Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 43
Copyright (C) HIX
1998-05-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 RE:valto (mind)  36 sor     (cikkei)
2 Re: olajipar (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - RE:valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash wrote:

Ugyanugy nem, mint a valtoaramu aszinkron motor, melynek fordulatszamat a
tapfesz. frekvenciaja hatarozza meg. Ezt tisztan elektronikus uton
lehet  fokozatmentesen szabalyozni (a szersz. gepekben mar megoldott!)es
a hatasfoka is sokkal-sokkal magasabb az Otto, de meg a Diesel-motorenal
is.

Akkor a troliknal meg a villamosoknal elvileg lehetne? (Persze nem az
orosz szardiniasdobozokra gondolok) Vagy csak kisebb teljesitmenyu
motoroknal megoldott ez?

Errol jut eszembe egy sztori. Ugy tizenot evvel ezelott eppen a Ligetbe
mentem focizni vasarnap a 74-es trolival. Huzunk vagy 50-nal, en ulok az
elso ajtonal, amikor jobbrol a Szovetseg utcabol kilo egy Lada es a troli
jobb eleje telibe kapja a motorhazat. Lada megcsinalja a tripla leszurt
Rittbergert majd a jardan landol es egy halk sohajjal kileheli a lelket (a
sofornek csak a fejet vagdosta osse az uveg amikor a lendulettol kinezett
a csukott oldalablakon). A troli meg se rezzent, persze megallunk,
mindenki leszall nezelodni ahogy ez mar csak illik egy jobb balesetkor
(Tenyleg valami pszihologushajlamu AUTOlogus elmagyarazhatna, hogy miert
vagyunk ennyire kivancsiak erre?) 
Szoval en is kiszallok megnezem a tropa Ladat
meg a trolit. Hat apam nem hittem a szememnek a trolirol nem jott le a
festek sem, csak az ajto also kis uvegszeme tort ki a Lada elszallo
visszapillanto tukretol. Atombiztosak ezek az oreg aramzabalok, kar hogy
olyan gyenge hatasfokuak. 

Sziasztok: Zsolt

Zsolt Lele
Department of Anatomy and Cell Biology
University of Saskatchewan
Saskatoon, SK
Canada
email:	
+ - Re: olajipar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A sok elveszett talalmany koze beirhato az egykori (szeria!) Citroen AX
>14 D, amivel allitolag 3 szemely + csomagokkal sikerult Europa
>hegyes-volgyes utjain 3,9-4,2-liter gazolajjal 100 km-re eljutni.
>

Ezt megerositem. Apueknal volt egy ilyen, hat az fenomenalis volt. Az
atlagfogyasztasa 4 liter ALATT volt, bejartak vele Europat, no meg az
itthoni strapa, kb. 100ezer km volt benne, amikor 5 evesen eladtak, es soha
semmi baja nem volt, nem ugy mint a BX-eknek... Ugy gyorsult mint egy
benzines, es 160 fole konnyeden el birt jutni (azert kb. papirbol volt, ezt
el kell mondani). A gumikat alig ette, eredeti gumikkal ment meg (es nem
tukrossel) 100 ezernel is. Ez meg akkor volt, amikor HTO-t lehetett venni
nagyon keves FT/l aron legalisan, na es ok vettek is nehany hordonyit, a
vegen a maradek gazolajon nehezebb volt tuladni, mint a kocsin :)))

udv
andor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS