Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX CODER 481
Copyright (C) HIX
1999-06-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 JAVA decompiler (mind)  4 sor     (cikkei)
2 RE: haromszog (mind)  63 sor     (cikkei)
3 Window header szinezes (mind)  18 sor     (cikkei)
4 DMC (mind)  6 sor     (cikkei)
5 Re: 0ff0 bug (marmint f00f) (mind)  16 sor     (cikkei)
6 Koszonet (mind)  3 sor     (cikkei)
7 .bmp file format (mind)  81 sor     (cikkei)
8 Re: virtual machine (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - JAVA decompiler (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Windows alá keresnék Java decompilert.
Amennyiben nem tudtok róla, hogy lenne, érdekelne más lehetőség is.

Wolodayen
+ - RE: haromszog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv !

>   Adott egy haromszog a csucspontok koordinataival, es van egy
> fuggetlen
> pontom. A koordinatak alapjan hogyan lehetne azt megallapitani,
> hogy a pont
> a haromszog belsejeben vagy rajta kivul helyezkedik el?
>   Maganban valaszoljatok, legyetek kedvesek.

Itt egy pacal forras (unit formajaban):
> -----------------------------------------------------------
{$F+}
unit MATEK;

INTERFACE

function vharomszog(x0,y0,x1,y1,x2,y2,x3,y3:word):boolean;

IMPLEMENTATION

function vharomszog(x0,y0,x1,y1,x2,y2,x3,y3:word):boolean;
var vx:array[1..3] of integer;
    vy:array[1..3] of integer;
    eredmeny:boolean;
    a:integer;
.
> ----------------------------------------------------------------

x0,y0 a vizsgalt pont, a tobbi a haromszog koordinatai.
Biztos lehet optimalizalni (ahogy elnezem, van mit, ugyanis
eredetileg volt benne egy for ciklus, na meg ertek szerinti
parameteratadas), de ahova nem kellett, ott nem volt ra szukseg :-) 

Remelem, hasznat veszed.
Szevasz !

Tom

----------------------------------
Rehak Tamas
E-Mail: 
----------------------------------
+ - Window header szinezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet a CODER-ek jeles tarsasaganak!

Segitsegetek kerem, mivel olyan programozasi feladatot kaptam, 
amelyhez hasonloval ezidaig meg nem talalkoztam.

A kerdes:
	Egy window fejlece atszinezheto-e egy programon belulrol,
	es ha igen, akkor hogyan.

Az igazsagot megvallva, en nem emlekszem olyan programra, amely
nem a rendszer beallitas szerinti szinekben jelenitette meg az ablak
fejlecet. Ha valaki esetleg mar latott ilyen programot, kerem irjon.

Kerlek benneteket hogy maganba is valaszoljatok.

Udvozlettel: Ko'ra Ka'roly CAMSCO KFT.
             Telefon: (36) 1 465-83-79
             <mailto:>
+ - DMC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Tudna nekem valaki leirast adni a 'Dynamic Markov Coding' eljarasrol?

Udvozlettel,
             Chut
+ - Re: 0ff0 bug (marmint f00f) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On  2 Jun 99 at 5:43,  > wrote:

> > eleget tegyunk vasarloink igenyeinek", a Novelles meg, hogy "A
> > NetWare-t nem erinti a talalt Pentium bug".
> Bizonyos szempontbol igaza van. A mezei user nem tud a szerveren
> programot futtatni. De a gonosz rendszergazdak... ;-)

Intranetware-en van www szerver, meg a cgi-khez perl fordito,
mindkettoben elkepzelheto, hogy van pl. buffer overrun bug, akkor
meg egy elszant cracker csak le tud futtatni 4 byte-ot. :) 

Nem mint hogyha barkit ilyesmire akarnek biztatni!

István
--  Istvan Marosi  --  http://www.sch.bme.hu/~marosi  --
--  Recosoft Ltd.  --  mailto:  --
+ - Koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagyon koszonom mindenkinek a segitseget (a Turbo Pascal kurzor 
   ugyeben), hasznosak voltak. Meg egyszer:koszi mindenkinek,aki  
   segitett !
+ - .bmp file format (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sokat segítene aki megírná, hogy hogyan épül fel egy .bmp fájl, esetleg

Alapnak itt van egy C header file:

/* Bitmap file header definitions */
typedef struct tagRGBQUAD {
	BYTE    rgbBlue;
	BYTE    rgbGreen;
	BYTE    rgbRed;
	BYTE    rgbReserved;
} RGBQUAD;

typedef struct tagBITMAPFILEHEADER
{
	WORD		bfType;                   // "BM" vagy 0x4D42
	DWORD 	bfSize;                   // Hany byte hosszu a file
	WORD		bfReserved1;              // == 0
	WORD		bfReserved2;              // == 0
	DWORD		bfOffBits;                // Hol kezdodik a
"pixel" informacio
	DWORD   	biSize;			  // windows BMP == 40
	DWORD   	biWidth;			  // szelessege
a kepnek, pixel-be
	DWORD   	biHeight;			  // magassaga a
kepnek, pixel-be
	WORD    	biPlanes;			  // 'plane'-k
szama (altalaba == 0)
	WORD    	biBitCount;			  // 1 -
fekete/feher, 4 - 16 szin, 8 - 256 szin, 24 'true color'(8 bit each,
RGB)
	DWORD   	biCompression;		  // tomorites, altalaba
== 0
	DWORD   	biSizeImage;		  // hany byte hosszu a
kep	
	DWORD   	biXPelsPerMeter;		  // Horizontal
resolution	  
	DWORD   	biYPelsPerMeter;		  // Vertical
resolution
	DWORD   	biClrUsed;			  // hany szin
van hasznalva
	DWORD   	biClrImportant;		  // hany szin 'fontos'
(?)
	RGBQUAD     bmiColors[];		  // a szinek 
} BITMAPFILEHEADER;

/* constants for the biCompression field */
#define BI_RGB      0L
#define BI_RLE8     1L
#define BI_RLE4     2L

Na most itt lessz egy kicsit bonyolultabb, a bmiColors (RGBQUAD) struct 
tobbszor van ismetelve. Ha a biBitCount == 1 akor 2-szer (fekete/feher),
ha a biBitCount == 4 akor 16-szor (16 szin), 
ha a biBitCount == 8 akor 256-szor (256 szin),
ha a biBitCount == 24 akor egyszer se (nincs palette)

Egy struct tagBITMAPFILEHEADER van a file elejen, utana a pixel
informacio, soronkent, kezdve az utolso sorral.
Minden sor DWORD 'boundary-n' kell vegzodni (minimum 4 byte)
ha nincs eleg pixel info akkor 0-val kell tomni.

Ha biBitCount == 1 akkor minden bit felel meg egy pixelnek.
(ha 0 akkor bmiColors[0] van hasznalva, ha 1 akkor bmiColors[1].

Ha biBitCount == 4 akkor 4 bit (nybble) felel 
meg egy pixelnek. (bmiColors[0] - bmiColors[15])

Ha biBitCount == 8 akkor minden byte felel meg egy pixelnek.
(bmiColors[0] - bmiColors[255])

Ha biBitCount == 24 akkor harom byte felel meg egy pixelnek,
(kek, zold, piros sorrendbe).

Ez egy nagyon gyors leiras, ha erdekel tobb (jobb?), talalhatsz angol
leirast itt:
http://www.wotsit.org/cgi-bin/search.cgi?graphics

 .. vagy irjal maganban es el tudok kuldeni .BMP 'viewer' C forrast
(640x480 max).

Attila Voros, Chief Engineer, ISDgames
+ - Re: virtual machine (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

A vas az a mai viszonyok szerint nem tul huzos, 333 MHz PII, ami huzos az a
memoria 768 Megat hasznal a linux, ebbol adtam 128 Megat a winnek egesz
pontosan a VM nek, de mindezzel egyutt a memoria foglalas nem ment
tokkal-vonoval 200 Mega fole. Otthon meg nem tudtam kiprobalni, de amint
dulore jutok vele referalok (AMD k6-2 300, 64MB)

Udv
Andras

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS