Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1750
Copyright (C) HIX
2003-02-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 plexi (mind)  6 sor     (cikkei)
2 re: cippzar elv (mind)  29 sor     (cikkei)
3 re: miert van ott az aszfalt? (mind)  29 sor     (cikkei)
4 re: kallantyu, matrica (mind)  20 sor     (cikkei)
5 re: suzuki tipp (mind)  23 sor     (cikkei)
6 Re: Re: zippzar (mind)  23 sor     (cikkei)
7 Re: zippzar (mind)  27 sor     (cikkei)
8 Felado : koloszar.attila=ln.matav.hu@nospam.hix.hu [Hun (mind)  11 sor     (cikkei)
9 motorhazteto boritas (mind)  11 sor     (cikkei)
10 Ausztriaba kell-e teligumi? (mind)  10 sor     (cikkei)
11 zip-zar (mind)  20 sor     (cikkei)
12 mini cooper s (mind)  7 sor     (cikkei)
13 Besorolas - az M7-esen... (mind)  9 sor     (cikkei)
14 Dimitrij autoja (mind)  23 sor     (cikkei)
15 GEnfi szalon (mind)  24 sor     (cikkei)
16 Re: amortizacio (mind)  25 sor     (cikkei)
17 82-es Opel Ascona 1,6S (mind)  32 sor     (cikkei)
18 auto anyukanak (mind)  34 sor     (cikkei)
19 RE: *** cippzar *** #1749 (mind)  24 sor     (cikkei)
20 Re: Alpine CD-s autoradio (mind)  3 sor     (cikkei)
21 Re. Skoda Felicia (mind)  27 sor     (cikkei)
22 Re: Kerdes - Zippzar elv (mind)  25 sor     (cikkei)
23 Valasz: va: RE: ***czippzar *** #1747 *** HIX AUTO *** (mind)  36 sor     (cikkei)
24 autos szakkonyvek (mind)  4 sor     (cikkei)

+ - plexi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bar nem autos, de talan tudtok segiteni.
Van egy bukosisakom, aminek a plexije mar eleg viseltes. Kerdesem, hogy hol
lehet kapni(vagatni) hozza ujat illetve sima plexit kapok e valahol, amibol
en sk megoldanam.
Koszi 
Vili
+ - re: cippzar elv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Kerdes - Zippzar elv ( 17 sor )
>Idopont: Tue Feb 25 10:13:17 CET 2003 AUTO #1749
>Tobben tamogatjak, hogy elore kell menni a kulso/elfogyo savban es a 
>szukuletnel a zippzar elv szerint kellene athaladni a ket sav 
>autoinak. Magyarazatuk szerint ezzel gyorsabb lesz a kozlekedes.
>No de mi van akkor, ha az osszes auto (tudom, hogy ez idealis eset, 
>Mo.-on nem fordul elo) idoben atsorol a megmarado savba es a 
>szukuletnel folyamatosan, egymas beengedese, megallasok es 
>elindulasok nelkul halad at az osszes auto?
>Vajon nem ekkor gyorsabb a forgalom atlagos tempoja? Egysegnyi ido 
>alatt nem ilyenkor jut at tobb auto  a szukuleten?

Nem. Ugyanis a forgalom mindig gyorsabb tobb savon, mint kevesebben. A
cippzarnal nem szuksegszeru a megallas, beengedes - gondolom ez nem
ujdonsag.

En ugy vettem eszre, hogy azok az autosok, akik a cippzar elott tobbszaz
meterrel kezdtek el besorolni, lassitottak a forgalmat. Ugyanis savukban
mindenki megallt es varta amig besorolnak. Raadasul a kocsisor beengedos
resze nem szivesen enged be maga ele tomegeket a cippzar elott. A cippzarnal
viszont az "egy beenged, en jovok, egy beenged, mogottem jovo jon" elv
ervenyesul.

Udv,

awender
+ - re: miert van ott az aszfalt? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: va: RE: ***czippzar  *** #1747 ( 31 sor )
>Idopont: Tue Feb 25 17:33:38 CET 2003 AUTO #1749
>Ha  szerinted  rossz  ember,  aki  elmegy  a vegeig,(es nem tul a
>vegen,  mert  azt  kikapni  a  kocsibol,  adni  egy  beontest  es
>odadrotozni egy oszlophoz) akkor miert tart addig a sav?
>M i e r t    v a n    o t t   a s z f a l t ?

Egyetertek. Itt No-ban ha a fogyos sav ures, akkor a masik savbol
folyamatosan mennek at autok, hogy a nem fogyo savba hatulrol meg tobb auto
beferjen. Itt eleg sok a dugo, rengeteg az auto es mindenkinek erdeke, hogy
maximalisan ki legyen hasznalva az autout. Aki a fogyo savban elore megy, az
ezt nem gonoszsagbol teszi, csupan hasznalja az eszet es a kormanykereket. A
lenyeg ugyanis a hatekonysag. Persze azoknak, akik a nem fogyo savban allnak
es lassan araszolnak, bosszanto lehet, hogy valaki elmegy mellettuk, de hat
vegulis ok is mehetnenek nem? Vegulis nem tilos. Mo-n otthon mindig meg kell
koszonni ha beengednek, mert eleg sok a paraszt, aki nem ismeri az egyet
elengedek, utana en megyek elvet. Itt No-ban ez termeszetes. A fogyo savban
sem jut senkinek eszebe, hogy az ele a kocsi ele bealljon, amelyik mar
elengedett egyet. Valoszinuleg a kulonbseg kulturalis eredetu (dogoljon meg
akinek jobban megy) es technikai eredetu. Technikan ertem azt, hogy itt
valoszinuleg az elmult 50 ev alatt mindig is lenyegesen tobb auto
kozlekedett. 

Udv,

awender
+ - re: kallantyu, matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Valasz: autopalya matrica levakaras citroen*** HIX AUTO ( 18 sor )
>Idopont: Tue Feb 25 08:23:47 CET 2003 AUTO #1749
>>Gondoltam, reklamozom picit a picassom :), bar biztos mas kocsinal is van
>>ilyen. A picassonal a vezetooldali ablak also reszen van egy pici feher
>>muanyag kallantyu, mely a parkolojegyek, matricak rogzitesere hivatott.
>Alternativ, de rossz megoldas. A hazai matricanal meg csak-csak elmegy,
>mert az nem matricas rendszer, hanem kozponti nyilvantartasos (ennek
>ellenere megbuntethetnek, ha nincs felragasztva); Ausztriaban es egyeb
>kulfoldon meg _muszaj_ felragasztani, mert anelkul nem ervenyes.

Ausztriaban igy hasznalom 2001 aprilisa ota - autokereskedo javaslatara. A
"tobbi kulfold"-rol nem tudok, de ott sem ragasztanam fel - ha mar ott a
kallantyu, ami tokeletesen rogziti a matricat.

Udv,

awender
+ - re: suzuki tipp (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: awender autoja nejenek ( 11 sor )
>Idopont: Tue Feb 25 08:23:59 CET 2003 AUTO #1749
>tudom, hogy a koz szemeben aljassag, amit mondok, de miert nem gondokozol
>Suzukiban?
>Ezert a penzert, amit irtal - 7000 EURO = 1.7 millio HUF-  , 1 max 2 eveset
>kapsz, pazar felszereltseggel, ertsd:
>klima, legzsak, ABS, elektromos cuccok, tan meg automatat is
>(nejed meg fogja oromeben engedni a tobbnejuseget neked), es meg 2 (1) evig
>garis lesz a kocsi- nincs riziko.

Nyitott vagyok minden otletre, koszi a valaszt. Megneztem, nalunk 50km-es
korzetben csak Vitara es SJ kaphato. Swift-et lattam 300-ert, de gondolom
balesetes. Milyen Suzukira gondoltal?

Most megneztem 100km-es korzetben es talaltam ket swift-et, ami arban kb.
ott van, amit emlitettel. Koszi a tippet.

Udv,

awender
+ - Re: Re: zippzar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Gombanoveszto Barnabas!

>No de mi van akkor, ha az osszes auto (tudom, hogy ez 
>idealis eset, Mo.-on nem fordul elo) idoben atsorol 
a megmarado savba es a szukuletnel folyamatosan, egymas >beengedese, megallasok
 es 
>elindulasok nelkul halad at az osszes auto?
Az altalam emlitett Hosok teri peldanal ezt nehez lenne
megoldani, hiszen a ha a KOsK-ra vezeto savban folyamatos a sor,
a Dozsarol ket sor auto kap zoldet, netan meg az Ajtosi D
felol erkezve is be kivan vki sorolni, akkor ott bizony
docogni kell (hiszen a Kos vegen, az M3nal is ott a lampa,
ott ismet megall a sor). A hangsuly azon van, hogy a forgalom
visonylagos folyamatossagat kivanjuk-e fenntartani, vagy 
kizarolag az szamit, hogy nehogyma' elenk keruljon vki, aki korábban nem volt o
tt. Az pedig, hogy ez torlodashoz, netan balesetveszelyes helyzet kialakulasaho
z vezet, az nem a mi 
bajunk.

Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Re: zippzar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tevedes ne essek en altalaban beengedem a szepen indexelo autot. Az
> se zavar ha valaki gyorsan elhuz es beall elem vagy valahova elottem.
> De neha nagyon durvan vagnak elem (index none).

Pontosan. En is azt szoktam, hogy ilyen esetben hagyok magam elott helyet,
ahova a delikvens befer. Ha indexel, az amugy arra szokott osztonozni, hogy
nagyobb helyet hagyjak neki, sot, villantsak, hogy jojjon. Namost, ha o
ezzel a lehetoseggel nem el, csak megy elore toretlenul, hatha a
felfestetesen tul meg masfel meter elonyre tud szert tenni, akkor az
elozekenysegem meg szokott szunni, mert ugy eszlelem a magatartasabol, hogy
valoszinuleg nem is akar atjonni. Aztan ha mar all a szalagkorlat vegenel,
raadasul meg akkor sem jut eszebe az index kirakasa, akkor sajnalom.

Mellesleg a zippzarnak nem az az ertelme, hogy egyesevel valtva jojjon ossze
a ket sor, meg nem is az, hogy az elejen, vagy a vegen soroljanak be, hanem
az, hogy lehetoseg szerint folyamatosan tegyek. Gyakran attol akakul ki a
dugo, hogy apro megallas egy helyen vegighullamzik a kocsisoron, egyre
dagadva (kaosz elmelet es pillango efektus, mondana ilyenkor kedvenc
matematika eloadom) . Ha az egyik savnak sem kell megallnia, akkor a
folyamatos menes tarthato, sokkal kevesbe fog beallni a sor. Sajnos ez
nalunk kulonosen ismeros, mert 1., a vezetok 80 szazaleka nem lat tovabb az
elotte levo hatso lampajanal, ezert sok ido telik el a sor megindulasaig; 2,
cserebe viszont egymas fenekeben autoznak, igy minduntalan megallasra
kenyszerulnek, pedig kicsit nagyobb kovetesi tavolsagot, mint puffer
teruletet lehet arra hasznalni, hogy folymatos mozgasban tartsad a sor.

Szabolcs
+ - Felado : koloszar.attila=ln.matav.hu@nospam.hix.hu [Hun (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

: tudom, hogy a koz szemeben aljassag, amit mondok, de miert nem gondokozol
: Suzukiban?

Ha rosszindulatot felteleznek rolad, akkor akar lehetne az is. Elfeledkezel 
arrol az aprosagrol, hogy mi van akkor, ha beledmennek? A Suzuki-vetelbe sok 
onigazolo ostobasagot bele lehet magyarazni, de ami a biztonsagat illeti, abban
 
nincs es nem is lehet vita. A leghitvanyabb mai konstrukcioba is szivesebben 
ultetnem a felesegem, mint egy Suzukiba.

Z.
+ - motorhazteto boritas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van valakinek otlete, hol kaphatnek a Fiat Uno
motorhaztetejenek belso felere boritast,
valamint rogzito bugykoket?
Szetmallott ami rajta volt, es undoritoan
lognak a cafatok:)

Koszi

Zozi
+ - Ausztriaba kell-e teligumi? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Autosok,

baratnmommel atmennenk hetvegen Ausztriaba, megtudja valaki mondani hogy
kell-e teligumi es holanc odaat? Illetve jart-e valaki a Snee es a Raxi
Alpok kornyeken mostanaban, mekkora a ho az utakon, milyen magassagaban (ho
jol emlekszem, akkor Steiermark-nak hivjak a kornyeket)?

Elore is koszonettel,

Tamas
+ - zip-zar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajja!

kuttelke:
> ha atmegy a felfestesen, mar nem tud szabalyosan besorolni...
Csak nem errol volt szo... Az valoban a pofatlankodas kezdete..

> aki korrekt velem, azzal en is az vagyok
Ennyi a lenyeg. :o)

A bevagos, eletveszelyes marhak a lo tuloldala. Mi a masik oldalarol
indultunk, azaz, hogy 500 meterrel a szukulet elott be kellene sorolni.
Figyeljunk egymasra es ha valaki begurul a felfestesbe, de nem huzza
rad eroszakosan, azt meg engedjuk be es mindenki boldog lesz.
A temat lezartam, 

A kormayok legyenek velunk, Udv!

 ******************
* A.i.: Peace bye Gyimi *
 ******************
+ - mini cooper s (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Kinek van tapasztalata a Mini Cooper S-el, milyen az auto, gyari hibak stb.

Udv,

Arpad
+ - Besorolas - az M7-esen... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

nekem errol azok jutnak eszembe, akik mar Feszkesfehervar utan beallnak a 
belso savba, mert hogy Zamardi utan balra akarnak kanyarodni...
Bar bizom benne, hogy nekik tul draga lett a matrica... (jo, ez 
rosszindulat :-)


djtiszy
+ - Dimitrij autoja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Dimitrij,

ha mindegyik auto ugyanannyira tetszik, akkor azt kell megvenni, amelyik a 
legjobb allapotu az arahoz kepest (keves igazi km). Gondolom edesanyad 
ugyis hosszabb tavra tervezi a dolgot.

Az Astra es az Escort olcso, Vectrabol sok van.
Az 1 millios hatar a nagyobb autokat kizarja (ill. csak nagyon leharcoltak 
lesznek). Azt senki nem mondja a listan, hogy pl. "a fieszta szar, ne 
vegyel inkabb".  IMHO keress egy kisautot, 50-70000 km-rel, az meg nagy 
esellyel szervizkonyves is lehet. 

Oreg autoban en is Japan-parti lennek. Ha nem volt romma torve, akkor meg a 
muanyagok sem fognak tulsagosan zorogni, es gond nelkul elmuzsikal sokaig 
(egy rendes atvizsgalast kovetoen - erre en raszannek 50-60 000 Ft-ot 
(vezermuszijcsere ha szijas, olajcsere, fekbetetcsere, stb))

remelem tudtam tippet adni.


djtiszy
+ - GEnfi szalon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Lacival irtuk:

>> PS: Mar csak 10 nap, es indulunk!!
>
>Ezek szerint az elejere jottok? A tavaly es azelott en is az elejen 
>voltam, de most az utolso napot celoztam meg hatha akkor nem lesz mar 
>akkora tolongas.


Igen, 7-en leszunk kint a szalonon. Egy dolgot tanultunk az elso szalon-
latogatasokkor: hetvegen SOHA TOBBET. Fenykepezni nem lehet, ugy kell 
hessegetni az embereket... Es bar mar elmult a nagy papirgyujto-laz, de az 
utolso hetvegen prosik sem nagyon vannak.

Penteken du 2-ig egesz nyugalom van, utana ugy is menetrendszeruen 
elfaradunk :-) (kabe 1500 auto megtekintese 5 ora alatt, az 5 percenkent 
egy uj auto - belegargyul az ember. Meg kulonben is csak kb. 1000 kep fer a 
foto-kruskam memoriajaba :-)


djtiszy
+ - Re: amortizacio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sehogy. A hivatalos modszer az Eurotax Schwacke katalogus adata, de az altalaba
n a piaci arak feletti osszegeket ir.

A legjobb modszer, foleg gyakori tipusoknal: veszel egy Kepes Auto Express, vag
y AutoTrader ujsagot, es megnezed, milyen aron mennek a 97es, es ugyanannak a t
ipusnak a 96-os valtozatai. Ilyen egyszeru. Amugy minel nagyobb, minel dragabb,
 az elso evekben annal nagyobb az ertekvesztese. 

Matrica leszedes:
az osztrak matrica papir alapu, ragasztojat H2O oldja, azaz vizes szivacs hatas
ara nyom nelkul lejon. 

A magyar matrica meg csak egy muanyag folia, ami minden segedanyag, hutes, stb 
nelkul tisztan lehuzhato. Ha elszakad, ujra meg lehet fogni, de eletemben mar k
b 30 darabot kapartam le, mindig eszkoz es vegyszer nelkul, puszta kezzel. Szer
intem a magyar hidegen jobban lejon, ha tulmelegited, a ragaszto ottmarad, csak
 a folia jon le.

TIPP: amikor felrakod, nem kell az egeszet nekitaposni, csak kozepen egy ujjlen
yomatnyi feluleten. Jol ragad, leesni sosem fog, leszedni meg konnyebb. 
A muanyag csipesz (Octavian is van) a PARKOLOJEGY, kulfoldon esetleg szelvedo m
oge helyezendo parkoloora rogzitesere szolgal. A matrica csak felragasztva erve
nyes.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 195.56.99.5)
+ - 82-es Opel Ascona 1,6S (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Nemreg jutottam hozza egy 82-es Opel Ascona 1,6S  tipusu autohoz. Ha
>valakinek van tapasztalata, akkor kerem irjon, ha meg valaki tudja, hogy
>mennyi olaj jar a motorba, es negygangos valtomuvel mi az atlagos
>fogyasztasa, akkor vilagositson fel.
>Koszi, Laci.

Eloszor is gratula az autohoz!
Nekem egy 81-es 2.0E Asconam volt. A Tied mar a "kocka" lampas, ujabb
kasztnis vagy meg a "regi"? Nekem a regi volt, pont utana kb 81-82-ben volt
 tipusvaltas... A Tied szerintem karburatoros, ugy tudom az "S" jelzes a
sport
roviditese, gondolom jobban megy es tobbet eszik az "E"-injektorosnal.
Egy ismerosomnek volt 1.6S, az mar az ujabb tipus volt (evjaratot nemtom)
bevallasa szerint kb. 90-100-as max. temponal 7 lityi koruli fogyasztasa
volt,
 de nemigen hasznalta varosban es nem az a kifejezett lampanal gyorsulo
tipus volt a pacak :-) Nem is nagypapa :-) . A fogyasztast elhiszem, mert a
2.0 benzines nekem sem evett tobbet 8-nal ugy, hogy max. 120-at mentem
vele, altalaban 25 km-es tavokat, viszont egy-egy megallas-elindulaskor
altalaban 2-esben huzattam 80-ig :-) Ha nem porgettek szet a motorjat,
akkor van egy strapabiro fasza gepegyseged...
A hatso kipufogo dobnal a "gyari" helyett jo az utangyartott magyar
DACIA dob is (igaz ugy nem olyan sportos a hangja), en is azt raktam fel
annak idejen az ar: 9.000 Ft helyett 1.400 (de ez mar volt vagy 6 eve...)

Ha van keped a geprol, kuldhetsz...

Udv!

GERI
+ - auto anyukanak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Edesanyamnak szeretnek egy autot vasarolni, es az alabbi
>...
>Opel Vectra 1.6-2.0
>Opel Calibra 2.0
>Opel Corsa 1.5D, 1.4
>Opel Astra 1.4i
>...

Haaat... A Calibra meg a Corsa nem ugyanarra a celra szolgal....
Milyen vezetesi stilusu edesanyad? A Calibraval nehez tolatni mert
annak a hatuljat csak sejteni lehet, viszont sok kaja belefer a csomag-
tartojaba ha nagybevasarlast csinalsz a szupermarketben :-)
A Vectra is nagyobb kasznis ugye. Az 1.6 gyenge ismeroseim szerint
akkora kasztnikhoz. Latatlanban az ASTRA-t tudnam javasolni neki...

>Ford Escort (Orion) 1.4

Tobb ismerosomnek is gyarilag hibas volt a fekrendszer, draga a csere...
Nekem szuknek tunt a belso ter is. Orionnal a tolatas nehezebbnek tunhet.

>Ford Mondeo 1.6-2.0

Ismerosom szerint az 1.6 gyenge a kasztnihoz, meg varosba tolatgatni
is nagy a kasztni (sokat vezetett ilyent)

>Volkswagen Golf III. 1.4
A hatso C oszlop miatt szinten nehez a tolatas, ha magas anyukad a kozepso
visszapillanto tul sokat takar az utbol (nekem legalabbis, 189 cm)

A tobbi autorol nem tudok nyilatkozni..

Udv! GERI
+ - RE: *** cippzar *** #1749 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

#Tobben tamogatjak, hogy elore kell menni a kulso/elfogyo savban es a
#szukuletnel a zippzar elv szerint kellene athaladni a ket sav
#autoinak. Magyarazatuk szerint ezzel gyorsabb lesz a kozlekedes.
#No de mi van akkor, ha az osszes auto (tudom, hogy ez idealis eset,
#Mo.-on nem fordul elo) idoben atsorol a megmarado savba es a
#szukuletnel folyamatosan, egymas beengedese, megallasok es
#elindulasok nelkul halad at az osszes auto?
#Vajon nem ekkor gyorsabb a forgalom atlagos tempoja? Egysegnyi ido
#alatt nem ilyenkor jut at tobb auto  a szukuleten?

a szukulet atbocsato kepessege adott, fuggetlenul attol, hany savon
torlodik fel elotte a jarmuforgalom - lletve ha tobb savon torlodik,
akkor a beengedessel (rafekezes, intes, hogy mehet a masik) meg egy
kicsit csokken is az idoegyseg alatt atjutni kepes gepkocsik szama
a cippzarazassal sincs kulon gond, ha rendeltetesszeruen hasznaljak
a kiindulas viszont az volt, hogy vannak, akik rendszeresen
eloremennek, a fizikai lehetoseg hataraig, es ott elvarjak, hogy
automatikusan beengedjek oket, mert szegenyeknek elfogyott a savjuk
a cippzarazas egy lehetoseg, amivel el az ember, ha szukseges
visszaelni vele viszont pofatlansag
ezzel be is fejeztem a temat, ugyse tudjuk meggyozni azokat, akik
szerint a szemfulesebbnek, eroszakosabbnak mindenhez joga van...
udv
kuttelke
+ - Re: Alpine CD-s autoradio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

mi a tipus?

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 193.110.56.249)
+ - Re. Skoda Felicia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok, szia Geri.

>Egyik rokonom tegnap kapott egy Skoda Felicia-t. 1.3-as,
> 5 ajtos. Kerdesem: ennel a tipusnal mire kell figyelni?

Mivel ez a tipus mar alu hengerfejes nem szabad minden fagyallot beleonteni,
mert a sima megeszi a hengerfejet.
Ez a fagyallo G12 jelu piros szinu. Mivel 2,5 eves szerintem korrozziot nem
is emlitem, hogy hol is kell vigyazni vele. Olajat, motorba valtoba nem
ajanlom az olcso szarokat. A jo olajat igen meghalalja. Skodalistara az
ismerosod nem iratkozik fel ? Alkatreszileg is kepben vagyok gyari
alkatreszekkel kapcsolatban.

Udvozlettel: Frigyes

      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

http://kep.tar.hu/budaivar/index.phtml
HiX matrica , elso ajto  legterelo, Brisk tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, Militec kaphato., E - gyujti elektronikus
gyujtas megszakitos autokba.
+ - Re: Kerdes - Zippzar elv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tuesday 25 February 2003 11:13, jenes--abc.hu wrote:
> No de mi van akkor, ha az osszes auto (tudom, hogy ez idealis eset,
> Mo.-on nem fordul elo) idoben atsorol a megmarado savba es a
> szukuletnel folyamatosan, egymas beengedese, megallasok es
> elindulasok nelkul halad at az osszes auto?
> Vajon nem ekkor gyorsabb a forgalom atlagos tempoja? Egysegnyi ido
> alatt nem ilyenkor jut at tobb auto  a szukuleten?

Egyreszt meglehetosen szeles sebesseg-hatarok kozott egy ut 
ateresztokepessege meglepo modon gyakorlatilag allando. Egy "tele" egysavos 
uton mintegy ket masodpercenkent megy at egy auto akkor is ha 20km/hval 
megy es akkor is ha 80km/hval. Ennek ellenere szerintem te jobban szeretned 
a 80km/hs jelenseget:)

Masreszt nem vetted figyelembe hogy az autok fizikai helyet foglalnak el az 
uttesten, meghozza sokat. Ha van egy 200 meteres duplasavos szakaszod 
amelynek a vegen elfogy az egyik sav, cipzar eseten konnyen lehet hogy az 
autok elfernek a ket savban mig ha mindenki a megmarado savba sorol, a 
ketszer olyan hosszu autosorral esetleg eppen megbenitjak a mogottuk levo 
utkeresztezodest.

Udv, Sandor

-- 
Udv, Sandor
+ - Valasz: va: RE: ***czippzar *** #1747 *** HIX AUTO *** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: va: RE: ***czippzar  *** #1747 ( 31 sor )
> Idopont: Tue Feb 25 17:33:38 CET 2003 AUTO #1749
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
Megismetlem  a  kerdesemet, mert nem akarlak azzal terhelni, hogy
visszakeresd:
Ha  szerinted  rossz  ember,  aki  elmegy  a vegeig,(es nem tul a
vegen,  mert  azt  kikapni  a  kocsibol,  adni  egy  beontest  es
odadrotozni egy oszlophoz) akkor miert tart addig a sav?
M i e r t    v a n    o t t   a s z f a l t ?
Erre   nem   jo   valasz  az,  hogy  forgalomtechnikai,  muszaki,
esztetikai   stb   okokbol.   Gyanitom,   hogy  Te  valami  masra
valaszoltal.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Geza,

csodalkozom a kerdeseden, egy picit demagognak erzem.

Nyilvanvalo (illetve teny), hogy az utakat a normalis forgalom tempojahoz
tervezik, tehat ahhoz, hogy ha valaki egy atlagos tempoval kozlekedik.
Ekkor az elfogyo savok kb. ugy fogynak el, hogy elegendo helyet hagynak a
besorolasra, nem kenyszeritik az autost fekezesre, fel tud gyorsulni a
halad sav tempojara, fel tud keszulni a savvaltasra, ne kelljen x idon
belul ket ilyen manovert vegrehajtani stb... Rengeteg erre vonatkozo
szabalyzas, ajanlas van, amik termeszetesen nem mindig tarthatok be.

Az eredeti kerdesen (jo vagy rossz ember-e, aki vegigmegy) tulmenve: NEM
azert van ott aszfalt, hogy dugoban optimalisan peremig lehessen tolteni a
varost, es 25 autoval beljebb alljon a sor kulso vege Piripocson, hanem
azert, hogy a normalisan halado forgalom ritmusat ne akadalyozzak a savot
valtok (legyen idejuk vegrehajtani a savvaltas muveletet) :-)

udv,
Akos
+ - autos szakkonyvek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi, ugyan semmi kozom hozzajuk, de ezt a boltot szoktam en is emlegetni,
sot mar vasaroltam is naluk.
http://www.korrekt.hu/page2.html
homer

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS