Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 949
Copyright (C) HIX
2000-12-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Nissan Sunny 1.6 (mind)  8 sor     (cikkei)
2 RE: Ellenallashalo-OT (mind)  13 sor     (cikkei)
3 RE: XM (mind)  8 sor     (cikkei)
4 Re: tolteslampa (mind)  35 sor     (cikkei)
5 Re: generator (mind)  30 sor     (cikkei)
6 Eredo ellenallas (off topic!!!) (mind)  54 sor     (cikkei)
7 holanc (mind)  12 sor     (cikkei)
8 va: Ellenallashalo. Muszaj ide diploma??? (mind)  26 sor     (cikkei)
9 Re: Ellenallashalo. Muszaj ide diploma??? (mind)  21 sor     (cikkei)
10 Toltesvisszajelzo (mind)  18 sor     (cikkei)
11 Slovenska - Magyarska Milicija (mind)  20 sor     (cikkei)
12 Bejaratas (mind)  23 sor     (cikkei)
13 Elado VW Golf IV (mind)  13 sor     (cikkei)
14 E: Honda CR-V (mind)  5 sor     (cikkei)
15 6 eves Lantra elado (mind)  6 sor     (cikkei)
16 Ellenallashalo (mind)  15 sor     (cikkei)
17 Elnezest (mind)  8 sor     (cikkei)
18 Parkolasi buntetes (mind)  20 sor     (cikkei)
19 holanc (mind)  7 sor     (cikkei)
20 bejaratas, mas helye (mind)  45 sor     (cikkei)
21 tolteslampa (mind)  13 sor     (cikkei)
22 6 eves Lantra elado (mind)  6 sor     (cikkei)
23 re gumileeresztes (mind)  15 sor     (cikkei)
24 kotelezo (mind)  6 sor     (cikkei)
25 RE:tolteslampa (mind)  36 sor     (cikkei)

+ - Nissan Sunny 1.6 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Minden erdekelne, a subj.-beli tipussal kapcsolatban.

Most lettem egy ilyen boldog tulajdonosa.


	-=WiLD=-
+ - RE: Ellenallashalo-OT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
> Temakor: Ellenallashalo-OT ( 9 sor )
> Idopont: Mon Dec  4 04:23:21 EST 2000 AUTO #948
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>>Adott egy vegtelen negyzetracs, melynek minden e'le azonos ellenallasu.
>>Mekkora az eredo ellenallas egy e'l ke't ve'gpontja kozott?

>En olyan 0,5R-re saccolom, ha az elek ellenallasa R.
>Az igaz megoldas persze engem is erdekel.

szvsz  R.
--Udv: szm
+ - RE: XM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>"Nagy nap ez a mai!"
>/Lee Mellon mondta Big Sur-ban/

>Udv joe

Csak nem?
--Udv: szm
+ - Re: tolteslampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

A #948-as HIX AUTO-ban irta Zsolt ):

> Most vettem eszre, hogy ejszaka autoztam, lakott teruleten kivul,
> totalis toksotetben, hogy a toltesvisszajelzo lampam idonkent
> nagyon halvanyan "pislakol".
> (...)
> Mit kene megneznem az auton, hol kezdjem a hiba lokalizalasat ?
> Egyaltalan, mennyire hiba ez es nagy -e ?

Csak tipp: esetleg kontakthiba valahol a toltesjelzo 
aramkoreben. Nem hinnem hogy valoban a toltessel 
kapcsolatos a gond. Nekem is van ilyen tunet, de a toltessel 
mostanaban nem volt gond...

> Utanaolvastam a szakirodalomban, ahol a kocsi tolteserol csak
> annyi volt, hogy 3000 -es fordulaton 12.5-14.5 V kozott kell, hogy
> legyen a toltes a sarukon merve.  Hat ez eleg tag fogalom ...

Gondolom azert, mivel a toltofeszulteseg erteke a bekapcsolt 
fogyasztok energiaigenyetol illetve az akkumulator toltottsegi 
allpotatol is fug...

> De eddig mindig poccre indult, nem
> keltette az aksi azt a latszatot, hogy legyengult volna, azert
> csodalkozom a jelensegen.

Amig ilyen, addig szerintem ne aggodj...

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.fay
+ - Re: generator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusz!

A #948-as HIX AUTO-ban irta marky ):

> : A 17 volt az mar durva, azt egy feltoltott akkumulator nem
> : nagyon toleralja...

> 12 Voltos Trabant padlogazzal nekem 20 V-ot produkalt, az aksi
> eleg jol birta.

OK, Trabi rulez, de meddig birta a Trabi motor a padlo gazt? 
Na, eddig kapta az aksi a 20 V-t, nem tartosan... (Amugy meg 
a Trabinal sem a jol beallitott feszszabalyzo jele a 20 volt :)) Jo 
hangja lehetett padlogazon... Riado a szomszed lakotelepnek 
(is) :)))))

> Ha valaki autoelektronikat rendel, akkor a szerzodesbe bele szokas
> irni, hogy mit kell kibirnia. Altalaban 17-18 V statikusan; 40
> V-os impulzusok, amikben teljesitmeny is van (jelalakkal
> egybekotve); 16 kV-os elektrosztatikus kisules HBM szerint (human
> body model).

Biztosan... :) A 20 eves Golf-omban a gyujtogyertya a leg-
elektronikusabb alkatresz :))))

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.fay
+ - Eredo ellenallas (off topic!!!) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Hmmmm... Azt hittem tobb helyes megfejtes is lesz, de
igazabol egy sem volt, csak egy tanacs, hogy a 
csomoponti torveny kell....

Ugorgyunk neki...

Ha jol sejtem, ez a felallas:

1-o--R--o
  |     |
  R*    R
  |     |
2-o--R--o

Az 1 es 2 pontok kozotti ellenallas kellene.

A parhuzamosan kotott ellenallasok eredoje
(vigyazat, csak nem prop karakterekkel latszik jol!):

 1       1   1    1
---  =   - + - +..-    
 R       R   R    R
  eredo   1   2    n

A sorba kototteke meg :

R  =   R + R + ...R
 eredo  1   2      n 

Ebbol kovetkezoen, ha mind a 4 ellenallas egyforma,
ertekuk R, akkor a helyes keplet:

1    1        1 
- + --- =  -------   ---> R      = 0.75R
R    3R       3            eredo
              - R
              4

Merthogy az 1 es 2 pont kozotti R* parhuzamos
a masik harom altal alkotott soros ellenallassal.
A masik 3 ellenallas eredoje: 3R.

Hasonlo feladatok megoldasar kivalo weblap:
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/hframe.html
Innen aztan a fizika rengeteg agahoz lehet peldakat
talalni. Mint a fentihez is. Akar konkret ertekekkel
ki is szamitja, csak azt mar nekunk kell felismerni,
hogy a kapcsolas egy ellenallas parhuzamosan kotve 3
masik sorbakapcsolt eredojevel...

--
SaGa
+ - holanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
 
 Hirdetnek egy olyat, hogy "gyorsan szerelheto holancok minden
 autotipusra".

 Emlekszem valami regebbi hirdetesre, ott rajz is volt, tenyleg
 egyszerunek latszott a felszerelese.

 Tudtok ezekrol valamit? Van ugyan egy holancunk, de nem vagyok biztos
 abban, hogy tenyleg fel tudnank tenni, ha kellene :-))

 Anna
+ - va: Ellenallashalo. Muszaj ide diploma??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A Kirchoff-torveny (Csomoponti torveny) erre valaszt ad.
>Az eredo ellenallast ki tudod szamolni a soros es
>parhuzamos ellenallasok halozatabol. Hiradasipari
>szakkozepiskola, elso feleves tananyag

Egy fraszt !
Vegtelen szamu negyzetracsrol szol a tortenet.
Ugy tessek elkepzelni mint egy vegtelen nagy 
halaszhalot, ahol a csomok kozott nem sparga, 
hanem x erteku ellenallas van. Ettol a feladvanytol 
Ohm es Kirchoff is tokon szurna magat.
Konnyu lenne ravagni, hogy egy ellenallasra jobbrol 
es balrol is vegtelen nagysagu vegyes kapcsolasu 
ellenallas halozat csatlakozik, tehet az eredo 0 Ohm.
Felek, hogy bonyolultabb a valasz.
Aki tanult hatarertek szamitast, az nekifuthat.
Tovabbi vitat nem nyitok.
En leragadtam Ohmnal es Kirchoffnal. 
Ugyhogy veszem a kest es egy nagy lenduletet...

Ne maradjon irasom autos tema nelkul.
Szerelo reggel kozolte, hogy csutortokon otthagyom
a kocsit, pentekre kesz es nem lepjuk tul a szazezret.
A tokonszuras es a harakiri kozott vivodok. :-(((
--
Meszaros Geza
+ - Re: Ellenallashalo. Muszaj ide diploma??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>A Kirchoff-torveny (Csomoponti torveny) erre valaszt ad.
>Az eredo ellenallast ki tudod szamolni a soros es
>parhuzamos ellenallasok halozatabol. Hiradasipari
>szakkozepiskola, elso feleves tananyag.

Valo igaz, de egy vegtelen nagy ellenallashalora eleg nehez
felirni a Kirchoff egyenleteket.

Nekem is 0.5R a sejtesem, de bizonyitani nem tudom.

Laci


> -----------------------------------------------------------------
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - Toltesvisszajelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Zsolt )!

Szerintem merni kellene egyet felfordulaton, az lehet olyan 3000 korul.
De barmilyen kozepesnek tuno emelt fordulaton jo.
Eloszor merd terheles nelkul, ugy 14,4-et toltson, es merd tompitotal
terhelve, hat akkor sem szabad 13,? alatt toltenie.
Ezt az akkumulator ket kivezetesen is tudod merni.

Valszeg a feszultsegszabalyzod nem lesz jo.
Nekem igy indult a Trabantban annak idejen. Eloszor neha pislakolt,
aztan egyszer csak azt vettem eszre, hogy ez a pislakolas nem minden,
mert a toltofeszultseg elmeletileg megvolt, csak ahhoz volt keves, hogy
rendesen toltson is. Aztan egyszer csak annyira m,egunta a
feszultsegszabalyzo, hogy mar nem is engedett tolteni.

Szerintem ez lesz a gondja. Habar nem art megnezni a szenkefeket sem.

Teeby
+ - Slovenska - Magyarska Milicija (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ant!

Szerintem nem kuldik ki a birsagot, de mostanaban ne menj a sajat
autoddal Szlovakiaba. Ki tudja mi tortenhet.
Lattam en mar fuben nyuszit...

Engem pl. egyszer egy szabalysertes miatt 9 honapal kesobb vettek elo a
hataron, kifele menet, mert elfelejtettem bejelenteni hazafele jovet
anno.
Persze ez kicsit bonyolultabb dolog volt, mint egy gyorshajtas.

Vagy masik, ismerek olyat, akit en hoztam haza a hatarrol, mert
megbirsagoltak 2 pohar sorert, utana meg nem engedtek volan moge ulni,
es 4 szem kozt megfenyegettek, ha nem fizeti ki vagy reklamal, akkor
bevarrjak a futkosora. Mindezt a hatarallomason egy irodaban. Potom
2.500 Sk-ert.

Eljen a globalizacio, a testveri Europa es a Milleneumi be'ke!

Teeby
+ - Bejaratas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Uramatyam!!!    Bejaratos autoval 180 km/h  ???
> Szerintem nem ke'ne...

Ugyanmar, nem mindegy?
Mar nem azok az idok jarnak, mikor 1000 km-ig megadott stilusban aztan
ujabb 1500-ig megint igy-ugy...
Manapsag mar a gyarban elojaratjak a motorokat, nem csak teszteles
miatt.
Az elso 1000 km-en azert ajanlatos kimeletesebben banni vele, de aztan
nem tok mindegy?
A lenyeg, hogy az olaj tiszta legyen.
Azert minden esetre en ugy gondolom, hogy az elso 1000, aztan a
2500-dik, aztan 5000-dik km-en cserelni kellene az olajat. Utana meg
10.000-nel, es a kocsi biztosan be lett jaratva. Nem a minosege miatt,
hanem a levalo kavitacios roncsolast okozo szennyezodes miatt. 
Persze ez az en velemenyem, masoke ettol eltero is lehet. Mindenesetre
en nem biznam a veletlenre. Igaz utobb gondolva eleg koltseges mindezt
szakszerviz kotelezettseg mellett veghez vinni. Pedig az auto biztosan
meghalalna.

Teeby
+ - Elado VW Golf IV (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

meg mindig elado egy Golf IV.
1.6 (100 LE), 5 ajtos, villampiros, 1999 marciusi.
Szerian kivul taviranyitos kp-i zar, riaszto, elektromos elso ablakok, 
radio (kek-piros szinu a megvilagitasa mint a muszerfale).
33e km, szervizkonyv, toresmentes, tokeletes allapotban.

HIX tarsi aron 2.75 MFt-ert :-))
Erdeklodni mobilon is lehet, 20-9128-405.

Udv, 
Tibor
+ - E: Honda CR-V (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Honda CR-V 2.0i ES, 98.03, 110e km, mélyzöld-metál, ABS, immobilizer,
kp.zár, el.tükör, el.ablak, légkondicionáló, szervok, 2 légzsák, 16'
alufelnik, BF Goodrich gumik, el. napfénytető, állítható kormány,
fényszórómosó, hátsó ablakmosó, 4 fejtámla, osztottan dönthető hátsó ülések,
12 CD tár, Alpine nagy hifi. Ára: 4.65M Ft
+ - 6 eves Lantra elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HYUNDAI Lantra 6 eves, garazsirozott, 1. tulajdonostol, 
szervizkonyvvel, klimaval, szervokormannyal, allithato 
kormanyoszloppal, elektromos ablakemelokkel, kozponti 
zarral, teli-nyari gumikkal es felnikkel jo allapotban 
frissen vizsgaztatva elado. Iranyar 1 450 000 Ft. Tel.: 06-
30-952-4052
+ - Ellenallashalo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A Kirchoff-torveny (Csomoponti torveny) erre valaszt ad.
>Az eredo ellenallast ki tudod szamolni a soros es
>parhuzamos ellenallasok halozatabol. Hiradasipari
>szakkozepiskola, elso feleves tananyag.

Ha ennyire kepben vagy, esetleg vazolnad a konkret megoldast is?
(Nagyon kivancsi lennek ra.)

Egyebkent a Kirchoff _torvenyek_ (I es II azaz a hurok es a csomoponti
torvenyek) kozvetlenul nem szolnak eredo ellenallas
szamitasarol. Foleg nem vegtelen meretu halo
esetere.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Elnezest (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bocsi az offtopic levelert.
Bar aki olvassa az E-mailt, egy kicsit benne is van
a szamitastechnikaban...
A sok level kozul ez rossz helyre ment :-)))

F.Tibi
+ - Parkolasi buntetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Olvastam Frigyes tortenetet.
En hasonloan jartam:
Az OTP garancianal kotottem meg a kotelezo
biztositasomat. Ez a Hungaria korut es a 70-es
troli keresztezodesenel van. Parkolohely semmi...
Leparkoltam a ligetbe - gyalog 3perc...
Namost a biztosito le is fenykepezi a kocsit,
de neki tul messze van jojjek kozelebb.
Egy csomoan alltak a jardan, en is kozejuk alltam.

Mire mentem vissza, mar az ismeros kis papir vart.
Felhivtam oket, masnap elmentem hozzajuk, 
elmeseltem a tortenetet es vegul a buntetes feleben
megeggyeztunk.

Hat ennyi

F.Tibor
+ - holanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Telen sielni megyunk. Lehet, hogy az autora holancot kell szerelni
hegyi uton. Milyen holancot erdemes venni, ami megbizhato, konnyen
felszerelheto es elfogadhato az ara. Mivel bp-i vagyok, igy csak ilyen
alkalomra kell.
Akinek ilyen tapasztalata van, kerem irjon.
  
gjozsef                          mailto:
+ - bejaratas, mas helye (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!!

> > Uramatyam!!!    Bejaratos autoval 180 km/h  ???
> > Szerintem nem ke'ne...
> A szervizes eskuszik, hogy csak jot tesz a kocsinak,
> ha 1000 km utan hetente 1x kihuzatom a redline-ig.
> Ha addig nem is volt szivem, de 5800-5900-ig huzattam.
> Most 1800 km van benne, eddig kb. 5x leptem at az
> 5500-as fordulatot. Tehat nem allando jelleggel...
A 180-nal az a baj, hogy a motor nem csak nagy 
fordulatnak, hanem nagy terhelesnek is ki van te've...  
(kvazi padlogaz...)   Ez a surlodo feluleteknek is nagy 
terhelest jelent.  Ezert irtam, hogy nem ke'ne...

Celszeru csak fokozatosan novelni a hasznalt 
fordulatszamtartomany felso hatarat. 
A hatarig tenyleg erdemes neha kihuzatni, de csak kis terhelessel!
Azaz alacsony sebessegi fokozatban, max. kozepes gazzal.
Kis fokozatban ez is eleg ahhoz, hogy felporogjon odaig.

> Mint a fogyasztasom is jelzi (az utobbi 601 km/45,04 l)
> a vezetesi stilusom tetszik a kocsinak :)))
Igen, ezt irtam is, ebbol az latszik, hogy osszessegeben 
azert kimeled a kocsit...  

Szerintem az elso 5-8 ekm-t kifejezetten kimeloen celszeru 
megtenni...  A regi kocsik megha'la'lta'k...  De asszem az ujak is.
(Mert ugyan igaz, hogy az uj motorok feluleti kikeszitese sokkal 
jobb, de sokkal kisebbek az illesztesi tavolsagok is...)

> Viszont volt mar egyszer ketszer, hogy en talaltam leeresztve 
>  egy vagy ket kereket, csontig, (sot volt egyszer, hogy a szelepet 
> is eldobtak) pusztan azert mert valaki mas "megszokott" helyere 
> alltam. Lakotelepek (szerintem tipikus) esete. 
> lakohelyekent K.megyer, Pa'colo utcat. Ott is eleg gyakran uvoltoznek
> egymassal emiatt, meg persze mashol is.)
Basszus.  Eleg proszto dolog...
Erdekes, ilyesmit nem lattam a "Szomszedok" sorozatban...
Onnan miert hagytak ki?   Az nem a valo vilagrol szolt...?  :-((
(Vagy csak az volt a baj, hogy csak kb. harom resznyit lattam, 
tucatnyi reszletben...?   :-) )

Udv

Andras
+ - tolteslampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Baksa Zsolt irta:
: Most vettem eszre, hogy ejszaka autoztam, lakott teruleten kivul,
: totalis toksotetben, hogy a toltesvisszajelzo lampam idonkent nagyon
: halvanyan "pislakol".

Igy hirtelenjeben 2 ok jut eszembe:
1. kicsit laza az ekszij
2. a muszerfal foldelese nem tokeletes

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - 6 eves Lantra elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HYUNDAI Lantra 1.6 1994/9, garazsirozott, 1. tulajdonostol, 
szervizkonyvvel, klimaval, szervokormannyal, allithato 
kormanyoszloppal, elektromos ablakemelokkel, kozponti 
zarral, teli-nyari gumikkal es felnikkel jo allapotban 
frissen vizsgaztatva elado. Iranyar 1 450 000 Ft. Tel.: 06-
30-952-4052
+ - re gumileeresztes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> (szerintem tipikus) esete. (Apropo, mintha emlitette volna valaki
> lakohelyekent K.megyer, Pa'colo utcat. Ott is eleg gyakran uvoltoznek
Szerencsere lakohelykent nem, de a 12-ben levo uzlet a mienk. Na 
ott aztan tud parkolni a jonep. Hadd ne mondjam, milyen elvezet 
igy arut becipelni. Ha meg megall az ember kozepen, akkor 
nemhogy kikerulne, hanem dudal es var.

ADios

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - kotelezo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOSOK,
Valaki nemreg feldobta, hogy egy Bt. meg tudja keresni a legjobb es
legolcsobb biztositot, es ha sok ugyfelet kepvisel, meg jobb targyalasi
poziciobol is kuzd. Nem tudja valaki megadni ezeknek az elerhetoseget?
Koszonettel:
zr
+ - RE:tolteslampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Szia Zsolt!

>...a toltesvisszajelzo lampam idonkent nagyon halvanyan
>"pislakol". Fuggetlen attol, hogy milyen fordulatszamon ment
> az auto, idonkent eljatszotta ezt velem.

Ugy tudom, hogy a visszajelzo lampan a gerjesztesi arammal aranyos aram
folyik at. Vagyis valamekkora aram mindig, csak legtobbszor ez keves ahhoz,
hogy lathatoan vilagitson az izzo (egy LED mar igen, de ez nem jellemzo az
autokban). Az akku feszultsege minden, csak nem allando ez fugg a
terhelestol is. Amikor halvanyan vilagit a visszajelzo az azt jelenti, hogy
a generator pillanatnyi feszultsege csak kisse tobb, mint az akku
pillanatnyi feszultsege. Vagyis alig-alig tolti az akkut. A generator
attetelezese altalaban gyorsito attetel, de minden generatorra a gyarto
meghatarozza, mekkora generator fordulatszamnal eri el a nevleges
feszultseget (adott terhelesen!). Nagy altalanossagban igaz, hogy kb. 1500
rpm alatt nincs erdemleges toltes (benzines motor), mert a termelt aram
elmegy a gyujtasra, vilagitasra stb. Az autokban van un. ajanlott
fordulatszam tartomany, ebben az esetben ez alatti tartomanyban lehet, hogy
a toltes sem kielegito, persze ez erosen fugg a bekepcsolt fogyasztok
teljesitmenyetol.
De lehet, hogy tevedek es a visszajelzo csak azt mutatja, hogy a generator
feszultsege elerte a 14,4V-ot, de lehet, hogy semmit nem tolt az akkuba,
mert megy a:
tompitott+kodfenyszoro+kodlampa+utasterventillator+gyujtas+hifi+hatsoszelved
ofutes es ez elvisz minden megtermelt villanyt :-)
Tapasztalat: alapjaraton, ha megy a tompitottat es bekapcsolom a hatso ablak
futest v. a ventillatort legmagasabb fokozaton, halvanyul a lampak fenye. A
motorvezerlo csak ezert nem viszi feljebb az alapjaratot, tartja a
kornyezeti- es motor homerseklettol fuggo alapjarati fordulatot, +
teljesitmeny tehat nem johet a generatortol csak az akksibol. Minden jol
mukodik, de a generatornak kell a fordulatszam is, hogy aram is termelodjon,
ne csak az urasjarati 14,4V legyen meg.

Peter

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS