Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2123
Copyright (C) HIX
2004-03-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 TDi (mind)  20 sor     (cikkei)
2 dizel- vs. benzinmotor (mind)  12 sor     (cikkei)
3 re: dizel (avagy Fogash a "referencia sofor") (mind)  83 sor     (cikkei)
4 re: dizel - Fogash (mind)  32 sor     (cikkei)
5 Re:Re: 2120 (mind)  14 sor     (cikkei)
6 re: Benzin vs dizel (mind)  8 sor     (cikkei)
7 re: Ez am az elfogultsag magasiskolaja (mind)  26 sor     (cikkei)
8 Re: gaz (mind)  82 sor     (cikkei)
9 benzin vs dizel stb (mind)  26 sor     (cikkei)
10 tdi 150 (mind)  12 sor     (cikkei)
11 Auchan olaj (mind)  45 sor     (cikkei)
12 Saab (mind)  24 sor     (cikkei)
13 Gyari Opel es Ford olajak arai (mind)  51 sor     (cikkei)
14 Genfi szalon (mind)  51 sor     (cikkei)
15 ford (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - TDi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Fogash,

>Ismetlem: a 90LE-s TDI-n nincsen intercooler. A 110 lovason van, de fix
turboja
>van. Ezeken piros az i-betu. A 130 lovason van a valtozo geometriaju turbo,
es

Hiaba ismétled magad, a 110 LE-s valtozatnak valtozo geometriaju a turboja.
Nem tudom mire van szukséged hogy elhidd, talan, hogy leszereljem az
enyémet? De talan egyszerubb rakeresni pl. a Google-ban.

Udv,

Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - dizel- vs. benzinmotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Az ADAC evrol-evre kiszamolja, hogy Nemetorszagban kb. evi 20000km
futasteljesitmeny folott eri meg dizelt venni, ha mindent beleszamolunk
(magasabb vetelar + felelossegbiztositas + szervizkoltseg, esetleg
magasabb adokategoria es 4 (?) ev utan eladjuk a kocsit...), hiaba olcsobb
a gazolaj literenkent 20 centtel.


Udv,
marky
+ - re: dizel (avagy Fogash a "referencia sofor") (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Fogash,

Eszemben sincs vitatni, hogy nncs Nalad jobb sofor a vilagon es hogy
azaltalad felallitott preferenciasorrend ne lenne minden ertelmes leny
szamara egyertelmuen elfogadando...

"A "jobban autozhato" az en olvasatomban annyit jelent, hogy kenyelmesebben,
kev
eseb sebessegvaltassal lehet vele kozlekedni, "izombol" lehet vele
helyzeteket
megoldani. A sebessegvaltassal nem a kez- es labmunkam osszehangolasa a
gond, h
anem a nagyobb fordulatszamokkal egyutt jaro nagyobb zaj, fogyasztas es
stressz
 az utastarsak szamara. Mulonbozo megfogalmazasokban ezt szerintem eddig kb
otv
enszer irtam ide."

Az "izombol" valo megoldasra eszembe jut nem egy BruceLee film, ahol a
porgos kis keleti  veri az izmos nyugati palikat.
A nagyobb zaj, a folyamatos vibraciok inkabb a dizeleket jellemzik. Az
Alfaban en sokszor elfelejtek felvaltani 4-bol 5-be, mert olyan SZEP a
hangja. Ugyanis inkabb egy hangos zene, mint egy kicsit halkabb kerreges.
Inkabb egy Honda vagy egy Alfa 6000-es Pavarottija, mint egy kicsit halkabb
betonkalapacs.
(Amugy ha faraszt leirni akkor ne ird le otvenszer. Nem kert ra senki. Ha
mindig ugyanezt irod le, azzal csak azt mutatod meg, milyen keves erv is van
a tarsolyodban.)

">Az 1,9JTD (140LE) egybol kilove. Neki sokkal rosszabbul autozhato, mint
>pl.az 1,8TS (140LE).
Amit eddig 50szer leirtam, falra hanyt borsonak tunik. Nem irom le 51edszer.
Ak
i meg nem ment huzamosabban jo dizellel ugysem erti, mint ahogy dugni sem
lehet
 megtanulni konyvbol. Hiaba nezel hozza ezer kepet nokrol...
"

Ezt sem kell leirnod 51-edszer. (Apropo, dugni meg lehet, tanulni konyvbol,
szeretkezni nem. Sajnalom aki meg csak a dugasig jutott el...)
Amugy "vegigdugtam" mar a francia dizelipar modern es kevesbe modern
remekeinek egy reszet. Laguna 2,2dti, Pug 607 HDI Tiptronic, Kangoo 1,9D.
Az utolso 1-2szaz kilometer csak azert volt orom, mert mar ereztem hogy
hamarosan kiszabadulok az olajkalyha beklyoibol es a dugas utan jon egy
igazi szeretkezes.
A Pug607 egyenesen katasztrofa volt (pedig ha szaksajto odakat zenget,
milyen jo is ez a 2,2HDI dizel, milyen lehet akkor egy rossz...).
Autopalyan ha ki kellett jojjek a belso savbol akkor alig volt eselyem
visszamenni, mert orak alatt gyorsul fel 140-rol 170-re. Na ja, itt mar csak
porgot, nyomatek az semmi. Az ugyanilyen eros nehai - hulladek allapotban
levo - 2000-es Scorpiommal sokkal dinamikusabban lehetett haladni)
A kevesbe modern Laguna egy fokkal jobb volt, ott legalabb lehetett a
valtoval buveszkedni, de autopalyan 150 folott az is siralmas dinamikat
produkalt.
Es lehet, hogy az Alfa JTD hangja egy atlag dizelhez kepest jo, de csak mig
meg nem hallod egy benzines Alfa hangjat.

Persze ha azt mondod, a tobb mint 100ezer km dizel auto volanja mogott
semmi, mert a dizel "filing" ennek tobbszorose utan jon elo, akkor no
comment...

"Anyadat szereted? Definiald objektiv parameterekkel...  :) "

Csak hogy Te nem azt allitod, hogy szereted anyadat, hanem hogy mindeki
hulye, aki nem erti meg, hogy OBJEKTIVEN csakis a Te anyad lehet szeretni...
Aki meg meri cafolni az altalad objektiv tenykent beallitott szubjektiv
erveket, az szerinted vagy hulye, vagy - jobbik esetben - az autozashoz mit
sem erto taknyos laikus.

Szoval nekem mint laikus taknyosnak a tapasztalataim, a kornyezetemben levo
dizel es benzines tulajok velemenye, az ujsagcikkek, a kompetens
weboldalak - pl.totalcar -, alapjan az a meglatasom, hogy mara mar a dizel
fejlettsege elerte azt a szintet, hogy realis alternativa lehet azoknak,
akik hajlnadoak egy csomo kompromisszumot kotni azert, hogy autojuk
valamivel kevesebbet fogyasztva jutassa el oket a kivant celba, elegendo
teljesitmenyt felmutatva egy nagyobb kasztni lomhabb mozgatasahoz is.
Ebben erosit meg az is, hogy egyenlore egyetlen motorsportban sem - a
teherauto versenyeket kiveve - tolakodnak a dobogo kornyeken az uberszuper
dizel motorral szerelt jarmuvek.


Udv,
Gabor
+ - re: dizel - Fogash (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

"A Honda Civic VTI ugy szar, ahogy van. "

Elfelejtetted hozzatenni, hogy OBJEKTIVEN!

"Lehet, hogy ez a 200lovas (gondolom harm
incezer fordulaton) tud valamit, de a "sima" 1.7VTI az olyan gyenge, mint a
har
mat. Alul is, felul is."

Homalyosits fel, de milyen 1,7-es VTi motorra gondolsz?
A Honda az elmult generacional 1,6-os 160LE VTi-t gyartott, jelenleg pedig
egy 2.0 200LE valtozatot. Vagy csak nem egy kb.1x eves konstrukciot akarsz
OBJEKTIVEN osszehasonlitani a mai dizelekkel?


"Nem mintha a Golfot ugy imadnam, de a "tajper" kb annyi
ra alap pelda, mintha azt mondanam, 147GTA. V6-3200cm3 szivo, 250LE, a
nyomatek
a meg majdnem pont annyi, mint az 1.9JTD16V-nek. Csak az arcedula
masfelszeres.
 .."

A Type-R Civic 7 millio. Nem sokkal tobb, mint egy 140LE PDTDI Golf.
Egyaltalan nem valami uri luxus kategoria.
Azt ugye nem akartad hozzattenni, hogy az 1,9JTD16V 147-es, mivel kb. pont
annyi a nyomateka, mint a GTA-nak, kb.pont ugyanugy is megy????? Az a
masfelszeres arcedula boven indokolt.

Udv,
Gabor
+ - Re:Re: 2120 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> > Es a sracunk feje azert is zoldult, mert egy Clio is utana
> > szaguldott, akivel szinten nehezsegei voltak!

>  Ez is alatamasztja, hogy a hatbol csak 4 hengerrel ment...
------
Esetleg a Clio vegen nem 1,4 16V, hanem egy hanyagul odavetett Williams 
felirat diszelgett. :-) :-P

Lehet, hogy volt ott meg egy "plazacica", csak egyeb elfoglaltsaga miatt 
nem latszott a feje! (talan a valtokart is takarta)

Udv,   Triznyak
+ - re: Benzin vs dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  masnak meg az, ha - amikor erre van keret - megveszi a dizelt es
>  utana azt tankol, esetleg 160-170-ert. Mindenki tudja mirol beszelek.
-------
Na-na! Ne verd fel az arakat!!!!!! ;-)

Udv,  Triznyak
+ - re: Ez am az elfogultsag magasiskolaja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elore is elnezest kerek, hogy keretlenul belekotyogok. Tekintettel arra,
hogy a 0.6 l-es Trabant Hycomattol kezdve 3 l-es autoig volt, illetve van a
birtokomban, benzines is, diesel is (jelenleg is!), - es persze vezettem is
oket egy par kilometert :-) - valamennyi tapasztalatra volt alkalmam szert
tenni.
Szoval, egyaltalan nem tartom lehetetlennek, hogy akar Fabiaval, akar
Clioval egy BMW-t alazzanak. Minthogy nem ismerjuk pontosan a korulmenyeket,
nem kellene kielezni a vitat. Nekem is sikerult mar 1.4 Astraval 2.5 TDI
Audit messze-messze elhagyni. Nemcsak az auton mulik ez, plane olyan uton,
amelyik nem nyilegyenes hatsavos. Hiaba a remek auto, ha nem sofor van
benne, hanem kocsis....
Es - anelkul, hogy altalanositani akarnek - a BMW tipikusan statuszszimbolum
auto, csakugy mint a Mercedes. Mondom, kivetelek akadnak, es itt a listan
termeszetesen mindenki kivetel, de altalaban BMW-vel a "nagygenyo" tipusu
kifukszolt alakok dongetnek, akik a vezetestechnikarol többnyire csak annyit
tudnak, hogy bal kezzel kell valtani, mert jobb kezben a bunkofon van.
Igenis elkepzelhetonek tartom, hogy ha az idealistol kicsit is eltero
korulmenyek adodnak, akkor a nagy, eros autot mar nem fogja tudni uralni az
ilyen alak, illetve a kis fiatal gyerek sem, aki akar a papa autojat kapta
kolcson, akar o maga vett egy "halalmeno" jarganyt. Plane, ha a gumik
kivannivalot hagynak maguk utan.
Szoval ne essunk hasra egy Bombi, vagy mas nagy auto lattan, de cikizni sem
kellene a kicsi autokat. Mindegyik jo, mas es mas szempontok szerint.
Persze a nagy azert egy kicsit jobb ;-))))

Szeretettel: Péter
+ - Re: gaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy (szomoru) hirt ideztem (2119. sza'm, 16. hozza'szo'la's); Fogash
imigyen valaszol (AUTO  2120. sza'm, 10. hozza'szo'la's): 
> Ez meg semmi mas, csak hangulatkeltes. [...]

Informaciot kozoltem, egyetlen esetrol. Ez keltheti eppen a
hangulatodat.  Megadtam a forrast is, igy utanamehetsz, megkeresheted
a tuzoltokat, ellenorizheted, hogy terroristak robbantottak-e fol vagy
az auto sajat muszaki hibaja.  

A gazuzemrol volt itt egy vita (egy eve?), abbol -bennem- megmaradt
az, amit Szakacs-Vass Sandor (is) irt, hogy ti. a gaz "robban", mig a
benzin "eg" (no meg a diesel is).  Fro-ban lakom, itt a foldalatti
parkolohazakban azt a kiirast gyakran latom, hogy "No GPL"(Gaz de
Pe'trole Lique'fie'). A lyoni (LYS) es a Roissy-i (CDG) repuloteren a
parkolok nagyobb reszebe bemehet gazos auto, ha "GPL munis de soupapes
de se'curite'", azaz biztonsagi szeleppel ellatott. A tuzoltok nem
szeretik a PB gazpalackokat, sem ego autoban, sem ego kerti lakban.

> Tobbszaz (tobbezer) ember halt
> meg hidraulikus fekrendszeru autoban, mert szetment a gumi fekcso. 

Remelhetoleg a gyartok azontul jobb fekcsoveket es fekrendszereket
keszitettek (ha az volt az oka) illetve az emberek kevesbe barkacsolnak
fekcsovet szakertelem hijan. 

> Tobbezer ember halt meg legfekes, dobfekes buszokon, mert
> elment a fek.  Megis felulsz buszra, nem? 

Sot, sielek is es uszom a tengerben, neha irok a HIX-re, nem sorolom
tovabb, hogy milyen jo veszelyesen elni. Gazos autot viszont nem
veszek, mert igy talalom jonak. Autoilag: "nem jol autozhato", nem huz
elegge a vegen (10% koruli teljesitmenyveszteseg), benzinnel kell
inditani, utolag kell beszerelni, elveszi a helyet a potkerektol (vay
mastol). Raadasul egyes esetekben jobban is robban, mint a benzines.

Elonyei:  olcsobb, motorkimelobb, kornyezetbaratabb, s ha majd Saab es
Volvo gyari gazos autok is jonnek (igertek), gyari tartallyal, majd
folulvizsgalom az elutasito velemenyem.

> Sot, akar az Al Kaida is felrobbanthatta, Pecsen baromi sok arab
> van. 

Al Kaida = arab? Jol vagy? Elnezest, ez PC-nek tunhet, nem is auto
tema, de nem _egy_ ilyen terrorszervezet van, azt csak a legegyszerubb
ujsagolvasok meg elnokok szamara mondjak igy, hanem sok apro. A mostani
madridi robbantasokat pl. a nemregi marokkoiakkal hozzak osszefuggesbe,
s ott egy frank-francia is birosag elott all az ottani merenyletek
miatt. A bolognai palyaudvart szinolaszok robbantottak fol (1980).  

> Persze szomoru, hogy  valaki meghal, de oreganyam falujaban 40 eve
> mindenki palackos gazzal foz, megse volt egyetlen icipici balesetuk
> se eddig.  

Evekig palackos gazzal foztem, nem volt balesetem. Mit is akar az
idezet kozolni?

> Viszont Skodat (BENZINES SKODAT) mar lattam ut szelen kiegni... 

Bizony. Egy kollegam kiegett 1500-as Ladajanak (BENZINES) maradvanyait
egyutt szedtuk ossze, Zurich kozeleben. Egni kezdett, mikozben vezette.

Nem robbant fol. Megallt, elszaladt, jottek, eloltottak. Totalkar (s
nem volt Casco-ja), szemelyi serules nelkul. Ebbol sem altalanositanek.

A gazuzemu gepjarmunek vannak elonyei, pl a kornyezet tekinteteben is:
http://www.ksurf.net/~pollution2000/GPL.htm

Vannak hatranyai, peldaul, hogy konnyebben robban, es ha a palackot
melegited, akkor az egy ido mulva biztosan robban (ha nincs _jo_
biztonsagi szelepe). Terroristak egyik modszere. Jobb, mint amire
Molotov koktel elven kepesek. Utobbi benzinnel mukodik. Ongyilkosok is
ismerik. No meg a kulvarosi autogyujtogatok is (egyes francia
kulvarosokban legalabbis).  A La Manche alatti alagutba nem engedik be
a gazos autokat.   

A francia tuzoltosag keresi azokat a modszereket, amivel egy GPL-es
autot tavolrol azonositani lehet, tuz eseten; a rendszamra felnek
rairatni, mert akkor majd szandekosan azokat gyujtjak fol: 
http://assodis.free.fr/gpl.html
http://www.clean-auto.com/article.php3?id_article=459

Udvozlettel     Gaal Tamas
+ - benzin vs dizel stb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

A nemet-japan es benzin-dizel kioktatos, onigazolos
iromanyokat szerintem mellozzuk, mar soxor lefutott ezen
a listan es csak az derul ki a vegen hogy a legtobb
ember _azt hiszi_ magarol hogy mindent o csinal a 
legjobban a tobbi meg hulye....

Ugyhogy gondolom a tobbseg egyetert abban hogy a
"japan benzines kiralyabb mint a nemet dizel" tipusu
leveleket maganba irogassa aki akarja. Akinek akarja.
Szomoru, hogy mar megin PgDwn-al kell megnezni 
majdnem minden HIX AUTO felet :-(

Ha valakinek nincs mit mondani szerintem nem kell
csak azert irni hogy a HIX AUTO 3 kb-al hosszabb legyen.
Meg hogy a "sajat hangjat" hallassa....
Szemely szerint senkinek sem irom, aki meg magara veszi
az esetleg gondoljon bele eloszor hogy vajon mert irnak
paran ehhez hasonlo leveleket mostanaban...

Nem gondoljatok?

Udv!

GERI
+ - tdi 150 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>A4-A6 97.04. utan AFN motorral ( 150LE ) ez milyen motor?
>Szerintem 2,5-V6TDi (Bosch VE43 adagoloval). 97ben meg nem is volt PD, az adag
o
>los, 4hengeres TDi-t meg tudtommal a VW nem engedte Audiba kerulni. Ha igen, (
a
>mi persze nem kizart), akkor ez nekem uj. (vagy ez most beugratos kerdes?)

Olvasom vissza magam, egy szo megint kimaradt:  a szazotvenlovas 4hengeres TDi-
t nem engedte a VW Audiba keulni. Csak a 130ast. A4-A6-ban a V6TDi ment, elobb 
150, aztan 180 LE-vel. 

Fogash
+ - Auchan olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hogy mennyien hasznaljak, arra gondoltam. Ird le kerlek
> megegyszer, mert szerintem fejbol nem sokan vagjak,
> visszakeresni meg ugyse fogjak.

Ha ennyire erdekel, akkor keresd vissza, de kozben vedd eszre,
hogy nem azon megy a vita, hogy hanyan hasznaljak, hanem hogy
elvileg lehet-e 2l / 100 km fogyasztaskulonbseg ket olaj kozott.
Ezzel kapcsolatban az azota nyom nelkul eltunt egyetlen panaszoson
tul van barmilyen adatod, vagy csak jol esik problemazni?

> Gyakorlatban is... tehat vannak gyakorlati tapasztalaid?
> Vagy a kozvetlen kozeledben vannak? Reszletezd oket,
> erdekelnenek. Nagyon vedelemedbe vetted a foser-hugyer
> arult Auchan olajat, biztos van valami alapja.

Igen, van alapja: a jozan esz. Tovabba nem az Auchan olajat vedem,
hanem altalaban a markatlan olajakrol allitom azt, hogy ha egy
adott teljesitmenyszintu markas olajat lecserelunk egy ugyanolyan
teljesitmenyszintu markatlanra, akkor ez nem okozhat 2l / 100 km
tobbletfogyasztast.

Az erre vonatkozo explicit kijelentest persze te, es a tobbiek is
gondosan kerulik, ugyhogy most rakerdezek: ki az, aki szerint a
fent leirt olajcsere okozhat ekkora tobbletfogyasztast? Ha nem
allit ilyet senki, akkor min is vitatkozunk?

Kezd a dolog hasonlitani a bikazas ugyhoz: az ugye onnan indult,
hogy valaki felsorolta, hogy mely autotipusok kezikonyveiben van
benne, hogy a bikazott auto motorjat le kell allitani a kabelek
levetele elott. Ezutan jo nagy vita kerekedett, csak eppen senki
sem tudott idezni egyetlen ilyen kezikonyvet azota sem...

Ha erdeklodesed tobb, mint egyszeru kotekedesi vagy, akkor miert
nem kerdezed az eredeti szerzot, hogy ugyan miert nem csereli le
surgosen az ekkora tobbletfogyasztast okozo olajat? Ha pedig
lecserelte, akkor vajon csokkent a fogyasztasa?

> > Na, tovabbi kellemes kuzdest.
> : Koszonom, bar eddig nem tunt fel, hogy kuzdottem volna... Az
>
> Azt hiszem, maganyos lehetsz ezzel a gondolattal.

Jo, hidd azt; aztan ha mar eleget filozofaltal ezen a nagyon
lenyeges kerdesen, akkor probalj raterni az erdemi problemara...
Nehez, de talan fog sikerulni...
+ - Saab (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
>: lehet hogy vmit nem ertek, de en ugy tudom, hogy a Saab csak turbos
>: autokat gyart.
>Nem igaz. Ha megis igaz, akkor tenyleg csak jelenidoben, a
>kilencvenes evekben meg biztosan volt szivo.
Koszonom, ezek szerint rosszul tudtam.

> Felado : 
>Ha olyan a gorbed, hogy 1900-4000ig 385Nm konstans, akkor lehet. De
>ilyen vagott gorbet csak dizelben talalsz.
Mint a magaban elkuldott abran lathatod, a Saab 9-5 Aero 2.3 HOT
motorja kb 1800-4500, igaz hogy csak 340+ Nm nyomatekot ad le (igaz
hogy nem vizszintes, hanem enyhen emelkedik :-) )
Teljesitmeny-csucs kb 5500-nal.
(az abrat a www.saab.co.uk cimen talatam, ha elkezdesz osszeallitani
egy autot a kivant motorral, majd az optiok beallitasanal a
performance pontot valasztod ki a listabol, akkor ra tudsz bokni a
motor nevere, es akkor feldob egy nyomatekgorbet az ablak tetejere)

A'kos


--
Ákos Szalay
+ - Gyari Opel es Ford olajak arai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Nepmuveszet -  Ajandek

Sziasztok autosok.

Dodo kerte, hogy irjam le az olajak arait, de
gondolom, hogy a tobbieket is erdekelni fogja.

              liter:     tipus:           ar:
15w-40    1        asvanyi        880
15w-40    5            "-"            4090
10w-40    1     felszintetikus    1060
10w40     5            "-"             3410
 5w-40     1    szintetikus        1800
 5w-40     5            "-"             7680
 5w-40     1    szint. longlife     3190
 5w-40     2               "-"          5500
 5w-40     5                "-"         8800
 0w-30     1    szintetikus         2050
 0w-30     1    szint. longlife     3200
 0w-30     2            "-"             5500
 0w-30     5            "-"             8800

Valtotolaj ( kezivalto )
               1    szintetikus        1850
Valtoolaj automata Dexron II
               1    szintetikus        1700
diffiolaj     1                            2000
fekolaj     1    DOT4                2000

    Gyari Ford olaj_
15w40     1    Super                815
15w-40    5       "-"                  3685
10w-40    1    XR+                  1185
10w-40    5    XR+                  5365
 5w-30    1    Formula              1355
 5w-30    5        "-"0                6215

                 Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
  http://frigyes.fw.hu .
+ - Genfi szalon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kepek itt: http://hg8psz.admin.u-szeged.hu/~ha8fn/salon4/html/index.html

Belepo 12CHF (nekem volt ingyen jegy) napi parkolo 20CHF.
Legkozelebb berakom a kocsit egy parkolohazba a varosba, meg az is csak harmada
 lenne ennek.

Ropke 3 ora alatt az engem erdeklo dolgokat eppen
sikerult megnezni. 

A szalon csodaja tovabbra is a Lada/Tata stand :).

Jaguar kijott egy kombival amibe dizel motor is
rendelheto :O). Erdekes mert az alapara siman versenykepes a kozep-felso katego
riaval mint pl. Mondeo, Passat, stb.

Pug 407 formaja szamomra megnyero, belulrol praktikusnak
tunik, motorkinalat valtozatlan.

Lexus hibrid hajtast tervez. Az IS300 navigacios
rendszere konnyen kezelheto, praktikus, szerintem jobb
mint masoknal.

Toyota kijott valami szuper dizel-karosanyag szuro
rendszerrel, amugy felejtheto a kinalat.

Fiat Multipla II nagysagrendekkel szebb az elodjenel.

Bridgestone kerekbe szerelheto lengescsillapito.

Sok tuningceg hasonloan tavalyhoz.

Volvo S80 tovabbra is egyszeruen elegans es praktikus.

Seat Altea belulrol hatarozott javulas az elodokhoz kepest.

Subaru 6 hengeres boxer motor.

Opel Astra allitolag szep, szerintem nem, kulonosen belulrol csunya.

Audi 8, nekik is van mar 6 literes motorjuk.

Renault, errol majd Tiszy ir :))

Ford Fiesta ST meg RS, az uj fejlesztesu motorok mar lancosak.

Rengeteg navigacios rendszer, beepitett DVD lejatszo.

Sajnos a tervezett sieles Tiszyvel elmaradt az esore valo
tekintettel igy a mini-HAT eleg rovidre sikerult.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 194.205.123.7)
+ - ford (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,


igencsak le vagyok maradva a hixauto olvasasaval, szabadsagon voltam. 
ujdonsag nalam, vettem meg egy fordot...de nem akarmilyet, egy 1939-es 
ford taunust. Nem a legtokeletesebb allapotba, amit mnem evett meg a 
rozsda azt szetragtak az egerek...de korahoz kepest szerintem jol tartja 
magat .  az aztan a badog, nem amibol a mai autok vannak.
Ha nem csal emlekezetem, volt listan valaki aki egy regi mozdonyt vett. 
szeretnem ha o vagy akarki aki jartas regi auto teren, keressen meg 
maganba vagy a listan, hatha bir segiteni, pontosan megallapitani a 
tipust, meg egyeb aprosagokat

Kosz szepen
Udv Zoli

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS