legalabb 10.000, a legujabbaknal talan meg tobb... Persze
ez az olajtol is fugg.

> - kötelező bizt. (Az 1600 alatti és az 1600-2000 ccm nem ugyanaz)
> - az esetleges kopások miatti szervizköltség (porlasztócsúcsok - ilyen
> nincs is a benzinesben, izzítógyertyák - ilyen sincs, gyűrűzés az indítási

De vannak gyujtogyertyak, amik nemigen birnak 80-100ezer kilometert :)

> A benzines jobban bírja a tartós vágtázást (autópálya >130-140).

Ez hogy ertendo? Birja azt a dizel is, en mar mentem folyamatosan 1000
km-t is, merthogy tankolni sem kell hamarabb :)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS