Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1699
Copyright (C) HIX
2003-01-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: legzsaknyitas lassulasra (mind)  36 sor     (cikkei)
2 Re: legzsak (mind)  27 sor     (cikkei)
3 Rendszam + fenyek (mind)  47 sor     (cikkei)
4 Opel Corsa Club (mind)  8 sor     (cikkei)
5 Re: veszfekezes (mind)  66 sor     (cikkei)
6 Menetjelzo (mind)  23 sor     (cikkei)
7 AFU (veszfekrasegito, villogoval) (mind)  50 sor     (cikkei)
8 KRESZ kerdes (mind)  20 sor     (cikkei)
9 Alfa 145 1.6 TS elado (mind)  74 sor     (cikkei)
10 Re: veszfekezes (mind)  32 sor     (cikkei)
11 Re: *** HIX AUTO *** #1698 (mind)  9 sor     (cikkei)
12 Re: autos ajandek karacsonyra + info keres (mind)  16 sor     (cikkei)
13 Re. S 120 biztonsagi ov. (mind)  30 sor     (cikkei)
14 Re: HIX, veszfekezes (mind)  29 sor     (cikkei)
15 Alfa 155 1.8 TS (mind)  10 sor     (cikkei)
16 Hacssolampa (mind)  21 sor     (cikkei)
17 Renault D11 lefullad (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Re: legzsaknyitas lassulasra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Csodalkoznek rajta ha a legzsak a lassulas merteketol nyilna ki!Ugyanis egy
> falnal mindegy milyen mertekben lassul az auto,megis kinyilik.Ha meg satut
> nyomok meglepo elmenyben lenne reszem ha nagyot lassulnek.
> A legzsak eredetileg ugy mukodik hogy a beepitet szenzorok erzekelik a
> kulonbozo karosszeriaelemek "kozeledeset" az utasterhez.Ennek a merteke
> hatarozza meg ,mekkora lesz benne a nyomas.

Akkor kezdhetsz csodalkozni, de szerintem egy kis gondolkodassal Te is
rajossz, hogy nem jo az ervelesed. :)
Szoval a legzsakok nyilasakor az auto kb. par tiz centi tavolsagon belul
(mig gyurodik az eleje) lassul le mondjuk 30-40 km/h-rol (vagy sokkal
tobbrol) nullara. Megnezem mikorsz fogsz Te ilyen lassulast produkalni egy
satufekezessel.

> A veszvillogo meg akkor kapcsol be,ha akkorat fekezel hogy az abs mukodesbe
> lep.Ez meg pl. szep teli napokon eleg surun elofordul meg nem szamottevo
> lassulas eseten is.

Az en tapasztalataim szerint - Pug607 - nem. Attol fugg, hogy milyen
hirtelen, milyen sebessegrol es mekkorat fekezel. Ha erosen nyomod le a
fekpedalt es hirtelen, akkor bekapcsol, de ha lassan nyomod le ugyanolyan
erovel akkor nem. Ehhez hozzajon meg az, hogy csak bizonyos sebesseg felett
kapcsol be.
Szerintem egy jeges uton idegesito lenne, ha 5-6 masodpercenkent bekapcsol
es massal sem foglalkoznal, mint a veszvillogo allando kikapcsolgatasa.

> A diszkuzio targya eredetileg az volt,hogy olyan feklampat kellene
> szerkeszteni az autora,ahol mondjuk a 3. vagy 4. feklampa csak akkor vagy
> akkor "erosebben" vilagit ha eleg nagyot fekeztel.

No ezzel egyetertek. :)

Udvozlettel,
Gabor
+ - Re: legzsak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> Csodalkoznek rajta ha a legzsak a lassulas merteketol nyilna ki!Ugyanis
egy
> falnal mindegy milyen mertekben lassul az auto,megis kinyilik.Ha meg satut
> nyomok meglepo elmenyben lenne reszem ha nagyot lassulnek.
> A legzsak eredetileg ugy mukodik hogy a beepitet szenzorok erzekelik a
> kulonbozo karosszeriaelemek "kozeledeset" az utasterhez.Ennek a merteke
> hatarozza meg ,mekkora lesz benne a nyomas.

Haaat, a sima elso legzsak pedig lassulasra nyit, gyorsulaserzekelo van
valahol elrejtve a kocsiban (pl. ules kornyeken, stb.), es a gyorsulas
nagysaga-iranya inditja a nyitast. Amire te gondolsz, az az a fajta
oldallegzsak lehet, amelyik az oldalajtoban levo levego nyomasanak hirtelen
novekedesere nyit, mert az egy oldalso csattnal joval hamarabb erzekelheto a
gyurodes miatt, mint a gyorsulas. Az  hogy satura nem nyit, annak az az
egyszeru magyarazata, hogy a fal kicsit nagyobb lassulast okoz a
satufeknel... Ja, es a falnal sem nyit minden lassulasnal, mert akkor rossz
lenne egy-egy rossz parkolasnal. A kocsiszekreny gyurodese az a alssulas
kovetkezmenye csak.

Egyebkent multkor vol valahol leiras arrol (talan Auto2?), hogy egy ember
parkolasnal fennakadt valamin, es ennek hatasara nyilt a legzsag. O perelt,
a szakerto meg kimutatta, hogy szerencsetlen helyen fennakadva, valabon
aelegendot gyorsult a gyorsulaserzekelo.

Szabolcs
+ - Rendszam + fenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Egy forumrol szedtem, de ha jol latom a Nepszabadsagbol szarmazik:


A rendszámtrükk végnapjai
NSZ . 2002. december 27. . Szerző: F. Gy. A.

Az ORFK közlekedési főosztályának illetékesei azt ígérik, hogy a jövőben
több tízezer forintos összegű bírságra számíthatnak mindazok, akik a lézeres
sebességmérőkkel szemben elöl lévő rendszámtábláik levételével védekeznek.
Nem lesz mentség az sem, ha a velük szemben intézkedő rendőrnek azt mondják,
hogy menet közben leeshetett a rendszámtábla vagy ellopták, és még nem volt
idejük pótolni. Jelenleg ugyanis a rendőr - hacsak meg nem találja a
csomagtartóban az "elveszettnek mondott" táblát -, nem tehet mást, mint hogy
figyelmezteti az autóst az elveszett rendszám pótlására.

A jövőben szúrópróbaszerűen ellenőrzik, hogy rendelt-e magának új rendszámot
az az autós, aki korábban egy közúti ellenőrzés alkalmával azt állította,
hogy elvesztette a táblát. Egyszer még bárki mondhatja, hogy "kiderült, hogy
még otthon, a garázsban leesett", ezért nem rendelt újat, aki azonban
rendszeresen egy rendszámtáblával közlekedik, annak idővel súlyos
bírságolásra kell számítania.


Megtörténhet, hogy a visszaesőktől a többedik alkalommal már nem fogadják el
ezt az érvelést, és leveszik a hátsó rendszámtáblájukat is, hogy biztosan
legyártassák (vagy megtalálják) a hiányzót. Rendszám nélkül pedig ugyebár az
autó nem közlekedhet.


Ötvenezer forintos bírsággal kell számolniuk januártól azoknak az
autósoknak, akik különféle jelzőfényeket szereltek fel járművükre.


A gépjárművek világító- és fényjelző berendezéseinek alkalmazásáról,
működéséről és üzemeltetésük műszaki felté-teleiről szóló hatályos
KÖHÉM-rendelet értelmében a járműveken csak olyan fajtájú, színű és olyan
módon szerelt (és annyi) világítóberendezés helyezhető el, amilyent és
amennyit a jogszabály előír és megenged. Márpedig a manapság oly divatos kék
és ezüstös világítótesteket, esetenként a rendőrségi autók megkülönböztető
jelzésére használt fényhídhoz kísértetiesen hasonló fénysorokat a jogszabály
 nem engedélyezi. A fényárba öltöztetett járművek balesetveszélyt idézhetnek
elő, mivel egyik-másik elvakítja a szembejövőket, más típusok pedig "csak"
elvonják a többiek figyelmét az úttestről. A rendőrség a bírságolás előtt
várhatóan még többször felszólítja majd az autósokat arra, hogy távolítsák
el járműveikről a nem rendszeresített lámpákat és egyéb világítótesteket
+ - Opel Corsa Club (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Corsa tulajdonosok!
Szeretettel meghívok minden kedves Corsa tulajdonost a Corsa Club-ba!
Regisztráljátok magatokat és teremtsünk együtt egy új tradíciót! Legyél akár
első generációs Corsa tulajdonos, vagy Combo-s, számítunk rád!
http://www.extra.hu/corsaclub

Corsa Club
mailto:
+ - Re: veszfekezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Nem vagyok ugyan szakerto, de mivel kicsi a lista forgalma,
belebeszelek:
mumus:
> ???? Es tukorjegen mivel erzekeli a lassulas merteket?

A veszvillogonak vegul is nem az az ertelme, hogy lassam, mennyire
nyomja az elottem levo, hanem hogy szamitsak ra, hogy erosen lassul...
Tukorjegen nem nagyon lassulsz... a mogotted jovo sem, dehat minden
helyzetre nem lehet jo... Hacsak nem mered folyamatosan a gumi-ut
kozotti tapadast :-)

> Csodalkoznek rajta ha a legzsak a lassulas merteketol nyilna ki!Ugyanis egy
> falnal mindegy milyen mertekben lassul az auto,megis kinyilik.Ha meg satut
> nyomok meglepo elmenyben lenne reszem ha nagyot lassulnek.
> A legzsak eredetileg ugy mukodik hogy a beepitet szenzorok erzekelik a
> kulonbozo karosszeriaelemek "kozeledeset" az utasterhez.Ennek a merteke
> hatarozza meg ,mekkora lesz benne a nyomas.

Pedig bizony a lassulas merteket erzekeli. Nalam ez a modul valahol a
kocsi kozepen a ket ules kozott van (ha minden igaz).
A satufek es egy akar kisebbfajta koccanas kozott meg nagysagrendi
kulonbseg lehet lassulasban. (Nem mondom, hogy probald ki!)
A lassulaserzekelest meg nem feltetlenul mechanikai modon kell
elkepzelni. Vannak olyan integralt aramkorok, amelyek pontosan ezt
merik egy, ket vagy akar harom tengely iranyaban, es ezt digitalisan
ki lehet beloluk olvasni.
A karosszeriaelemek kozeledesehez meg valamifele mechanikus,
rudazatos halozatot kellene elkepzelni, amely meglehetosen bonyolult.

Viszont erdekes, hogy az oldallegzsakok mukodeserol azt olvastam,
hogy az ajtoban megnovekvo nyomasbol erzekeli az utkozest, mar csak
ezert sem szabad kihagyni, vagy hanyagul visszarakni a foliat...
Mondjuk ezt furcsallom, ha igy van...

Hajdu Csaba:
> Es vajon mitol fugg a lassulas, ha nem elsosorban a fekerotol?ú

Pl. az ut es gumi kozotti tapadastol ld. tukorjeg.

>  Es
> azt hogy csinalod, hogy szinte mindig nagy fekerovel csak kicsit
> lassulsz?

Nem az a cel, hogy ilyen vagy olyan legyen a lassulasa... :-)
Az, hogy a sebessege adott ertekre lecsokkenjen (pl. 0-ra)
Az auto sebesseg ido grafikonja ilyenkor meglehetosen meredek
szakaszokbol all (lepcsos), olyan "binaris" fajta: padlogaz, padlofek
;-)
Van aki igy szereti...

> Ilyenkor mindig olyan erzesem van, hogy piszkosul nem tudok
> vezetni, foleg, hogy csak akkor fekezek nagyot, ha valoban arra
> van szukseg :)))

Nem jo a masik veglet sem, aki egy lampa elott mar szaz meterrel fekez
egy kicsit, majd gurul meg, aztan megintcsak fekez, ujra gurul, stb...

Mindenkinek stresszmentes munkakezdest...

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Menetjelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

a Mitsubishimen van menetjelzo lampa!
Eloszeretettel hasznalom, mivel tudtommal nappal
hasznalhato a tompitott kivaltasara.
Azert is szeretem hasznalni, mert nem kell felnyitni
hozza a bukolampakat, es igy esztetikusabb az auto.
Tulajdonkeppen ugy mukodik a dolog, hogy a bukolampas
tompitott eg, de nem nyilik fol a lampatest, hanem a
lokharito egy plexi reszen keresztul csak szort fenyt enged ki. 
Szoktam varosban este is hasznalni, mivel a kozvilagitas gyakran
elegendo, engem pedig a menetjelzovel is ugyanolyan jol latnak,
es meg nem is vakit. Tudom hogy egy jol beallitott tompitott
nem vakit, de ha valaki faradt, akkor jol tud esni, ha meg a tompitottnal
is gyengebb a feny szembol. Este ugyis meglatnak vele.

Jo autozast,

Tamas

---
   Mitsubishi 3000GT-VR4  --  Suzuki Wagon R+
---
+ - AFU (veszfekrasegito, villogoval) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



mumus irta:
>>>
Csodalkoznek rajta ha a legzsak a lassulas merteketol nyilna ki!Ugyanis egy
falnal mindegy milyen mertekben lassul az auto,megis kinyilik.Ha meg satut
nyomok meglepo elmenyben lenne reszem ha nagyot lassulnek.


Ez mokas volt. :-)




>>>
A legzsak eredetileg ugy mukodik hogy a beepitet szenzorok erzekelik a
kulonbozo karosszeriaelemek "kozeledeset" az utasterhez.Ennek a merteke
hatarozza meg ,mekkora lesz benne a nyomas.


Hat ezt felolvastam (nev nelkul) a cegben, megvolt a napi jokedv. :-)




>>>
A veszvillogo meg akkor kapcsol be,ha akkorat fekezel hogy az abs mukodesbe
lep.Ez meg pl. szep teli napokon eleg surun elofordul meg nem szamottevo
lassulas eseten is.



1) A legzsak a lassulas merteketol nyilik ki. Mitol nyiljon, a 
gyorsulastol? Egy kis dobozkaban egy hengerben van egy suly. HIrtelen 
utkozeskor (jelentos "gyorsulaskor") aktivalodik a legzsak. A karosszerias 
dolgot inkabb mechanikusan tudom elkepzelni: ki vannak feszitve 
cernaszalak, es amikor a feszites csokken, vagy a cernaszal netan elszakad, 
eletbe lep a legzsak, nem? :-D


2) A veszvillogo bekapcsolhat vagy az ABS bekapcsolasakor, vagy a 
veszfekrasegito szenzorjainak aktivalodasakor (bizonyos ertek felett legyen 
a fekpedal benyomasanak sebessege). 


udv,

djtiszy
+ - KRESZ kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Laci irta:
Sziasztok !
A kovetkezo kerdesem lenne :
Adott a Hengermalom u. es az uj 2*2 savos 6-os ut keresztezodese. Ha az ARAL
kut felol jovok, az elojelzo tablak szerint kikanyarodhatok balra nagyivben
a 6os utra. Az utburkolati jel szerint szinten megtehetem. a lampa is ugy
van programozva, hogy amennyiben nagyivben kanyarodok, nincs szembejovo
forgalom, azoknak piros van. Igenam, de a lampaban, a zoldnel csak EGYENESEN
mutato nyil van, tehat a lampa szerint meg csak egyenesen mehetnek. Most
akkor mi itt az igazsag, melyik jel az erosebb?

Eleg regen volt a kezemben KRESZ könyv, de az oktatom nagyon beleverte a
fejünkbe, hogy a 
keresztezödesben mire kell figyelni: 
1 rendör 
2 lampa 
3 tabla 
4 utburkolati jel. 
Mindenkinek B.U.É.K! 
Pepe VW 1,3
+ - Alfa 145 1.6 TS elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok (es BUEK)!

	  Talan van meg ember a listan, aki emlexik szereny(telen)
	szemelyemre, bar mar jo egy eve nincs idom a lista leveleit
	bongeszgetni. :-( Emiatt nem tudom, van-e hallgatolagos meg-
	allapodas a hirdetesekre vonatkozolag, ha nem szabadna, el-
	nezest erte.
	  Tehat eladosorba kerult az autom, egy 1999-es gyartasu,
	fekete Alfa Romeo 145 1.6 TS. Az auto fobb jellemzoi koze
	tartoznak az alabbiak: a "kaszni" 62ezer km-t futott, a mo-
	tor - egy garancialis motorcserenek koszonhetoen - 19ezerrel
	kevesebbet. A forgalmiban sem az alvazszam, sem a motorszam
	nem AF-es. (Meg az auton sem persze.) A futomu kisebb tunin-
	gon esett at: elol-hatul sarga Konik vegzik a dolgukat, e-
	lol tok kemenyre tekerve, hatul csak 2/3-ig. A fek is ki lett
	csereltetve: elol ATE PowerDisc tarcsa, rajta ATE betetek.
	Hatul csak dobfek van (nincs ABS), viszont az Brembo szinten
	ATE betetekkel. Vegezetul pedig 16"-os ATP felnik mindossze
	kb. 5-6ezer km-t futott 215/40 ZR16-os Dunlop SP8000 gumikkal.
	Az auto 60ezres nagyszerviz utan van, a lengescsillapitokban
	kb. 13ezer km van, a tarcsaban is, az elso beteteket kb. 3,
	a hatso dobot es beteteket kb 1ezer km-rel ezelott csereltem.
	Szinte mindenrol van szamla vagy vezetett szervizkonyv (Nero
	M5). Az autonak elso tulajdonosa vagyok. Amit adok hozza, az
	negy acelfelni teli gumihoz, ami most nincs, mert a regieket
	eldobtam, iden meg nem vettem, mert tudtam, hogy eladom a ge-
	pet ugyis.
	  Az auto eloeleterol a regi listatagok olvashattak neha,
	igy nem hiszem, hogy nagyon zsakbamacskat arulnek. Nincs ve-
	le problema, azert adom el, mert ceget cserelek, kapok ceges
	autot, igy nincs ertelme sajatot fenntartani.
	  Az auto iranyara: 2.2millio HUF + 400ezer HUF zene. Szeret-
	nem a "hifivel" eladni, mert nem tudnek a kiszerelt cuccokkal
	mit kezdeni. Az audioberendezes parameterei: JVC KD-SH99R re-
	ceiver, ez egy CD-jatszo, ami lejatszik MP3-as CD-ket is. A
	JVC csucskategorias termeke! Erre van kotve ket vegfok, egy
	4x100 Watt-os Crunch, amibol 2 csatorna hajtja az elol levo
	Massive Audio 16 cm-es ketutas szet-et, ahol a melykozep va-
	lodi kevlarszovesu membrannal rendelkezik. (Nem csak ugy nez
	ki, mint sok olcsobb cuccnal, ez tenyleg kevlar.) A Crunch ma-
	sik ket vegfoka hidba kotve hajtja a rakotott melyladat, ami
	reflexdoboz, benne egy 30 cm-es Magnat melynyomoval. A ko-
	csiban - tortenelmi okok miatt - a kalaptartoban is van ket
	hangszoro (a muanyag kalaptarto ki lett cserelve a helyere
	meretre vagott falemezzel), ezek 9x6"-os oval JBL Decade (az
	oval hangszorok kozott szinten nagyon jonak szamito) hangsu-
	garzok. Ezeket hajtja meg egy viszonylag noname, inkabb az
	USA-ban ismert (onnan hozott) Rockwood 2x125 W-os, MOS-os
	vegfok.
	  Az auto egyeb felszereltsege: teljesen alap, nincs ABS, de
	van elektromos ablakemelo (a tukor nem az sajnos), van veze-
	tooldali legzsak (utasoldali nincs, ahogy napfenyteto sem),
	de van benne nem gyari riaszto. Clipper - ez olasz gyartmany,
	van ultrahangos belsotervedelme is. Plusz "extra" egy mobil-
	telefonkihangosito Ericsson A1018-hoz (meg aminek ugyanolyan
	a csatlakozasa, pl. GA628). Az auto fekete, zold szovet ules-
	karpittal. Vannak rajta aprobb karosszeriahibak, es bar ezek
	egyike sem az en lelkemen szarad (aki mar ment vissza a par-
	koloban a kocsijahoz ugy, hogy "hirtelen" lett rajta egy kar-
	colas, az tudja, mirol beszelek), bar ez az uj tulajdonost a-
	ligha fogja vigasztalni. Ja, kozponti zar van, es a riaszto
	aktivalaskor felhuzza az ablakokat.
	  Az adasvetel egyetlen szepseghibaja, hogy a level irasa e-
	lott ket nappal kertem az onkormanyzatnal a torzskonyvet, ez
	meg kb. ket het, mig megerkezik. (Az autot eddig reszletfize-
	tesi kotelezettseg miatt elidegenitesi tilalom terhelte.) De
	hat nem lehet elegge koran hirdetni! :-)
	  Ha valakinek felkeltettem az erdeklodeset a jarmu irant,
	irhat erre a cimemre is, vagy hivjon a 30/934-9736-os vagy
	a 20/579-0249-es mobilszamok valamelyiken.
	  Meg egyszer elnezest, ha "illetlenul" hirdettem volna a lis-
	tan, udvozlet mindenkinek:

							Nagyak
+ - Re: veszfekezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Mumus irta:
 >Csodalkoznek rajta ha a legzsak a lassulas merteketol nyilna ki!
Kezdheted a csodalkozast! (:-)

 >Ugyanis egy falnal mindegy milyen mertekben lassul az auto,megis kinyilik.
 >Ha meg satut nyomok meglepo elmenyben lenne reszem ha nagyot lassulnek.
Majd ha tudsz 1-2g feletti lassulast produkalni fekkel, akkor kinyilik, 
de erre kicsi az esely.


 >A legzsak eredetileg ugy mukodik hogy a beepitet szenzorok erzekelik a
 >kulonbozo karosszeriaelemek "kozeledeset" az utasterhez.Ennek a merteke
 >hatarozza meg ,mekkora lesz benne a nyomas.
Legalabb ird oda, hogy szerinted. A legzsak lassulasra lep mukodesbe. 
Egy bizonyos lassulasi ertek felett kezd mukodni.


 >A veszvillogo meg akkor kapcsol be,ha akkorat fekezel hogy az abs 
mukodesbe
 >lep.Ez meg pl. szep teli napokon eleg surun elofordul meg nem szamottevo
 >lassulas eseten is.
A veszvillogo pedig a fekpedal mukodtetesenek sebessegetol fuggoen lep 
mukodesbe emlekeim szerint. Ha hirtelen nyomod meg a feket (ertsd pl. 
beleugrasz), akkor ugy ertelmezi, hogy veszfekezel, ezert kirakja a 
veszvillogot. Az ABS-hez semmi koze.

    Udv!

-- 
HAÁSZ Attila
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1698 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A veszvillogo meg akkor kapcsol be,ha akkorat fekezel hogy az abs
mukodesbe
> lep.Ez meg pl. szep teli napokon eleg surun elofordul meg nem szamottevo
> lassulas eseten is.

Haaaaat ezzel nem ertek egyet. Nekem a Primeramon nem villog, ha az ABS
megy, ellenben mar hirtelen fekezeskor ABS nelkul is villogott.....

Summer
+ - Re: autos ajandek karacsonyra + info keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

en egy '91-es mitsubishi (a csomagtarton levo felirat szerint csak ubishi)
galant 1.8 td-t kaptam ajandekba az escort helyett.
igaz, magamtol, de meglepetes volt, mert nem tudtam elore.

egyebkent van valakinek barmilyen irott (nyomtatott vagy elektronikus)
dokumentacioja az emlitett keszulekrol (hasznalati-, szerelesi-,
karbantartasi- vagy akarmilyen utasitas stb.) ? (nemet vagy angol nyelvu is
megfelel)

Üdvözlettel / MfG / best regards / med venlig hilsen / meilleures
salutations

Róbert KOZMA
IT System Supervisor
IBM Global Services Kft. / SD Center, Székesfehérvár, Hungary
Tel.: +36 22 539-395, Fax: +36 22 539-504
+ - Re. S 120 biztonsagi ov. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok, szia Rezso.

>eladotol nem
>akarom megkerdezni, mert ugyis azt mondja, hogy hat persze.

Pedig igazat mondana :-)

>Szerintetek be lehet szerelni egy 120-as Skodaba hatso 3 pontos >biztonsagi
ovet?

Termeszetesen. Ki van alakitva a helye hatso biztonsagi ov reszere. Egy
furat a C oszlopon egy az ajto hatso elenel egy pedig a hatso uleslap hato
vegenel. Higgy nemkem mint oreg Skodasnak. Skodalistara felfogsz iratkozni ?
Akar megnezheted a Skodabibliaban is. Ott van a beszerelesi leiras.


Udvozlettel: Frigyes

      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

http://kep.tar.hu/budaivar/index.phtml
HiX matrica , elso ajto  legterelo, Brisk tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, Militec kaphato., E - gyujti elektronikus
gyujtas megszakitos autokba.
+ - Re: HIX, veszfekezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

mumus2 irta:

> Csodalkoznek rajta ha a legzsak a lassulas merteketol nyilna
> ki!Ugyanis egy falnal mindegy milyen mertekben lassul az auto,megis
> kinyilik.Ha meg satut nyomok meglepo elmenyben lenne reszem ha
> nagyot lassulnek. A legzsak eredetileg ugy mukodik hogy a beepitet
> szenzorok erzekelik a kulonbozo karosszeriaelemek "kozeledeset" az
> utasterhez.Ennek a merteke hatarozza meg ,mekkora lesz benne a
> nyomas.

A holnapi Auto jo hosszu lesz, mert ezt szerintem sokan fogjak
cafolni:) Egyreszt a legzsak nyitasat valoban gyorsulasmero iranyitja
(esetleg olyan egyszerusitett "gyorsulasmero" amely egy bizonyos
gyorsulason tul "atut", de semmikepp sem azt merik hogy mennyire
kozeledik a vezetohoz mondjuk az utkozo:).

Ami meg a satuval valo kinyitast illeti, kicsit nehez lesz, mert
satufekkel sem fogsz 1g-nel sokkal nagyobb lassulast elerni (meg
szerencse, az autok szerkezete 1.2g koruli lassulast bir ki [most nem
forma1-rol beszelunk]), mig egy 50km/h falnak torteno utkozes 100g-t
produkal (amibol mindenfele passziv biztonsagi elem ellenere is 20g
jut a bennulonek)...

45 oldal a renault passziv vedelmi rendszererol (pontosabban csak az
embereket visszatarto reszerol: az airbagrol es az ovfeszitokrol) egy
publikus site-on, sajnos franciaul:
http://www.febiac.be/documents_febiac/Training_Renault_Airbag_FR.pdf

Udv, Sandor
+ - Alfa 155 1.8 TS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv!

Segitseget szeretnek kerni,abban, hogy ha valakinek a tulajdonaban van:
Alfa R 155 1,8 TS leíras-
vagy szerelesi utmutato,es megosztana egy lelkes Alfa tulajal , akkor sok
bajtol veszodsegtol meg-
kimelne!

Krisz
Alfa 155.
+ - Hacssolampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv!
BUEK meg ilyenek.


"  Es minden tipushoz tudnak - akar egyedileg is - lampatestet gyartani. "

Kik? hol?

Apropo lampatest. egy amcsi listaban lattam egy tuning lampatestet ami olyan
volt mint a mazda6 vagy a seat ibiza hatso lampateste (fenyes feluletben
kerek lampak) ilyet nem gyart valaki adott tipushoz?

Feklampa:
Volt egy magyar kiserletezo is o ugy oldotta meg a dolgot hogy a fekero
fugvenyeben a kozepso feklampa egyre szelesebben vilagitott (egyre tobb led
vilagitott)
Igy vegulis 3 feklampa marad az auton csak a harmadik egyre szelesebb lesz,
de felismerheto hogy ez itt egy feklampa. Persze akkoriban a mezei
potfeklampat is tiltottak...

udv!
+ - Renault D11 lefullad (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Mostanaban fennt emlitett jarmu teszi azt, hogy ha kb 60-70-nel kiteszem
uresbe a valtot, akkor neha lefullad. Ha rainditozok egybol indul, semmi
rangatas vagy barmifele egyeb jelzes, megy a kocsi rendesen, csak ezt az
egyet nem tudom hgy micsoda.
Nem gyakran szoktam igy autozni, csak esetleg ha gurulok egy atjaro fele es
nincs mogottem auto akkor szoktam inkabb hagyni hgy "kigurulja" magat.
otleteket koszonom elore is
sziasztok
Akos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS