1. |
reagalasok, dizel vs. benzines szamitas, Re:*** HIX AUT (mind) |
72 sor |
(cikkei) |
2. |
21013 + villanas (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
3. |
Digitalis muszerfal (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
4. |
Re:kopogo kerek (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
5. |
Behuzas/Diesel (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
6. |
Dizel (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
|
+ - | reagalasok, dizel vs. benzines szamitas, Re:*** HIX AUT (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: sulyado ( 9 sor )
> Idopont: Fri Sep 25 02:01:17 EDT 1998 AUTO #152
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Opi irta:
>>Ja es az adoterhek : foleg motor hengerurtartalmatol, valamint az auto
>>onsulyatol fuggnek. Semmi kozuk a motor tipusahoz.
> Javitsatok ki ha tevedek, de mintha katalizatorosra olcsobb
> lenne, az pedig motortipus.
Miert lenne motortipus? Pusztan a kipufogorendszertol fugg, hiszen a
katalizator ott van. Az mas kerdes, hogy a befecskendezorendszert hozza
hangoljak es lambda-szonda vezerli az egeszet. De meg ez sem a motor tipusa.
> Felado : [Hungary]
> Temakor: egy kis Opeles csamcsognivalo ( 52 sor )
> Idopont: Fri Sep 25 04:23:45 EDT 1998 AUTO #152
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> sziasztok
> Par napja jott meg az Opel Magazin. Mindig ingyenes kuldozgetik. Egesz jo
...
> Nem huzom halasztom...44.5 liter benzinnel 1192 km-et tettek meg, azaz
> 3.47
> liter/100 km. Es ebben volt mindenfele ut, ami Lisszabon es Madrid kozott
> talalhato. Az egesz ut folyaman az atlagsebesseg 62.2 km/h volt.
Az jo gyors. Imadom az ilyen eletbol ellesett teszteket.
******
A dizel vs. benzines vitahoz nekem annyi a hozzaszolasom, hogy pl. az
Octaviabol (barmelyik VW/Audi/Seat is lehetne, de nekem ez a vesszoparipam)
az 1.9 TDI (90 LE) kb. 8-900.000 Ft-al dragabb az 1.6i (101 LE) benzinesnel.
Ha ezt uzemanyagon be akarod hozni, elegge sokat kell autozni, nem is
beszelve a most befizetett 800 E plusz elmaradt hasznarol. Ha a kamatot is
szamoljuk, akkor mondjuk 3 ev alatt neverteken kb. 1.000.000 Ft-ot kell az
uzemanyagon hozni. Mondjuk a dizel 100 km-en eszik 5-6 litert (~715), a'la
130 Ft, a benzines 8-9 litert, a'la 156 (~1.326)--> sporolsz 6,11 Ft-ot 1
km-en. 1.000.000/6,11 --> 163666 km utan terul meg a dizel (kb.). Vagyis az
e _FELETTI_ futasnal jelentkezo koltsegcsokkenes az, ami mar tenyleges
megtakaritas, az ez alatti futasnal elviszi az arkulonbozet. Persze sok
mellektenyezo is van:
+a dizelt jobb aron lehet eladni
+ha hasznaltan veszed, nincs ekkora arkulonbseg
-dizel adoja tobb (meg mindig?)
+8-10 evre is veheted az autot (bar ekkor magasabb is a penzed elmaradt
haszna)
+az uzemanyag ara is no, tehat az a 6,11 Ft sem igaz vegig, bar
-a dizelolaj ara az EU-ban egyre kozelebb kerul a benzinehez
-de ha a 850.000 Ft-al szamolok, akkor is 140.000 km jon ki.
+a TDI is csak 15.000 km-enkent igenyel szervizt
En ugy kalkulalnek, hogy uj auto eseten, ha 5 ev mulva esedekes az ujabb
autocsere, kb. evi 40.000 km-t kellene ahhoz menni, hogy biztosan megerje a
dizel, de mondom, azt is kalkulalni kell, hogy a dizelolaj ara mind jobban
kozelit a benzinehez az EU-ban es valszeg itthon is.
Szoval en ezert (vagy ennek ellenere) dontottem a benzines mellett. Jobban
is megy egyebkent a fent emlitett ket auto kozul a benzines, a hozza hasonlo
menetteljesitmenyu TDIi (110 LE) mar 1.4 M Ft-al dragabb! Nekem szinten
fontos, hogy a benzines kornyezetbaratabb, mert a bar a katalizatoros
dizeleket nem lehet osszehasonlitani a regiekkel, a szilard reszecske
kibocsatassal egyszeruen nem tudnak mit kezdeni. Ha egy vadi uj TDI-nek
nyomsz egy padlot, egy kis kormot mindig fogsz latni. Szoval a dizel nem
mindenkeppen rulez, bar nekem is vannak jo tapasztalataim e teren (vezetni
szeretem).
Akos
|
+ - | 21013 + villanas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
> Ime egy ujabb jelentkezo a Ladas korbe. Nekem 86-os sotetkek 21013-asom
>van
>feher felnikkel. Valaki szamolja hogy hanyan vagyunk?
Eddig oten.
>az nem 2101 vagy 21011? A 21013as tipusjelzest nem ismerem :-(
>En kereklampas ezerkettes/harmas -nak neztem... :-))))
Pedig van. Az az utolso szeria. Egyebkent elso ranezesre ugy lehet
kulonbseget tenni a 2101 es a 21011/21013 kozott, hogy az utobbinak van
tolotolampaja, nincsen a lokharitojan fuggoleges gumicsik, motoros az
ablakmoso (a 2101-esnel egy gumiharangot kell bokodni a muszerfalon, az
pumpalja a vizet), a kormanyon a duda 2 gomb, a kormanyon 3 bajusz van.
> -----------------------------------------------------------------------------
--
------------
A villanastol egyebkent sem kell mindig megijedni (azert nem art). En
peldaul hallottam olyan legenybucsurol, ahol az enyhen beallt tarsasag kiallt
az ut szelere egy fenykepezogeppel, es jot rohogtek a hatalmas fekezeseken.
--
Minden jot:
Redei Balint
E-mail:
|
+ - | Digitalis muszerfal (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv!
A Dedramban erosen rendetlenkedik a muszerfal, az 'analog' km ora
latszik csak /persze ez is folyadekkristalyos/, a szamjegyes kiiras, es
a fordulatszammero el-el tunedezik. Kellene egy jo szerelo hozza, va-
lahol Szeged-Budapest vonal korul, az sem baj, ha olcso.
Esetleg, ha meg adnatok Lancia bonto cimet is...
Elore is koszonom!
-= Pry =-
|
+ - | Re:kopogo kerek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
irta:
> Ha vacak uton kezdenek felkopogni az elso kerekeim,
> akkor eleg a csapagyakat csereltetnem, vagy lehet komolyabb problema
> is?
Esetleg a toronycsapagyakat... De ezen kivul szamtalan oka lehet, a
kerekcsapagy a legutolso ezek kozott.
Egyebkent milyen auto?
Udv:
--
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
|
+ - | Behuzas/Diesel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
>>Ha hidegben be kell huzni az autot, az oninditoval segits ra egy kicsit,
>>amikor raengeded a kuplungot, kulonben atugorhat a vezermuszij.
>Ezt mar masodszor olvasom a a listan. Aruljatok mar el, ugyan miert ugorna
>at a vezermuszij attol, hogy nem oninditoval inditok, hanem betolom a
>kocsit? Mind a kuplung, mind az onindito a fotengelyhez kapcsolodik, es a
>fotengely masik vege hajtja a vezermuszijat. Tehat a vezermuszij nem is
>tudja, hogy mitol forog a fotengely. Akkor mi a kulonbseg?
Megkerdeztem egy-par szerelot ez ugyben. A velemenyuk egyezett:
Nyugodtan be lehet huzni. De! arra vigyazni kell, hogy ne mazsola
modjara a robogo autonal leugorjunk a kuplungrol, mert ez akkorat
ranthat a fotengelyen amire nincs felkeszitve a motor vezerlese. Ilyen
erolokest egy oninditoval nem tudunk elerni.
Diesel:ha megnosultel akkor tudod meg milyen. Vegyel es meglatod! Amig
nem vettem egy szakadtat, addig en sem ertettem oket, es szajkoztam a
masok altal mondogatott draga motorgeneral sztorit. Imadom hogy
alapjaraton akar negyesben is lehet vele csorogni, mig a benzinesek
kuplungolnak mint a kisangyal. A -25 fokos idot kiveve, pedig nem kell
jatszni a szivatoval, vagy halgatni az automata szivato altal porgetet
motort, de az igaz hogy hidegben a dieselben is kevesebb az ero, mint
melegen. Nincs gyujtokabel athuzas, megszakitohezag allitas,
gyujtasbeazas. Viszont nem lehet otthon megbarkacsolni.
Udv. Tomasz
|
+ - | Dizel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> A dízelnél drágább:
>
> - vételár
> - 7500 km-es olajcsere ciklus
Az mar reg volt, legalabb 10.000, a legujabbaknal talan meg tobb... Persze
ez az olajtol is fugg.
> - kötelező bizt. (Az 1600 alatti és az 1600-2000 ccm nem ugyanaz)
> - az esetleges kopások miatti szervizköltség (porlasztócsúcsok - ilyen
> nincs is a benzinesben, izzítógyertyák - ilyen sincs, gyűrűzés az indítási
De vannak gyujtogyertyak, amik nemigen birnak 80-100ezer kilometert :)
> A benzines jobban bírja a tartós vágtázást (autópálya >130-140).
Ez hogy ertendo? Birja azt a dizel is, en mar mentem folyamatosan 1000
km-t is, merthogy tankolni sem kell hamarabb :)
|
|